- عضویت
- 2018/02/17
- ارسالی ها
- 23,992
- امتیاز واکنش
- 29,350
- امتیاز
- 1,104
راه آهن
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده که روند اجرای آن بعد از گذشت ۱۶ سال هنوز به پایان نرسیده است و مردم منطقه منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند.
آذربایجان غربی بهدلیل هممرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار میرود؛ شاهراهی که متاسفانه در بخش زیرساختهای راه و حمل و نقل محروم از شبکه ریلی است. حمل و نقل ارزان، ظرفیتهای گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرتهای طولانی از بزرگترین مزایای خط آهن در این منطقه است، ولی مردم این دیار سالها است از این نعمت محروماند.
راه آهن مراغه به ارومیه، باقی مانده کریدور غرب کشور و تکمیل آن تا ایواوغلی، آزاده راه ارومیه به تبریز از جمله طرحهای استان است که با تسریع در روند اجرایی آن تلاش میشود زیرساختهای ارتباطی استان گسترش و توسعه یابد.
پروژه راه آهن ارومیه به تبریز از دیگر طرحهای است که سرمایه گذار طرح آماده احداث این پروژه است و با توجه به حمایتهای دولت از این طرح، با بهره برداری از آن تحرک بزرگی را در بخشهای سرمایهگذاری و اقتصادی استان شاهد خواهیم بود.
پایانه
پایانه شبانهروزی شهید کاملی ارومیه روزانه ۱۷ هزار مسافر را از دیگر شهرها به ارومیه و بالعکس جابهجا میکند. به دلیل عدم کارشناسی برای ساخت این ترمینال، قرار است یک ترمینال ۱۸ هکتاری در جاده سرو ساخته شود و جایگزین این ترمینال گردد.
همراه داشتن تا ۲۰ کیلوگرم توشه برای هر نفر رایگان است و به ازای هر کیلوگرم توشه اضافی، دو و نیم درصد نرخ پایه بلیت از مسافر دریافت میشود. حمل توشه در داخل اتوبوس و همچنین حمل هر نوع کالای تجاری توسط اتوبوس ممنوع است. شرکت مسافربری مسوول حفاظت از توشههای تحویلی مسافران است و باید در ساعت تعیین شده در بلیت، با تأمین وسیله نقلیه مناسب، مسافران را به مقصد تعیین شده جابهجا کند. در صورت بروز تاخیر در حرکت، شرکت ملزم به تأمین وسیله نقلیه جایگزین و مناسب است و چنانچه تاخیر بیش از یک ساعت باشد، شرکت مکلف است بنا به درخواست مسافر نسبت به استرداد کل مبلغ بلیت اقدام نماید.
رانندگان اجازه ندارند قبل از رسیدن به مقصد نهایی، مسافران را پیاده کنند؛ مگر آنکه مسافران خودشان درخواست کنند. سرنشینان وسایل نقلیه برونشهری تحت پوشش شرکتهای حمل و نقل مسافربری در مقابل حوادث رانندگی، نزد یکی از شرکتها بیمه هستند و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه در حد تعهدات خود خسارات وارده را جبران خواهد کرد.
وسایل نقلیهای که تحت پوشش شرکتهای مسافربری قرار میگیرند، غالباً اتومبیلهای جدید با عمر بسیار کم هستند که علاوه بر فراهم کردن راحتی بیشتر برای مسافرین، مشکل فرسودگی و بالا بودن احتمال تصادف را نیز ندارند.
عملیات اجرایی راه آهن ارومیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده که روند اجرای آن بعد از گذشت ۱۶ سال هنوز به پایان نرسیده است و مردم منطقه منتظر شنیدن صدای سوت قطار هستند.
آذربایجان غربی بهدلیل هممرز بودن با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به عنوان شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار میرود؛ شاهراهی که متاسفانه در بخش زیرساختهای راه و حمل و نقل محروم از شبکه ریلی است. حمل و نقل ارزان، ظرفیتهای گسترده انتقال بار و مسافر و راحتی و سهولت در امر ارتباطات، امنیت و راحتی آن برای مسافرتهای طولانی از بزرگترین مزایای خط آهن در این منطقه است، ولی مردم این دیار سالها است از این نعمت محروماند.
راه آهن مراغه به ارومیه، باقی مانده کریدور غرب کشور و تکمیل آن تا ایواوغلی، آزاده راه ارومیه به تبریز از جمله طرحهای استان است که با تسریع در روند اجرایی آن تلاش میشود زیرساختهای ارتباطی استان گسترش و توسعه یابد.
پروژه راه آهن ارومیه به تبریز از دیگر طرحهای است که سرمایه گذار طرح آماده احداث این پروژه است و با توجه به حمایتهای دولت از این طرح، با بهره برداری از آن تحرک بزرگی را در بخشهای سرمایهگذاری و اقتصادی استان شاهد خواهیم بود.
پایانه
پایانه شبانهروزی شهید کاملی ارومیه روزانه ۱۷ هزار مسافر را از دیگر شهرها به ارومیه و بالعکس جابهجا میکند. به دلیل عدم کارشناسی برای ساخت این ترمینال، قرار است یک ترمینال ۱۸ هکتاری در جاده سرو ساخته شود و جایگزین این ترمینال گردد.
همراه داشتن تا ۲۰ کیلوگرم توشه برای هر نفر رایگان است و به ازای هر کیلوگرم توشه اضافی، دو و نیم درصد نرخ پایه بلیت از مسافر دریافت میشود. حمل توشه در داخل اتوبوس و همچنین حمل هر نوع کالای تجاری توسط اتوبوس ممنوع است. شرکت مسافربری مسوول حفاظت از توشههای تحویلی مسافران است و باید در ساعت تعیین شده در بلیت، با تأمین وسیله نقلیه مناسب، مسافران را به مقصد تعیین شده جابهجا کند. در صورت بروز تاخیر در حرکت، شرکت ملزم به تأمین وسیله نقلیه جایگزین و مناسب است و چنانچه تاخیر بیش از یک ساعت باشد، شرکت مکلف است بنا به درخواست مسافر نسبت به استرداد کل مبلغ بلیت اقدام نماید.
رانندگان اجازه ندارند قبل از رسیدن به مقصد نهایی، مسافران را پیاده کنند؛ مگر آنکه مسافران خودشان درخواست کنند. سرنشینان وسایل نقلیه برونشهری تحت پوشش شرکتهای حمل و نقل مسافربری در مقابل حوادث رانندگی، نزد یکی از شرکتها بیمه هستند و در صورت وقوع حادثه، شرکت بیمه در حد تعهدات خود خسارات وارده را جبران خواهد کرد.
وسایل نقلیهای که تحت پوشش شرکتهای مسافربری قرار میگیرند، غالباً اتومبیلهای جدید با عمر بسیار کم هستند که علاوه بر فراهم کردن راحتی بیشتر برای مسافرین، مشکل فرسودگی و بالا بودن احتمال تصادف را نیز ندارند.