دانستنی ها ❃❁حمل و نقل سفر❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
ترافیک به یکی از صفت‌های بارز جاکارتا تبدیل شده است. شاید برای کسانی که اولین بار به جاکارتا می‌آیند پیدا کردن مسیرها در شهر، کار خسته کننده‌ای باشد. به نظر می‌رسد رانندگی با ماشین شخصی باعث هدر رفتن وقت بیشتری در ترافیک خیابان‌ها می‌شود. همچنین پیاده رفتن مسیرها هم به دلیل نا‌امن بودن، ایده جالبی به نظر نمی‌رسد (حتی اگر امن‌ هم باشد بیشتر پیاده‌روها مملو از دست‌فروش‌ها و موتورسوارها است).

BRT
37d3b446-87a6-4dd0-8946-3c994843d45f.jpg


ترنسجاکارتا (transjakarta) سیستم اتوبوس تندرو شهر جاکارتا است. این اتوبوس‌ها در مسیر‌های اختصاصی حرکت می‌کنند که همین باعث می‌شود از ترافیک به دور باشند. همچنین خیلی ارزان هستند. از ساعت ۵ صبح تا ۷ صبح قیمت بلیت یک سفره بی ار تی حدودا ۵۰۰ تومان و در ساعت‌های عادی ۸۵۰ تومان است. سیستم ترنسجاکارتا بلیت الکترونیک هم دارد که در بیش‌تر بانک‌های محلی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این بلیت‌ها را از غرفه‌های بلیت فروشی، بانک‌هایی مانند Mandiri، BCA، BRI، BNI، DKI و همچنین سوپرمارکت‌ها و پمپ بنزین‌ها خریداری کنید. قیمت هر بلیت حدودا ۱۰۰۰۰ تومان است. این کارت برای پرداخت عوارض بین راه هم قابل استفاده است.

قطار شهری
e86194c3-1537-421a-b232-170b45c5439d.jpg


سیستم قطار شهری در شهرهای جاکارتا، بوگور، دپوک، تانگرانگ و بکاسی در دسترس است. قطار شهری تمیز است و همگی مجهز به سیستم خنک کننده هستند و همچنین واگن مخصوص برای بانوان دارد. قیمت بلیت برای اولین ۲۵ کیلومتر ۵۰۰ تومان، و برای ۱۰ کیلومتر بعد ۲۵۰ تومان است. برای استفاده راحت‌تر می‌توان از بلیت‌های الکترونیک استفاده کرد.

0202c345-4db4-43fe-984a-8088798b17e9.jpg


از زمان پروژه‌ی مدرن‌سازی در سال ۲۰۱۱، ۷ مسیر یک‌پارچه احداث شد که بیشتر جاکارتا را پوشش می‌دهد.

اتوبوس
62f1c4e4-c5f9-4b51-ae62-81e630414253.jpg


تعداد زیادی شرکت خصوصی اتوبوس‌رانی مانند مایاساری باکتی (Maysari Bakti)، جاسا اوتاما (Jasa Utama)، کوپاجا (Kopaja)، مترومینی (metromini) و غیره در جاکارتا فعالیت می‌کنند. اطلاعات برای این شرکت‌ها به سختی به دست می‌آید و حتی جدول ساعت کاری نیز وجود ندارد. اتوبوس‌هایی که علامت AC روی آن‌ها قرار دارد به این معنی است که مجهز به سیستم خنک کننده هستند اما تعدادی از اتوبوس‌ها ندارند. روی هر اتوبوس شماره‌ای وجود دارد که به معنی مسیری است که می‌رود. این اتوبوس‌ها همیشه در ایستگاه‌ها توقف نمی‌کنند، در واقع هرجا که در کنار خیابان مسافر ایستاده باشد توقف می‌کنند.

تاکسی
1c93e311-d326-4e8f-ae7e-fe8ddaedec1c.jpg


تاکسی‌ها ارزان هستند و به وفور پیدا می‌شوند، همچنین سرویس‌های خوبی ارایه می‌دهند. تاکسی در جاکارتا به عنوان محبوب‌ترین وسیله حمل و نقل در میان توریست‌ها شناخته می‌شود. کرایه تاکسی حدودا از کرایه‌ی دیگر وسایل گران‌تر است اما امن‌تر و راحت‌تر است. با این حال، تاکسی شما را از ترافیک نجات نمی‌دهد. نرخ پایه کرایه‌ی تاکسی در جاکارتا ۲۰۰۰ هزار تومان و برای هر کیلومتر ۱۰۰۰ تومان است.

تعداد زیادی شرکت‌های تاکسی‌رانی در جاکارتا فعالیت می‌کنند. گروه بلو بردز (blue birds) تاکنون معتبرترین شرکت بوده است. از دیگر شرکت‌های معتبر تاکسی‌رانی می‌توان به اکسپرس گروپ (express group)، تاکسیکو (taxiko)، گامیا (gamya)، ترنس کب (tans cab) و وایت هورس (white horse) اشاره کرد. برای استفاده از تاکسی‌های این شرکت‌ها می‌توانید به راحتی کنار خیابان بایستید یا با تلفن سفارش دهید یا اینکه اپلیکیشن رزرو تاکسی را روی تلفن همراه خود نصب کنید.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    موتور
    5c7b7e1e-ac0a-411b-9331-9320f32e2e88.jpg


    اوجک (ojek) یا تاکسی موتور یکی از رایج‌ترین وسایل حمل و نقل در اندوزی است. این وسیله‌ها شخصی هستند و پلاک مشکی رنگ دارند (رنگ وسایل حمل و نقل عمومی زرد است). هیچ نرخ کرایه مشخصی برای موتورها وجود ندارد و شما باید قبل از اینکه سوار شوید مقدار کرایه مقصد خود را بپرسید. اگر فکر می‌کنید که گران است می‌توانید چانه بزنید زیرا معمولا از توریست‌ها بیشتر پول می‌گیرند. با استفاده از برنامه‌های گوجک (gojek)، گرب بایک (grabbike) و بلوجک (bluejek) که برای سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است به راحتی می‌توان یک تاکسی موتور پیدا کرد. این اپلیکیشن‌ها اطلاعاتی مربوط به راننده، نرخ کرایه تاکسی و اینکه چقد طول می‌کشد که مسافر را سوار کند در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تاکسی موتور‌ها می‌توانند سریع‌تر از ترافیک‌ها عبور کنند و معمولا بیشتر راننده‌ها، از مسیر‌های میان‌بر برای رسیدن به مقصدآشنایی دارند.
    روی هم رفته، سیستم حمل و نقل عمومی مراکش با وجود شبکه خطوط راه آهن بین شهرهای مهم شمالی کشور، بخش ساحلی، شهر مراکش و تعداد قابل توجهی اتوبوس و تاکسی‌های مختلف، بسیار خوب است. ماشین‌های اجاره‌ای هم این امکان را به شما می‌دهند تا از مسیرهایی که زمان‌بر هستند و دسترسی به حمل و نقل عمومی در آن‌ها سخت است استفاده کنید.

    هواپیما
    518a10f7-6027-433e-8c59-80d6af531999.jpg


    شرکت هواپیمایی رویال ایر ماروک (Royal Air Maroc) مجری پروازهای داخلی از کازابلانکا به مراکز شهرهای سراسر کشور است. اگر می‌خواهید بین دو شهر پرواز داشته باشید، معمولا باید در کازابلانکا پروازتان را تغییر دهید. درکل، پرواز به صرفه نیست مگر برای راه‌های طولانی مانند شهر العیون یا شهر داخله در صحرای غربی که وقت زیادی را برای شما صرفه جویی می‌کنند. اطلاعات پروازهای فرودگاه مراکش بر روی سایت رسمی شرکت هواپیمایی ملی مراکش (ONDA) قرار دارد و شما باید تا ۷۲ ساعت قبل از حرکت، پرواز خود را تایید کنید. در پروازهای داخلی، دانش‌آموزان و کسانی که زیر ۲۶ سال سن دارند از تخفیف ۲۵ درصدی برخوردار می‌شوند، ولی حتما باید بلیت را از یکی از دفاتر رسمی شرکت تهیه کنید.

    قطار
    19775976-8a07-4160-ac84-060c6ad463bc.jpg


    قطارها بخش محدودی از مسیرها را پوشش می‌دهند، اما برای رفت و آمد بین شهرهای اصلی راحت‌ترین و سریع‌ترین گزینه هستند، هرچند بعضی مواقع تاخییر دارند.

    دو خط ریلی اصلی وجود دارد، که یکی از طنجه در شمال به مراکش و دیگری از وجده در شمال شرقی به مراکش کشیده شده و در سیدی قاسم به هم می‌پیوندد. خطوط فرعی شهرهای ناظور، الجدیده، اسفی، وادزم و فرودگاه کازابلانکا را پوشش می‌دهد. جدول زمانی حرکت قطارها در ایستگاه‌های اصلی قابل رویت است. همچنین باجه‌های بلیت‌فروشی یک جدول کوچک زمانی برای شما پرینت می‌کنند که برنامه حرکت بین دو ایستگاه دیگر در آن قرار دارد. اگرچه شما نمی‌توانید به صورت آنلاین بلیت تهیه کنید اما می‌توانید جدول زمانی و قیمت بلیت‌ها را بر روی وبسایت ONCF مشاهده کنید. برای تهیه بلیت، نیازی به رزرو کردن نیست و هروقت که خواستید می‌توانید از باجه راه‌آهن بلیت تهیه کنید. بلیت‌های قطار در دو درجه‌ی، یک و دو عرضه می‌شوند. بلیت درجه دو کمی از هزینه‌ای که برای اتوبوس می‌پردازید، بیش‌تر است. سرویس‌های سریع والسیر حدود ۳۰ درصد گران‌تر است. بیشتر ایستگاه‌های قطار در مرکز شهرها قرار گرفته است .

    اتوبوس
    7599eac5-f519-4d54-97ad-a86272bec7da.jpg


    سفر با اتوبوس فقط مقدار کمی از تاکسی مشترک ( تاکسی مشترک به تاکسی گفته می‌شود که چند مسافر برای کاهش هزینه‌ها از یک تاکسی استفاده می‌کنند) ارزان‌تر و حدود ۳۰ درصد کندتر بوده اما امن‌تر و بسیار راحت‌تر است، هرچند در برخی اتوبوس‌های قدیمی جا برای پاها محدود است و برای افرادی که بیش از ۱۸۲ سانتی‌متر قد دارند، مسافرت‌های طولانی تحمل ناپذیر است. بیش‌تر اتوبوس‌های مسیر دور به دلیل خنک‌تر بودن و سریع‌تر راندن، در شب حرکت می‌کنند. در طول روز می‌توانید از روشنایی برای کتاب خواندن استفاده کنید اما در شب عموما چراغ‌‌ها در اتوبوس خاموش است. این را هم باید اضافه کرد که نرخ تصادفات اتوبوس‌ها در شب و به خصوص در مسیرهای شلوغ بالا است که یکی از این مسیرها، مسیر N9 بین شهر مراکش و اگادیر است. اگر می‌خواهید در روز سفرکنید و از افتاب تیز مراکش در امان باشید، وقتی که از شمال به سمت جنوب می‌آیید، صبح‌ها در سمت راست و ظهر در سمت چپ اتوبوس بنشینید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تاکسی
    eae41eaf-6598-4059-b26a-1b3812193e2a.jpg


    تاکسی ون‌های مشترک یکی از بهترین وسیله‌های حمل و نقل مراکش هستند. آن‌ها اکثر جاده‌ها را پوشش می‌دهند و بسیار سریع‌تر از اتوبوس‌ها (گاهی حتی از قطارها) بوده و دارای رنج قیمتی متفاوت هستند. ماشین‌های تاکسی عموما مرسدس بنز و پژو هستند که ظرفیتشان ۶ نفر است. اکثر مرکزهای تجاری در خیابان‌های اصلی قرار دارند و معمولا در طول روز خیابان‌های معروف دارای ترافیک روان هستند. فقط کافی است به ترمینال رفته و مقصد مورد نظر را به راننده بگویید. بهترین زمان رسیدن بین ساعت ۷ تا ۹ صبح است که مردم در حال رفتن به سرکار هستند و تاکسی‌ها به سرعت پر می‌شوند. از طرف دیگر بدترین زمان وقت ناهار است که مسافر کم است و تاکسی‌ها دیر پر می‌شوند. فراموش نکنید که موقع سوار شدن در تاکسی‌های مشترک، راننده را متوجه کنید که فقط به یک مسیر می‌خواهید بروید وگرنه تصور می‌کند شما قصد دارید تاکسی دربست بگیرید که به معنی پرداخت کرایه کل ۶ صندلی است. خانم‌هایی که تنها سفر می‌کنند معمولا دو صندلی کرایه می‌کنند یا در کنار راننده روی صندلی شاگرد می‌نشینند تا مجبور نباشند کنار دو مرد غریبه بنشینند. یکی از مشکلات تاکسی‌های مشترک این است که در بین راه توقف نمی‌کنند مگر اینکه یکی از مسافران بخواهد پیاده شود. برای تاکسی گرفتن کنار خیابان فقط کافی است دستتان را بالا ببرید و با انگشتان دست تعداد مسیرهایی که می‌خواهید بروید نشان دهید. نرخ کرایه برای مسیرهای مشخص ثابت است و معمولا راننده‌ها از توریست‌ها کرایه اضافی نمی‌گیرند (هرچند گاهی برای چمدان‌ها مبلغی از مسافر گرفته می‌شود). اگر فکر می‌کنید مقدار بیشتری از شما کرایه گرفته‌اند از مسافران دیگر سوال کنید یا قیمت‌‌ها را در هتل چک کنید. ممکن است برای اینکه تاکسی سریع‌تر حرکت کند ۵ مسافر هزینه یک صندلی خالی را تقسیم کنند یا یک مسافر دو صندلی را حساب کند. اگر شما قصد داشته باشید میانه راه پیاده شوید، باید کل کرایه‌ی مسیر را بپردازید. اگر می‌خواهید در شهر گردش کنید یا از مسیرغیرمعمولی بروید می‌توانید دربست بگیرید. افرادی معتقدند که تاکسی‌های اشتراکی امنیت ندارند. مسلما حقیقت دارد زیرا سرعت بیش از حد، سبقت در پیچ یا سـ*ـینه کش جاده باعث شده تا بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای مربوط به تاکسی‌های اشتراکی ‌باشد. شاید بهتر باشد شب‌ها به سراغ این تاکسی‌ها نروید چون اکثر راننده‌ها تمام طول روز، کار می‌کنند و ممکن است شب‌ها هنگام رانندگی خوابشان ببرد. همچنین به یاد داشته باشید که به دلیل چیدمان صندلی‌ها امکان بستن کمربند نمی‌باشد پس بهتر است یا یک صندلی اضافه کرایه کنید یا روی صندلی شاگرد بنشینید.

    مراکش در شمال آفریقا یکی از کشورهای زیبا و پربازدید است. حمل و نقل همیشه یکی از مسایل مهم هر سفر است که مسافر باید از قبل با سیستم حمل و نقل مقصد خود آشنا شود و حتی اگر لازم است وسیله‌ای را از قبل کرایه کند. مراکش کشور بزرگی است و گزینه‌های زیادی از نظر حمل و نقل مانند ماشین‌های اجاره‌ای و هیچ‌هاکینگ در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

    هیچینگ (Hitching)
    1af7a457-7276-4928-898c-674e300bd0da.jpg


    در حومه شهر، جایی که به ندرت اتوبوس پیدا می‌شود یا اصلا پیدا نمی‌شود، هیچینگ یک عمل معمول برای ون‌ها، کامیون ها و ترانزیت‌ها است که مسافران را در ازای مبلغی جابه‌جا می‌کنند.

    هیچینگ در مراکش زیاد گسترده نیست اما ممکن است شما به آن در مناطقی که حمل و نقل عمومی کم است نیاز پیدا کنید. تعداد کمی از توریست‌ها ممکن است شما را سوار کنند و مراکشی‌ها نیز ممکن است شما را رایگان جابه‌جا کنند اما معمولا شما باید به اندازه قیمت کرایه تاکسی و اتوبوس، هزینه کنید. هیچینگ در حقیقت امن نیست و قطعا برای خانم‌هایی که تنها سفر می‌کنند توصیه نمی‌شود. ما از هیچ‌هایکرهای مراکشی شنیده‌ایم که تعدادی در جاده N12 دزدیده شده‌اند و ممکن است این اتفاق هرجای دیگری نیز بیفتد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    4WD
    0bced213-9aa8-41b1-a77b-8939877c5766.jpg


    قطعا تجربه رانندگی در کوهستان‌ها و صحرا با ماشین‌های 4DW (ماشین‌های شاسی‌بلند) می‌تواند مهیج باشد. برخی شرکت‌‌ها ماشین و راننده در اختیار مسافران قرار می‌دهند. همچنین خورد و خوراک آن‌ها را نیز تامین می‌کند تا به هرجایی که دوس دارند سفر کنند. به دلایل صرفه جویانه گروه‌ها باید ۵ و ۱۱ نفره باشند پس شما مجبورید با تعدادی غریبه هم‌سفر شوید.

    ماشین اجاره‌ای
    3d1f0633-1fcd-49f3-82de-235fb81e9472.JPG


    قیمت اجاره یک ماشین معمولی بدون محدودیت مسافت و به همراه بیمه ۲۰۰۰ درهم در هفته و۴۰۰ درهم در روز است. شما باید اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار کمپانی اجاره ماشین قرار دهید همچنین قیمت سوخت کمی زیاد است. بیشتر بازدیدگنندگان در کازابلانکا، شهر مراکش و آگادیر ماشین کرایه می‌کنند اما اگر از طریق شرکتی که ترتیب سفر شما را به مراکش داده از قبل اقدام به اجاره ماشین کنید ممکن است ارزان‌تر برایتان تمام شود. لیست شرکت‌های اجاره ماشین در باجه‌های راهنما قرار دارد.
    نگاه به گذشته و در اندیشیدن به تاریخچه صنایع، آموزنده و بسیار جذاب است.

    در این مقاله به بررسی کوتاه پوسترها و عکس‌های به یادگار مانده از دوران آغاز به‌کار صنایع حمل‌ونقل هوایی عمومی پرداخته می‌شود.

    مقاله‌های مرتبط:
    • آسمان ایران، میزبان هواپیماهای ژاپنی، چینی و ایتالیایی
    • هواپیمایی بریتیش ایرویز؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان
    باید افزود که پوسترها درباره‌ی تاریخچه‌ی کهن هواپیمایی بریتیش ایرویز است.

    5db27485-cf0d-4d00-b441-cd7bad87c399.jpg


    فراموش کردن مدت زمان طولانی پرواز به استرالیا در گذشته امری طبیعی است. در حالی که پرواز یک-توقفه از لندن به سیدنی ۲۲ ساعت زمان می‌برد، همان‌گونه که این نقشه مسیر نشان می‌دهد، این سفر روزگاری ۱۲ روز به طول می‌انجامیده و شامل توقف‌هایی در بریندیسی، غزه، بصره و دهلی بوده است.

    نقشه توسط خطوط هوایی سلطنتی به کار گرفته می‌شده که خود طلایه‌دار BOAC بوده و سپس با «شرکت خطوط هوایی اروپایی بریتانیا» ادغام می‌شود. این نقشه در کتاب جدیدی که کیوریتور مرکز میراث BA منتشر کرده یافت می‌شود.

    fec89097-19d3-4605-947a-fbd693d9598f.jpg


    رسیدن به کیپ تاون ۹ روز زمان می‌برد و شامل توقف‌هایی در رم، الکساندریا، وادی هالفا، جوبا، نایروبی، مبیا، سالیسبوری و ژوهانسبورگ بود.

    8951f961-c08d-4ba9-8a95-4f559ac6d5ee.jpg


    این پوستر در ۱۹۳۵ پیچیدگی‌هایی را که در سفر از بروکسل به کنگو وجود داشته به تصویر می‌کشد. هواپیما در شهرهای مانند پاریس، بریندیسی، آتن، الکساندریا، خارطوم و نایروبی توقف می‌کرد.

    645dc9d6-cf1b-4978-8d08-99d72ed843ec.jpg


    خطوط هوایی سلطنتی از ۱۹۲۴ تا ۱۹۳۹ فعال بوده و در مسیرهایی به آفریقای جنوبی، هند و شرق دور به امپراطوری بریتانیا خدمت می‌کرد.

    88b81643-a42b-4dd4-bad5-1c5d45c94180.jpg


    فرودگاه کرویدون (Croydon Airport)، قبل از روی کار آمدن نورت‌هلت آرودروم (Northolt Aerodrome)، هیث‌رو (Heathrow) و گتویک (Gatwick)، روزگاری مرکز اصلی لندن بوده است.

    f5e603b1-3335-4dee-93d5-17afd849bc9c.jpg


    سال ۱۹۳۱. این نقشه مسیر مسافران را به توقف و بازدید از الکساندریا «محلی که دریانوردان سرتاسر جهان گرد هم می‌آیند»، بغداد «جواهر شرق» و بصره «خانه سندباد، قطب خرما، نفت و فرش» دعوت می‌کند.

    d9b969b2-213d-43be-8800-0db40ff4833f.jpg


    پوستری که نشان می‌دهد خطوط هوایی سلطنتی، آنچه زمانی عنوان بزرگ‌ترین خطوط‌هوایی جهان را به یدک می‌کشید، چگونه کار می‌کرد.

    67594eb9-4193-401f-aaf8-5d24ad60172d.jpg


    «خطوط هوایی اروپایی بریتانیا» به سال ۱۹۴۶ پایه‌گذاری شده و سرانجام با ادغام شدن با BOAC به خطوط‌هوایی بریتانیا تبدیل می‌شود. این اعلامیه نمایان‌گر تبلیغات مجذوب‌کننده دهه‌ی پنجاه میلادی بود: عصر طلایی سفر هوایی.

    69542450-8600-4cef-ba47-b169ec3fa5e0.jpg


    این بروشور تبلیغاتی در سال ۱۹۲۶ به قیمت ۶ دلار به فروش می‌رفت و در آن سفر ۲/۵ ساعته هوایی به پاریس، با سفر ۷ ساعته از طریق قطار و کشتی مقایسه شده است.

    6a27e422-e43a-4324-b51a-64527d1892b0.jpg


    خطوط هوایی آمریکای جنوبی بریتانیا به مدت کوتاهی در اواخر دهه ۴۰ میلادی فعالیت می‌کرد. این خطوط از لیسبون، داکار، ناتال، ریو، مونت‌ویدئو و بوئینس آیرس به سانتیاگو پرواز داشته‌اند.

    2d0bd460-65ef-45a2-8646-8f8f90fdcdb4.jpg


    لندن به زوریخ فقط با ۱۳ یورو؟ ظاهرا بسیار به صرفه می‌نماید اما باید در نظر داشته باشید که با نرخ امروز، این سفر حدود ۷۵۰ یورو هزینه داشته است.

    a93e34a8-83c1-4d60-9802-8a3c8657aa24.jpg


    BOAC بوسیله عبور از قطب جنوب، زمان پرواز از لندن به قطب جنوب را کاهش داد، حقیقتی که تیم تبلیغاتی آن هم‌چنان از آن بهره می‌گیرد.

    0840d8ba-1e19-45f7-918f-3779079cb594.jpg


    زمانی که خطوط هوایی BOAC مسیرهایش را به سرتاسر جهان از اقیانوس آرام آغاز نمود هزینه‌ی بسیاری از سفرها کاهش یافت.

    a8d61b94-d7ab-4289-ba49-eace9e4a5fd7.jpg


    خطوط هوایی سلطنتی بریتانیا محدوده پوشش خود را در این پوستر نمایش می‌دهد.

    bcfb7e8d-847e-46bf-bd5e-9f1a92fa00eb.jpg


    تا این که در دهه ۵۰ BOAC توانست خود را به عنوان هواپیمایی بین‌المللی معرفی کند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    شاید بشر زمانی‌که ماشین بخار و در پی آن، قطار را اختراع کرد، تصور نمی‌کرد که این وسیله‌ی نقلیه‌ به سرعت، جای خود را در زندگی انسان باز کند.

    سفر با قطار همواره دوست‌داشتنی است. اغراق نیست اگر بگوییم، سفرکردن با قطار بهترین راه برای مسافرت است. هنگام سفر با این ماشین دودی می‌توان از تک‌تک لحظات سفر لـ*ـذت برد. همچنین قطار از امنیت بالاتری در قیاس با دیگر روش‌های سفر برخوردار است.

    مقاله‌های مرتبط:
    • با لوکس ترین قطارهای دنیا آشنا شوید
    • ۱۰ دلیل برای سفر با قطار
    شاید زمان سفر را به عنوان تنها عامل برتری هواپیما بر قطار دانست. امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش قطارهای سریع‌السیر عمده ضعف این وسیله‌ی دوست‌داشتنی، تا حدودی از بین رفته است.

    در هر صورت اگر شما هم علاقه‌مند به سفر کردن با قطار هستید، لیستی از بهترین‌های آن را در ادامه خواهیم داشت.

    برلین به «مالمو»
    اول از همه قطار سریع‌السیر برلین را داریم. قطاری که شاید به‌اندازه‌ی موارد دیگر لیست لوکس و گران نباشد؛ اما مطمئنا یکی از بهترین‌ها است.

    قطاری که از برلین آلمان شروع به حرکت کرده و با گذر از دریای بالتیک و رسیدن به «مالمو» (Malmö) سوئد، یکی از جذاب‌ترین مسیرها را رقم می‌زند.

    قطار این مسیر تنها برای مدتی از سال و فقط در تابستان‌ها فعالیت دارد. در زمان‌های دیگر سال، برای سفر کردن از برلین به مالمو، می‌بایست اول از آلمان به دانمارک رفت و سپس به سوئد رسید.

    رستوران‌ها و کافه‌های این قطار از بهترین سرویس‌هایی است که ارائه می‌شود.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۱۸۰,۰۰۰ تومان


    79f2bb2b-df86-454e-a6bb-4008b9714b8d.jpg




    مسکو به سن‌پترزبورگ
    کمتر کشوری است که مسیرهای ریلی جذابی مانند روسیه داشته باشد. این در حالی است که قطار داخلی و شهر به شهر مسکو به سن‌پترزبورگیکی از زیباترین آن‌ها است. قطاری که جایگاه ویژه‌ای برای مسافران بزرگ‌ترین کشور جهان دارد.

    در طول این مسیر با مناظر زیبایی چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان روبه‌رو می‌شوید. از دریاچه‌های یخ‌زده تا درختان قد کشیده.

    تصور کنید در رستوران قطار نشسته‌اید و هم‌زمان با میل کردن غذای خود، منظره‌ای از دریاچه‌های یخ‌زده را در حالی پیش رو دارید که آفتابی ملایم بدنتان را گرم می‌کند.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۴۶۰,۰۰۰ تومان
    387c1e36-39c0-41da-9fcb-d9cc69c70245.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    پاریس به ونیز
    از شهر عشاق به شهر قایق‌ها. مسیری ۱۴ ساعته بین دو شهر بی‌نظیر دو کشور زیبای قاره‌ی سبز به‌اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که نیازی به توصیف ندارد.

    از جذاب‌ترین سرویس‌هایی که در این قطار در اختیارتان است، رستوران‌ها و کافه‌های منحصربه‌فردش است. شما می‌توانید در پاریس سوار قطار شوید و از غذاها و نوشیدنی‌ها در طول سفرتان به ونیز لـ*ـذت ببرید. این مسیر یکی از بهترین مسیرهای بین دو کشور فرانسه و ایتالیا است.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۵۵۰,۰۰۰ تومان
    f75ca5db-0483-48b3-91bb-0edb599a256a.jpg


    لندن به «فورت ویلیام»
    این قطار با گذر از دو کشور بریتانیایی اروپا سفر خود را طی می‌کند. قطار از لندن شروع به حرکت کرده و در شهری در اسکاتلند به‌ نام «فورت ویلیام» (Fort William) به مسیر خود پایان می‌دهد.

    این مسیر که در سال ۲۰۱۴ بازسازی شد، اکنون از امنیت بالاتری برخوردار است. زمان حرکت این قطار از لندن هنگام شب است.

    مسافران می‌توانند شام خود را در تاریکی‌های شب میل کنند و پس از خوابیدن و بیدار شدن از طلوع درخشان آفتاب لـ*ـذت ببرند.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین از ۶۰۰,۰۰۰ تومان
    279c0b60-03a4-47df-bdf3-3a8ff704dca7.jpg


    اسلو به «ترونهیم»
    سفری ۶ ساعته با قطار از پایتخت نروژ، اسلو، به سومین شهر بزرگ این کشور، «ترونهیم» (Trondheim) می‌تواند لـ*ـذت‌بخش باشد. قطار مسیری شگفت‌انگیز را از میان جنگل‌ها، کوه‌ها و پل‌ها طی پشت سر می‌گذارد.

    در طول این مسیر به‌خوبی می‌توان از طبیعت نروژ بهره برد. حتی ممکن است گونه‌های حیوانی مختلفی را، مانند گاومیش‌های خاص این منطقه، ببینید.

    در رستوران‌های این قطار با بشقاب غذایی نروژ که شامل سوسیس گوزن، سیب‌زمینی و نان است، از مسافران پذیرایی می‌شود.

    قطار در ساعت ۷ صبح به «ترونهیم» می‌رسد. شهری که زمانی پایتخت وایکینگ‌های اسکاندیناوی محسوب می‌شد.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۲۸۰,۰۰۰ تومان


    ead62cc6-1e13-4402-8744-6be75eeb882b.jpg




    استانبول به دریاچه‌ی وان
    صنعت راه‌آهن ترکیه در چند سال اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته است. اکنون با قطارهای ساخت کشور سوئیس، مسیر ترکیه به جمهوری آذربایجان نیز افتتاح‌ شده است.

    گفته می‌شود تا انتهای سال جاری میلادی، سفر کردن از «فورت ویلیام» اسکاتلند به سواحل دریای خزر امکان‌پذیر خواهد شد.

    قطارهای سریع‌السیر بسیاری در راه‌های ریلی این کشور آماده‌ی مسافران است؛ به طوری که می‌توان از استانبول تا آنکارا را در مدت زمان ۳ ساعته طی کرد.

    یکی دیگر از مسیرهای میسر شده، از استانبول به شرقی‌ترین منطقه‌ی «آناتولیا» (Anatolia) یعنی دریاچه‌ی وان است. این در حالی است که این قطار سرویس‌های خوبی با قیمتی مناسب در اختیار مسافران می‌گذارد.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۱۵۰,۰۰۰ تومان
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ورشو به کیف
    ایستگاه راه‌آهن مرکزی ورشو در لهستان با سازه‌ای بتونی در سال ۱۹۷۵ زمان شوروی سابق ساخته شد.

    در قطار سریع‌السیر ورشو به کیف اوکراین، حس و حال سال‌های نه چندان دور شوروی هنوز برقرار است. ماموران با چک کردن گذرنامه‌های مسافران، امنیت بالایی را فراهم می‌کنند.

    در طول این مسیر، مناظر زیبایی از جلوی دیدگان مسافران گذر می‌کند. روستاهای گوناگون و جنگل‌های انبوه تنها چندی از آنان هستند.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۶۰,۰۰۰ تومان


    504d5f95-8f57-4c0a-afee-24b0f9e6fbb7.jpg




    مادرید به لیسبون
    در خطوط ریلی اسپانیا، به معنای واقعی کلمه حس لوکس بودن را در قطارهای این کشور می‌توان درک کرد. یکی از بهترین این خطوط، مسیرمادرید به لیسبون پرتغال است. البته مطمئنا برای دو پایتخت دو کشور تاریخی، غیر از این هم انتظار نمی‌رود.

    فراهم کردن امکاناتی مثل حمام، خشک‌شویی، تختخواب‌های بزرگ و سوییت‌های مجهز بر روی ریل قطار، کار آسانی نبود که این کشور انجام داد. اتاق‌های دیگری هم با قیمت‌های مناسب‌تر در این قطار برای مسافران در نظر گرفته شده است.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۶۰,۰۰۰ تومان


    33fc3ece-a9d5-4f24-b27e-919a3db02d21.jpg




    لندن به «پنزانس»
    یکی از جذاب‌ترین قطارها در مسیر دو شهر انگلستان، لندن به «پنزانس» (Penzance) قرار دارد. سفری ماجراجویانه که در ساعت ۱۰:۳۰ شب آغاز می‌شود و در ادامه از شهرهای کوچک و بزرگی مثل «ترورو» (Truro) و «ردروث» (Redruth) می‌گذرد.

    این قطار یکی از مناسب‌ترین قیمت‌ها را باتوجه به خدماتش مثل رستوران‌ها و سوییت‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید غذای خود را در سالن‌های مجلل این قطار میل کنید.

    • هزینه: برای هر نفر در کابین دونفره ۴۹۰,۰۰۰ تومان


    58b964a8-5003-4af8-9a1f-b28cf77ce64e.jpg




    مسکو به نیس
    خط راه‌آهن مسکو به نیس فرانسه خطی است که اخیرا مجددا شروع به کار کرده است. این خط برای بدرقه کردن ملکه ویکتوریا توسط تزارها راه‌اندازی شد.

    قطار در پنج‌شنبه صبح به سمت غرب حرکت می‌کند و به «مینسک» (Minsk) پایتخت بلاروس می‌رسد. پس از اندکی توقف و استراحت مسافران، مجددا به مسیر خود ادامه می‌دهد.

    در این قطار مسافران از بهترین اتاق‌ها در کنار بهترین امکانات برخوردار هستند. اتریش و ایتالیا از آخرین کشورهایی‌اند که پذیرای این قطار هستند. سه روز بعد از شروع سفر، در روز شنبه، این قطار در انتهای مسیر پس از گذشتن از موناکو، به نیس می‌رسد.

    • هزینه: برای هر نفر در اتاق درجه‌یک ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان


    33e8a45c-6579-41fb-84b2-fea37cbe75a4.jpg




    متاسفانه به‌دلیل پیشرفت در صنایع هوایی، آینده‌ای مبهم در انتظار این خطوط ریلی است؛ اگرچه بسیاری از کشورها سعی در توسعه و تجهیز کردن قطارها دارند تا این وسیله‌ی نقلیه‌ی امن و راحت، رخت خود را از روی زمین برنبندد.

    در انتها، نظر شما را به ویدیوی تایم‌لپسی از سفری ۳۰ دقیقه‌ای با قطار، در خاک سوئیس جلب می‌کنم. مناظر زیبای این سفر را از دست ندهید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خطوط‌ هوایی نروژ در آستانه رونمایی از برنامه‌ی جدید خود قرار گرفته است، برنامه‌ای که به منظور کاهش هزینه و گسترش مسیرها به شهرهای جدید در ایالات متحده و اروپا طراحی شده است. ماه گذشته دپارتمان حمل‌ونقل ایالات متحده همکاری خطوط هوایی نروژ را در ایرلند تصویب کرد، که قدمی در راستای پیشرفت برنامه محسوب می‌شود.

    رشد نروژی‌ها در این زمینه برای خطوط هوایی قدیمی‌تر، مانند بریتیش ایرویز، دلتا و آمریکن که در مسیر آتلانتیک کار می‌کنند، نوعی هشدار رقابتی محسوب می‌شود.

    این تصویب حدود ۳ سال زمان برد که باعث شد انتقادات در زمینه کمر خم کردن آژانس به خطوط هوایی قدرتمند و اتحادیه‌های کار افزایش یابد.

    b46b2202-daf4-4f01-84cd-548b4d9f621d.jpg


    بیورن کیوس پایه‌گذار این هواپیمایی در نظر دارد در درازمدت سفرهای خود را در مسیر آتلانتیک و شهرهای دوسلدورف، برلین ورم گسترش دهد.

    نروژی‌ها در گذشته نیز به شهرهای آمریکایی مانند نیویورک، لس آنجلس، ل*ـاس‌وگاس، اوکلند، کالیف، اورلاندو، فورت لاودردیل و فلا پرواز کرده‌اند.

    در اروپا این شرکت در فرودگاه‌هایی مانند فرودگاه لندن، پاریس، کپنهاگ، استکهلم و اسلو فعالیت می‌کند.

    در کنار خطوط هوایی نروژ، شرکت‌های ارزان‌قیمت دیگر مانند WOW Air، کندور (Condor)، خطوط هوایی توماس کوک انگلیس و یورووینگز (از توابع لوفت‌هانزا) به دلیل پیمان «آسمان‌های آزاد» امکان پرواز در مسیرهای آتلانتیک را بدست آوردند.

    قدرت یافتن شرکت‌های حمل‌و‌نقل هوایی ارزان‌قیمت بوسیله هواپیماهای کم-مصرف دو موتوره و تمایل مسافران برای چشم‌پوشی از امکانات لوکس در ازای بلیط‌های به صرفه مسیر گشته است.

    مسلما شرکت‌های هواپیمایی قدرتمند در برابر رشد شرکت‌های تازه‌کار در خطوط هوایی آن‌ها بیکار نخواهند نشست. امسال هواپیمایی بریتانیا قصد دارد بین فرودگاه گتویک، فورت لاودردیل و اوکلند پروازهای خود را برقرار سازد؛ یعنی در مسیرهایی که نروژی‌ها پرواز می‌کنند. شرکت مادر هواپیمایی بریتانیا، گروه هواپیمایی‌های بین‌المللی، برای رقابت با نروژی‌ها قصد دارد پروازهایی ارزان‌قیمت را از بارسلونا سامان دهد.

    در ایالات متحده، جت‌بلو (JetBlue) قصد دارد وارد بازار اروپا شود. فیلیپ استوارت سخن‌گوی هواپیمایی گفته که جت‌بلو می‌تواند ایرباس A321LR را به کار گیرد که پتانسیل سفر به اروپا از ساحل شرقی آمریکا را دارد. او همچنین بیان می‌کند که اروپا از رقابت ضعیف و قیمت‌های بالا رنج می‌برد و این دقیقا همان فضایی است که جت‌بلو مایل به رقابت در آن است.

    شرکت‌های آمریکایی از طریق ارائه‌ی امکانات ویژه به مسافران خود نروژی‌ها را به چالش می‌کشند. امکاناتی مانند فضای بیشتر برای پا، دسترسی به غذا و کافه در فرودگاه و ۳ نوع بلیط اقتصادی به مسافران این هواپیمایی پیشنهاد می‌شود.

    e0445b2e-b31c-41bb-b432-d8452b699d43.jpg


    مدیر شرکت دلتا، گلن ‌هاون‌اشتاین، می‌گوید که تا سال آینده بلیط «پایه اقتصادی» برای پروازهای بین‌المللی شروع به کار خواهد کرد، که در آن بلیط‌ها در گیت‌های ورودی فرودگاه واگذار می‌شوند و امکان تغییر و یا کنسل کردن آن وجود ندارد.

    علاوه‌بر آن، با شروع امسال شرکت دلتا سرویس‌های گران‌قیمت و ویژه خود را در ایرباس A350 و بوئینگ 777 آغاز خواهد کرد که شامل فضای پای بیشتر، غذای های بهتر و سایر امکانات دیگر است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    هواپیمایی آمریکن نیز سفرهای جدید «اقتصادی ویژه» را در پرواز های دریم‌لاینر 787-9 در مسیردالاس به
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    و پاریس آغاز کرده است و قصد دارد این نوع سفر را به پروازهای بین‌المللی خود تعمیم دهد.

    در دسترس بودن پیشنهاد‌های مختلف در پرواز باعث محبوبیت پرواز‌های ارزان‌قیمت در تقابل با کلاس تجاری می‌شود. گریلی کوخ، مدیر Association of Corporate Travel Executives می‌گوید که اعضای این جامعه به دنبال بازه‌ای جدید از قیمت‌ها و مسیرها هستند. او می‌گوید:

    گاهی اوقات مسافران در مسیر بستن قراردادی به ارزش میلیون‌ها دلار هستند و سفری با این درجه از اهمیت نیازمند پرواز با کلاس تجاری است. در سایر اوقات گزینه‌ای کم هزینه‌تر برای سفر عاقلانه‌تر است. این موضوع به خصوص در مورد شرکت‌های تازه‌کار با بودجه‌ای محدود صدق می‌کند.

    آندرس لینداستورم، سخنگوی هواپیمایی نروژ، می‌گوید که یک‌سوم بلیط‌های مسیر آتلانتیک این هواپیمایی توسط اشخاص حقوقی خریداری شده است. این شرکت امیدوار است که در مسیرهای جدید خود به آمریکا این عدد را حفظ نماید.

    هواپیمایی نروژ در حالی که استراتژی مسیرهای آتلانتیک خود را دنبال می‌کند، با چالش‌هایی جدید روبرو می‌شود.

    هنری هارتولت، تحلیل‌گر سفر در اتمسفر ریسرچ (Atmosphere Research) می‌گوید:

    وقتی بیش از حد مسیرهای پرواز را گسترش می‌دهید ریسک افزایش شدید قیمت سوخت وجود دارد. اگر مشکلی در رابـ ـطه با هزینه‌های سفر پیش آید، مسافران سفرهای اقتصادی بیش از همه تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

    در سال ۲۰۱۲، هواپیمایی نروژین یکی از بزرگترین خریدهای هواپیما را در تاریخ خطوط هوایی انجام داد و سال بعد برنامه دارد که ۲۰ هواپیمای دیگر را، که می‌توانند در مسیرهای آتلانتیک پرواز کنند، خریداری کند.

    9efedf54-f8eb-4631-b572-2b18592fa540.jpg


    آقای کیوس، مدیر عامل هواپیمایی نروژ در مورد توانایی‌های شرکت‌اش برای گستردن بازه‌ی پروازها اطمینان خاطر دارد. او می‌گوید:

    ما در وضعیت اقتصادی بسیار مطلوبی قرار داریم. یکی از نکات مهم استفاده از هواپیماهایی است که مصرف سوخت پایینی دارند. بازار از طریق بلیط‌های ارزان قیمت تحـریـ*ک می‌شود. امروز طبقه‌ای جدید از مسافران شکل گرفته که در گذشته توانایی مالی برای سفرهای هوایی در مسیرهای آتلانتیک را نداشتند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تاکسی‌های گردشی
    تاکسی‌های گردشی در شیراز برای هر کورس، مبلغ ۴۵۰ تومان به عنوان کرایه دریافت می‌کنند. این نرخ مربوط به سال ۹۵ است.

    تاکسی‌های خطی و مسافربرهای شخصی
    تاکسی‌های خطی و مسافربرهای شخصی در شیراز دارای مبدا و مقصد مشخص هستند. مسیرهای خطوط تاکسی‌های خطی را در این لینک و مسافربرهای شخصی را در این لینک مشاهده کنید.



    [paste:font size="5"]این لینک مشاهده کنید.

    برای سهولت در جستجو، مبدا یا مقصد مورد نظر را در بخش زیر وارد کنید.



    کرایه نقدی کرایه با کارت بلیت مقصد مبدا خط
    ۴۰۰ ۲۵۳ ابیوردی پایانه شهید دستغیب ۱
    ۴۰۰ ۳۲۲ بلوار نارنجستان پایانه شهید دستغیب ۲
    ۳۰۰ ۲۵۳ کوزه‌گری بولوار نهضت پایانه شهید دستغیب ۳
    ۴۰۰ ۲۵۳ میدان ارتش سوم پایانه شهید دستغیب ۴
    ۴۰۰ ۳۲۲ مهدی‌آباد پایانه شهید دستغیب ۵
    ۴۰۰ ۲۵۳ میدان شهید شیرودی پایانه ولی عصر ۱۰
    ۴۰۰ ۳۲۲ پایانه نارنجستان پایانه شهید دستغیب ۱۴
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک فرهنگیان پایانه احمدی ۱۶
    ۴۰۰ ۳۲۲ روستای کفترک پایانه ولی عصر ۱۷
    ۵۰۰ ۲۵۳ خیابان صاحب الامر بلوار جمهوری اسلامی ۱۸
    ۵۰۰ ۲۵۳ شهرک پرواز پایانه ولی عصر ۲۰
    ۵۰۰ ۳۲۲ خیابان لادن پایانه نمازی ۲۲
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه نمازی میدان گلستان ۲۴
    ۵۰۰ ۳۹۱ سلطان‌آباد و جرسقان پایانه احمدی ۲۵
    ۳۰۰ ۲۵۳ شهرک شهید دستغیب پایانه شهید دستغیب ۲۶
    ۴۰۰ ۲۵۳ بلوار الزهرا پایانه استقلال ۲۷
    ۴۰۰ ۳۲۲ شرغان ابتدای دوران ۲۸
    ۳۰۰ ۲۵۳ خیابان شاهزاده بیگم پایانه شهید دستغیب ۳۱
    ۳۰۰ ۲۵۳ بلوار نواب صفوی پایانه شهید دستغیب ۳۳
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه لشکری پایانه شهید دستغیب ۳۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک بزین-بلوار جهاد خیابان علوی پایانه قصردشت ۳۶
    ۷۰۰ ۴۶۰ گویم پایانه قصردشت ۳۷
    ۵۰۰ ۳۲۲ بلوار دکتر شریعتی پایانه احمدی ۳۹
    ۴۰۰ ۲۵۳ خیابان پاییز پایانه شهید دستغیب ۴۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک بهاران- شهرک فرزانگان پایانه احمدی ۴۶
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک گلشن پایانه احمدی ۴۷
    ۴۰۰ ۲۵۳ شهرک ولی عصر پایانه استقلال ۴۸
    ۸۰۰ ۵۴۰ روستای قلات پایانه قصردشت ۵۰
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه استقلال پایانه ولی عصر ۵۱
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک قصر قمشه پایانه قصردشت ۵۶
    ۴۰۰ ۲۵۳ شهرک جوادیه پایانه قصردشت ۵۷
    ۵۰۰ ۳۲۲ خیابان امام خمینی پایانه احمدی ۵۹
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک گلستان پایانه قصردشت ۶۰
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک گلستان پایانه قصردشت ۶۲
    ۵۰۰ ۳۲۲ بولوار امیر کبیر (مجاور ترمینال) پایانه نمازی ۶۸
    ۵۰۰ ۳۲۲ خیابان شهدای احمدآباد پایانه قصردشت ۶۹
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه نمازی پایانه ولی عصر ۷۰
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه نمازی پایانه ولی عصر ۷۱
    ۴۰۰ ۲۵۳ بلوار سرداران-خیابان جانبازان پایانه ولی عصر ۷۲
    ۴۰۰ ۲۵۳ میدان ارم میدان کلبه ۷۳
    ۴۰۰ ۳۲۲ پایانه نمازی بولوار نارنجستان ۷۴
    ۴۰۰ ۲۵۳ بلوار عرفان - شهرک مطهری پایانه شهید دستغیب ۷۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ رکن‌آباد و زیبا شهر پایانه ولی عصر ۷۶
    ۵۰۰ ۳۲۲ بلوار فرصت شیرازی پایانه ولی عصر ۷۷
    ۵۰۰ ۳۲۲ میدان شهدا پایانه قصردشت ۷۸
    ۵۰۰ ۲۵۳ بلوار تخت جمشید شرقی پایانه ولی عصر ۷۹
    ۴۰۰ ۲۵۳ شهید فرزدقی پایانه نمازی ۸۰
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه بهارستان بولوار جمهوری ۹۰
    ۴۰۰ ۲۵۳ پایانه لشکری پایانه نمازی ۹۱
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک بهارستان پایانه شهید دستغیب ۹۲
    ۵۰۰ ۳۲۲ بولوار یاوران غربی پایانه احمدی ۹۳
    ۵۰۰ ۳۲۲ ایمان جنوبی پایانه احمدی ۹۴
    ۴۰۰ ۲۵۳ بلوار عرفان-شهرک مطهری پایانه احمدی ۹۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه قصردشت پایانه شهید دستغیب ۹۶
    ۳۰۰ ۲۵۳ بولوار نارنجستان پایانه شهید دستغیب ۹۷
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه بهارستان پایانه ولی عصر ۹۸
    ۵۰۰ ۳۲۲ شهرک والفجر-یاوران غربی پایانه احمدی ۹۹
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه نمازی ایمان جنوبی ۱۰۹
    ۵۰۰ ۲۵۳ داخل پایگاه هوایی پایانه ولی عصر ۱۱۰
    ۵۰۰ ۳۲۲ بلوار سرداران سرداران پایانه شهید دستغیب ۱۳۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ بلوار پرستار پایانه نمازی ۱۳۸
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه استقلال شهرک رضوان ۱۴۶
    ۶۰۰ ۳۹۱ میدان شهدا پایانه بزین ۱۴۸
    ۷۰۰ ۴۶۰ پایانه استقلال شهرک گلستان ۱۵۰
    ۷۰۰ ۴۶۰ دانشگاه پیام نور پایانه نمازی ۱۵۱
    ۶۰۰ ۳۹۱ شهرک بهارستان پایانه نمازی ۱۵۲
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه بزین پایانه نمازی ۱۵۴
    ۵۰۰ ۳۲۲ بلوار قدوسی پایانه شهید دستغیب ۱۵۵
    ۵۰۰ ۳۲۲ پایانه قصردشت پایانه ولی عصر ۱۹۶



    [paste:font size="5"]این لینک مراجعه کنید.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا