دانستنی ها ❃❁حمل و نقل سفر❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
شهر شیراز سیستم حمل و نقل عمومی بسیار کارآمدی دارد که روزانه مسافران زیادی از طریق این شبکه در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند. تاکسی‌ها، مترو و اتوبوس‌های شیراز، سیستم منظم و اقتصادی را برای تردد شهروندان و گردشگران این شهر ایجاد کرده‌اند.

مترو شیراز | تاکسیرانی شیراز | اتوبوسرانی شیراز | کارت بلیت شهروندی
مترو شیراز
06fdbfd5-6ec1-4fb0-a7d5-7db82f0c891c.jpg


سیستم متروی شیراز دومین خطوط بزرگ مترو کشور را بعد از تهران دارد و سالانه ۳/۷ میلیون مسافر از این طریق در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند. متروی شیراز ۶ خط دارد که در حال حاضر فقط خط یک افتتاح شده و فعال است.

خط یک مترو شیراز از جنوب شرق شهر تا شمال غرب شیراز امتداد دارد. این خط ۱۹ ایستگاه زیرزمینی و یک ایستگاه هم‌سطح دارد. ترتیب ایستگاه‌های خط یک متروی شیراز به این شکل است:

گل سرخ، شهید دوران، فرصت شیرازی، جانبازان پودنک، غدیر، رازی، فضیلت، کاوه، میدان ولیعصر، وکیل، زندیه، امام حسین (ع)، نمازی، آوینی، مطهری، قصر دشت، شاهد، میرزای شیرازی، شریعتی، احسان.

b82d1182-18e1-41a2-9e4f-999d3fdebfac.jpg


توکن نوعی بلیط الکترونیکی قابل شارژ است.
برای پرداخت هزینه مترو در شیراز می‌توانید از کارت بلیت شهروندی شیراز یا توکن استفاده کنید.

توکن نوعی بلیط الکترونیکی است که به دفعات متعدد قابل شارژ است و به صورت تک سفره و دو سفره در اختیار مسافرین قرار می‌گیرد. توکن را می‌توانید از مراکز فروش بلیت که در ایستگاه‌های مترو وجود دارند، خریداری کنید.

09204da7-3ced-41a2-a2c2-fc9c8f469c82.jpg


با پرداخت مبلغ ۵۰۰ تومان به مامور فروش بلیت، توکن شارژ شده را برای هر سفر تهیه و هنگام عبور از گیت، آن را در شیار تعبیه‌شده در جلوی گیت بیندازید. توکن مصرف شده پس از کسر کرایه، در بانک گیت ضبط شده و درب گیت برای عبور شما باز می‌شود.

مجموعه تاکسیرانی شیراز
تاکسی فرودگاه
تاکسی فرودگاه در شیراز به صورت شبانه‌روزی در ترمینال‌های پرواز داخلی و خارجی به مسافرین سرویس ارائه می‌کند. کرایه تاکسی‌های این بخش در سال ۹۵ به این صورت محاسبه می‌شود: ورودی ۴۱۴۰ تومان، به ازای هر کیلومتر ۵۲۰ تومان و هر دقیقه توقف نیز ۱۸۰ تومان است.

تاکسی ترمینال
تاکسی‌های ترمینال شیراز که در پایانه‌های اتوبوس بین شهری کاراندیش، مدرس، امیرکبیر و شهید طبائی‌نژاد مستقر هستند، به صورت ۲۴ ساعته به مسافرین خدمات ارائه می‌کنند. کرایه این تاکسی‌ها در سال ۹۵ به این شرح است: ورودی ۲۴۰۰ تومان، به ازای هر کیلومتر ۴۶۰ تومان و هر دقیقه توقف هم ۱۸۰ تومان محاسبه می‌شود.

adfa8777-2db3-4458-b805-9459cda0e9a2.JPG


تاکسی‌های بی‌سیم
تاکسی بی‌سیم ۱۳۳ شیراز از سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرده و در حال حاضر به همراه ۲ شرکت خصوصی به شهروندان و مسافران خدمات ارائه می‌کنند. نرخ کرایه این تاکسی‌ها در سال ۹۵ به این شکل محاسبه می‌شود: ۲۴۱۵ تومان ورودی، به ازای هر کیلومتر ۴۸۰ تومان و هر دقیقه توقف ۲۳۶ تومان.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    224a706a-6a2a-4f70-bc2c-6bd8ec006924.jpg

    حمل و نقل عمومی در تهران؛ مترو


    حمل‌ونقل عمومی در تهران شامل گزینه‌های مختلفی است که در بخش قبلی، در مورد تاکسی‌ها توضیح دادیم. در این بخش از راهنمای حمل‌ونقل عمومی تهران، توضیحاتی در مورد مترو تهران خواهیم داد. همراه کجارو باشید.



    سیستم حمل و نقل عمومی در تهران، شامل اتوبوس‌ها، مترو و تاکسی‌ها است که جابه‌جایی شهروندان در سطح شهر تهران را بر عهده دارند. در این بخش از راهنمای حمل‌ونقل عمومی در تهران، مترو تهران را معرفی خواهیم کرد.

    تاریخچه ساخت قطار شهری تهران به زمان ناصرالدین شاه قاجار برمی‌گردد.
    تاریخچه ساخت قطار شهری تهران به زمان قاجار برمی‌گردد که در امتیاز نامه‌ای به ایران، تاسیس تراموای شهری پیش‌بینی شده بود. اولین طرحی که ایجاد شد، شبیه به مترو امروزی بود. این طرح واگن اسبی بود که از دروازه شهری ری تا باغشاه (یا میدان حر امروزی) کشیده شده بود. این قطار شهری تا سال ۱۳۱۰ برقرار بود.

    قطار زیرزمینی یا مترو تهران اولین بار در زمان پهلوی طرح‌ریزی شد. در این طرح، شرکت‌های مشاور خارجی ۷ خط مترو را پیشنهاد داده بودند. عملیات اجرایی این طرح از بخش‌های شمالی تهران آغاز شد و تا سال ۵۹ ادامه پیدا کرد. اما به دلیل جنگ ایران و عراق، نمایندگان شرکت های خارجی ایران را ترک کردند.

    نخستین خط مترو تهران، ۱۶ اسفند ۱۳۷۷ افتتاح شد.
    عملیات اجرایی ساخت مترو تهران، سال ۱۳۶۶ ادامه پیدا کرد و اولین بار، ۱۶ اسفند ۱۳۷۷ نخستین خط مترو تهران، یعنی خط ۵ افتتاح شد.

    d37e80c7-f9cc-4cb8-961f-0243ec2641e2.gif


    پیشرفت خطوط مترو تهران و ایستگاه‌های آن
    در حال حاضر مترو تهران شامل قطارهای شهری تهران و همچنین مترو تهران به کرج است. تعداد خطوط مترو تهران در حال حاضر ۵ خط است که بیش از ۱۰۰۰ واگن دارند و روزانه ۱/۸ میلیون مسافر جا به جا می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: حمل و نقل عمومی در تهران؛ تاکسی
    3f2cada1-04a0-44cb-bb83-fd23aa19aadd.jpg


    نقشه خطوط مترو تهران
    خط ۱ - خط قرمز (تجریش-کهریزک)
    خط یک مترو تهران در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد. خط قرمز، ۴۷/۵ کیلومتر طول و ۳۰ ایستگاه دارد که شمال به جنوب تهران را به هم متصل می‌کند. ترتیب ایستگاه‌های خط یک از شمال به جنوب به این شکل است:

    تجریش، قیطریه، صدر، قلهک، شریعتی، میرداماد، حقانی، همت، مصلی، بهشتی، مفتح، هفت تیر، طالقانی، دروازه دولت، سعدی، امام خمینی، ۱۵ خرداد، خیام، مولوی، شوش، ترمینال جنوب، خزانه، علی آباد، جوانمرد قصاب، شهرری، باقرشهر، شاهد، حرم مطهر، کهریزک

    این خط در ایستگاه شاهد یک خط انشعابی به پرند دارد که در حال حاضر ایستگاه شهر آفتاب افتتاح شده است.

    4704ebda-b5fb-4298-85c5-c4c1151651e4.jpg


    ایستگاه‌های تقاطعی خط یک
    • تقاطع با خط ۲ در ایستگاه امام خمینی
    • تقاطع با خط ۳ در ایستگاه شهید بهشتی
    • تقاطع با خط ۴ در ایستگاه دروازه دولت
    برنامه حرکت قطارها
    • اولین قطار از تجریش به کهریزک، ساعت ۵:۳۰ و از کهریزک به تجریش ساعت ۶:۲۵
    • آخرین قطار از تجریش به کهریزک ساعت ۲۲:۳۰ و از کهریزک به تجریش ساعت ۲۳:۲۵
    قطارهای این خط به طور متوسط هر ۶ دقیقه حرکت می‌کنند. برای مشاهده برنامه حرکت قطارهای خط یک می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خط ۲ - خط آبی (فرهنگسرا - صادقیه)
    خط دو مترو تهران در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد. خط آبی، ۲۶ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه دارد که غرب به شرق تهران را به هم متصل می‌کند. ترتیب ایستگاه‌های این خط از غرب به شرق به این شکل است:

    صادقیه، طرشت، دانشگاه شریف، شادمان، نواب، میدان حر، دانشگاه امام علی، حسن آباد، امام خمینی، ملت، بهارستان، دروازه شمیران، امام حسین، مدنی، سبلان، فدک، گلبرگ، سرسبز، علم و صنعت، باقری، تهرانپارس، فرهنگسرا

    خط فرهنگسرا در انتهای خط و در ایستگاه تهران (صادقیه) به صورت تبادلی به خط پنج متصل می‌شود.

    7bcedfa4-c7fc-45cc-8645-63248b854140.jpg


    ایستگاه‌های تقاطی خط دو
    • تقاطع با خط ۱ در ایستگاه امام خمینی
    • تقاطع با خط ۳ در ایستگاه دانشگاه امام علی (ع)
    • تقاطع با خط ۴ در ایستگاه دروازه شمیران و ایستگاه شادمان
    برنامه حرکت قطارها
    • اولین قطار از فرهنگسرا به صادقیه، ساعت ۵:۳۰ و از صادقه به فرهنگسرا ساعت ۶:۱۷
    • آخرین قطار از فرهنگسرا به صادقیه ساعت ۲۲:۳۰ و از صادقه به فرهنگسرا ساعت ۲۳:۱۷
    قطارهای این خط به طور متوسط هر ۶ دقیقه حرکت می‌کنند. برای مشاهده برنامه حرکت قطارهای خط دو می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    خط ۳ - خط آبی کمرنگ (قائم - آزادگان)
    خط سه مترو تهران در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. خط آبی کمرنگ، ۳۷ کیلومتر طول و ۲۵ ایستگاه (بعد از تکمیل) دارد. این خط، جنوب غربی به شمال شرقی تهران را به هم متصل می‌کند. ترتیب ایستگاه‌های این خط از جنوب به شمال به این شکل است:

    آزادگان، نعمت‌آباد، عبدل آباد، شهرک شریعتی، قلعه مرغی (زمزم)، جوادیه، راه آهن، رازی، منیریه، دانشگاه امام علی، تئاتر شهر، میدان ولیعصر، شهدای رسانه، میرزای شیرازی، شهید بهشتی، سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی، خواجه عبدالله انصاری، شهید زین الدین، هروی، حسین‌آباد، نوبنیاد، اقدسیه، شهید محلاتی، قائم، نیاوران، شهید باهنر

    خط قائم در ایستگاه نوبنیاد به صورت انشعابی به شهید باهنر می‌رود.

    c83cb71c-8117-4cca-8737-f6039277699f.jpg


    ایستگاه‌های تقاطی خط سه
    • تقاطع با خط ۱ در ایستگاه شهید بهشتی
    • تقاطع با خط ۲ در ایستگاه امام علی (ع)
    • تقاطع با خط ۴ در ایستگاه تئاتر شهر (ولیعصر)
    برنامه حرکت قطارها
    • اولین قطار از قائم به آزادگان، ساعت ۵:۳۴ و از آزادگان به قائم ساعت ۶:۳۱
    • آخرین قطار از قائم به آزادگان ساعت ۲۲:۳۴ و از آزادگان به قائم ساعت ۲۳:۳۱
    قطارهای این خط به طور متوسط هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند. برای مشاهده برنامه حرکت قطارهای خط سه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    خط ۴ - خط زرد (شهید کلاهدوز - ارم سبز)
    خط چهار مترو تهران در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد. خط زرد، ۲۴/۵ کیلومتر طول و ۲۲ ایستگاه دارد که غرب به شرق تهران را به هم متصل می‌کند. ترتیب ایستگاه‌های این خط از غرب به شرق به این شکل است:

    ارم سبز، شهرک اکباتان، بیمه، میدان آزادی، استاد معین، دکتر حبیب‌الله، شادمان، توحید، میدان انقلاب اسلامی، تئاتر شهر، فردوسی، دروازه دولت، دروازه شمیران، میدان شهدا، شیخ‌الرئیس، پیروزی، نبرد، نیروهوایی، شهید کلاهدوز

    خط شهید کلاه دوز در ایستگاه بیمه به صورت انشعابی به فرودگاه مهرآباد می‌رود که ترتیب ایستگاه‌های آن به این شکل است:

    بیمه، فرودگاه مهرآباد ترمینال ۱ و ۲، فرودگاه مهرآباد ترمینال ۴ و ۶
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    ایستگاه‌های تقاطی خط چهار
    • تقاطع با خط ۱ در ایستگاه دروازه دولت
    • تقاطع با خط ۲ در ایستگاه دروازه شمیران و ایستگاه شادمان
    • تقاطع با خط ۳ در ایستگاه تئاتر شهر (ولیعصر)
    • خط چهار به صورت تبادلی به خط پنج متصل می‌شود.
    برنامه حرکت قطارها
    • اولین قطار از ارم سبز به شهيد کلاهدوز، ساعت ۵:۳۰ و از شهید کلاهدوز به ارم سبز ساعت ۶:۱۰
    • آخرین قطار از ارم سبز به شهيد کلاهدوز ساعت ۲۲:۳۰ و از شهید کلاهدوز به ارم سبز ساعت ۲۳:۱۰
    قطارهای این خط به طور متوسط هر ۶ دقیقه حرکت می‌کنند. برای مشاهده برنامه حرکت قطارهای خط چهار و همچنین خط انشعابی به فرودگاه، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    خط ۵ - خط سبز (تهران صادقیه - گلشهر کرج)
    خط پنح مترو تهران در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. خط پنج (خط سبز)، یک خط برون شهری با ۴۳ کیلومتر طول و ۱۱ ایستگاه است. این خط، جنوب غربی تهران را به گلشهر کرج متصل می‌کند. ترتیب ایستگاه‌های این خط از شرق به غرب (تهران به کرج) به این شکل است:

    تهران (صادقیه)، ارم سبز، ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو، وردآورد، گرم دره، اتمسفر، کرج، محمدشهر (ماهدشت)، گلشهر

    969c002a-9f32-40af-8a58-a7c9bd11e52e.jpg


    خط مترو تهران کرج از مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد متصل خواهد شد که در حال ساخت است. خط پنج به صورت تبادلی به خط چهار متصل می‌شود.

    برنامه حرکت قطارها
    • اولین قطار از گلشهر به صادقیه، ساعت ۶:۲۷ و از صادقیه به گلشهر ساعت ۵:۳۰
    • آخرین قطار از ایستگاه گلشهر به صادقیه ساعت ۲۳:۲۴ و از صادقیه به گلشهر ساعت ۲۳:۰۵
    قطارهای این خط به طور متوسط هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند. برای مشاهده برنامه حرکت قطارهای معمولی و قطارهای تندرو خط پنج (بدون توقف در ایستگاه‌های میانی به جز ارم سبز) می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

    راهنمای بلیت‌های مترو تهران
    برای پرداخت هزینه مترو تهران ۳ نوع بلیت وجود دارد:

    بلیت‌های اعتباری مبلغ‌دار
    460a2632-53c9-43e3-9116-8a147b228277.jpg


    این بلیت‌ها اعتباری هستند و در مبالغ مختلف عرضه می‌شوند. در هنگام خروج لازم است کارت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار دهید. هزینه سفر بر اساس مسافت سفر از بلیت کسر خواهد شد. در غیر این صورت بهای طولانی‌ترین سفر از بلیت اعتباری کسر می‌شود.

    نوع بليت ناحيه سفر مسافت پيموده شده مبلغ کسر شده از اعتبار به هنگام خروج (تومان)
    اعتباری مبلغ‌‌دار ناحيه ۱ از صفر تا ۱۰ کيلومتر ۲۸۰
    اعتباری مبلغ‌دار ناحيه ۲ از ۱۰ تا ۲۰ کيلومتر ۳۰۰
    اعتباری مبلغ‌دار ناحيه ۳ از ۲۰ تا ۳۰ کيلومتر ۳۵۰
    اعتباری مبلغ‌دار ناحيه ۴ از ۳۰ تا ۴۰ کيلومتر ۴۰۰
    اعتباری مبلغ‌دار ناحيه ۵ از ۴۰ تا ۵۰ کيلومتر ۴۲۵
    اعتباری مبلغ‌دار ناحيه ۶ از ۵۰ کيلومتر به بالا ۴۵۰
    اعتباری مبلغ‌دار تهران - کرج ۶۰۰
    هزینه سفر با مترو بر اساس مسافت
    بلیت‌های بارکد دار دو بعدی
    این بلیت‌ها دو نوع تک سفره و دو سفره دارند که در آن‌ها تعداد سفر مشخص است و بدون توجه به طول سفر عرضه می‌شود.

    bb545081-f2f3-4d77-b1aa-e0a957e164c9.jpg


    بلیت تک سفره آبی و برای یک مسافر و یک سفر است. بلیت دو سفره نارنجی و برای یک مسافر و دو سفر است.
    نوع بليت
    قيمت (تومان) توضيحات
    تک سفره ۷۰۰ بدون محدوديت طول سفر و زمان استفاده
    دو سفره ۱۱۰۰ بدون محدوديت طول سفر و زمان استفاده


    بلیت‌های اعتباری مدت‌دار
    این نوع بلیت‌ها برای افراد خاصی صادر می‌شود و مدت دار هستند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می‌کنند، مترو و اتوبوس‌ها گزینه‌های اقتصادی و سریع محسوب می‌شوند.

    با استفاده از شبکه وسیع مترو و اتوبوس در سنگاپور، تقریبا می‌توانید به هر مکانی در این شهر بروید. این دو شبکه حمل و نقل عمومی، اکثر دیدنی‌ها و نقاط مهم شهری را که یک گردشگر به آن نیاز دارد پوشش می‌دهند.

    2c4db449-8b20-41ef-9404-913733a1779b.jpg


    در صورتی که مقصد شما با اتوبوس‌ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید. در بخش قبلی با متروی سنگاپور آشنا شدیم. در این بخش در مورد تاکسی‌ها و اتوبوسرانی در سنگاپور خواهید خواند.

    تاکسی در سنگاپور
    83568062-172a-4268-98d1-5793de6d3bb2.jpg


    زمانی که مکان‌های مورد نظر شما با اتوبوس یا مترو قابل دسترسی نیستند می‌توانید از تاکسی‌های سنگاپور که بسیار راحت و کارآمد هستند استفاده کنید. تاکسی‌ها در سنگاپور از تاکسی‌متر برای محاسبه کرایه استفاده می‌کنند. اما بسته به اینکه چه زمانی، به چه مقصدی و از کدام شرکت تاکسی گرفته‌اید، ممکن است لازم باشد اضافه بها پرداخت کنید. برای اینکه دید دقیق‌تری از کرایه‌های تاکسی به دست بیاورید می‌توانید از راننده بخواهید در پایان سفر به شما رسید بدهد.

    89c3fa55-6325-4611-82d8-64cfe1c08db9.jpg


    در اکثر خیابان‌ها می‌توانید تاکسی بگیرید. در مراکز خرید، هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری در مناطق مختلف سنگاپور هم می‌توانید در صف تاکسی‌ها بایستید و تاکسی بگیرید.

    اگر می‌خواهید تاکسی رزرو کنید، از تاکسی تلفنی استفاده کنید. می‌توانید با شماره (۶۳۴۲-۵۲۲۲) تماس بگیرید. تماس شما به یکی از مراکز تاکسیرانی متصل خواهد شد.

    معمولا کرایه کردن تاکسی در ساعات اوج شلوغی (دوشنبه تا جمعه از ساعت ۷:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ صبح و دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰) و همچنین در روزهای بارانی بسیار دشوار است.

    04bf90c8-eaa5-433f-b9be-08f473fd736f.jpg


    اگر در هتل هستید، از دربان بخواهید برای شما تاکسی بگیرد. اگر بیرون از هتل هستید و به تلفن همراه دسترسی دارید، با تاکسی تلفنی تماس بگیرید، به این ترتیب مدت زمانی که در انتظار تاکسی خواهید بود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کمتر خواهد شد. اگر می‌توانید سعی کنید در ساعات ازدحام از مترو یا اتوبوس‌ها در سنگاپور استفاده کنید.

    اگر لازم است بعد از ساعات ازدحام به فرودگاه برسید، حتما از قبل تاکسی رزرو کنید تا به موقع به پروازتان برسید.
    اگر لازم است بعد از ساعات ازدحام به فرودگاه برسید، حتما از قبل تاکسی رزرو کنید تا به موقع به پروازتان برسید.

    این نکته را هم بدانید که بسیاری از رانندگان تاکسی در سنگاپور، اگر نخواهند شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند، کرایه شما را برمی‌گردانند. البته این کار غیرقانونی است، مگر آن‌که راننده مورد نظر بتواند دلیل منطقی برای این کار بیاورد، یا پیش از اینکه تاکسی بگیرید مسیرش را مشخص کرده باشد.

    اضافه بهایی که برای گرفتن یک تاکسی در سنگاپور می‌پردازید، کرایه بسیار زیادی را به نرخ کرایه اصلی تاکسی اضافه می‌کند و حتی در بعضی موارد می‌تواند از کرایه اصلی هم بیشتر شود.

    در ساعات شلوغی، اضافه بهای تاکسی‌ها ۳۵٪ مبلغ کرایه‌ای است که با تاکسی‌متر محاسبه شده باشد. رزرو تاکسی از صبح تا ساعت ۲۳:۰۰، ۳/۵ دلار و بعد از آن ۲/۵ دلار است. اضافه بهای کرایه تاکسی هنگام شب هم ۵۰٪ کرایه تاکسی‌متر است.

    جهت رانندگی در سنگاپور چپ است. هنگام سوار شدن ماشین در سنگاپور، بستن کمربند برای سرنشینان جلو و عقب اجباری است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    اتوبوس در سنگاپور
    e779f5ff-62d3-4921-9434-19198e4689fb.jpg


    سیستم اتوبوسرانی سنگاپور، شبکه گسترده‌ای از جاده‌ها و خیابان‌ها را در بر دارد که بیشتر مکان‌ها در سنگاپور را پوشش می‌دهد. به این ترتیب اقتصادی‌ترین شیوه برای رفت و آمدهای درون‌شهری است و در عین حال می‌توانید مناظر زیبایی از سنگاپور را هم ببینید.

    برای پرداخت کرایه تاکسی در سنگاپور از کار بلیط‌های اعتباری EZ-Link یا بلیط گردشگری سنگاپور استفاده کنید.
    برای پرداخت کرایه تاکسی در سنگاپور می‌توانید از کار بلیط‌های اعتباری EZ-Link یا بلیط گردشگری سنگاپور استفاده کنید.

    کافی است هنگام سوار شدن، کارت را روی دستگاه کارت خوانی که در کنار راننده نصب شده بزنید. فراموش نکنید که پیش از پیاده شدن نیز باید در قسمت کارت خوان موجود در خروجی عقبی اتوبوس نیز کارت بزنید.

    35653f8e-f24e-4614-bf1f-baeaa0fadce3.jpg


    البته می‌توانید کرایه اتوبوس را به صورت نقدی هم پرداخت کنید، اما باید مبلغ کرایه را به طور دقیق همراه داشته باشید.

    بیشتر اتوبوس‌ها در سنگاپور مجهز به تهویه هوا هستند که در هوای استوایی سنگاپور بسیار مناسب و کارآمد است.

    راهنمایی‌های مهم
    یکی از آسان‌ترین شهرها برای تردد و رفت و آمد درون شهری در آسیا، سنگاپور است. نقشه‌هایی که موقعیت کنونی شما را به همراه مکان‌های اطراف نشان می‌دهند، در تمامی ایستگاه‌های مترو وجود دارند و شیوه‌ای بسیار عالی برای یافتن راه خروج هستند.

    اپلیکیشن «Go There» که روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود به شما کمک می‌کند که از مبدا تا مقصدتان، گزینه‌های مختلفی از حمل و نقل عمومی را پیدا و انتخاب کنید. همچینین این اپلیکیشن می‌تواند راهنمای خوبی برای محاسبه کرایه تاکسی‌ها باشد. برای دانلود این اپلیکیشن و مشاهده اپلیکیشن‌های بیشتر برای استفاده در هنگام سفر به سنگاپور می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سیستم حمل‌ونقل عمومی در سنگاپور بسیار گسترده و مناسب است. برای مسافرانی که همه روزه در این شهر تردد می‌کنند، مترو و اتوبوس‌ها گزینه‌های اقتصادی و سریع محسوب می‌شوند.

    با استفاده از شبکه وسیع مترو و اتوبوس در سنگاپور، تقریبا می‌توانید به هر مکانی در این شهر بروید. این دو شبکه حمل‌ونقل عمومی، اکثر جاذبه‌های گردشگری و نقاط مهم شهری را که یک گردشگر به آن نیاز دارد پوشش می‌دهند. در صورتی که مقصد شما با اتوبوس‌ها یا مترو قابل دسترسی نیست، می‌توانید از تاکسی‌ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با هر کدام در ادامه همراه کجارو باشید.

    سه‌چرخه
    تا پیش از جنگ جهانی دوم، ریکشاها (Rikshaw) بخش مهمی از سیستم حمل‌ونقل شهری در سنگاپور بودند.

    b4db7b01-da09-4e7f-bf48-8e442286e5d9.jpg


    بعد از جنگ جهانی دوم، به دلیل حضور سه‌چرخه‌ها (Trishaw)، ریکشاها دیگر استفاده نشدند.

    7ceaecab-b79c-4137-9ed6-cfb32ac79573.jpg


    پرستارهای بریتانیایی که در زمان تعطیلی خود سه‌چرخه‌سواری می‌کنند. حدود ۱۹۶۴.

    بعد از سال ۱۹۸۰، سه‌چرخه‌ها به عنوان وسیله‌ای در حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده قرار گرفتند. در آن زمان وسایل موتوری کمتر در دسترس بود و راننده‌های سه‌چرخه‌ها می‌توانستند درآمد اندکی داشته باشند.

    در حال حاضر حدود ۲۵۰ سه‌چرخه در سنگاپور وجود دارد که از آن‌ها به عنوان جاذبه گردشگری استفاده می‌شود و عموما در مسیرهایی که گردشگران بیشتر حضور دارند کار می‌کنند.

    سه‌چرخه‌ها در سنگاپور به عنوان وسیله‌ای برای رفت‌وآمدهای کوتاه، به منظور نشان دادن مناطق مختلف شهری به گردشگران استفاده می‌شود.

    سه‌چرخه‌ها اکنون زیر نظر موسسه‌ای به نام ‌Trishaw Uncle مدیریت می‌شوند.

    مترو سنگاپور
    e0dcbaae-ba9b-46c7-93ab-a0b230da5db5.jpg


    متروی سنگاپور سریع‌ترین شیوه برای سفر در داخل شهر است. شبکه ریلی گسترده در سنگاپور به این معنا است که دیدنی‌های مهم سنگاپور در فاصله کوتاهی از هر کدام از ایستگاه‌ها قرار دارند که به سادگی وبا کمی پیاده‌وری در دسترس خواهند بود.

    متروی سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند.
    متروی سنگاپور از ساعت ۵:۳۰ صبح تا پاسی از شب، هر ۵ تا ۷ دقیقه حرکت می‌کند. در ساعات اوج شلوغی نیز هر ۲ یا ۳ دقیقه مترو حرکت خواهد کرد.

    در بخش‌های داخلی شهر، متروی سنگاپور به صورت زیرزمینی حرکت می‌کند. در نواحی حومه شهر ریل‌ها روی زمین ساخته شده اند.

    e862c97f-b87c-491d-b2c9-32db8a5aecb9.jpg


    متروی سنگاپور ۵ خط دارد که هر کدام با یک رنگ مشخص شده‌اند. شمال-جنوب (قرمز)، شمال-شرق (بنفش)، شرق-غرب (سبز)، خط حومه شهر (زرد) و خط مرکز شهر (آبی)

    5ee44e01-7a20-4f56-b5a3-73bc946eeb83.jpg


    سنگاپور سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کارآمدی دارد. با متروی سنگاپور می‌توانید به نزدیک‌ترین نقطه از هر مکانی که می‌خواهید بروید. خواندن نقشه‌ها بسیار ساده است و تابلوهای راهنمای موجود در ایستگاه‌های مترو به زبان انگلیسی نوشته شده است. برای استفاده از متروی سنگاپور، لازم است کارت EZ-Link را خریداری کنید.

    6d3cdfd3-32c3-47fc-9af2-1a654531c019.jpg


    کارت‌های مترو سنگاپور به دو نوع هستند. کارت‌های اعتباری قابل شارژ با عنوان EZ-Link یا کارت بلیط تک سفره.

    • کارت‌های اعتباری قابل شارژ را می‌توانید از دفاتر فروش بلیط حمل‌ونقل عمومی یا مراکز خدمات مسافران مستقر در ایستگاه‌های مترو تهیه کنید. هزینه این کارت بلیط‌ها ۱۲ دلار سنگاپور (حدود ۲۷ هزار تومان) است که ۱۶ هزار تومان اعتبار دارد و باقی آن به عنوان سپرده غیرقابل دریافت است.
    • کارت بلیط تک سفره را می‌توانید را از دستگاه‌های فروش بلیط خریداری کنید. قیمت این کارت بلیط‌ها با توجه به فاصله/تعداد ایستگاه‌ها+ ۱ دلار (سنگاپور - حدود ۲۲۵۰ تومان) تعیین می‌شود که این یک دلار سپرده قابل دریافت در کارت است.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    کارت بلیط‌های تک نفره را می‌توانید در صورت نیاز برای افزایش اعتبار کارت‌های EZ-Link استفاده کنید. اگر کارت بلیط تک سفره خریده‌اید، حتما آن‌ها را به دستگاه های فروش کارت بلیط بازگردانید تا (با فشردن دکمه «دریافت سپرده») بتوانید سپرده داخل کارت را بگیرید.

    در مدت اقامت خود در سنگاپور، از بلیط‌های مخصوص گردشگران استفاده کنید.
    همچنین می‌توانید در مدت اقامت خود در سنگاپور، از بلیط‌های مخصوص گردشگران استفاده کنید. این بلیط‌ها مختص توریست‌ها بوده و می‌توانید با پرداخت ۱۰ دلار سنگاپور (حدود ۲۲ هزار تومان) به مدت یک روز، ۱۶ دلار سنگاپور (حدود ۳۵ هزار تومان) بهه مدت دو روز و ۲۰ دلار سنگاپور (حدود ۴۴ هزار تومان) به مدت سه روز به صورت نامحدود از متروی سنگاپور یا سیستم اتوبوسرانی آن استفاده کنید.

    در این صورت بهتر است صبح زود بیدار شوید و برای سفر درون‌شهری تان از پیش برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. برای اطلاعات بیشتر هم می‌توانید این سایت را مشاهده کنید.

    a9e13fed-b957-4b68-93be-62a3b2d4d234.jpg


    کارت بلیط‌های مخصوص گردشگران را می‌توانید از ایستگاه‌های مترو فرودگاه چانگی سنگاپور (Changi Airport)، خیابان اورچارد (Orchard)، محله چینی‌ها (Chinatown)، سیتی هال (City Hall)، کاخ رافلز (Raffles Place)، آنگ مو کیو (Ang Mo Kio)، هاربرفرانت (HarbourFront)، لواندر (Lavender) و بی‌فرانت (Bayfront) تهیه کنید.

    ایستگاه‌های مترو سنگاپور برای معلولین با ویلچر و همچنین نابینایان قابل دسترسی و استفاده است.
    در هنگام سفر به مقاصد خارج از ایران، آشنایی با حمل و نقل عمومی آن مقصد و بهترین شیوه برای تردد در سطح شهر، یکی از نکات مهم پیش روی هر گردشگری است. در راهنمای حمل و نقل عمومی دهلی با وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر، کرایه‌ها و ساعات حرکت هر کدام از آن‌ها آشنا خواهید شد.

    حمل و نقل عمومی از / به فرودگاه دهلی
    مترو
    155ff4a7-2154-4421-9de8-f1f462627c75.jpg


    متروی دهلی یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای عبور و مرور در دهلی است. با وجود مترو در دهلی، حمل و نقل عمومی در این شهر چهره کاملا متفاوتی به خود گرفته، تا حدی که می‌توان گفت خط متروی این شهر در واقع شریان حیات آن است. به تازگی خط جدیدی به مترو اضافه شده که به صورت سریع‌السیر فرودگاه دهلی را به مرکز شهر دهلی متصل می‌کند.

    مقاله‌های مرتبط
    • راهنمای سفر به دهلی نو؛ هند
    • سفر به هند؛ فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی
    خط سریع‌السیر مترو که با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در مسیری به طول ۱۵/۷ کیلومتر به صورت زیرزمینی و ۷ کیلومتر به صورت ریل زمینی حرکت می‌کند، بعضی از مهم‌ترین نقاط دهلی نو را به هم متصل می‌کند.

    زمان سفر از ایستگاه اول تا ایستگاه آخر، کمتر از ۲۵ دقیقه است. خط سریع‌السیر مترو در واقع فرودگاه مترو را به مرکز شهر نزدیک کرده است.

    برنامه حرکت اولین و آخرین قطار از دهلی نو و بخش ۲۱ دوارکا
    برنامه ایستگاه دهلی نو ایستگاه بخش ۲۱ دوارکا
    اولین قطار (هر روز) ۴:۴۵ صبح
    ۴:۴۵ صبح

    دومین قطار ۵:۲۷ صبح ۴:۴۵ صبح
    آخرین قطار ۱۱:۳۰ شب ۱۱:۱۵ شب
    بلیط: مسافران می‌توانند بلیط یا کارت‌های کوچک بلیط را از بخش فروش بلیط در ایستگاه‌ها تهیه کنند. برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در مقابل بخش فروش بلیط، دستگاه‌های صدور اتوماتیک بلیط (TIM) هم در ورودی‌های بین‌المللی و T3 و همچنین خروجی T1 تعبیه شده است.

    حداقل و حداکثر کرایه: ۵۰۰ تومان / ۳۰۰۰ تومان

    تلفن راهنما: برای هر گونه سوال در مورد خط سریع‌السیر فرودگاه می‌توانید ۲۴ ساعت شبانه روز با شماره ۱۵۵۳۷۰-۰۱۱ تماس بگیرید.

    اتوبوس
    959ada6b-84a5-49c9-afbd-75601d68e68e.jpg


    • حقایق جالب در مورد دهلی
    • سوغات دهلی چیست؟
    اتوبوس متداول‌ترین و ارزان‌ترین شیوه برای تردد در سطح شهر است. اتوبوس‌ها معمولا قابل اعتماد هستند و از سریع‌ترین راه‌ها برای سفر درون‌شهری محسوب می‌شوند.

    نکته جالب توجه اینکه اتوبوسرانی دهلی بزرگ‌ترین ناوگان دوست‌دار محیط زیست است که از سوخت CNG استفاده می‌کنند.

    بیشتر اتوبوس‌ها متعلق به شرکت حمل و نقل دهلی یا متعلق به بخش خصوصی هستند. شرکت حمل و نقل دهلی سرویس‌های اتوبوس را به طور منظم، برای هر ۳۰ دقیقه تنظیم می‌کند که فرودگاه دهلی را به بخش‌های مهم دهلی شامل مرکز تجاری کانات پلس و ترمینال اتوبوس‌های درون شهری متصل می‌کند. این اتوبوس‌ها مجهز به تهویه مناسب و بسیار راحت هستند.

    سرویس‌های اتوبوسرانی
    از ترمینال اتوبوس‌های داخل شهری در مرکز شهر، سرویس‌های اتوبوسرانی به طور منظم وجود دارند. این اتوبوس‌ها، تمام بخش‌های شمالی و بخش‌های نزدیک به آن را در دهلی پوشش می‌دهند. این سرویس‌ها از طرف شرکت حمل و نقل دهلی و بخش‌های خصوصی فراهم می‌شوند. ترمینال‌های اتوبوس‌های داخل شهری در عبارتند از:

    • ترمینال اتوبوس درون‌شهری کشمیر در دهلی شمالی
    • ترمینال اتوبوس درون‌شهری آناند ویهار در منطقه ترنز یامونا
    • ترمینال اتوبوس درون‌شهری Sarai Kale Khan در جنوب شرقی دهلی
    نکته: ممکن است اتوبوس‌ها بسیار شلوغ باشند و برای گردشگرانی که برای اولین بار به هند سفر می‌کنند، استفاده از آن‌ها آسان نباشد. بهتر است اگر زمان کافی دارید، در ایستگاه اتوبوس منتظر بمانید تا اتوبوس‌های خلوت‌تر را سوار شوید.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تاکسی
    73e89df9-bb9b-43de-98d8-5cb53ce35111.jpg


    برای راحتی کلیه مسافران، فرودگاه بین‌المللی دهلی با سه شرکت تاکسیرانی همکاری می‌کند تا مسافران بتوانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. به این ترتیب کرایه کردن تاکسی در فرودگاه سریع‌تر انجام می‌شود. تمام تاکسی‌های این بخش مجهز به موارد زیر هستند:

    • تاکسی‌های لوکس و مجهز به دستگاه تهویه مطبوع
    • دسترسی ۲۴ ساعته
    • مجهز به تکنولوژی جی‌پی‌اس برای ردیابی موقعیت
    • سیستم پرداخت کرایه از طریق کارت اعتباری یا نقدی
    به غیر از سه سرویس تاکسیرانی MERU، Mega Cabs و Easy Cabs که در فرودگاه مستقر هستند، اگر نیاز به کرایه کردن تاکسی در سطح شهر داشتید، می‌توانید از تاکسی‌های معمول زرد و سیاه استفاده کنید. این تاکسی‌ها سریع، راحت و با قیمت مناسب هستند. معمولا برای محاسبه کرایه از تاکسی‌متر استفاده می‌شود که هزینه استانداردی دارد و تنها کافی است مسیر خود را به راننده بگویید.

    قطار
    ea8d99d9-2704-42bc-9c8c-fda7226876d8.jpg


    • نکاتی که باید پیش از سفر به دهلی بدانیم
    • دیدنی های دهلی، شهری پرتکاپو
    • مراکز خرید دهلی، نمایشگاهی از برترین برندهای جهان
    بیشتر نقاط هند از طریق قطار به دهلی متصل می‌شوند. این شبکه عظیم روزانه تعداد بی‌شماری مسافر را جا به جا می‌کند.

    راه‌آهن هند با ۶۳‌,۰۰۰ کیلومتر ریل و ۶,۸۰۰ ایستگاه، بعد از روسیه و هند در جایگاه سومین راه‌آهن بزرگ دنیا است.

    راه‌آهن هند بزرگترین شرکت از نظر استخدام کارمند هم هست. این شرکت بزرگ بیش از ۱/۵ میلیون کارمند دارد.

    دهلی به طور مستقیم به تمام شهرها ارتباط دارد. برای رزرو بلیط می‌توانید آنلاین اقدام کنید و کلیه برنامه سفر خود در هند را مشخص کنید. البته سفر به آگرا و جایپور از طریق جاده بهتر است؛ قطار نیز برای سفرهای شبانه انتخابی عالی خواهد بود.

    اتوریکشا
    e43ac3b6-5ec2-4b45-8441-2afec8e94873.jpg


    اتوریکشاو در دهلی، مانند تاکسی‌ها برای محاسبه کرایه از تاکسی‌متر استفاده می‌کنند. البته باید گفت این تاکسی‌مترها تزئینی هستند، چرا که راننده‌ها معمولا از آن‌ها استفاده نمی‌کنند.

    کرایه اتوریکشاها برای گردشگران زیاد است. بنابراین تا جایی که می‌توانید در این مورد چانه بزنید.
    پلیس ترافیک دهلی برای پرداخت هزینه اتوریکشاها، سیستم پیش پرداخت تعبیه کرده است که به صورت اتاقک‌هایی در بخش‌های مختلف شهر وجود دارند که می‌توانید کرایه ثابتی برای آن‌ها بپردازید؛ این جایگاه‌ها شامل دهلی نو (به صورت ۲۴ ساعته)، دهلی قدیم و نظام‌الدین هستند.

    برای استفاده از اتوریکشا در مکان‌های دیگر لازم است پیش از سوار شدن در مورد کرایه به توافق برسید.

    کرایه اتوریکشاها برای گردشگران زیاد است. بنابراین تا جایی که می‌توانید در این مورد چاه بزنید؛ اگر کرایه‌ای که راننده اعلام می‌کند بیش از حد غیرمنصفانه و غیرمنطقی است، ماشین دیگری پیدا کنید.

    • غذاهای هندی، از سمبوسه تا مرغ تنوری
    کرایه یک اتوریکشا از کانات پلس تا پهارگنج (Paharganj) ۴۰ روپیه (۲ هزار تومان)، تا قلعه سرخ ۶۰ روپیه (۳ هزار تومان)، تا آرامگاه همایون ۷۰ روپیه (۳۵۰۰ تومان) و تا حوض خاص ۱۰۰ روپیه (۵ هزار تومان) است. البته ممکن است یافتن ریکشایی که این کرایه را قبول کند کمی دشوار باشد. برای مشاهده کرایه‌های پیشنهادی برای سایر مکان‌ها می‌توانید این سایت را ببینید.

    برای گزارش تخلف رانندگانی که کرایه بیش از اندازه دریافت می‌کنند یا هر مشکل دیگر می‌توانید شماره پلاک اتوریکشا را به مرکز شکایات با شماره ۴۲۴۰۰۴۰۰/۲۵۸۴۴۴۴۴-۰۱۱ اطلاع دهید.

    • کرایه تاکسی‌ها معمولا دو برابر اتوریکشا است.
    • به یاد داشته باشید که با افزایش قیمت سوخت، کرایه‌ها نیز اضافه می‌شوند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    به دلایلی ترافیک در بانکوک را می‌توان بدنام توصیف کرد. وجود وسایل کارآمدی همچون مترو (MRT)، اتوبوس، تاکسی، ترن هوایی (BTS) و حتی قایق گزینه‌های قابل قبولی را پیش روی شما قرار می‌دهند که هر کدام در مواقع خاصی به شما کمک می‌کنند.

    برای مثال، ترن هوایی و مترو، مراکز خرید، سرگرمی و تجاری شهر را به هم متصل می‌کنند در حالی که با قایق‌ها می‌توان به اغلب نقاط تاریخی و جاذبه‌های کنارآبی بانکوک دسترسی پیدا کرد.

    تاکسی گزینه‌ی ارزانی به شمار می‌رود و تقریبا در هرگوشه از شهر می‌توان یکی از آن‌ها را یافت، بنابراین گزینه‌های در دسترس‌تری محسوب می‌شوند.

    از طرف دیگر وسایل نقلیه‌ای همچون توک-توک (موتور سه‌پاچه) جدا از کاربرد خاص خود، یکی از جاذبه‌های بانکوک قلمداد می‌شوند که دست کم یک بار باید امتحان کنید. از آنجایی که بانکوک شهر بزرگی محسوب می‌شود، نمی‌توان گیج کننده بودن سیستم حمل و نقل آن را کتمان کرد.

    تاکسی
    علاوه بر ترن هوایی و متروی زیر زمینی، آسان‌ترین و کارآمدترین راه جابجایی در سطح شهر استفاده از اتواع تاکسی است. اغلب تاکسی‌ها، جدید و جادار هستند. این تاکسی‌ها علاوه بر رنگ‌های سنتی سبز-زرد و قرمز-آبی در رنگ‌های جیغی مانند نارنجی روشن، قرمز و حتی صورتی هم وجود دارند.

    تاکسی‌های بانکوک در رنگ‌های جیغی مانند نارنجی روشن، قرمز و حتی صورتی هم وجود دارند.
    پیدا کردن تاکسی به خصوص در نزدیکی هتل‌ها، مراکز خرید و دیگر جاذبه‌های توریستی کار سختی نیست، با این وجود هنگام بارش باران و ساعات پر ازدحام ممکن است کمی منتظر بمانید. کرایه‌ها از ۳۵ بات شروع می‌شود و ۲ بات به ازای هر یک کیلومتر به مبلغ آن افزوده می‌شود. (در ترافیک شدید و هنگامی که هر ساعت کم‌تر از ۶ کیلومتر جابجایی صورت می‌پذیرد باید مبلغ ۱/۲۵ بات اضافه به ازای هر متر بپردازید).

    کرایه‌ی تاکسی‌های مرسوم برای چند کیلومتر حدود ۵۰ بات است. از آنجایی که اغلب راننده‌های تاکسی از سطح زبان انگلیسی کمی برخوردارند، گاهی ارتباط برقرار کردن با آن‌ها امری طاقت فرسا می‌شود.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا