معرفی ساز آشنایی با سبکهای موسیقی الکترونیک

гคђค1737

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/08/12
ارسالی ها
7,959
امتیاز واکنش
45,842
امتیاز
1,000
محل سکونت
زیر خاک
موسیقی الکترونیک اغلب به هر موسیقی ای اطلاق می شود که اساسا ابزارها و فناوری‌های الکترونیکی را برای تولید صدا بکار می گیرد و به زیرشاخه های بسیاری تقسیم بندی میشود که همگی صدایی شگفت انگیز با ویژگی‌هایی خاص دارند. موسیقی های الکترونیک از اصوات و ضربهایی هنرمندانه تهیه شده و موسیقی‌هایی خاص با مخاطبان اندک تا سبکهایی کاملاً نفوذیافته در فرهنگ را شامل می‌شود. در ادامه به برخی از انواع اصلی سبک های موسیقی الکترونیک اشاره می‌شود:

برِِیک بیت (Beakbeat): این موسیقی با بکارگیری از الگوی اصلی ریتم درام 4/4 شناخته شده است.

دیسکو (Disco): این سبک صدای وکال (خواننده) پیوسته بلندی بر روی یک الگوی ریتمیک خاص دارد.

تکنو (Techno): یکی از محبوب‌ترین سبک های موسیقی الکترونیک است، تکنو در دهه 1980 به عنوان یک یک موسیقی رقـ*ـص تکامل یافت.

موسیقی امبینت (Ambient): این موسیقی برای ساختن یک تصویر یا حتی یک اثر ساخته می شود و معمولاً آن را از نوع افکتهایی که در آن استفاده می شود می شناسند.
هاوس (House) : موسیقی هاوس نوعی از موسیقی رقـ*ـص است که مخلوطی از دیسکو و موسیقی سول محسوب می شود.

پراگرسیو (Progressive): موسیقی پراگرسیو جنبه‌های خاصی از موسیقی هاوس را بکار می گیرد، با تفاوت که یک ساختار منحصر به فرد ارائه می‌کند. هیچ ورسی نمی‌یابید (Verse)، بلکه صرفا یک شکل‌گیری، اوج و همچنین یک پایان را می شنوید.

ترنس (Trance): این موسیقی یک موسیقی جشن پر قدرت بر اساس عبارات ترکیبی مکرر همراه با افزایش تدریجی مکرر است.

الکترونیکا (Electronica): الکترونیکا در مجموع به عنوان موسیقی پیش‌زمینه و همچنین پس‌زمینه استفاده می‌شود، با این حال دارای چند زیرشاخه است که این روزها به عنوان موسیقی رقـ*ـص نیز در نظر گرفته می شوند.

اینداستریال (Industrial): به یک سبک شدید از موسیقی اشاره دارد، اینداستریال جدید معمولاً با بسیاری از دیگر شاخه های سنتی موسیقی مانند «اینداستریال راک» یا شاید «اینداستریال متال» همراه می‌شود.

یو کی گاراژ (UK Garage): در بریتانیا آغاز شده و همچنین از نوادگان ملودی‌های هاوس است. قابلیت‌های یوکی گاراژ ریتم‌ های کوبشی و همچنین کیک درام با صداهای استثنایی خود است.
هاردکور (Hardcore): این موسیقی از نارسایی تونال در نت‌های موسیقی و الگوهای ضرب تند خلاصه شده است.
درام اند بیس (Drum and Bass): این موسیقی دقیقاً یک نوع آهنگ رقـ*ـص است که با ریتمی بسیار سریع با یک خط بیس بزرگ و حجیم ساخته شده است.

داون تمپو (Down Tempo): در این سبک، موسیقی با آرامش تزئین می‌شود و اغلب این سبک آهنگها ضربی هیپنوتیزم کننده دارند.

الکترو (Electro): این موسیقی ترکیبی از صدای سینت سایزرها (synthesizers) همراه با مزه هایی از ضرب های فانک می باشد.

ابزارهای موسیقی الکترونیک
سازهای موسیقی الکترونیک، ابزارهایی هستند که برای تولید اصوات موسیقی به کمک علم الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع از دستگاه‌ها صداها را با خروج یک سیگنال صدای الکتریکی تولید می‌کنند که در نهایت بلندگویی را تحـریـ*ک می‌کنند. عصر موسیقی الکترونیک، ریشه‌های عمیق‌تری از عصر راک اند رول دارد. اکثر مردم هنگامی که این نوع از سازهای موسیقی سفر خود را آغاز کرده بودند حتی متولد نشده بودند. این سفر (تکامل سازهای الکترونیک) در مراحل مختلف به اشتباه درک و احساس شده بود و در طی زمان به رشد خود ادامه داد تا در جریان اصلی پذیرفته شد و همچنین مخاطبان انبوه خود را یافت.

در دوره زمانی موسیقی الکترونیک، نوازندگان و مخترعان همیشه روش های خلاقانه جدیدی را برای ویرایش صدا و ایجاد موسیقی ابداع کرده اند. در حال حاضر تنوع محصولات موجود در عرصه سخت افزار و نرم افزار موسیقی نسبت به هر بازه تاریخی بی همتا است. در ادامه به برخی از ابزارهای الکترونیکی برای تمام سبک های موسیقی الکترونیک اشاره می کنیم:

سمپلرهای صوتی (نمونه گیرهای صوتی): این ابزار می تواند صداها را ضبط، پخش و ذخیره کند. بیشتر سمپلرها با یک سکوئنسر (ترتیب سنج)، و برخی با کنترلر یا کیبورد به فروش می رسند. سمپلرهای نرم افزاری گاهی اوقات به عنوان یک جایگزین ابزارهای واقعی توسط نوازندگانی استفاده می شود که بودجه محدودی دارند.

ماشین درام: این دستگاه ها معمولًا در موسیقی هیپ هاپ الکترونیک استفاده می شوند. این دستگاه‌ها اغلب در طول ضبط به عنوان جایگزینی برای درامر انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تاریخچه ماشین درام بسیار طولانی است و در حال حاضر به آشناترین صدا در هیپ هاپ و موسیقی پاپ تبدیل شده اند.

ماژول های صدا: چیزی که ماژول های صدا را از بقیه ابزار موسیقی الکترونیکی متمایز می کند این است که فاقد یک دستگاه پخش است. همراه آنها یک کنترلر خارجی مانند یک سکونسر یا تریگر پدها قرار دارد. ماژول های صدا می‌تواند پیانوهای دیجیتال، سینت سایزر، سمپلرها، ژنراتورهای ساده لحن و ابزارهای بسیار دیگری باشد.

سینت سایزرهای رومیزی (Tabletop Synthesizers) : درست همانند ماژول های صدا، همچنین سینت سایزر رومیزی را داریم که یک ضریب شکل کاهش یافته را نشان می دهد. اما چیزی که آن را از ماژول ها جدا می کند، این است که سینت سایزر حاوی یک کنترلر جمع و جور است. اندازه و تحرک این سینت سایزرها می‌تواند مزیتی برای نوازندگانی باشد که بیشتر اوقات در حال سفر هستند یا کسانی که کمبود فضا دارند. علی رغم اندازه جمع و جور آنها، سینت سایزرهای رومیزی می توانند مقدار قابل توجهی پانچ صدا تولید کنند. کسانی که به موسیقی رقـ*ـص و کلاب عادت دارند ممکن است صدای این دستگاه را تشخیص بدهند.

سکوئنسرهای صوتی: این ابزارهای موسیقی الکترونیکی می توانند نمونه‌هایی از موسیقی را تولید کنند که بخشی از سینت سایزر، کنترلر و ماشین درام هستند. سکونسرهای صوتی را سکونسرهای پله ای (Step Sequencers) نیز نامیده اند که عمدتاً مونوفونیک (Monophonic) یعنی تک صدایی هستند.

پروداکشن استیشن ها: این ابزارها توانایی ویژه ای در ترکیب نیروی سکونسرهای صوتی، سمپلرها، کنترلرها، و ماشین درام ها دارند. این ابزارها مستقل هستند و می‌توانند به موسیقیدان تمام چیزهایی را بدهند که برای ایجاد موسیقی نیاز دارد. گاهی اوقات، در گذشته پروداکشن استیشن ها با الگوهایی برنامه ریزی شده و از نمونه های مختلف پر شده بودند.
با گذر زمان، کامپیوترها جایگزین بیشتر و بیشتر دستگاه های موسیقی الکترونیکی شدند که به عنوان یک سخت افزار کامل در دسترس قرار داشتند. ابزارهای موسیقی الکترونیکی با وجود این رقابت با کامپیوتر، بیشتر و بیشتر پیشرفته شده و در نتیجه انتظارات مخاطبان از اینکه چگونه موسیقی خود را در آینده تکامل می دهد مرزهای آن را گسترش داده و به ارتفاعات جدیدی رسانده است.
 
  • پیشنهادات
  • гคђค1737

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/08/12
    ارسالی ها
    7,959
    امتیاز واکنش
    45,842
    امتیاز
    1,000
    محل سکونت
    زیر خاک
    Intro-to-Electronic-Music-Production.jpg


    سبک های موسیقی الکترونیکی:

    داون تمپو (Downtempo/IDM) : داون تمپو یک سبک موسیقی الکترونیک آرام است که اغلب برای گوش دادن و امور اجتماعی انتخاب می‌شود تا رقـ*ـص، هر چند برخی از نسخه های آن بی شک برای صحن رقـ*ـص تولید شده است. اغلب از نام‌های سالن موسیقی (لاونج-lounge) و یا آرامش دهنده (چیل آوت-Chill Out) برای اشاره به آهنگ‌های این شاخه استفاده می‌شود، اما این نام‌ها همچنین به سبک‌های دیگر موسیقی دلالت داشته، و داون‌تمپو شامل طیف وسیع‌تری از سبک‌ها است تا عباراتی که به تنهایی اظهار شده‌اند.
    شاخه داون‌تمپو به شدت از داب، هیپ هاپ، جاز، فانک، سول، درام اند بیس، امبینت، و پاپ الهام گرفته است و اغلب با سبک‌های نزدیک-مرتبط مانند IDM، تریپ هاپ و اسید جاز اشتباه گرفته شده و/یا همراه می‌شود.

    زیرشاخه های داون‌تمپو/IDM:
    اسید جاز (Acid Jazz)
    ضرب بالیاریک(Balearic Beat)
    بیت پاپ (Bitpop)
    چیپ تیون(Chiptube)
    الکتروکلش (Electroclash)
    الکترو پاپ (Electropop)
    مینیمال الکترونیکا/ گلیچ (Minimal Electronica/Glitch)
    نو جاز (Nu Jazz)
    تریپ هاپ (همچنین با نام بریستول ساوند) (Trip Hop aka The Bristol Sound)



    بریک بیت/بریکز (Breakbeat/Breaks):
    بریک بیت (بریک بیت یا بریکز)، مجموعه ای از زیرشاخه های موسیقی الکترونیک است که عمدتاً توسط درام و بیس و جانگل نشان داده می شود. معمولًا مشخصه این موسیقی یک الگوی ناصاف 4/4 درام (در مقابل ضرب مداوم هاوس یا ترنس) است. این موسیقی را می توان از طریق سنکوپ ها و چند کسر میزانی بودنشان تشخیص داد که در تمامی موسیقی های با منشاء آفریقایی، از جمله بیشتر موسیقی‌های آفریقایی-آمریکایی برجسته هستند. بیشتر بریک بیت بر اساس محصول موسیقی بخش‌های درام نمونه رکوردهای فانک و جاز قدیمی قرار دارند، به بریک رجوع کنید.

    زیرشاخه های بریک بیت/بریکز:
    بیگ بیت (Big Beat)
    بریک بیت (Broken Beat)
    کات اند پیست (Cut & Paste)
    الکترو (Electro)
    بریکز فلوریدا (Florida Breaks)
    گریم (Grime)
    میامی بیس (Miami Bass)
    نو اسکول بریکز (Nu Skool Breaks)
    پروگرسیو بریکز (Progressive Breaks)
    ترنتابلیسم (Turntablism)

    امبینت (Ambient):
    موسیقی امبینت یک سبک موسیقی است با تعریفی آسان‌گیرانه، که شامل عناصری از برخی سبک‌های دیگر از جمله جاز، موسیقی الکترونیک، نیو ایج، راک اند رول، موسیقی کلاسیک مدرن، رگی، سنتی، موسیقی جهان و حتی نویز است. این سبک بیشتر با زمینه و فضای خاص و فراگیر آن شناخته می شود.

    زیر شاخه‌های سبک امبینت:
    امبینت داب (Ambient Dub)
    امبینت گوا (Ambient Goa)
    امبینت هاوس (Ambient House)
    مدرسه موسیقی الکترونیک برلین (Berlin School)
    چیل اوت (Chillout)
    دارک امبینت (Dark Ambient)
    ایلبینت (Illbient)
    لاورکیس (Lowercase)
    نیو ایج (New Age)
    سایبینت (Psybient)

    ایندستریال (Industrial)
    موسیقی ایندستریال یک اصطلاح برای تعدادی از سبک‌های مختلف موسیقی الکترونیک و تجربی (Experimental) است. این اصطلاح در ابتدا در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی برای توصیف سبک منحصر به فرد هنرمندان شرکت ایندستریال رکوردز به کار رفت، اما از آن زمان به بعد طیف گسترده ای از هنرمندان و شرکت های تولید موسیقی در زیر اصطلاح «موسیقی ایندستریال» به ارائه آثار خود پرداخته اند.

    زیرشاخه های سبک ایندستریال:
    آگروتک (Aggrotech)
    موسیقی الکترونیک بدن (Electronic Body Music)
    فیوچرپاپ (Futurepop)
    ایندستریال تکنو (Industrial Techno)
    موسیقی نویز (Noise Music)
    پاور نویز (Power Noise)

    جانگل/دی اِن بی (Jungle/D'n'B)

    اصطلاح «جنگل» و درام اند بیس خیلی اوقات – به اشتباه – شاخه های جداگانه ای در نظر گرفته شده‌اند؛ و این واقعیت باعث اشتباه شده است که هیچ تمایز معنایی جهانی پذیرفته شده بین این عبارات وجود ندارد. برخی جانگل را با موادی از نیمه اول دهه ۱۹۹۰ مرتبط می‌کنند که معمولًا بر اساس ضرب های نامنظم و خطوط باس ساده است، و درام اند بیس را اساسا جانگل بعدی با تحویلات پسا-تِک اِستِپ (Post-Techstep) اواخر دهه ۱۹۹۰ مانند بریک بیت منظم و خطوط باس به طور فزاینده پیچیده می‌بینند. برخی دیگر از جانگل به عنوان مخفف جانگل راجا (Jungle Ragga)، یک زیرشاخه خاص در قلمرو وسیع تری از درام اند باس، استفاده می‌کنند. در انگلستان، اصطلاح جانگل به نظر می‌رسد محبوبیت خود را در اواسط دهه ۱۹۹۰ از دست می‌دهد، در حالی که در ایالات متحده آمریکا این اصطلاح محبوبیت خود تا اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ حفظ کرده است. این موضوع را می‌توان با سردرگمی‌های موجود در رابـ ـطه با عبارات توضیح داد. در ایالات متحده، اصطلاح ترکیبی «جانگل درام اند بیس» (JDB) هنوز دارای محبوبیت است، اما در جای دیگری گسترش ندارد و به طور فزاینده‌ای استفاده از آن روبه کاهش است.
    زیرشاخههای جانگل/DNB:
    کلاون‌استپ (Clownstep)
    دارکور (Darkcore)
    دریل اند بیس (Drill n bass)
    جامپ-آپ (Jump-Up)
    لیکوید فانک (Liquid funk)
    نورو فانک (Neurofunk)
    راگا (Ragga)
    تک استپ (Techstep)
    هارد استپ (Hardstep)

    ترنس (Trance):
    موسیقی ترنس زیرشاخه موسیقی رقـ*ـص الکترونیکی (EDM) است که در دهه ۱۹۹۰ توسعه یافته است. شاید به عنوان مبهم ترین شاخه در قلمرو EDM، ترنس را بتوان یک سبک ملودیک خواند، که کم و بیش عاری از برچسب سبکهای دیگر موسیقایی است و از ترکیب تکنو و هاوس حاصل شده است. صرف نظر از ریشه دقیق آن، از نظر بسیاری از کسانی که به کلوب‌ها می‌روند، برگزارکنندگان مهمانی‌ها، و پیروان EDM، ترنس توسعه قابل توجهی در حوزه ای بزرگتر از موسیقی رقـ*ـص (پسا-)مدرن داشته است. از نظر برخی، حتی می‌توان آن را به عنوان یک کشف دوباره شخصی از ریشه‌های موسیقی و اثر ریتم و ملودی بر روی ظاهر و باطن افراد در نظر گرفت.

    زیرشاخه های ترنس:
    اسید ترنس (Acid-Trance)
    گوا ترنس (Goa Trance)
    Nu-NRG
    هارد ترنس (Hard Trance)
    هاردکور ترنس (Hardcore Trance)
    هارد استایل (Hardstyle)
    مینیمالیست ترنس (Minimalist Trance)
    پروگرسیو ترنس (Progressive Trance)
    سایکدیک ترنس (Psychedelic Trance)
    وکال ترنس (Vocal Trance)

    هاوس (House):
    موسیقی هاوس به مجموعه‌ای از سبک‌های موسیقی رقـ*ـص الکترونیک اشاره دارد که اولین اشکال آن در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۸۰ شروع شده است. این نام از باشگاه وارهاوس (Warehouse) در شیکاگو گرفته شده است، که دی جی مقیم آن، فرانکی ناکلز (Frankie Knuckles)، کلاسیک‌های دیسکو قدیمی و پاپ یورودنس را با هم ترکیب می‌کرد. ‌مشتریان منظم باشگاه به موسیقی انتخابی او به عنوان موسیقی «هاوس (خانه)» اشاره‌می کردند. با این حال، از آنجا که فرانکی در آن زمان موسیقی جدیدی نساخت، عنوان شده است که چیپ ای (Chip E)، در ضبط اولیه اش «It's House» این شکل جدید از موسیقی الکترونیک را تعریف کرده و نام «موسیقی هاوس» را بر آن گذاشت.

    زیرشاخه های هاوس:
    تواستپ (2step)
    اسید هاوس (Acid house)
    شیکاگو هاوس (Chicago House)
    دیپ هاوس (Deep House)
    دیسکو (Disco)
    یورودنس (Eurodance)
    فرنچ هاوس (French House)
    فرستی هاوس (Freestyle House)
    فانکی هاوس (Funky House)
    گاراژ (Garage)
    گتو هاوس (Ghetto House)
    هارد هاوس (Hard House)
    Hi-NRG
    هیپ هاوس (Hip House)
    دیسکو ایتالو (Italo Disco)
    ایتالو هاوس (Italo House)
    مینمیال هاوس/میکروهاوس (Minimal House/Micro House)
    پامپین هاوس (Pumpin House)
    پروگرسیو هاوس/تریبال هاوس (Progressive House/Tribal House)
    اسپیسینت (Spacesynth)
    تک هاوس (Tech-House)

    هاردکور تکنو (Hardcore Techno):
    هاردکور تکنو نوعی از موسیقی تکنو است که ارتباط نزدیکی به سبک گابر (Gabber) دارد. این سبک در اوایل تا اواسط دهه ۱۹۹۰ در شهرهای بزرگ صنعتی یا پساصنعتی (روتردام، نیویورک، نیوکاسل، نیو ساوت ولز) و به طور همزمان در موسیقی رقـ*ـص تکنو تجاری در جستجوی صدایی سخت تر سرچشمه گرفته است؛ «ما رسیده ایم» اثر مسکالینوم یونایتد (PCP 006، 1990) توسط بسیاری به عنوان اولین آهنگ هاردکور شناخته شده است. هاردکور با ضرب‌های سریع مکرر (160-300BPM)، اغلب با ضرب کیک-درامِ فشرده و کامپرس شده مشخص می شود. این موسیقی از نوادگان موسیقی صنعتی و آتونال تر، با ضرب متمایل به اوایل موسیقی الکترونیک در نظر گرفته شده است..
    هاردکور تکنو اغلب به زشتی، ترشرویی، بیماری، صراحت جنـ*ـسی یا بی‌حرمتی می‌پردازد. دلیل آن تا حدودی این است که علاقه‌مندان به هاردکور از احساس منفی لـ*ـذت می برند، تا حدودی به دلیل اینکه از تحـریـ*ک طنزآمیز ترس و بیزاری دیگران لـ*ـذت می‌برند. به طور کلی، هاردکور تکنو به دنبال رابـ ـطه اجتماعی است که پانک راک یا SKA در اوایل می‌جستند: طعنه، طبقه کارگر، شبه سیـاس*ـی، و به دنبال فراتر رفتن از ستم زندگی روزمره.

    زیرشاخه های هاردکور تکنو:
    فوربیت (4beat)
    بانسی تکنو (Bouncy techno)
    هاردکور بریک بیت (Breakbeat Hardcore)
    بریکور (Breacore)
    دیجیتال هاردکور (Digital hardcore)
    گابا (Gabba)
    هپی هاردکور (Happy Hardcore)
    نیو بیت (New Beat)
    نو استایل گابر (Nu Style Gabber)
    اسپیدکور (Speedcore)
    ترورکور (Terrorcore)
     

    гคђค1737

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/08/12
    ارسالی ها
    7,959
    امتیاز واکنش
    45,842
    امتیاز
    1,000
    محل سکونت
    زیر خاک
    سبک موسیقی الکترونیکی: تکنو
    تکنو شکلی از موسیقی الکترونیکی است که در اواسط دهه ۱۹۸۰ پدید آمد و در درجه اول به سبک خاص توسعه یافته ای در داخل و اطراف دیترویت (Detroit) اشاره دارد که پس از آن توسط تولیدکنندگان اروپایی اختیار شد. «تکنو» نیز یک عبارت غیررسمی و گمراه‌کننده است که اغلب در شمال امریکا، و شاید در جاهای دیگر، برای توصیف تمام اشکال موسیقی رقـ*ـص الکترونیکی استفاده می‌شد.

    زیرشاخه های تکنو:
    اسید تکنو (Acid Techno)
    دیترویت تکنو /یواس تکنو (Detroit Techno/US Techno)
    الکتروکلش (Electroclash)
    فری تکنو (Free Techno)
    گتوتک (Ghetto Tech)
    مینمیال تکنو/ گلیچ تکنو (Minimal Techno/Glitch Techno)
    نورتک (Nortec)
    ریو موسیقی (Rave Music)
    شرناز (Schranz)
    یوک تکنو/یورو تکنو (UK Techno/Euro Techno)
    یورکشایر بلیپز و بیس (Yorkshire Bleeps and Bass)

    نحوه تولید موسیقی تکنو
    موسیقی تکنو یک نوع موسیقی است که به علت پیشرفت در ابزار موسیقی، ترکیب پیشرفت‌های تکنولوژی و خلاقیت توسط نوازندگان به وجود آمده است. این شاخه موسیقی به شدت به بخش همگامی و ریتمیک وابسته است. شاید تعجب کنید که تکنو یکی از ساده‌ترین نوع موسیقی تولید شده است. فقط به منابع مناسب و کمی خلاقیت نیاز دارید.
    ساختن موسیقی تکنو شاید کار آسانی باشد، اما ساختن ضرب‌ها و صداهای پیچیده ریتمیک کار آسانی نیست. این روزها موسیقی تکنو با استفاده از یک برنامه کامپیوتری یا یک سینت سایزر کیبورد ساخته می‌شود. مهندسین صدا و دی‌جی‌های حرفه‌ای از ‌نوین‌ترین سیستم‌های تکنولوژی برای تولید موسیقی استفاده می‌کنند. در ادامه به نکاتی اشاره می‌شود که برای تولید موسیقی تکنو خود استفاده خواهید کرد.

    نرم افزار کامپیوتر
    می‌توانید موسیقی تکنو را با استفاده از یک برنامه کامپیوتری مناسب بسازید که اجازه می‌دهد با ریف ها و پچ‌های (صداهای آماده) سازهای مختلف موسیقی کار کنید. کنترل‌های کاربر بر روی این برنامه‌ها کاملاً همانند یک سینت سایزر است. برخی از این نرم افزار‌ها شامل Ableton Live، Fl-Studio، DUBturbo، AcidExpress، Reaper و Mixcraft و موارد دیگر می‌شود. علاوه بر تولید موسیقی تکنو، آخرین برنامه‌های کاربردی همچنین به کاربران اجازه می‌دهند تا طیف گسترده‌ای از جلوه‌های صوتی را در آهنگی بگنجانند که در حال ساختن‌اش هستند.

    استفاده از یک کیبورد
    ایجاد موسیقی تکنو با استفاده از یک کیبورد به عنوان ایده‌آل‌ترین گزینه به ویژه برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که می‌خواهند در مورد ملزومات تولید موسیقی مطالب بیشتری یاد بگیرند. کیبوردهای الکترونیکی دارای پایگاه داده‌های مختلف موسیقی با یک بخش همگام و ریتم هستند که دارای حلقه‌ها و جلوه‌های صوتی است که می‌توان با هم در پچ‌های موسیقی برای ساخت یک آهنگ قرار داد.
    مراحل مختلفی وجود دارد، به ویژه اگر بخواهید در خانه موسیقی تکنو را بسازید. کارشناسان حرفه‌ای و متخصصان صدا از سیستم‌های پیشرفته برای ایجاد ضرب و جلوه‌های صوتی استفاده می‌کنند. چه کیبورد و چه نرم افزار تولید صدا به شما اجازه ویرایش و همچنین اصلاح ضرب و جلوه‌های صوتی را حتی در آهنگ در حال پخش می‌دهند. به منظور اجرا و ذخیره همگام‌ها در یک سینت سایزر، به آشنایی بیشتری با نت‌ها و آکورد‌های خاص بر روی کیبورد نیاز خواهید داشت.

    آرامش با موسیقی امبینت
    بسیاری از هنرمندان از دهه 1990 موسیقی امبینت را به دلیل افزایش محبوبیت آن توسعه داده اند. طبق نظر هنرمندان و دوستداران موسیقی، موسیقی امبینت به شنوندگان‌اش آرامش داده و فضایی را برای منعکس کردن یا فکر کردن در مورد زندگی برای‌شان فراهم می‌کند. موسیقی امبینت قصد دارد بخشی از محیط باشد. این مسئله به طور موثری خلق و خو را بهبود بخشیده و روحیه فرد را بالا می‌برد.

    طبقه‌بندی‌های موسیقی امبینت زیادی وجود دارد که به گزینه‌های برتر افراد در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. از جمله موسیقی امبینت الهام گرفته از طبیعت، که از صداهای طبیعی تولید شده در محیط طبیعی و موسیقی محیط قومی گرفته شده است. موسیقی هاوس امبینت (Ambient House) ، امبینت صنعتی (Ambient Industrial) و موسیقی فضایی (Space Music) از دیگر طبقه‌بندی‌های شاخه موسیقی امبینت هستند.

    موسیقی امبینت، که در اصل در دهه 1970 توسط برایان انو (Brian Eno) توسعه یافته است، شاخههای بسیار دیگری را تحت تاثیر قرار داده است. می‌توان آن را به عنوان موسیقی پس‌زمینه برای مناسبت‌های خاص و موارد بسیار دیگر استفاده کرد. موسیقی امبینت یک سبک موسیقی انقلابی نسل کنونی است که قطعا ذائقه بسیاری از افراد را تسخیر کرده است.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا