۴) ژولی دلپی و اتان هاوک (پیش از نیمهشب)
بعد از این که کاوشهای ریچارد لینکلیتر در «پیش از طلوع» و بازگشت کاراکترها در «پیش از غروب» منجر به ایجاد ارتباط میان آنها میشود، ما جسی با بازی اتان هاوک و سلین با بازی ژولی دلپی را میبینیم که درست مثل یک زوج واقعی با هم رفتار میکنند.
در «پیش از نیمهشب» اول ارتباط آنها را با گروههای مختلف از آدمها میبینیم تا این که سرانجام با هم تنها میشوند. در فیلمی که سکانسهای طولانی زیادی دارد سکانس هتل بالاتر از همهشان قرار میگیرد.
دیالوگ میان هاوک و دلپی آنقدر طبیعی است که حس میکنید بداههپردازی کردهاند. سکانسی که از گپ ساده به دعوا ختم میشود و در همین سکانس رابـ ـطه میان آنها دائم از سردی به گرمی میگراید و برعکس.
لحن و حال و هوایشان درست مثل زندگی واقعی دائم در حال تغییر است. انگار یک زوج را در زندگی واقعی میبینیم که با هم بحث میکنند. به علاوه در این سکانس همه آن چیزهایی که در شهرهای پاریس و وین و آتن آنها را احاطه کرده بود مرور میشود.
احساسات زیادی در این سکانس در جریان است و میشود از آن به عنوان یکی از بهترین سکانسهای مربوط به زوجها در تاریخ سینما یاد کرد.
- کارگردان: ریچارد لینکلیتر
- سکانس: اتاق هتل
بعد از این که کاوشهای ریچارد لینکلیتر در «پیش از طلوع» و بازگشت کاراکترها در «پیش از غروب» منجر به ایجاد ارتباط میان آنها میشود، ما جسی با بازی اتان هاوک و سلین با بازی ژولی دلپی را میبینیم که درست مثل یک زوج واقعی با هم رفتار میکنند.
در «پیش از نیمهشب» اول ارتباط آنها را با گروههای مختلف از آدمها میبینیم تا این که سرانجام با هم تنها میشوند. در فیلمی که سکانسهای طولانی زیادی دارد سکانس هتل بالاتر از همهشان قرار میگیرد.
دیالوگ میان هاوک و دلپی آنقدر طبیعی است که حس میکنید بداههپردازی کردهاند. سکانسی که از گپ ساده به دعوا ختم میشود و در همین سکانس رابـ ـطه میان آنها دائم از سردی به گرمی میگراید و برعکس.
لحن و حال و هوایشان درست مثل زندگی واقعی دائم در حال تغییر است. انگار یک زوج را در زندگی واقعی میبینیم که با هم بحث میکنند. به علاوه در این سکانس همه آن چیزهایی که در شهرهای پاریس و وین و آتن آنها را احاطه کرده بود مرور میشود.
احساسات زیادی در این سکانس در جریان است و میشود از آن به عنوان یکی از بهترین سکانسهای مربوط به زوجها در تاریخ سینما یاد کرد.