- عضویت
- 2016/02/05
- ارسالی ها
- 44
- امتیاز واکنش
- 411
- امتیاز
- 171
نام فیلم | 12 موقتی (Short Term 12) | کارگردان | Destin Daniel Cretton | ||
کشور سازنده | آمریکا | تهیه کننده | Maren Olson-Asher Goldstein | ||
سال تولید | 2013 | فیلم نامه | Destin Daniel Cretton | ||
ژانر | درام | فیلم بردار | Brett Pawlak | ||
زمان فیلم | 96 دقیقه | آهنگساز | Joel P. West | ||
کمپانی | Cinedigm-Demarest Films | تدوین گر | Nat Sanders | ||
زبان فیلم | انگلیسی | درجه نمایش | R | صدا بردار | John Maynard |
بودجه تولید | 1 میلیون$ | فروش فیلم | 2 میلیون$ | طراح صحنه | Joy Cretton-Mirren Gordon-Crozier |
افتخارات | بازیگران | ||||
برنده ی جایزه ویژه هیئت داوران-بهترین فیلمنامه-بهترین بازیگر زن و نامزد دریافت یوزپلنگ طلایی (بهترین فیلم) جشنواره لوکارنو برنده ی جایزه بهترین بازیگر زن و نامزد جایزه بهترین فیلماز حلقه منتقدان فیلم آستین برنده ی جایزه بهترین تدوین و نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز ایندیپندنت اسپیریت برنده جایزه بهترین فیلم از جشنواره وایادولید برنده ی جایزه بهترین فیلم مستقل از انجمن ملی منتقدین فیلم آمریکا برنده ی جایزه بهترین کارگردان جوان از جشنواره هامبورگ برنده و جایزه معتبر دیگر |
در نقش Jr. در نقش Rami Malek در نقش در نقش JaydenT Stephanie Beatriz در نقش Jessica |
||||
درباره داستان | |||||
فیلم داستان «گریس» است. او رهبر چهار کارمند یک خانه کودکان است که مراقبت های لازمه را از ساکنین موقت آن انجام می دهند. رابـ ـطه دوستانه راحتی میان این چهار کارمند یعنی «گریس»، «میسن»، «جسیکا» و «نیت» برقرار است. گذشته«گریس» که به دقت پنهان نگه داشته شده بر اثر سه رویداد شروع به آشکار شدن می کند... |
|||||
درباره فیلم | |||||
فیلم مستقل و خوش ساخت «12 موقتی» با دیدگاهی عاطفی اما درست به بررسی زندگی بچه ها و کارکنان در خانه کودکان بی سرپرست می پردازد، یعنی جایی که خطوط بین آن ها آن طور که تصور می شود واضح و مشخص نیست. «12 موقتی» از همان ابتدا تکلیفاش را با مخاطب روشن میکند. مخاطب قرار نیست با یک فیلم پر زرق و برق هالیوودیمواجه باشد؛ قرار نیست بازیگران مشهور و ویژهای را ببیند؛ قرار نیست داستان خیلی پیچیدهای را دنبال کند و در نهایت، قرار است به یک فیلم ساده و بی ادعا اما قدرتمند از سینمای مستقل آمریکا نگاه کند. این ویژگی را پیشتر در فیلم «نبراسکا» هم دیده بودیم. جایی که سینمای آمریکا، به دور از داستانهای زرد خودش، میخواهد با سادگی تمام به دل «احساسات درونی انسانها» نفوذ کند و قصد آن را هم ندارد که با احساساتزدگی، عدهی قابلتوجهی از مخاطبان را از خود براند. «12 موقتی» یک داستان تکراری و دستمالی شده را در یک فضای بکر و ناب به تصویر میکشد. هوشمندی کارگردان در نحوهی روایت داستان، انتخاب بازیگر، شخصیتپردازی و روند سیال احساسات «12 موقتی» را به یک فیلم موفق تبدیل میکند. این فیلم تجربه ای شخصیت محور است که بیش تر روی زندگی درونی گریس و روابط او با دیگر شخصیت ها تمرکز کرده است. کرتن برای روایت فیلم از دوربین روی دست استفاده کرده که این انتخاب درست و بجا هم فیلم را به فضاهای مستند نزدیکتر کرده و هم لایه هایی درونی تر شخصیت های فیلم را با تکان هایی که به تصویر روی پرده می دهد، بهتر نشان می دهد. بازی ها همگی موزون و بی نقص هستند (به خصوص بازیگر نقش اول یعنی بری لارسِن که فیلم را می توان یک سکوی پرش برای او به حساب آورد) و بعد از پایان فیلم به این نتیجه می رسیم که تجربه ای اگر چه گاها دردناک اما ارزشمند داشته ایم.«12 موقتی» بار دیگر نشان میدهد که قدرت سینما نه در نور و انفجار که در روایت گری و پرداخت شخصیت است. |
|||||
نماهائی از فیلم | |||||
|
آخرین ویرایش توسط مدیر: