VIP ▽معرفی پایان نامه های معتبر▲

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
چکیده ای از مقدمه آغازین ” شناخت و طراحی معماری روستا روستای قلات ” بدین شرح است:
.

روستای قلات در فاصله ۱۰ کیلومتری دهستان گویم قرار دارد. فاصله روستا تا شهر شیراز ۳۵ کیلومتر می باشد. هرچند که روستا از لحاظ برخی خدمات در سطح مطلوبی است ولی قابلیت داشتن حوزه نفوذ و خدمات دهی به روستاهای همجوار خود را ندارد. این روستا فاقد دبیرستان بوده و با توجه به نزدیکی به شهر شیراز روستائیان جهت خدمات برتر به شیراز مراجعه می کنند. بنابراین روستای قلات دارای حوزه نفوذ و خدمات دهی به روستاهای همجوار خود نمی باشد ، با بررسی های به عمل آمده و تحقیقات صورت گرفته توسط این مشاور روستا فاقد هر گونه حوزه نفوذ مستقل و غیر مستقل تشخیص داده شده است . به طور کلی روستای قلات در حوزه نفوذ شهر شیراز می باشد. از لحاظ سطح بندی بر اساس طرح جامع شهرستان شیراز روستای قلات جز روستاهای سطح ۵ با مرکزیت شیراز است. در بررسی های محیطی انجام گرفته نشان داده که روستای قلات دارای وضعیت طبیعی کوهستانی است و در بین دو بخش از رشته کوه زاگرس واقع شده است تپه های در شمال و جنوب روستا گسترده شده اند که بر روی این ارتفاعات باغات میوه و ویلا ها قرار دارند. رودخانه ای نیز با بستری عریض در جنوب روستا امتداد دارد و باعث شده تا بافت میانی و جدید روستا به صورت خطی شکل بگیرد. باغ ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی از غرب و جنوب غربی روستا، یعنی از باغ های آبی روستا که با اب ابشار ها آبیاری می شوند شروع شده و تا باغات رز (انگور دیم) و اراضی جنوب روستا امتداد می یابند. باغات حاصلخیز جنوب غربی روستا، روستای قدیمی قلات را در بر گرفته اند و در مالکیت ساکنین روستا می باشد این باغات در اقلیم و منظر و موقعیت روستا تاثیر بسزایی گذاشته است. مساحت این باغات ۳۳۰ هکتار و اراضی زراعتی در حدود ۲۲۰ هکتار می باشد.

————

مشخصات مقاله:

عنوان پروژه : شناخت و طراحی معماری روستا روستای قلات

قالب بندی : Word

قیمت : رایگان
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پایان نامه نگهداری و تعمیر راه های آسفالته
    جهت اخذ درجه کارشناسی

    -و-تعمیر-راه-های-آسفالته.jpg


    بخشی از فهرست مقاله:

    تعمیر و نگهداری راه‌های آسفالته
    انواع ترکهای راههای آسفالته
    ۱٫ ترکهای پوست سوسماری
    نحوه مرمت آن
    ۲٫ ترک‌های تیغه‌ای: (نحوه مرمت آن)
    ۳٫ ترکهای لبه‌ای: (نحوه مرمت آن)
    مرمت چهار نوع ترک بالا را می‌توان به صورت زیر انجام داد:
    انواع تغیر شکل راههای آسفالت
    ۱٫ تغییر شکل شیاری راههای آسفالته: (نحوه مرمت)
    ۲٫ کنار رفتن و موج‌دار شدن آسفالت: (نحوه مرمت آن)
    ۳٫ نشست در راه‌های آسفالته: (نحوه مرمت آن)
    پیدایش اضمحلال در راه‌های آسفالته
    پیدایش چاله در راه‌های آسفالته: (نحوه مرمت آن)
    مرمت چاله
    ۲٫ فرسایش راه آسفالته (نحوه مرمت آن)
    انواع آب‌شستگی
    خوردگی‌های متداول در پلهای بتن مسلح
    ۵٫ حفاظت کاتودیک
    ترکها در پلهای بتنی
    تعمیر ترکهای خفته
    تعمیر ترکهای زنده
    ۲٫ وظایف وسایل کنترل ترافیک
    طراحی وسایل
    موقعیت وسایل
    نگهداری وسایل
    یک‌نواختی وسایل
    علامت‌گذاری‌های ترافیکی
    کارکرد محدودیت‌های علامت‌گذاری
    مصالح
    بازتابندگی
    زنگ علامت‌گذاریها
    نگهداری از علامت‌گذاری‌ها
    تابلوهای ترافیکی
    طراحی تابلوها
    شکل تابلوها
    رنگ تابلوها
    اندازه تابلوها
    نماد تابلوها
    انواع ترکهای راه‌های آسفالته
    ب) مرمت ترک
    ترک تیغه‌ای
    ترکهای لبه‌ای
    ترک دوبندی
    ترک انعکاسی
    ترک چروکی
    ترک تعریضی
    انواع تغییر شکل راه‌های آسفالت
    کنار رفتن و موج‌دار شدن آسفالت
    نشست در راه‌های آسفالته
    تورم در راه‌های آسفالته
    پیدایش چاله در راه‌های آسفالته
    ب) مرمت چاله
    فرسایش راه آسفالته
    و…
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی تعمیر و نگهداری راه های آسفالته ” بدین شرح است:
    .

    انواع ترکهای راههای آسفالته
    در سطوح آسفالته به صور مختلف ترک عارض می‌شود. پیدایش این ترکها در واقع علل و ریشه‌های مختلف دارد که قبل از هرگونه اقدامی بایستی علت و یا عللی که سبب پیدایش ترک در سطح راه شده است شناخت و سپس اقدام به مرمت آن نمود.به همین علت ترکهای سطوج آسفالته به تفتیک مورد بررسی قرار می‌گیرند. انواع ترکهای شناخته شده سطوح آسفالته به شرح زیر می‌باشند.
    ۱٫ ترکهای پوست سوسماری
    نحوه مرمت آن
    نظر به اینکه ترک پوست سوسماری به واسطه اشباع شدن قشر خاک ریز و نیز روسازی راه عارض شده است در نتیجه تنها راه علاج و مرمت عبارت است از حذف خاکها و مصالح اشباع شده و زهکش کردن اطراف محل لکه‌ها می‌باشد و نتیجتاً مرمت راه مشتمل است برکندن آسفالت و برداشتن قشرهای روسازی و زیرسازی و انجام زهکشی در محل برداشته شده می‌باشد. پس از حذف مصالح نامرغوب بایستی محل کنده شده را با مصالح، مخلوط رودخانه‌ای از نوع مصالح زیر اساس ریخته و سپس به جای قشر اسای قیری ریخته و روی آن قشرهای بیندروتوپکا را بخش نمود.
    ۲٫ ترک‌های تیغه‌ای: (نحوه مرمت آن)
    برای مرمت داخل ترکها با قیر مخلوط همراه با ماسه پر نمایند و چنانچه در محل ترک تیغه‌ای نشست هم ملاحظه می‌شود سطح نشست نموده را با آسفالت گرم پر نمائید تا راه پروفیله شود.
    ۳٫ ترکهای لبه‌ای: (نحوه مرمت آن)
    با توجه به علل پیرایش ترک برای رفع نقص و مرمت راه بایستی نسبت به احداث و ایجاد زهکشی مناسب در شانه راه اقدام نمود.
    ۴٫ ترک دوبندی
    ۵٫ ترک چروکی
    ۶٫ ترک انعکاسی
    ۷٫ ترکهای تعریضی
    مرمت چهار نوع ترک بالا را می‌توان به صورت زیر انجام داد:
    ترکهای کوچک (کمتر از ( اینچ عرض) را معمولاً به سختی می‌توان به کمک قیر یا امولسیون مرمت نمود. ولی ترکهای بزرگتر از اینچ عرض را می‌توان توسط امولسیون یا قیر مخلوط و کمی ماسه ریزدانه مرمت نمود.
    ۸٫ ترک لغزشی: (نحوه مرمت آن) بهترین طریقه مرمت ترکهای لغزشی عبارتست از برداشتن لایه رویی و بررسی علل عدم چسبندگی دو قشر می‌باشد سپس با پخش قیر تک تک لایه رویسی را پخشی و تسطیح نموده و سپس می‌کوبند.
    ————-
    مشخصات مقاله:

    عنوان کامل: پروژه بررسی تعمیر و نگهداری راه های آسفالته
    دسته: عمران
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۱۱۴
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پروژه بررسی کارخانه آسفالت
    جهت اخذ درجه کارشناسی

    -آسفالت.jpg


    بخشی از فهرست مقاله:

    مقدمه
    جسم راه
    ۱) بستر راه
    ۲) روسازی
    ۱-۲- زیراساس (Sub Base)
    ۲-۲- اساس (BASE)
    وسایل متراکم‌سازی خاک در راه‌سازی
    غلطک‌های چرخ فولادی
    غلطک‌های چرخ لاستیکی
    غلطک‌های پاچه بزی
    غلطک‌های لرزنده (ویبره)
    تخماق‌های دستی
    تولید آسفالت در کارگاه
    کارگاه تهیه آسفالت
    کارخانه‌های آسفالت متناوب
    مخازن سرد مصالح سنگی
    خشک‌کننده مصالح
    غبارگیر
    مخازن گرم مصالح سنگی
    مخلوط‌کن
    کارخانه‌های آسفالت مداوم
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی کارخانه آسفالت ” بدین شرح است:
    .

    راه وسیله‌ای جهت جابجایی و حمل و نقل مسافرین و کالا و پایه گسترش اقتصادی در هر کشور می‌باشد. از دیدگاه باربری و حمل مسافر، به راه‌های زمینی، هوایی و دریایی تقسیم می‌شود.
    راه زمینی
    راه زمینی که با ویژگی خاص ساخته می‌شود، شامل راه (جاده) و راه‌آهن می‌باشد، که ذیلاً به توصیف آن پرداخته خواهد شد:
    راه‌سازی زمینی، از پیدایش تمدن بشر آغاز شده است و پس از ساخته شدن چرخ که بزرگترین کامیابی بشر در دوران باستانی بوده، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.
    قبل از پیدایش چرخ، جهت عبور چارپایان به ویژه در مناطق صعب‌العبور، مناطقی که زمین‌های سست و آب و هوای مرطوب داشته، مناطقی چون کویر که زمین‌های نمکزار، آبگیر و لجنی داشته است، ضمن انتخاب مسیر مناسب و امن نسبت به ساخت راه و کاروان‌سرا، اقدام می‌نمودند و با توجه به آثار باقیمانده از رومیان در بابل و غیره، برای ساختن راه‌ و خیابان و محافظت از طغیان رودخانه‌های دجله و فرات، از آجر، ملات و قیرهای معدنی استفاده می‌نمودند و در مسیرهای گود و جاهایی که نیاز به خاکریزی داشته با ریختن مخلوط‌های شن و ماسه و قلوه‌سنگ در لایه‌های حدود ۳۰ سانتیمتری و متراکم نمودن آن به روش آن زمان نسبت به ساخت راه اقدام می‌نمودند و جهت پایدار نمودن راه از خرده‌سنگ و ذخال چوب استفاده می‌کردند.
    اکثر راه‌های شبکه‌ای کاروان‌رو در زمان حکومت صفوی ساخته و یا بازسازی شده‌اند. در بین راه، محل امن جهت استراحت کاروانیان، کاروانسراهای شاه عباسی ساخته شده که آثار آنها مشهود است. ساختمان کاروانسراها طوری ساخته شده که کاروانیان بتوانند بیشترین استراحت را داشته و بارهای خود را در سکوهای آن به راحتی تخلیه و مجدداً بار چارپایان نمایند.
    در حال حاضر، شبکه‌های اصلی و راه‌آهن، اکثراً با اصول فنی و با شکل منظم ساخته شده است. نخستین کلنگ راه‌آهن سراسری در ایران روز بیست و سوم مهرماه ۱۳۰۶ به زمین زده شد و پس از ۱۱ سال، روز سوم شهریور ۱۳۱۷ راه‌آهن ۱۳۸۹ کیلومتری تهران ـ قم به اهواز و بندر شاپور افتتاح شد.
    ————-
    مشخصات مقاله:

    عنوان کامل: پروژه بررسی کارخانه آسفالت
    دسته: عمران
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۴۲
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پروژه شناسائی آب تلف شده در شبکه های آبرسانی شهری
    جهت اخذ درجه کارشناسی

    -تلف-شده-در-شبکه-های-آبرسانی-شهری.jpg


    بخشی از فهرست مقاله:

    مقدمه
    بخش اول شناسایی عوامل ایجاد تلفات آب در شبکه های آبرسانی
    جمع آوری اطلاعات از طریق اکیپ قرائت کنتور
    دستورالعمل کنترل اماکن
    دلایل نیاز به انجام کنترل و ممیزی اماکن
    اهداف ،کاربردها وقابلیتهای کنترل اماکن
    کلیات اجرای طرح
    فعالیتهای کنترل اماکن
    تهیه روش کنترل اماکن
    کدگذاری
    تهیه فرمهای جمع آوری اطلاعات
    بخش دوم روشهای کاهش تلفات غیر فیزیکی
    دستورالعمل نصب صحیح انشعابات
    ارزیابی روشهای برخورد با متخلفین
    بخش سوم روشهای کاهش پرت فیزیکی
    بررسی وضعیت بهره برداری از مخازن
    تهیه کاربرگ بهره برداری از مخازن
    حوضچه های شیرآلات
    شیرآلات و اتصالات و نحوه نگهداری و تعمیرآنها
    بخش چهارم مدلسازی شبکه توزیع آب
    تعیین نقاط نصب فشارسنج و انجام عملیات فشارسنجی
    بررسی و مطالعه نقشه های سیستم توزیع آب
    تهیه نقشه نقاط نصب فشارسنج
    تعاریف و اصطلاحات رایج در مدلسازی
    شبیه سازی سیستم توزیع
    هدف از مدلسازی و کاربردهای آن
    محدودیت های مدلسازی
    تهیه و تکمیل اطلاعات سیستم توزیع آب
    تهیه مدل هیدرولیکی سیستم توزیع آب
    جمع آوری و سازماندهی اطلاعات
    تهیه مدل اولیه

    و…
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی و شناسائی آب تلف شده در شبکه های آبرسانی شهری ” بدین شرح است:
    .

    نگاهی به آمار و ارقام ارائه شده و تجربیات حاصل از مطالعات کاهش آب به حساب نیامده در ایران و جهان مؤید این است که اکثر حوادث و اتفاقات پدید آمده در سیستم های توزیع آب شهری ناشی از انشعابات مشترکین بوده که در اغلب موارد عدم رعایت مقررات و موازین فنی در اجرا و بهره برداری از آن ، موجب بروز چنین مواردی گردیده است . این امر بر تحمیل بار مالی موجب تلفات آب خواهد گردید.
    در حال حاضر با توجه به نیازها و تقاضای قابل ملاحظه خدمات شهری بویژه در بخش آب لزوم عملکرد صحیح در این بخش ضروری است . در این ارتباط ، از جمله خدمات شهری که شرکتهای آب و فاضلاب در بخش آب متوالی ارائه آن می باشد ، واگذاری انشعابات به متقاضیان است . لذا با توجه به حجم قابل ملاحظه فعالیتها در این بخش لزوم استانداردها و دستور العمل های فنی و اجرایی بوضوح مشخص است.
    با توجه به این امر ، دستور العمل حاضر به عنوان راهنمایی در نصب انشعابات آب تدوین گردیده است. در این دستور العمل ابتدا تعاریف اولیه آورده شده و پس ازآن اصول و مقررات لازم الرعایه در نصب انشعابات آب مورد بحث قرار گرفته و در نهایت مراحل نصب انشعابات آب به تفصیل تشریح گردیده است.
    ————-
    مشخصات مقاله:

    عنوان کامل: پروژه بررسی و شناسائی آب تلف شده در شبکه های آبرسانی شهری
    دسته: عمران
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۱۰۴
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پروژه بررسی حل کامپیوتری رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و ستونهای بست دار
    جهت اخذ درجه کارشناسی

    11.jpg


    بخشی از فهرست مقاله:

    فصل اول
    خلاصه
    مقدمه
    رفتار خمیری ( پلاستیک)
    ۱-۱- مقدمه
    ۱-۲- آزمایشهای مبنائی
    ۱-۲-۱- آزمایش کشش
    ۱-۲-۲- نمودار تنش حقیقی- کرنش حقیقی
    ۱-۲-۴- اثرات نرخ کرنش و دما
    ۱-۲-۵- اثر فشار هیدرواستاتیک عدم قابلیت تراکم
    ۱-۲-۶- فرضی نمودن نمودارهای تنش و کرنش مدلهای
    دینامیکی و سینماتیکی
    ۱-۲-۷- معادلات فرضی برای منحنی‌های تنش و کرنش
    ۱-۳- معیار برای تسلیم
    ۱-۳-۱-مقدمه
    ۱-۳-۲- مثالهائی از معیارهای تسلیم.
    ۱-۳-۳- سطح تسلیم – فضای تنش‌ها یک وسترگارد
    ۱-۳-۴- پارامتر تنش لود – اثبات عملی معیارهای تسلیم
    ۱-۳-۵- سطوح تسلیم ثانوی- بارگزاری و باربرداری
    فصل دوم
    خلاصه ای از نرم افزار ABAQUS
    ۲-۲- آشنایی با نرم افزار ABAQUS
    ۲-۲-۱-مقدمه:
    ۲-۲-۳- Abaqus/ CAE
    ۲-۲-۴- ایجاد یک مدل آنالیز ساده
    ۲-۲-۵- بررسی انواع مسائل غیر خطی در نرم افزار ABAQUS
    ۲-۲-۶- تحلیل غیرخطی در ABAQUS
    فصل سوم
    رفتار هیسترزیس ستونهایI شکل
    ۳-۱-اصول فلسفه طراحی لرزاه ای
    ۳-۱-۱- مقدمه:
    ۳-۱-۲- تحقیقات قبلی بر روی تیر ستونهای فولادی
    ۳-۱-۳- مشخصه هائی که بر شکل پذیری تیر ستون موثرند
    ۳-۲- طراحی ستونهای نمونه:
    ۳-۲-۱-توصیفات عمومی
    ا۳-۲-۲- شکل پذیری مورد نیاز در ستونها
    ۳-۲-۳- مقادیر که توسط گروه تحقیقاتی NZNSEE پیشنهاد میگردد
    ۳-۲-۴- محدودیت لاغری بال و جان که بوسیله NZNSEE پیشنهاد میگردد.
    ۳-۲-۵- محدودیت لاغری بال و جان که توسط LRFD،AISC پیشنهاد میگردد.
    ۳-۲-۶- جزئیات مقاطع ستونها
    ۳-۳- فرآیند آزمایش

    و…
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی حل کامپیوتری (عددی) رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و ستونهای بست دار ” بدین شرح است:
    .

    علم مربوط به مطالعه و بحث و تحقیق درباره خاصیت خمیری اجسام (پلاستیسیته) را می‌توان بدو قسمت متمایز از یکدیگر بترتیب زیر تقسیم کرد:
    ۱-حالتی که کرنشهای خمیری در حدود یا نزدیک کرنشهای ارتجاعی میباشد و بهمین علت میگویند که جسم در حالت ارتجاعی خمیری یا الاستوپلاستیک قرار دارد.
    ۲-حالتی کرنشهای خمیری با مقایسه کرنشهای ارتجاعی خیلی بزرگ بوده و در نتیجه میتوان از گرنشهای ارتجاعی در مقابل کرنشهای خمیری صرفنظر کرد.
    حالت اول بیشتر برای مهندسین محاسب و طراح در انجام محاسبات ساختمانهای فلزی و سازه‌ها، موشکها، ماشنیها، دستگاههای مکانیکی و نظایر آنها بکار میرود و بحث و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط بحالت ارتجاعی خمیری بدون استفاده از کامپیوتر امکان‌پذیر نیست و از سالهای ۱۹۶۰ ببعد شروع به حل این مسائل با استفاده از کامپیوتر گردید.
    حالت دوم بطور کلی برای مهندسین تولید جهت طرح ماشینها و دستگاههای نورد، کشیدن سیمها و حدیده‌کاری، چکش‌کاری، تزریق فلزات، فرم دادن قطعات و ایجاد تغییر شکل دائمی در آنها قابل استفاده است.
    تاریخ علم حالت خمیری از سال ۱۸۶۴ که ترسکا (TRESCA) نتایج کارهای خودش را درباره سنبه زنی و حدیده کاری و تزریق منتشر کرد شروع می‌شود. او در این موقع با آزمایشهائی که انجام داد مبنای تسلیم را بوسیله فرمول نشان داد. چند سال بعد با استفاده از نتایج ترسکا، سنت و نانت (SAINT-VENANT) ولوی (LEVY)پایه‌های تئوری جدید حالت خمیری را بیان کردند. برای ۷۵ سال بعدی پیشرفت خیلی کند و ناهموار بود، گر چه کمک مهمی توسط فن میسز و هنکی (HENCKY) ، پراند تل (PRANDTL )و سایرین شد، تقریباً فقط از سال ۱۹۴۵ بود که نظریه یک شکلی پدیدار گشت. از آن موقع کوششهای متمرکزی بوسیله بسیاری از پژوهندگان انجام گرفت که با سرعت زیادی به پیش میرود. خلاصه تاریخچه پژوهشگران بوسیله هیل (HILL) و وسترگارد (WESTERGAARD) بنحو شایسته‌ای بیان شده است.
    نظریه‌های خمیری به دو دسته تقسیم میشوند: نظریه‌های فیزیکی و نظریه‌های ریاضی. نظریه‌های فیزیکی در پی آنستکه علت جاری شدن خمیری فلزات را در یابد. وقتیکه مصالح از نقطه نظر میکروسکپی دیده شود، کوشش این است که معلوم گردد برسراتمها- کریستالها و دانه‌های مصالحی که در حالت جریان خمیری می‌باشد چه می‌آید. نظریه‌های ریاضی از طرف دیگردر طبیعت بصورت حادثه منطقی به موضوع توجه کرده سعی میکند که آنرا فرمول بندی نموده و در حالت بزرگ و مرئی بشکل قابل استفاده در آورد بدون اینکه بطور عمیق به مبناهای فیزیکی توجه داشته باشد. امید احتمالی البته این است که بالاخره‌ ایندو نظریه یکی شده و حالت و وضع مصالح را در حالت خمیری تعیین نموده و مبنائی برای استفاده هر عملی به مهندسین بدهد. در این بخش بیشتر روی فرضیه‌های ریاضی اقدام شده است طوریکه این فرضیه‌ها از نوع فیزیکی کاملاً متمایز است. فرضیه‌های فیزیکی توسط فیزیکدانها مخصوص فیزیکدانهای حالت جامد مورد بحث و مطالعه واقع می‌شود.
    بحث درباره حالت جریان خمیری در فلزات بصورت زیر از طریق درک مستقیم انجام می‌شود: هرگاه نواری از فولاد در نظر گرفته شود که یک طرف آن درگیره‌ای ثابت شده و بطرف دیگرش نیروی خمشی وارد آید، طرف آزاد خم میگردد. اگر مقدار نیروی وارده زیاد نباشد وقتی نیرو برداشته شود انتهای آزاد نوار بحالت اولیه برگشت خواهد یافت طوریکه هیچگونه تغییر شکل محسوس در نوار باقی نمی‌ماند. هرگاه نیروی وارد به انتهای آزاد بزرگ باشد پس از برداشت نیرو دیگر جسم بحالت اول بر نمی‌گردد ومقداری از تغییر شکل در آن بطور دائم خواهد ماند و گفته می‌شود که تغییر شکل خمیری در جسم ایجاد گردیده است. منظور ما این نیست که معلوم کنیم چرا تغییر شکل خمیری در جسم تولید شده است بلکه می‌خواهیم تعیین کنیم که از نظر عوامل وارد بجسم مانند تنشها- کرنشها- و بارها چه پدیده‌هائی در جسم بوجود آمده است.
    ————-
    مشخصات مقاله:

    عنوان کامل: پروژه بررسی حل کامپیوتری (عددی) رفتار هیسترزیس ستونهای I شکل و ستونهای بست دار
    دسته: عمران
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: ۱۵۷
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پروژه بررسی پارامترهای هندسی مهاربند زانویی
    جهت اخذ درجه کارشناسی



    .

    بخشی از فهرست مقاله:

    ۱-۱- مقدمه
    ۱-۲- شکل پذیری سازه ها
    ۱-۳- مفصل و لنگر پلاستیک
    ۱-۴- منحنی هیستر زیس و رفتار چرخه ای سازه ها
    ۱-۵- مقایسه رفتار خطی و غیر خطی در سیستمهای سازه ای
    ۱-۶- ضریب شکل پذیری
    ۱-۷- ضریب کاهش نیروی زلزله در اثر شکل پذیری سازه
    ۱-۸- ضریب اضافه مقاومت
    ۱-۹- ضریب رفتار ساختمان
    ۱-۱۰- ضریب تبدیل جابجایی خطی به غیر خطی

    و…
     

    برخی موضوعات مشابه

    تاپیک بعدی
    بالا