VIP ۞ پایان نامه ۞

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
مطالعات مداخله ای : که در آنها پژوهشگر در وضعیت مورد تحقیق دست کاری به عمل آورده با تغییراتی که در آنها ایجاد می کند و پیامدهای این دست کاری را اندازه می گیرد . ( مثال : ارائه آموزش بهداشت به مردم و تعیین میزان بالا رفتن پوشش واکسیناسیون که در این جا آموزش بهداشت ، مداخله یا دستکاری محسوب گشته و اثر این مداخله به صورت بالا رفتن میزان پوشش واکسیناسیون اندازه گیری می شود .


مطالعات غیر مداخله ای ( مشاهده ای )


انواع این گروه از مطالعات عبارتند از :


مطالعات اکتشافی


مطالعات توصیفی


مطالعات مقایسه ای ( تحلیلی )


مطالعات اکتشافی


مطالعه اکتشافی ، مطالعه ای است در سطح کوچکی ( روی تعداد کمی از افراد ) و به مدتی کوتاه انجام می شود . این مطالعه مواقعی به کار میرود که اطلاعات موجود در مورد یک مشکل یا یک وضعیتی بسیار ناقص باشد .


مطالعات توصیفی


مطالعه توصیفی شامل جمع آوری و ارائه منظم داده ها است تا تصویر روشنی از یک موقعیت خاص بدست آید .


مطالعه توصیفی را می توان روی گروههای کوچک یا بزرگی از افراد انجام داد .
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مطالعات توصیفی که روی یک مورد ( مثلاً یک بیمار ) یا تعداد محدودی بیمار انجام می شود مشخصات فرد یا افراد مورد مطالعه را به طور دقیق و مفصل توصیف می نماید منظور از موارد ممکن است یک بیمار ، یک مرکز بهداشتی ، یا یک روستا باشد . نتیجه چنین مطالعاتی ممکن است نگرش ما را نسبت به مشکل تغییر داده و نگرش جدیدی ایجاد نماید . مطالعه موارد در علوم اجتماعی ، مدیریت ، و طب بالینی کاربرد زیادی دارد . مثلاً در پزشکی می توان مشخصات یک بیماری ناشناخته ای را توصیف نمود ( گزارش مورد ) . معمولاً اطلاعات حاصله از گزارش مورد ( CASE REPORT ) مبنایی است برای مشخص ساختن شکل بالینی بیماری . البته اگر محقق بخواهد نتایج حاصله از مطالعه یک یا چند مورد ( مثلاً بیماری ) را به یک جامعه تعمیم دهد باید مطالعه مقطعی وسیعی انجام دهد .


    بررسیهای مقطعی Cross Sectional


    هدف بررسیهای مقطعی ، تعیین توزیع فراوانی متغیرهای مختلف در یک جمعیت و در یک مقطع از زمان است .


    مثال :


    بررسی مشخصات فیزیکی افراد ، مواد ، یا محیط . مثال : تعیین میزان شیوع ( دیابت ، جزام )


    تعیین میزان پوشش واکسیناسیون کودکان


    مطالعات مقطعی معمولاً روی نمونه ای از جمعیت انجام می گیرد و اگر کل جامعه را مورد مطالعه قرار بدهیم به آن سرشماری می گویند .


    محققین غالباً ا انجام یک مطالعه مقطعی ، ضمن توصیف مشخصات جمعیت ، گروههای مختلف را نیز از نظر تعدادی از متغیرها مورد مقایسه قرار می دهند . توام ساختن توصیف با مقایسه روش متداولی است و بهمین جهت تمایز بین مطالعات توصیفی و مطالعات تحلیلی را آشکار می سازد .


    مطالعات تحلیلی یا مقایسه ای


    هدف مطالعات تحلیلی ، تعیین و شناسایی علل یا عوامل محیطی یا عوامل خطر زایی Risk Factors است که در ایجاد یک مسئله ( مثلاً یک بیماری ) دخالت دارند . این کار از طریق مقایسه دو گروه ( و یا بیشتر ) که یک یا چند گروه دارای مشکل بوده ( مثلاً بیمار باشند ) و یک یا چند گروه فاقد مشکل باشند ( مثلاً بیمار نباشند ) انجام می گیرد .


    در این مبحث سه نوع مطالعه تحلیلی متداول مورد بحث قرار می گیرد ( شکل ۱):


    مطالعات مقطعی مقایسه ای : در بیشتر مطالعات مقطعی ، محقق علاوه بر توصیف مسئله ، گروههای مختلف جامعه مورد مطالعه را نیز از نظر متغیرهای مختلف مورد مقایسه قرار می دهد .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مثال


    در بررسی سوء تغذیه در یک جامعه ، محقق ممکن است بخواهد که :


    درصد کودکان مبتلا به سوء تغذیه در جامعه را تعیین نماید .


    نقش عواملی مثل وضعیت اجتماعی – اقتصادی ، بیماریهای زمینه ای را در قبال دسترس بودن مواد غذایی مورد مطالعه قرار دهد .


    روشهای تغذیه ای را بررسی نماید .


    نقش آگاهی ، عقاید و باورها و تاثیر آنها را در روشهای تغذیه ای مورد مطالعه قرار دهد.


    در مطالعات مقطعی مقایسه ای ، محقق تنها متغیرهای فوق الذکر را توصیف نمی نماید ، بلکه ضمن مقایسه کودکان مبتلا به سوء تغذیه یا کودکانی که سوء تغذیه ندارند ، سعی می نماید تا میزان تاثیر یا دخالت متغیرهایی مثل وضعیت اجتماعی ، اقتصادی ، رفتاری یا سایر متغیرهای مستقل را در سوء تغذیه تعیین نماید .


    در هر مطالعه مقایسه ای باید مواظب متغیرهای مخدوش کننده یا مداخله گر بود .


    مطالعات مورد شاهدی Case – Control : در یک مطالعه مورد- شاهدی ، محقق به منظور تعیین عواملی که در ایجاد مشکل دخالت داشته اند دو گروه را با هم مقایسه می کند . یکی گروه مورد ، که در آنها مسئله مورد بررسی وجود دارد ( مثلاً کودکان مبتلا به سوء تغذیه ) و دیگری گروه شاهد ( کنترل ) که در آنها مسئله مورد بررسی وجود ندارد شکل (۲) .


    مثال : به منظور مطالعه علل مرگ و میر نوزادان، محققی ابتدا یک گروه مورد ( نوزادانی که در ماه اول تولد فوت کرده بودند ) و یک گروه شاهد ( نوزادانی که در ماه اول تولد زنده مانده اند ) را انتخاب می نماید . سپس مادران این دو گروه نوزاد را مورد ماحبه قرار می دهد . با مقایسه نتایج مصاحبه محقق سعی می نماید تا عوامل خطر زایی که میزان شیوع آنها در دو گروه متفات است را مشخص سازد .


    همانند مطالعات مقطعی مقایسه ای ، در مطالعات مورد ، شاهدی نیز باید متغیرهای مخدوش کننده را کنترل نمود . در مطالعات مورد – شاهدی برای کنترل متغیرهای مخدوش کننده میتوان در موقع انتخب دو گروه ، افراد را از نظر متغیرهای مخدوش کننده با یکدیگر جور نمود . منظور از جور کردن (MATCHING) آن است که توزیع فراوانی متغیرهای مخدوش کننده بالقوه در دو گروه ( گروه مورد و گروه شاهد ) مشابه باشند .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مثال : در مطالعه علل مرگ و میر نوزادان ، محقق می بایست عوامل مخدوش کننده ای نظیر سن مادر ( ممکن است سن مادر در مرگ و میر نوزاد اثر داشته باشد ) و وضعیت اجتماعی – اقتصادی مادر ( تحصیلات ، وضعیت تاهل ، وضعیت اقتصادی ) ا کنترل نماید . به همین منظور برای مادری که نوزادش در ماه اول تولد فوت کرده ، باید مادری را انتخاب نمود که نوزادش در ماه اول زنده بوده و سن او دقیقاً برابر با سن مادر قبلی باشد . علاوه بر سن ، ممکن است محقق گروه مورد یا گروه شاهد را از نظر محیط زندگی ( مثلاً شهر یا روستا ) نیز جور نماید .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مطالعات هم گروهی Cohort


    در یک مطالعه هم گروهی ( کوهورت ) ، گروهی از افراد مواجهه یافته با یک عامل خطرزا ( گروه مطالعه ) ، با گروهی از افراد که با عامل خطر زای مورد نظر مواجهه نیافته اند ، مورد مقایسه قرار می گیرند . محقق ، پس از مشخص نمودن گروهها ، آنها را برای مدتی تحت پیگیری قرار خواهد داد تا ببیند که آیا بیماری که حالا تصور می رود در رابـ ـطه با عامل خطر است ، ظاهر خواهد شد ؟ و سپس میزان بروز بیماری را در هر دو گروه به طور مجزا تعیین نموده و میزان های بروز را با یکدیگر مورد مقایسه قرار می دهد تا ببیند که آیا میزان بروز بیماری در افراد مواجهه یافته بیشتر از میزان بروز بیماری در گروه مواجهه نیافته می باشد، یا خیر ( شکل ۳۰) .


    یک مثال معروف از مطالعه کوهورت ، مطالعه فرامینگهام می باشد که در آن افراد سیگاری را به مدت چند سال تحت پیگری قرار دادند تا اهمیت و نقش سیگار کشیدن را به عنوان یک عامل خطر در ایجاد سرطان ریه تعیین نمایند .


    مطالعه کوهورت معمولاً با انتخاب تعداد زیادی از افراد شروع می شود ، سپس محقق سعی می کند که چه کسانی سیگار می کشند و چه کسانی نمی کشند ) و هر دو گروه را مورد پیگیری قرار می دهند تا میزان بروز بیماری ( مثلاً سرطان ریه ) را در هر دو گروه تعیین نماید .


    مطالعات مقطعی – مقایسه ای و مطالعات مورد شاهدی معمولاً سریعتر قابل انجام بوده و نسبتاً نیز ارزان تر است . در مطالعات مقطعی – مقایسه ای در صورتیکه تعداد افراد تحت مطالعه زیاد نباشد امکان طبقه بندی افراد محدود می گردد . مشکل اساسی در مطالعات مورد شاهدی انتخاب گروه شاهد ( کنترل ) مناسب است . در عین حال جور کردن افراد گروه مورد با گروه شاهد باید با دقت زیاد صورت بگیرد .


    مطالعات کوهورت تنها روش مطمئن برای اثبات روابط علیتی است اما برای انجام مطالعه کوهور ما در مقایسه با مطالعه مورد – شاهدی به زمان بیشتری نیاز داریم . در عین حال برای انجام مطالعه کوهورت به پرسنل و در نتیجه به بودجه بیشتری نیاز خواهیم داشت . مشکل اساسی در مطالعات کوهورت شناسایی تمام موارد بیماری در جمعیت تحت مطالعه است . مخصوصاً اگر جمعیت تحت مطالعه تعدادشان زیاد بوده و میزان بروز بیماری نیز کم باشد مشکل دیگر مطالعات کوهورت ، خروج افراد از مطالعه به علت تغییر شهر یا محل زندگی بوده و در نتیجه محقق در شناسایی موارد بیماری در این افراد با مشکل مواجه خواهد شد .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مطالعات مداخله ای


    در تحقیقات مداخله ای ، محقق یک متغیر مستقل یا یک وضعیت را ، تحت دستکاری قرار می دهد و نتایج حاصله از دستکاری را اندازه گیری می کند . معمولاً ( نه همیشه ) دو گروه در تحقیق وجود دارد ، گروهی که مورد مداخله قرار می گیرد ( مثلاً داروی معینی را دریافت می دارد ) و دیگری گروهی است که مداخله مورد نظر را دریافت نمی دارد ( مثلاً بجای دارو دارونما دریافت می دارد ) مطالعات مداخله ای را می توان به دو گروه تقسیم بندی نمود :


    مطالعات تجربی


    مطالعات شبه تجربی ( یا نیمه تجربی )
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مطالعات تجربی


    مطالعات تجربی تنها نوع مطالعه ای است که می تواند رابـ ـطه علیت را به اثبات برساند .


    در مطالعه تجربی ، افراد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم می شوند . یک گروه تحت تاثیر مداخله یا تجربه قرار گرفته و گروه دیگر به عنوان شاهد در نظر گرفته می شوند نتایج مداخله ( تاثیر مداخله بر روی متغیرهای وابسته مشکل یا مسئله مورد تحقیق ) از طریق مقایسه دو گروه مشخص می گردد . ( شکل ۴)


    یک طرح تجربی کلاسیک باید دارای مشخصات ( سه شرط ) زیر باشد :


    مداخله : محقق در یکی از گروههای مورد مطالعه مداخله ای به عمل آورد ( متغیری را دست کاری یا تغییر بدهد )


    داشتن گروه کنترل محقق باید یک یا چند گروه شاهد داشته باشد تا نتایج حاصله از گروه دست کاری شده را با نتایج حاصله از گروه شاهد مقایسه نماید .


    تقسیم بندی تصادفی : تقسیم بندی ( قراردادن ) افراد مورد مطالعه به گروههای تجربی و شاهد باید به طور تصادفی صورت پذیرد .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    توجه : قدرت مطالعات تجربی در تقسیم بندی تصادفی افراد است که با این عمل اثر متغیرهای مخدوش کننده خنثی خواهد شد .


    تاکنون طرحهای ( DESIGENS) مختلف و متعددی در زمینه تحقیقات تجربی تهیه شده اند این طرحها در تجربیات آزمایشگاهی و همچنین در تحقیقات بالینی می توانند مورد استفاده قرار گیرند ، اما انجام تحقیقات تجربی روی انسان به علت مسائل اخلاقی بسیار محدود است . گر چه مطالعات تجربی با داشتن گروه کنترل و تقسیم راندوم برای تعیین میزان تاثیر داروهای جدید با روشهای درمانی جدید معمولاً مورد استفاده محققین قرار میگیرد ، ولی در هر حال ، قبل از شروع یک مطالعه تجربی لازمست به عملی بودن تحقیق و به خصوص مسائل اخلاقی توجه خاص مبذول داشت .


    مطالعات شبه تجربی ( Ouasi Experimental)


    مطالعات شبه تجربی مطالعه ای است که حداقل فاقد یکی از شرایط با مشخصات مطالعه تجربی است به عبارت دیگر یک مطالعه شبه تجربی ، با نافذ تقسیم بندی تصادفی است یا فاقد گروه کنترل می باشد ولی در هر حال مطالعات شبه تجربی نیز همیشه با مداخله با دستکاری و تغییر در متغیر مستقل همراه است .


    یکی از متداولترین روشهای شبه تجربی انتخاب دو ( یا چند ) گروه از افراد است . سپس یک گروه مداخله مورد نظر را دریافت داشته و گروه دیگر مداخله را دریافت نمی نمایند هر گروه قبل از مداخله مورد بررسی قرار می گیرند . در این روش افراد مورد مطالعه به صورت تصادفی به دو گروه تقسیم نشده اند
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پایان نامه های ارشد و دکتری براساس اعتبارهای گوناگون به انواع مختلفی تقسیم می شود که با مطالعه متن زیر با انواع تحقیقات و پایان نامه ها آشنایی پیدا خواهید کرد.
    کل پایان نامه علمی را بر مبنای دو عامل هدف و ماهیت و روش تقسیم بندی می نمایند. دسته اول پایان نامه علمی براساس هدف می باشند. براساس هدف پایان نامه را به ۳ گروه پایان نامه بنیادی، کاربردی و عملی تقسیم می شوند.


    پایان نامه و تحقیقات بنیادی:
    این گونه پایان نامه را تحقیقات مبنایی یا پایه ای می نامند که در جستجوی کشف حقایق و واقعیت ها و شناخت پدیده ها و اشیاء بوده که مرزهای دانش عمومی بشر را توسعه می دهند و قوانین علمی را کشف نموده، به تبیین ویژگی ها و صفات یک واقعیت می پردازند.
    از مهمترین ویژگی این گونه تحقیقات پایه ای وقتگیر بودن این تحقیقات می باشند، همچنین هزینه بر هستند و احتیاج به منابع مالی زیاد دارند، معمولاً توسط مراکز علمی بزرگ و دانشگاهی انجام می شود، زیرا مأموریت اصلی آن ها توسعه قلمرو معرفتی


    بشر است و همچنین این گونه پایان نامه براساس روش تحلیل به دو دسته تقسیم می شوند:
    الف- پایان نامه بنیادی تجربی: در این روش داده ها و اطلاعات اولیه از طریق روش های آزمایش، مشاهده، مصاحبه و به طور کلی روش های میدانی و آزمایشگاهی صورت می گیرد و با استفاده از روش ها و تکنیک های آماری و معیارهای پذیرفته شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
    ب- روش های بنیادی نظری: در این پایان نامه اطلاعات و مواد اولیه تحلیل به روش کتابخانه ای گردآوری می شود و سپس با روش های مختلف استدلال مورد تجزیه و تحلیل عقلانی قرار گرفته، نتیجه گیری می شود.


    پایان نامه و تحقیقات کاربردی:
    دومین دسته از پایان نامه براساس هدف پایان نامه کاربردی می باشند. این تحقیقات با استفاده از زمینه و بستر شناختی و معلوماتی که از طریق تحقیقات بنیادی فراهم شده برای رفع نیازمندی های بشر و بهبود و بهینه سازی ابزارها، روش ها و اشیاء و الگوها در جهت توسعه رفاه و آسایش و ارتقای سطح زندگی استان مورد استفاده قرار می گیرند؛ برای مثال، استفاده از معلومات و قوانین زیست شناسی به بشر این امکان را می دهد تا راه های تأمین سلامتی و بهداشت خود را جستجو نماید.


    ساخت دارو برای درمان بیماری ها یا توصیه های بهداشتی و ورزشی جملگی بر پایه تحقیقاتی صورت می پذیرد که به پایان نامه کاربردی معروفند.
    این پایان نامه نیز مبادی شناختی خود را از قوانین، نظریه ها و نتایج پایان نامه بنیادی می گیرند. از مشخصات پایان نامه کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ۱- از نظر زمانی زودتر از پایان نامه بنیادی انجام می گیرند.
    ۲-درآمدزا هستند و به همین دلیل طرفداران بیشتری دارند.
    ۳- عمدتاً سازمان های دولتی و خصوصی و کارخانه ها ولی گاه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز این تحقیقات را انجام می دهند.
    یک نوع از پایان نامه کاربردی، تحقیقات توسعه ای می گویند و هدف آن، بررسی هایی است که نشان می دهد چگونه تولید و افزایش می یابد یا سازمان تولید گسترش پیدا می کند یا مدل ها و روش های جدید تولید کالا و خدمات چیست. به طور کلی هدف این پایان نامه توسعه و بهبود روش ها، ابزار، کالاها یا ساختارهاست و به همین دلیل در زمرۀ پایان نامه کاربردی قرار می گیرند.
    پایان نامه و تحقیقات عملی:

    پایان نامه عملی که این گونه پایان نامه را تحقیقات حل مسأله یا حل مشکل نامیده و آن ها را نوعی تحقیق کاربردی محسوب کرد؛ زیرا نتایج آن مستقیماً برای حل مسأله خاص به کار گرفته می شود. پایان نامه عملی نوعاً خصلت محلی و موضعی دارد و معمولاً خاصیت تعمیم پذیری زیادی ندارد.
    این پایان نامه ها نیز بر داده های تحقیقات بنیادی تکیه دارند؛ زیرا از معلومات و قوانین آن ها استفاده می شود. چون تحقیقات عملی با هدف رفع مشکل انجام می شود، هر کس که با مشکل رو به رو باشد می تواند آن را انجام دهد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نگارش پایان نامه کارشناسی ارشد ، بخشی از تجربه پژوهشی دانشجویان در مقطع تحصیلی ارشد و دکتری می باشد. از آن جهت پایان نامه ارشد می تواند مساله ای مهم باشد که نگارش پایان نامه خوب و با کیفیت به نمره خوب و ثبت در ژورنال معتبر ختم می شود. معمولاً نوشتن پایان نامه توسط دانشجویان مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد میکند ، تا جایی که گاهی مجبور به دانلود پایان نامه رایگان می شوند و این به دلیل عدم اگاهی دانشجویان با پیشینه تحقیق در پایان نامه می باشد. در این مقاله سعی شده به جای اینکه دانشجویان به سمت دانلود رایگان پایان نامه سوق پیدا کنند ، با تعدادی از نکات و پایه های مهم و اصلی پایان نامه کارشناسی ارشد اشاره آشنا بشوند و فرمت پایان نامه کارشناسی ارشد خود را بر اساس نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد پایانی مقاله تهیه و تنظیم کنند.


    موضوع پایان نامه

    مسیر نوشتن و دانلود پایان نامه با انتخاب موضوع پایان نامه هموارتر می شود. به روز بودن موضوع ، داشتن نوآوری و همچنین جای کار داشتن موضوع پایان نامه می تواند از ویژگی های مهم انتخاب موضوع پایان نامه باشد. یکی از راه های اطلاع از تکراری نبودن موضوع پایان نامه جستجو در بانک پایان نامه سایت
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    می باشد. فعالیت سایت ایران داک ثبت پایان نامه می باشد و تحت نظر پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران انواع پایان نامه کارشناسی و پایان نامه کارشناسی ارشد را مورد بررسی قرار می دهد و پایان نامه های برگزیده را برای ثبت در ژورنال و مجلات علمی انتخاب می کنند. با مراجعه به این سایت می توان در زمینه پژوهش ها و همایش های علمی و همچنین پایان نامه های جدید اطلاع پیدا کرد.


    0


    پایان نامه | آرین سیستم


    سپاسگزاری پایان نامه

    صفحه تشکر و قدردانی در پایان نامه کارشناسی ارشد ، یکی از مهمترین صفحات در تمامی پایان نامه ها می باشد که شبیه به نامه اداری انجام می شود و دانشجویان سعی می کنند اغلب از کلمات زیبا و شیوا در صفحه سپاسگزاری پایان نامه خود استفاده کنند. نمونه ای از متن قدردانی پایان نامه ارشد به شرح زیر است :


    • از استاد گرامیم جناب آقای دکتر …… بسیار سپاس گذارم ، چرا که بدون راهنمایی های ایشان تامین این پایان نامه بسیار مشکل می نمود.
    • شکر شایان نثار ایزد منان که توفیق را رفیق راهم ساخت تا این پایان نامه را به پایان برسانم . از استاد فاضل و اندیشمند جناب آقای مهندس …. به عنوان استاد راهنما که همواره نگارنده را مورد لطف و محبت خود قرار داه اند ،کمال تشکر را دارم .

    فونت پایان نامه

    نام دانشگاه : نام دانشگاه یک سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 18


    نام دانشکده : نام دانشکده 3 سانتیمتر پائین تر از آرم ، با فونت 16


    پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد درجه تحصیلی با ذکر گرایش تحصیلی 6 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 16


    عنوان پایان نامه : عنوان پایان نامه 8 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 18


    نام نویسنده پایان نامه : نام نویسنده با فاصله 12 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 18


    نام استاد یا اساتید راهنما : نام استاد یا اساتید راهنما در زیرکلمه“ استاد یا اساتیدراهنما ” نوشته شود با فاصله 17 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 16


    سال تحصیلی : سال تحصیلی بر اساس ماه و سال ارائه پایان نامه ، 20 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت 14


    جلد : در صورتی که پایان نامه بیش از یک جلد باشد نوشته میشود جلد اول ، جلد دوم با فاصله21 سانتیمتر پائین تر از آرم با فونت14


    دستورالعمل و نحوه نگارش پایان نامه

    بیان دیدگاهی جدید یا کاربردی در زمینه علوم و فناوری هدف از ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد. بدیهی است که دانشجویان نمی توانند تمام موارد پژوهشی خود را در پایان نامه رایگان مثلا اصول حسابداری 3 بیان کنند ، بنابراین لازم است دانشجویان پیش از بیان موارد حاشیه ای به بیان دیدگاه کلی در زمینه پژوهش خود در چکیده پایان نامه بپردازند و نتیجه پژوهش را به صورت روشن ارائه نمایند. ساختار اصلی پایان نامه کارشناسی ارشد مقدمه است و پیش زمینه لازم را به خواننده جهت ورود به متن اصلی پایان نامه ارائه می کند.


    0


    نگارش پایان نامه | آرین سیستم


    در این راستا بهتر است توالی پایان نامه کارشناسی ارشد براساس طرح پیشنهادی زیر تنظیم شود :


    • جلد پايان نامه
    • صفحات مقدماتي
    • چكيده
    • فهرست مطالب
    • فهرست جداول
    • فهرست شكل ها
    • فهرست علائم
    • فصل های پایان نامه




    این مقاله را حتما بخوانید : منابع امتحانی دروس کارشناسی ارشد حسابداری آزمون دانشگاه آزاد سراسری




    فصل اول : مقدمه، ضرورت هاي تحقيق و شرح خلاصه اي از فصل هاي پايان نامه


    فصل دوم : مرور و نقد دقيق و كامل بر تحقيقات گذشته


    فصل سوم : بيان دقيق و كامل روش تحقيق


    فصل چهارم : ارائه، تجزيه و تحليل دقيق و كامل نتايج و يافته ها


    فصل پنجم : بحث، نتيجه گيري و ارائه پيشنهادات


    • فهرست منابع فارسي و لاتين
    • پيوست ها

    چكيده انگليسيABSTRAC
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا