پایان نامه بازاریابی شبکه ای

  • شروع کننده موضوع MASUME_Z
  • بازدیدها 242
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

MASUME_Z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/18
ارسالی ها
4,852
امتیاز واکنش
29,849
امتیاز
1,120
بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چندسطحی (Multi-level marketing)، نوعی شیوهٔ فروش است که در آن کمپانی‌ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتریان پس از خرید، در صورت تمایل، می‌توانند محصولات کمپانی را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.
در بازاریابی شبکه‌ای، بازاریاب‌ها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش محصولات کمپانی می‌کنند. در حال حاضر به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبکه‌ای سردمدار هستند.

%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg



بهتر است پیش از ورود به بازاریابی شبکه‌ای، موارد زیر انجام شود:
گرفتن سابقه کمپانی؛ تحقیق دربارهٔ محصولات؛ پرسش و پاسخ دربارهٔ پلن و موفقیت؛ کشف مرزها و محدودیت‌ها؛ ارتباط برقرار کردن با بالاسری‌ها و گرفتن آدرس و شماره تلفن؛ مشورت گرفتن از وکیل یا مشاور حقوقی که در سیستم نباشد (ذینفع نباشد)؛ زمان بگذارید، سریع تصمیم نگیرید و قرارداد نبندید، تا مدتی فکر کنید و ببینید که این کار بدرد شما می‌خورد؟ و از بالاسری‌ها درباره وقت گذاشتن و هزینه‌های جانبی بپرسید.

روز به روز چشم اندازها و افق های روشن تری را جهت حل مشکلات و مسائل بشر ارائه می کنند و تک تک افراد جامعه را به تلاش مضاعف در کسب مهارت های رایانه ای ملزم می سازند؛ به نحوی که امروزه در دنیا، افراد و جوامع ناتوان در بکارگیری فن آوری های جدید رایانه ای را بی سواد تلقی می کنند. یکی از کاربردهای استفاده از فن آوری اطلاعات در زمینه بازاریابی است و با گسترش روز افزون تجارت الکترونیک، شرکت ها و مؤسسات و فروشگاه های مختلف خدمات بازاریابی، خرید و فروش کالای خود را در اینترنت انجام می دهند؛ به طوری که هر شخص با داشتن یک دستگاه کامپیوتر و یک تلفن می تواند از منزل یا محل کار، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را به سهولت انتخاب و خریداری نموده و پس از مدت زمان کوتاهی آنها را در محل مورد نظر تحویل بگیرد.
در بخش انجام پایان نامه بازاریابی شبکه‌ای ارتباط با مشتری نیز مانند دیگر رشته‌های مشابه، دانش آموخته می‌باید علاوه بر آشنایی با دانش رشته‌اش، با نرم‌افزار‌های رشته خود آشنایی کافی داشته باشد. علاوه بر آن برای انجام پایان نامه، آشنایی با نرم افزار‌های آماری مانند SPSSنیز یکی از باید‌هاست. در این رشته Edex با داشتن کارشناسان ارشد و دکترا، در نوشتن و انجام کلیه امور پایان نامه، مشاور و دستیار محققان و دانش آموختگان عزیز خواهد بود.

نمونه‌هایی چند از پایان‌نامه‌های انجام شده در زمینه بازاریابی شبکه‌ای

o اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی شبکه‌ای
o بررسی فقهی حقوقی فعالیت در سیستم بازاریابی شبکه ای
o سنجش اثربخشی اجرای بازاریابی شبکه ای (غیر هرمی) در شرکت x
o طراحی مدل عوامل موثر در جذب افراد به شرکتهای هرمی: براساس نظریه ی نشرنوآوری
o اخلال در نظام اقتصادی از طریق شرکت های هرمی ( مطالعه تطبیقی در ایران و ایالات متحده امریکا)
 

برخی موضوعات مشابه

بالا