- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
سریع رفتن در پیست به تنهایی نیازمند داشتن خودرویی که برای چنین کاری ساخته شده باشد نیست. اول از همه این کار نیازمند شناخت از مسیر است. این موضوع در کل زندگی لازم است و دانش یکچیز باعث عملکرد بهتر شما میشود و زمانی که دربارهی خودروهای مسابقهای صحبت میکنیم که این موضوع صحیحتر از هر زمانی است. ویدئویی که در ادامه خواهید دید بهترین مثال از این موضوع است. در این ویدیو یک دستگاه بامو M4 Competition Package در پیست نوربرگرینگ، مکلارن 675LT را اذیت میکند!
شاید با نگاه کردن به مشخصات هر دو خودرو روی کاغذ این موضوع جنون به نظر برسد. سوپرکار بریتانیایی از پیشرانهی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 675 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر بهره میبرد. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. وزن خودرو زیر 1.4 تن بوده و سبکتر از بامو است. این خودرو اساساً پس از هایپرکار P1 سریعترین خودروی تولیدی مک لارن به شمار میرود.
از طرف دیگر با خودرویی سروکار داریم که اساساً نسخهی اندک بهبود یافتهی بامو M4 است. Competition Package در حقیقت تنها باعث افزایش 19 اسب بخار قدرت پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری و رسیدن آن به 450 اسب بخار شده است. گشتاور خودرو نیز بدون تغییر 550 نیوتون متر باقی مانده است. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. سیستم تعلیق خودرو نیز سفتتر و کم ارتفاعتر شده اما با این وجود M4 قادر نیست تا با یک سوپرکار کامل مخصوصاً در پیست سروکله بزند.
و اینجاست که شناخت مسیر خود را نمایش میدهد. بزرگترین تفاوت بین این دو خودرو از پشت فرمان دیده میشود. جایی که به نظر میرسد رانندهی مک لارن برای اولین بار است که در جهنم سبز رانندگی میکند اما رانندهی بامو این پیست را همانند کف دست خود میشناسد
شاید با نگاه کردن به مشخصات هر دو خودرو روی کاغذ این موضوع جنون به نظر برسد. سوپرکار بریتانیایی از پیشرانهی 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو با قدرت 675 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتون متر بهره میبرد. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. وزن خودرو زیر 1.4 تن بوده و سبکتر از بامو است. این خودرو اساساً پس از هایپرکار P1 سریعترین خودروی تولیدی مک لارن به شمار میرود.
از طرف دیگر با خودرویی سروکار داریم که اساساً نسخهی اندک بهبود یافتهی بامو M4 است. Competition Package در حقیقت تنها باعث افزایش 19 اسب بخار قدرت پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری و رسیدن آن به 450 اسب بخار شده است. گشتاور خودرو نیز بدون تغییر 550 نیوتون متر باقی مانده است. این قدرت از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. سیستم تعلیق خودرو نیز سفتتر و کم ارتفاعتر شده اما با این وجود M4 قادر نیست تا با یک سوپرکار کامل مخصوصاً در پیست سروکله بزند.
و اینجاست که شناخت مسیر خود را نمایش میدهد. بزرگترین تفاوت بین این دو خودرو از پشت فرمان دیده میشود. جایی که به نظر میرسد رانندهی مک لارن برای اولین بار است که در جهنم سبز رانندگی میکند اما رانندهی بامو این پیست را همانند کف دست خود میشناسد