- عضویت
- 2015/11/08
- ارسالی ها
- 22,523
- امتیاز واکنش
- 65,135
- امتیاز
- 1,290
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
امتياز فيلم در (I MDB (8.4/10
جری ( جک لمون ) و جو ( تونی کرتیس ) دو نوازنده فقیر که ناخواسته شاهد قتلی بوده اند مجبور می شوند برای فرار از دست گنگسترها با سر و شکل زنانه وارد گروهی موسیقی تماما دخترانه ، شوند . از قضا جو عاشق یکی از دختران گروه شده و پیرمردی پولدار نیز عاشق جری می شود.
یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین دیالوگ های تاریخ سینما دیالوگ پایانی فیلم بعضی ها داغشو دوست دارندست. در این فیلم جک لمون که نوازنده ویولون سل است، برای حضور در کنسرتی، مجبور به پوشیدن لباس زنانه می شود. در این میان، پیرمردی به اسم اوسگود عاشق جک لمونی که زن شده می شود و لمون بیچاره را عاصی مي كند. در نهایت لمون لباس زنانه اش را از تن بیرون می کند:
جری: تو انگار حالیت نیس![كلاه گیسش را بر می دارد؛ با صدای مردانه] من مردم!
ازگود: [بی توجه] خب-هیچ كس كامل نیس!
به این ترتیب یکی از بامزه ترین دیالوگ های پایانی تاریخ سینما توسط بیلی وایلدر بزرگ شکل می گیرد. فیلمنامه هایی که استاد همراه با همکارش ، ای ال دایموند نوشته سرشار از چنین دیالوگ های نابی هستند که فقط ذهن خلاق این زوج توانایی نوشتن شان را دارند. نکته جالب تر اینجاست که همین دیالوگ پایانی روی سنگ قبر استاد نیز حک شده : "هیچکس کامل نیست" و چه آسان خیلی ها فقط با یک دیالوگ جاودانه می شوند.
گفتگویی جالب بین جری و جو در جامه ی زنانه:
«جری (جک لمون): عجب پیر سگ منحرفی!
جو (تونی کرتیس) : چی شده؟
جری: تو آسانسور نیشگونم گرفت!
جو: خب حالا دستگیرت شد نصف دیگه ی مردم چه جوری زندگی می كنن؟
جری: نگاه كن! خوشگلم نیستم!
جو: اهمیت نمیدن، فقط كافیه دامن پات باشه٬ مث تكون دادن پارچه ی قرمز جلوی گاوه.
جری: آره؟ من از پارچه قرمز بودن خسته شدم٬ میخوام دوباره گاو باشم!»
«تونی کرتیس: مهم نیست چقدر منتظر باشی. مهم اینه منتظر کی باشی.»
بیلی وایلدر روزنامهنگار، فیلمنامهنویس، کارگردان و تهیهکنندهای است که طی بیش از پنجاه سال فعالیت هنری خود در حدود شصت فیلم ساخته است. او به منزلهی یکی از کارگردانان باذوق و خلاق دوران طلایی هالیوود تلقی میشود.
بیلی وایلدر کارگردانی است که پیش از این در کارنامهاش فیلمهای درخشان دیگری همچون شاهد برای تعقیب، خارش هفتساله، سابرینا، بازداشگاه 17، تکخال در حفره، سانست بلوار، غرامت مضاعف و... را دارد، اما این فیلم را موفقترین اثر خود میداند. علاوه بر اینکه انجمن فیلم امریکا در سال 2007 این فیلم را به عنوان بهترین کمدی تاریخ سینما برگزیده و در ردهی چهاردهم صد فیلم برتر سینما قرار داده است، دیالوگ پایانی فیلم را نیز (در جایی که آزگود به جری میگوید: «هیچ کس بیعیب نیست.») در فهرست صد نقلقول برتر سینمایی قرار داده است.
شیوهی کارگردانی وایلدر انعکاسی از اعتقاد او به اهمیت دادن به موضوع داستان است. او فیلمبرداری باشکوه کارهای هیچکاک و اورسن ولز را به دلیل اینکه مانع توجه تماشاگر به داستان فیلم میشد، رد میکرد. فیلمهای وایلدر دارای حرکتهایی قاطع و دیالوگهایی بهیادماندنی است. هرگاه استودیو به وی اجازه میداد او فیلمهایش را به شیوهی سیاه و سفید فیلمبرداری میکرد. او همراه وودی آلن، دارای پنج فیلم در فهرست صد فیلم برتر کمدی هستند.
جک لمون و مرلین مونرو برندهی بهترین جایزهی بازیگران مرد و زن گلدنگلاب شدند و همچنین جایزهی بهترین فیلم نیز به این فیلم تعلق گرفت. این فیلم با وجود اینکه نامزد دریافت جایزهی اسکار در هفت رشته شد، اما تنها جایزهی بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. خب هیچ کس بیعیب نیست![/BCOLOR]
some like it hot بعضی ها داغشو دوست دارند
[/BCOLOR][BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
جری ( جک لمون ) و جو ( تونی کرتیس ) دو نوازنده فقیر که ناخواسته شاهد قتلی بوده اند مجبور می شوند برای فرار از دست گنگسترها با سر و شکل زنانه وارد گروهی موسیقی تماما دخترانه ، شوند . از قضا جو عاشق یکی از دختران گروه شده و پیرمردی پولدار نیز عاشق جری می شود.
یکی از بهترین و به یاد ماندنی ترین دیالوگ های تاریخ سینما دیالوگ پایانی فیلم بعضی ها داغشو دوست دارندست. در این فیلم جک لمون که نوازنده ویولون سل است، برای حضور در کنسرتی، مجبور به پوشیدن لباس زنانه می شود. در این میان، پیرمردی به اسم اوسگود عاشق جک لمونی که زن شده می شود و لمون بیچاره را عاصی مي كند. در نهایت لمون لباس زنانه اش را از تن بیرون می کند:
جری: تو انگار حالیت نیس![كلاه گیسش را بر می دارد؛ با صدای مردانه] من مردم!
ازگود: [بی توجه] خب-هیچ كس كامل نیس!
به این ترتیب یکی از بامزه ترین دیالوگ های پایانی تاریخ سینما توسط بیلی وایلدر بزرگ شکل می گیرد. فیلمنامه هایی که استاد همراه با همکارش ، ای ال دایموند نوشته سرشار از چنین دیالوگ های نابی هستند که فقط ذهن خلاق این زوج توانایی نوشتن شان را دارند. نکته جالب تر اینجاست که همین دیالوگ پایانی روی سنگ قبر استاد نیز حک شده : "هیچکس کامل نیست" و چه آسان خیلی ها فقط با یک دیالوگ جاودانه می شوند.
گفتگویی جالب بین جری و جو در جامه ی زنانه:
«جری (جک لمون): عجب پیر سگ منحرفی!
جو (تونی کرتیس) : چی شده؟
جری: تو آسانسور نیشگونم گرفت!
جو: خب حالا دستگیرت شد نصف دیگه ی مردم چه جوری زندگی می كنن؟
جری: نگاه كن! خوشگلم نیستم!
جو: اهمیت نمیدن، فقط كافیه دامن پات باشه٬ مث تكون دادن پارچه ی قرمز جلوی گاوه.
جری: آره؟ من از پارچه قرمز بودن خسته شدم٬ میخوام دوباره گاو باشم!»
«تونی کرتیس: مهم نیست چقدر منتظر باشی. مهم اینه منتظر کی باشی.»
بیلی وایلدر روزنامهنگار، فیلمنامهنویس، کارگردان و تهیهکنندهای است که طی بیش از پنجاه سال فعالیت هنری خود در حدود شصت فیلم ساخته است. او به منزلهی یکی از کارگردانان باذوق و خلاق دوران طلایی هالیوود تلقی میشود.
بیلی وایلدر کارگردانی است که پیش از این در کارنامهاش فیلمهای درخشان دیگری همچون شاهد برای تعقیب، خارش هفتساله، سابرینا، بازداشگاه 17، تکخال در حفره، سانست بلوار، غرامت مضاعف و... را دارد، اما این فیلم را موفقترین اثر خود میداند. علاوه بر اینکه انجمن فیلم امریکا در سال 2007 این فیلم را به عنوان بهترین کمدی تاریخ سینما برگزیده و در ردهی چهاردهم صد فیلم برتر سینما قرار داده است، دیالوگ پایانی فیلم را نیز (در جایی که آزگود به جری میگوید: «هیچ کس بیعیب نیست.») در فهرست صد نقلقول برتر سینمایی قرار داده است.
شیوهی کارگردانی وایلدر انعکاسی از اعتقاد او به اهمیت دادن به موضوع داستان است. او فیلمبرداری باشکوه کارهای هیچکاک و اورسن ولز را به دلیل اینکه مانع توجه تماشاگر به داستان فیلم میشد، رد میکرد. فیلمهای وایلدر دارای حرکتهایی قاطع و دیالوگهایی بهیادماندنی است. هرگاه استودیو به وی اجازه میداد او فیلمهایش را به شیوهی سیاه و سفید فیلمبرداری میکرد. او همراه وودی آلن، دارای پنج فیلم در فهرست صد فیلم برتر کمدی هستند.
جک لمون و مرلین مونرو برندهی بهترین جایزهی بازیگران مرد و زن گلدنگلاب شدند و همچنین جایزهی بهترین فیلم نیز به این فیلم تعلق گرفت. این فیلم با وجود اینکه نامزد دریافت جایزهی اسکار در هفت رشته شد، اما تنها جایزهی بهترین طراحی لباس را دریافت کرد. خب هیچ کس بیعیب نیست!