انیمه و پس از آن مانگا Psycho-Pass هر دو بهشدت تحت تاثیر فیلم Blade Runner (بلید رانر)، شاهکار دههی ۸۰ ریدلی اسکات و آثار ارزشمند مامورو اوشی بودهاند. در حقیقت استودیو سازنده با این نیت پروسهی آفرینش اثر را شروع کرد که سریالی به قدرتمندی انیمه Ghost in the Shell بسازد؛ یک انیمه که بتواند در خلق یک جهان سایبرپانکی بهخصوص عالی باشد که و همزمان به اندازهی فیلم L.A. Confidential درک تماشاگر از معنای زیستن درون جوامع مدرن انسانی را به چالش بکشد. در این بین آنچه باعث موفقیت محصول و شعاری از آب درنیامدن آن شد، رابـ ـطهی صمیمی بین سازندگان است. به بیان واضحتر نویسندهی اثر در حالی به پروژه پیوست که کارنامهی او بارها توسط کارگردان مطالعه شده بود و میدانست میتواند رابـ ـطهی حرفهای بسیار خوبی با وی برقرار کند. وچود تحسین دوطرفه بین اکثر اعضای تیم و آشنایی مفصل آنها با تاریخچهی سینمای علمی-تخیلی سبب شد که «سایکو-پاس» هویت خود را بیابد و خوش بدرخشد.