کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟
مهدی پاکدل که با فیلمهای « چهار راه استانبول » و « تنگه ابوغریب » او را به خاطر می آوریم، بازیگر نقش اصلی فیلم است. میترا حجار هم که در سالهای اخیر بسیار پرکار بوده و همزمان با « نرگست مـسـ*ـت » ، فیلم « یادم تو را فراموش » را بر پرده سینماها دارد، دیگر بازیگر فیلم است. سعید پورصمیمی، بازیگر پیشکسوت ایرانی نیز در فیلم حضور دارد. سیامک صفری هم که اغلب، تئاتری ها او را می شناسند در فیلم حضور دارد.
داستان فیلم درباره چیست ؟
یک سازنده تار که با یک گروه موسیقی تمرین می کند، در اوهام خودش به ایران قدیم رفته و سراغ اساتید موسیقی تاریخ ایران و...
کارگردان کیست ؟
سیدجلال الدین دری که پیش از این سریالی تحت عنوان « برابر با اصل » ساخته بود. دری در مصاحبه ای درباره اکران نشدن فیلم « نرگس مـسـ*ـت » گفته بود:« اگر به جای اساتید هنر و فرهنگ درباره 4 کله پوک فیلم ساخته بودم، فیلمم به سرعت اکران می شد! »
نکات مثبت فیلم ؟
بهرحال مبلغی برای ساخت فیلم هزینه شده و اقتصاد برخی خانواده ها چرخیده؛ در چنین وضعیت اقتصادی، این موضوع نکته مثبتی محسوب می شود!
نکات منفی فیلم ؟
« نرگس مـسـ*ـت » در تمامی بخش ها یک ناامیدی کامل به شمار می رود. فیلمنامه یک ویرانه تمام عیار است که در آن سینما به طور کامل کنار گذاشته شده و هرآچه که سازنده دوست داشته و به فرمت سینما تبدیل نشده، به تصویر کشیده شده است.
ارتباط چندانی میان موسیقی و سنت و مدرنیته و باقی موارد نیست. چنین مواردی در ذهن نویسنده شکل گرفته اما آنچه که در فیلم به نمایش در می آید، مجموعه ای از سکانس های بی ربط و شلخته است که پیوستگی خاصی ندارند.
دیالوگ های فیلم به حدی عجیب و غریب و پر اشتباه هستند که حتی تماشاگری که با ادبیات فارسی آشنایی چندانی ندارد نیز متوجه برخی واژه ها که در ایران قدیم وجود نداشته می شوند!
طراحی صحنه نیز به بدترین شکل ممکن صورت گرفته است. استفاده از لباس های قدیمی به تنهایی نمی تواند ایران قدیم را زنده کند.
بازی بازیگران در « نرگس مـسـ*ـت » می تواند به تامی وایزو در فیلم « اتاق » طعنه بزند!
عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟
ظاهراً علاقه به فرهنگ و موسیقی. اما این فقط در حد ادعا است، اگر به دنبال سینما در موضوع مطرح شده هستید، « نرگس مـسـ*ـت » شما را از سالن سینما فراری می دهد!
حرف آخر :
پرداخت به مشاهیر موسیقی و مهمتر از، رجوع به تاریخ نیازمند تحقیق و تسلط کامل فیلمساز به مقوله فیلمسازی است.
« نرگس مـسـ*ـت » یکی از بدترین فیلمنامه های ممکن را دارد که در کنار آن، هدایت بد بازیگران نیز فیلم را به ورطه نابودی کشانده است.
« نرگس مـسـ*ـت » به سختی می تواند لقب فیلم سینمایی را به دوش بکشد!