F@EZEH

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/08/18
ارسالی ها
2,743
امتیاز واکنش
70,134
امتیاز
1,115
محل سکونت
ραяƨıαп
مجسمه‌سازی به عنوان مفهوم مستقل
چنانچه از این منظر موضوع را مورد بررسی قرار دهیم آثار ملول (Maillol) در جایگاه دومی نسبت به رودن قرار می‌گیرد،
در حالیکه میراث هنری رودن از صعود تجربیات پیچیده و تجربی آوان گارد (Avant-garde) ابراز می‌شود.
آیا تاریخ مجسمه‌سازی و هنر به طور کلی، انعکاسی از تاریخ سیـاس*ـی و اجتماعی است؟
آیا جنگهای جهانی، رکوردهای اقتصادی، سقوط امپراطوریها و صعود ملتها در هنر قرن بیستم منعکس شده‌اند؟
همانطور که برای تئوریهای مارکسیستی دسته‌بندی طبقات اجتماعی توجه را جلب می‌کند
آیا هنر در این میان، بیانی از روابط اجتماعی و تاریخی است؟
یا هنر در پوسته خود با تمامی وابستگیهایش به شرح زندگی،
آشفتگیها و اغتشاشاتی که می‌تواند پیش آید در راه و خط خود پیش می‌رود و توسعه می‌یابد؟
هدف این متن جدای از شرح معمول و عمومی تاریخ و فرهنگ مجسمه‌سازی است.
هدف جداسازی مجسمه‌سازی از مباحث وسیع‌تر معاصر آن است.
اما این بدان معنی نیست که به آن ارزش بیش از حدی داده شود.
تلاش بر این بوده که به مجسمه‌سازی به عنوان یک مفهوم و بیان مستقل از دوره‌ای که در آن خلق شده نگاه شود.
زمانیکه مجسمه به تناقض‌های زمان خود صورت خارجی می‌بخشد،
نمایانگر وقفه‌ها و امیدهای دوره خودش می‌شود.
در جائیکه مفهوم معاصر به طور خاص، مربوط به اثر باشد
و یا توضیح مضاعفی برای درک بهتر مجسمه مورد نیاز باشد، ارائه خواهد شد.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا