نقاشی هنر آبستره و روانشناسى

  • شروع کننده موضوع ABAN dokht
  • بازدیدها 362
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

ABAN dokht

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/01/17
ارسالی ها
2,239
امتیاز واکنش
8,811
امتیاز
596
محل سکونت
البرز
هنر آبستره و روانشناسى


هنر انتزاعی در سال ۱۹۱۱ با «تصویری با یک دایره» واسیلی کاندینسکی نقاش روس (۱۸۶۶-۱۹۴۴) آغاز شد. او بر این عقیده بود که رنگ‌ها احساسات و عواطف بر می‌انگیزند.

او می‌گوید: «از تمامی‌ هنرها، نقاشی‌ انتزاعی از تمام آنها سخت‌تر است. لازم است طراحی خوب بدانی، که حساسیت ترکیب‌بندی و رنگ‌ها را به خوبی رعایت کنی، و اینکه یک شاعر واقعى باشی‌ که این آخری ضروریست.» این هنرمند روانشناسى، نقاشى و موسیقى را به نوعى با یکدیگر عجین و پیوسته می‌دانست و به روانشناسی رنگ معتقد بود.

به این ترتیب که رنگ قرمز براى او زنده، مطمئن و صمیمی‌ بود، سبز آرام و حاکی‌ از قدرت درون بود. آبی عمیق و ماوراء طبیعی بود، زرد می‌توانست گرم، هیجان‌انگیز، گاهی آزار دهنده و شاید کاملا مجنون یا خودمانی باشد. و سفید به نظر خاموش ولی‌ پر از احتمالات. او همچنین ابزار موسیقی همنوا با این رنگ‌ها را یافت: قرمز آوای ترومپت، سبز گام میانی ویلون، آبی روشن فلوت، آبی تیره ویلون سل، زرد فانفار یا ترومپت، و سفید مانند سکوتی میان هارمونی نواها بود.

ا سبک شناسی ،،
آبستره انتزاعی
این سبک جنبش‌هایی مانند کوبیسم و اکسپرسیونیسم انتزاعی را شامل می‌شود. هنر انتزاعی در غرب در اوایل ۱۹۰۰ میلادی و با آثار هنرمندان کوبیست مانند پیکاسو و جورج براک، پدیدار شد. پس از آن هنرمندان به طور معمول تغییرات علم و تکنولوژی را در قرن بیستم به کمک این سبک به تصویر کشیدند.

امپرسیونیسم، فوویسم، کوبیسم و جنبش‌های دیگر این دوره در شکستن قوانین هنر که از رنسانس پیروی می‌شدند، با یکدیگر همکاری کردند. امپرسیونیسم به هنرمند اجازه داد تا بتواند اثرش را نیمه تمام ارائه کند، فوویسم در عوض رنگ را به معنی‌ غیر واقع به کار برد.

کوبیسم این ایده را معرفی‌ کرد که می‌توان اشیاء را از جهت متفاوت در یک سطح به تصویر کشید و تمامی‌ این سبک‌ها این ایده را گسترش دادند که رنگ، شکل و بافت می‌تواند عنوان اصلی‌ اثر باشد.

اکسپرسیونیسم انتزاعی (ابسترکت اکسپرسیونیسم) که در سال ۱۹۴۰ به صحنه آمد، اصول اکسپرسیونیسم را برای نقاشی‌ انتزاعی به کار گرفت
.

هنر انتزاعی یا آبستره

نقاشی‌ یا مجسمه‌ای است که هیچ شخص، مکان یا شیئى در دنیای طبیعی (حتى اغراق شده و از فرم خارج شده) را به تصویر نکشیده باشد. بدین شکل، عنوان اثر دقیقا همان چیزی است که می‌بینید: رنگ، فرم، اثر قلم‌مو، اندازه، مقیاس و در بعضی‌ موارد روند انجام کار (مانند نقاشی‌ کنشی).

انتزاعى‌گرى تمثیلى (فیگوراتیو)


از طرف دیگر تمثیل‌ (فیگور)های انتزاعی که در قالب نقاشى به نمایش درمی‌آیند به حالات غیرتجسمی نیز دسته‌بندی شده‌اند، مانند عواطف، اصوات، و یا تجربیات روحانی.
. انتزاعی‌گری‌های تمثیلی (فیگوراتیو) آثاری هستند تجردی یا ساده شده از واقعیت که جزئیات آنها حذف شده است و این اشیاء قابل تشخیص، تنها ماهیت و درجه‌ای‌ هستند از شکلی‌ قابل تشخیص با اشکال ساده که بیننده به وسیله آن اهمیت خطوط را درک می‌کند
. هنرمند انتزاعی به عمد از خطوط افقی، عمودی، یا مورب یا فرم‌های ساده با انگاره‌های خاص برای خلق پویایی یا جلوه‌های بصری دیگر بهره می‌گیرد. هنگامی که اشکال به طور واضح در هنر انتزاعی تعریف نمی‌شوند عناصر دیگر مانند رنگ و خط اهمیت بسزایی می‌یابند.

‍ والدین هنرمند


اگر میخواهید در آینده فرزندتان به امور هنری، عکاسی، معماری و مهندسی روی آورد، در کودکی هوش تصویری و فضایی او را تقویت کنید. ساخت کاردستی و کار با قیچی و مقوا، ساختن پازل و نقاشی از عوامل تقویت این توانایی هاست

همبازی‌های تخیلی

دوست یا همبازی تخیلی می‌تواند، یک شخص، یک حیوان و یا چیزی باشد که کودک در ذهن خود خلق کرده، تا همدم و همبازی او باشد. در بسیاری از بازی‌ها، کودک دوست دارد که یک همبازی داشته باشد تا از بازی لـ*ـذت بیشتری ببرد.زمانی که کودک همبازی دلخواه ندارد، در ذهن خود یک همبازی تخیلی بوجود می‌آورد⭐. در شرایطی نیز که کودک تجارب ناخوشایندی از بازی کردن با سایرکودکان دارد و یا این که به لحاظ کمرویی فوق‌العاده قدرت برقراری ارتباط با دیگران را ندارد، همبازی تخیلی را به همبازی واقعی ترجیح می‌دهد⭐⭐. غالباً دوستان تخیلی بچه‌ها، کودکانی هستند همجنس و همسن و سال خودشان که برای آن‌ها اسم‌هایی هم تعیین می‌کنند. ویژگی دوست یا همبازی تخیلی این است که هر وقت کودک بخواهد حاضر است، همبازی تخیلی کاملاً مطیع کودک است، هرچه او بخواهد انجام می‌دهد و هر زمان که اراده کند حضور دارد.


همبازی ‌های تخیلی در نزد کودکان فوق‌العاده تیز هوش، بیشتر از کودکانی است که از نظر هوشی درحد متوسط قرار دارند. در واقع داشتن یک همبازی تخیلی، خود نشانه‌ای از قدرت خلاقیت کودک است و به همین دلیل برای کودکان عقب مانده ذهنی، این مساله نمی‌تواند مورد چندانی داشته باشد.

ا اهمیت تخیل وخلاقیت در کودکان

وقتی که به هنگام سخن گفتن از تربیت فرزندان بر تشویق خلاقیت و تخیل آنان تاکید می‌کنیم فقط به خاطر آینده جامعه نیست، بلکه وضعیت فعلی کودکان نیز مد نظر است. با تشویق خلاقیت و تخیل،کودکان بهتر می‌توانند به روابط تازه و درک تازه از پدیده‌ها دست یابند. کودکان خرد سال طبیعتاً درمورد افراد و جهان پیرامون خود کنجکاوند و می‌خواهند ارتباط خود را با آن‌ها بدانند.⭐ کودکان به کمک تخیل می‌توانند از زمان حال به گذشته و آینده و آنچه خواهد شد فراتر بروند⭐⭐. آنان از جهان حسی خوددر لحظه رها می‌شوند. کودکان از طریق کوشش‌های خلاقه و پر تخیل خود افکار خود را بیان می‌کنند برای مثال، از طریق نقاشی و طراحی زیبایی و ارزش جاودانی را تجربه می‌کنند. درباره مفاهیم تازه می‌اندیشند و آن‌ها را می‌آفرینند.

هر قدر جهانی که در آن زندگی می‌کنیم پیچیده‌تر می‌شود. نیاز به شناسایی و پرورش ذهن‌های خلاق و آفریننده بیشتر و شدیدتر می‌گردد
. به همین دلیل درشرایط کنونی مساله خلاقیت از مهم‌ترین مسائل در قلمرو خانواده، مدرسه و جامعه می‌باشد. از آن جایی که به نظر غالب روان‌شناسان خلاقیت در سال‌های اول زندگی کودک ظهور می‌کند و در آغاز؛ با تخیل همراه است بدون تردید تخیل از مهم‌ترین عواملی است که تفکر خلاق را ممکن می‌سازد.

✅ تفسیر هنر آبستره از دید کانت⭐⭐⭐⭐


آبستره، هنری به ظاهر بی‌معنا و فاقد محتوا است که می‌خواهد به مدد ساده کردن موضوع تا سرحد امکان، به صداقت بیشتر برسد و به عبارتی واقعیت را از درون صورت و موضوعی که تجرید شده بیرون بکشد در صورتی که ،. آفرینش انتزاعی در هنر، یعنی رسیدن به جان کلام هنری که می‌خواهد با گذشتن از زیبایی ظاهری و شیفتگی و شگفتی به واقعیت پنهان در پس هر زیبایی برسد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
7
بازدیدها
1,056
Z
پاسخ ها
1
بازدیدها
285
Zhinous_Sh
Z
بالا