∏دانشگاه| نگاه دانلودʭ

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
بررسی آیین‌نامه‌های آموزشی مربوط به معرفی استاد در دانشگاه

شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه دولتی





طبق تبصره ۲ ماده ۱۱ آئین‌نامه آموزشی در صورتی که دانشجو برای اتمام دوره تحصیل خود تنها یک درس باقی مانده داشته باشد، می‌تواند با نظر دانشگاه و تایید استاد امتحان آن درس را از طریق معرفی به استاد بگذراند.


با توجه به همین ماده، شرایط استفاده دانشجویان از شرایط معرفی به استاد به صورت زیر است:


۱. دانشجو فقط یک درس باقی مانده داشته باشد.


۲. دانشجو یکی از شرایط زیر را داشته باشد :


  • درس مربوطه را در آخرین نیمسال مردود شده باشد.
  • در مقاطع بالاتر پذیرفته شده باشد.
  • درس مورد نظر در آن نیمسال ارائه نشده باشد.
  • سنوات تحصیلی دانشجو به پایان رسیده باشد.

۳. پس از مشمول بودن دانشجو طبق شرایط فوق استاد درس مربوطه با اخذ درس به صورت معرفی به استاد موافقت کند.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه پیام نور



    دانشجویان کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که برای تمام کردن دوران تحصیل خود فقط دو درس نظری باقی مانده داشته باشند می‌توانند از قانون معرفی به استاد استفاده کنند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم اگر تنها یک درس نظری باقی مانده داشته باشند می‌توانند از آن استفاده کنند.


    لازم به ذکر است که وقتی گفته می‌شود یک یا دو درس یعنی یک یا دو عنوان درس و تعداد واحد آن مهم نیست و اگر دانشجو آن درس یا دروس را بگذراند فارغ التحصیل می‌شود.


    نکات مهم:


    • شرایط معرفی به استاد برای دروس عملی و کارآموزی قابل اجرا نیست.
    • در شرایط معرفی به استاد کل شهریه ثابت و متغیر واحد های مزبور از دانشجو دریافت می‌شود.
    • پرداخت حق الزحمه استاد بابت طرح سوال، حضور در جلسه امتحان و تصحیح برگه امتحانی مطابق آخرین تعرفه حق التدریس محاسبه می‌گردد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    شیوه اخذ معرفی به استاد در دانشگاه آزاد اسلامی



    اگر دانشجویی در یک نیمسال برای فراغت از تحصیل حداکثر دو درس نظری به ارزش ۴ واحد داشته باشد، می‌تواند تنها برای یک مرتبه خارج از تقویم دانشگاه انتخاب واحد کرده و در فرصتی که از طرف گروه آموزشی مربوط مشخص می‌شود درس یا دروس مدنظر خود را به صورت معرفی به استاد اخذ کند و در همان نیمسال بگذراند.


    نکات مهم:


    • شرایط معرفی به استاد فقط برای دروس نظری می‌باشد.
    • در شرایط معرفی به استاد نصف شهریه ثابت علاوه بر شهریه متغیر دروس مزبور از دانشجو اخذ می‌گردد.
    • پرداخت حق الزحمه استاد بابت طرح سوال، حضور در جلسه امتحان و تصحیح برگه امتحانی مطابق آخرین تعرفه حق التدریس محاسبه می‌گردد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    شیوه استفاده از معرفی به استاد


    دانشجو ابتدا بایستی از گذراندن کلیه دروس اطمینان حاصل کند. پس از آن تقاضای خود را از طریق پیشخوان خدمت دانشگاه یا نزد کارشناس گروه ارائه نماید.


    سپس برای دریافت معرفی به استاد درس مربوطه مراحل زیر را باید طی کند:


    ۱. مراجعه به مدیر گروه برای امضای فرم و تعیین استاد


    ۲. مراجعه مجدد به کارشناس گروه برای تحویل پاسخنامه مهر شده به دانشجو


    ۳. مراجعه به استاد مشخص شده جهت برگزاری امتحان


    ۴. شرکت در امتحان
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چند نکته درباره اخذ معرفی به استاد



    استاد مربوطه برای اخذ معرفی به استاد چه کسی می‌تواند باشد؟

    این موضوع به مرکز آموزش دانشگاه بستگی دارد و استادی که مرکز آموزش تعیین کند در صورت موافقت ایشان، استاد شما خواهد بود. بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب اساتید وجود نخواهد داشت.


    منبع امتحان

    اصولا باید هر آنچه که در لیست منابع نوشته شده در امتحان استفاده شود اما از آنجا که اختیار با استاد است، ایشان می‌توانند مواردی مثل حجم مطالعه و ... را تغییر بدهند و در یک جمله می‌توان گفت: " همه چیز به استاد بستگی دارد"


    تاریخ امتحان

    همانطور که قبلا گفته شد در تقویم آموزشی روزهای خاصی برای امتحانات معرفی به استاد در نظر گرفته می‌شود.


    تک‌درس

    در بعضی مراکز به جای مفهوم معرفی به استاد هنوز از عنوان قدیمی تک‌درس استفاده می‌کنند که در اینباره باید بگوییم که این اصطلاح همان معرفی به استاد است.


    امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می‌توانید از طریق بخش نظرات، سوالات خود را مطرح کنید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376


    زیباترین دانشگاه ایران کجاست + عکس

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!


    توسعه آموزش عالی و ایجاد امکانات و تجهیزات لازم برای دانشگاه‌ها در جهت تسهیل فرآیند تحصیل برای دانشجویان یکی از اهدافی است که جمهوری اسلامی ایران با پیگیری آن توانسته است به یکی از قطبهای علمی منطقه تبدیل شود.


    0.685036001322038840_parsnaz_ir.jpg


    دانشگاه سیستان و بلوچستان بعنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق شناخته شده است. این دانشگاه که در منطقه محروم سیستان و بلوچستان قرار دارد یکی از مجهزترین دانشگاههای کشور محسوب می‌شود.
    به گزارش پارس ناز دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای هیأت امناء مستقل، هیأت ممیزه مستقل می باشد و از نظر تشكیلاتی در ردیف دانشگاههای الف و توسعه یافته كشور قرار دارد.
    این دانشگاه دارای 22 دانشكده، حدود نوزده هزاردانشجو و دانش آموز، 340 رشته گرایش در مقاطع مختلف كه از این تعداد 139 رشته گرایش در مقطع كارشناسی ارشد، 24 رشته گرایش در مقطع دكتری می باشد.


    توجه شما را به تعدادی از عکس‌های این دانشگاه جلب می کنیم.


    0.484449001322038841_parsnaz_ir.jpg




    0.240780001322038842_parsnaz_ir.jpg




    0.996040001322038842_parsnaz_ir.jpg




    0.753594001322038843_parsnaz_ir.jpg




    0.709481001322038844_parsnaz_ir.jpg




    0.467456001322038845_parsnaz_ir.jpg




    0.265919001322038846_parsnaz_ir.jpg




    0.019199001322038847_parsnaz_ir.jpg




    0.974755001322038847_parsnaz_ir.jpg




    0.881280001322038848_parsnaz_ir.jpg




    0.635536001322038849_parsnaz_ir.jpg

     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    رتبه‌بندی جهانی سال 2018 تایمز منتشر شد
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    18 دانشگاه ایرانی در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا





    سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با اعلام خبر انتشار رتبه‌بندی جهانی تایمز سال 2018، گفت: امسال 18 دانشگاه کشور در جمع دانشگاه‌های برتر تایمز قرار گرفتند که "دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل" با حضور در این رتبه‌بندی برای اولین بار، در صدر دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.





    337556_107.jpg


    سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) با اعلام خبر انتشار رتبه‌بندی جهانی تایمز سال 2018، گفت: امسال 18 دانشگاه کشور در جمع دانشگاه‌های برتر تایمز قرار گرفتند که "دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل" با حضور در این رتبه‌بندی برای اولین بار، در صدر دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.

    به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظامهای رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های برتر دنیا را هر ساله مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می دهد. این پایگاه روز گذشته فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر سال 2018 میلادی را منتشر کرد.

    دهقانی گفت: نتایج رتبه‌بندی سال 2018-2017 میلادی تایمز نشان از حضور 6 دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، تبریز، گیلان، اصفهان، الزهرا و بیرجند برای اولین بار در فهرست جهانی تایمز را دارد که در این بین دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اولین حضور خود در رتبه‌بندی تایمز، به عنوان برترین دانشگاه کشور معرفی شد.

    وی افزود: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با کسب رتبه در بازه 350-301، در جایگاه دوم دانشگاه‌های برتر کشور اسلامی قرار گرفت. این دانشگاه با عملکردی بی‌نظیر در شاخص استنادات که با وزن 30 درصد مهمترین شاخص و معیار رتبه‌بندی تایمز به حساب می‌آید، نمره 99.1 را کسب کرده است. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ضمن کسب رتبه نخست آسیا در شاخص تاثیر استنادی، توانست به همراه دانشگاه آکسفورد رتبه 14 جهان را نیز کسب کند.

    سرپرست ISC ادامه داد: دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، تبریز، تهران و علوم پزشکی تهران همگی با کسب رتبه در بازه 800-601 بعد از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رده دوم دانشگاه‌های برتر کشور قرار گرفتند. دانشگاه‌های مشهد، گیلان، اصفهان، شهید بهشتی، شیراز، دانشگاه‌های الزهرا، بیرجند، یزد و زنجان نیز از دیگر دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی تایمز بوده‌اند. جدول زیر رتبه سال 2018 دانشگاه‌های کشور را نمایش می‌دهد.

    دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی سال 2017-2018 پایگاه رتبه‌بندی تایمز
    دانشگاه


    رتبه


    دانشگاه


    رتبه


    دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل


    350-301


    دانشگاه مشهد


    1000-801


    دانشگاه صنعتی امیرکبیر


    800-601


    دانشگاه گیلان


    1000-801


    دانشگاه علم و صنعت ایران


    800-601


    دانشگاه اصفهان


    1000-801


    دانشگاه صنعتی اصفهان


    800-601


    دانشگاه شهید بهشتی


    1000-801


    دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی


    800-601


    دانشگاه شیراز


    1000-801


    دانشگاه صنعتی شریف


    800-601


    دانشگاه الزهرا


    +1001


    دانشگاه تبریز


    800-601


    دانشگاه بیرجند


    +1001


    دانشگاه تهران


    800-601


    دانشگاه یزد


    +1001


    دانشگاه علوم پزشکی تهران


    800-601


    دانشگاه زنجان


    +1001



    دهقانی افزود: کشور ایران ضمن حضوری قدرتمند در سال 2018، هرساله به تعداد دانشگاه‌های خود در رتبه‌ بندی تایمز افزوده است. نمودار زیر تعداد دانشگاه‌های حاضر در ایران از سال 2012 تاکنون را نمایش داده است. در سال 2012 تنها دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نماینده ایران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر تایمز معرفی شد و اکنون ایران توانسته است تعداد دانشگاه‌های خود را در رتبه‌بندی تایمز به 18 دانشگاه ارتقاء بخشد.

    337555_460.jpg


    وی اظهار کرد: ایران با داشتن 18 دانشگاه برتر در فهرست جهانی تایمز توانسته است بعد از کشور ترکیه با 22 دانشگاه، رتبه دوم منطقه را به لحاظ تعداد دانشگاه‌های برتر از آن خود کند. این در حالی است که از کشور آل سعود تنها 5 دانشگاه توانسته است در این فهرست حضور پیدا کنند. همچنین پاکستان در فهرست سال 2018 تایمز دارای 10 دانشگاه و مالزی و مصر نیز دارای 9 دانشگاه هستند.

    دهقانی گفت: پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از نظام‌های معتبر بین‌المللی است که از سال 2004 مراکز آموزش عالی را در سرتاسر جهان مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار داده است. این رتبه‌بندی از 13 شاخص به شرح جدول زیر در قالب 5 معیار کلی آموزش با وزن 30 درصد، پژوهش با وزن 30 درصد، استنادات با وزن 30 درصد، وجهه بین‌المللی با وزن 7.5 درصد و ارتباط با صنعت با وزن 2.5 درصد بهره گرفته است.

    وزن معیار
    معیار


    شاخص


    وزن شاخص


    30


    آموزش


    بررسی شهرت: آموزش


    15٪


    نسبت مدرک دکتری به تعداد اعضای هیأت علمی





    نسبت تعداد کل دانشجویان کارشناسی به اعضای هیأت علمی


    4.5٪


    نسبت مدرک دکتری به کارشناسی ارائه‌شده توسط مؤسسه


    2.25٪


    درآمد مؤسسه نسبت به تعـداد اعضای هیأت علمی


    2.25٪


    30


    پژوهش


    بررسی شهرت: پژوهش


    18٪


    درآمد پژوهش





    تعداد مقالات منتشر شده به ازای اعضای هیأت علمی





    30


    استنادات


    تأثیر- میانگین تعداد استنادها به ازای مقالات منتشر شده


    30


    2.5


    درآمد صنعتی


    درآمد پژوهشی حاصل از صنعت (به ازای اعضای هیأت علمی)


    2.5


    7.5


    وجهه
    بین‌المللی


    نسبت اعضای هیأت علمی بین‌المللی به بومی


    2.5


    نسبت دانشجویان بین‌المللی به بومی


    2.5


    سهم مقالات منتشرشده مشترک با نویسندگان همکار بین‌المللی


    2.5



    محاسبات رتبه‌بندی تایمز در سال 2018 نیز توسط شرکت خدمات حرفه‌ای پرایس واتر هاوس کوپرز (PWC) انجام شده است. محاسبات شاخص‌ها و نمرات توسط 3 منبع اطلاعاتی «داده‌های ارسالی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که به صورت خود اظهاری جمع‌آوری می‌شوند»، «داده‌های حاصل از نظرسنجی شهرت توسط متخصصین آموزش عالی» و «اطلاعات تولیدات علمی مؤسسات آموزش عالی نمایه‌شده در پایگاه استنادی اسکوپوس» صورت گرفته است.

    سرپرست ISC گفت: تایمز برای بررسی اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها، با استفاده از پایگاه استنادی اسکوپوس که به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های داده در جهان شناخته می‌شود، تولیدات پنج ساله 2016-2012 و استنادات دوره 6 ساله 2017-2012 تمام دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. تایمز در سال 2018 تعداد دانشگاه‌های تحت پوشش خود را از 981 در سال گذشته به 1102 در سال 2018 ارتقاء بخشیده است.

    دهقانی افزود: این اولین بار است که در رتبه‌بندی تایمز دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج از انگلستان توانستند رتبه اول و دوم جدول جهانی را کسب کنند. موسسه فناوری کالیفرنیا نیز که از سال 2012 تا 2016 رتبه نخست جهان را در اختیار خود داشت، به رتبه 3 جدول تنزل یافت. یکی از دلایل رشد رتبه دانشگاه کمبریج عملکرد بهتر آن در شاخص‌های مربوط به درآمد پژوهشی و کیفیت پژوهشی است.

    اروپا همچنین نیمی از 200 رتبه برتر جهانی را در اختیار خود دارد که انگلستان، هلند و آلمان عملکرد بهتری نسبت به دیگر کشورها داشته‌اند. در مقابل 40 درصد دانشگاه‌های آمریکا در جمع 200 دانشگاه برتر جهانی تایمز همگی دچار افت رتبه شده‌اند.

    آمریکا با داشتن 157 دانشگاه رتبه نخست جهان را به لحاظ تعداد دانشگاه برتر در اختیار خود دارد. انگلستان با 93 دانشگاه و ژاپن نیز با 89 دانشگاه رتبه دوم و سوم دنیا را کسب کرده‌اند. ایران نیز با داشتن 18 دانشگاه همچون سال گذشته رتبه 17 جهانی را به لحاظ تعداد دانشگاه در تایمز کسب کرده است. در جدول زیر رتبه جهانی ایران به لحاظ تعداد دانشگاه به صورت سالانه نمایش داده شده است.

    رتبه جهانی کشور ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر در رتبه‌بندی تایمز
    سال رتبه‌بندی


    2018


    2017


    2016


    2015


    2014


    2013


    2012


    رتبه ایران


    17


    17


    23


    28


    32


    33


    32



    در آسیا نیز دانشگاه ملی سنگاپور با 2 پله رشد، رتبه 22 جهان و اول آسیا را کسب کرده است. دو دانشگاه پکینگ و دانشگاه تسینگوآ از چین نیز به ترتیب با رشد رتبه 2 پله‌ای و 5 پله‌ای، رتبه 27 و 30 جهانی و دوم و سوم آسیا را کسب کرده‌اند.

    بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC))، ژاپن با 89 دانشگاه رتبه اول آسیا، چین با 63 دانشگاه رتبه دوم آسیا و هند با 42 دانشگاه رتبه سوم آسیا را به لحاظ تعداد دانشگاه برتر به خود اختصاص داده‌اند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نفوذ گام به گام در دانشگاه تهران را جدی بگیرید!


    1326352_450.jpg


    از دیگر اقداماتی که بدون تردید مصداق نفوذ دشمن و عوامل آن در عرصه های مدیریتی حساس نظام محسوب می شود بکار گماردن افراد و چهره های مسئله دار به مدیریت های حساس آموزش در دانشگاه تهران است!

    به گزارش مشرق، یکی از دانشجویان دانشگاه تهران با ارسال یادداشتی به مشرق، نسبت به عملکرد مدیریت دانشگاه تهران انتقاداتی را مطرح کرده است.به اعتقاد این دانشجو، محصول رویکرد و عملکرد مدیریت جدید منجر به بسترسازی نفوذ برای دشمن و کاهش رشد علمی این دانشگاه خواهد شد.
    "مشرق " بدون قضاوت درباره محتوا و صحت و سقم این یادداشت، و تنها با هدف شکل گیری تریبونی آزاد برای ارائه دغدغه های اساتید و دانشجویان کشور، اقدام به انتشار آن نموده است. بدیهی است رئیس و دیگر مسوولان دانشگاه تهران از این حق قانونی و اخلاقی برخوردارند که پاسخگوی ادعاهای مطرح شده و رفع دغدغه های این دانشجو باشند. مشرق آمادگی خود را برای انتشار هرگونه توضیح و پاسخی اعلام می دارد. توجه خوانندگان را به یادداشت وارده جلب می نماییم:

    ****

    1- بدون تردید دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی در ایران جایگاه بی بدیلی در ساختار آموزش متخصصان و نخبگان کشور داشته و دارد و این مهم بر دشمنان نظام و انقلاب پوشیده نیست و به همین علت این پایگاه علمی-پژوهشی بیش از نقاط دیگر در معرض طمع و نفوذ دشمن و جهان استکبار قرار دارد.

    2- سیاست نفوذ دشمن در ساختارهای حساس نظام (آنگونه که رهبر انقلاب اشاره کرده اند) پس از برجام شدت خواهد گرفت و رصد تحولات دانشگاه تهران نشان می دهد که دشمنان و عوامل داخلی آنها با بهره گیری از ضعف های مدیریتی در دانشگاه تهران ، گام های مؤثری در جهت اجرای سیاست نفوذ در این مرکز حساس برداشته اند.

    3- عملکردهای عجیب مدیران دانشگاه در امور صنفی دانشجویی -مثلاً مسئله اختصاص خوابگاه به دانشجویان- به گونه ای است که احتمال سوء استفاده و رفتارهای نابخردانه در جهت افزایش شدید نارضایتی در میان دانشجویان نیازمند به خوابگاه می رود و این در حالی است که برخی از خوابگاه ها بلااستفاده مانده و دانشجویان شهرستانی و بویژه دختران دانشجو مدت های مدید بدون خوابگاه و به امان خدا رها شده اند و مسئولان مربوطه کمتر اجازه ملاقات به دانشجویان (جهت طرح مشکلات خود) می دهند!
    مسئله خوابگاه در دانشگاه تهران در حالی به یک بحران تبدیل شده که با اتخاذ چند تصمیم معقول (و بی نیاز به بودجه و اعتبار) این معضل شکل نمی گرفت و به صورتی عادی قابل حل و فصل بود!
    شکل گیری و ایجاد نارضایتی در میان دانشجویان فقط به مسئله خوابگاه ختم نمی شود و در سایر عرصه ها به خوبی قابل مشاهده است! مثلاً در حالی که دوره های روزانه و شبانه در مقطع کارشناسی ارشد رشته های روابط بین الملل، علوم سیـاس*ـی و مطالعات منطقه ای دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش حداکثر 150 نفر دانشجو را دارد (که حتی برای این تعداد نیز امکانات آموزش، پژوهش، رفاهی و... کافی وجود ندارد) در سال جاری و به صورتی انفجاری علاوه بر ظرفیت فوق، 200 نفر دانشجوی کارشناس ارشد اضافه در رشته های فوق پذیرش شده، که مشکلات عدیده ای را برای دانشجویان و دانشگاه ایجاد کرده است و این در حالی است که کسی مسئولیت این بحران را به عهده نمی گیرد اما موج نارضایتی بابت اتخاذ چنین تصمیم بحران سازی در میان دانشجویان، کارمندان و حتی اساتید ایجاد شده است!
    سوال اینجاست که چه کسی از این روند بحران سازی در دانشگاه تهران سود می برد؟ چه کسی به دنبال ایجاد انفجار اعتراضات در این دانشگاه در آستانه انتخابات سال جاری است؟ آیا برخی به دنبال ایجاد 18 تیر دیگری نیستند؟ آیا ردپای طراحان 18 تیر سال 78 را نباید در این عرصه جستجو کرد؟ انجام یک نظرسنجی در میان دانشجویان دانشگاه تهران نشان خواهد داد که مدیریت فعلی دانشگاه چگونه مجری سیاست افزایش نارضایتی در دانشگاه و تبدیل آن به بحران امنیتی شده است!

    4- مسئله دیگر تلاش برای حذف دستاوردهای علمی دانشگاه است! مثلاً در حالی که دانشکده علوم و فنون نوین که در زمان مدیریت قبلی دانشگاه جهت تربیت متخصصان مورد نیاز کشور در رشته هایی مانند نانو تکنولوژی، بیو تکنولوژی و... شکل گرفته و ایجاد شده بود مدیریت فعلی در عوض تقویت و توسعه این دانشکده، تصمیم به انحلال آن گرفته است! اتخاذ چنین تصمیماتی در زمان مدیریت فعلی دانشگاه تهران نه تنها در این مورد بلکه در موارد مشابه باعث توقف جریان نوپای تولید علم در این مکان علمی شده که نتیجه ای جز دلسردی اساتید و دانشجویان و تشویق آنها به مهاجرت و یا دست برداشتن از تحقیق و تولید علم نخواهد داشت!

    5- از دیگر اقداماتی که بدون تردید مصداق نفوذ دشمن و عوامل آن در عرصه های مدیریتی حساس نظام محسوب می شود بکار گماردن افراد و چهره های مسئله دار به مدیریت های حساس آموزش در دانشگاه تهران است! انتخاب فردی که علاوه بر رکود علمی، سابقه همکاری با شیرین عبادی را در کارنامه خود داشته (و این همکار و همفکری همچنان نیز ادامه دارد) به مدیریت گروه روابط بین الملل دانشگاه و تلاش برای انتصاب نماینده متحصن مجلس ششم و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت (که افتخار امضای نامه 135 تن از نمایندگان مجلس ششم در جهت مخالفت با ولایت فقیه را نیز کسب کرده) به مدیریت گروه مطالعات منطقه ای دانشگاه نمونه های جدی از نفوذ عوامل دشمن در این سنگر و خاکریز علمی کشور به شمار می آیند!
    در این مسیر انتخاب فردی که پس از 26 سال سابقه عضویت هیئت علمی هنوز نتوانسته به درجه دانشیاری برسد به ریاست دانشکده حقوق (آن هم در حالی که اساتید این دانشکده فردی با درجه استاد تمامی و از چهره های خادم به نظام را جهت ریاست دانشکده انتخاب کرده بودند) دانشگاه تهران که از حمایت جبهه منحله مشارکت برخوردار است و نتیجه آن باز شدن دست عوامل این گروه برانداز نظام در ساختار مدیریتی دانشکده مهم حقوق و علوم سیـاس*ـی دانشگاه تهران خواهد بود چگونه توجیه می شود و جالب این جاست که این انتصابات پس از برجام در حال شکل گیری و افزایش است!

    6- زمینه سازی جهت ملاقات یکی از مقامات وزارت خارجه انگلیس با یکی از اساتید مسئله دار دانشگاه در باشگاه دانشگاه تهران (به درخواست مقام انگلیسی!) و بدون حضور شخص دیگر ، تنها یک نمونه از اقدامات غیرقابل توجیه است!

    7- و البته برپایی رسمی کلاس های آموزش رقـ*ـص باله از سوی دانشگاه تهران در سال جاری (و جهت استفاده عموم) مکمل اقدامات و اتفاقاتی است که در دوره اخیر روی داده و چنین اقداماتی اگر مصداق نفوذ گام به گام دشمن در مهمترین دانشگاه کشور و نماد آموزش عالی نباشد پس چیست؟

    8- در این میان نقش عزیزانی که با پرچم اصولگرایی (و البته در کمال ساده دلی) از ریاست فعلی دانشگاه تهران حمایت کرده و زمینه انتصاب ایشان به ریاست دانشگاه را مهیا کردند قابل توجه است! آیا این چهره های اصول گرا در این اقدامات شریک نیستند؟ اگر حمایت های ایشان نبود آیا ریاست فعلی دانشگاه به این مقام دست پیدا می کرد تا این چنین دانشگاه را صحنه تاخت و تاز فتنه گران سال 88 و چهره های جبهه منحله مشارکت قرار دهد؟ آیا این عزیزان نباید در مقام اصلاح اشتباه راهبردی خود برایند و لااقل مانع انتصاب اعضای مرکزیت حزب برانداز مشارکت در مناصب حساس علمی دانشگاه شوند؟ بدون تردید سکوت این چهره ها در برابر روند نفوذ خطرناک دشمن به دانشگاه تهران شاخص کارآمدی جهت سنجش میزان اصولگرایی و تعلق این چهره ها به نظام و انقلاب خواهد بود!
     
    بالا