طراحی وب آموزش سئو

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
چرا وجود وبلاگ برای سایت مفید است؟
تا بحال به این موضوع اندیشیده ای که چرا در بیشتر سایت ها بخشی برای وبلاگ ها اختصاص داده شده است؟ در این مقاله میخواهیم علت این نوع طراحی سایت را برای شما بازگو کنیم.



به چند دلیل وجود وبلاگ برای سایت مفید است:

1. افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک سایت از جمله مراحل مهم تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی است. با ایجاد انواع محتوای آموزشی ، سرگرم کننده، اخباری وغیره در وبلاگ ها باعث افزایش ترافیک سایت می شوند چرا که می توان آنرا در گوگل Search کرد و در شبکه ها ی اجتماعی به اشتراک گذاشت ، می توان آن را Email کرد. پس تعداد بازدید کنندگان را زیاد می کند و باعث افزایش مشتری می شود.

2. ارتباط با مشتریان ویا کاربران

ایجاد وبلاگ و بهره بری آن یک طرفه نیست از طرفی راهی است رای یافتن مشتری جدید و از طرف دیگر نیاز مشتریان و کاربران فعلی را رفع کرده و می توانند از مطالب مفید بهره مند شوند.

3.ارسال سیگنال های مثبت به گوگل

هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما حضور داشته باشد سیگنال مثبتی به گوگل فرستاده می شود برای این کار اصلا نباید به هنگام ورود کاربر از آن طلب هزینه کنیم چرا که به احتمال زیاد سایت را ترک خواهد کرد. و این یک سیگنال منفی به گوگل میفرستد. راه دیگری که باعث ایجاد سیگنال مثبت می شود و گ.گل آن را دریافت می کند نرخ خروج پس از ورود به سایت است. بس راه حل هوشمندانه برای جلب کاربر برای ورود به سایت و ماندن در سایت بروز کردن وبلاگ ها با مطالب ارزشمند است.

برای مثال در طراحی سایت ninisite به علاوه بر تبلیغات مقالاتی مانند هفته های بارداری را همراه با تصویر بارگذاری کرده اند. که آموزنده و سرگرم کننده است.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    وبلاگ با بلاگفا فرق می کند
    تفاوت بین وبلاگ با بلاگفا در چیست؟

    برخی از برند ها و مدیران شرکت ها چند باور غلط در رابـ ـطه با سایت، بلاگ و بلاگفا دارند. باورهای اشتباهی از قبیل وبلاگ نویسی را استفاده از سایت های ارائه دهنده وبلاگ های رایگان می دانند. ما سایت داریم و به بلاگ احتیاجی نداریم! یک برند شناخته شده هستیم و نیازی به بلاگفا نداریم. بلاگ برای کاربران کم درآمد است. و مانند این تفکرات!



    وبلاگ چیست؟

    وبلاگ قسمتی از سایت است که به طور مدام Update و بروز رسانی می شود و به کاربران اطلاعات آموزنده، سرگرم کننده، مفید و رایگان ارائه می دهد. مانند:Frbolg.ir، rozblog.com،persianblog.ir blogtez.comو امثال این ها!

    وبلاگ هایی وجود دارند که بروی پلتفرم های رایگانی مثل بلاگفا، وردپرس قراردارند و از برخی سایت هایی که دارای درآمد بالا و چند میلیونی هستند درآمد خیلی بیشتری دارند. این نکته را فراموش نکنید که در بازاریابی اینترنتی نحوه ی ارتباط و جلب اعتماد مخاطبان استتا بتوان کاربر به مشتری تبدیل کرد. پس نه تنها لزومی ندارد رو پلتفرم های پولی وبلاگ بسازیم بلکه ساختن وبلاگ روی پلتفرم های رایگان بسار بهتر است چرا که باعث جلب اعتماد کاربران می شود.

    بطور قطع تبلیغات در روزنامه، تلوزیون و رادیو مخاطبان بسیار بالای دارد و شما بطور مکرر برای جلوگیری از فراموش شدن نام برندتان برای تبلیغات در روزنامه و تلویزیون هزینه کنید مگرنه فراموش میشوید. حال اگر به جای پرداخت چندین هزینه یکبار برای بازاریابی محتوا و برای ساختن وبلاگ هزینه کنید نه تنها در هزینه ها صرفه جویی کرده اید بلکه تبلیغ برندتان را ماندگار کرده اید. و بطور مدام به ازای کلید واژه های مختلف نام و خدمات شما در اینترنت معرفی می شود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟

    اولین سوالی که بعد از طراحی سایت مطرح می شود این است که چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟

    دو نوع کاربر وجود دارد:1.مخاطب 2.مشتری

    آن دسته از کاربرانی راکه از مطالب سایت استفاده می کنند و از آن بهره میبرند ولی خریدی انجام نمی دهند را مخاطب می نامیم. دسته ی دیگر از کاربران که از سایت خرید می کنند و باعث ایجاد درآمد سایت می شوند را مشتری می نامیم.

    حال این سوال پیش میاید که سایت های خبری که محصولی عرضه نمی کنند چگونه کسب درآمد می کنند؟ اینگونه سایت ها که مخاطبانی در رده سنی های متفاوت دارند از مشتریانی که اقدام به تبلیغ در این سایت ها می کنند کسب درآمد می کنند.



    برای پر بازدید کردن سایت باید هر دو نوع کاربر را مد نظر گرفت و نه از مشتری غافل شد و نه از مخاطب !

    به زبان ساده تر باید رابـ ـطه بین این دو نوع کاربر را مشخص کنیم. بعنوان مثال سایت همراه اول از عموم مردم در صنف های مختلف مشتری دارد. اما مشتریان سایت فروشگاه دوربین مدار بسته ویورا شامل شرکت ها، دافاتر، مغاره ها و کسانیست که به نصب دوربین مداربسته در محلی نیاز دارند می شود.

    دلیل استفاده از تکنیک بازاریابی محتوا جذب و تاثیر گذاری بر روی مخاطبان بیشتر که مرتبط به حوزه فعالیت خود هستند را پیدا کنند و اطلاعاتی از آن ها جمع کنند و در انتها آن ها را به سمت مشتری شدن تشویق کنند تا در نهایت مخاطب به مشتری تبدیل شود.

    ارتباط با مشتریان

    از پلان های ارسال ایمیل و پیام کوتاه هدفمند استفاده کنید . متن ارسالی باید به گونه ای باشد که کاربر تصور کند بطور اختصاصی برایش فراهم شده و رضایت مشتری را بدست آورید. به این روش روابط عمومی آنلاین گویند.

    محتوای متن باید کاملا سفارشی با نام و نام خانوادگی دریافت کنند باشد. نباید بطور مکرر این پیام ها که هدفشان معرفی و آشنایی کاربر با سایت است ارسال شود چرا باعث آزرده شدن آن ها می شود.



    ارتباط با مخاطبان

    از راه های جذب کاربر مخاطب سئو ، وبلاگ نویسی، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در گوگل، معرفی از طریق وبلاگ و .... می توان نام برد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه بر چالش های پیش رو در وبلاگ نویسی غلبه کنیم؟
    وبلاگ نویسی بخش مهم و با اهمیت بازاریابی محتوا است . این روزها بازاریابی اینترنتی در کشورمان رو به توسعه است و احساس نیاز به وبلاگ نویس در کشور بیشتر می شود در صورتی که برخی از مدیران میپندارند که وبلاگ نویسی کاره بیهوده و غیر ضروریست. ریشه این تفکر شاید در این است که تا نامی از وبلاگ نویس به گوش میرسد افراد یاد سرویس دهندگان وبلاگ های رایگان می افتند که برخی در آن ها محتویات بی اساس و یا نا مطلوب پر شده اند می افتند. نداشتن سایت و دانش حرفه کافی و قرار دادن وبلاگ بجای سایت در اذهان تداعی می شود. اما هدف اصلی از ایجاد وبلاگ تولید محتواست. مقالات، اخبار، مطالب همگی نوعی از تولید محتوا محسوب می شوند که باید مربوط به حوزه بیزینس باشند.

    برای موتورهای جستجوگر سایت هایی که بطور پیوسته و مداوم به روز رسانی و کاربران فراوانی دارند اهمیت دارند. پس باید برای هر وب سایتی وبلاگی بسازیم که باعث جذب و افزایش تعداد کاربران یک سایت می شود.

    1. نمی دانم چگونه باید وبلاگ خود را طراحی کنم.

    اول از همه برای وبلاگی که ایجاد می کنید نام این انتخاب شده باید یک زیر دایرکتور از سایت خود باشد. درصورت استفاده از نام های متفرقه اثری بر SEO سایت شما نخواهد داشت.

    در زمینه ی انتخاب قالب به نکات زیر توجه کنید:

    از قالب های پیچیده و شلوغ استفاده نکنید چرا که مطلب شما به چشم کاربر نخواهد آمد و زود خسته می شود.
    لینک مطالبی که در وبلاگ خود به روز رسانی کرده اید در شبکه های اجتماعی اشتراگ گذاری کنید.
    مالطب را دسته بندی کنید تا کاربر به راهی به هدف خود برسد. در بلاگ نویسی به این کار برچسب گذاری گفته می شود.
    2. چه کسی وقت انجام وبلاگ نویسی دارد؟

    اکثر افراد از نداشتن وقت کافی که برای وبلاگ نویسی اختصاص دهند ندارند و از این موضوع شکایت می کنند. یک راه حل ساده وجود دارد آن هم این است نوشتن وبلاگ را به افراد دیگری پسپارید و یا از نویسندگان میهمان در وبلاگ استفاده کنید.


    3.چیزی برای نوشتن وجود ندارد.

    نداشتن موضوع مناسب از دیگر چالش های وبلاگ نویسی است. بای اینکه موضوع مناسب و مربوط به بیزینس خود پیدا کنید کافیست سری به سوالات متداول بزنید و شروع یه رفع ابهامات و سوالات شوید. شما حتی می توانید رای انتخاب موضوع به رسانه های اجتماعی شرکت خود ویا حتی به شرکت های رقیب مراجعه نمایید و در آن زمینه مطلب بنویسید. این سیاست باعث افزایش فروش شما می شود چرا که شما به نقاط ضعف آن ها پی بردید و می توانید آن ها را با خدمات و محصولات خود پوشش دهید و مشتریان آن ها را به سوی خود جذب کنید.

    4. من نویسنده نیستم.

    برای وبلاگ نویسی نیازی نیست از ارایه های زیبایی ادبیات استفاده کنید چرا اغلب مطالب علمی و یا خبری است و تنها نیاز به یک زبان ساده و گویا است. برای این کار کافیست هر آنچه که می گویید را به صورت کتابی بنویسید و از کوتاه بودن متن هراسی نداشته باشید چرا که هدف ارسال پیام به مخاطب است.

    5. برای برون سپاری کار نمی دانم نویسنده باید چه خصوصیاتی را داشته باشد.

    اگر خواهان مطالب غنی و پر خواننده در وبلاگ خود هستید آن ها را نباید از محیط کار خود دور نگه دارید آن ها را همانند کارمندان خود بدانید و با آن ها در ازتباط باشید و برای آنها از مشکلات و مسائل شرکت سخن گویید.

    6.هیچ کس وبلاگ مرا نمی خواند.

    برخی از این شکایت دارند با وجود صرف وقت و هزینه و ایجاد مطالب مفید در بلاگ خود باز هم تعداد بازدید کمی را داشته است نکاتی برای افزایش بازدید بلاگتان به شما ارائه می دهیم:

    لینگ وبلاگ را درقسمتی از سیات قرار دهید که ب سهولت قابل رویت باشد.
    لینک مطالب وبلاگ خود را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
    از بهینه سازی استفاده کنید! برای این منظور چند کلید واژه مرتبط قرار دهید.
    از سایت های اشتراگ گذاری لینک استفاده کنید.
    به ارقام زیر توجه کنید:

    بازدیدسایت هایی که از وبلاگ استفاده می کنند 55% نسبت به سایت های فاقد وبلاگ کاربر وبازدید بیشتری دارند.
    97% لینکهای بازگشتی به سایت افزایش میابد.
    62% افزایش جذب مشتری فعال
    57% از آن ها حداقل یک مشتری از وبلاگ خود جذب کرده اند.
    برای تهیه گزارش کافیست گزارش ماهیانه ای از تعداد بازدید صفحات وبلاگ ، تعداد اشتراک گذاری مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی و تعداد لینک های بازگشتی به وب سایت جمع آوری کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟
    حضور در صفحه اول گوگل چه فایده ای دارد؟

    اکثر مطالبی که درباره سئو خوانده ایم چه در کتاب ها و چه در مقالات طراحی سایت در شرکت طراحی سایت مبنا هدف اصلی از سئو و رعات اصول آن برای رساندن سایت به صفحه اول گوگل یاد کرده اند و برای رسیدن به این امر نیاز به تلاش فراوان و صرف زمان است. بر طبق بررسی و تحقیقات انجام شده روزانه میلیونها جستجو توسط کاربران در موتورهای جستجوگر انجام میشود که نزدیک به 80% کاربران از گوگل استفاده می کنند و 20% دیگر بین یاهو و بینگ تقسیم میشود که یاهو سهم بیشتری دارد. پس رسیدن به صفحه اول گوگل امری مهم است و از ضرورت بالای برخوردار است.



    طی تحقیقات انجام شده ارقام نشان می دهند که 99% کاربران تنها صفحه اول گوگل را بررسی میکنند و وارد صفحات دیگر سرچ گوگل نمی شوند.

    در صفحه اول گوگل باز هم رقابتی بین 3 نتیجه اول برای رسیدن به اولین پیشنهاد و لینک گوگل است. بررسی ها نشان می دهد که بیش از نیمی از کاربران فقط بر روی 3 پیشنهاد اول کلیک میکنند که از این میان بیش از 30% سهم لینک اول است و تقریب سهم لینکهای دوم و سوم به ترتیب 12% و 9% است. یعنی سهم رتبه اول با مجموع سهم دوم تا پنجم برابر است!

    پس متوجه اخلاف زیاد اختلاف سهم ها شدیم و به اهمیت سئو بیشتر پی بردیم و این امر بیانگر شکست سئو ما در صورت نبودن در صفحه اول گوگل است.



    چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟

    حضور در صفحه گوگل به عنوان اولین رتبه برای یک سایت نوپا سخت و غیر ممکن به نظر می رسد ولی به قل معروف کار نشد ندارد! شما با قرارداد هدف رسیدن به صفحه اول گوگل و رقابت با سایر رقبا و پشت سر گذاشتن آن ها میتوانید مقام اول گوگل را کسب کنید.

    قراردادن توضیحات صفحه سایت را فراموش نکنید چرا که شما با نوشتن توضیحات مناسب می توانید کاربران بیشتری به سایت خود جذب کنید. برای مثال شاید شما رتبه چهارم در صفحه اول گوگل داشته باشید و تعداد کاربرانتان از رتبه دوم و سوم بیشتر باشد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    توجه گوگل به محتوای تازه
    اهمیت محتوای تازه

    در این مقاله از طراحی سایت در مورد اهمیت محتوای ساده بحث خواهیم کرد. مرورگر گوگل به محتوای تازه علاقه ی زیادی از خود نشان می دهد به همین دلیل بین سایت های جدید و تازه ساخت با سایت های قدیمی رقابت ایجاد کرده است. این قوانین جدید باعث شده است که طراحان سایت بدون ترس و واهمه از اسپم شدن توسط گوگل به تولید محتویات تازه بپردازند.

    تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که زمانی کلمات کلیدی سایت خود را سرچ می کنید گوگل سایت هایی را نمایش می دهد که قبلا کلمات کلیدی آن ها در گوگل نبوده و یک دفعه در رتبه سوم تا دهم قرار میگیرند استفاده از این امکان بر ضد قوانین گوگل نیست و مجازاتی ندارد بلکه خود گوگل تشویق کننده استفاده از این فرصت ایجاد شده است و دیگر خرید بک لینک دارای مجازات نمی باشد.

    ابتدا کلمات و لغاتی که در نتایج گوگل در صفحه اول دستخوش تغییرات زیادی می شوند را پیدا کنید. این تغییرات بیشتر شامل عبارات طولانی تر می شود.



    1.تولید محتوا ی تازه به صورت هدفمند

    برخی کلمات و عبارتی را که به حوزه ی فعالیت شما ارتباط دارد و رقابت اندکی در صفحه نخست گوگل برای آن ها وجود دارد را شناسایی کنید و بر اساس آن ها یک محتویات تازه ایجاد کنید.اگر در مدت دو سه روز اول در گوگل ایندکس نشد این کار را با عبارات طولانی تر انجام دهید. برای آشنایی مطلوب با این شیوه کافیس از راه آزمون و خطا وارد شوید. برخی اوقات سلیقه ی گوگل برای انتخاب کامات کلیدی با شما فرق میکند به همین منظور قبل از قضاوت ترکیبات گوناگون و عبارات پرکاربرد و پر ارزش را که در متون سایت تان وجود دارد را بسنجید چرا که امکان دارد با همان لینک با عبارت دیگری به صفحه نخست آمده باشد.

    2.محتوای تازه برای مطلب قدیمی

    حتما دیده اید که سایتی در رتبه اول دوم بوده و بعد از مدتی به رتبه های پایین تر نزول می کنند برای جلو گیری از این کاهش رتبه کافیست آن صفحه را بروزرسانی کنید که تاثیر چشمگیری در افزایش رتبه خواهد داشت با اضافه کردن چند خط یا یک پاراگراف توضیحات به متن می توان محتوای آن را تازه کنید. محتوای تازه باید شامل کلمات کلیدی مربوط به سایت باشد. برخی اوقات اظهار نظرات جدید پایین صفحه را محتویات جدید می شمارد اما استفاده نظرات به عنوان محتوای جدید موجب نزول رتبه می شود. پس از سپری شدن مدت زمانی بروزرسانی یا اضافه کردن محتوا تازه بی فایده میشود در این مواقع مطلب جدیدی در رابـ ـطه همین مومضوع تهیه کنید و صفحه قبلی را با استفاده از کد 301 ریدارکت کنبد این روش اصولا برای سایت هایی که نرم افزار برای دانلود عرضه می کنند کاربرد دارد.

    3.محتوای تازه و مستمر

    برای مثال شما یک سایت آموزش زبان دارید و کلمه کلیدی شما اصطلاحات انگلیسی است شما میتوانید برای آن یک صفحه جداگانه اختصاص دهید و به طور مستمر و مدام اخبار و اطلاعات مربوط به آن را قرار دهید.

    به یاد داشته بشید که تولید محتوای تازه به معنای تغییر محتوای قبلی و انتشار از نو آن ها نیست. چرا که موجب نارضایتی کاربران و مشتریان می شود. با این اوصاف بسیاری از طراحان سایت و سایت نویسان به نگهداری و حفظ مشتریان و تبدیل کاربران به مشتریان ثابت توجهی نمی کنند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    نکاتی برای سئوی صفحات بی پایان
    اهمیت سئو در صفحات بی پایان

    در مقاله ها پیشین طراحی سایت درباره ی مزایا و معایت تکنیک infinite scrolling صحبت کردیم و در این مقاله می خواهیم در مورد نکاتی که بر سئو صفحات بی پایان تاثیر می گذارد بحث کنیم.

    از این نکتیک در سایت های بنامی مانند پینترست و فیسبوک بکار رفته است این سوال پیش میاید که موتور مرورگر گوگل چگونه محتویات این صفحات را درک می کند؟!

    در صفحات بی پایان کاربر هرچه با اسکرول بیشتر داده های بیشتری به صورت خودکار لود می شود اما در اکثر اوقات موتور گوگل نمی تواند آن را درک کند و نتیجه اش کاهش حضور شما در نتایج سرچ گوگل می شود.



    برای آنکه روبات گوگل به غیر از نتایج اول سایر نتیجه ها را نیز مشاهد کند باید به تمامی صفحات به صورت تک به تک دسترسی داشته باشد به علاوه یک متن و یا یک مطلب فقط باید در یکی از صفحات وجود داشته باشد.



    1.استراتژی ارائه مطالب

    در صورت عدم استفاده از جاوا اسکریپت و یا لود نشدن درست سایت کد نویسی باید به نحوی باشد که مطالب سایت به صورت صفحه بندی نشان داده شود.
    مشخص کنید که در وهله اول سایت چه تعداد مطالبی را نمایش می دهد. در حین این کار باید به این نکات توجه داشته باشید:
    1.تعداد مطالب با فضای اشغال شده توسط هر یکی از مطالب در صفحه رابـ ـطه ی مستقیم دارد.

    2. دسته بندی باید به گونه ای باشد که کاربر نیازی به اسکرول کردن بیش از حد برای رسیدن به آخرین مطلب نداشته باشد.

    3. مطالب باید به گونه ای باشند که سرعت بارگذاری بالا باشد.

    برای مثال اگر مطالب شما متنی است ویا تصاویر کوچکی در آن هاست 10 مطلب آخر انتخاب مناسبی برای دسته بندی است اما اگر هر مطلب با یک عکس یا تصویر با حجم بالا همراه است دسته های 6 تایی مناسب است.
    دسته بندی مطالب باید به گونه ای باشد که یک مطلب در دو صفحه جدا قرار نگیرد و از ایجاد متوا تکراری جلو گیری کنیم.
    2. آدرس دهی صحیح صفحات

    به لینک زیر دقت کنید:

    example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3

    استفاده از تاریخ در آدرس درست نمی باشد چرا که آدرس دهی باید به گونه ای باشد که شامل اطلاعات مهم شود و با مرور زمان این نحوه آدرس دهی تغییر نکند.

    آدرس دهی باید به گونه ای باشد که اگر کاربر به صورت مستقیم آدرس صفحه nام را وارد کرد مرورگر وارد مطالب صفحه مورد نظر شود.

    example.com/category?name=fun-items&page=1

    example.com/fun-items?lastid=567

    در بخش head باید از تگ های rel=next و rel=prev تعریف شود. این تگ ها برای کاربر تاثیری نخواهد داشت و فقط مدیر سایت دسترسی دارد.

    3.سایت خود را بررسی و بازبینی کنید

    به عنوان یک کاربر وارد سایت خود شوید و از چشم یک کاربر به سایت خود نگاه کنید. اطمینان پیدا کنید که خطای 404 برای صفحات ایجاد نشده به درستی ارسال شود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه متوجه شویم چه کسی برای اولین بار مقاله ای را در اینترنت منتشر کرده است و کدام منبع اصلیست؟
    اگر شما وبمستر سایتی هستید و در سایت خود محتوای ارزشمندی تولید می کنید، یک سایتی که از نظر تعداد بازدید قویتر و شناخته شده تر از سایت شماست مطلبی را که شما در سایتتان قرارداده اید را کپی کند و در سایت خود قرار دهید و گوگل ابتدا مطلب آن سایت را ایندکس می کند و مطلب موجود در سایت شما را کپی می شناسد و شما را جریمه می کند.

    این سوال و مشکل راه حل قطعی ندارد حتی خود گوگل نیز نمیتواند آن را به طور حتم اعلام کند اما راه هایی برای جلو گیری از این اتفاق وجود دارد.

    Administrator\files\UploadFile\Copy-Paste.jpg

    1. یکی از راه های پیشگیری استفاده از گوگل وبمستر تولز است که با مراجعه به fetch as google bot میتوانیدصفحه و مطلب جدید خود را به گوگل معرفی کنید تا مطلب شما را ایندکس کند قبل از آن که در سایت دیگری ایندکس شود.

    2.با توجه به این که بیشتر سایت ها که مطالب کپی در سایت خود قرار می دهند در واقع خروجی RSS سایت منبع عمل را انجام میدهد در حالی که محتوای تازه وارد سایت در خروجی RSS منعکس نمی شود. این نکته ی ظریفیست که دیگر سایت ها نمی توانند از آن مطلع شوند. شما می توانید صفحه خود را به گوگل معرفی کنید و سایت شما منبع انتشار محتوا قرار گیرد.

    عکس العمل گوگل نسبت به مطالب کپی

    از آن جایی که گوگل به مطلب کپی نه تنها اهمیت نمی دهد بلکه آن را هرز شمرده و ساایت کپی را در نتایج جستجو نشان نمی دهد مگر آن که سایت منبع و کپی را جا به جا شناسایی کند.

    چگونه منبع مطلبی را که منتشر کرده ایم را بیان کنیم؟

    بر اساس اعلامیه های گوگل در آغاز و پایان محتوای منتشر شده باید لینک آدرس به منبع خبر وجود داشته باشد. اگر آدرس لینک صفحه نخست سایت صفحه منبع را قرار دهیم گوگل باز شما را جریمه می کند. پس حتما ادرس دقیق همان صفحه از سایت را قرار دهید.

    برای انکه متوجه شوید سایتی از مطالب کپی و یا اصلی استفاده می کند کافیست به سایت copyscape.com مراجعه کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    تغییر در جایگاه رتبه در نتایج جستجوی گوگل
    این روز ها تغییراتی در جایگاه رتبه ها در نتایج جستجوی گوگل دیده میشود برای مثال یک سایت در یک کلمه ی کلیدی رتبه خاصی کسب کرده است و در صفحه اول قرار گرفته است اما چند ساعت بعد و یا یک روز بعد همان کلمه کلیدی را جستجو کنیم متوجه می شویم که جایگاه رتبه سایت از صفحه اول گوگل به صفحه دهم منتقل شده است.

    Administrator\files\UploadFile\Google-Algorithm-Update.png

    علت اصلی این اتفاق سرور آزمایشی جعبه شنی گوگل است چرا که گوگل از سال 2011 به بعد هر سال بعد تعطیلات سال نو میلادی الگوریتمی جدیدی را که موجب نتایج بهتری شده است را ارائه می دهد. گوگل الگوریتم جدید پس از سنجیدن نتایج کاربران انتشار می دهد البته برای همه ی تغییرات شامل نمی شود و فقط برخی از تغییرات اساسی را در بر میگیرد برای همین نتایج در یک کلمه خاص تغییرات چشم گیری خواهد داشت.

    این جابجایی های جایگاه رتبه گوگل نشان می دهد که تغییرات جدید در حال سنجیده شدن هستند و به زودی گوگل الگوریتم جدیدی ارائه می دهد. مراحلی که قبل از ارائه الگوریتم جدید باید طی شود عبارتند از:

    پیشنهاد ایده نو توسط کارشناسان
    اعمال تغییر الگوریتم برای کاربرانی که به صورت تصادفی انتخاب شده بر معیار بعضی از کلمات کلیدی
    قیاس نتایج جستجو الگوریتم فعلی با الگوریتم جدید
    رای گیری از کارشناسان درباره ی کارایی الگوریتم جدید
    در صورت رای اوردن الگوریتم جدید آن را انتشار می دهند
    با توجه به مراحل بالا حتما متوجه شده اید که در حال سیر کردن کدام مرحله هستیم. فراموش نکنید که این تغییرات برای همه ی کلمات کلیدی نمی باشد و نتها برخی از واژه های کلیدی خاص را در بر میگیرد .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    استفاده از https باعث بهبود رنکینگ سایت می شود
    گوگل در نیمه دوم سال 2014 طی یک اعلامیه خبرداد وبمسترانی که در طراحی سایت های خود از https استفاده نمی کنند در نتایج جستجو موتورهای جستجوگر رتبه کمتری خواهند داشت.

    Administrator\files\UploadFile\HTTPS.jpg

    گوگل به امنیت اطلاعات بسیار بها می دهد به حدی که یک لایه امنیتی در سرور gmail خود قرار داده است و در ماه ژوئن 2014 گوگل کدهای استفاده در مرورگر کروم به نمایش گذاشت تا همه ی کاربران به وسیله ی آن قادر به رمز گذاری پیام ها ویا به وسیله OpenPGP آن ها را امضای دیجیتالی بزنند.

    در این اواخر گوگل بخش گزارش شفافیت را به امکانات خود افزوده است. این گزار این امکان را به کاربر می دهد که متوجه شود داده های ارسالی از طریق gmail به دیگر سرویس ها چه مقدار از داده ها به صورت رمز گذاری شده تبادل می شود.

    گوگل در زمینه رمزگذاری اطلاعات و داده ها در اینترنت پیشگام بوده است و دیگران را نیز به این راه سوق می دهد.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا