آموزش CRM

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
شرکت مشتری مدار چه شرکتی است؟
در مبحث CRM به شرکت هایی می گویند که اطلاعات رقابتی و اطلاعات مشتری را جمع آوری و منتشر نموده و از آن ها استفاده میکنند، تا ارزش بهتر و بیشتری را برای مشتریان قائل شوند.

همچنین یک شرکت مشتری مدار شرکتی پویا است که پیوسته خود را با نیازهای مشتریان و شرایط رقابتی وفق می دهند. یعنی بر حسب شرایط و سلایق به روز مشتریان، محصولات خود را تغییر و ارائه می دهد.

شرکت مشتری مدار

شما می توانید در طراحی سایت خود قسمتی برای این منظور در نظر بگیرید که مشتریان با ورود به آن امکان تغییرات بر روی محصول را داشته باشند، تغییراتی که به صورت گرافیکی بر روی محصول انجام می شود. از جمله این عملکرد ها می توانم به بخش محصولات شرکت هاکوپیان اشاره نمایم، که با ایجاد امکان ویرایش محصولات خود در طراحی سایت خود، نظرات مشتریان را نسبت به رنگ و طرح لباس ها و پوشاک تولیدی خود، از آنها دریافت و طبق سلیقه های بیشتر اقدام به تولید محصولات خود می نماید.

شواهدی وجوددارد مبنی براینکه مشتری مداری، به شدت با عملکرد کسب و کار ارتباط دارد. در صورتی که شما موارد مشتری مداری و ارتباط با مشتری را رعایت کنید، می توانید بازار خوبی برای محصولات خود داشته باشید و در زمینه رقابت با رقبا تجاری موفق و پیروز شوید. در غیر این صورت و حتی در صورت کوتاهی در این زمینه بعد از مدت کوتاهی، مشتریان خود را از دست خواهید داد.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    انواع CRM عملیاتی
    در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد انواع crm عملیاتی صحبت کنیم. 3 فعالیت عملیاتی و فیزیکی مهم برای به وجود آوردن شرایط CRM برای کسب و کار خود باید انجام دهیم، البته در بحث تجارت الکترونیک و وب سایت شاید با این موارد سر و کار نداشته باشیم، اما به جا ست که با آنها آشنایی داشته باشیم.

    انواع CRM عملیاتی

    این 3 فعالیت عبارتند از:

    ماشینی کردن بازاریابی
    ماشینی کردن نیروهای فروش
    ماشینی کردن خدمات
    1-ماشینی کردن بازاریابی :

    بخش بندی بازار
    افزایش فروش
    افزایش درصد فروش
    مدیریت برنامه جامع تبلیغاتی
    بازاریابی اینترنتی
    بازاریابی از طریق طراحی سایت
    بازاریابی از طریق وب سایت
    بازاریابی بر اساس رخداد ها ( رویدادها)
    مارکتینگ
    راهکارهای افزایش فروش
    از جمله فعالیت های این بخش می باشد. اتوماسیون بازاریابی می تواند تکنولوژی را در فرآیندهای بازاریابی اعمال کند.

    2-ماشینی کردن نیروهای فروش:

    اتوماسیون عوامل فروش شرکت را قادر می سازد تا همان طورکه در طول مسیر فروش به سمت پایان پیش می روند، به طور اتوماتیک الگو ها را ثبت کنند. برای این کار 4 فعالیت مهم باید انجام دهیم:

    مدیریت فرصت ها از جمله مدیریت الگوها
    مدیریت تماس ها
    تولید و عرضۀ پیشنهاد جدید فروش
    شکل و آرایش محصول
    3-ماشینی کردن خدمات:

    اتوماسیون خدمات این امکان را به شرکت ها میدهد که فعالیت های خدماتی خود را ماشینی و خودکارکنند، و ارتباطات و تماس های داخلی و خارجی خود را که به خدمات مربوط می شوند، درتمامی کانال ها کنترل وهماهنگ کنند.

    از جمله فعالیت های که برای این بخش باید انجام دهیم:

    فعالیت مراکز تلفنی
    خدمات شبکه ای
    خدمات میدانی ( تخصصی )
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    دیدگاه تحلیلی در CRM
    CRM تحلیلی به استخراج و بهره برداری از داده ها، به منظور کمک به مشتری و نیز بهبود و افزایش ارزش شرکت می پردازد.

    CRM تحلیلی، تبدیل به بخش ضروری و اساسی شده در حالیکه CRM عملیاتی، سعی دارد بدون اطلاعات تحلیلی در خصوص ارزش مشتریان، به کارآیی کامل دست یابد.

    ارزش مورد انتظار مشتری، بسیاری از تصمیمات CRM عملی را برانگیخته و هدایت می کند. یعنی ما با توجه به ملاک ها و ارزش های مشتری و انتظارات آنها، خدمات و محصولات و کیفیت کار خود و کارمندان خود را تغییر می دهیم.

    مثلا ما می توانیم در طراحی سایت خود با ایجاد بخش نظرات و پشنهادات، از مشتریان نسبت به انجام امور کاریشان توسط کارمندان، فیدبک و نظر بگیرید، و درباره محصولات با ایجاد بخش نظر سنجی، مشکلات و نقص های محصولات خود را پیدا کنیم.

    دیدگاه تحلیلی CRM
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    انواع مشتریان از نظر CRM
    در مسئله تجارت، تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی و در زمینه مسئله افزایش فروش، مشتریان را به هفت دسته تقسیم می نمایند. در این مقاله انواع مشتری ها در که در این مباحث مطرح می شوند، به شما معرفی می نماییم.

    انواع مشتریان از نظر CRM

    انواع مشتریان در تجارت و بازاریابی از نظر CRM عبارتند از:

    مشتری مظنون یا مشکوک: مشتریانی که هنوز انتخاب خود را برای دریافت محصولات نکرده اند و شک دارند که آیا کیفیت ما در بین رقبا، بهترین است؟!
    مشتری احتمالی: مشتری در این مجموعه قرار می گیرند، که اولین باری است که با وی تماس برقرار کرده ایم.
    مشتری اولین مرتبه: مشتری که اولین خرید را انجام می دهد.
    مشتری تکراری: مشتری که خریدهای بیشتری را انجام می دهد.
    مشتری اصلی: مشتری که شرکت شما را به عنوان تأمین کنندۀ خود انتخاب می کند.
    مشتری وفادار: مشتری در برابر تغییر تأمین کننده مقاوم بوده و با آن مخالف است و نگرش مثبت و بسیارقوی ای به شرکت شما دارد. یعنی حتی اگر در بعضی موارد شرکت ما اجناس و خدمات مورد نظر وی را تا مدتی نداشته باشد، اینگونه مشتری برای تامین نیاز خود از شرکت ما، صبر می نماید. همچنین در ایجاد منابع مالی و جذب مشتریان دیگر تاثیر گذار است.
    مشتری حامی یا طرفدار: مشتری که نسبت به مشتریان وفادار، منابع مالی بیشتری را برای شرکت ایجاد می کنند؛ همچنین در زمان هایی به صورت حتی یک بازاریاب برای ما به تبلیغات می پردازند، حتی بدون دریافت پاداش و...
    شما با دانستن این دسته بندی، می توانید هدف خود را در بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک و سرمایه گذاری بر روی مشتریان، مشخص نمایید. می توانید در طراحی سایت خود بخشی را برای ثبت نام مشتریان قرار دهیم و با رجوع به نظرات آنها، و مشخصات فردی، اقدام به جذب آنها به خدمات و محصولات شرکت خود شوید. دقت داشته باشید که در اینگونه طراحی سایت ، حتما اصول طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت را رعایت نمایید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    رضایت مشتری چیست؟
    رضایت مشتری ، عکس العمل رضایت مندانۀ او نسبت به یک تجربۀ مصرف و یا بخشی از آن است. یا رضایت مشتری ، عکس العمل رضایت مندانه خوشایندی است. یعنی یک مشتری بعد از استفاده از محصولات و خدمات ما، آیا رضایت کاملی دارد از:

    از تمام مسائلی که در اختیار او قرار داده ایم
    از تمام برخورد هایی که با او شده است
    از کیفیت محصولات ما
    از کیفیت خدمات ما
    از نحوه برخور افراد ما با او
    از میزان قیمت و هزینه ها
    حتی از میزان نظم و تمیزی در فروشگاه ما، که باعث ایجاد افکار مثبت در او خواهد شد
    عدم رضایت مشتری اما عکس العمل ناخوشایندی است که حاکی از عدم رضایت اوست. که قطعا در صورت عدم رضایت او نسبت به عملکرد ما، باعث دفع او از تجارت ما خواهد شد.

    باید حتما در طراحی سایت خود بخشی برای شناسایی و سنجشمیزان رضایت مشتریان در نظر بگیریم.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    روش های شناسایی وفاداری مشتری
    وفاداری مشتری ، موضوع بسیاری از تحقیقات بوده است. در این مقاله دو روش اصلی که در شناسایی مشتریان وفادار به کار می روند را برای شما در ذیل تشریح می نماییم.

    روش های شناسایی وفاداری مشتری

    دو روش اصلی برای تعریف و سنجش وفاداری مشتری وجود دارد:

    سنجش بنا شده بر اساس رفتار: ما می توانیم با توجه به رفتار های یک مشتری به میزان وفاداری او پی ببریم. مثلا با گفتن این حرف که یک محصول تا یک ماه آینده آماده تحویل نمی باشد، می توانیم میزان صبر او و اینکه چقد علاقه مند است که حتما از کالا یا خدمات ما استفاده نماید. همچنین برای اینکار می توانیم رفتار های او را در نظر بگیریم و میزان استفاده او از کالا و خدمات شرکت ما در نظر داشته باشیم.
    سنجش بنا شده بر اساس نگرش و طرزفکر: در این روش باید بتوانیم از نظرات مشتری وفادار نسبت به محصولات آگاهی پیدا کنیم. می توانیم در طراحی سایت خود بخشی را برای این کار در نظر بگیریم. بخشی که در آن مشتری بتواند نظرات خود را در مورد تمام بخش های شرکت ما عنوان نماید. همچنین باید قسمت هایی برای گرفتن فیدبک و نظر درباره محصولات در طراحی سایت خود در نظر بگیریم تا به طور کامل از نظرات آنها درباره محصولات آگاه باشیم. ما می توانیم با تماس با مشتری بعد از خرید کالا و یا استفاده از خدمات ما، از نظر اولیه او نسب به شرکت آگاه شویم، همچنین با این عمل می توانیم عکس العمل خوب و خوشایندی در او و جلب رضایت مشتری داشته باشیم. تمام این موارد مستلزم این می باشد که ما اصول طراحی سایت را رعایت و بهینه سازی سایت را انجام داده باشیم. در این صورت می توانیم از نگرش و طرز تفکر مشتری نسبت به محصولات خود آگاه شویم و بدانیم که آیا این مشتری وفادار است یا خیر.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    شرایط به کارگیری CRM
    شرایط بسیارمختلفی وجود دارد که درآنها، CRM بکارگرفته میشود. ازجمله درمسائل ارتباطی است که شرکتها با آن روبرو میشوند، مدیریت ارتباط با مشتری شکل ها و صورتهای گوناگونی دارد که به بسیاری از مسائل ارتباطی میپردازد، در این راستا 4 موقعیت زیر در نظر گرفته خواهد شد:

    بانکهاوشرکت های مخابراتی،باشخص مشتری یامصرف کننده سروکاردارند
    تولید کنندگان اتومبیل با شبکه فروشنده یا توزیع کننده سرو کاردارند
    شرکت های دارای تکنولوژی پیشرفته ، که محصولات پیچیده ای تولید می کنند که عمدتا، توسط سازمان های شریک فروخته می شود.
    تولیدکنندگان کالاهای مصرفی که با تجارت خرده فروش سرو کاردارند.
    شرایط بکارگیری CRM

    برای این موارد اولین کار که در راستای استراتژی CRM باید انجام داد، با توجه به استفاده پر شمار مردم از اینترنت و وب سایت ها و نرم افزار های گفت و گو و چت، راه اندازی و طراحی سایت می باشد. طراحی سایت هایی تجاری البته با اهداف جذب مشتری و مخاطب؛ که تنها با طراحی سایت حرفه ای و روش های بهینه سازی سایت می توان به این مورد دست یافت.

    باید توجه نماییم بعد از طراحی سایت باید تمام نکات CRM را مطالعه نماییم و از آنها حتی در طراحی سایت خود استفاده نماییم. در غیر این صورت نمی توانیم در زمینه افزایش درآمد و بازاریابی موفق باشیم. قطعا تجارتی که سودی نداشته باشد خیلی زود دچار شکست و ورشکستگی خواهد شد.

    پس سفارش می نمایم تمام اصول طراحی سایت ، بهینه سازی سایت، سئو و HEO را با مراجعه به بخش ها و مقاله های گفته شده، مطالعه نمایید. شما می توانید با کلیک بر روی واژه مورد نظر به مقاله مربوطه رفته و تمام موارد مربوط به راه اندازی و طراحی سایت بهینه آموزش ببینید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    سرمایه گذاری در CRM
    شرکت هایی که از CRM برای انجام کسب و کار استفاده می کنند، در بخشی از موارد و زمینه ها متحمل هزینه می شوند. برخی از آنها ممکن است هزینه سرمایه و برخی مخارج باشند، که روی هم رفته در 3 مقوله قرار می گیرند:

    فناوری ( تکنولوژی اطلاعات )
    هزینه فرآیندها
    هزینه افراد
    سرمایه گذاری در CRM

    البته این هزینه ها را به عنوان سرمایه گذاری در نظر می گیرند؛ زیرا برای فعالیت هایی ما هزینه می نماییم که باعث سود آوری برای تجارت ما خواهند شد. این فعالیت ها و هزینه ها به عنوان واژه ایی در علم تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی مطرح شده است که با این مفهوم CRM در مقالات این بخش به طور کامل آشنا شده ایم.

    شاید این جمله را شنیده اید که می گویند تبلیغات هزینه نیست سرمایه گذاری است! حال به شما می گویم در بحث CRM هر هزینه ایی که متحمل خواهید شد، قطعا به شما باز خواهد گشت، چون باعث جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر و ماندگار برای شما خواهد شد.

    پس لطفا مقالات آموزشی طراحی سایت این مباحث را مطالعه نمایید. چون باعث رونق کسب و کار و تجارتتان خواهد شد؛ هدف ما پیشرفت شما است. به گفته ی استادان بزرگ دینی و فلسفی، زکات علم نشر آن می باشد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چرا مدیریت ارتباط با مشتری ضروریست؟
    در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم در مورد ضرورت مدیریت ارتباط با مشتری صحبت نماییم. با توجه به میزان افزایش رقابت در بازارها و نوسانات درخواست افراد، اغلب شرکت ها سعی بر این دارند که روشی را ابداع نمایند که علاوه بر یک پارچگی شرکت و یا سازمان، داده ها را در میان همه ی مخاطبان منتشر کند و از انجام کار های بیهوده جلوگیری بعمل آورند. این عمل باعث می شود کارمندان تا هر زمانی که به اطلاعات و داده ها نیاز دارند دسترسی داشته باشند. این چیدمان و اتصال داده ها باید به صورتی قرار بگیرد که در عین وصل بودن همه چیز به هم با خروج یک نفر شبکه ایجاد شده از هم نپاشد.


    مقوله ارتباط با مشتری دارای یک همپوشانی با مدیریت دانش در سازمان است.

    CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به غیر از مدیریت رابـ ـطه ها با مشتری در خصوص اطلاعات و دانش بدست آمده از طریق مشتریان برای پیشبرد سازمان یا حرکت آن را در شرکت منتشر می کنند.

    CRM راهکاری است که بدون کمک فناوری قابل اجرا نخواهد بود اما به این معنا نیست که مدیریت ارتباط با مشتری فقط یک ابزار و یا نرم افزار است بلکه CRM یک فلسفه است.

    مدیریت ارتباط با مشتریان به مدیران این اجازه را می دهند که از عملکرد و بازدهی کارمندان خود به راحتی آگاه شود و برای کارمندان فعال خود پاداش در نظر گرفته را اهدا کند به این ترتیب به سرعت طی کردن مسیر اتوماسیون افزایش میابد و اطلاعات بدست آمده به اشتراک گذاشته می شود.

    و در آخر مهمترین بخش که مدیریت ارتباط با مشتری در آن به خوبی عمل می کند پیش بینی آینده تجارت است! چرا که گردآوری طلاعات فروش به طور خودکار به صورت جدول و نمودار تهیه می شود و مدیران به وسیله آن ها قادر خواهند بود آینده تجارت خود را پیش بینی نمایند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اشتباهات رایج در CRM
    استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان موفقیت شما را در بازاریابی تضمیم می کند.
    فراموش نکنید که مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM فقط یک ابزار در راستای کمک به اصلاح استراتژ های یک شرکت یا سازمان است. اما قبل از پیاده سازی سیستم CRM سازمان باید دارای پیش فرض ها و استراتژی های مناسب و درست بر اساس ارزش مشتریات داشته باشند. استفاده از سیستم مدیریت ارتباط بامشتری ایجاد می کند که شرکت نسبت به مشتری تعهد بیشتری داشته باشد و همه ی این ها بدون عرضه محصول و خدمت رقابتی ایجاد نمی کند.


    در صورت استفاده سازمان از CRM باید بر طبق قسمتبندی مشتری عمل کند.
    بعنوان مثال استراتژی بخش باید به صورتی باشد که به صور موثر با قابلیت های CRM مخلوط و ترکیب شود که این موضوع باید در تمامی واحد های سازمان رعایت شود. چرا که سازماندهی مجدد ساختار شرکت هزینه ساز، زمانبر و برای کارمندان آن شرکت رنج آور می باشد و در صورت عدم هماهنگی در میان اجزا سازمان به طور کامل موثر واقع نمی شود.

    با داشتن یک پایگاه داده متمرکز که شامل اطلاعات مشتریان است در مدیریت ارتباط با مشتری موفق می شوید.
    اکثر سازمان های بزرگ و موفق دارای یک پایگاه داده متمرکز و بزرگ هستند اما داشتن چنین پایگاه داده ای برای موفقیت کافی نیست چرا که رعایت اصول و استاندارد های سخت افزاری و نرم افزاری مهمتر است و همچنین داشتن پایگاه داده کوچک نگهداری سیسیتم را آسانتر می کند.

    CRM یک پروژه شروع شده است.
    فرایند مدیریت ارتباط با مشتری شامل تست، اجرا و تست دوباره است. واضح است که اجرای عملکرد بهبود تدریجی بصرفه تر و تاثیرگذار تر از عملکرد شروع شده است. چرا که در این عملکرد تدریجی، مدیریت ارتباط با مشتری با حالت ویژه شرکت ذکر شده منطبق می شود.
     

    برخی موضوعات مشابه

    تاپیک قبلی
    تاپیک بعدی
    بالا