طراحی وب آموزش سئو

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
آموزش سئو پیشرفته
سئو سایت به معنی انجام فرآیندهایی است که باعث می شود سایت شما نتایج بهتری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب کند.

در مقالات طراحی سایت این بخش سئو را به صورت کامل و پیشرفته به شما آموزش می دهیم همچنین نکات کلیدی و ترفندهایی از سئو را نیز در اختیار شما می گذاریم. سئو را می توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد که سئو داخلی و سئو خارجی ، که در مقالات این بخش به آموزش آنها می پردازیم.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اهمیت کلمات کلیدی در سئو
    شاید ساده ترین چیزی که موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند این باشد که چند واژه در qurey (پرسش) جستجو در صفحه پیدا شود.اگر همه چیزهای دیگر برابر باشند، صفحه هایی که واژه بیشتری در پرسشی دارنددر رده ی بالاتری قرار می گیرند ( بعضی از موتور های جستجو تمام واژه های مهم را بکار می برند ) با این وجود این رده بندی به رخداد به بیش از واژه صرف بستگی دارد.

    این وابستگی بیش از واژه های یک پرسش خاص در روی صفحۀ شماست فراوانی کلمه کلیدی که به آن وزن کلمه هم می گویند ، از جمله نکات مهم است.در گذشته های روش جستجو ، هرچه تکرار رخداد واژه بیشتر می بود ،بهتر می نمود. صفحه ای با یک فرکانس واژه ای برابر 10 برای کلمه " سایت " برای جستجو گری که به دنبال آن می گشت ، بهتر از فرکانس واژه 2 بود.اما ظهور جستجوی وب افراد را به سمت جستجوی سریع در رده بندی جستجو سوق داد و آنها شروع به جدا کردن صفحات صهحات با کلمات کلمات نمودند .(اگر 10 رخداد خوب بود چرا 50 خوب نباشد؟) لذا موتور های جستجو روی فراوانی کلمات کلیدی سخت گیری بیشتری نمودند.

    اینک آنها به دنبال فراوانی کلمه ای خاص می گردند و فعلا تصمیم بر این است که صفحات با 7 در صد از کلمات منطبق بر پرسش ، تطبیق خوبی به دست می دهد.( یعنی فراوانی چگالی 7 در صد ) لذا اغلب پرسشهای جستجو ، بیش از یک کلمه دارند . بنابراین موتورهای جستجو حتی به فرکانس ها با عمق بیشتر نگاه می کنند . الگوریتم ها با رده بندی غالبا بر اساس فراوانی بالاتر یک کلمه در مقابل دیگری در مورد رده بندی تصمیم گیری می کنند . به این دلیل است که یک پرسش برای " طراحی وب سایت " ممکن است صفحاتی را با فراوانی سنگین تر (بیشتر) روی " طراحی سایت " و " وب سایت " داشته باشد تا " وب " . موتورهای جستجو می توانند این تصمیمات را بر اساس فرکانس رخداد یک واژه ( کلمه ) در سرتاسر وب اتخاذ نماید.


    در جوار دانستن اینکه صفحه حاوی کلمات در پرسش جستجو ست ،این که بدانیم آیا ان ها در کجای صفحه واقع اند، اهمیت چندانی ندارد؟ بهتر است که پاسخ مثبت را باور کنید. اگر همه چیزها برابر باشند، صفحاتی که واژه پرسش در مکان های مهم تری ،قرار گیرند، مانند عنوان صفحه، در رده بالاتری از صفحاتی قرار می گیرند که کلمه کلیدی در آن ها در پایین صفحه واقع است.به صفحاتی که در آن ها کلمات پرسش در عناوین و پاراگراف های اولیه قرار می گیرند دارای اهمیت کلمه کلیدی بالاتری هستند، چون کلمات کلیدی در مکان های مهم تری واقع اند.

    چرا موتورهای جستجو براهمیت کلمه کلیدی تاکیددارند؟دلیل این است که موتور های جستجو در واقع ماشین های تطبیق الگویند.آن ها اقدام به تشخیص انواع الگو های مربوط به صفحاتی می کنند که قویا با پرسش ها انطباق دارندیعنی صفحاتی با الگوهایی از کلمات کلیدی منطبق در مکان های با اهمیت تطبیق های قوی تری از صفحات دیگر دارند.اینک باید دید که چگونه یک موتور جستجو اهمیت واژه هایی را که در بخش های مختلف صفحه پیدا می کند، ارزیابی می نماید.

    عنوان

    این مهم ترین بخش از صفحه وب برای موتور جستجوست. عنوان،چیزی است که در صفحه نتایج حاصل از جستجو نشان داده میشود، و نیز در عنوان پنجره برای مرورگر نمایش داده می شود . در مورد عنوان (تیتر) می توانید چنین تصور کنید که عنوان صفحه وب همانند عنوان یک قطعه مقاله در یک صفحه روزنامه است،که مشخص می کند کل مقاله در مورد چیست.

    سر صفحه و متن تاکید شده

    بسیاری از موتورها ی جستجو به واژه های یافته شده عنوان درشتی رابه منظور دادن اهمیت بیشتر (وزین تر)، تخصیص می دهند،آن را به صورت ایتالیک یا متن رنگی در می آورند، و فرض می شود که آن ها رخدادهای مهم تری از واژه می باشند. سر صفحه درشت یک بخش در داخل مقاله روزنامه بوده و متن جاری را قطع کرده و نشان می دهد که پاراگراف های زیر در باره چه هستند.

    متن بدنه

    متن بدنه شامل تمام کلماتی است که در صفحه ظاهر می شوند، ولی متن بدنه ای که نزدیک تر به بالای صفحه باشد داری اهمیت بیشتری از کلماتی است که در میانه یا پایین صفحه قرار دارند. تصاویر هم در صفحه متون متفاوتی دارند و موتور جستجو" می آموزد" که هر یک درباره چیست.

    توصیف

    صفحات وب عموما دارای خلاصه ای از موضوع اند که برخی موتورهای جستجو هنوز هم آن را در زیر عنوان می آورند. با این وجود اغلب موتورهای جستجو نه توصیفی می آورند ونه وزنی بیشتر از متن بدنه ذکر می کنند.

    یک موتور جستجوی ارگانیک از شاخص جستجوی خود برای محل یابی صفحات منطبق استفاده می کند.در اصل تحلیل گزارش گیری معین می کند که کدام کلمات جستجو شوند و نه اینکه فقط کلماتی که به فرم گزارش گیری تایپ شده اند جستجو شوند.

    موتور در جستجوی هر کلمه در گزارش گیری شروع به کار میکند تا ببیند کدام صفحه حاوی کلمه است.شاخص جستجو را میتوان به عنوان لیستی از الفبا از هر کلمه موجود در هر صفحه وب تصور کرد. در واقع شاخص حاوی لیستی از هر صفحه وبی است که حاوی هر کلمه است.بنابر این وقتی که در جستجوی کلمه ی " طراحی سایت " هستید ،شما لیستی از هر صفحه ای که حاوی ان باشد را خواهید آورد.این ساده ترین حالت است این موضوع هنگامی پیچیده تر خواهد شد که گزارشگیری های پیچیده تر را وارد کنید .ا

    اگر جستجو گر به دنبال طراحی سایت است،موتور هر صفحه ای را که هر کلمه را داراست جستجو خواهد کرد،و لذا لیستی از صفحات حاوی کلمه طراحی سایت و لیستی از صفحات حاوی" شرکت طراحی " بدست خواهد داد. اغلب موتورهای جستجو ،که با این تصمیم روبرو می شوند، تصمیم میگیرند فقط آن هایی را نشان دهند که هر دو کلمه را دارا باشند انتخاب می کنند.

    بعضی از موتور ها قوانین پیچیده تری برای نمایش گزارش گیری های چند کلمه ای دارند. یک گزارشگیری مانند" شرکت طراحی وب سایت " را در نظر بگیرید.چون کلمه" طراحی سایت " خیلی بیشتر از دیگر کلمات ،رایج است، بعضی از موتورهای جستجو ممکن است چند صفحه که حاوی کلمات" طراحی "و" سایت " است را نشان دهند حتی اگر کلمه" وب " در آن نباشد .

    موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

    شما چند کلمه ای در گوگل تایپ میکنید,و آنگاه صفحه ای پر از نتایج بسیار مرتبط را ظرف یک ثانیه بدست می آورید.اما این چگونه رخ می دهد؟ یک موتور جستجو چطور صفحات صحیح را می یابد؟ دیدید که موتور های جستجو هم نتایج ارگانیک و هم نتایج پرداختی را باز میگرداند،و ما در باز گو میکنیم که چرا بازار یابی با موتورهای جستجو مهم و مشکل است.

    در این گروه از مقالات ما دقیقا چگونگی کار موتور جستجو را بررسی میکنیم و نشان میدهیم که در زمان ورود کلمات توسط جستجو گر برای جستجو چه اتفاق می افتد و قبل از آمادگی موتور جستجو برای جستجو چه رخ میدهد. ما بخش عمده کار خود را روی جستجوی پیچیده تر ارگانیک صرف می نماییم،ولی چگونگی نتایج پرداختی را هم توضیح می دهیم.گر چه به نظر میرسد که که گوگل در لحظه ی نمایش نتایج جستجو ی هر صفحه از وب را پیش نمایش می کند.ولی آنقدر سحر آمیز نیست.

    گوگل

    در مجموع به هنگام جستجوی کلمات مقدار قابل توجهی آماده سازی به این لحظه ی سحر آمیز منتهی میشود خبرگان جستجو آن را شاخص آماده سازی میخوانند.شاخص گیری فرایندیست که شاخص جستجو را خلق میکندو پایگاه داده ای خاص که لیستی از کلمات در همه صفحات در وب نگه میدارد.

    بعد در این دسته از مقالات توضیح خواهیم داد که چگونه فرایند شاخص گذاری (فهرست بندی)ارگانیک کار میکند.فعلا بدانید که مقدار زیادی اعمال سحر آمیز در موتور های جستجوی ارگانیک صورت می گیردو این خیلی زود تر از آن اتفاق می افتدکه کسی چیزی را برای جستجو وارد کند.

    حتی اگر بدون اینکه بدانیدشاخص جستجو چگونه کار می کند،می توانید بیاموزید که موتور جستجوی ارگانیک آن شاخص را وقتی که کلمات وارد می شود چگونه به کار میبرد در لحظه ای که کلمات در گوگل تایپ میشوند.

    تطبیق پرسش جستجو

    استعلام یا پرسش،نام تکنیکی چیزیست که جستجو گران در موتور جستجو تایپ میکنن تا نتایج جستجو بدست آید.وقتی که کسی عبارت طراحی سایت را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر وارد می کند ، آنگاه می گوییم پرسش جستجو صورت گرفته است.خبرگان معمولا هر کلمه در پرسش جستجو را یک واژه توصیف می نماید.(در این مثال "طراحی"و "سایت"واژه ها یا پرسش جستجویند)موتور جستجو وارد چندین گام اساسی می شود تا صفحات وب را منطبق بیابد،و این کار را تحلیل پرسش انجام می دهد.

    تحلیل پرسش

    به محض اینکه جستجو گر پرسش یا واژه ی مورد نظرش را تایپ میکندو کلید enter را بفشارد،موتور جستجو تحلیل را آغاز می کند.یعنی هر کلمه در پرسش را بررسی کرده و تصمیم می گیرد که بهترین صفحه وب را در فهرست منطبق بیابد.موتور های جستجو تنها به یک طریق تحلیل استعلام را انجام نمی دهند،بلکه بسیاری از موتور های جستجو در بعضی از اصول تکنیک های جستجو اشتراک دارند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست؟
    سایت الکسا در زمینه ی معرفی و رتبه بندی وب سایت های اینترنتی فعالیت می کند که در زمینه ی خود یکی از معتبرترین منابع اینترنتی می باشد . الکسا بر اساس بازدید کاربرانی که نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کرده اند ، به وب سایتها رتبه می دهد و امکان بررسی آمار و تعدا بازدید کاربرانی که این نوار ابزار را نصب نکرده باشند ، ندارد . الکسا این امکان را برای شما فراهم می کند که خودتان را با رقیبانتان مقایسه کنید همچنین یک ابزار خوب برای بهینه سازی سایت است.

    الکسا

    الکسا رتبه ی هر سایت را بر اساس بازدید روزانه ی سایت و همچنین طراحی سایت استاندارد و مطابق با استانداردهای سئو محاسبه می کند.همچنین رتبه هر سایت در الکسا بسیار حائز اهمیت است زیرا رتبه الکسا به همراه رتبه ی گوگل معیاری مناسب برای سنجش اعتبار و میزان بازدید از سایت شما می باشد زیرا این رتبه از طرف صاحبان وب سایت ها بسیار ورد توجه می باشد پس باید تلاش شود تا با بهبود رتبه در تقابل با رقبای خود در بازار تجارت الکترونیک جایگاه مناسبی تصاحب نمایند .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    لینک های nofollow و dofollow
    در این بخش از مقالات طراحی سایت می خواهیم لینک های Dofollow و Nofollow را برای شما توضیح دهیم که چه کاربردی دارند و چگونه می توان از آن ها استفاده کرد .
    با توجه به این نکته که کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت و همچنین لینک ورودی از سایت های دیگر از عوامل مهم می باشد باید توجه داشته باشیم که لینک ورودی چگونه باید باشد و تا چه حد باید از لینک های ورودی استفاده کنیم؟

    لینک های nofollow و dofollow

    استفاده از لینک Nofollow به موتورهای جستجوگر دستور می دهد که این لینک را دنبال نکنند با استفاده از این کار لینکی که از سایت دیگری به سایت ما داده می شود مورد تایید ما نیست به عبارتی وقتی یک لینک را nofollow می‌کنیم یعنی به موتور جستجو می‌گوییم که این لینک را دنبال نکند و در واقع آن را معرفی می‌کنیم ولی آن را تأیید نمی‌کنیم ، پس از اعتبار خودمان کم نمی‌شود . لازم به ذکر است که در الگوریتم جدید گوگل لینک دادن از سایت هایی که موضوع مرتبطی با هم ندارند باعث کاهش امتیاز در گوگل می شود .

    مثال زیر دستور کلی لینک Nofollow را نشان می دهد.

    <a href=" طراحی سایت " rel="nofollow">Nofollow Link</a>

    همچنین اگر بخواهید کل لینک های یک سایت را nofollow کنیم می توانید از دستور زیر استفاده کنید.برای این کار لازم نیس تک تک لینک های سایتتان را nofollow کنید و کافی ست کد متا را در قسمت head سایت وارد کنید.

    <meta name="robots" content="nofollow">

    همچنین لینکهای dofollow به لینکهایی گفته میشود که موتورهای جستجو هنگام برخورد به آنها به دنبال کردن لینک موردنظر میپردازند . متخصصان سئو توصیه میکنند تعداد کمی‌ از اینگونه لینکها بایستی در سایتها قرار بگیرد چون با افزایش تعداد این لینکها درجه و رتبه ی سئوی سایت کاهش پیدا میکند . اما در مقابل لینکهای nofollow قرار دارند که موتورهای جستجو چندان توجهی به آنها ندارند. البته به عقیده ی بعضی از وبمسترها این لینکها کاملا بی اهمیت نیستند و برخی معتقدند که الگورتیم جدید گوگل به آن ها اهمیت می دهد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    قفل کردن www در آدرس url دومین
    از آنجاییکه اکثر سایت های ایرانی هم با www ظاهر می شود هم بدون آن در این مقاله سعی شده تا با رعایت اصولی ارزش صفحات خود رابالا ببرید .بهتر است بدانید که آدرس دومین همراه با www در اصل subdomain دومین بدون www است . وقتی که روی یک دومین دو یا چند صفحه با آدرس های مختلف داشته باشید که محتوای آنها یکسان باشند ,گوگل ارزش صفحات شما را کاهش می دهد این امر یکی از بزرگترین اشتباهات در سایت شما می باشد زیرا این کار باعث افت ارزش کاری سایت شما می شود .

    مثلا فرض کنید شما در سایتتان 1000 مطلب دارید و سایت شما هم با www و بدون www باز می شود در نتیجه گوگل در نظر خواهد گرفت که شما برای تمامی صفحات سایت خود یک کپی دارید که این باعث افت ارزش تمامی صفحات سایت شما می شود . با توجه به نکات ذکر شده بهتر است سایت خود را بر اساس استانداردای بنا شده و موتورهای جستجوی استاندار طراحی کنید . از آنجاییکه www یک URL استاندارد می باشد پس باید سعی کرد که از www برای آدرس صفحات ذخیره شده استفاده کرد .

    برای حل این مشکل باید از http redirection 301 با پیشوند www استفاده کرد . با این کار صفحه ی بدون www را به صفحه www دار هدایت می کند این کار به موتورهای جستجو می فهماند که آدرس سایت همراه با www می باشد .

    از دستور زیر برای حذف www از داخل آدرس استفاده می شود .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    روش های ارتقا رنکینگ سایت
    در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های ارتقا رنکینگ سایت آشنا کنیم . بهترین روش برای ارتقا رنکینگ سایت وارد کردن مطالب پرمحتوا می باشد . با استفاده از مطالب با ارزش بازدید وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و به دلیل این افزایش بازدید ، موتورهای جستجو سایت شما را مفید خواهد شناخت .

    ارتقا رنکینگ سایت

    پس از اتمام طراحی سایت ، اضافه کردن مطالب جدید و بروزرسانی سایت نیز برای موتورهای جستجو قابل توجه می باشند بنابراین برای افزایش رنکینگ سایت خود نباید این نکته را فراموش کنید .
    شما باید بتوانید در عرصه ی وب به شناسایی رقبای خود بپردازید شناسایی رقبا به شما می فهماند که آنها از چه تکنیک هایی برای ارتقا رنکینگ استفاده می کنند و شما نیز از روش های موفقیت آمیز آنها در زمینه ی سئو می توانید بکار گیرید . یکی از راه هایی که در بهینه سازی سایت موثر است داشتن ارتباط با کاربران در سایت های اجتماعی می باشد برای این کار موتورهای جستجو نگاه مناسب و مطلوبی به وب سایت هایی دارند که به منابع معتبری لینک می شوند .

    استفاده از کدهای HTML می تواند در برجسته کردن کلمات کلیدی کمک کند البته این کار باید توسط افراد سئوکار صورت گیرد . برای افزایش کارایی سایت خود باید افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند برای این کار از Bounce rate استفاده کنید تا به درصد ورود و خروج افراد مشخص شود . همانگونه که در سایر مقالات سئو گفته شد شما می توانید با پشتیبانی رایگان به جذب مشتری کمک کنید این کار علاوه بر اثبات توانایی شما در خدماتی که ارائه می دهید می تواند به جذب بیشتر کاربران و اضافه کردن کاربران ثابت کمک کند و رتبه سایت شما را ارتقا دهد.

    لازم به ذکر است هنگامی که پیوند لینک به صفحهء اصلی وب شما از دیگر بخش های وب سایت شما برقرار می شود، باید اطمینان حاصل فرمایید که پیوند شما به نام دامنه لینک شود .به جای گیج کردن موتورهای جستجو با داشتن دو یا چند صفحهء اصلی جداگانه مانند /index.html/ ،به موتورهای جستجو در تشخیص نام دامنه تان به عنوان Anchor text کمک کنید تا صفحهء اصلی وب سایت شما در بالاترین رتبه صفحهء نتایج موتور جستجو قرار گیرد. این اتفاق در سیستم مدیریت محتوای استانداردی مثل وردپرس هرگز اتفاق نخواهد افتاد . با رعایت موارد بالا می توانید با طراحی وب سایت مفید و استاندارد یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت شناخته شوید .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    خطر سئوی زیاد برای سایت
    در این مقاله طراحی سایت قصد داریم شما را با خطر سئوی زیاد برای سایت آشنا کنیم . پس از انتشار الگوریتم seo over optimization یکسری محدودیت هایی در زمینه ی سئو بوجود آمد به طوریکه اگر بیش از حد از تکنیک های سئو استفاده شود گوگل از امتیاز سایت شما کم خواهد کرد .

    خطر سئوی زیاد برای سایت

    این الگوریتم قوانین و راه کارهای جدیدی را برای سئو کاران به همراه داشته است. در اینجا راه کارهایی به شما نشان خواهیم داد تا با استفاده از آن ها سئوی شما باعث کاهش امتیاز شما نشود.

    کاهش لینک ورودی و افزایش کیفیت لینک ها از مهمترین نکات در الگوریتم جدید می باشد همچنین بهتر است ورودی سایت شما از وبلاگ ها و وب سایت هایی که با موضوع شما مرتبط هستند استفاده شود . برای این کار به غیر از لینک دادن به صفحه اصلی سایت به صفحات داخلی نیز لینک بسازید تا بک لینک سایت شما حالت طبیعی داشته باشد . استفاده از کلمات کلیدی به تعداد مناسب نیز از عواملی است که در رنکینگ سایت موثر می باشد ، در انتخاب کلمات کلیدی می توانید از کلمات کلیدی مترادف استفاده کنید ، اگر استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب و با تعداد مناسب به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما محتوای طبیعی دارد و اینکار خود باعث افزایش امتیاز و سئو می شود .

    سعی کنید برای انتخاب کلمات کلیدی از کلماتی استفاده کنید که خیلی کوتاه نباشد زیرا استفاده ی بیش از حد از کلمات کلیدی کوتاه باعث می شود تا موتورهای جستجو این امر را به عنوان Over Optimization تشخیص دهند و سایت شما را جریمه خواهد کرد بنابراین توجه داشته باشید که در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید تا محتوای سایت طبیعی تر جلوه کند .

    در بسیاری از انواع طراحی سایت که دارای فروشگاه اینترنتی هستند به علت فروش محصولات مرتبط با هم گوگل محتوای سایت شما را تکراری حساب خواهد کرد بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید از مطالب تکراری ناخواسته و غیرعمدی سایت خود را کاهش دهید تا گوگل این کار شما را یک امتیاز مثبت حساب کند .

    همچنین شما می توانید با انتخاب عنوان مناسب برای لینک داخلی سایت خود از خطرات سئو در امان بمانید برای مثال هنگامی که می خواهید کاربر را به قسمت دانلود ها راهنمایی کنید از عباراتی مانند دانلود فایل ها از سایت،آموزش دانلود از سایت استفاده کنید . با رعایت موارد بالا می توانید از خطر سئوی زیاد برای سایت در امان بمانید و در بین شرکت های طراحی سایت بتوانید در زمره ی شرکت های برتر قرار گیرید
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟
    با توجه به مقاله رتبه الکسا (Alexa Rank) چیست در این قسمت از مطالب طراحی سایت می خواهیم بدانیم افزایش رتبه سایت در الکسا چگونه است ؟

    افزایش رتبه سایت در الکسا

    با توجه به اینکه رتبه الکسا بر اساس تعداد بازدیدکنندگان وب سایت که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند سایتها را رتبه بندی می نماید بنابراین برای افزایش رتبه سایت در الکسا باید نوار ابزار الکسا را نصب نمایید و سایت خود را به عوان صفحه اصلی مرورگر خود قرار دهید .
    √ اسکریپت ویجت را در سایت خود نصب کنید برای این کار باید کدی را از وب سایت الکسا دانلود کرده و در مستر سایت خود قرار دهید این کار میزان پیشرفت طراحی سایت شما را در الکسا نشان می دهد .
    √ ابزار رتبه الکسا را در وب سایت خود قرار دهید .با این کار حتی اگر کاربر از نوار ابزار الکسا استفاده نکرده باشد با توجه به تعداد کلیک هایی که روزانه ثبت می شود به منزله ی بازدیدکننده به شمار می رود .
    √ با تشویق دیگران به استفاده از نوار ابزار الکسا تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید در نتیجه روی رتبه الکسا تاثیر مثبت خواهد گذاشت .
    √ از دوستان و آشنایان خود بخواهید تا به وب سایت شما سر بزنند و نظر و امتیاز دهند .انجام این کار می تواند بر روی رتبه تاثیرگذار باشد .
    √ در طراحی سایت یک بخش مقاله ایجاد کنید. قرار دادن مقالات مفید و جدید نیز می تواند در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد و موجب افزایش رتبه الکسا شود .
    √اطلاعات سایت خود را بروز کنید چون الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند رتبه بیشتری می دهد.
    √از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که بیشتر جستجو می شوند تا بازدیدکنندگان بیشتری جذب نمایید.
    با رعایت موارد بالا در طراحی سایت خود می توانید رتبه سایت خود را در الکسا ارتقا دهید .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    نکاتی برای پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت
    در این مقاله از طراحی سایت ،می خواهیم شما را با نکاتی برای پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت آشنا کنیم .
    همانطور که قبلا در مقاله ی خطر سئوی زیاد برای سایت گفته شد رعایت نکردن یکسری موارد باعث پایین آمدن رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود در این مقاله سعی شده تا شما را با چند توصیه ساده از اشتباهات معمول آشنا کنیم.

    پیشگیری از ایجاد اشتباه در بهینه سازی سایت

    استفاده از فایل های robots txt
    با توجه به اینکه از فایل های robots txt برای بدست آوردن کنترل کامل بر روی داده هایی که توسط موتورهای جستجو لیست می شوند بنابراین اجرای این فایل از قرار گرفتن وب سایتهای ناخواسته در لیست رتبه بندی جلوگیری می کند . توجه داشته باشید که فایل robots txt همیشه در صفحه اصلی وب سایت قرار دارد و به راحتی در دسترس موتور جستجو می باشد .

    عدم استفاده بیش از حد از جاوا اسکریپت
    از آنجاییکه ربات ها ی جستجو قادر به درک کدهای جاوا اسکریپتی در طراحی سایت نیستند هنگامیکه در متن وب سایت شما چند خط از کد جاوا اسکریپت را شامل باشد رباتها کل متن را مسدود خواهند کرد بنابراین سعی کنید استفاده از جاوا را به حداقل برسانید و در شرایطی که ناچار به استفاده از جاوا شدید می توانید از یک فایل خارجی برای جاوا استفاده کنید .

    استفاده از کلمات کلیدی طولانی
    با توجه به اینکه وب سایت های بیشماری با رقابت بالا در فضای مجازی هستند انتخاب کلمات کلیدی کوتاه نیاز به زمان بیشتری دارد تا برای رقابت بین بیست رتبه اول کلمات کلیدی قرار گیرد بنابراین سعی کنید در کلمات کلیدی از کلمات کلیدی طولانی تر هم استفاده کنید همچنین در انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر می توانید از نام محصولی خاص،نام تجاری و یا نام شهر نیز استفاده نمایید .

    عدم استفاده از فلش در طراحی سایت های بهینه

    استفاده از فلش در طراحی سایت برای موتورهای جستجو خوشایند نمی باشد و این ربات ها سایت های حاوی فلش را دوست ندارند زیرا قادر به خواندن متون فلش نیستند بنابراین استفاده از فلش در طراحی سایت باعث کاهش رتبه بندی وب سایت شما می شود . اگر وب سایت شما فلش محور است می توانید از نسخه ی متنی html استفاده کنید .

    استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL

    برای استفاده و حفظ ساختار یکنواخت آدرس URL در سایت های داینامیک باید به تغییر ساختار آدرس خود بپردازید ، حفظ ساختار در رتبه بندی صفحات به موتورهای جستجو کمک می کند . وب نوشته های سیستم عامل مانند wordpress گزینه هایی برای permalink ارائه میدهد . برای داشتن و سفارش یک وب سایت داینامیک میتوانید آدرس خود را در htaccess فایل دوباره نویسی انجام نمایید .

    عدم پیوند با لینک هایی با کیفیت پایین

    با توجه به اینکه ایجاد لینک در بهینه سازی سایت بسیار تاثیرگزار است برای لینک دادن باید به وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا لینک شود در غیر این صورت اعتبار سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد و در بعضی موارد منجر به مسدود شدن سایت در موتورهای جستجو می شود .

    ایجاد رقابت هوشمند

    قبل از شروع بهینه سازی سایت از سایت های رقابتی که در لینک های اولیه موتورهای جستجو هستند بازدید کنید و ببینید که چند وب سایت با یک کلمه کلیدی مشابه با هم رقابت می کنند ؟ چند سال سابقه ی کاری دارند ؟ چه تعداد بک لینک پشت وب سایت های صفحه اول رتبه بندی وجود دارد ؟ کدام رسانه اجتماعی توسط سایت های رقیب استفاده می شود ؟

    امکان استفاده از آنالیز گوگل

    شرکت گوگل در سال 2010 طرح افزایش ترافیک وب ، conversion rate و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها را اجرا کرد و انقلابی در ارائه ابزارهای رایگان به وجود آورد بنابراین شما می توانید اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را به صورت XML ,CSV ذخیره نمایید همچنین گوگل قابلیتی را برای افرادی که از سرویس AdWord استفاده نمی کنند فراهم آورده تا بتوانند بصورت رایگان با افزودن یک کد جاوا در سایت خود، در سیستم گوگل آنالیز عضو شوند .

    ایجاد مطالب جدید

    همانطور که در سایر مقالات گفته شد استفاده از مطالب تکراری بسیار در رنکینگ سایت اثر منفی می گذارد و موتورهای جستجو اینگونه سایت ها را مجازات می کند . وارد کردن مطالب جدید به جذب مخاطب و افزایش اعتبار در موتورهای جستجو می شود .

    استفاده هدفمند از کلمات کلیدی

    اگر در انتخاب کلمات کلیدی از کلمات نادرست استفاده کنید رنکینگ سایت خود را کاهش دادید همچنین انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند باعث افزایش و یا کاهش ترافیک در موتورهای جستجوی بهینه سازی باشد. بهترین کمک برای دریافت پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب، به طور مثال ابزار جستجو براساس کلمات کلیدی گوگل میتواند کمک به سزایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما باشد .

    با استفاده از موارد بالا در اصول سئو می توانید در روند افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری بپردازید .
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟
    در طراحی سایت امروزه بحث بک لینک به دنبال سئو از مهمترین دغدغه ها در دنیای اینترنت به حساب می آید. همچنین روش مناسبی برای بازاریابی اینترنتی در مبحث تجارت الکترونیک می باشد. در این مقاله می خواهیم بگوییم بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است . در ابتدا به تعریف بک لینک می پردازیم بک لینک به پیوندهای گفته میشود که از سایتهای دیگر به سایت شما داده میشود ، زمانی که از سایت خود به سایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از سایت شما بک لینک دریافت کرده است.


    گوگل به بک لینک ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد اهمیت می دهد هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. سایت هایی که بک لینک طبیعی ،زیاد دارند و همچنین محتوای جدید و منظم قرار می دهند رتبه خوبی دارند.

    توجه داشته باشید که بک لینک را نمی توان از سایتهای با پیج رنک بالا خرید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو قدرتمند به راحتی سایتهایی که جهت کسب رتبه بهتر در جستجو اقدام به خرید لینک میکنند را شناسایی نموده و از رتبه آنها میکاهد. البته شایان ذکر است اگر مایلید در یک سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی لینک میتوانید دیگر نگران بوجود آمدن مشکلی برای سایت خود نباشید.

    در طراحی سایت ایجاد مطالب جدید و مفید کاربران را به قرار دادن لینک های شما در سایر وبلاگ ها و وب سایت ها می کند در این راستا می توانید از شبکه های اجتماعی برای بک لینک بیلدینگ سالم استفاده کنید. از مشخصه های لینک بد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    √ لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: مثلا اگر سایت در مورد سئو هست، در همه جا به کلمه سئو لینک میشود، این لینک غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، زیرا کاربران معمولا چنین کاری نمیکنند مگر اینکه پولی دریافت کرده باشند.
    √ لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: این هم یکی از مواردیست که باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود، چون کمتر مدیر سایتی حاضر میشود لینک کسی را در تمام صفحات سایت خود قرار دهد مگر اینکه پولی دریافت کرده باشد.
    √ لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر همه به صفحه اصلی شما لینک بدهند و به مطالب سایت شما لینک ندهند جای نگرانیست، زیرا این مورد هم باعث میشود بک لینک به بک لینک بد تبدیل شود.
    √ لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت: معمولا کاربران در سایت خود لینکهایی را قرار میدهند که با موضوع وبلاگشان مرتبط باشد، اگر موضوع سایت شما در مورد بهینه سازی سایت باشد و در آن سایت اسب فروشی را لینک کنید، طبیعی ست که بک لینک بد است.
    √ لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: همانطور که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آنها به سایت شما ارسال میشود بد است و اگر آن سایتها اسپم باشند حتی باعث میشود در شرایطی به رتبه سایت شما آسیب برساند.
    √ لینک شدن سایت به صورت مخفی: لینکها را قرار میدهند تا کاربران ببینند و از آن استفاده کنند، ولی زمانی که لینک مخفی باشد و قابل نمایش نباشد، Backlink غیره طبیعی است.

    تبادل لینک جهت از یاد بک لینک اگر به صورت Nofollow نباشد، امکان بروز مشکل به احتمال قوی است ولی اگر طرفین لینکها را به صورت نوفالو تغییر بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد.در مقاله ی لینک های nofollow و dofollow می توانید با nofollow و dofollow آشنا شوید.
    شایان ذکر است در طراحی سایت اگر در موارد فوق لینک شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی رتبه سایت شما نخواهد دید.توجه داشته باشید که موتورهای جستجو به خوبی ارتباط میان وب سایت شما و کلمات کلیدی و عبارت کلیدی منتخب شما را تشخیص داده و از این طریق توسط لینک های با ارزش و مرتبط با پیج رنک بالایی که به شما پیوند می شوند،حمایت خواهید شد.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا