طراحی وب آموزش سئو

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت
با توجه به اهمیت جایگاه سایت در بین موتورهای جستجو و همچنین تغییر رتبه بندی سایت ها در دوره های زمانی خاص در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت بین جستجوگران صحبت کنیم.

روش های جلوگیری از کاهش رتبه سایت

√ تنوع در لینک ورودی: موتورهای جستجو بهترین مکانهایی که مشتریان می توانند سایت شما را پیدا کنند می باشنداما فقط موتورهای جستجو کافی نمی باشند.شما می توانید با معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان جدیدی از آن سایت‌ها به سراغ سایت شما خواهند آمد، رتبه شما در موتورهای جستجو نیز بهبود خواهد یافت. فراموش نکیند که یکی از پارامترهائی که در تعیین رتبه سایت شما موثر است، میزان لینکهائی است که سایتهای دیگر به سایت شما داده‌اند.

√ ارائه محتوای با ارزش: شما می توانید طبق رنامه ریزی منظم مطالب مفیدی را عرضه کنید که انجام این کار اهمیت ویژه ای دارد همچنین می توانید در سایتتان به ارائه سرویس های رایگان بپردازید، بازدیدکنندگان شما، توصیه سایت شما را به دوستانشان خواهدن کرد. اینکار باعث افزایش کیلک بر روی سایت شما خواهد شد. بسیاری از افراد سایت شما را برای سرویسی که ارائه کرده است در سایتهای مختلف معرفی خواهدن کرد. خوب این یعنی کمک به افزایش رتبه سایتتان

√ استفاده از نام دامنه مناسب: بسیاری از افراد در معرفی حضوری یک وب سایت، نامهای کوتاه‌تر را به سادگی معرفی می‌کنند و شنوندگان هم آسان‌تر نامهای کوتاه را به خاطر می‌سپارند.بنابراین سعی کنید از نام دامنه کوتاه استفاده نمایید.

√ استفاده از تبلیغات معمولی: سعی کنید نام سایت خودتان را بر روی پیراهن یا خودکار یا اجناس تبلیغاتی دیگر منتشر کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان زیادی را به سایت خود اضافه خواهید نمود. این توصیه شاید بطور مستقیم باعث افزایش یا نگهداری رتبه سایت شما نشود اما بطور غیر مستقیم در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو موثر خواهد بود.

√ استفاده از محصولات با قابلیت توزیع: ارائه کتابهای الکترونیکی یا مقالات مفید یا حتی ارائه محصولات نرم‌افزاری رایگان در سایت شما، کمک زیادی به افزایش بازدیکنندگان و همچنین معرفی سایت شما در دیگر سایت‌ها و در نتیجه افزایش رتبه شما خواهد داشت.

√ بررسی وضعیت لینکهای سایت: در معرفی سایتهای دیگران در سایتتان مراقب باشید. بسیاری از این نوع سایت‌ها بعد از مدتی لینکشان را عوض می‌کنند یا اینکه بدلیل مشکلات فنی درست کار نمی‌کنند. سعی کنید مجموعه لینکهای سایت خودتان را مرتب بررسی نمائید و لینک‌ها نادرست را حذف یا تصحیح نمائید. تعداد بیشتر لینکهای بدن استفاده در یک سایت باعث کاهش بیشر رتبه سایت در موتورهای جستجو خواهد‌شد.

√ استفاده از کلمات کلیدی: هیچگاه از استفاده صحیح از کلمات کلیدی غافل نشوید. مرتب کلمات کلید سایت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز کلمات آنرا تصحیح نمائید. به خاطر داشته باشید که این تغییرات بصورت افزایش باشد. تغییر یکباره کل کلمات کلید سایت می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته‌باشد.

√ استفاده از سایتهای با رتبه بالا: نکته دیگر اینکه سعی کنید از سایتهائی که رتبه بالائی دارند برای اضافه کردن لینک استفاده کنید. فرستادن اخبار مربوط به سایت شما بهمراه لینک سایت به سایتهای خبری با رتبه بالا، یا حتی ارائه مقالات سایتتان در سایتهای با رتبه بالا می‌تواند تاثیر مناسبی در افزایش یا نگهداری رتبه سایت شماداشته باشد.

√ گروه های خبری: فراموش نکنید که همه مطالب گروههای خبری در موتورهای جستجو ثبت می‌شوند. شرکت در مباحث این گروه‌ها کمک زیادی به معرفی سایت شما به موتورهای جستجو خواهد کرد. در ضمن بخاطر داشته باشید که این مطالب برای مدتهای زیادی در این گرو‌ها باقی خواهند ماند

√ وبلاگ نویسی: هنوز مطالبی که در وبلاگ سایت‌ها نوشته می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار هستند. علاوه بر اینکه این مطالب می‌تواند در ایجاد ارتباط بهتر با مشتری موثر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت. سعی کنید از اسامی مناسب برای وبلاگ سایت و همچنین شاخه‌ای که این وبلاگ درآن قرار دارد استفاده نمائید.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد
    در طراحی سایت معمولا Anchor Text اهمیت ویژه ای دارد بنابراین در اینجا می خواهیم به توضیح Anchor Text بپردازیم همچنین می گوییم Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد.

    Anchor Text در بهینه سازی سایت چه نقشی دارد

    Anchor به معنای لنگر می باشد و Anchor Text به معنی متنی است که پیوندی به آن لینک داده شده است.به عبارتی هنگامی که می خواهیم کلمه ای را به آدرسی در اینترنت لینک کنیم،متنی که به آن آدرس لینک شده است، Anchor Text نام دارد. Anchor Text به کلمه ای گفته می شود که قابلیت کلیک کردن داشته باشد و یا HyperLink باشد.در انکر تکست باید به موارد زیر توجه کرد:

    از تکرار مکرر لینک کردن باید خودداری کرد،بنابراین بهتر است لینک های بهتری را انتخاب کرد و از لینک دادن غیراصولی جلوگیری کرد.توجه داشته داشته باشی که استفاده بیش از حد انکر تکست موجب می شود تا سایت شما Penalize شود و سایت شما با کلماتی که بعنوان Anchor Text انتخاب کرده اید اصلا در گوگل دیده نشوید.
    باید به کلماتی که لینک میدهید توجه داشته باشید که کلمه ی مورد نظر بیان گر محتوای شما باشد.
    به طور کل Anchor Text نقش عمده در بهینه سازی سایت به اساس کلمات کلیدی دارد و شما میتوانید با هر کلمه کلیدی که دوست دارید در موتورهای جستجو دیده شوید به این کلمات لینک بدید .بنابراین Anchor Text می تواند در نمایش دادن سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو موثر باشد،توجه داشته باشید که سایت ها و و بلاگ هایی که از محتوای سایت های بزرگ کپی برداری میکنند و کلمه منبع را به سایت اصلی لینک میکنند باعث می شوند تا همان سایت ها با عنوان منبع در نتایج گوگل دیده شوند،بنابراین باید برای انتخاب کلمات مناسب جهت افزایش ترافیک سایت توجه بیشتری نمود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی
    ایجاد یک شبکه ی اجتماعی هیچگاه به تنهایی نمی تواند نیازهای شما را رفع کند و برای حل این مشکل بایستی از روش هایی استفاده کنیم که موجب شناخته شدن شما شود.در این مقاله از طراحی سایت می خواهیم تا شما را با نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

    نکات قبل از ایجاد شبکه های اجتماعی

    تعیین هدف: از خود بپرسید که هدف شما از ایجاد شبکه اجتماعی چیست،آیا هدف کسب درآمد است یا صرفا جهت شناخته شدن و شهرت عضو شبکه های اجتماعی می شوید؟!ثبت این سوال ها می تواند به شما نشان دهد که مسیر شما درست بوده یا اشتباه است.

    تعیین چشم انداز: لازم است پیش از ایجاد یک شبکه اجتماعی میزان بازدید و رتبه ی الکسا را تعیین کنید.متاسفانه اکثر افراد هنگام ایجاد شبکه اجتماعی به این موضوع دقت لازم را ندارند اما در واقع افقی که شما برای شبکه خود متصور هستید پیش زمینه برای ایجاد برنامه توسعه شبکه شما خواهد بود، بی شک هزینه مورد نیاز برای یک شبکه اجتماعی با چندین میلیون کاربر روزانه با شبکه ای با تنها چند صد کاربر در روز قابل قیاس نیست و الگوهای توسعه متفاوتی را می طلبد.

    برنامه خود را بنویسید: دست به قلم شوید و هرچه را که از شبکه اجتماعی خود می خواهید روی کاغذ بنویسید.راه های جذب منابع مالی ، جامعه مخاطب ، روش های تبلیغ ، و جایگاهی که برای یک سال آینده شبکه خود متصور هستید را ریز به ریز مشخص کنید.هرچند که شاید در مسیر حرکت نیاز به تغییر برخی از اهداف داشته باشید لکن وجود برنامه و چشم انداز تضمین کننده رشد و حرکت شبکه ی شماست.

    به فکر منابع مالی باشید!: شاید در روزهای اول راه اندازی یک شبکه اجتماعی هزینه های نگهداری آن زیاد نباشد ولی به زودی شما نیاز به استفاده سرور های با قدرت بیشتر نیاز دارید پس از همین حالا در فکر باشید. در فکر بودن به معنای تجاری سازی امکانات نیست ، گاهی با جذب تبلیغات ، گاهی با ارائه محصولات و ایجاد کسب و کارهای جانبی در کنار شبکه اجتماعی می توانید هزینه های خود را تامین کنید.

    تعهد نامه و مانیفست فکر خود را مشخص و اعلام کنید: به عبارت ساده مشخص کنید تفکرات شما و شبکه ی اجتماعی شما بر چه نوع است چه رفتار هایی در شبکه اجتماعی شما مجاز و چه رفتارهایی غیر مجاز است اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که شبکه شما از لحاظ کاربر رشد کند اگر از ابتدا پایه های شبکه را محکم نکرده باشید شبکه تبدیل به کاروانسرایی بی در و پیکر خواهد بود.

    قوانین را مشخص کنید: خیلی ساده بگویم قوانین هر شبکه اجتماعی در نقش قانون اساسی آن عمل می کند. اگر قوانین شما ناقص باشد یا مدام مجبور به تغییر آن شوید هرج و مرج در تمام ارکان شبکه ی شما ایجاد خواهد شد پس قوانینی بنویسید که تا مدت ها نیاز به تغییر آن نداشته باشید.

    البته این سخن به معنای ضرورت نداشتن اعمال تغییرات در بازه های زمانی نیست لکن قوانین هرچه کمتر تغییر کند کاربران بهتر می پذیرند.

    تیم بسازید!: ایجاد تیم های نظارتی ، مالی ، محتوایی و… از بین بردن قدرت مدیریتی شما نیست بلکه بالعکس کمک کننده و همیار شما در رشد و توسعه شبکه ی شماست.پس قبل از ایجاد دست کم ۵ نفر فرد مطمئن جهت حضور در هسته ی اولیه تیم مدیریتی خود انتخاب کنید در آینده همراه با رشد شبکه افراد بیشتری را برای کمک گرفتن خواهید شناخت.

    استفاده هاست رایگان ، هاست ارزان = یک شبکه ضعیف و سخیف!: هاست های رایگان و هاست های ارزان قیمت کاربرد خاصی دارند به همین علت برای یک شبکه اجتماعی که قصد رشد دارد مناسب نیستند، البته این سخن به معنی خوب بودن هر هاست گران قیمت نیست کیفیت سخت افزارهای سرور ، نحوه پشتیبانی و… را در نظر بگیرید البته در هنگام ایجاد، یک هاست اشتراکی مناسب کافی است ولی در ادامه کار به مرور نیاز به تهیه VPS و سرور خواهید داشت.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    SMO چیست؟
    همانطور که می دانیم شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها در بهینه سازی سایت و همچنینی اصول سئو می باشد و تقریبا همه ی افرادی که صاحب وب سایت هستند خواهان آنند که در بین موتورهای جستجویی نظیر گوگل و یاهو در لینک های اول قرار گیرند که برای رسیدن به این هدف از علم سئو استفاده می شود.

    امروزه با توجه به گسترش روزافزون شبکه های اجتماعی علاوه بر سئو باید در یک پدیده دیگر یعنی همان بهینه سازی شبکه های اجتماعی یا به عبارتی SMO هم دانش لازم را به دست بیاوریم. در این مقاله از طراحی سایت ، در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

    SMO-چیست

    به بهینه سازی شبکه های اجتماعی SMO می گویند . واژه SMO مخفف عبارات Social Media Optimization است و شامل تکنیکهای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی می شود.به طور عام، بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی که هدف آن مانند سئو افزایش ترافیک و مطرح شدن می باشد.
    با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در شبکه هایی مثل فیسبوک و توییتر و گوگل پلاس رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
    هر چه وب به سمت اجتماعی تر شدن پیش می رود، سیگنال های اجتماعی نیز بهتر می توانند معین کنند که چه چیزهایی در وب ارزشمند هستند همچنین عملکرد یک سایت یا وبلاگ در شبکه های اجتماعی روی امتیازش در موتورهای جست و جو اثر می گذارد و هر چه یک سایت یا یک مطلب از یک وبلاگ بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، امتیاز بهتری از موتورهای جست و جو دریافت می کند.بنابراین اشتراگ گذاری می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد اما باید توجه کرد که SMO را با اشتراک گذاری بی رویه اشتباه نباید گرفت.
    در استراتژی تولید و انتشار رسانه اجتماعی شما باید به موارد زیر دقت کنید:

    چه مواردی لازم است در تولید رسانه اجتماعی رعایت گردد تا انتشار آن توسط افراد افزایش پیدا کند؟
    در چه زمانی باید آن را منتشر کرد؟
    چه نکاتی در محتوای آن باید رعایت شود تا امکان تبدیل بیننده به بازدیدکننده سایت شما نرخ بیشتری داشته باشد؟


    با توجه به مطالب ارائه شده باید به بهینه سازی شبکه های اجتماعی نیز توجه نمود زیرا به مرور زمان با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی روز به روز اهمیت این روش بازاریابی اینترنتی افزایش پیدا می کند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل
    در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم نکاتی را در مورد نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل شرح دهیم. بسیاری از الگوریتم های گوگل شامل پنگوئن، پاندا و مرغ مگس خوار برای کاربران اینترنتی و وبمستران ممکن است ناشناخته باشند و بیشتر اطلاعاتی که بر روی اینترنت مطالعه می‎کنند، براساس حدس، گمان و یا بررسی های نسبتا دقیق متخصصین سئو تهیه شده اند. گویا همچنان بخش‎های متعددی از این الگوریتم ها برای مشخص نمودن رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو ناشناخته مانده است. یک خبر جالب که در ماه گذشته آشکار شد این بود که در حال حاضر خود گوگل بطور دقیق و بدون خطا میداند که علت کاهش اعتبار و رتبۀ یک سایت در نتایج جستجو یا Search Resaults چیست و کدام یک از این الگوریتم ها موجب آن شده اند اما این اطلاعات از طریق سرویس وبمستر تولز (سلسله ابزارهای آماده شدۀ گوگل برای مدیران سایت‎ها و وبلاگ‏ها) در اختیار مدیران سایت ها قرار نمیگیرد!

    نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل

    آنطور که بر می‏آید رفته رفته گوگل قصد دارد اطلاعات بیشتر، جامع‏تر و کامل‏تری از عوامل موثر بر رتبه بندی سایت ها و وبلاگ‎های شخصی در اختیار کاربران خود قرار دهد و در همین ارتباط جان مولر در پاسخ به پرسش یکی از کاربران در مورد الگوریتم گوگل گفت:

    سرعت ایندکس شدن صفحات سایت توسط گوگل (و احتمالا سایر موتورهای جستجو) نمیتواند دلیلی بر جایگاه خوب آنها در نتایج جستجو باشد. اگر مطالب شما به خوبی ایندکس می‎شوند ولی رتبۀ مناسبی کسب نمیکنند بدان معنی است که محتوای سایت شما مورد پسند الگوریتم نبوده و کیفیت لازم را ندارد.

    می توان به گفتۀ جان مولر این را هم اضافه کرد که کسب نکردن رتبۀ خوب در گوگل، دال بر خطای این موتور و همچنین مبنی بر ناتوان بودن در ایندکس کردن میلیون‏ها صفحه نمی‏باشد!
    مشخصا میتوان اذعان نمود که مولر در ارتباط با الگوریتم پاندا و تصمیم گیری آن برای تعیین کیفیت محتوای سایت صحبت میکند و این بیانگر آن است که گوگل دقیقا میداند سایت شما توسط کدام الگوریتم جریمه شده که البته مجددا لازم به ذکر است: به خود وبمستر اطلاعی در این باب ارائه نمی‎شود
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو
    هر روزه گوگل به بیش از 1 بیلیون (یک میلیارد) جستجوی مردم در سراسر جهان شامل 181 کشور و 146 زبان را پاسخ می‎دهد.

    15 درصد از جستجوی‏هایی که هر روز با آن مواجه می‏شویم را پیشتر ندیده‎ایم. چنین چیزی را تکنولوژی میسر می‏کند چراکه ما (گوگل) برنامه‏های محاسباتی ای را خلق میکنیم که به آن “الگوریتم” می‏گویند که می‏تواند به حجم و وسعت بسیار بالایی از درخواست‏های جستجو پاسخگو باشد.در اینجا می خواهیم تا شما را با الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو آشنا کنیم.

    الگوریتم گوگل در نحوۀ ارائۀ موتور جستجو

    ما (به عنوان گوگل) تازه در ابتدای چیزی هستیم که امکان پذیر است و به طور مداوم در حال یافتن راه حل‏های بهتری هستیم. تعداد مهندسین بیشتری داریم که در حال کار بر روی سیستم جستجویی هستند تا آنچه که امروز موتور جستجوی گوگل ارائه می‏کند متفاوت تر از هر زمان دیگری در گذشته باشد.

    تکیۀ موتور جستجوی گوگل بر نبوغ انسانی، تداوم و سماجت و همچنین سخت کار کردن است. به عنوان یکی از مهندسین و طراحان این موتور، چیزی را طراحی می‏کنیم که یک گشتاور خوب، با بهره وری و مقاومت، پر صدا و سایر کیفیت‏ها داشته باشیم.

    مهندسین بخش جستجوی گوگل الگوریتمی را طراحی می‏کنند که با سرعت بازگشت به موقع ربات جستجوگر، با کیفیت، متمرکز و پاسخگوی جستجوهای مردم باشد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اهمیت توضیحات متا در بهینه سازی سایت
    در بخش آموزش Html ، متاتگ ها (Meta Tag) گفته شد که متاتگ از اهمیت بالای برخوردار است و اطلاعات وب را به مرورگر یا موتور گوگل معرفی می کند به عبارتی محتوای توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت می باشد و زمانیکه سایت شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده می شود،تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک می کند.

    اهمیت توضیحات متا در بهینه سازی سایت

    از آنجاییکه متاتگ از چشم بازدیدکننده پنهان است بیشتر در جهت بهینه سازی سایت کاربرد دارد و استفاده صحیح از آن می تواند در رتبه بندی گوگل موثر باشد.

    مت کاتس در ویدیویی اعلام کرده که از توضیحات متا استفاده نمی کند و این بخش را خالی می گذارد.به عبارتی مت کاتس با بیان این موضوع نتیجه را به گوگل واگذار کرده است.از طرفی این موضوع اهمیت توضیحات متا را بیشتر نشان می دهد زیرا توضیحات متا می تواند روی سئو و تعیین کلمات کلیدی آن موثر باشد و در نهایت احتمال اینکه بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
    اما مشکل هنگامی رخ می دهد که برخی افراد از افزونه های مختلفی برای تکمیل خودکار این بخش استفاده میکنند و یا صفحات متعددی در سایت خود دارند که پاراگراف اول آنها یکسان است. در چنین مواردی متن های تکراری در توضیحات متای صفحات متفاوت مشاهده میگردد که از نظر روبات های گوگل قابل پذیرش نیست.

    اهمیت این موضوع تا جایی است که در ابزار وبمستر گوگل بخشی مجزا به نام HTML Improvements قرار داده شده تا صفحاتی که عنوان یا توضیحات مشابه دارند را به شما معرفی کند.در آخر اگر سایت شما روزانه مطالب جدیدی ارائه نمی کند و یا زمان کافی برای نوشتن توضیحات اختصاصی ندارید می توانید مانند مت کاتس این بخش را خالی بگذارید تا خود گوگل در مورد آن تصمیم بگیرد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    خطای 404 از نگاهی دیگر
    در این بخش از طراحی سایت قصد داریم از نگاهی دیگر به خطای 404 توجه کنیم. گوگل محتوای مختلف را از طریق لینک های یک صفحه به صفحۀ دیگر پیدا می‏کند. عموما یک پیام خطای "یافت نشد" (معمولا یک پیام با کد HTTP 4044) زمانیکه گوگل تلاش می کند تا صفحه ای را ایندکس کند، و صفحۀ سایت به ربات جستجوگر برگشت می‏زند نمایش داده می شود، چراکه در هر صورت شما یا لینکی را پاک نموده و یا بدون جهت دادن به صفحه ای جدید تغییر نام داده اید. شاید هم به خاطر اینکه در تایپ لینک مورد نظر خطا داشته اید!

    page-404404.jpg


    عموما خطای 404 ضربه ای به رنکینک سایت شما در گوگل نمی‏زند و شما با امنیت می‏توانید آنها را نادیده بگیرید. به صورت معمول، آنها به علت خطای تایپی نمایش داده می‏شوند. (مثلا برای لینک هایی که به صورت اتوماتیک توسط سیستم مدیریت محتوای وبمستر تولید می شوند)

    برای دیدن اینکه لینکهای غیرمعتبر از کجا می آیند، در اکانت وبمستر تولز خود بر روی URL کلیک کنید. در قسمت error dialog بر روی تب linked from these page کلیک کنید.

    اگر لینک ها از سایت شخصی تان می آیند آنها را اصلاح یا حذف کید. و اگر از یک سایت خارجی می آیند می توانید از این اطلاعات برای بهبود شرایط وبسایتتان اقدام کنید. برای مثال، اشتباه املایی در یک سایت معتبر ممکن است به سادگی رخ دهد. در اینجا به جای نمایش خطای 404 می توانید از تغییر مسیر 301 برای URL اشتباه استفاده کنید تا آن را به نشانی URL جدید هدایت نمایید. شما همچنین می توانید کاربران و مخاطبین سایت خود را زمانیکه با صفحۀ 404 مواجه می شوند کمک کنید تا بتوانند آنچه را که می خواهند در سایت شما بیابند. این بسیار بهتر از این است که کاربر تنها در صفحه ای با پیغام "404؛ پیدا نشد" مواجه شود.

    شما همچنین می توانید با وبمستر سایت مورد نظر تماس گرفته و با ارسال لینک اشتباه، از وی بخواهید تا آن را حذف و یا اصلاح و به روز رسانی کند.

    404ها به صورت کاملا طبیعی قسمتی از یک سایت را تشکیل می دهند. (و در بسیاری از مواقع مفید هم هستند) شما به احتمال زیاد هرگز قادر به کنترل تمام لینکهای سایت خود نیستید و امکان کنترل همۀ ارورهای 404 که در وبمسترتولزتان لیست شده را ندارید. به جای آن، تنها مطالب با درجۀ بالا را چک کنید و در صورت امکان اصلاح نمایید؛ سپس آنها را منتقل کنید.

    ساخت صفحات زیبا و کاربردی 404

    یک صفحۀ 404 چیزی است که کاربر زمانیکه با یک صفحۀ بی محتوا و بدون خروجی در سایت شما به دلایل مختلف نظیر کلیک نمودن روی یک لینک ناقص، یک صفحه ای که حذف شده و یا خطای املایی مواجه می گردد. یک صفحۀ 404 زمانی فراخوانی می شود که درخواست یک صفحه که وجود ندارد به سرور ارسال شود. در این زمان وب سرورها، یک پیام با کد 404 HTTP به عامل کاربر باز می گرداند که به کاربر اطلاع دهد که صفحۀ درخواستی مورد نظر وجود ندارد.

    اگر شما به سرور دسترسی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا یک صفحۀ اختصاصی 404 خلق کنید. یک صفحۀ خوب و اختصاصی 404 به مردم کمک می کند تا اطلاعاتی را که به دنبالشان می گردند به راحتی پیدا کنند.

    apple-404.jpg


    به علت اینکه یک صفحۀ 404 می تواند یک صفحۀ HTML استاندارد باشد، شما می توانید هرطور که می خواهید آن را اختصاصی سازی نمایید. در اینجا پیشنهاداتی برای ایجاد و خلق یک صفحۀ کاربری 404 که می تواند یاری رسان بازدیدکنندگان سایت شما باشد و به ایشان برای یافتن آنچه که به دنبالش هستند کمک کند، را ارائه می کنیم:

    1. به روشنی به بازدیدکنندگان بگویید که صفحه ای که را که به دنبالش هستند، پیدا نمی‏شود. این موضوع را با لحنی دوستانه و صمیمی بگویید.
    2. مطمئن شوید که برای صفحۀ 404 خود همانطور وقت و انرژی می گذارید که برای سایر قسمت های سایتتان.
    3. در نظر داشته باشید که می توانید سلسله لینک هایی از محبوبیت ترین مقالات یا پست هایتان و حتا لینک صفحۀ اول سایت را در این صفحه بگنجانید.
    4. فکر تهیۀ نمودن راهی برای کاربران جهت گزارش یک لینک خراب باشید.
    5. لازم به توضیح نیست که هرچقدر هم صفحۀ طراحی شدۀ 404 شما زیبا و کاربردی باشد، شما احتمالا تمایلی به نمایش آن در نتایج جستجو گوگل ندارید. به منظور جلوگیری از ایندکس شدن صفحات 404 توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو، اطمینان حاصل نمایید که وب‏سرورتان زمانیکه یک صفحۀ گمشده درخواست می شود، کد 404 را به درستی نمایش دهد.
    6. از ابزار Enhance 404 widget جهت قرار دادن یک باکس جستجو در صفحۀ 404تان استفاده کنید و به کاربران جهت کمک برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان راهنمایی کلی ارائه کنید.
    7. از ابزار Change of Address جهت اطلاع رسانی به گوگل در مورد انتقال سایتتان استفاده کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    راهکارهایی برای بهینه سازی و سئوی سایت برای موبایل
    با گسترش تلفن های همراه هوشمند در بازار، این بازار سهم بیشتری را اکنون به خود اختصاص داده است. حالا این بسیار مهم است که وبسایت‏ها یک نسخۀ موبایل هم برای صفحاتشان داشته باشند؛ یک نسخۀ خاص که صفحاتش کوچک‏تر و سریع لود شود. همچنین جایگزینی پاسخگو برای کاربران تلفن همراه در مقابل نسخه ‏های سنتی و قدیمی باشد.

    seo-for-mobile

    آیا در چشمان گوگل، تفاوتی میان طراحی واکنش‏گرا و نسخ قدیمی موبایل سایت‏ها وجود دارد و در سئو موثر است؟ خوشبختانه بله! مهندس ارشد گوگل -مت کاتس- در یک ویدیویی که از وی منتشر شده، نگاهی به این موضوع داشته است.

    در ابتدا، بسیاری از مردم می‏پرسند که اصولا طراحی سایت به صورت واکنش‏گرا چیست. خب این یک موضوع کمابیش جدید است و حتا بسیاری از وبمستران اطلاعات دقیقی از این نوع طراحی ندارند.

    به گفتۀ مت کاتس " این نوع طراحی سایت تنها بدین معنی است که همانطور که یک سایت با یک مرورگر دسکتاپی (کامپیوتری) کار می‏کنند، همانطور می‏توانید به نسخۀ موبایل دسترسی داشته باشید. تنها، صفحات و همه آنچه که در وب می‏بینید تغییر سایز داده و سایز صفحه بر اساس صفحۀ مانیتور تلفن هوشمند شما تغییر خواهد کرد.

    سئوی وبسایت برای تلفن های هوشمند

    اما کدام؟ طراحی واکنش گرا یا موبایل سایت؟

    قطعا این دو برای گوگل متفاوت است و جستجوگر آن نیز نسخه های واکنش‏گرا (قالب بندی با صفحۀ دسکتاپ، موبایل هوشمند و تبلت ها) را به نسخه های موبایل سایت، تبلت سایت و نسخه های دسکتاپی بیشتر ترجیح می‏دهد.

    به معنای دیگر ، هرچه وبسایت و محتوای شما به صورت بهینه برای دستگاه های موبایل طراحی شده باشد، رتبه بالاتری برای کاربران آن دستگاه دارد. این موضوع به خوبی حس می شود که نمایش سایت های بهینه نشده و ضعیف در دستگاه های موبایل پارامتر مناسبی برای گوگل محسوب نمی‎شود.

    برای ایجاد یک سایت واکنش‏گرا، نیاز است تا با داشتن دانش کدنویسی CSS تنها با چند خط کد، سایت خود را واکنشگرا نمایید. چراکه تفاوتی میان کدنویسی میان سایتهای دسکتاپی با سایت‏های واکنش‏گرا نیست و با یک نوع کد نوشته می‏شوند.

    تنها باید مسیر جستجو و خزیدن ربات‏های گوگل را برای سایت واکنش‏گرای خود باز بگذارید. برای انجام این امر نیاز است تا محدود کننده های فایل Robots.txt را از میان برداشته و کدهای مورد نظر را در قالب سایت بگنجانید تا ربات‏ها ضمن جستجوی بدون محدودیت در میان سایت شما، به راحتی سایت اصلی را از سایت واکنش ‏گرا تشخیص دهند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه از کپی شدن مطالبمان با کمک گوگل جلوگیری کنیم؟
    طراحی سایت ، چگونه از کپی شدن مطالبمان با کمک گوگل جلوگیری کنیم؟، می باشد. با حضور الگوریتم گوگل پاندا بود که قدم اصلی در حفظ و صیانت از حقوق تولیدکنندگان محتوا در اینترنت برداشته شد. سایت های اسپمینگ جریمه شدند و فرم هایی از جانب گوگل در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که آنها نیز بتوانند اگر تخلفی از دید گوگل جا ماند، گزارش کنند و از طریق گزارش دستی، آن چند درصد جزیی خطا نیز برطرف گردد.

    موارد حقوقی همیشه قابل توجه و با اهمیت بوده اند اما بسیار کمتر به آن‏ها توجه می‏کنیم و از پیچ و خمشان آگاهیم. شاید هم این، خطای بسیاری از ما و همکاران ماست که در این امور تفحص و تحقیق می‏کنند اما همین محتوا را با کاربران فارسی زبان به اشتراک نمی‏گذارند. ما در اینجا این مسائل را باز می‏کنیم و در جهت تضییع نشدن حقوقتان در موضوع کپی رایت، اطلاعات ناب و درجۀ اولی در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید...

    به گوگل خوش آمدید...

    از شما بابت استفاده از خدمات و محصولات‏مان سپاسگزاریم. این خدمات توسط شرکت گوگل ارائه شده اند. گوگل واقع در ایالات متحدۀ امریکا، کالیفرنیا 94043، مانتین ویو است.

    با استفاده از خدمات ما، شما قوانین حقوقی ما را می‏پذیرید. لطفا دقیق مطالعه نمایید.

    ما در اینجا، با توجه به موضوع مقاله، به توضیحات مکفی در ارتباط با مسالۀ حقوقی حمایت از تولیدکنندگان محتوا می‏پردازیم.

    گوگل در این زمینه و در بخش "حقوق خصوصی و حفاظت از کپی رایت" می‏گوید:

    سیاست حفظ حقوق خصوصی گوگل توضیح می‏دهد که چگونه از اطلاعات و حریم شخصی شما حفاظت می‏کند. با استفاده از سرویس‏های ما، می‏پذیرید که گوگل می‏تواند از بخشی از اطلاعات شما بر اساس سیاست‏های حقوقی اش استفاده کند.

    ما بر اساس ابزار U.S. Digital Millennium Copyright Act، پیگیر ادعاهای افرادیکه حقوقشان تضییع شده هستیم و در صورت صحت ادعا، حساب متخلفین را مسدود خواهیم کرد.

    ما مالکیت معنوی و حقوقی آنلاین افراد را به رسمیت می شناسیم. اگر شما فکر می‏کنید که کسی در حال نقض حقوق شماست و قصد اطلاع رسانی به ما را دارید؛ می توانید اطلاعات مورد نظر خود در این باره را به ما گزارش دهید.

    spam-google-form.jpg


    ثبت گزارش در هر یک از سرویس های گوگل، ممکن است جهت بررسی تا یک هفته نیز زمان ببرد و حتا پس از رسیدگی به شکایت شما، از طریق ایمیل، اس ام اس یا فکس مطلع نخواهید شد اما گوگل پس از تکمیل این فرم برای شما یک ایمیل تاییدیه ارسال می کند. شما خودتان باید روزانه بخش مورد شکایت را بررسی نمایید و رسیدن به حقوقتان را پیگیری کنید.

    همچنین برای پیشرفت وب فارسی و همچنین رشد بیشتر محتوا و عدم کپی برداری سایت های متقلب از سایرین، می‏توانید با تکمیل این فرم در بخش جستجوی وب، گزارش مورد نظر را به گوگل بفرستید. این موضوع همچنین باعث خواهد شد که محتواهای مورد نظرتان را در چندین و چند سایت ندیده و هر روز شاهد محتوایی نو و جدید باشیم.

    مراحل ثبت یک گزارش خرید و فروش بک لینک غیر طبیعی به صورت تصویری:

    webspam1.jpg


    webspam2.jpg


    webspam3.jpg


    webspam4.jpg


    webspam5.jpg
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا