طراحی وب آموزش سئو

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
اشتباهات رایج در انتخاب عنوان مناسب برای سایت
عنوان سایت

همانطور که در مقالات قبلی طراحی سایت در مورد عناوین اصلی و اهمیت آنها صحبت کردیم ، چیزی که مشخص است ، این است که عنوان سایت یک عامل بسیار مهم در امر سئو و بهینه سازی سایت است که انتخاب نادرست آن می تواند تاثیرات مخرب زیادی بر بهینه سازی سایت شما داشته باشد. در این پست از مجموعه مقالات شرکت طراحی سایت مبنا ، قصد داریم در مورد اشتباهات رایجی که در هنگام انتخاب عنوان برای صفحه سایت رخ می دهد، مطالبی را برای شما کاربران عزیز و علاقه مند به بحث سئو و طراحی سایت ارائه دهیم. در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

برای انتخاب عنوان مناسب باید بسیار دقت به خرج دهید ، در واقع انتخاب عنوان مناسب و بهینه برای یک وب سایت به متنند یک چالش است و نیازمند رعایت نکاتی است که در مقالات قبلی به طور مفصل در مورد آنها صحبت شده است.

دلایل استفاده از عنوان سایت

عنوان صفحه ، در حقیقت معرف سایت در مرورگر است که در بالای صفحه مرورگر نمایش داده می شود.
عنوان را می توان برای متن صفحات علاقه مندی شده در نظر گرفت.
هنگامی که عبارتی را در گوگل سرچ می کنید ، متن لینک های نمایش داده شده ، در واقع همان عناوین سایت ها هستند.
موتورهای جستجو از عنوان به منظور تشخیص محتوای صفحه استفاده می کنند.
اشتباهات رایج در انتخاب عنوان مناسب برای سایت

اشتباهات متداول در انتخاب عنوان سایت

همانطور که گفته شد، عنوان سایت در واقع به مانند یک شناسنامه برای سایت است که به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا به وسیله آن، وب سایت شما را شناسایی کرده و موضوع سایت را تشخیص دهند. عدم انتخاب عنوان برای سایت ، یک اشتباه رایج است که بسیاری از افراد به آن مرتکب می شوند. در صورت عدم انتخاب عنوان برای وب سایت ، موتورهای جستجو به صورت پیش فرض یک عنوان برای وب سایت شما در نظر می گیرند که این امر اصلا مفید نخواهد بود. زیرا ممکن است عنوان انتخاب شده تسط مرورگر ها ، از نظر مخاطبان جالب نباشد، در نتیجه میزان کلیک سایت شما تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین یک عنوان مناسب و بهینه را انتخاب کنید.
گاها برای طراحی سایت از ویرایگر استفاده می شود. در صورت فراموشی برای تعیین عنوان برا صفحه ، ویرایشگر متنی را به صورت پیش فرض برای صفحه شما انتخاب می کند. دقت داشته باشید که دچار این اشتباه نشوید. حتی اگر این مشکل رخ داد، می توانید با نوشتن عبارت روبه رو در مرورگر، صفحات بدون عنوان را شناسایی و ویرایش کنید. "Untitled Document" +site:URL SITE (e.g.sitedesign-co.com)/
به کار بردن کلمات کلیدی به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم در عنوان نیز یک اشتباه معمول در بین صاحبان وب سایت ها می باشد. سعی نکنید از تعداد زیادی کلمه کلیدی در عنوان سایت خود استفاده کنید این کار جذابیت را برای کاربران از بین می برد. تنها استفاده از چند کلمه کلیدی مهم در عنوان ، کفایت می کند. سایر کلمه های مورد نظر خود را در متن محتوای صفحه به کار ببرید، موتورهای جستجو متن را خوانده و این کلمات را شناسایی می کنند. با این کار شما عنوانی مناسب و با اندازه ایده آل انتخاب خواهید که هم برای مخاطب جذاب است و هم به موتورهای جستجو، امکان شناسایی سایت را می دهد.
انتخاب عناوین تکراری نیز می تواند تاثیر منفی بر سئو سایت شما داشته باشید. دقت داشته باشید که برای هر صفحه از وب سایت باید یک عنوان مجزا انتخاب کنید. برای بررسی وجود عناوین تکراری در وب سایت، می توانید از ابزار وبمستر گوگل استفاده نمایید و صفحات با عناوین تکراری را تغییر و یا حذف نمایید.
برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که اضافه کردن عنوان اصلی سایت ، به عنوان تمام صفحات ، دارای تاثیر مثبت در رتبه بندی می شود. اما این یک تصور غلط است زیرا این کار نه تنها عناوین صفحه را زیاد و طولانی می کند بلکه مشکلاتی را نیز برای کلمه کلیدی و شناسایی آن توسط موتورهای جستجو ایجاد می کند. پس توصیه می شود از انجام این کار بپرهیزید.
برای انتخاب عنوان صفحه مناسب بهتر است با یک متخصص و کارشناس در امر سئو و بهینه سازی سایت مشورت نمایید. زیرا این موضوع بسیار مهم است و حتی می تواند در موفقیت کسب و کار شما نیز موثر باشد.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    بهینه سازی عناوین وب سایت

    یکی دیگر از نکاتی که در طراحی سایت و سئو باید در نظر بگیرید، انتخاب عنوان مناسب و بهینه است. در واقع سئو از بخش های مختلفی تشکیل شده است. این اجزا به صورت به هم پیوسته عمل می کنند و بر رتبه بندی سایت موثر هستند. بهینه سازی عنوان سایت نیز یکی از این فاکتورها است که در هنگام کار بر روی سئو سایت باید مورد توجه قرار بگیرد.

    عنوان مناسب برای وب سایت

    عنوان وب سایت که در واقع عنوان اصلی سایت می باشد ، یکی از اصلی ترین فاکتورها است که توسط موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد. این امر بیانگر اهمیت این المان در رتبه بندی وب سایت شما است. انتخاب عنوان مناسب و بهینه برای وب سایت در سئو سایت موثر است و به شناخته شدن وب سایت توسط موتورهای جستجو کمک می کند. و در صورتی که موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را بشناسند، راحت تر می توانند به بررسی و ایندکس کردن سایت بپردازند. بنابراین در انتخاب عنوان مناسب برای وب سایت خود بسیار دقت نمایید. علاوه بر این باید به بهنیه سازی عنوان سایت نیز توجه داشته باشید. عنوان مقاله باید با دقت و با در نظر گرفتن هدف سایت انتخاب شود.

    بهینه سازی عناوین وب سایت

    ویژگی های عنوان بهینه برای سایت

    عنوان مناسب و بهینه باید دارای ویژگی هایی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. در واقع عنوان وب سایت باید به روشی کاملا اصولی انتخاب شود تا بتواند تاثیر مثبت بر سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد.

    در ابتدا برای انتخاب یک عنوان متناسب با کسب و کار خود، کلمه کلیدی مورد نظر را در سایت گوگل ترندز تایپ نمایید. علاوه بر کلمه مورد نظر ، چند مورد از محصولات و خدمات مهم وب سایت خود را نیز تایپ نمایید. در این سایت نموداری بر مبنای میزان اهمیت هر یک از این کلمات به شما ارائه می دهد که می تواند یک راهنمای عالی در انتخاب عنوان مناسب و پرسرچ باشد.

    بعد از یافتن عنوان مناسب، می توانید از کلمات مترادف آن نیز در ادامه کلمه اصلی برای عنوان سایت استفاده نمایید. یک عنوان بهینه باید بین 4 الی 11 کاراکتر و در بر دارنده مهم ترین کلمات وب سایت شما باشد. در انتخاب عنوان ، یکی دیگر از عواملی که باید مد نظر داشته باشید، کاربر است. در واقع باید سعی نمایید کلماتی را به عنوان ،title برای سایت خود انتخاب نمایید که قادر به جذب کاربر و مخاطب باشند. هرچه عنوان وب سایت جالب تر باشدف میزان کلیک بر روی آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که عنوان حتما باید با موضوع صفحه مرتبط و نمایانگر محتوای صفحه باشد.

    استفاده از عناوین غیر مرتبط نه تنها فاقد ارزش است، بلکه می تواند در سئو وب سایت شما تاثیر منفی نیز داشته باشد. به طور کلی سعی کنید از کلمات مرتبط ، با محتوا و پرسرچ به عنوان تایتل برای وب سایت خود استفاده نمایید. بهینه سازی عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورها در سئو سایت و معرفی سایت به موتورهای جستجو می باشد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    بونس ریت یا Bounce Rate
    در این پست از طراحی سایت قصد داریم اطلاعات جامعی را در زمینه بانس ریت و تاثیر آن بر سئو وب سایت در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. در ادامه به تعریف بانس ریت می پردازیم. در این مقله از طراحی سایت با ما همراه باشید.

    بانس ریت چیست؟

    بانس ریت ، همان نرخ پرش کاربران می باشد. بانس ریت یا Bounce Rate در واقع تعداد بازدیدکنندگانی هستند که بعد از بازدید از یک صفحه از وب سایت ، بدون دیدن سایر صفحات آن و بدون کلیک بر روی لینک ها سایت را ترک می کنند. به عبارت کلی تر ، بانس ریت بیانگر درصدی از بازدید کنندگان است که پس از ورود به سایت شما ، به دلایل مختلف از وب سایت شما خوششان نیامده و سریعا وب سایت شما را ترک می کنند. این فاکتور هرچه درصد کمتری داشته باشد، به مراتب دارای نتایج مثبت بیشتری بر سایت شما خواهد بود.

    عوامل موثر بر کاهش بانس ریت

    کاهش بانس ریت ، در واقع یکی از عواملی است که می تواند تا حدی بر سئو وب سایت موثر باشد. در ادامه برخی از عوامل موثر بر کاهش Bounce Rate را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

    انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با هدف وب سایت ، یک عامل مهم در جذب مخاطبان هدفمند است که می تواند تاثیر به سزایی در کاهش بونس ریت داشته باشد. زیرا در صورت انتخاب کلمات کلیدی نامرتبط، مخاطبان بلافاصله پس از ورود به سایت شما ، از آن خارج می شوند زیرا مطلب یا محصول مورد نظر خود را در آن نمی یابند.
    نحوه طراحی سایت نیز می تواند بر بونس ریت شما موثر باشد.در واقع طرح گرافیکی و نحوه پیاده سازی آن در طراحی سایت ، در جلب توجه مخاطب و افزایش ماندگاری آنها در سایت تاثیر مثبت دارد. اگر طراحی سایت دارای ظاهری زیبا نباشد و در آن از فونت ها و تصاویر نامناسب و بی کیفیت استفاده شده باشد، بانس ریت وب سایت شما تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.
    بونس ریت یا Bounce Rate

    چیدمان مناسب منو ها و همچنین هدایت آسان و مناسب کاربران نیز می تواند در کاهش بونس ریت کمک نماید.
    لینک سازی صحیح در سئو و تبلغات و هدایت کاربران به صفحات مرتبط ، از دیگر عواملی است که می تواند در کاهش نرخ بانس ریت بسیار موثر باشد. علاوه بر این به منظور کاهش بونس ریت ، تا حد امکان نباید از لینک به خارج سایت استفاده نمایید. زیرا این لینک ها ، کاربران را از سایت شما خارج می کنند و ممکن است دیگر بازنگردند.
    طراحی سایت به روش موبایل دوستانه نیز به ویژه برای آن دسته از افرادی که از طریق دیوایس های غیر دسکتاپی نظیر موبایل و تبلت وارد وب سایت شما می شوند، می تواند تا حد زیادی موجب کاهش بانس ریت شود. کاربرانی که از موبایل برای بازدید وب سایت شما استفاده می کنند، در صورتی که بتوانند به خوبی وب سایت را در تلفن هوشمند خود تماشا کنند، بیشتر در وب سایت شما باقی خواهند ماند که می تواد بر سئو نیز تاثیر گذار باشد.
    از جمله دیگر عواملی که می تواند بر کاهش بانس ریت سایت موثر باشند به شرح زیر هستند:

    افزایش هدفمند لینک های داخلی
    امکان دسترسی راحت صفحات مختلف وب سایت به یکدیگر
    ایجاد محتوای خوب و بهبود کیفیت محتوایی وب سایت
    Bounce Rate مناسب

    میزان نرخ بونس ریت برای سایت های مختلف متفاوت است. اما به طور کلی می توان چنین گفت که آن دسته از وب سایت هایی که دارای Bounce Rate بیش از 60 درصد هستند، باید درصدد کاهش آن باشند. زیرا این عدد اصلا نشانه خوبی برای وب سایت شما نیست.

    ایده آل این مقدار از 10 تا 20 درصد است زیرا Bounce Rate ، صفر درصد وجود ندارد. و آن دسته از وب سایت هایی که دارای بونس ریت بین 30 الی 40 درصد می باشند، در واقع نرمال و طبیعی هستند. و تا 50 درصد نیز امکان تحمل آن وجود دارد اما بالاتر از آن می تواند بر رتبه بندی و سئو سایت شما تاثیر منفی بگذارد. آن دسته از وب سایت هایی که موارد ذکر شده در بالا را رعایت کرده اند معمولا دارای نرخ بانس ریت 30 تا 40 درصد می باشند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    راهنمای گام به گام لینک سازی ( قسمت اول )
    لینک بیلدینگ چیست؟

    لینک سازی در واقع ایجاد لینک برای افزایش رتبه وب سایت است. در این مقاله از طراحی سایت ، هدف ما بر این است تا اصول لینک سازی را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. این یک راهنما به منظور آموزش ساخت لینک به صورت اصولی و هدفمند است. اگر شما به تازگی ، اقدام بهراه اندازی طراحی سایت کرده اید و قصد دارید بر روی سئو سایت خود کار کنید، توصیه می کنیم این مطلی را به طور کامل مطالعه نمایید تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید. در واقع شما می توانید با کمک گرفتن از این مقاله ، در کوتاه ترین زمان ممکن ، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

    تعریف لینک سازی

    در واقع لینک سازی، فرآیندی است که طی آن شما از یک وب سایت دیگر به سایت خود ، هایپرلینک دریافت می کنید. هایپرلینک ها که در واقع همان لینک ها می باشند، روش مناسبی برای سرچ می باشند و می توانند کاربران را به وب سایت شما هدایت کنند و در نتیجه ترافیک سایت شما را افزایش دهند. برای لینک بیلدینگ راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش ها دارای سختی های متفاوتی هستند. با وجود این، یکی از سخت ترین و زمان بر ترین بخش های سئو ، لینک سازی است. ساخت لینک های معتبر و با ارزش می تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو و رتبه بندی سایت شما داشته باشند.

    نحوه ساخت لینک در برنامه نویسی و طراحی سایت

    همانطور که در بخش آموزش html ، شرح داده شد برای ساخت لینک ها باید از تگ <a> استفاده کرد. ساختار کلی لینک در سورس برنامه نویسی به مانند شکل زیر می باشد. که دارای چهار بخش ؛ تگ آغاز ، بخش لینک ، متن قابل مشاهده و در نهایت تگ پایان است.

    نحوه ساخت لینک در برنامه نویسی و طراحی سایت

    معنای لینک برای موتور جستوجوگر

    به طور کلی موتورهای جستجو یا برای شناسایی وب سایت های جدید و یا صفحات جدید در یک وب سایت از لینک ها استفاده می کنند و یا به منظور رتبه بندی و رنکینگ سایت ها ، لینک ها را مورد استفاده قرار می دهند. با شناسایی وب سایت ها ، موتورهای جستجو قادر به ایندکس کردن محتوای آن می باشند. از این طریق موتورهای جستجو قادر به بررسی کیفیت صفحه سایت خواهند بود. لینک ها برای انجام این امر بسیار مفید می باشند و موتورهای جستجو گر را در این راستا کمک می کنند. در سال های قبل، یکی از موسسان گوگل، اقدام به را اندازی پیج رنک کرد. پیج رنک در واقع این امکان را به موتورهای جستجو می داد که بتوانند با استفاده از بک لینک های گرفته شده برای وب سایت، به بررسی کیفیت آن بپردازند.

    این ویژگی بر رتبه بندی و سئو سایت نیز تاثیر خواهد داشت. استفاده از این روش برای رتبه بندی وب سایت ها بسیار مناسب و موثر بوده است. بر مبنای آن ، هر یک از لینک ها ، در قالب یک رای برای تایید اعتبار و کیفیت سایت در نظر گرفته می شود. در حقیقت این روش بر این اصول بنا بود که زمانی که یک وب سایت به سایت دیگری لینک می دهد، بدین معنا است که وب سایت مقصد ، به عنوان یک منبع با کیفیت مطرح است. در نتیجه این امر موجب افزایش رتبه سئو وب سایت مقصد در نتایج جستجو خواهد شد. البته برخی از افراد سودجو از روش های مختلفی برای دور زدن گوگل استفاده کردند. با این وجود گوگل با ارائه به روز رسانی های منظم اقدام به مقابله با این افراد نمود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    راهنمای گام به گام لینک سازی (قسمت دوم)

    در مقاله قبلی در بخش طراحی سایت به طور مفصل در مورد لینک ها و لینک بیلدینگ صحبت شد. در این بخش از مقالات قصد داریم به ادامه آموزش لینک سازی برای افراد مبتدی بپردازیم. یکی از روش های اندازه گیری عوامل موثر در رتبه بندی و سئو سایت ، اندازه گیری خوشه ای است که در ادامه به شرح آن می پردازیم. در شکل زیر نمایی از این اندازه گیری ارائه شده است.

    اندازه گیری خوشه ای عوامل موثر در رتبه بندی وب سایت

    در صورتی که تمام عواملی که در رتبه بندی وب سایت مهم هستند، دارای تاثیری یکسان باشند، عامل تعیین کننده رتبه سایت ، لینک های دریافتی هستند که دارای کیفیت بالایی می باشند. در حال حاضر نسبتا تاثیر بک لینک ها کاهش پیدا کرده است و تاثیر شبکه های اجتماعی به عنوان جایگزینی برای این عامل شناخته شده است. البته با این وجود نباید از تاثیر بک لینک های معتبر و با کیفیت چشم پوشی کرد. آپدیت ها و به روزرسانی های جدید گوگل ، موجب شده تا لینک سازی برای کارشناسان سئو دشوارتر شود.

    لینک های nofollow

    Nofollow یکی از ویژگی های لینک سازی است. لینک های نوفالو دارای تاثیر متفاوتی نسبت به لینک های فالو هستند. این لینک ها از نظر کاربر با لینک های فالو تفاوتی ندارند اما از نظر ساختار لینک دارای تفاوت می باشند. این لینک ها در ساختار خود دارای بخش برای تعیین nofollow بودن می باشند. این بخش کد بدین صورت می باشد: rel=nofollow ، این کد باید به تگ a اضافه شود.

    <a href=”
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    rel=”nofollow”>example</a>


    لینک های نوفالو این امکان را ایجاد می کنند که لینک به سایت های دیگر ، تاثیری بر اعتبار سایت خود شما نداشته باشد. در واقع این لینک ها مدیریت لینک را برای مدیر وب سایت آسان تر می کند. از لینک های nofollow در بخش های بسیاری استفده می شود. علاوه بر این در بسیاری از وب سایت های بزرگ نیز از این لینک ها استفاده شده است. در ادامه به برخی از این لینک ها اشاره می کنیم.

    برخی از استفاده های لینک های nofollow

    در بخش کامنت وبلاگ ها
    فروم ها نیز دارای لینک های نوفالو هستند.
    در بخش نظرات مربوط به کاربران مهمان در سایت نیز از این لینک ها استفاده می شود.
    ویکی پدیا از جمله وب سایت بزرگ و مطرح است که لینک های ارائه شده در آن به صورت نوفالو می باشند.
    صفحه پاسخ یاهو
    امضا که در بخش مطالب برای کاربران مهمان وجود دارد نیز از لینک های نوفالو هستند.
    معمولا آن دسته از وب سایت هایی که دارای لینک های ثبتی بسیار زیادی هستند نظیر موارد بالا ، از لینک های نوفالو برای مقابله با اسپمر ها استفاده می نمایند. باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک های نوفالو فاقد ارزش نمی باشند اما ارزش و تاثیر آنها در مقایسه با لینک ها follow کمتر است. در هنگام لینک سازی باید توجه کنید که نباید اکثر لینک های داده شده به وب سایت شما نباید، نوفالو باشند.

    نکته مهم در مورد لینک سازی

    با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله و مقاله قبلی می توان چنین نتیجه گرفت که لینک سازی و ساخت لینک برای وب سایت بسیار با ارزش است و می تواند تاثیر بالایی در رتبه بندی و سئو وب سایت شما داشته باشد. بنابراین نباید تاثیر آن را بر بهینه سازی سایت نادیده گرفت. برای لینک سازی شما باید دارای یک منبع معتبر باشید. این ویژگی کار شما را بسیار آسان تر خواهد کرد. کارشناسان سئو برای ساخت لینک از ترفندهای مختلفی استفاده می کنند. با این وجود قبل از ایجاد لینک ، باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا وب سایتی که قصد دارید برای آن لینک سازی انجام دهید، معتبر و موثق است یا خیر؟ این امر تا حد زیاد به موفقیت شما کمک خواهد کرد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    تاثیر لینک سازی بر سودآوری کسب و کار
    لینک سازی بر افزایش سودآوری تجارت موثر است

    در مقالات قبلی از طراحی سایت به طور مفصل در زمینه لینک سازی و تاثیر آن بر سئو و رتبه بندی سایت صحبت شد. همانطور که گفته شد ، لینک سازی یا به اصطلاح link building یک فرآیند مهم برای دریافت ترافیک از وب سایت های دیگر است. در واقع لینک سازی ، ثبت لینک سایت خود در وب سایت هایی است که دارای اعتبار و همچنین ارتباط با سایت شما هستند. لینک سازی نیازمند رعایت نکات و اصولی است که در مقالات قبلی به آنها اشاره شد. در این بخش از مقالات طراحی سایت و سئو ، هدف ما بر این است تا تاثیر لینک سازی را بر افزایش میزان سودآوری تجارت مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

    با توجه به مطالبی که در مورد لینک سازی ارائه شد، به این نتیجه دست یافتیم که هرچقدر تعداد لینک های معتبر و با کیفیت به وب سایت ما بیشتر باشد، موجب افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد که این امر به طور مستقیم بر سئو سایت اثر مثبت خواهد داشت. لینک سازی و دریافت لینک با کیفیت نیازمند صرف زمان زیادی است و در واقع یک فرآیند بلند مدت است که در طول زمان نتیجه خود را نشان می دهد اما با این وجود بسیار مفید است و می تواند در سودآوری شما نیز تاثیر گذار باشد.

    از جمله تاثیرات مثبت لینک سازی بر سودآوری تجارت و رونق کسب و کار شما به سه دسته زیر تقسیم می شود که در ادامه هر کدام از این موارد را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد:

    ایجاد ارتباط
    افزایش ترافیک سایت
    برند سازی
    تاثیر لینک سازی بر سودآوری کسب و کار

    برقراری ارتباط با وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط

    در بسیاری از موارد، ایجاد لینک و لینک سازی موجب می شود تا شما بتوانید با وب سایت ها و همچنین وبلاگ هایی که از نظر کاری با شما مرتبط هستند، آشنا شده و ارتباط برقرار کنید. در ابتدا ممکن است هدف شما تنها ایجاد لینک و استفاده از تاثیر آن برای وب سایتتان باشد، اما در همین لینک سازی می تواند پایه گذار یک ارتباط موثر با وب سایت مرتبط با حوزه فعالیت شما شود. این امر موجب می شود تا شما لینکی معتبر و مرتبط با تجارت خود را به دست آورید ، که تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت. در واقع از این طریق شما می توانید یک مبلغ معتبر برای کسب و کار خود بیابید که بسیار با ارزش است.

    افزایش ترافیک وب سایت

    در بحث های پیشین به طور مفصل در مورد تاثیر لینک سازی و دریافت لینک های معتبر بر روی رتبه بندی وب سایت صحبت کردیم. در این بخش به این موضوع اشاره می کنیم که لینک سازی می تواند بر روی ترافیک سایت شما نیز تاثیر داشته باشد. در واقع شما با ثبت لینک در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود می توانید میزان بازدید سایت خود را افزایش دهید و این امر می تواند بر افزایش تعداد مشتریان نیز تاثیر گذار باشد. در واقع ارزش لینک در این صورت نه تنها به تاثیری است که بر سئو دارد ، بلکه به افزایش تعداد مشتریان است که می تواند سودآوری شما را بهبود ببخشد.

    برند سازی و معرفی برند

    برندسازی و ایجاد یک نام منحصر به فرد ، از دیگر تاثیرات لینک سازی بر کسب و کار و سودآوری است. شما با لینک سازی می توانید برند خود را به جامعه بزرگ اینترنتی معرفی کنید. شما می توانید با تولید محتوای مناسب ، به تشریح حوزه فعالیت خود برای مخاطبان و کاربران بپردازید و در نهایت برند خود را به آنها معرفی نمایید. این امر موجب می شود تا افراد زیادی برند شما را ببیند. این امر موجب مشهور شدن برند شما در بین مخاطبان می شود. بنابراین شما می توانید با لینک سازی مهارت خود را به معرض نمایش قرار دهید و از مخاطبان در خواست کنید تا مطالب شما را با ذکر نام به اشتراک بگذارند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    معرفی معیارهای لینک سازی

    معیارهای مختلفی برای لینک سازی وجود دارد که شما برای سئو و بهبود رتبه سایت خود باید از آنها مطلع باشید. این معیارها می تواند به شما در قضاوت در مورد ارزش لینک ها ، ارزیابی کیفیت لینک ها و تعیین میزان اختصاص منابع به آنها کمک نماید. اطلاع از این معیارها همچنین در تجزیه و تحلیل مشخصات لینک ( گزارش کامل از تعداد و نوع لینک در یک وب سایت ) برای اطلاع از سطح رقابت شما می تواند مفید واقع شود. در این بخش از مقالات طراحی سایت ، شما را با برخی از این معیارها آشنا خواهیم کرد.

    معیارهای لینک سازی در سئو

    قدرت دامنه در واقع ارزش کلی یک دامنه است. به جای توجه به ارزش صفحات به تنهایی ، ما به دامنه برای درک میزان قدرت کلی وب سایت نگاه می کنیم. پیج رنک و رتبه صفحه توسط گوگل اندازه گیری می شود و بر پایه تعداد و کیفیت لینک هایی که به آن صفحه اشاره می کنند ، تعیین می شود. پیج رنک در یک مقیاس 0-10 اجرا می شود که در آن 10 بالاترین رتبه و 0 پایین ترین رتبه است. می توانید از پیج رنک صفحه اصلی یک سایت ، به عنوان یک ایده برای تعیین قدرت آن استفاده کنید. علاوه بر این پیج رنک یک شاخص عالی برای تعیین قدرت دامنه می باشد. زیرا بیشتر لینک ها به صفحه اصلی وب سایت اشاره می کند.
    قدرت صفحه نیز از دیگر عواملی است که به عنوان یک معیار برای لینک سازی مطرح است. برای اندازه گیری قدرت صفحه ابزارهای مختلفی وجود دارند که از میان آنها می توان به ابزارهایی نظیر PageRank extension برای کروم ، Google Toolbar for PageRank(برای اینترنتی اکسپلورر) و MozBar for measuring Page Authority اشاره کرد.
    متن انچر (Anchor text) از دیگر معیار های سنجش لینک سازی است که بر سئو و بهینه سازی سایت نیز تاثیر گذار و موثر می باشد. متن لنگر یک نشانه ای از موضوع صفحه لینک شده به گوگل می دهد. بنابراین اگر برای لینک به یک صفحه از کلمه " طراحی سایت " استفاده نمایید، این بدین معنی است که صفحه لینک شده دارای اطلاعاتی در زمینه طراحی سایت است. بنابراین گوگل می تواند از این اطلاعات به عنوان بخشی از الگوریتم های رتبه بندی خود استفاده نماید.
    معیار بعدی ، تعداد لینک ها است. به عنوان یک معیار ، تعداد لینک ها می تواند از دو جهت برای ما مفید باشند. اول از جهت اندازه گیری پیشرفت و موفقیت کمپین لینک سازی و دیگری برای مقایسه وب سایت خود با رقبا.
    لینک کردن دامنه های اصلی و ریشه از دیگر معیارهای لینک سازی است که در سئو موثر است. این معیار در واقع به عنوان یک سیگنال در رتبه بندی گوگل است. در اینجا منظور ما تعداد دامنه های مجزایی هستند که به وب سایت لینک می دهند نه تعداد خام لینک ها.
    وجود ارتباط در بین صفحات لینک شده نیز مهم است. در واقع دریافت لینک از وب سایت های مرتبط با حوزه فعالیت شما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی وب سایت و سئو داشته باشد. این امر موجب ایجاد یک لینک معتبر و با ارزش خواهد شد.
    موقعیت لینک در صفحه معیار دیگری است که در لینک سازی مورد توجه قرار می گیرد. باید توجه داشته باشید که در لینک سازی ، لینک را باید در قسمتی از صفحه وب سایت قرار دهید که کاربر بتواند به راحتی آن را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد. این امر در تاثیر گذاری بیشتر لینک موثر خواهد بود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    ترفند های لینک سازی
    معرفی برخی از ترفند های لینک سازی

    راه های بسیاری برای لینک سازی وجود دارند. تاکتیک های مناسب برای دریافت لینک های موثر و با ارزش به منابع در دسترس شما و همچنین به نوع صنعت شما بستگی دارد. لینک سازی برای آن دسته از صنایعی که دارای رقابت بسیار بالا هستند ، بسیار دشوار تر خواهد بود و به دست آوردن لینک برای این نوع صنایع بسیار سخت می باشد. سایر صنایع، اغلب صنایع جدید که به سرعت رو به رشد هستند دارای فرصت های زیادی برای برقراری ارتباط با بلاگر ها و ساخت انجمن ها می باشند. با این تصور در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم برخی از تاکتیک های لینک سازی را که برای اکثر وب سایت ها قابل اجرا هستند را برای شما کاربران عزیز شرح دهیم.

    ساخت لینک بر پایه محتوا

    برخی از این تاکتیک ها را در مقاله " ساخت کمپین لینک سازی" اشاره کردیم. در این بخش سعی ما بر این است تا دیگر بر مطالب تکراری نپردازیم. با فرض این که شما دارای یک هدف هستید و قصد دارید بر اساس آن به ساخت لینک بپردازید. این هدف می تواند به شکل بخشی از محتوا به صورت یکی از موارد زیر باشد:

    یک گرافیک
    یک تجسم داده
    یک کاغذ سفید
    راهنمای how-to
    یک ویدئو
    یک گالری تصاویر
    شما این هدف و دارایی را ایجاد کردید برای اینکه بتوانید برای آنها از افراد مرتبط لینک دریافت نمایید. سپس شما با هدف ساخت لینک به این افراد دسترسی پیدا می کنید. در طول زمان شما به جایی دست پیدا می کنید که برای دریافت لینک ، نیازی نیست از کسی سوال بپرسید. در عوض شما باید قادر به ایجاد محتوا با کمک تاثیرگذاران کلیدی در انجمن خود باشید. ایجاد محتوای استثنایی و با کیفیت می تواند نیازمند زمان خیلی زیادی باشد اما با این وجود امکان پذیر است.

    وبلاگ نویسی مهمان

    یکی دیگر از ترفندهای لینک سازی می تواند وبلاگ نویسی مهمان یا به اصطلاح لاتین Guest blogging باشد. این ترفند در واقع فرآیندی است که ارتباط با وب سایت های دیگر برای انتشار قسمتی از محتوای نوشته شده توسط شما در وبلاگ آنها است. در حالی که این یک راه حل موثر برای دریافت لینک از طریق تولید محتوای با کیفیت است، گوگل آن دسته از افرادی را که با استفاده از محتوای کم کیفیت و متن anchor بیش از حد بهینه از این تاکتیک سوئ استفاده کرده اند ، را به اصطلاح cracked down کرده است.

    با رایج شدن این تاکتیک برای لینک سازی، کیفیت پست ها به سرعت کاهش پیدا کرد. مت کاتز، رئیس تیم هرزنامه وب گوگل، در یک پست اعلام کرد: با وجود پایین آمدن کیفیت پست ها در اثر نوشتن پست مهمان، اگر شما قادر به نوشتن محتوای با کیفیت بالا هستید، هنوز هم بسیاری از سایت های معتبر و بزرگ ، پست مهمان را قبول می کنند. به عنوان مثال وب سایت معتبر moz یکی از این سایت ها می باشد.

    از دیگر تاکتیک های لینک سازی می توان به موارد زیر اشاره گرد:

    تاکتیک Ego bait (طعمه ضمیر)
    ساخت لین شکسته
    احیای لینک
    هزاران روش برای ساخت لینک وجود دارد که در این مقاله از طراحی سایت تنها به برخی از این روش ها اشاره کردیم. انتخاب روش خاص لینک سازی به منابع ، خلاقیت ، مخاطبان و همچنین زمان در دسترس شما بستگی دارد
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    عوامل موثر بر زمان تاثیر گذاری لینک سازی بر رتبه بندی
    چه مدت زمان طول می کشد تا لینک سازی بر رتبه بندی سایت اثر بگذارد؟

    به طور مفصل در مورد لینک سازی و مراحل آن در مقالات قبلی توضیح داده شد. در حالت کلی به این نتیجه رسیدیم که لینک سازی از روش های مختلف می تواند بر کسب و کار شما تاثیر بگذارد و رتبه بندی و سئو وب سایت شما را بهبود ببخشد. همانطور که قبلا نیز گفته شد ، لینک سازی یک فرآیند زمان بر است که می تواند بر روی رتبه بندی سایت اثر بگذارد. پس از انجام لینک سازی و ساخت لینک های معتبر و با ارزش ، باز هم نیاز به زما داریم. زمانی برای تاثیر گذاری این لینک ها بر وب سایت.

    در واقع گوگل ابتدا باید این لینک ها را شناسایی کند و سپس بر اساس رتبه و ارزشی که این لینک ها دارند ، تاثیر آنها را بر روی سایت شما اعمال کند که این فرآیند ها نیازمند یک دوره نسبتا طولانی می باشد. زمان لازم برای لینک سازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این بخش از مقالات طراحی سایت به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

    عوامل موثر بر زمان لینک سازی

    یکی از عوامل موثر بر مدت زمان لینک سازی ، رقابت کلی موجود در صنعت شما است.
    میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر شما نیز از عواملی است که بر مدت زمان لازم برای اثر گذاری لینک بر روی رتبه بندی سایت شما ، تاثیر دارد.
    میزان فعالت رقبا نیز از دیگر عوامل است. برای مثال هرچه آنها نیز در لینک سازی فعال باشند، کار شما سخت تر خواهد بود.
    نوع لینکی که شما می سازید نیز مهم و تاثیر گذار است.
    سن و قدرت دامنه نیز بر روی این عامل تاثیر گذار می باشد.
    همه این فاکتورها می تواند بدین معنی باشد که اثرگذاری لینک بر روی سئو و رتبه بندی سایت و فرآیند لینک سازی می تواند از چند روز تا چند ماه زمان بر باشد. این زمان وابسته به هدف و انتظارات می باشدو همه بخش ها باید برای دستیابی به یک هدف به صورت متوالی انجام شوند.

    روش تسریع اثرگذاری لینک ها بر روی سئو سایت

    انتظار واقع بینانه به این فرآیند این گونه است که با کار مداوم به منظور بهبود سئو سایت و به طور کلی بهبود تجارت و فعالیت آنلاین ، شما یک افزایش در ترافیک سایت خود داشته باشید. به طور کلی بهتر است به لینک سازی به عنوان یک فعالیت مطلق برای رسیدن به موفقیت فکر نکنید زیرا در این صورت ممکن است نتیجه به دست آمده شما را نا امید کند. این بدین معناست که لینک سازی و ساخت لینک به منظور بهبود سئو باید به صورت هدفمند و در یک جریان ثابت به همراه اجرای سایر طرح های تاثیر گذار بر سئو (نظیر تولید محتوای بکر و جذاب ، فعالیت در شبکه های اجتماعی ، خدمات مشتری عالی ، طراحی سایت اصولی و استاندارد و غیره) عمل نمایید. ترکیب همه این عوامل می تواند منجر به افزایش ترافیک و در نتیجه افزایش در در آمد شما شود. این یک ترکیب سازگار برای دستیابی به هدف است که تاثیر گذاری لینک ها بر روی سئو سایت را تسریع می بخشد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    روش های ساده برای لینک سازی هدفمند
    راه های ساده برای لینک بیلدینگ به صورت هدفمند

    پس از تکمیل طراحی سایت و راه اندازی وب سایت ، مرحله بعدی توجه بیشتر به سئو سایت است. این برای موفقیت وب سایت امری ضروری محسوب می شود. یکی از گام های بهبود سئو ، لینک سازی است. اما هر لینک سازی نمی تواند موثر واقع شود و تنها لینک سازی های هدفمند هستند که می توانند بر موفقیت سایت تاثیر مثبت داشته باشند. در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم به 9 روش ساده برای لینک سازی هدفمند اشاره کنیم. شما می توانید به راحتی با دنبال کردن این روش ها ، سئو وب سایت خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

    برای بهبود سئو باید هم در پایه طراحی سایت ، تاکتیک های سئو را رعایت کنید و هم به صورت اصولی پس از راه اندازی وب سایت به انجام فعالیت های موثر در سئو بپردازید. لازم به ذکر است که موتورهای جستجو روزبه روز پیشرفته تر می شوند و از نظر هوش نیز بسیار توسعه پیدا می کنند و می توانند وب سایت های اسپم را از سایت های معتبر و مرجع شناسایی کنند و بر این اساس به وب سایت ها رتبه دهند.

    با توجه به توسعه موتورهای جستجو ، کارشناسان سئو نیز سعی در افزایش اطلاعات خود در این زمینه نموده اند اما چیزی که مشخص است این است که متخصصان سئو معمولا تمایل به به اشتراک گذاری اطلاعات تخصصی خود ندارند. با این وجود در این مقاله ما به برخی از این ترفندهای تخصصی می پردازیم.

    9 روش ساده برای لینک سازی هدفمند

    لینک دادن به وب سایت های معتبر و هم رشته شما می تواند اعتبار سایت شما را به عنوان یک مرجع افزایش دهد. البته توجه داشته باشید که این کار نباید به صورت خیلی زیاد انجام شود زیرا می تواند اثر منفی داشته باشد.
    ایجاد تعامل با کاربران و مشتریان از دیگر روش های لینک سازی هدفمند است. برای ایجاد ارتباط و تعامل روش های مختلفی وجود دارد که به عنوان برخی از آنها می توان به مواردی نظیر کامنت ها ، پرسش و پاسخ ، لینک پیوستن بله شبکه اجتماعی ، ارتباط از طریق ایمیل و غیره اشاره کرد.
    برای لینک سازی هدفمند یکی از روش های ساده، پیوستن به گروه های فعال است که در زمینه کاری شما فعالیت دارند.
    بازنشر مطالب وب سایت شما در وب سایت هایی که دارای قابلیت لینک پذیری هستند و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند نیز می تواند شما را در لینک سازی هدفمند یاری رساند.
    تعیین اهداف جدید و بازبینی مطالب وب سایت موجب می شود تا شما بتوانید مطالب خود را مطابق با روش های جدید لینک سازی ، لینک دهید.
    با نقل قول کردن ویدئو ها و مطالبی که در وب سایت های دارای اعتبار و هم زمینه با کسب و کار شما منتشر شده اند ، محبوبیت سایت خود را افزایش دهید.
    برای لینک سازی باید مطالب را به صورت مداوم و منظم به اشتراک گذارید.
    به منظور جذب کاربر برای کلیک بر روی لینک سایت شما ، صفحات پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی تقویت کنید.
    و در نهایت نکته قابل توجه برای لینک سازی ایجاد وب سایتی است که دارای جذابیت بالایی باشد. این جذابیت هم از جانب محتوا و هم از حیث طراحی سایت مهم است.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا