طراحی وب آموزش سئو

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
مقایسه سئو کلاه سیاه (black hat SEO) و کلاه سفید (white hat SEO)

مقایسه سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

تفاوت بین سئو کلاه سیاه (black hat SEO) و کلاه سفید (white hat SEO) در تکنیک های مورد استفاده برای بهبود رتبه یک وب سایت است. سئوی کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی مورد استفاده برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجو، و شکستن قوانین موتور های جستجو اشاره دارد. سئو به روش کلاه سیاه فقط بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و تاکیدی بر مخاطب انسان ندارد.

سئو کلاه سیاه معمولا توسط کسانی استفاده می شود که به جای سرمایه گذاری بلند مدت در سایت، به دنبال بازگشت سریع به سایت خود هستند.

برخی از تکنیک هایی که در سئو کلاه سیاه استفاده می شود، عبارتند از: کلمات کلیدی، ایجاد لینک ها، لینک و متون مخفی و اسپم کردن محتوای وبلاگ. عواقب ناشی از سئو به روش کلاه سیاه می تواند باعث ممنوع شدن سایت شما در موتورهای جستجو و ایندکس نشدن آن بدلیل استفاده از تکنیک های غیر اخلاقی شود.

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی که بیش از موتورهای جستجو، مخاطب انسان را هدف قرار می دهند، اشاره دارد. تکنیک هایی که معمولا در سئو کلاه سفید به کار می روند شامل استفاده از کلمات کلیدی، آنالیز کلمات کلیدی، انجام تحقیقات، بازنویسی متا تگ ها به منظور ایجاد ارتباط بیشتر، بک لینک ها، ایجاد لینک و نوشتن محتوای مناسب برای انسان می باشند. کسانی که از سئو از نوع کلاه سفید استفاده می کنند در واقع خواستار یک سرمایه گذاری بلند مدت در وب سایت خود هستند.

تکنیک های سئو کلاه سفید:

محتوای با کیفیت. ایجاد محتوای با کیفیت مهم است، زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهد که سایت شما منحصر به فرد است و برای نمایش دادن مناسب است. جستجوی کلمات کلیدی کوتاه و بلند و مرتبط به سایت شما نیز لازم و ضروری است. مطمئن شوید که کلمات کلیدی را به طور طبیعی در تیترها، لینک متن anchor و عنوان صفحه به کار بـرده باشید. علاوه بر این، مهم است که به طور منظم، مطالب جدید به سایت اضافه کنید.

هرچه محتوای سایت شما غنی تر باشد، نزد موتورهای جستجو، مخاطبان و وب مسترها دارای ارزش بیشتری است. اگر چه ایجاد محتوای با کیفیت ممکن است وقت گیر باشد، اما در دراز مدت ارزش بالایی خواهد داشت.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چرا سئو باید در قلب هر استراتژی بازاریابی حضور داشته باشد؟
    سئو هنگامی که گوگل به روز رسانی الگوریتم های پنگوئن و پاندا را ارائه داد، جلوه خود را از دست داده بود. این به روز رسانی ها، سئو کلاه سیاه را که هدف کلی آنها به دست آوردن نتایج کوتاه مدت از طریق دستکاری در نقاط ضعف الگوریتم های گوگل بود، به طور کلی شکست دادند.

    گوگل در حال حاضر به خوبی کار می کند و بر محتوای با کیفیت تمرکز دارد. بنابراین آیا این بدان معنی است که دوران سئو به سر رسیده است؟ پس چرا به جای کانال های بازاریابی دیگر مثل خرید رسانه ها، بر روی سئو تمرکز می کنیم؟

    چرا سئو باید در قلب هر استراتژی بازاریابی حضور داشته باشد؟

    به عبارت ساده: سئو هدیه ای است که از دادن آن جلوگیری می کنیم. برای سئو نیاز به سرمایه گذاری کم داریم اما هنگامی که یک رتبه بالا در گوگل کسب کنیم برای مدت طولانی در آنجا باقی می مانیم و ترافیک بالایی کسب می کنیم. در مقابل برای دریافت ترافیک در رسانه های اجتماعی باید هزینه پرداخت کنیم بنابراین سئو نسبت به رسانه های اجتماعی در راس قرار دارد.

    سئو به 4 بخش تقسیم می شود:

    • سئو داخلی یا Onsite ( مقدار و کیفیت محتوای داخل سایت)

    • سئو خارجی یا Off-site ( تعداد و کیفیت بک لینک ها)

    • سئو تخصصی ( مطمئن شوید که سایت شما به درستی و بدون هیچ خطای سرور و لینک شکسته ای فعالیت می کند)

    • سئو کاربر

    اینکه به هر کدام از این بخش ها چقدر توجه و اهمیت داده شود بستگی به ساختار شرکت، بودجه و غیره دارد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چه تگ هایی برای سئو مفید هستند؟
    متا تگ چیست؟

    متا تگ ها اطلاعات بیشتری را در مورد صفحه سایت در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. این اطلاعات ضمنی هستند و بدین معنی است که این تگ ها برای بازدید کنندگان سایت قابل مشاهده نیستند.

    متا تگ ها را می توان در طراحی سایت در المنت <head> در صفحه وب سایت یافت. متا تگ ها می توانند در قسمت <body> قرار داد اما خیلی بهتر است که این کار را انجام ندهید. با قرار دادن متا تگ در قسمت <body> یک صفحه، برخی از مرورگرها ممکن است نتوانند آنها را شناسایی کنند و در نتیجه با این کار شما عملا یک نشانه گذاری نامعتبر ایجاد کرده اید.

    اغلب، متا تگ ها شامل یک صفت نام می شوند که که یک نوع ابر داده تنظیم می کند. ارزش این ابر داده ها از طریق یک صفت محتوا بیان می شود.

    در اینجا برخی از تگ های متا که در طراحی سایت شما با آنها مواجه خواهید شد را برای شما بیان کرده ایم. اجازه دهید به سرعت چند تگ متا مختلف که ممکن است در یک صفحه وب یافت شود را به سرعت اجرا کنیم.

    چه تگ هایی برای سئو مفید هستند؟

    توضیحات متا (Meta Description)

    تگ توضیحات متا احتمالا یکی از مفیدترین متا تگ ها است. همانطور که از نام آن مشخص است، تگ توضیحات متا، توضیحات مختصری در مورد صفحه در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. مانند مثال زیر:

    <meta name=” Description” content=”همه چیز در مورد تگ متا” />

    این تگ به منظور داشتن قدرت رتبه بندی خیلی بیشتر به کار می رود اما به روز رسانی الگوریتم ها اثر آن را کاهش می دهند. این تگ ها رتبه شما را بهبود نمی دهند با این حال تگ متا هنوز هم مفید است زیرا در صفحات نتایج موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد.

    این بدین معنی است که تگ متا هنوز هم می تواند رتبه به ازای کلیک صفحات شما را بهبود می بخشد. بعد از جستجو، کلمات مشابهی که کاربران جستجو کرده اند به صورت پر رنگ تر نشان داده می شوند. به همین دلیل است که توضیحات خوب یک صفحه، برای کاربر مرتبط بهتر نمایش داده می شود و شانس کلیک کردن لینک صفحه سایت شما را افزایش می دهد.

    اما اگر قسمت توضیحات صفحه خالی باشد موتورهای جستجو در صفحات نتایج یک متن کوتاهی که خود موتورهای جستجو ایجاد کردند را نمایش می دهند. اکثر این متن ها خیلی خوب نیستند، بدین معنی که شانس کلیک کردن صفحه شما توسط کاربر را کاهش می دهند.

    متا روبات (Meta Robots)

    این تگ برای مدیریت قابلیت دسترسی به یک وب سایت تک صفحه ای برای موتورهای جستجو است. شما می توانید به موتورهای جستجو اجازه دهید و یا آنها را از ایندکس کردن صفحه، دنبال کردن لینک های آن و یا آرشیو آن جلوگیری کنید. برای مثال:

    <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” />

    چرا این تگ ها برای سئو مفید هستند؟ اول از همه این یک راه آسان برای جلوگیری از ایندکس شدن مطالب تکراری است. همچنین ممکن است برای صفحات ناقص و یا صفحات دارای اطلاعات محرمانه نیز مفید باشند.

    تگ عنوان (title tag)

    از نظر فنی، تگ عنوان یک متا تگ نیست اما اغلب در همین مجموعه قرار می گیرد. ما نیز این تگ را در این لیست قرار دادیم زیرا تگ عنوان برای سئو بسیار مهم است. در طراحی سایت ، تگ عنوان در تمام سندهای Html لازم است و معرف عنوان سند است.

    <title>عنوان صفحه</title>

    ساده و قدرتمند است. عنوان در دو محل متفاوت نشان داده می شود; در بالای مرورگر وب و در نتایج صفحات جستجوی گوگل. این بدین معنی است که تگ عنوان در رتبه بندی شما و CTR دارای تاثیر فراوانی است.

    یک عنوان مناسب باید شامل کلمات کلیدی باشد و بهتر است از کلمات کلیدی در آغاز عنوان استفاده شود. به یاد داشته باشید که اگر این کلمات با عبارت مورد جستجوی کاربران مشابه باشند برجسته نشان داده می شوند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، طول عنوان است. گوگل عناوین را به 70 کاراکتر محدود کرده است.

    برخی دیگر از تگ های متا برای استفاده در طراحی سایت

    برخی دیگر از تگ های متا وجود دارند که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرند البته این تگ ها تاثیر زیادی در سئو ندارند و یا کلا در سئو بی تاثیر هستند.

    نوع محتوا متا (مجموعه نویسه) Meta Content Type

    برچسب نوع محتوا متا برای شناسایی رمزگذاری یک وب سایت استفاده می شود. بهتر است این قطعه از اطلاعات را برای جلوگیری از حدس کاراکترهای رمز گذاری توسط مرورگر ها که می تواند منجر به بروز مشکل شود، استفاده کرد. اما این تگ در رتبه بندی و CTR تاثیر ندارد.

    <meta http-equiv='Content-Type' content='Type=text/html; charset=utf-8'>

    این تگ ها باید قبل از هر عنصر حاوی متن شامل تگ عنوان قرار گیرد.

    کلمات کلیدی متا ( keywords Meta)

    در گذشته این تگ ها مفید بودند ولی دیگر ارزشی ندارند. موتورهای جستجو دیگر از کلمات کلیدی برای رتبه بندی سایت استفاده نمی کنند.

    <meta name=”keywords” content=”تگ متا, سئو” />

    زبان متا (Meta Language)

    این تگ قبلا برای تعریف زبان یک صفحه وب مورد استفاده قرار می گرفت.

    <meta http-equiv="content-language" content="fr" />
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    سئو و UX در طراحی سایت
    در طراحی سایت دو موضوع بسیار مهم و غیر قابل انکار وجود دارد که تاثیر به سزایی در طراحی سایت دارد. این دو موضوع مهم در طراحی سایت که باید به آنها توجه شود، سئو و UX است.

    مفهوم سئو در طراحی سایت را قبلا برای شما کاربران عزیز به طور مفصل شرح داده ایم. در ابتدا تعریف کوتاهی از UX در طراحی سایت ارائه می نماییم. UX مخفف عبارت User experience به معنی طراحی سایت مطابق با تجربه کاربر است. استفاده از ux در طراحی سایت اهمیت بسیار بالایی دارد.

    سئو و UX در طراحی سایت

    با اینکه این دو موضوع دارای یک هدف برای ارائه خدمات هستند، اما به طور متعارف، دو گروه مجزا و متفاوت هستند. هدف ux در طراحی سایت، بر حفظ کاربر نهایی تمرکز دارد در صورتی که سئو در طراحی سایت به طور حرفه ای سعی بر کشف الگوریتم های جستجو جدید دارد.

    هر دو این ها، فیلدهای داینامیک هستند و هرکدام به ظاهر متفاوت است. اغلب، این دو مخالف یکدیگر به نظر می رسد. صحیح یا غلط بودن این امر مهم نیست اما به طور کلی این مفهوم رایج است. بازدیدکنندگان باید قادر به یافتن سایت شما باشند و زمانی که سایت شما را یافتند، باید طراحی سایت شما تاثیر گذار باشد. هر دو ملاحظات، سئو و ux ، برای بقای طولانی مدت سایت مهم هستند و اولویت بندی آنها در طراحی سایت کمی دشوار است. به همین دلیل است که این دو گاهی در برابر هم عمل می کنند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    6 قانون سئو در سال 2016
    قوانین سئو موثر در طول چند سال گذشته تغییر کرده است. کارشناسان، در مورد وضعیت فعلی سئو و چگونگی حداکثر سازی سئو در سال 2016 راهنمایی هایی را ارائه نموده اند. همانطور که می دانید سئو جز جدایی ناپذیر طراحی سایت است و تاثیر شگرفی در موفقیت طراحی سایت و دستیابی به هدف طراحی سایت دارد. در حال حاضر افراد بر روی محتوا در طراحی سایت سرمایه گذاری می کنند اما به عنوان یک اهرم آنها باید زمانی را صرف یادگیری قوانین جدید سئو نمایند.

    دوره افزایش ترافیک سایت از طریق تمرکز بر روی دسته بندی سرفصل ها با کلمات کلیدی دیگر از بین رفته است، در حال حاضر کارشناسان معتقدند که استراتژی جدید سئو، حول محور تجربه تمرکز دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات آموزش طراحی سایت و آموزش سئو ، قصد داریم 6 قانون سئو در سال 2016 را به منظور حداکثر سازی محتوای سرمایه گذاری برای شما ارائه دهیم.

    6 قانون سئو در سال 2016

    مفهوم همه چیز است

    به گفته کیروس شپرد، مدیر توسعه مخاطبان درMoz، دیگر نیازی به ارائه کلمات کلیدی دقیق به نتایج جستجو مربوطه نیست. در گذشته این امر مهم بود. اما در حال حاضر، موتورهای جستجو، چگونگی تعامل کاربران با وب سایت شما را مشاهده می کنند. در واقع تنها کلیک کاربر مهم نیست بلکه رضایت کاربر از سایت شما نیز بسیار مهم است.

    کلمات کلیدی دیگر آغاز و پایان همه چیز نیستند

    قرار دادن کلمات کلیدی در سرفصل ها در طراحی سایت ، در سال 2016 از اهمیت کمتری برخوردار است. شپرد اذعان داشت: گوگل در تفسیر مفهوم و معنی بهتر شده است. برای مثال برای دریافت رتبه بندی به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت ، باید سه یا چهار بار از عبارت "بهترین شرکت طراحی سایت" استفاده کنید. این امر هنوز هم در طراحی سایت و سئو مهم است. اما اهمیت مفاهیم معنایی در حال افزایش است. به عنوان مثال از تجارب عالی و نمونه کارهای موفق طراحی سایت بنویسید، موتورهای جستجو از آنها برای رتبه بندی سایت شما استفاده می کنند.

    تمرکز بر تجربه کاربر (UX)

    با این تفاسیر، به گفته Rhea Drysdale، مدیر عامل شرکت Outspoken Media Inc، که یک شرکت مشاور سئو است، محتوای اصلی نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است. هرچه شما بتوانید محتوای یونیک بیشتری ایجاد کنید، خواه این محتوا عکس، فیلم و یا یک متن بلند باشد، به طور کلی هر محتوایی که کاربر را مشتاق به خواندن و اشتراک گذاردن نماید، برای سئو بهتر است.

    مسئله اندازه

    به گفته Laetsch، مقالات طولانی تر، بین 1200 تا 1500 کلمه، به طور میانگین در جستجو بهتر نمایش داده می شود. وی گفت: این امر به طور قابل توجهی نسبت به دو یا سه سال گذشته که 300 کلمه به عنوان یک صفحه طولانی محسوب می شد، تغییر کرده است. در حال حاضر مقالات طولانی تر، ترافیک بیشتری دریافت می کنند و از نظر سئو، به ویژه در شرایط رقابتی، رتبه بالاتری خواهند یافت. دلیل این تغییرات توسط گوگل، حصول اطمینان از ارسال ترافیک به صفحات کاربر پسند است. وی پیشنهاد می کند در متن های طولانی از عناوین فرعی و تصاویر برای راحت تر نمودن خواندن مطلب برای کاربر استفاده نمایید.

    بهینه سازی سایت برای تلفن همراه

    در حال حاضر بسیاری از کاربران، اخبار را در گوشی های هوشمند خود می خوانند بنابراین، طراحی سایت متناسب با گوشی های همراه امری مهم و ضروری است.

    استفاده از تصاویر منحصر به فرد

    شپرد اعلام کرد: با اینکه تصاویر، منبع اصلی ارجاع در گوگل نیستند، داشتن عکس های منحصر به فرد در سایت ارزشمند است. یک تصویر می تواند در سراسر وب نمایش داده شود اما محتوای منحصر به فرد در تصویر، چیزی است که موجب ایستادگی آن می شود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    تاثیر کلمه کلیدی بر سئو در سال 2016
    سئو در واقع بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است که هرساله دستخوش تغییرات می شود. هر سال بخشی از فاکتور های موثر در سئو تغییر می کنند و یا فاکتورهای جدیدی معرفی می شوند که در سئو و رتبه بندی سایت اثر می گذارند. سال 2016 نیز از این قاعده مستثنی نیست و سئو در سال 2016 دستخوش تغییراتی بوده است. از آنجایی که سئو و طراحی سایت دو جز جدایی ناپذیر هستند و در واقع سئو ضامن دستیابی به هدف مورد نظر طراحی سایت است، در این بخش از مقالات آموزش طراحی سایت قصد داریم شما کاربران عزیز را با تاثیر کلمه کلیدی بر سئو در سال 2016 آشنا کنیم.

    تاثیر کلمه کلیدی بر سئو در سال 2016

    کلمه کلیدی

    در سال 2014 استفاده از کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در سئو و رتبه بندی سایت داشت. در سال گذشته روند استفاده از کلمات کلیدی اندکی تغییر کرد اما با این وجود حائز اهمیت بود. در سال 2016 نیز این روند همچنان ادامه دارد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای برای محصولات و کسب و کار خود می توانید از روش های موثر زیر استفاده کنید:

    • استفاده از ابزار جستجوی کلمات کلیدی مانند Google’s Keyword Planner
    • تجزیه تحلیل ترافیک سایت به منظور یافتن کلمات کلیدی که دارای سرچ بالایی هستند
    • استفاده از سایت های موجود در رتبه های برتر که دارای کسب و کار مشابه شما هستند

    گوگل در سال های اخیر پیچیده تر شده است و به جای جستجوی توجه به عبارت جستجو برای یافتن کلمات کلیدی، به تجزیه تحلیل عبارت جستجو برای یافتن هدف و منظور کاربر می پردازد. بدین معنی که زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو می کند، گوگل به دنبال موضوعات با ساختار مرتبط حول آن کلمه کلیدی می گردد. در نتیجه توصیه می شود به جای انتخاب یک یا دو کلمه یا عبارت برای نوشتن، از یافته های خود برای یادگیری بیشتر در مورد مخاطبان خود و نیازها و علایق آنها استفاده کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    تغییرات گوگل در سئو سایت شما موثر است
    هر ساله بیش از 600 بار الگوریتم های جستجوی گوگل تغییر می کنند و هر سال بیش از سال قبل به روز رسانی می شوند. سال 2015 برای بازاریابی اینترنتی مانند یک ترن هوایی بود و پیش بینی می شود، این روند در سال 2016 نیز ادامه داشته باشد.

    تغییرات گوگل در سئو سایت شما موثر است

    در حالی که بسیاری از این تغییرات جزئی هستند، گوگل گاهی اوقات یک به روز رسانی اساسی در الگوریتم های خود ایجاد می کند (مانند مرغ مگس خوار) که نتایج جستجو را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. آیا استراتژی سئو در طراحی سایت شما با سال 2016 تطبیق دارد؟

    برای پاسخ به این سوال در این مقاله از مفالات آموزش طراحی سایت و سئو قصد داریم کند و کاوی در چگونگی شکل گیری سئو و تغییرات آن در سال 2016 نماییم.

    به منظور بهبود سئو سایت در سال 2016 ، قابلیت پاسخگویی وب سایت شما به نیاز کاربران، در درجه اول قرار دارد. لینک های داخلی به سئو و بهینه سازی سایت بسیار کمک می کنند. کلمات کلیدی در محتوا، داده های متا و لینک های ورودی در سئو بسیار موثر هستند. امروزه لینک های آبی در وب سایت شما به عنوان گنجینه دانش محسوب می شوند. گوگل دیگر به عنوان یک واسطه به خود نگاه نمی کند بلکه گوگل به دنبال پاسخ است.

    به عنوان بخشی از نمودار دانش گوگل، بخش پاسخ به عنوان یک ویژگی های برجسته در SERPs گوگل (صفحات نتایج جستجوی گوگل) در نظر گرفته می شود.

    در سال جدید الگوریتم های موثر گوگل در سئو سایت دستخوش تغیراتی است که در مورد آنها به طور مفصل در مقاله " 6 قانون سئو در سال 2016 " توضیح داده شد. بنابراین به منظور ماندن در جایگاه فعلی و همچنین برای ارتقا رتبه سایت در سال 2016 باید به باید به تغییرات و به روزرسانی الگوریتم های گوگل توجه نمایید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اهمیت سئو در طراحی سایت
    طراحی سایت اولین گام برای شروع کسب درآمد و معرفی برند در فضای اینترنتی است. امروزه طراحی سایت بسیار پر رونق است و تقریبا تمام کسب و کارها به آن روی آورده اند. این امر موجب شده تا رقابت در دنیای آنلاین نیز به وجود بیاید. اما چگونه می توان در طراحی سایت از رقبا پیشی گرفت؟ همانطور که می دانید در اولین صفحه گوگل که بیش از 80 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می دهد، تنها 10 لینک قرار دارد. برای اینکه جز 10 لینک برتر گوگل باشیم، باید به بهینه سازی سایت بپردازیم. در واقع اینجاست که بحث سئو به میان می آید.

    همانطور که قبلا در مقاله "سئو چیست" گفته شد، سئو ، بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که به بهتر دیده شدن وب سایت شما کمک شایانی می کند. سئو در تمام انواع طراحی سایت بسیار مهم است و نباید به هیچ وجه از آن غافل شد. لازم به ذکر است که این فرآیند امری زمان بر و دشوار است و نیاز به کار و تلاش مداوم و مستمر دارد.محتوا از نظر گوگل و موتورهای جستجو دیگر بسیار حائز اهمیت است. از این رو یکی از راه های بهبود و تقویت سئو در طراحی سایت ، بهبود محتوای سایت می باشد. منظور از بهبود محتوا، ایجاد محتوای مرتبط با موضوع و هدف سایت و به کارگیری کلمات کلیدی مورد نظر در آن است.

    بیشتر شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ معمولا بعد از اتمام طراحی سایت خود با یک سئو کار و کارشناس سئو قرار داد می بندند تا به طور مستمر برای تقویت سئو وب سایت آنها فعالیت کند. توجه داشته باشید که به موجب زمان بر بودن و دشواری سئو، انجام فرآیند آن نسبتا هزینه بر است. در هنگام استخدام و یا همکاری با یک سئو کار، سعی کنید بیش از جنبه اقتصادی به مهارت و توانایی وی توجه نمایید زیرا ممکن است در صورت نداشتن مهارت کافی، آسیب های جدی به موفقیت طراحی سایت و کسب و کار شما وارد کند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر
    رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر

    در این بخش از مقالات طراحی سایت و سئو قصد داریم مطالب آموزنده و مفیدی را در زمینه عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر برای شما کاربران عزیز شرح دهیم. همانطور که قبلا نیز گفته شد، طراحی سایت و سئو دو جز جدایی ناپذیر هستند که به کمک یکدیگر می توانند به کسب و کار شما رونق ببخشند. در ادامه به تشریح برخی از فاکتورهای موثر بر رتبه بندی و رنکینگ وب سایت می پردازیم.

    فاکتورهای موثر بر رتبه بندی وب سایت

    یکی از اصلی ترین و موثر ترین فاکتورها در سئو و رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، بک لینک ها می باشند. بک لینک درواقع تعداد دامنه هایی است که به وب سایت شما لینک داده اند. این فاکتور در رنکینگ وب سایت بسیار موثر و مفید می باشد. البته بک لینک های موثر هستند که این تاثیر زیاد را بر وب سایت وارد می کنند. لازم به ذکر است بک لینک گرفتن از دامنه های مختلف است که موجب بهبود و افزایش رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو می گردد.
    عامل دیگری که بر رتبه بندی سایت اثر مستقیم دارد ، میزان اعتبار و همچنین ارزش لینک های کلی در یک سایت است. به عبارت دیگر دامنه های معتبر و با ارزش می توانند به طور مستقیم در افزایش رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو موثر باشند. این عامل توسط Ahrefs Domain Rating مورد بررسی و اندازه گیری قرار گرفته است.


    عوامل تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر



    محتوا ضلع دیگر در این چند ضلعی است که نقش به سزایی در رتبه دهی وب سایت شما ایفا می کند. در واقع محتوا باید دارای ویژگی هایی نظیر ارتباط متن و موضوع ، قابل فهم بودن ، نگارش شیرین و صد البته غیر کپی بودن باشد. این یکی از فاکتورهای موثر در سئو و بهینه سازی سایت است که توسط گوگل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اعتبار موضوعی متن نیز بسیار مهم است و ارتباط متن و موضوع می تواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.
    طولانی بودن محتوا نیز از دیگر عوامل موثر در رتبه بندی وب سایت شما می باشد. در واقع آن دسته از مطالبی که دارای تعداد کلمات بیشتری هستند، تاثیر بهتری بر سئو و بهینه سازی سایت دارند. بنابراین توصیه می شود برای بهبود سئو سایت خود از محتوای طولانی بیشتر از محتوای کوتاه استفاده کنید. میانگین تعداد کلمات وب سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند ، 1890 کلمه می باشد.
    پروتکل نیز می تواند بر رتبه بندی وب سایت اثر گذار باشد. در این میان ، آن دسته از سایت هایی که دارای پروتکل HTTPS هستند در مقایسه با سایرین دارای رتبه بهتری در موتورهای جستجو می باشند. البته معمولا انتقال وب سایت به این نوع پروتکل صرفا با هدف بهبود سئو ، توصیه نمی شود. زیرا این کار دشوار بوده و در مقابل تاثیر آن بر رتبه بندی سایت کم است. اما اگر قصد طراحی سایت جدید را دارید توصیه می کنیم از این پروتکل استفاده نمایید.
    برخلاف تصور بسیاری از افراد ، بین سئو و نشانه گذاری های Schema ارتباط خاصی وجود ندارد. در واقع در حال حاضر این نشانه گذاری در رتبه بندی وب سایت بی تاثیر هستند اما این امکان وجود دارد که در آینده ، آن دسته از داده هایی که به صورت سازمان یافته وجود دارند، بتوانند بر سئو تاثیر گذار باشند.
    از دیگر موارد تاثیر گذار بر سئو و رتبه سایت ها ، انتخاب URL با تعداد حروف کمتر است. در واقع آن دسته از وب سایت هایی که دارای URL های کوتاه هستند می توانند در نتایج جستجوی گوگل از رتبه بالاتری نسبت به URL های طولانی برخوردار شوند.
    استفاده بیش از حد از تصاویر تاثیری بر رتبه وب سایت نخواهد داشت اما آن دسته از محتوا که به طور حداقل دارای یک عکس می باشند، می توانند بر سئو سایت تاثیر گذار باشند. در واقع می توان چنین گفت که استفاده از تصاویر جذاب موجب جلب توجه کاربران می شوند و در نتیجه ترافیک سایت را بالا می برند.
    سایر عوامل موثر بر سئو سایت:

    به کاربردن عبارت دقیق کلمه کلیدی در قسمت تگ عنوان صفحه
    سرعت بالای لود صفحه
    تعداد بیشتر بک لینک ها
    لینک های معتبر و موثر
    بانس ریت پایین
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    کمپین لینک سازی چیست؟
    کمپین لینک سازی

    در این مقاله از طراحی سایت قصد داریم اطلاعاتی را در مورد کمپین لینک سازی برای شما کاربران علاقه مند به طراحی سایت و سئو ارائه دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

    تعریف کمپین لینک سازی

    کمپین لیینک سازی ، روند فعالانه و تلاش برای افزایش لینک به وب سایت است که معمولا با یک هدف کلی همراه است. در واقع کمپین لینک سازی با به دست آوردن لینک برای وب سایت شما ، به آن ارزش می دهد و به طور کلی یک دارایی و ارزش است که می تواند شامل هر چیزی اعم از محتوا ، اخبار ، محصولات و خدمات باشد.

    ساختار کمپین لینک سازی

    یک کمپین لینک سازی دارای اجزا مختلفی هستند، که برخی از این اجزا برای دستیابی به موفقیت ضروری می باشند و برخی دیگر مفید هستند اما الزامی نمی باشند. که بیشتر به ترکیب ارزش ها و منابع در دسترس شما بستگی دارد.

    تعیین اهداف

    لینک سازی در واقع شکلی از بازاریابی اینترنتی است. و برای شروع هر نوع بازاریابی اینترنتی شما باید ابتدا هدف خود را تعیین کنید. اطلاع از هدف کمپین در شروع کار ، به شما این امکان را می دهد تا یک استراتژی ایجاد کنید که بهترین شانس برای دست یابی به موفقیت باشد. علاوه بر این شما باید مطمئن شوید که اهداف کمپین لینک سازی با اهداف کلی شما در ارتباط نزدیک باشد.

    در این جا ما با یک مشکل جزئی روبه رو خواهیم شد. در گذشته آموخته بودیم که لینک ها بخش قوی از الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو را تشکیل می دهند. اما مسئله این است که ساختن لینک موثر ، گاها زمان بر است و نیاز به زمان دارد تا اثر مثبت خود را در رتبه بندی بگذارد. بنابراین این فرآیند این گونه نیست که ، لینک را امروز بسازید و فردا نتیجه آن را ببینید. این امر یک مسئله برای سئو است زیرا نشان دادن این امر که کمپین لینک سازی موفق بوده است ، کار دشواری خواهد بود.

    کمپین لینک سازی چیست

    پیدا کردن ارزش ها و دارایی ها

    در قلب هر کمپین لینک سازی ، ارزش هایی وجود دارد که شما به منظور جذب و کسب لینک از آنها استفاده می کنید. این می تواند به عنوان یک قلاب نیز شناخته شود که مرم را از چیزی که شما ارائه می دهید، مطمئن می کند و موجب می شود که به لینک دادن به شما ، راغب شوند. ارزش ها و دارایی ها در هر تجارتی متفاوت است و شما باید دارایی های کسب و کار خود را که موجب جلب توجه دیگران به شما و کمک به ساخت لینک می شوند را شناسایی کنید.

    یکی از دارایی ههای دیگری که متخصصین سئو کلاه سیاه از آن هنوز هم استفاده می کنند، پول است. بدیهی است که همه دارایی ها به نحوی نیاز به سرمایه گذاری دارند، اما این رویکرد سئو ، به عنوان یک معامله نقدی خالص است. خرید لینک ، به شدت با قوانین گوگل تناقض دارد و در صورتی که یک وب سایت از این روش برای لینک سازی استفاده کند، توسط گوگل به شدت مجازات خواهد شد ( به اصطلاح پنالتی شدن سایت) و ترافیک خود را از دست خواهد داد. خرید لینک بسیار ریسک دارد و خطر آن بسیار سنگین تر از سود آن خواهد بود بنابراین اصلا توصیه نمی شود.

    چه نوع لینک هایی را نیاز دارید؟

    در هنگام تعریف استراتژی برای کمپین لینک سازی خود ، باید در مورد نوع لینک هایی که نیاز دارید، فکر کنید. انواع مختلفی وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

    لینک به صفحه اصلی
    لینک به صفحات داخلی مانند محصولات و دسته بندی ها
    لینک های حاوی برند / نام شرکت
    لینک های در بردارنده کلمه کلیدی مورد نظر شما
    علاوه بر این، ترکیبی از موارد فوق نیز وجود دارد مانند لینک حاوی برند به یک صفحه داخلی. بنابراین برای دستیابی سریع تر به هدف خود ، نوع لینک را تعیین کنید.

    یافتن اهداف لینک

    اولین چیزی که شما باید در نظر بگیرید، افرادی هستند که مخاطب شما می باشند. این کار برای اطمینان از این موضوع است که افراد مخاطب شما ، به محتوای وب سایت شما علاقه مند هستند. این امر موجب می شود تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند.

    پس از طی این مراحل ساختار کمپین لینک سازی ، دارای مراحل دیگری نیز می باشد که به شرح زیر است:

    شناسایی هدف مخاطبان برای لینک ها
    تکنیک های پیدا کردن هدف لینک
    پیدا کردن لیست بلاگر ها
    یافتن بلاگر ها در توییتر
    نمایش جستجوی پیشرفته
    یافتن جزییات مخاطبان
    نصب ToutApp برای گوگل کروم
    اولویت بندی اهداف لینک
    توجه معیارهای دامنه
    تاثیر بلاگر ها
    احتمال لینک دهی
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا