- عضویت
- 2017/11/26
- ارسالی ها
- 220
- امتیاز واکنش
- 11,190
- امتیاز
- 616
موسیقی پاپ کره جنوبی معروف به «کی پاپ»، با سرعت در حال محبوبیت است. ظهور موفقیت آمیز «کی پاپ» در صحنه موسیقی پاپ غربی، با ترانه «گنگنام استایل» شروع شد که ویدیوی آن بیش از دو میلیارد بیننده یوتیوب در سراسر دنیا داشت.
«بیگ بنگ» یک گروه معروف کره جنوبی، در کشورهای دیگر شناخته شده و معمولا در فهرست بهترین های موسیقی و برنده جایزه شده اند. یکی از اعضای گروه «بیگ بنگ» می گوید: «مردم ما را دوست دارند و کارهای ما را دنبال می کنند، از مد و لباسمان گرفته تا موسیقی و نوع رقـ*ـص. این به ما احساس خوبی می دهد. حتما برای مردم جالب هستیم. قبلا ما از هنرمندان دیگر، از رقـ*ـص و موسیقی آنها الگو می گرفتیم حالا دیگران از ما الهام می گیرند.»
گروه موفق «بیگ بنگ» سال 2013 را به برگزاری کنسرت و تور گذراندند. دو نفر از اعضای گروه، انفرادی هم کار می کنند. ترانه «رینگا لینگا» ی این گروه، در سنگاپور، مالزی، تایوان، ویتنام و ماکائو در راس فهرست جدول آی تیونز بود.
موفقیت موسیقی و رقـ*ـص در کره جنوبی در منطقه تاثیر داشته و جوانان کشورهای همجوار را بخود جلب کرده است. جسیکا درن، دختر 22 ساله اهل اندونزی، سال گذشته برای شرکت در کلاسهای رقـ*ـص و آواز خوانی به سئول در کره جنوبی آمد. اما قبل از آن، دو سال در کشورش مشغول یادگرفتن زبان کره ای بود. اما جسیکا چه هدفی دارد؟ او می گوید: «رویای من این است که یک خواننده بزرگ کی پاپ در کره جنوبی باشم.»
برای رسیدن به این رویا، بسیاری از آرزومندان باید سالها، حتی ده سال در مدرسه ها و موسسات هنری تمرین های سخت پشت سر بگذرانند. بسیاری از گروههای معروف کی پاپ، برای رسیدن به صحنه، بیش از پنج سال تمرین و آموزش داشتند.
یکی از مربیان رقـ*ـص بومی و صاحب یک استودیوی رقـ*ـص کره جنوبی می گوید: «هنرجویان کشورهای دیگر به اینجا می آیند چون اینجا امکان ارتباط با هنرمندان و استودیو ها بیشتر است. چه برای آموزش صدا، چه رقـ*ـص اینجا امکانات بیشتری وجود دارد.» یکی دیگر از هنرجویان، ساکی دختر 23 ساله ژاپنی است. او در یک رستوران کار می کند و از درآمد ماهانه 850 دلاری اش، دویست دلار را صرف شهریه کلاس رقـ*ـص و آواز می کند.
یکی از صاحبنظران و منتقدان موسیقی کره جنوبی در باره تاثیر و مزایای این تبادل بین کشورها می گوید: «از لحاظ مالی به نفع آژانس های هنری است. چون هزینه تبیلیغات در کشورهای خارجی کمتر می شود. ضمنا زمینه برای حضور استعداد های هنری کشورهای دیگر در کره جنوبی آماده تر است.»
«کی پاپ» مساوی با پول هم هست. تازه ترین ویدیو کلیپ «بیگ بنگ» نود میلیون بیننده یوتیوبی داشته است. بر اساس مجله آمریکایی «بیل بورد»، صنعت موسیقی کره جنوبی سال 2012 سه و نیم میلیارد دلار در آمد داشت که حدود 28 درصد بیشتر از سال قبل است. این پیشرفت، مدیون سرمایه گذاری همه جانبه و سنگین آژانس های هنری در تربیت استعداد های تازه است.
آخرین ویرایش توسط مدیر: