اکنون بیش از 15 سال از انتشار کامپایلرهایی همچون ++Turbo C برای توسعه در محیط DOS می گذرد و در طی این سال ها امکانات و کتابخانه های بسیاری به زبان های C و ++C اضافه شده است از جمله STL در ++C که بسیاری از الگوریتم های معروف و پرکاربرد مانند پشته ، لیست پیوندی ،انواع صف ، انواع مرتب سازی ها و غیره را بدون نیاز به پیاده سازی در اختیار شما قرار می دهد که برای بهره مندی از این امکانات می بایست از کامپایلرهای جدید و به روز 32/64 بیتی استفاده کرد، از جمله:
++Visual C و ++minGW/Dev C (کد باز و رایگان) و C++Builder و ...
نکته: امروزه در محیط های آموزشی سراسر دنیا از نسخه های رایگان این کامپایلرها و یا کامپایلرهای کد باز به عنوان جایگزینی برای ++Turbo C استفاده می کنند.
سوال- آیا می توان از توابع گرافیکی قدیمی graphics.h در محیط های جدید برنامه نویسی مانند Visual C++ /Borland C++builder / gcc / mingw و ... استفاده کرد؟
خیر، این توابع از جمله توابع 16 بیتی قدیمی و منسوخ شده بورلند می باشند که برخلاف تفکر برخی از نوآموزان، جزئی از این زبان نیست.
لذا برای توسعه های جدید، چندین راه وجود دارد:
روش 1) اولین و بهترین روش برای کار با گرافیک مخصوصا برای دانشجویان، روی آوردن به نوشتن برنامه های غیر کنسولی می باشد (با زبان C++/C) همانند سایر برنامه های ویندوز اما فقط در سطح ساده و برای نمایش اشکال گرافیکی و البته بدون داخل شدن در مباحث های پیشرفته واسط کاربری. (به این شکل که پنجره ای ایجاد نموده و در آن شروع به رسم اشکال گرافیکی کنید)
در ویندوز دوستان می توانند با توابع گرافیکی GDI و +GDI از طریق شیوه های win32 و MFC با کامپایلرهای ++VC و ++DevC و یا از طریق VCL با کامپایلر C++Builder این کار را انجام دهند
++Visual C و ++minGW/Dev C (کد باز و رایگان) و C++Builder و ...
نکته: امروزه در محیط های آموزشی سراسر دنیا از نسخه های رایگان این کامپایلرها و یا کامپایلرهای کد باز به عنوان جایگزینی برای ++Turbo C استفاده می کنند.
سوال- آیا می توان از توابع گرافیکی قدیمی graphics.h در محیط های جدید برنامه نویسی مانند Visual C++ /Borland C++builder / gcc / mingw و ... استفاده کرد؟
خیر، این توابع از جمله توابع 16 بیتی قدیمی و منسوخ شده بورلند می باشند که برخلاف تفکر برخی از نوآموزان، جزئی از این زبان نیست.
لذا برای توسعه های جدید، چندین راه وجود دارد:
روش 1) اولین و بهترین روش برای کار با گرافیک مخصوصا برای دانشجویان، روی آوردن به نوشتن برنامه های غیر کنسولی می باشد (با زبان C++/C) همانند سایر برنامه های ویندوز اما فقط در سطح ساده و برای نمایش اشکال گرافیکی و البته بدون داخل شدن در مباحث های پیشرفته واسط کاربری. (به این شکل که پنجره ای ایجاد نموده و در آن شروع به رسم اشکال گرافیکی کنید)
در ویندوز دوستان می توانند با توابع گرافیکی GDI و +GDI از طریق شیوه های win32 و MFC با کامپایلرهای ++VC و ++DevC و یا از طریق VCL با کامپایلر C++Builder این کار را انجام دهند