هدف از طراحی منظره
در طول قرنها طراحی از منظره بسیار محبوب بوده است و هم اکنون از تنوع زیادی برخوردار است.
مناظر به هنرمند این امکان را می دهند که به راحتی بتواند خارج از فضای بسته به نقاشی بپردازد و برای بیننده امکان احیای محیط طبیعی را در ذهن فراهم آورد.
در دهه نخست امکان دارد که این مطالب شما را به یاد نقاشی های مناظر غیر حرفه ای به همراه نواقص آن ها بیاندازد و اصالت اثر را در ذهن ها به مخاطره بیاندازد.
ولی آنچه گالری ها موزه ها جستجو میکنند و تازگی و عمق تصویری است که مبین معنا و مفهوم در آثار می باشند
به این معنا که هنرمند رنگ و پرسپکتیو را در راستای صداقت و وفاداری به طبیعت به کاربرد جمله بندان (Cezanne) این است:
درک احساسات من قبل از فهم طبیعت و لازمه آن حساسیتی است که به معنی چگونگی دیدن واقعی جهان است.
اینکه توانایی شخص هنرمند در دیدن آنچه در پیرامون اوست چقدر خلاقانه و با حساسیت بالاست.
اما در اینجا مسئله اندکی آشفتگی پیش می آید که شاید بتوان آنرا عدم وفاداری به طبیعت نامید که کاملا سهوی است.
حتی در عکاسی های دقیق از مناظر مقداری تغییر در آنچه به تصویر می کشیم اجتناب ناپذیر است.
در این راستا انتخاب درست زاویه دید و زمان مناسب و فضل مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.
همینطور باید این نکته را مدنظر بگیریم که آنچه در تصویر 2 بعدی میبینیم تنها نماینده ای صرف از طبیعت واقعی ست و سوژه 3 بعدی واقعی که چشم آنرا درک میکند.
یک نقاشی دارای بعد زیبا شناسانه است که دارای تناسب هماهنگی و ریتم و توازن رنگ می باشد.
چرا این موارد عنوان می شوند و عوامل موثر در نقاشی از مناظر و مرایا را بررسی کنیم.
به این دلیل که شما دارای انتخاب هستید شما میتوانید منظره را بر اساس بعد زیبا شناسانه خود به وجود بیاورید می توانید از منظره دیگری متاثر شوید و یا از اثر هنرمند دیگری تاثیر پذیرد.
همینطور شما می توانید اثر خود را تحت تاثیر آنچه در ذهن دارید تغییر دهید.
شما طبق قاعده نمی توانید اثر خود را با ذهنی خالی خلق کنید و خواهان آن هم نیستید.
سوال مهم این است که از کجا باید شروع کرد
” روش غیر حرفه ای “
اگر در ابتدا شما از روش نقاشی مستقیم از مناظره و مزایا استفاده می کنید، که امروزه بسیار محبوب است شما با مسائل یا مشکلاتی روبرو خواهید شد
در ابتدای امر توصیه میشود که یا دوره طراحی که در آن تکنیک های خاص آنرا آموزش بدهند
شرکت کنید و یا از کتابهای آموزشی نقاشی رنگ و روغن بهره ببرید.
به تدریج با تقویت توانایی های خود می توانید به شخصیتی تبدیل شوید که گالری ها در جستجوی آن هستند.
” روش حرفه ای “
نقاشان با تحصیلات آکادمیک در نقاشی از مناظر روشهای مختلفی را بکار می بندد.
آنها اعتقاد چندانی به روشهای متداول نقاشی ندارد و بیشتر اصالت اثر برایشان اهمیتی شمار دارند.
آنها عوامل نقاشانه تری از جمله هماهنگی و تعاون رنگها و بیان حالات دردی را مد نظر بیشتر قرار می دهند.
بهترین کلاس درس آنها گالری ها هستند که به توسط آن بتوانند به نقاشی معاصر از طبیعت روی می آورند.
در واقع این هنرمندان با برسی آثار مراکز هنری و با بهره گیری از نوشته ها و اتودها سبک هنری معاصر و منحصر خود را بوجود می آورند.
در طول قرنها طراحی از منظره بسیار محبوب بوده است و هم اکنون از تنوع زیادی برخوردار است.
مناظر به هنرمند این امکان را می دهند که به راحتی بتواند خارج از فضای بسته به نقاشی بپردازد و برای بیننده امکان احیای محیط طبیعی را در ذهن فراهم آورد.
در دهه نخست امکان دارد که این مطالب شما را به یاد نقاشی های مناظر غیر حرفه ای به همراه نواقص آن ها بیاندازد و اصالت اثر را در ذهن ها به مخاطره بیاندازد.
ولی آنچه گالری ها موزه ها جستجو میکنند و تازگی و عمق تصویری است که مبین معنا و مفهوم در آثار می باشند
به این معنا که هنرمند رنگ و پرسپکتیو را در راستای صداقت و وفاداری به طبیعت به کاربرد جمله بندان (Cezanne) این است:
درک احساسات من قبل از فهم طبیعت و لازمه آن حساسیتی است که به معنی چگونگی دیدن واقعی جهان است.
اینکه توانایی شخص هنرمند در دیدن آنچه در پیرامون اوست چقدر خلاقانه و با حساسیت بالاست.
اما در اینجا مسئله اندکی آشفتگی پیش می آید که شاید بتوان آنرا عدم وفاداری به طبیعت نامید که کاملا سهوی است.
حتی در عکاسی های دقیق از مناظر مقداری تغییر در آنچه به تصویر می کشیم اجتناب ناپذیر است.
در این راستا انتخاب درست زاویه دید و زمان مناسب و فضل مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.
همینطور باید این نکته را مدنظر بگیریم که آنچه در تصویر 2 بعدی میبینیم تنها نماینده ای صرف از طبیعت واقعی ست و سوژه 3 بعدی واقعی که چشم آنرا درک میکند.
یک نقاشی دارای بعد زیبا شناسانه است که دارای تناسب هماهنگی و ریتم و توازن رنگ می باشد.
چرا این موارد عنوان می شوند و عوامل موثر در نقاشی از مناظر و مرایا را بررسی کنیم.
به این دلیل که شما دارای انتخاب هستید شما میتوانید منظره را بر اساس بعد زیبا شناسانه خود به وجود بیاورید می توانید از منظره دیگری متاثر شوید و یا از اثر هنرمند دیگری تاثیر پذیرد.
همینطور شما می توانید اثر خود را تحت تاثیر آنچه در ذهن دارید تغییر دهید.
شما طبق قاعده نمی توانید اثر خود را با ذهنی خالی خلق کنید و خواهان آن هم نیستید.
سوال مهم این است که از کجا باید شروع کرد
” روش غیر حرفه ای “
اگر در ابتدا شما از روش نقاشی مستقیم از مناظره و مزایا استفاده می کنید، که امروزه بسیار محبوب است شما با مسائل یا مشکلاتی روبرو خواهید شد
در ابتدای امر توصیه میشود که یا دوره طراحی که در آن تکنیک های خاص آنرا آموزش بدهند
شرکت کنید و یا از کتابهای آموزشی نقاشی رنگ و روغن بهره ببرید.
به تدریج با تقویت توانایی های خود می توانید به شخصیتی تبدیل شوید که گالری ها در جستجوی آن هستند.
” روش حرفه ای “
نقاشان با تحصیلات آکادمیک در نقاشی از مناظر روشهای مختلفی را بکار می بندد.
آنها اعتقاد چندانی به روشهای متداول نقاشی ندارد و بیشتر اصالت اثر برایشان اهمیتی شمار دارند.
آنها عوامل نقاشانه تری از جمله هماهنگی و تعاون رنگها و بیان حالات دردی را مد نظر بیشتر قرار می دهند.
بهترین کلاس درس آنها گالری ها هستند که به توسط آن بتوانند به نقاشی معاصر از طبیعت روی می آورند.
در واقع این هنرمندان با برسی آثار مراکز هنری و با بهره گیری از نوشته ها و اتودها سبک هنری معاصر و منحصر خود را بوجود می آورند.