- عضویت
- 2017/02/07
- ارسالی ها
- 5,830
- امتیاز واکنش
- 35,457
- امتیاز
- 1,120
- سن
- 20
احتمال این که در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبه رو شویم ۱ در ۹ میلیون می باشد
احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبهرو شویم ۱ در ۹ میلیون میباشد. البته اشتباهات زیادی در ارتفاع ۳۳۰۰۰ پایی بالی زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بدشانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد، تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.
خطوط هواپیمایی در اطراف جهان هم اکنون ۲.۵ میلیارد مسافر در سال حمل میکنند و علیرغم خطرهای بالقوه موتورهای جت در آسمان و سفر در چند مایلی بالاتر از زمینه و درون یک قطعه فلز سنگین- این مسافرتها بطرز شگفتانگیزی ایمن هستند.
در واقع احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبهرو شویم ۱ در ۹ میلیون میباشد. البته اشتباهات زیادی در ارتفاع ۳۳۰۰۰ پایی بالی زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بدشانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد، تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. بخاطر داشته باشید که حدود ۹۵ درصد از سوانح هواپیماها نجاتیافتگانی دارند بنابراین چنانچه بدترین چیز اتفاق بیافتد بد شانسی شما به بدی که فکر میکنید نخواهد بود.
۱) این طور لباس بپوشید:
شلوار بلند / کفشهای راحت و محکم بنددار:
البته ممکن است بخواهید که در طول پرواز راحت باشید یا با کلاس به نظر بیایید، اما حرکت سریع در لاشه هواپیما با کفشهای صندل یا پاشه بلند، مشکل است. لباسهای گشاد و غیر ساده همچنین این خطر را دارد که با درگیر شدن با موانعی در فضای محدود داخل هواپیما پاره شوند. اگر میدانید که پرواز در مناطق سرد صورت میگیرند، لباس مناسب به تن کنید و بالا تنه خود را با ژاکتی بپوشانید. لازم است که در صورت سقوط برای نجات یافتن خود را گرم نگه دارید. حتی اگر احتیاجی به توجه به این مورد (سردی هوا) وجود نداشته باشد. هر چه بیشتر پوشیده باشید در هنگام برخورد با زمین کمتر دچار جراحات یا سوختگیهای جدی میشوید. ارجحیت با لباسهای پشمی و کتانی است زیرا کمتر در معرض خطر آتشسوزی میباشند. در هنگام پرواز بر فراز آبها، لباس پشمی بر کتانی برتری دارد، زیرا پشم نسبت به کتان کمتر خاصیت عایق بودن خود را در هنگام مرطوب شدن از دست میدهد.
۲) صندلیهای مناسبی برای خود بگیرید:
در مراحل اولیه برخورد، امکان نجات بیشتر است و نجات از یک سانحه سقوط بستگی به این دارد که با چه سرعتی از هواپیما خارج شوید. بهتر است که صندلهایی را بگیرید که تا حد ممکن به دربهای خروجی نزدیک باشند و صندلهایی ردیف میانی ارجحیت بیشتری دارند. بعلاوه، سعی کنید در بخش عقب هواپیما بنشینید. مسافرانی که در بخش دوم هواپیما قرار میگیرند، ۴۰ درصد بیشتر از آنهایی که در ردیفهای اولی نشستهاند، شانس نجات دارند
۳) کارت ایمنی پرواز را مطالعه کنید:
به صحبتهایی که قبل از پرواز راجع به مسایل ایمنی میشود، توجه نمایید. بله همه اینها را قبلاً شنیدهاید و احتمالاً هیچگاه نیازی بدان پیدا نکردهاید، اما اگر در حین ارائه دستورالعملهای پیش از پرواز گوشی هدفون را روی گوش گذاشتهاید و یا با کارت ایمنی بیتوجهی میکنید، اطلاعاتی را از دست خواهید داد که در زمان واقعه سقوط برایتان حیاتی خواهند بود. فکر نکنید که همه اینها را از قبل میدانید. هر نوع هواپیمایی دستورالعملهای ایمنی خاص خود را دارد. اگر در ردیفی که درب خروج قرار دارد نشستهاید درب مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در صورت نیاز قادر به باز کردن آن هستید. در شرایط معمولی مهمانداران پرواز درب را باز خواهند کرد، اما اگر مرده و یا زخمی باشند خود شما باید این کار را بکنید.
۴) نقشهای طرح کنید:
اگر هواپیمایی در حال سقوط است، تقریباً همیشه چند دقیقهای برای آماده شدن پیش از برخورد وقت هست. از این وقت برای مرور این موارد استفاده کنید: دربهای خروجی کجا قرار دارند، و سعی کنید تعداد صندلیهای ما بین ردیف خود و دربهای خروجی را بشمارید. در این صورت میفهمید که چه زمانی به درب خروج میرسید حتی اگر درب را نبینید. موقعیت را تا حد ممکن تخمین بزنید. تلاش بکنید تا تشخیص دهید که هواپیما روی چه سطحی فرود میآید، تا نحوه آماده شدن را طرحریزی نمایید. به عنوان مثال اگر در حال فرود روی سطح آب هستید باید جلیقه نجات خود را بپوشید و تا وقتی که از هواپیما خارج نشدهاید آنرا باد نکنید و اگر در هوای سرد فرود آیید سعی کنید که با پتو یا ژاکتی خود را در بیرون گرم نگه دارید....
۵) کمربند ایمنی خود را همیشه محکم ببندید:
اگر سقوط هواپیما در زمانی اتفاق بیفتد که در خواب هستید، از بسته بودن کمربندتان خوشحال خواهید شد. در هر حال مطمئن شوید که پیش از برخورد بطور مناسبی در اطراف بدن شما قرار گرفته باشد. (فیت باشد) هر سانتیمتر شل بودن کمربند نیروی جی را که در هنگام سقوط به شما وارد میآید، ۳ برابر میکند، بنابراین آنرا خوب ببندید. همچنین کمربند را تا آنجا که میتوانید نزدیک به لگن خاصره خود محکم کنید. باید بتوانید به بخش بالای لگن خاصره را بالای لبه کمربند حس کنید. چرا؟ لگن خاصره ساختار محکمی دارد که نیرو را به خوبی کنترل میکند. به هر حال، اگر کمربندتان روی شکمتان کشیده شود، شانس ایجاد جراحات داخلی خطرناک بیشتر میشود.
۶) خود را برای ضربه برخورد محکم کنید:
صندلی خود را به حالت حداکثر وضعیت عمودی در آورید و یک یا دو حالت وضعیت محکم بودن را برایش در نظر بگیرید. اگر صندلی یا دیواره جلویی شما به حد کافی نزدیک است، کف دستتان را روی پشتی صندلی جلویی قرار دهید و کف دست دیگر را به حالت ضربدری روی دست اول بگذارید و پیشانی خود را روی دستانتان قرار دهید. (انگشتانتان را در هم نبندید).
همچنین در برخی موارد پیشنهاد میشود که سرتان را مستقیماً روی صندلی جلویی بگذارید و انگشتان دست را در پشت سر در هم قرار دهید. قسمت بالای بازوانتان را در دو طرف سر قرار دهید. اگر صندلی در جلویتان قرار ندارد، به جلو خم شوید و سـ*ـینه خود را روی رانهای خود بگذارید و سرتان را بین زانوانتان قرار دهید. مچهای دست خود را به صورت ضربدری از جلوی ساق پا رد کنید و مچ پای خود را محکم در دست بگیرید. در چنین وضعیتی کف پاها باید در کف هواپیما و پشت زانوها قرار گیرند تا جراحات پا و کف آن کاهش یابد چونکه پس از برخورد برای خروج موفقیتآمیز از هواپیما به آنها احتیاج دارید.
۷) خونسرد بمانید:
بلند شدن در هرج و مرجی که بلافاصله پس از سقوط حاصل میشود، میتواند ساده باشد. اگر خونسرد باشید احتمال اینکه سالم از هواپیما خارج شوید بیشتر است. بخاطر داشته باشید حتی در بدترین وضعیت لاشه هواپیما زنده ماندن وجود دارد. ضمناً نیازمند این هستید که بتوانید با تفکر بصورت منطقی این شانس را به حداکثر برسانید.
احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبهرو شویم ۱ در ۹ میلیون میباشد. البته اشتباهات زیادی در ارتفاع ۳۳۰۰۰ پایی بالی زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بدشانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد، تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد.
خطوط هواپیمایی در اطراف جهان هم اکنون ۲.۵ میلیارد مسافر در سال حمل میکنند و علیرغم خطرهای بالقوه موتورهای جت در آسمان و سفر در چند مایلی بالاتر از زمینه و درون یک قطعه فلز سنگین- این مسافرتها بطرز شگفتانگیزی ایمن هستند.
در واقع احتمال اینکه در یک پرواز خطوط هوایی تجاری با بد شانسی مرگ روبهرو شویم ۱ در ۹ میلیون میباشد. البته اشتباهات زیادی در ارتفاع ۳۳۰۰۰ پایی بالی زمین میتواند اتفاق بیافتد و اگر بدشانسی شما در حدی باشد که در حین مسافرت چنین چیزی اتفاق بیافتد، تصمیمی که میگیرید میتواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. بخاطر داشته باشید که حدود ۹۵ درصد از سوانح هواپیماها نجاتیافتگانی دارند بنابراین چنانچه بدترین چیز اتفاق بیافتد بد شانسی شما به بدی که فکر میکنید نخواهد بود.
۱) این طور لباس بپوشید:
شلوار بلند / کفشهای راحت و محکم بنددار:
البته ممکن است بخواهید که در طول پرواز راحت باشید یا با کلاس به نظر بیایید، اما حرکت سریع در لاشه هواپیما با کفشهای صندل یا پاشه بلند، مشکل است. لباسهای گشاد و غیر ساده همچنین این خطر را دارد که با درگیر شدن با موانعی در فضای محدود داخل هواپیما پاره شوند. اگر میدانید که پرواز در مناطق سرد صورت میگیرند، لباس مناسب به تن کنید و بالا تنه خود را با ژاکتی بپوشانید. لازم است که در صورت سقوط برای نجات یافتن خود را گرم نگه دارید. حتی اگر احتیاجی به توجه به این مورد (سردی هوا) وجود نداشته باشد. هر چه بیشتر پوشیده باشید در هنگام برخورد با زمین کمتر دچار جراحات یا سوختگیهای جدی میشوید. ارجحیت با لباسهای پشمی و کتانی است زیرا کمتر در معرض خطر آتشسوزی میباشند. در هنگام پرواز بر فراز آبها، لباس پشمی بر کتانی برتری دارد، زیرا پشم نسبت به کتان کمتر خاصیت عایق بودن خود را در هنگام مرطوب شدن از دست میدهد.
۲) صندلیهای مناسبی برای خود بگیرید:
در مراحل اولیه برخورد، امکان نجات بیشتر است و نجات از یک سانحه سقوط بستگی به این دارد که با چه سرعتی از هواپیما خارج شوید. بهتر است که صندلهایی را بگیرید که تا حد ممکن به دربهای خروجی نزدیک باشند و صندلهایی ردیف میانی ارجحیت بیشتری دارند. بعلاوه، سعی کنید در بخش عقب هواپیما بنشینید. مسافرانی که در بخش دوم هواپیما قرار میگیرند، ۴۰ درصد بیشتر از آنهایی که در ردیفهای اولی نشستهاند، شانس نجات دارند
۳) کارت ایمنی پرواز را مطالعه کنید:
به صحبتهایی که قبل از پرواز راجع به مسایل ایمنی میشود، توجه نمایید. بله همه اینها را قبلاً شنیدهاید و احتمالاً هیچگاه نیازی بدان پیدا نکردهاید، اما اگر در حین ارائه دستورالعملهای پیش از پرواز گوشی هدفون را روی گوش گذاشتهاید و یا با کارت ایمنی بیتوجهی میکنید، اطلاعاتی را از دست خواهید داد که در زمان واقعه سقوط برایتان حیاتی خواهند بود. فکر نکنید که همه اینها را از قبل میدانید. هر نوع هواپیمایی دستورالعملهای ایمنی خاص خود را دارد. اگر در ردیفی که درب خروج قرار دارد نشستهاید درب مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در صورت نیاز قادر به باز کردن آن هستید. در شرایط معمولی مهمانداران پرواز درب را باز خواهند کرد، اما اگر مرده و یا زخمی باشند خود شما باید این کار را بکنید.
۴) نقشهای طرح کنید:
اگر هواپیمایی در حال سقوط است، تقریباً همیشه چند دقیقهای برای آماده شدن پیش از برخورد وقت هست. از این وقت برای مرور این موارد استفاده کنید: دربهای خروجی کجا قرار دارند، و سعی کنید تعداد صندلیهای ما بین ردیف خود و دربهای خروجی را بشمارید. در این صورت میفهمید که چه زمانی به درب خروج میرسید حتی اگر درب را نبینید. موقعیت را تا حد ممکن تخمین بزنید. تلاش بکنید تا تشخیص دهید که هواپیما روی چه سطحی فرود میآید، تا نحوه آماده شدن را طرحریزی نمایید. به عنوان مثال اگر در حال فرود روی سطح آب هستید باید جلیقه نجات خود را بپوشید و تا وقتی که از هواپیما خارج نشدهاید آنرا باد نکنید و اگر در هوای سرد فرود آیید سعی کنید که با پتو یا ژاکتی خود را در بیرون گرم نگه دارید....
۵) کمربند ایمنی خود را همیشه محکم ببندید:
اگر سقوط هواپیما در زمانی اتفاق بیفتد که در خواب هستید، از بسته بودن کمربندتان خوشحال خواهید شد. در هر حال مطمئن شوید که پیش از برخورد بطور مناسبی در اطراف بدن شما قرار گرفته باشد. (فیت باشد) هر سانتیمتر شل بودن کمربند نیروی جی را که در هنگام سقوط به شما وارد میآید، ۳ برابر میکند، بنابراین آنرا خوب ببندید. همچنین کمربند را تا آنجا که میتوانید نزدیک به لگن خاصره خود محکم کنید. باید بتوانید به بخش بالای لگن خاصره را بالای لبه کمربند حس کنید. چرا؟ لگن خاصره ساختار محکمی دارد که نیرو را به خوبی کنترل میکند. به هر حال، اگر کمربندتان روی شکمتان کشیده شود، شانس ایجاد جراحات داخلی خطرناک بیشتر میشود.
۶) خود را برای ضربه برخورد محکم کنید:
صندلی خود را به حالت حداکثر وضعیت عمودی در آورید و یک یا دو حالت وضعیت محکم بودن را برایش در نظر بگیرید. اگر صندلی یا دیواره جلویی شما به حد کافی نزدیک است، کف دستتان را روی پشتی صندلی جلویی قرار دهید و کف دست دیگر را به حالت ضربدری روی دست اول بگذارید و پیشانی خود را روی دستانتان قرار دهید. (انگشتانتان را در هم نبندید).
همچنین در برخی موارد پیشنهاد میشود که سرتان را مستقیماً روی صندلی جلویی بگذارید و انگشتان دست را در پشت سر در هم قرار دهید. قسمت بالای بازوانتان را در دو طرف سر قرار دهید. اگر صندلی در جلویتان قرار ندارد، به جلو خم شوید و سـ*ـینه خود را روی رانهای خود بگذارید و سرتان را بین زانوانتان قرار دهید. مچهای دست خود را به صورت ضربدری از جلوی ساق پا رد کنید و مچ پای خود را محکم در دست بگیرید. در چنین وضعیتی کف پاها باید در کف هواپیما و پشت زانوها قرار گیرند تا جراحات پا و کف آن کاهش یابد چونکه پس از برخورد برای خروج موفقیتآمیز از هواپیما به آنها احتیاج دارید.
۷) خونسرد بمانید:
بلند شدن در هرج و مرجی که بلافاصله پس از سقوط حاصل میشود، میتواند ساده باشد. اگر خونسرد باشید احتمال اینکه سالم از هواپیما خارج شوید بیشتر است. بخاطر داشته باشید حتی در بدترین وضعیت لاشه هواپیما زنده ماندن وجود دارد. ضمناً نیازمند این هستید که بتوانید با تفکر بصورت منطقی این شانس را به حداکثر برسانید.