- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
آیا جدیدترین نسخهٔ رنو کلیو میتواند در مبارزه با فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا پیروز شود؟
سوپرمینیها در انگلستان بسیار محبوب هستند تا جایی که هرسال پرفروشترین خودروهای این کشور هاچبکهای کوچک هستند. از سوی دیگر، در سال 2016 حدود نیمی از خودروهای فروختهشده در بریتانیا از نوع بنزینی بودند چراکه بنزین سوختی ارزانتر از گازوئیل است. این نشان میدهد که چرا خودروسازانی مانند رنو، فولکسواگن و اشکودا بهویژه پس از رسوایی دیزلگیت، خودروهای خود را مجهز به پیشرانههای کوچک بنزینی کردهاند.
رنو در جدیدترین نسخهٔ کلیو، با انجام یک سری از تغییرات کوچک، بهروزرسانی ماهرانهای در طراحی داخلی و خارجی آن انجام داده و همچنین آپشنهای جدیدی مانند چراغهای جلوی LED و یک سیستم صوتی استریو Bose را به آن اضافه کرده است؛ اما برای یافتن بهترین خودرو در این کلاس باید رقابتی میان رنو کلیو و دو سوپرمینی محبوب فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا برگزار کنیم. سه خودرویی که ما در اینجا آزمایش کردهایم همگی دارای قدرت یکسانی هستند و بین ارزانترین و گرانترین آنها تنها 435 پوند اختلاف قیمت وجود دارد. این موارد وعدهٔ نبردی نزدیک را میدهند اما کدامیک از این سوپرمینیها در کلاش خود پادشاهی خواهد کرد؟ در ادامه میفهمیم.
شروع رقابت
رنو کلیو
قیمت 16,265 پوند
پیشرانه 0.9 لیتری 3 سیلندر
قدرت 90 اسب بخار
شتاب صفرتاصد 11.9 ثانیه
مصرف سوخت 5.8 لیتر
لیست موتورهای کلیو بهصورت 50-50 میان نمونههای بنزینی و دیزلی تقسیم شده است چراکه برای آن سه پیشرانهٔ بنزینی و سه نمونهٔ دیزلی قابل سفارش است. به جهت اینکه ما تمایلی به انتخاب پیشرانهٔ پایهٔ 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی نداشتیم و همینطور موتور بالاتر TCe 120 نیز گرانقیمت است، بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ TCe 90 را برای آن برگزیدیم. تیپ خودروی مورد آزمایش ما هم از نوع Dynamique S بوده و 16,265 پوند قیمت دارد.
نظر آزمایشکننده: خوشبختانه رنو پلاستیکهای روی فرمان که کف دست را خراش میدادند، حذف کرده و بجای آن چرم جدیدی را بکار بـرده است که احساس بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی هنوز هم چندان بالا به نظر نمیرسد.
سوپرمینیها در انگلستان بسیار محبوب هستند تا جایی که هرسال پرفروشترین خودروهای این کشور هاچبکهای کوچک هستند. از سوی دیگر، در سال 2016 حدود نیمی از خودروهای فروختهشده در بریتانیا از نوع بنزینی بودند چراکه بنزین سوختی ارزانتر از گازوئیل است. این نشان میدهد که چرا خودروسازانی مانند رنو، فولکسواگن و اشکودا بهویژه پس از رسوایی دیزلگیت، خودروهای خود را مجهز به پیشرانههای کوچک بنزینی کردهاند.
رنو در جدیدترین نسخهٔ کلیو، با انجام یک سری از تغییرات کوچک، بهروزرسانی ماهرانهای در طراحی داخلی و خارجی آن انجام داده و همچنین آپشنهای جدیدی مانند چراغهای جلوی LED و یک سیستم صوتی استریو Bose را به آن اضافه کرده است؛ اما برای یافتن بهترین خودرو در این کلاس باید رقابتی میان رنو کلیو و دو سوپرمینی محبوب فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا برگزار کنیم. سه خودرویی که ما در اینجا آزمایش کردهایم همگی دارای قدرت یکسانی هستند و بین ارزانترین و گرانترین آنها تنها 435 پوند اختلاف قیمت وجود دارد. این موارد وعدهٔ نبردی نزدیک را میدهند اما کدامیک از این سوپرمینیها در کلاش خود پادشاهی خواهد کرد؟ در ادامه میفهمیم.
شروع رقابت
رنو کلیو
قیمت 16,265 پوند
پیشرانه 0.9 لیتری 3 سیلندر
قدرت 90 اسب بخار
شتاب صفرتاصد 11.9 ثانیه
مصرف سوخت 5.8 لیتر
لیست موتورهای کلیو بهصورت 50-50 میان نمونههای بنزینی و دیزلی تقسیم شده است چراکه برای آن سه پیشرانهٔ بنزینی و سه نمونهٔ دیزلی قابل سفارش است. به جهت اینکه ما تمایلی به انتخاب پیشرانهٔ پایهٔ 1.2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی نداشتیم و همینطور موتور بالاتر TCe 120 نیز گرانقیمت است، بنابراین پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ TCe 90 را برای آن برگزیدیم. تیپ خودروی مورد آزمایش ما هم از نوع Dynamique S بوده و 16,265 پوند قیمت دارد.
نظر آزمایشکننده: خوشبختانه رنو پلاستیکهای روی فرمان که کف دست را خراش میدادند، حذف کرده و بجای آن چرم جدیدی را بکار بـرده است که احساس بهتری دارد اما کیفیت متریال داخلی هنوز هم چندان بالا به نظر نمیرسد.