معرفــی کتاب های تاریــخی

Elka Shine

مدیر بازنشسته
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/11
ارسالی ها
4,853
امتیاز واکنش
14,480
امتیاز
791
آنچه می خوانید معرفی کتاب نمایش مدرنیسم: سینمای هنری اروپا از ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ (اثر آندراش بالین کوواچ) به قم علیرضا رضایت است.
منظور از سینمای هنری اروپا گونه ای از سینما در اروپا است که در اثر مبارزه با اصول و فنون دوره کلاسیک سینمای هالیوود پدید آمد و اوج آن در دهه ۱۹۶۰ بود.

s.png


Andras Balint Kovacs, Screening Modernism: European Art Cinema 1950-1980, Chicago & London: The University of Chicago Press, 2007

Kov%C3%A1cs-Andr%C3%A1s-B%C3%A1lint.jpg


تصویر مولف کتاب

در حال حاضر مدرنیسم به نوعی تاریخ فیلم است، البته این امر از این جهت نیست که سرآغازش به چندین دهه گذشته باز می گردد بلکه عمدتاً به این دلیل است که فیلم های هنری امروز کاملاً متفاوت با فیلم های دهه ۱۹۶۰ هستند. البته یک دلیل دیگرش نیز آن است که این تفاوت سیستماتیک و چشمگیر طی بیست سال گذشته وجود داشته و زمان آن رسیده که تحقیقی تاریخی در مورد منابع فیلم های اروپایی دوران مدرن و شاخصه های تماتیک و زیباشناسانه آن انجام گیرد. سینمای دهه ۱۹۶۰ فی نفسه در فرهنگ غرب جایگاه ممتازی دارد. فیلم سازان در این دوران توانسته اند خود را به عنوان نمایندگان برجسته فرهنگ معاصر غرب بشناسانند. در این دهه سینما جانی تازه را در کالبد نسل جدید دمید، نسلی که می خواست با فرهنگ بورژوازی کلاسیک مخالفت کند. و اساساً اصلاحاتی که در دهه شامل بر ۱۹۶۸ انجام شد، مدیون اشخاصی است که در همین سنت سینمایی پرورش یافته بودند. این اشخاص سینمای صامت را بیش از یک سرگرمی می دانستند و آن را سنت هنری و فرهنگی خاص خود تلقی می کردند. سال ۱۹۶۸ علاوه بر اینکه سیاست وارد سینما می شود، اوج رونق فرایندهای فرهنگی-تاریخی است که آغازگر عصر سینمای مدرن هستند. اغلب منتقدان و فیلم سازان در سینمای مدرن شاهد اوج فیلم هنری، و نوعی ژانر پارادایمی فرهنگ مدرن هستند. در عین حال، در طول دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ منتقدان و فیلم سازان شاهد افول سینمای مدرن، و همزمان، ظهور مجدد اشکال کلاسیک و آکادمیک سینمای هنری بودند. اما در دهه ۱۹۹۰ مشخص شد که سینما نه تنها به مثابه یک سازمان همچنان در مواجهه با هجمه سرگرمی های صوتی و تصویری، موجودیت و حیات خود را حفظ کرده بلکه سینمای هنری به مثابه مقوله ای مجزا در حوزه صنعت فیلم اروپا قوی تر و نهادینه تر از گذشته شده است. نویسنده کتاب معتقد است ایجاد آکادمی فیلم اروپا، رشد تولید فیلم های ملی در فرانسه و آلمان نشان می دهد که سینمای هنری همچنان در اروپا روبه رشد و تزاید است. و حتی این گونه سینما در شرق دور و ایران نیز طی دو دهه از قرن بیستم رشد کرده تا بدانجا که می توان گفت سینمای هنری معاصر در آسیا در قیاس با اروپا خلاقانه تر و با پتانسیل بیشتر خود را عرضه کند. نویسنده کتاب حاضر یک طبقه بندی تاریخی از گرایش های مختلف و متفاوت در سینمای مدرن اروپا در فاصله دهه های ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ ارائه می دهد. البته قصد آن را ندارد تا تاریخ فیلم در این زمان را به طور کلی بازگو کند، چه، بر این باور نیست که سینمای مدرن با کل فرایند فیلم سازی دراین دوران یکی است. مدرنیسم در سینما ناظر به بخش نسبتاً کوچکی از تولید فیلم هنری است. به این معنا که تنها تعداد معدودی از فیلم هایی که دراین دوران ساخته شدند می توانند به لحاظ زیباشناسانه جایگاه مطلوبی داشته باشند. مقوله سینمای مدرن اغلب با مقوله سینمای مولف ارتباط دارد. نویسنده معتقد است سینمای مدرن مولف محور به این معنا نیست که این قبیل فیلم ها آنچنان متفاوتند که نمی توان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد، یا کارگردان هر فیلم دیدگاهی کاملاً متفاوت و مجزا را در فیلم خود عرضه کرده است. کانون توجه نویسنده سینمای اروپا است اما وی در برخی موارد به فیلم های مهم مناطق دیگر نیز اشاره کند. کتاب در چهار بخش کلی و حدود بیست فصل تدوین شده است. بخش نخست به کلیاتی از جمله، ماهیت امر مدرن، آوانگارد، ارتباط سینما با مدرنیسم، بررسی نظریه های مربوط به تمایز امر مدرن و کلاسیک در حوزه سینما و مدرنیسم، پروژه ای ناتمام می پردازد. بخش دوم کتاب، به بحث روایت های سینمای مدرن، فردگرایی در سینمای مدرن، مقایسه فیلم های مدرن و کلاسیک، مدل های روایتگری از جمله مدل خطی، دورانی و پسانئورئالیسم می پردازد. بخش سوم کتاب، به ظهور مدرنیسم و سینمای مولف، صور تاریخی تامل نقادانه در سینما، و مقایسه نئورئالیسم و مدرنیسم در سینما می پردازد. و بخش چهارم به تفصیل سینمای مدرن دهه ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۵ را مورد بررسی قرار می دهد.
 
  • پیشنهادات
  • Elka Shine

    مدیر بازنشسته
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/07/11
    ارسالی ها
    4,853
    امتیاز واکنش
    14,480
    امتیاز
    791
    اهمیت کتاب آنسوی زیرنویس، تعامل و ارتباط پیچیده نیروهای سیـاس*ـی، صنعتی، فکری و نهادی-سازمانی است که در اروپا در ۱۹۶۸ و پس از آن وجود داشته است، به نحوی که بررسی فرهنگ فیلم، مطالعات آکادمیک فیلم، نظریه فیلم و تاریخ فیلم دراین قاره را ضرورت می بخشد؛ این مقولات در گفتمان های سینمای هنری اروپا خود را به وضوح نشان داده اند.اثر فوق به قلم آقای علیرضا رضایت برای پایگاه عبرت پژوهی«پیشینه»معرفی شده است.

    به باور نویسنده، فصل مشترک اغلب گزارش های جدید در خصوص تحولات زیباشناختی، تاریخی و سیـاس*ـی اروپا آن است که (گرچه)ما اکنون در عصر پسامدرن هستیم؛ ایدئولوژی های مدرنیسم که سینمای هنری بخشی از آن است، همچنان در مطالعات فیلم و نیز در تولید فیلم تاثیرگذارند. در واقع، تحلیل سینمای هنری اروپا، تحلیل بخشی از فضایی فرهنگی و تاریخی است که پسامدرنیسم را بوجود آورده است. نویسنده در سرآغاز فصل نخست کتاب جمله ای از والتر بنیامین نقل کرده است، و بر مبنای آن، می گوید که سینمای هنری اروپا در حال حاضر نیازمند نوعی بازترسیم برمبنای فرهنگ فیلم و تاریخ سینما و نیز مطالعات آکادمیک فیلم است و در غیر اینصورت ممکن است در آینده معنا و اهمیت خود را بیش از پیش از دست بدهد.
    نویسنده کتاب در فصل نخست با عنوان احیای سینمای هنری اروپا، کنش ها و پارادایم های تاریخ فیلم و پارادایم های مطالعات فیلم را در سینمای هنری اروپا بررسی کرده است. هدف از این کار به گفته او بیان بازترسیم هایی است که همزمان نهادی(سازمانی) و ژئوپلیتیک هستند. در این میان، از نگاه نویسنده، تحلیل سینمای موج سوم فرانسه و سینمای جدید ایتالیا در اواخر دهه ۱۹۵۰ تا دهه ۱۹۶۰ به چند دلیل حائز اهمیت است. این کشورها از لحاظ مساحت و جمعیت تقریباً یکسان هستند و به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، و سیـاس*ـی در یک دهه پیش و یک دهه پس از دوره مورد بحث در وضعیت مشابهی قرار دارند. فرهنگ فیلم فرانسه و ایتالیا نقشی کلیدی در ایجاد گفتمان سینمای هنری اروپا در سطح بین المللی از طریق جنبش های ملی سینمایی(از جمله نئورئالیسم ایتالیایی، موج جدید فرانسه و سینمای جدید ایتالیا)، ژورنال های تخصصی، جشنواره های فیلم سطح بالا(مثل ونیز و کن) و نیز تعداد فراوان کارگردانان و فیلم های ارائه شده، ایفا کرده اند. همپوشانی قابل توجهی در میان صنعت فیلم فرانسه و ایتالیا در این دوره وجود دارد. این همپوشانی توامان از جهت گستره مخاطبان بومی و تولیدات مشترک آنهاست.
    در مجموع، سه فصل بعدی کتاب به موضوعاتی از جمله فرم و قالب ارائه فیلم می پردازند و عمده فیلم های مورد بحث در این فصول فیلم های سینمای فرانسه و ایتالیای پس از جنگ هستند. نویسنده در فصل دوم با عنوان نام بالای زیرنویس: زبان، تولید مشترک و فراملیت گرایی، بدنه فیلم را در سینمای هنری به مثابه کانون بحران و درگیری مد نظر قرار داده است. او در این فصل معتقد است که صدای فیلم، مخصوصاً صدای بازیگر در درون سینمای هنری اروپا کارکردی پیچیده و البته متناقض دارد و اساساً نوشتن در مورد صدای فیلم مستلزم سه رویکرد تحلیلی است که عبارتند از: رویکرد فنی-تاریخی(نمونه اش دانش مربوط به انتقال صدا در دهه ۱۹۲۰)؛ رویکرد فرمالیستی یا زیباشناختی(که بر موسیقی فیلم یا کاربرد خاص صدا توسط کارگردانان و عوامل دیگر تاکید دارد)؛ و سوم، رویکرد نظری-ایدئولوژیکی(که می تواند شامل سازوکارهای سینمایی، صدای زن و غیره باشد). در کل، فصل دوم، تحلیلی تاریخی-گرافیکی از تولیدات مشترک اروپا دارد و به ترسیم فضای صوتی و تصویری فیلم هنری اروپا می پردازد و نشان می دهد که چگونه گفتمان های دشوار ملت و سینمای ملی در فرهنگ فیلم و مطالعات فیلم متکی بر ایدئولوژی مولف است.
    نویسنده در فصل سوم کتاب معتقد به وجود یک گرایش کاربردی نیرومند است که سینمای هنری پس از جنگ اروپا را بیش از آنکه انگیزشی و درونی بداند، مدرن و از خود بیگانه و تحمیلی می خواند. یکی از ابزارهای نشان دادن چنین گرایشی تفکیک و توضیح تمایلات نهفته ایدئولوژیک و تاریخی در درون موج های جدید دهه ۱۹۶۰ بر مبنای شکلی از اروپاست که بواسطه جنگ سرد تجزیه شده است. بنابراین، فصل سوم در واقع تحلیلی است از گفتمان های استعمارگری و ارتباط احساسی بازیگر-مولف، و بازترسیم تلویحی سنت متن محور سینمای هنری که فی نفسه مستلزم تحلیل تاریخی است و علی القاعده پافراتر از مرزهای سیـاس*ـی و جغرافیایی فرانسه و ایتالیا (دو کشوری که نویسنده کتاب به طور خاص به بررسی سینمای هنری شان پرداخته است) می گذارد.
    عنوان فصل سوم واجد نوعی مجاز است: زن سرگردان!. استفاده از مجاز البته به باور نویسنده از جمله کارهای متداول در سینمای هنری اروپاست. دلیلش هم این است که فیلم های موج نوی فرانسه و سینمای جدید ایتالیا فراوان از شخصیت های مونث استفاده می کنند. این قبیل فیلم ها زنان را محرک های اصلی داستان می دانند که در واقع مقصد مشخصی ندارند. نویسنده هدف خود از نگارش این فصل را تاریخمند کردن زن مدرن سینمای هنری اروپا می داند تا نشان دهد که چگونه گفتمان پسااستعماری را می توان برای متونی که عموماً با این موضوعات سروکار ندارند، بکار گرفت. و در واقع سینمای هنری اروپا در این فصل به شکلی بسیار مناقشه برانگیز تصویر شده که هویت ملی را از نو می سازد و در این میان، کانون توجهش معطوف زن سفید پوست مدرن اروپایی است.
    نویسنده در فصل چهارم و پایانی کتاب گفتمان های نظری و زیباشناختی مختلف را باهم ترکیب کرده تا قوانین مربوط به سبک تاریخی نگارش فیلم و نیز پارادایم های ساختاری مطالعات فیلم آنگلو-امریکایی را بررسی کند و در عین حال پرده از مشکلاتی که این قوانین برای تاریخمند کردن برخی اشکال فیلم از جمله سینمای هنری ایجاد کرده، بردارد. در حقیقت، فصل چهارم به نوعی از خود گفتمان سینمای هنری اروپایی فراتر می رود و با بافت های نهادینه شده تری (از جمله نگارش تاریخی فیلم و پارادایم های مطالعات آکادمیک فیلم به طور کلی) پیوند می خورد.
     

    Elka Shine

    مدیر بازنشسته
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/07/11
    ارسالی ها
    4,853
    امتیاز واکنش
    14,480
    امتیاز
    791
    در نظر عده‌ای فیلم‌های سینمایی ابزاری سرگرم‌‌کننده هستند که اوقات فراغت را می توان با آن سپری کرد؛ درواقع این عده فقط جنبۀ سرگرمی فیلم‌ها را در نظر می‌گیرند، اما زمانی که پای سخن صاحب‌نظران این عرصه می‌نشینیم متوجه زوایای دیگری از این هنر هفتم می‌شویم. یکی از این صاحب‌نظران لوئیسا ریوی است که در کتاب «سینمای اروپا بعد از ۱۹۸۹» به کارکرد سینما در طراحی اروپای پس از جنگ سرد اشاره کرده است. پیشینه برای آشنایی شما مخاطبان با مطالب این کتاب، نوشتاری به قلم جناب آقای علیرضا رضایت را تقدیم شما نموده است. در این نوشتار، نویسنده کتاب «سینمای اروپا بعد از ۱۹۸۹» را معرفی کرده است. البته افزون بر این کتاب، آقای علیرضا رضایت به معرفی آثاری دیگر دربارۀ تاریخ سینمای اروپا دست زده است که درگاه پیشینه در آینده آنها را منتشر خواهد کرد.



    European-Cinema-after-1989.jpg



    کتاب سینمای اروپا بعد از ۱۹۸۹



    European Cinema after 1989
    Luisa Rivi
    New York: PALGRAVE MACMILLAN™, ۲۰۰۷

    سقوط دیوار برلین در ۱۹۸۹م، شکست کمونیسم در ۱۹۹۱م، و در پی آن، پیدایش یک سری قیام‌های دیگر، زمینه را برای ظهور ملی‌گرایی در مرکز و شرق اروپا فراهم کرد. در این میان، سینما صحنه‌ای برای نمایش این رویدادها بود. تحولات تاریخی، اقتصادی و اجتماعی ـ فرهنگی سبب بازنگری‌هایی شد که سخن گفتن در مورد اروپایی جدید را ایجاب می‌کرد. در اینجا فهم اینکه چگونه اروپا خود را به مثابۀ یک قلمرو، جوهری سیـاس*ـی و اسطورۀ بنیان‌گذار تفکر غربی از نو تعریف می‌کند، از اهمیت بسزایی برخوردار است. و سینما یکی از محمل‌های تجلیِ این تعریف جدید بود. از سوی دیگر، تولیدات و محصولات جدید سینمایی راه‌های جدیدی برای بازاندیشی در مورد اروپا از لحاظ ژئوپولیتیک و حتی سمبلیک پیش نهادند. از این منظر، هدف کتاب «سینمای اروپا بعد از ۱۹۸۹»، بررسی نقش و جایگاه سینما به مثابۀ نهاد و صنعت در طراحی اروپای پس از جنگ سرد است. و پرسشی که می‌خواهد بدان پاسخ دهد عبارت از آن است که «چگونه محصولات جدید، اروپای پس از ۱۹۸۹ را تعریف می‌کنند و سینما چه تفسیری از اروپای قدیم و جدید ارائه می‌دهد؟» بالطبع، نخستین مسئله در اینجا پدیدۀ فراملیت‌گرایی و محصولات سینمایی پس از ۱۹۸۹م است. در سال ۱۹۸۶م رویدادهای بسیاری از جمله ایجاد یک بازار واحد اروپایی، پیمان ماستریخت در ۱۹۹۲م، انتشار پول جدید یعنی یورو در ژانویه ۲۰۰۲م، و گسترش اتحادیۀ اروپایی از شش کشور به ۲۷ کشور تا سال ۲۰۰۷م نوعی مرکزگرایی را در میان ملل اروپایی به‌وجود آورد. بندیکت اندرسون می‌گوید که در این وضعیت، سخن گفتن از یک ملت مطرح نیست، بلکه ما با مجموعه‌ای از دولت ـ ملت‌ها روبه‌رو هستیم که با هم اروپای فراملی را به‌وجود آورده‌اند و می‌کوشند یک هویت پان‌اروپایی را شکل دهند؛ هویتی که واجد ملت‌های چندزبانه و حتی چندفرهنگی است. فیلم‌هایی که بر مبنای این مجموعۀ پیچیده و در عین حال واحد ساخته می‌شدند مجموعه‌ای از گرایش‌های سیـاس*ـی، کاپیتالیسم مشترک، توزیع و مصرف جهانی را در خود داشتند. از طرفی، ترکیبی از منابع مختلف و متفاوت از جمله تلویزیون، اعتبارات مالی خصوصی و مستقل، دخالت دولت، تولیدات سینمایی بین کشورهای مختلف اروپایی، اصول و مبانیِ پروژۀ یک اروپای واحدِ فراملیتی را زیر سؤال می‌برد. نویسنده معتقد است که نباید به آسانی از کنار اتفاقات تاریخی و داستان‌هایی که حول آنها شکل گرفته است عبور کرد، بلکه این داستان‌ها همچنان زنده و تأثیرگذارند و کاری که باید انجام گیرد آن است که باید به نحوی روشمند آنها را از نو صورت‌بندی کرد تا بتوانند واقعیتی هرچند ناهمگن را انعکاس دهند.

    کتاب حاضر به طور کلی حول چند موضوع اصلی نگاشته شده است؛ این موضوعات به این مسئله می‌پردازند که چگونه سینما، اروپا را بعد از دوران جنگ سرد از نو تعریف می‌کند؛ موضوعاتی از جمله فراملیت‌گرایی، تولیدات سینمایی اروپا در این دوران و ظهور اروپای پسااستعماری از جمله موضوعاتی است که کتاب حاضر بدانها پرداخته است. کتاب افزون بر مقدمه، از سه بخش و شش فصل مشخص تشکیل شده است. عنوان نخستین فصلِ بخش نخست، «گفتمان سیـاس*ـی حول اتحادیه اروپا: اروپای فراملی» است. این فصل به نقشۀ جدید سیـاس*ـی ـ اقتصادی اروپا می‌پردازد و زمینه‌های شکل‌گیری نوعی اروپاگرایی را شرح می‌دهد؛ زمینه‌هایی که بعدها در سینمای این دوران تجلی پیدا کرد. نویسنده معتقد است سقوط امپراتوری شوروی، ظهور جهانی شدن، استعمارزدایی از امپراتوری‌های غربی همگی عوامل احیای نهضت اروپایی بود که سرآغازش تاریخ نمادینِ ۱۹۸۹م به‌شمار می‌آید.

    فصل دوم، با عنوان «بازگشت مظلومان: سینمای اروپا و محصولات جدید سینما»، به عناصری می‌پردازد که از طریق آنها اروپای جدید را می‌توان تفسیر کرد و زوایای پنهان آن را نشان داد. در این فصل سیاست‌های فرهنگی جدید و به طور خاص فیلم‌های جدید مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نویسنده در این فصل به طور خاص «فرهنگ» را در انتقال اروپا به دورۀ جدید مؤثر می‌داند. نویسنده به نقل از دیوید هاروی می‌گوید که فرهنگ به نوعی کار یک تاجر را می‌کند، اما در عین حال، فرهنگ از تجارت هم پا فراتر می‌گذارد، به این معنی که اگر محصولات جدید به ناگزیر از دل یک ضرورت اقتصادی و مالی برخاسته‌اند، این محصولات می‌توانند بیانگر نیازهای یک طبیعت نمادین دیگر نیز باشند. فیلم‌های جدید، در حقیقت یک اروپای فراملیتی را تصویر می‌کنند که می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد. نویسنده به طور خاص در این فصل از دو فیلم «سرزمین و آزادی» (ساختۀ کن لاچ در ۱۹۹۵) و «سرزمین هیچ کس» (ساختۀ دنیس تانویچ در ۲۰۰۱م) نام می‌برد؛ چه این دو فیلم دقیقاً یک تصویر فراملی جدید از اروپا را نمایش می‌دهند.

    بخش دوم کتاب، به تحلیل دو فیلم خاص می‌پردازد که تحولات و تغییرات اخیر را به تصویر کشیده‌اند و پیکربندی جدید و دقیقی از اروپا به‌دست داده‌اند. فصل سوم، تقریری از فیلم «نوستالژی» (محصول سال ۱۹۸۳م) است که نشان می‌دهد چگونه اندری تارکوفسکی هم‌زمان درون یک داستان بزرگ دیالکتیکی کار می‌کند و چگونه پا فراتر از آن می‌گذارد. نویسنده در فصل چهارم، به سراغ تاریخ می‌رود. او گمان می‌کند که تاریخ در وضعیت کنونی پسامدرنیته کارکرد ندارد و لذا باید کنار گذاشته شود. فیلم «زیرزمین» (Underground) ساختۀ ایمِر کوستاریکا در سال ۱۹۹۵م پاسخی است به این مدعا؛ چون این فیلم سقوط یوگسلاوی را از جهات مختلف به تصویر می‌کشد. فیلم یادشده در واقع نمایش یک استنباط تاریخی است و در عین حال، روند ساختار تاریخی را در معرض یک نقد روشنگرانه و البته کوبنده قرار می‌دهد.

    بخش سوم و پایانی کتاب به وضعیت پسااستعماری اروپا می‌پردازد و ساختارهای متنوع و صورت‌بندی‌هایی را که این قاره طی زمان پیدا کرده است می‌کاود. اروپا عملاً به فضایی پسااستعماری تبدیل شده است که در آن، مهاجران جدید، مهاجران قدیم، و کسانی که به‌هرحال اکنون «اروپایی» خوانده می‌شوند، در کنار یکدیگرند و باید وضعیت ناپایدار خود را تغییر دهند. فیلم‌هایی مثل «لامریسا» (Lamerica) ساختۀ جانی آملیو (۱۹۹۴) و «لاپرومسه» (Lapromesse) ساختۀ ژان پیر (۱۹۹۶) از جمله فیلم‌هایی هستند که نقاط استعمارزده را به روشنی به تصویر می‌کشند و به یک اروپای جدیدِ تمرکززدایی‌شده، پیوندی و ممزوج اشاره دارند.
     
    آخرین ویرایش توسط مدیر:

    ...zαнrα...*

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/09/16
    ارسالی ها
    3,488
    امتیاز واکنش
    30,283
    امتیاز
    913
    محل سکونت
    تبــــ❤️ـــریز
    Hitler_ma-216x300.jpg


    عنوان کتاب: هیتلر ما

    نویسنده: حمیدرضا نیک بخش


    زبان: فارسی


    توضیحات:

    این کتاب در سال ۱۹۴۰ توسط آلمانی ها منتشر گردید تا جمعیت آلمانی منطقه آلزاس تحت سلطه فرانسه را از دروغ های متفقین آگاه کنند. این کتاب عمدتا متشکل از عکس های گوناگون با توضیحات مختصری است. در این کتاب برخی عکس های تبلیغاتی متفقین قرار گرفته اند و پاسخ آنها با عکس داده شده است و البته توضیحات مختصری هم وجود داشت که به فارسی ترجمه شده است. ضمنا چند نقل قول بسیار با ارزش از آدولف هیتلر، که احتمالا پیشتر آنها را ندیده اید، در این کتاب وجود دارد
    با لینک زیر میتونید دانلود کنید:
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    f.rastgoo

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/02/06
    ارسالی ها
    2,227
    امتیاز واکنش
    18,309
    امتیاز
    749
    سن
    24
    محل سکونت
    شیراز
    به نام خدا...
    این کتاب، گتابی تاریخی و بسیار زیباست که از زبان کنیز ملکه مصر(شرمیون) گفته شده است.
    شرمیون جزو اولین کنیز های با سواد آن زمان ها به شمار می آمد که البته در زمان سلطنت بطلمیوس سیزدهم و چهاردهم کنیز کلئوپاتر هفتم بوده است.
    داستان اغلب در مصر و بندر اسکندریه که ثروتمند ترین شهر جهان بوده اتفاق افتاده. و روابط مصر را با رومی ها و سایر ملت ها بررسی میکند.
     

    f.rastgoo

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/02/06
    ارسالی ها
    2,227
    امتیاز واکنش
    18,309
    امتیاز
    749
    سن
    24
    محل سکونت
    شیراز
    این کتاب که کتابی تاریخی است بیشتر به وقایع امپراتوری هخامنشی توجه دارد. کاخ ها مراسمات،آیین ها،لباس ها و حتی ظرف ها اشاره دارد.
    تنها دلیلی که باعث بی ثباتی حکومت هخامنشی شده بود جنگ بر ای رسیدن به تخت شاهی و قدرت بود.
    و اینکخ با تو جخ به مطالب این کتاب متاسفانه اکثر میراث به جا مانده از این حکومت در موزه اوور پاریس و آمریکا و روسیه و.ژاپن هستند و تعداد کمی از اثرات در موزه ملی موجود می باشد...!
     
    آخرین ویرایش:

    برخی موضوعات مشابه

    بالا