دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی، به ترتیب کارگردان خلاقیت و کارگردان هنری بازی Concrete Genie، از موجودات این بازی گفتهاند.
در کنفرانس کمپانی سونی در نمایشگاه Paris Games Week 2017 اتفاقات و رخدادهای متعددی از جمله نمایش تریلرهای جدیدی از بازیهای Spiderman ،The Last of Us Part II و God of War به وقوع پیوست و بازیهای مختلفی همچون Ghost of Tsushima ،On Rush و Blood & Truth معرفی شدند، اما یکی از بازیهای جدیدی که بهواسطه سبک و سیاق و گیمپلی متفاوتش توانست توجهات را به سمت خودش جلب کند، بازی Concrete Genie، دومین محصول استودیو PixelOpus است. در این بازی با نقاشی روی دیوارهای شهر میتوانید موجوداتی را خلق کنید که در بخشهای مختلف به کمک شما خواهند آمد. اخیرا دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی که بهعنوان کارگردان خلاقیت و کارگردان هنری در تیم تولید بازی Concrete Genie حضور دارند، به صحبت در مورد خلق ارتباط عاطفی بین موجودات و بازیکنان پرداختهاند.
اش (Ash)، پروتاگونیست بازی Concrete Genie، با قلدرهایی سر و کار دارد که وی را تحقیر میکنند و رفتار مناسبی با او ندارند. آنچه که در این دوران سیاه مایه تسلی اش بوده و به آن پناه میبرد، هنر است. اش میتواند روی دیوارهای شهر، نقاشیهای خیرهکنندهای بکشد. همچنین او این توانایی را دارد که حیات را به نقاشیهایش تزریق کند و نهتنها برای حل پازلها از موجوداتی که کشیده استفاده کند، بلکه آنها را بهعنوان دوستانش در طول بازی همراه داشته باشد. در بازی Concrete Genie این امکان وجود دارد که موجودات تماما خاص خود را طراحی کنید و بر اساس شکلی که برای آنها انتخاب کردهاید، شخصیت و حرکات متفاوتی برایشان در نظر بگیرید. این ویژگی یکی از جنبههای نوآورانه بازی مذکور است که استودیو پیکسل اوپوس امیدوار است به ایجاد ارتباط عاطفی و عمیق بین موجودات و بازیکنان منجر شود. اما استودیوی سازنده چگونه این ارتباط را ایجاد میکند؟ چگونه باعث میشوند که بازیکنان به موجودات اهمیت دهند؟ در مصاحبه دومینیک روبیلیارد و جف سنگالی با وبسایت گیماسپات به این سوالات پاسخ داده شده است.
دومینیک روبیلیارد: موجودات نقش مهمی در گیمپلی دارند. اما از لحاظ داستانی، آنها بار عاطفی بازی را نیز بر دوش دارند و در واقع دوستانی هستند که اش آرزوی داشتن آنها در زندگی واقعیاش را دارد. گیمپلی حل پازلها در واقع زمانی به بازی اضافه شد که متوجه اهمیت بالای این بخش شدیم. میدانستیم برای آنکه بین بازیکنان و موجودات ارتباطی عمیق ایجاد شود، لازم است در طول بازی با آنها همراه باشید.
بر اساس نوع کشیده شدن موجودات، آنها شخصیت متفاوتی خواهند داشت، اما مهمتر از شکل کشیدن، رنگی است که برای آنها انتخاب میکنید. رنگهای مختلف به معنای تواناییهای متفاوت است؛ برای مثال اگر موجودی را قرمز کنید، توانایی آتش را خواهد داشت و اگر رنگ زرد را برای آن انتخاب کنید، توانایی الکتریسیته را به دست میآورد.
گیماسپات: آیا این موجودات ماندگار هستند و همراه بازیکنان باقی خواهند ماند؟
دومینیک روبیلیارد: بله. این امر تبدیل به یکی از مهمترین جنبههای بازی میشود.
جف سنگالی: بازیکن میتواند المانهای موجود در محیط را حذف کند، اما زمانی که این موجودات زنده میشوند، هیچ راهی برای حذف آنها وجود ندارد. آنها برای اش زندهاند.
گیماسپات: آیا پس از آنکه طراحی موجودات به اتمام رسید، میتوان بعدا موجودات را ویرایش کرد؟
دومینیک روبیلیارد: نه، نه.
گیماسپات: به این دلیل که چنین رفتاری با یک موجود زنده ظالمانه است؟
جف سنگالی: دقیقا