شاید در میان شلوغی بازیهای سال ۲۰۱۶، جدیدترین بازی خالق سری Gears of War را فراموش کرده باشیم. یک بازی چندنفره خشن و خوشساخت با نام LawBreakers. با زومجی همراه باشید تا در جدیدترین مصاحبهی کلیف بلزینسکی از حال و روز این بازی با خبر شویم.
مطمئنا بسیاری از شما کلیف بلزینسکی «Cliff Bleszinski» را به خوبی میشناسید زیرا او یکی از چهرههای برتر و تاثیرگذار صنعت گیم به شمار میرود. او با قدرت بازیسازی خود توانست اثری را خلق کند که به جرات میتوان گفت سبک تیراندازی سوم شخص را به سطح جدیدی رساند. او وقتی تنها ۱۷ سال سن داشت بازی The Palace of Deceit: Dragon’s Plight را ساخت و سپس با بازی Jazz Jackrabbit نام خود را به شکلی رسمی در صنعت بازیسازی ثبت کرد. اما او شهرت خود را از اثری دیگر به دست آورد؛ Gears of War. او با ساخت این بازی فوقالعاده که شخصیتهای بسیار کاریزماتیک، گیمپلی فوقالعاده و اتمسفری عالی داشت، تبدیل به چهرهای شد که بازی او الهام بخش و یک منبع برای بسیاری از بازیهای تیراندازی سوم شخص بوده و همچنان نیز به قوت خود باقی مانده است. پس از پایان ساخت سهگانه افسانهای Gears of War، به خاطر مشکلات زیادی که کلیف بلزینسکی و راد فرگوسن با کمپانی اپیک «Epic» پیدا کردند، راه آنها از هم جدا شد. راد فرگوسن به سمت ساخت Bioshock: Infinite و سپس Gears of War 4 رفت و کلیف بلزینسکی استویو مستقل خود را افتتاح کرد. حال در مصاحبهای که مجله GamesTM با او ترتیب داده، با اثر اول شخص تیراندازی جدید او به نام LawBreakers آشنا خواهیم شد.
کلیف بلزینسکی در ابتدای این مصاحبه در مورد تاسیس استودیو و بازی جدید خود میگوید:
هنگامی که سن من بالاتر رفت، چیزی که بیشتر از همه به آن اهمیت میدادم را انتخاب کردم. راهی که در پیش گرفتهام، همان راهی است که دوست دارم در آن بمیرم.
کلیف بلزینسکی با آن شخصی که قبلا میشناختیم فرق کرده و شخصی بالغتر شده است. مدت زیادی از کنارهگیری او از صنعت گیم نمیگذرد. اما با دور شدن از این صنعت حسی سوزانده شده یا حسی نادرست به او دست داده بود. بعد از چند سال دوری از کار ساخت بازی، او استودیو جدید خود به نام باس کی «Boss Key» را تاسیس کرد. حال بعد از گذشت مدتها، اولین بازی این استودیو به نام قانون شکنها «LawBreakers» تا حدودی به حد کمال رسیده است؛ اثری که به نظر میرسد یک تیراندازی تمام عیار و جذاب باشد.
در این مصاحبه علاوه بر کلیف بلزینسکی، دیگر اعضای تیم نیز حضور دارند تا بیشتر با بازی جدید آنها آشنا شوید. ترامل آیزک، کارگردان هنری استودیو باس کی،که پیش از این در بخش سرگرمیهای آنلاین سونی کار میکرد، توضیح میدهد:
ما کمتر از یک سال است که به صورت گروهی روی ساخت بازی جدید خود کار میکنیم. خیلی از ما به صورت همزمان در این تیم حضور نداشتیم، اما با این حال باید مسیر و هدف خود برای ساخت یک بازی جذاب در مدت زمان کوتاه را سر راست میکردیم و هر کاری که باعث میشد این عمل به نتیجه برسد را انجام میدادیم. در این راه اعضای تیم با یکدیگر بحثها و مخالفتهای زیادی داشتند. اما جالب است بدانید که کلمه نیروبخش سردر استودیو ما «حرفهای احمقانه و چرت و پرت نه» است! ما با این ذهنیت وارد این کار شدیم که میدانستیم بحثها و گفت و گوهای زیادی پیش خواهد آمد، اما باید میدانستیم که این بحثها بازی را به مکان و هدفی درست هدایت میکند.
بلزینسکی در ادامه میگوید:
فقط تعداد کمی از افراد این استودیو قبل از تشکیل گروه با یکدیگر کار کرده بودند و دیگران شناختی از هم نداشتند. اما در این مدت کوتاه نتیجه کار این افراد را به خوبی میبینید. یک بازی خیلی جذاب و لـ*ـذتبخش از سوی تیمی که تا به حال هیچ اثری عرضه نکرده است.
LawBreakers بازی است که در مدتی کوتاه شکل گرفت و در طول ساخت خود با تغییرات زیادی متحول شد. این بازی ابتدا طراحی هنری کارتون مانندی داشت؛ چیزی مثل بازی تحسین شده Overwatch. اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا LawBreakers شکل و شمایلی بزرگسالانهتر داشته باشد. کلیف بلزینسکی تغییرات این زمینه بازی را اینگونه شرح دهد:
LawBreakers از یک اثر پیکساری تبدیل به یک اثر کوئنتین تارانیتویی شده است!
همچنین از دیگر تغییرات مهم این است که این اثر ابتدا قرار بود به صورت رایگان عرضه شود، اما حالا به صورت پرداختی عرضه خواهد شد. البته نه یک بازی تمام قیمت ۶۰ دلاری، قیمت بازی هنوز مشخص نشده است. این را خوب میدانیم که استودیو باس کی در حال ساخت یک بازی تماما چند نفره است. از آن بازیهای چند نفرهای که بالانس در آن اساسی و ضروری است و همچنین وجود پرداختهای درون برنامهای همراه با مدلهای رایگان ممکن بود بازی را به مسیری نادرست هدایت کند. یک بازی رایگان میتواند با پرداختهای درون برنامهای خود تمام بالانسها را از بین ببرد.