سازندگان بازی Life is Strange: Before the Storm اخیرا مصاحبهای در مورد داستان و ویژگیهای این بازی داشتهاند.
بازی Life is Strange پس از انتشارش، به عنوان یک بازی کالت شناخته شد و حالا در حالی که یک دنباله برای آن توسط دونتناد انترتینمنت در حال ساخت است، تیم دیگری در استودیو دکناین در حال توسعهی پیش درآمد این بازی است. این پیش درآمد که Life is Strange: Before the Storm نام دارد، یک بازی ماجراجویی اپیزودیک همانند Life is Strange خواهد بود.
اخیرا سایت گیماسپات با زک گریس، نویسنده ارشد داستان Before the Storm و دیوید هین، تهیه کنندهی کمپانی دک ناین، گفتگویی در مورد انتظارات طرفداران از این بازی و توانایی این استودیو در برآورده کردن این انتظارات، و همچنین علت کوتاه بودن داستان بازی داشته است. همچنین از آنها پرسیده شد که آیا افرادی که به تجربهی این بازی تمایل دارند، ابتدا باید نسخهی اصلی این بازی (Life is Strange) را بازی کنند یا خیر.
گیم اسپات: آیا تیمی از استودیو دونتناد جهت توسعهی بازی Before the Storm به شما ملحق شده است و آیا شما با این تیمها هماهنگی دارید؟
زک گریس:
از ابتدای مراحل تولید تا کنون، توسعهی Before The Storm به طور کامل بر عهدهی استودیو دک ناین بوده است و جدا از استودیو دونتناد فعالیت کرده است. ما با یک تیم اصلی متشکل از طراحان و تهیهکنندگانی از شرکت اسکوئر انیکس، که در تولید بازی اصلی هم حضور داشتهاند، همکاری داشتهایم. همچنین مسئول صداگذاری این بازی هم در پروژی Life is Strange حضور داشته است.
چند ماه گذشته، سفری به پاریس داشتهام. اولین قسمت Before The Storm را با مدیران و نویسندهی بازی اول به اشتراک گذاشتم. من کنترلر را به آنها دادم و آنها تا ۴ ساعت مشغول تجربهی این بازی بودند. تماشای خندهی آنها در بخشهای طنز بازی و یخ زدنشان در لحظات شگفتآور بازی، اهمیت بزرگی برای ما در دک ناین داشت. فکر میکنم ما باید پیش از هر چیزی، طرفداران این مجموعه بازی را میشناختیم، بنابراین به اشتراک گذاشتن دستاورد ما در این بازی با افرادی که در بازی پیشین فعالیت داشتهاند، یک نقطه عطف بزرگ بود. اما لازم به ذکر است که ما بازی Before The Storm را جدا از بازی در حال توسعهی استودیو دونتناد، تولید کردهایم.
گیم اسپات: با توجه به این که بازی توسعه یافته توسط شما بر خلاف بازی Life is Strange، مکانیزم بازگرداندن زمان را به همراه ندارد، آیا کاربران برای دیدن سناریوهای مختلف، چندین بار این بازی را تجربه خواهند کرد؟ یا فکر میکنید که کاربران بیشتر علاقه دارند که داستان این بازی را به صورت خطی و تنها یک بار تجربه کنند؟
زک گریس:
داستان این بازی پیچیدگیهای زیادی دارد و هر چه شما بیشتر در عمق داستان فرو میروید، امکان این که صحنههایی که شما میبینید، به نسبت بسیاری از کاربران دیگر متفاوت باشد، بیشتر میشود. بر این اساس، ارتباط هر کاربری با کاراکترش، به چگونگی انتخاب تصمیمات در طول داستان بستگی دارد. بنابراین، فکر میکنم این داستان سزاوار تجربهی چندین باره باشد. اکنون که مکس دیگر نمیتواند زمان را به عقب بـرده و تصمیم دیگری بگیرد، کنجکاوم بدانم که جریان بازی چگونه خواهد بود. فکر میکنم که نبود امکان بازگشت به گذشته و تغییر تصمیم، کاربران را به امتحان کردن روشهای مختلف تشویق کند؛ جایی که کلوئی به تازگی پدر خود را از دست داده است و میخواهد که از تمام مشکلات پیش رو عبور کند. این موضوع میتواند چگونگی بازی کاربران را تعیین کند.
گیم اسپات: بازی Life is Strange جذابیت خاصی داشت و طرفداران پروپاقرصی دارد؛ آیا این موضوع باعث ایجاد واهمه در شما، به عنوان توسعه دهندگان Before The Storm شده است؟ به ویژه این که با خواندن کامنتها و فرومها، متوجه میشویم که کاربران زیادی از قبل تصمیم خود را گرفته و نقدهای منفی علیه بازی شما منتشر میکنند، حتی با اینکه هنوز این بازی را تجربه نکردهاند.
زک گریس:
کاربران انتظار یک بازی فوق العاده را دارند و ما شدیدا سعی داریم که انتظار طرفداران این مجموعه را برآورده کنیم
خب فکر میکنم که مردم همیشه تصمیم میگیرند. (خنده) و باور دارم که این تصمیمات به صورت قطعی نیست و میتوانند تغییر کنند. مردم با استفاده از شواهد موجود نظر میدهند؛ آنها محتوای بازی ما را خواهند دید و اقدام به انتشار نظرات جدید خواهند کرد. سپس کنترلر را در دست گرفته و بازی ما را تجربه خواهند کرد و سپس نظرات جدیدتری منتشر خواهند کرد. این یکی از مزیتهای فوق العادهی انتشار بازی در یک مجموعه بازی است که یک اجتماع پیگیر و مشتاق دارد که به این مجموعه اهمیت میدهد. این اجتماع انتقادی عمل خواهد کرد. کاربران این اجتماع انتظار یک بازی فوق العاده در بخشهای مختلف را دارند. و ما شدیدا سعی داریم که انتظار طرفداران این مجموعه را برآورده کنیم چرا که خود ما قبل از این که توسعه دهندگان این بازی باشیم، طرفدارانش هستیم. ما میخواهیم که به اثر خلق شده توسط دک ناین افتخار کنیم و میخواهیم که با طرفدارانی که عاشق این جهان بازی هستند، ارتباط برقرار کرده و آنها را به چالش بکشیم.