سازندگان بازی Paladins اخیرا در مصاحبهای در مورد قهرمانان بازی و همچنین آینده این اثر اطلاعاتی ارائه کردهاند.
استودیو های-رز ابتدا با بازی Smite توانست خودش را مطرح کند و این بازی رایگان با استقبال بسیار خوب گیمرها روبرو شد. پس از این بازی بود که های-رز ساخته بعدی خود را با عنوان Paladins: Champions of the Realm از طریق استیم منتشر کرد که مانند بازی پیشین این استودیو، اثری رایگان بود. کیفیت بالای بازی و پشتیبانی بسیار خوب سازندگان با انتشار نقشهها و قهرمانهای جدید برای این اثر، باعث شده تا امروز بازی Paladins به یک بازی بسیار محبوب تبدیل شده و جزو پنج بازی رایگان محبوب استیم قرار بگیرد.
چندی پیش هم نسخه بتا این بازی برای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر شد تا کاربران این پلتفرمها هم بتوانند جدیدترین ساخته استودیو های-رز را تجربه کنند. اخیرا سایت دوال شاکرز مصاحبهای با تاد هریس، یکی از بنیانگذاران استودیو های-رز، داشته و وی اطلاعات مختلفی در مورد بازی ارائه کرده است. در ادامه میتوانید این مصاحبه را در قالب پرسش و پاسخ بخوانید:
دلیل رایگان بودن بازی Paladins چیست؟ آیا از همان ابتدا قصد داشتید بازی را به عنوان اثری رایگان منتشر کنید؟
بله ما از همان ابتدا به این بازی به چشم یک اثر رایگان نگاه میکردیم. چرا که واقعا علاقه زیادی به بازیهای رایگان و استفاده از چنین سیاستی داریم. وقتی یک بازی رایگان باشد، کاربران میتوانند به راحتی آن را تجربه کنند و پس از آن میتوانند تصمیم بگیرند که آیا میخواهند واقعا برای این بازی پول خرج کنند یا خیر. حتی افرادی که قصدی برای خرج کردن پول نداشته باشند هم میتوانند از تجربه بازی برای همیشه لـ*ـذت ببرند. علاوه بر این در یک بازی آنلاین، زیاد بودن تعداد کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد و رایگان بودن بازی کمک شایانی به افزایش تعداد کاربران میکند. بازی پیشین ما یعنی Smite به عنوان یک بازی رایگان عملکرد خیلی خوبی روی کنسولها داشت و امیدواریم که چنین شرایطی برای Paladins نیز تکرار شود.
منبع الهام شما برای طراحی شخصیتها یا دیگر مکانیزمهای بازی چیست؟
برای مکانیزمهای گیمپلی ما بیشتر از اولین بازی خودمان یعنی Global Agenda که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، الهام میگیریم. آن بازی یک اثر شوتر بود که در آن شاهد کلاسهای مختلف و قابلیتهای ویژهای برای شخصیتها بودیم.
از زمان نسخه آلفا تا به امروز، بازی تغییرات بسیار زیادی در زمینه گیمپلی داشته است. دلیل اصلی شما برای اعمال چنین تغییراتی در بازی چه بود؟
ما استودیویی هستیم که اهمیت زیادی برای نظرات طرفداران و جامعه کاربران بازی قائل میشویم و چنین تغییراتی هم نشات گرفته از نظرات و خواستههای کاربران هستند. برای مثال ما در نسخه بتا محدود بازی حالتهای مختلقی قرار داده بودیم که از بین آنها، حالت Siege با بیشترین استقبال روبرو شد. در آینده هم حالتهای جدیدی را آزمایش خواهیم کرد.
آیا ممکن است که در آینده شاهد حضور شخصیتهایی از بازی Smite در این اثر باشیم؟
ما همین حالا هم Grover را داریم و ممکن است در آینده هر اتفاقی رخ دهد.
برنامه شما برای اضافه کردن قهرمانهای جدید به بازی چیست؟ آیا تعداد مشخصی را در نظر دارید و قرار است مانند Smite به طور مرتب شاهد اضافه شدن قهرمانها باشیم؟ همچنین آیا نقشههای جدیدی به بازی اضافه خواهند شد؟
در حقیقت ما قهرمانان را حتی با سرعت بیشتری در مقایسه با Smite به بازی Paladins اضافه میکنیم. البته از ماه آگوست به بعد کمی این سرعت کمتر خواهد شد و هر ماه تقریبا یک قهرمان به بازی اضافه میکنیم. از حیث نقشهها هم قطعا نقشههای بیشتری برای بازی در راه هستند و شاید هر سه ماه یک بار شاهد یک نقشه باشیم.
عجیبترین ایدهای که برای حالتهای بازی جدید داشتید چه چیزی بود؟
ما ایدههای عجیب زیادی برای حالتهای جدید داشتیم که هنوز هیچکدام به بازی اضافه نشدهاند و در آینده شاهد اضافه شدن آنها خواهید بود.