هیدئو کوجیما بالاخره دیروز رسما اعلام کرده که استودیو مستقل «کوجیما پروداکشنز» را تاسیس کرده و اولین بازی خود را ابتدا برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد کرد. وی حال برای اولین بار پس از این اتفاق، مصاحبهای با سایت IGN انجام داده که میتوانید در ادامه مطلب زومجی آن را بخوانید.(مربوط به سال ۹۴)
کوجیما اولین مصاحبه رسمی خود را پس از تاسیس استودیو جدیدش در شهر توکیو ژاپن و با سایت IGN انجام داده است. با استناد به صحبتهای وی، یوجی شینکاوا، طراح گرافیکی بازی Metal Gear Soild V: The Phantom Pain، و کِن ایمازومی، مدیر تولید بازی، کوجیما را در استودیو جدید همراهی خواهند کرد و مسوول بخشهای طراحی هنری و تولید بازیها خواهند
کِن ایمازومی (سمت چپ) به عنوان مدیر تولید و یوجی شینکاوا (سمت راست) به عنوان طراح گرافیکی مجددا با کوجیما همکاری خواهند کرد
جالب است بدانید که کوجیما در مصاحبه اخیرش با علاقه و حوصله در مورد بازی جدیدش و آینده کاری خود توضیح داده است. با این حال وی از صحبت در مورد گذشته و رابـ ـطهاش با کونامی کاملا پرهیز کرده است.همچنین شینکاوا هم کوجیما را در این مصاحبه همراهی کرده و توضیحاتی ارائه داده است.
بر اساس توضیحات کوجیما، بازی جدیدی که وی برای پلیاستیشن 4 و سپس برای رایانههای شخضی عرضه خواهد کرد، فعلا در مراحل اولیه خود است و هنوز تصمیم خاصی در مورد ویژگیهای آن گرفته نشده است. با این حال وی در مورد کلیت این بازی گفت:
هدف من این است که اثری تولید کنم که رضایت طرفداران را جلب کند و همان چیزی باشد که انتظارش را میکشند. ولی در عین حال این بازی جدید، که یک بازی کامل هم خواهد بود، اثری متفاوت نسبت به آثار پیشین من است و یک تجربه کاملا جدید محسوب میشود. همچنین سعی خواهم کرد تا این بازی را با تعداد نیروی کم تولید کنم و پس از آن ممکن است اعضای استودیو رفتهرفته بیشتر شوند.
یوجی شینکاوا در تکمیل صحبتهای کوجیما گفت:
ما پیش از این روی پروژهای کار کردیم که مردم با شخصیتها و دنیای آن کاملا آشنا بودند. ولی شخصا و به عنوان یک طراح هنری، دوست دارم شخصیتهایی خلق کنم که حتی از بازیهای قبلی هم محبوبتر شوند و مردم بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. این یکی از اهداف شخصی من و یکی از اهداف استودیو جدید ما است.
کوجیما در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که هدف استودیو جدیدش فقط تولید بازی نخواهد بود:
تمرکز ما بر روی محتوای دیجیتالی است. در نتیجه ممکن است تولید فیلم، انیمیشن یا هر نوع محتوای دیگر را هم در نظر داشته باشیم. ولی واقعیت این است که در حال حاضر مردم از کوجیما پروداکشنز انتظار ساخت بازی را دارند. به همین دلیل هم ما فعلا بر روی ساخت یک بازی تمرکز خواهیم کرد و پس از آنکه توانستیم یک IP کاملا جدید را معرفی کنیم، احتمالا سراغ ساخت فیلم و انیمیشن هم خواهیم رفت.
وی همچنین در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که تمایل دارد دوباره با گیلرمو دلتورو در تولید محتوای دیجیتالی همکاری کند. لازم به ذکر است که این دو در حال کار بر روی بازی Silent Hill بودند که تولید آن توسط کونامی متوقف شد.
کوجیما در بخش بعدی صحبتهایش اعلام کرده که سعی دارد همانند همیشه اثری خوب و عالی تولید کند و رضایت طرفداران را جلب کند:
ما به دلیل پیشینه خوبی که در ساخت بازیهای ویدیوی داشتیم، آزادی عمل بیشتری در استودیو جدید خواهیم داشت و همین عامل باعث میشود تا یک بازی «کاملا متفاوت» تولید کنیم و المانهای جدیدی در آن قرار دهیم که پیش از این دیده نشدهاند.
شینکاوا هم در تکمیل صحبتهای کوجیما افزود:
من به شخصه دوست دارم تا در ساخت این بازی جدید با چالشهای متفاوت روبرو شوم و سراغ کارهایی بروم که پیش از این قادر به انجام دادن آنها نبودم. دوست دارم تا با ساخت این بازی، تواناییهای شخصی خودم را هم بهبود ببخشم.