- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
در بخش خودروهای اسپورت روباز حضور آئودی TT RS رودستر یک غنیمت است. صدای تولیدی پیشرانه یک بخش اساسی جذابیت کانورتیل دو نفره است و باز کردن سقف TT RS باعث خواهد شد که صدای پیشرانهی 5 سیلندر آن گوشها را نوازش کند.
پیش از این پورشه باکستر همیشه پادشاه خودروهای کانورتیبل بود چراکه پاسخی درخور و صدای پیشرانهی فوقالعادهای داشت. هرچند اوایل امسال پورشه محصول خود را بهروز کرده و البته برخی انتقادات به آن وارد است.
این خودرو هماکنون 718 باکستر S خوانده میشود و پیشرانهی 4 سیلندر تخت توربویی که قدرتمندتر بوده جایگزین پیشرانهی 6 سیلندر قبلی شده است. اگرچه این پیشرانه قدرت بیشتری داشته اما بیشک شخصیت پیشرانهی قبلی بالاتر است. به منظور سنجیدن عیار این دو خودرو ما مقایسهای را ترتیب دادهایم. آیا TT RS میتواند شکست برادر کمتوانتر خود یعنی TT S را در برابر باکستر استاندارد جبران نماید؟ یا توازن عالی شاسی پورشه برای غلبه بر حریف هموطن خود کافی خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا نتیجه را ببینید.
شاخبهشاخ
آئودی TT RS
مدل: آئودی TT RS رودستر
قیمت: 53550 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو، 395 اسب بخار
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
مصرف سوخت: 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جاده ای سالانه: 270 پوند
RS بالاترین مدل TT بوده و این نسخهی 53550 پوندی گرانترین مدل در بخش خودروی اسپورت کامپکت است اما عملکردی در حد سوپرکار داشته و حتی در این سطح نیز میتواند معاملهی مناسبی به نظر برسد. ما فهمیدیم که کارایی این خودرو با قیمتش همخوانی دارد.
نظر آزمایشکننده: TT RS با قدرت 395 اسبی دیوانهوار به نظر میرسد اما سیستم فرمان پذیری 4 چرخ احساس پایداری زیادی را ایجاد میکند. این خودرو فاقد قابلیت تنظیم زیاد باکستر است اما شتاب گیری یک R8 را با کمتر از نصف بهای آن مهیا میکند.
پورشه 718 باکستر S
مدل: پورشه 718 باکستر S
قیمت: 51105 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو، 345 اسب بخار
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.8 ثانیه
مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جادهای سالانه: 230 پوند
به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای مدلهای باکستر و کیمن، پورشه ساختار قیمتگذاری خود را نیز تغییر داده بنابراین مدل کانورتیبل هماکنون گرانترین است. 718 باکستر S حاضر در تست با گیربکس دستی بهای 51105 پوندی دارد که ارزانتر از TT RS نشان میدهد. خب کدام خودروی اسپورت بهتری است؟
نظر آزمایشکننده: پیشرانهی خودرو همانقدر که کارا و مؤثر است اما میتواند صدای وزوز تولیدی آن نظر شما را چندان جلب نکند. اگر طرفدار مدل قبلی باشید شاید این امر را در خودرویی اسپورت ناامیدکننده بدانید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پورشه 718 باکستر S
این خودرو در خط مستقیم به اندازهی آئودی سریع و قدرتمند نیست اما هنوز کارایی تعجبآوری را به همراه شاسی، گیربکس و فرمان فوقالعادهای ارائه میکند که برای قرار گرفتن آن در ردهی اول کانورتیبل ها بیش از حد کافی است. این خودرو هزینههای خریداری و نگهداری کمتری داشته و فرم کابین آن کاربردی در حد TT بزرگتر دارد.
رتبهی دوم: آئودی TT RS
پیش از این پورشه باکستر همیشه پادشاه خودروهای کانورتیبل بود چراکه پاسخی درخور و صدای پیشرانهی فوقالعادهای داشت. هرچند اوایل امسال پورشه محصول خود را بهروز کرده و البته برخی انتقادات به آن وارد است.
این خودرو هماکنون 718 باکستر S خوانده میشود و پیشرانهی 4 سیلندر تخت توربویی که قدرتمندتر بوده جایگزین پیشرانهی 6 سیلندر قبلی شده است. اگرچه این پیشرانه قدرت بیشتری داشته اما بیشک شخصیت پیشرانهی قبلی بالاتر است. به منظور سنجیدن عیار این دو خودرو ما مقایسهای را ترتیب دادهایم. آیا TT RS میتواند شکست برادر کمتوانتر خود یعنی TT S را در برابر باکستر استاندارد جبران نماید؟ یا توازن عالی شاسی پورشه برای غلبه بر حریف هموطن خود کافی خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا نتیجه را ببینید.
شاخبهشاخ
آئودی TT RS
مدل: آئودی TT RS رودستر
قیمت: 53550 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو، 395 اسب بخار
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
مصرف سوخت: 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جاده ای سالانه: 270 پوند
RS بالاترین مدل TT بوده و این نسخهی 53550 پوندی گرانترین مدل در بخش خودروی اسپورت کامپکت است اما عملکردی در حد سوپرکار داشته و حتی در این سطح نیز میتواند معاملهی مناسبی به نظر برسد. ما فهمیدیم که کارایی این خودرو با قیمتش همخوانی دارد.
نظر آزمایشکننده: TT RS با قدرت 395 اسبی دیوانهوار به نظر میرسد اما سیستم فرمان پذیری 4 چرخ احساس پایداری زیادی را ایجاد میکند. این خودرو فاقد قابلیت تنظیم زیاد باکستر است اما شتاب گیری یک R8 را با کمتر از نصف بهای آن مهیا میکند.
پورشه 718 باکستر S
مدل: پورشه 718 باکستر S
قیمت: 51105 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو، 345 اسب بخار
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.8 ثانیه
مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جادهای سالانه: 230 پوند
به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای مدلهای باکستر و کیمن، پورشه ساختار قیمتگذاری خود را نیز تغییر داده بنابراین مدل کانورتیبل هماکنون گرانترین است. 718 باکستر S حاضر در تست با گیربکس دستی بهای 51105 پوندی دارد که ارزانتر از TT RS نشان میدهد. خب کدام خودروی اسپورت بهتری است؟
نظر آزمایشکننده: پیشرانهی خودرو همانقدر که کارا و مؤثر است اما میتواند صدای وزوز تولیدی آن نظر شما را چندان جلب نکند. اگر طرفدار مدل قبلی باشید شاید این امر را در خودرویی اسپورت ناامیدکننده بدانید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پورشه 718 باکستر S
این خودرو در خط مستقیم به اندازهی آئودی سریع و قدرتمند نیست اما هنوز کارایی تعجبآوری را به همراه شاسی، گیربکس و فرمان فوقالعادهای ارائه میکند که برای قرار گرفتن آن در ردهی اول کانورتیبل ها بیش از حد کافی است. این خودرو هزینههای خریداری و نگهداری کمتری داشته و فرم کابین آن کاربردی در حد TT بزرگتر دارد.
رتبهی دوم: آئودی TT RS