قبلا اینطور نبود که فیلمها ساخته شوند و برای یافتن نام سرمایهگذارانش خیلی به این در و آن در بزنید. چند نهاد دولتی بودند که واسطه میشدند برای فیلمسازی و خودشان انتخاب میکردند که به کدام فیلمساز فرصت خلق یک اثر هنری بدهند اما این روزها سرمایهگذاران سینمایی از طیفهای مختلفی هستند و البته بخش خصوصی خیلی فعالتر از نهادهای دولتی وارد میدان هنر و فرهنگ شده است.
البته خود این هم جای سوال است که سینمایی که همواره نسبت به عدم بازگشت سرمایه گلایه دارد، چگونه محل اقبال و حضور سرمایهگذارانی بیارتباط با حوزه فرهنگ شده است. امسال حوزه هنری به صورت مستقیم در تولید یک فیلم سینمایی حمایت مالی داشته است و بنیاد سینمایی فارابی هم در 14 فیلم سینمایی حاضر در جشنواره سیوهفتم فیلم فجر، مشارکت داشته است. در کنار این دو نهاد دولتی، موسسه رسانهای، فرهنگی اوج هم از یک فیلم سینمایی دفاع مقدسی حمایت مالی داشته است و مابقی 33 فیلم در موسسات فیلمسازی و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است.
البته خود این هم جای سوال است که سینمایی که همواره نسبت به عدم بازگشت سرمایه گلایه دارد، چگونه محل اقبال و حضور سرمایهگذارانی بیارتباط با حوزه فرهنگ شده است. امسال حوزه هنری به صورت مستقیم در تولید یک فیلم سینمایی حمایت مالی داشته است و بنیاد سینمایی فارابی هم در 14 فیلم سینمایی حاضر در جشنواره سیوهفتم فیلم فجر، مشارکت داشته است. در کنار این دو نهاد دولتی، موسسه رسانهای، فرهنگی اوج هم از یک فیلم سینمایی دفاع مقدسی حمایت مالی داشته است و مابقی 33 فیلم در موسسات فیلمسازی و با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است.