گزارش جدید سئو در Google Webmaster Tools: تجزیه و تحلیل جستجو
هفته گذشته، گوگل یک گزارش جدید از ابزارهای وب مستر گوگل منتشر کرد: تجزیه و تحلیل جستجو ، که جایگزین گزارش جستجو سابق شده است. داده ها در گزارش جدید دقیق تر است و امکان تجزیه و تحلیل بهتر از داده های شما را با توجه به گزینه های فیـلتـ*ـر می دهد.
گزارش تجزیه و تحلیل جستجو
گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو ، گزینه های فیـلتـ*ـر زیر را فراهم می کند:
• جست و جو ها
• صفحات
• کشورها
• دستگاه ها
• نوع جستجو (وب، تصویر یا ویدئو)
• تاریخ
مثال اول: گزارش بر اساس دستگاه
فیـلتـ*ـر توسط دستگاه تلفن همراه به منظور تجزیه تحلیل چگونگی تاثیر به روزرسانی موبایل گوگل بر روی نمایش سایت شما از 21 آپریل 2015 تا کنون.
مثال دوم: گزارش بر اساس کشور
شما می توانید برداشت دو کشور را در مورد یک جستجو نمایش داده خاص (به عنوان مثال نام تجاری شما) مقایسه کنید. برای این کار، فیـلتـ*ـر جستجو و کشور را تنظیم کنید.
تفاوت این گزارش با گزارش جستجو سابق
داده ها در تجزیه و تحلیل گزارش جدید متفاوت از گزارش جستجو سابق محاسبه می شود. به همین دلیل، گزارش جستجو سابق در طول سه ماه آینده هنوز هم در دسترس خواهد بود. زمانی که شما گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو خود را باز می کنید، شما یک لینک برای گزارش جستجو سابق پیدا خواهید کرد.
مهمترین تفاوت ها بین دو گزارش عبارتند از:
• گزارش سابق برای هر صفحه از وب سایت که در نتایج جستجو نمایش داده می شود، یک برداشت جداگانه ارائه می کند. اما گزارش جدید تنها یک برداشت برای هر وب سایت نشان می دهد.
• گزارش جدید تنها کلیک ها بر روی نتایج تصویر را در صورتی که کاربر بر روی تصویر بسط یافته و یا بر روی لینک "صفحه بازدید" کلیک کند، حساب می کند. در صورتی که گزارش سابق تمام کلیک ها بر روی تصویر را می شمارد.
• گزارش سابق، برداشت ها و کلیک های مشابه را به چندین هاست از یک دامنه نسبت می داد (به عنوان مثال example.com و که منجر به دو برابر شدن شمارش می شود. اما گزارش جدید داده ها را فقط به یک میزبان نسبت می دهد.
هفته گذشته، گوگل یک گزارش جدید از ابزارهای وب مستر گوگل منتشر کرد: تجزیه و تحلیل جستجو ، که جایگزین گزارش جستجو سابق شده است. داده ها در گزارش جدید دقیق تر است و امکان تجزیه و تحلیل بهتر از داده های شما را با توجه به گزینه های فیـلتـ*ـر می دهد.
گزارش تجزیه و تحلیل جستجو
گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو ، گزینه های فیـلتـ*ـر زیر را فراهم می کند:
• جست و جو ها
• صفحات
• کشورها
• دستگاه ها
• نوع جستجو (وب، تصویر یا ویدئو)
• تاریخ
مثال اول: گزارش بر اساس دستگاه
فیـلتـ*ـر توسط دستگاه تلفن همراه به منظور تجزیه تحلیل چگونگی تاثیر به روزرسانی موبایل گوگل بر روی نمایش سایت شما از 21 آپریل 2015 تا کنون.
مثال دوم: گزارش بر اساس کشور
شما می توانید برداشت دو کشور را در مورد یک جستجو نمایش داده خاص (به عنوان مثال نام تجاری شما) مقایسه کنید. برای این کار، فیـلتـ*ـر جستجو و کشور را تنظیم کنید.
تفاوت این گزارش با گزارش جستجو سابق
داده ها در تجزیه و تحلیل گزارش جدید متفاوت از گزارش جستجو سابق محاسبه می شود. به همین دلیل، گزارش جستجو سابق در طول سه ماه آینده هنوز هم در دسترس خواهد بود. زمانی که شما گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو خود را باز می کنید، شما یک لینک برای گزارش جستجو سابق پیدا خواهید کرد.
مهمترین تفاوت ها بین دو گزارش عبارتند از:
• گزارش سابق برای هر صفحه از وب سایت که در نتایج جستجو نمایش داده می شود، یک برداشت جداگانه ارائه می کند. اما گزارش جدید تنها یک برداشت برای هر وب سایت نشان می دهد.
• گزارش جدید تنها کلیک ها بر روی نتایج تصویر را در صورتی که کاربر بر روی تصویر بسط یافته و یا بر روی لینک "صفحه بازدید" کلیک کند، حساب می کند. در صورتی که گزارش سابق تمام کلیک ها بر روی تصویر را می شمارد.
• گزارش سابق، برداشت ها و کلیک های مشابه را به چندین هاست از یک دامنه نسبت می داد (به عنوان مثال example.com و که منجر به دو برابر شدن شمارش می شود. اما گزارش جدید داده ها را فقط به یک میزبان نسبت می دهد.