F@EZEH

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/08/18
ارسالی ها
2,743
امتیاز واکنش
70,134
امتیاز
1,115
محل سکونت
ραяƨıαп
فرمها در مجسمه سازی مدرن
رودن فرمها را در فضا ذوب کرده،‌درهم یکی می‌کرد، بهم پیوند می‌داد و با نور سطح آنها را شیاردار جلوه می‌داد.
در حالی که حجم‌های فشرده و فرم‌های گرد ملول به هم پیوستگی فرمها را از لحاظ تکنیک مستحکم می‌کرد.
از اینجا مسیر از یک طرف به سوی بکارگیری شفاف و لحاظ تکنیک مستحکم می‌کرد.
از اینجا مسیر از یک طرف به سوی بکارگیری شفاف و تحلیلی فضا و از طرف دیگر به سمت یک حجم فشرده بسته می‌رود.

اکنون نامهای نوام گابو (Naum Gabo) و کنستانتین برانکوزی (Constantion Brancuzi) به ذهن می‌آید.
بگذارید به جای بررسی این دو مسیر توسعه، تاریخ مجسمه‌سازی قرن بیستم را در پرتو این دو مرحله پرثمر مدنظر بگیریم.
رودن، که آثار پخته و به کمال رسیده‌اش در تمامی قلمرو دوره اول به چشم می‌خورد، مرکز شروع مجسمه‌سازی مدرن قلمداد می‌شود.
او یک عنصر متمرکز را برگرفته از فرم‌های برجسته، فارغ از قید و بند شکل‌پذیری مجسمه‌وار را
که در تضاد با فرم‌های فشرده و متراکم و حجمهای قالب گونه بوده در سال ۱۹۰۷ معرفی می‌کند.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا