همه چیز درباره دین مسیحیت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Zahra_rad

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2019/02/21
ارسالی ها
3,789
امتیاز واکنش
8,283
امتیاز
827
سن
21
محل سکونت
Shiraz
۳. شریعت
شریعت مجموعه مقررات و احکامی است که جهت تنظیم اعمال انسان و برای اصلاح نظام اجتماعی وضع می شود. پیامبران بزرگ الهی چون موسی، عیسی و رسول اسلام دارای شریعت بودند.
گر چه روح کلی تسلیم در برابر حق، اطاعت از خداوند، ایمان به غیب و معاد در همه ادیان الهی مشترک است؛ ولی با توجه به اختلاف استعداد امتها قوانین متفاوتی مناسب با شرایط هر یک برای آنان وضع شده است.
کتاب مقدس نیز تاکید زیادی بر انجام شریعت دارد ، چنان که در عهد قدیم آمده است: ملعون باد کسی که کلمات این شریعت را اثبات ننماید تا آنها را بجا نیاورد.۴۳
۱-۳. مسیح و شریعت
با توجه به نوشته های موجود در اناجیل، مسیح (ع) شریعت جدیدی نیاورد و همواره بر لزوم رعایت شریعت موسوی تاکید می نمود. البته در برخی موارد و مطابق با شرایط جدید تغییرات جزئی در آن ایجاد کرد.
به روایت انجیل ها، مسیح خود را کامل کننده شریعت موسی دانسته و همواره تاکید می کرد: گمان مبرید که آمده‌ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامده‌ام تا باطل نمایم بلکه تا تمام کنم. ۱۸ زیرا هرآینه به شما میگویم تا آسمان و زمین زایل نشود همزه یا نقطه‌ای از تورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود. ۱۹ پس هرکه یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود. اما هرکه بعمل آورد و تعلیم نماید او در ملکوت آسمان بزرگ خوانده خواهد شد.۴۴
مسیح خودش نیز در عمل به شریعت موسی وفادار بود۴۵؛ به نماز اهتمام خاصی داشت۴۶، روزه می گرفت۴۷، مالیات هیکل را می پرداخت۴۸ و به زیارت هیکل می رفت. با این وجود پیروان مسیح شریعت را کنار زده و معتقدند زمانش سپری شده است و دیگر عمل به آن لازم نیست.۴۹
۲-۳. مسیحیت و شریعت گریزی
جدایی شریعت از دین مسیح طی یک فرایند تاریخی و در پی فراهم آمدن بسترهای آن صورت گرفته است. روند این جدایی تقریبا با گرایش پولس به مسیحیت مصادف بود. زیرا او پس از مسیحی شدن و طرح آموزه فدا به این اندیشه معتقد شد که با به صلیب کشیده شدن مسیح گـ ـناه برداشته شده و با برداشته شدن گـ ـناه دیگر نیازی به انجام شریعت نیست و ایمان به مسیح برای نجات کافی است.۵۰
۳-۳. سیر نسخ شریعت
در جریان سفرهای تبلیغی پولس و برنابا برخی از کسانی که سابق بر این دوگانه پرست بودند به مسیح ایمان آوردند. این جماعت تا کنون شریعت یهودی را انجام نداده بودند و طبیعتا «خــتنه» نیز نشده بودند!۵۱ بنابر این اگر «خــتنه کردن» برای پذیرش مسیحیت الزامی بود، مانع بزرگی در راه مسیحی شدن ایشان بوجود می آمد!
از طرفی «خــتنه کردن» در شریعت یهود (و پس از آن شریعت عیسی) یکی از مهم ترین رسوم مذهبی بود؛ در نتیجه نزاع بزرگی بین رسولان ایجاد شد که آیا خــتنه کردن برای بت پرستانی که قرار است مسیحی شوند لازم است یا نه؟ که در نهایت با فشارهایی که توسط پولس وارد شد ، عمل به برخی مظاهر سخت شریعت (مانند خــتنه) برای غیر یهودیان حذف شد.
اما پیشروی پولس به اینجا خاتمه نیافت ، زیرا پس از مدتی ادعا کرد که تمام شریعت و برای تمام اقوام منسوخ شده است.
او اینگونه می اندیشید که شریعت مخصوص زمانی بود که انسان در وضعیت قهر با خدا قرار داشت، اما پس از به صلیب کشیده شدن مسیح و آشتی انسان با خدا دیگر عمل به شریعت نیاز نیست و راه نجات، «ایمان» به مسیح است نه «شریعت»! پولس در مرحله بعد پا را از این فراتر نهاده، گفت: هر کسی که فکر کند که می تواند با شریعت نجات یابد، دیگر مسیح نمی تواند او را نجات دهد!
 
  • پیشنهادات
  • Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    ۴-۳. نزاع حواریون عیسی با پولس
    مساله نسخ شریعت سبب شد که بین حواریون عیسی و پولس جدال های شدیدی رخ دهد. در این نزاع ها که در انجیل هم ثبت شده پولس ، حواریون و در راس آنها پطرس را که موافق شریعت بودند منافق و دورو خوانده و ایشان را برادران کذبه و افسونگر معرفی می کند.در این راستا یعقوب (یکی از حواریون عیسی مسیح) در نامه اش مینویسد « برادران من چه سود اگر کسی ادعا کند که ایمان دارد اما عمل نداشته باشد ؟ آیا چنین اعمالی می تواند او را نجات بخشد ؟... ایمان بدون عمل مرده است»
    اما در نهایت این پولس بود که بخاطر شباهت اندیشه هایش با اندیشه های اقوام بت پرست در این نزاع پیروز شد.
    جان ناس، تاریخ نگار مسیحی، در این باره می گوید: «پولس را غالبا دومین موسس مسیحیت لقب داده اند و مسلما او در این راه جهاد بسیار کرد و فرقه طرفداران اصول و شرایع موسوی را مغلوب ساخت به طوری که آنها اهمیت موقع و مقام خود را بر اثر مساعی پولس از کف دادند» ۵۳
    ۴. آیین های کلیسا (sacramentum)
    گویی شریعت با روح دین عجین است و داشتن دینی بدون شریعت و آیین های بیرونی غیر ممکن می باشد. به همین جهت مسیحیان پس از رها کردن شریعت مسیح با تاویل بردن آیاتی از عهد جدید دستورالعمل های رفتاری جدیدی برای خود یافتند که به عنوان اسرار کلیسایی نامیده می شود. که به بررسی این موارد می پردازیم.
    تقریبا همه مسیحیان اتفاق نظر دارند که دو آیین تعمید و عشای ربانی در شمار آیین های کلیساست؛ اما مسیحیان کاتولیک و ارتدکس به پنج آیین دیگر نیز اعتقاد دارند. این در حالی است که برخی از کلیساهای پروتستان مانند کواکرها و سپاه نجات هیچ یک از آیین ها را نمی پذیرند.
    ۱- تعمید (baptism) : هر مسیحی فقط یکبار هنگام ورود به جامعه مسیحت تعمید می پذیرد و کشیش تمام یا بخشی از بدن تعمید گیرنده را همراه با ذکر نام پدر، پسر و روح القدس در آب فرو میبرد۵۴.
    ۲- تایید (Confirmation) : تایید یعنی پذیرفته شدن توسط روح القدس. در این مراسم که معمولا هنگام بلوغ انجام می شود، کشیش داوطلب تایید را با روغن مقدس همراه با عبارت «روح القدس را بپذیر تا بتوانی به مسیح شهادت دهی» مسح می کند.۵۵
    ۳- عشاء ربانی (Eucharist) : در این مراسم به یادبود شام آخر عیسی مسیح، مقدار کمی نان فطیر توسط کشیش در دهان مسیحیان گذاشته می شود و ایشان باید بدون دندان زدن آن را بخورند.۵۶
    کاتولیک ها و ارتدکس ها بر این باورند که نان و نوشید*نی حقیقتا به گوشت و خون مسیح تبدیل می شود.
     

    Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    ۴- اعتراف (Sacrament of Penance) : اگر شخصی دچار خطا یا اشتباهی شود، باید نزد کشیش به گـ ـناه خود اعتراف کند تا گناهانش بخشیده شود. برای این کار شخص گـ ـناه کار پس از ورود به اتاقکی چوبین در برابر کشیش زانو می زند و گناهانش را برای کشیش شرح می دهد و سپس کشیش عباراتی از باب اندرز می گوید و برایش جریمه ای مقرر می کند.۵۷
    ۵- تدهین (Anointing of the Sick) : در این مراسم بیمار مشرف به مرگ توسط یک کشیش با روغن مقدس تدهین (روغن مالی) می شود.۵۸
    ۶- دست گذاری (Sacraments at the service of communion) : مسیحیان سه درجه روحانی دارند؛
    «شماس»۵۹: به معنای خادم است و به کشیش در مراسم کلیسا کمک می کند.
    «کشیش»۶۰: وی رهبری یک کلیسا را به عهده دارد.
    «اسقف»۶۱: وی در قلمرو معینی رهبری کلیساها را به عهده دارد. اسقف عادی معمولا در سطح یک شهر و کاردینال در سطح یک منطقه بزرگ جغرافیایی و پاپ در سطح جهان رهبری کلیسا را به عهده دارند.
    بنابه اعتقادات مسیحی هرگاه شخصی بخواهد به درجه روحانی بالاتر نائل شود، باید توسط مقام بالاتر دست گذاری شود۶۲. البته زنها خارج از این قانون هستند و تنها می توانند «شماس» شوند.
    ۷- ازدواج (Matrimony) : هرگاه زن و مردی بخواهند با یکدیگر پیوند زناشویی برقرار کنند؛ کلیسا این پیوند را برقرار می سازد. در مسیحیت امکان طلاق وجود ندارد مگر به سبب فحشا. در غیر این صورت اگر زن و مرد از هم جدا شده و با شخص دیگری ازدواج کنند، زناکار به شمار می روند. شایان ذکر است که در کلیسای کاتولیک کشیشان و راهبه ها حق ازدواج ندارند.۶۳گر چه برخی از فرقه ها این مقررات را رعایت نمیکنند.
    ۵. اعیاد مسیحیت
    در مسیحیت یادبودها و عیدهای فراوانی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:
    کریسمس (Christmas) (جشن مسیح) : این جشن به مناسبت تولد آن حضرت در ۲۵ دسامبر برگزار می شود. هفت روز پس از آن جشن اول سال میلادی در یک ژانویه برگزار می شود. البته روز و تاریخ دقیق تولد حضرت عیسی مشخص نیست.۶۴
    عید پاک: مهم ترین جشن دینی مسیحیان است که به مناسبت پیروزی عیسی بر مرگ و برخاستن وی از مردگان، در سومین روز تصلیب او برگزار می شود.
    عید پاک پس از اعتدال ربیعی و نخستین بدر شدن ماه برگزار می شود که حدودا مطابق با ۲۲ مارس تا ۲۵ آوریل است.
     

    Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    ۶. نماز
    در مسیحیت نماز به شیوه خاصی که در اسلام وجود دارد مطرح نیست، بلکه ایشان در برابر خدا دعاهای التجا آمیز بجا می آورند. مسیحیان کاتولیک پیش از ورود به کلیسا با آب مقدس خود را تطهیر می کنند، به این صورت که دست خود را در آب فرو بـرده و صلیب می کشند.۶۶
    یکی از دعاهای مرسوم برای برگزاری نماز، دعای زیر است:
    ای پدر ما که در آسمانی نام تو مقدس باد، ملکوت تو بیاید. اراده تو چنان که در آسمان است در زمین نیز به انجام رسد. نان کفاف امروز ما را بده، گناهان امروز ما را ببخش چنان که ما نیز کسانی را که به ما بدی می کنند ببخشیم. ما را در آزمایش نیاور، بلکه از شریر رهایی ده؛ زیرا ملکوت، قوت و جلال از آن توست. «آمین».۶۷
    البته برخی از حرکتهای بدن مانند دست ها را رو به آسمان گرفتن و یا خم کردن زانو در نماز مرسوم است.
    ۷. روزه
    «متی» در انجیلش روایتی را ذکر می کند مبنی بر اینکه عیسی چهل شبانه روز روزه گرفت. او درباره روزه داران می فرمود: چون روزه می گیرید چون ریاکاران ترش رو نباشید.۶۸
    با این حال روزه در مسیحیت در شمار احکام شرعی نیست و مسیحیان آزادند در هر زمان به طور فردی یا گروهی روزه بگیرند. چگونگی روزه گرفتن در میان مسیحیان نیز بنا به وابستگی ایشان به فرقه خاص متفاوت است و از نخوردن گوشت، لبنیات، تخم مرغ روغن و نوشیدنی ۶۹ و اکتفا به غذاهای ساده تا پرهیز کامل از غذاها و اکتفا به مایعات وجود دارد.
    زمان روزه گرفتن نیز به فرقه ای که از آن تبعیت می کنند بستگی دارد، ولی معمولا روزهایی چون چهارشنبه خاکستر (روز دستگیری عیسی) و جمعه صلیب (روز به صلیب کشیده شدن عیسی) و چهل روز پیش از عید پاک و روزهایی از این دست را روزه می گیرند.
     

    Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    ۸. حجاب
    در کتاب مقدس تاکید زیادی بر لزوم آراستگی به حیا و کنار نهادن آرایش ظاهری شده است:
    «و نیز خواهانم که زنان پوششی شایسته به تن کنند و خویشتن را به نجابت و متانت بیارایند نه به گیسوان بافته با طلا و مروارید و جامه های فاخر...زن باید در آرامی و تسلیم کامل تعلیم قرار گیرد. زن را اجازت نمی دهم که تعلیم دهد یا بر مرد مسلط شود، بلکه باید آرام باشد».۷۰
    همچنین درباره پوشش سر آمده است:
    «اگر زنی سر خود را نمی پوشاند پس اصلا موهای خود را بچیند و اگر برای زن شرم آور است که موهایش را بچیند یا بتراشد پس باید سر خود را بپوشاند. مرد نباید سر خود را بپوشاند زیرا او صورت و جلال خداست، اما زن جلال مرد است.۷۱
    علاوه بر این فرامینی که در کتاب مقدس درباره لزوم حجاب آمده است، تصویرهایی که از پوشاک مسیحیان و مردم اروپا از سال های اولیه میلادی تا قرون معاصر انتشار یافته، به روشنی نشان می دهد که حجاب بین زنان رعایت می ش

    منابع



    ۱۴. دائرة المعارف کتاب مقدس ، مترجم بهرام محمدیان و ...، تهران ، انتشارات سرخدار، ۱۳۸۱،
    ۱۵. کشیش عزیز ،فهیم . المدخل الی عهد الجدید،
    ۱۶. رابتسون ، ارچیبالد. عیسی اسطوره یا تاریخ، مترجم: حسین توفیقی. ناشر : دانشگاه ادیان و مذاهب
    ۱۷. فلوید فیلسون،کلید عهد جدید، ترجمه مسعود رجب نیا، تهران، انتشارات نورجهان
    ۱۸. کهن ،ابراهام. گنجینه اى از تلمود . ترجمه امیر فریدون گرگانی. انتشارات اساطیر.
    ۱۹. جفرى بارندر، المعتقدات الدینیة لدى الشعوب، ترجمه د. امام عبدالفتاح، کویت، ۱۴۱۳ ،
    ۲۰. لین ، تونی؛ تاریخ تفکر مسیحی ، روبرت آسریان ، تهران ، نشروپژوهش فرزان روز ،چاپ سوم ،۱۳۸۶ ،
    ۲۱. الیوت ، استوارت .راز تثلیث. انتشارات نور جهان
    ۲۲. استوارت الیوت ، یگانگی در تثلیث ، انتشارات نور جهان
    ۲۳. ژوزف بهنامی ، مدخلی بر آموزه تثلیث . انتشارات نور جهان
    ۲۴. براون واشنایدر . پوشاک اقوام مختلف
    ۲۵. استات ، جان . مبانی مسیحیت . مترجم روبرت آسریان
    ۲۶. معجم اللاهوت الکتابی .مدخل فدا
    ۲۷. قاموس کتاب مقدس . واژه شریعت
    ۲۸. راستز، لئو. فرهنگ تحلیلی مذاهب آمریکایی مترجم محمد بقایی
    ۲۹. Should You Believe in the Trinity?. Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania .Copyright © ۲۰۰۶ Jehovahs Witnesses Official Web Site
    ۳۰. Schaff, Philip: History of the Christian Church, Vol. VIII: Modern Christianity: The Swiss Reformation, William B. Eerdmans Pub. Co., Grand Rapids, Michigan, USA, ۱۹۱۰,
    ۳۱. T. mcnell, jonh - The History & Character of Calvinism,
    ۳۲. Catholic Encyclopedia
    ۳۳. britannica-encyclopedia
    ۳۴. Grudem, Wayne A. ۱۹۹۴. Systematic theology an introduction to biblical doctrine. Leicester, England: Inter-Varsity Press.
    ۳۵. Barth, Karl, and Geoffrey William Bromiley. ۱۹۷۵. The doctrine of the word of God prolegomena to church dogmatics, being volume I, ۱. Edinburgh: T. & T. Clark.
    ۳۶. Monier-Williams, Monier. Hinduism. VII Page ۸۷. Society for Promoting Christ, ۱۹۲۵
    ۳۷. Outlines of the History of Dogma
    ۳۸. Catechism of the Catholic Church
    ۳۹. Oxford Dictionary of the Christian Church (Oxford University Press ۲۰۰۵
    ۴۰. Agustine,s.City of God,
    ۴۱. Study by International Theological Commission, ۱۹ January ۲۰۰۷, ۱۹-۲۱
    ۴۲. Liddell, Henry George ; Robert Scott , Henry Stuart Jones and Roderick. McKenzie (۱۹۴۰) . βαπτίζω . A Greek-English Lexicon . Medford, Massachusetts : Tufts University .
    ۴۳. How December ۲۵ Became Christmas, Biblical Archaeology Review, Retrieved ۲۰۰۹-
    ۴۴. Philip Zaleski, Carol Zaleski (۲۰۰۵) . Prayer: A History. Houghton Mifflin Books.
    ۴۵. Kallistos (Ware) , Bishop; Mary, Mother (۱۹۷۸) , The Lenten Triodion, South Canaan PA: St. Tikhons Seminary Press (published ۲۰۰۲ (
    ۴۶. Cloud, DW What is the Emerging Church. Way of Life Literature Excerpt on
    ۴۷. The Encyclopedia of Religion by Mircea Eliade,
    ۴۸. Samarin, William J. (۱۹۷۲) . Tongues of Men and Angels: The Religious Language of Pentecostalism. New York: Macmillan.
    ۴۹. Goodman, Felicitas D. (۱۹۶۹) . Phonetic Analysis of Glossolalia in Four Cultural Settings. Journal for the Scientific Study of Religion
    ۵۰. Samarin, William J. (۱۹۷۲) . Tongues of Men and Angels: The Religious Language of Pentecostalism. New York: Macmillan.
    ۵۱. Cutten, George Barton (۱۹۲۷) . Speaking with Tongues Historically and Psychologically Considered. Yale University Press.
    ۵۲- غلاطیان ۲:۵
    ۵۳- بی ناس ، جان. تاریخ جامع ادیان، ص ۶۱۳
    ۵۴ - Liddell, Henry George ; Robert Scott , Henry Stuart Jones and Roderick McKenzie (۱۹۴۰). βαπτίζω . A Greek-English Lexicon . Medford, Massachusetts : Tufts University
    ۵۵ - Catechism of the Catholic Church , ۱۲۸۵–۱۳۲۱
    ۵۶ - Catechism of the Catholic Church , ۱۳۲۲–۱۴۱۹
    ۵۷- راستز، لئو. فرهنگ تحلیلی مذاهب آمریکایی مترجم محمد بقایی ص ۲۳۳
    ۵۸ - Catechism of the Catholic Church , ۱۴۹۹–۱۵۳۲
    ۵۹ - deacon
    ۶۰ - priest
    ۶۱ - bishop
    ۶۲ - Catechism of the Catholic Church , ۱۵۳۶–۱۶۰۰
    ۶۳ - Catechism of the Catholic Church , ۱۶۰۱–۱۶۶۶ , and annulment (Catholic Church) .
    ۶۴ - How December ۲۵ Became Christmas, Biblical Archaeology Review, Retrieved ۲۰۰۹-۱۲-۱۳
    ۶۵ -. Jones, Stephen (۱۹۹۶). Secrets of Time.
    ۶۶ - Philip Zaleski, Carol Zaleski (۲۰۰۵). Prayer: A History. Houghton Mifflin Books.
    ۶۷- متی، ۹:۶
    -۶۸ متی،۱۶:۹
    ۶۹ Kallistos (Ware), Bishop; Mary, Mother (۱۹۷۸), The Lenten Triodion, South Canaan PA: St. Tikhons Seminary Press (published ۲۰۰۲), pp. ۳۵ff,
    ۷۰- اول تیموتائوس ، ۹:۲
    -۷۱ اول قرنتیان ، ۵:۱۱
    ۷۲- براون واشنایدر . پوشاک اقوام مختلف ص ۱۱۶
     

    Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    در مسیحیت خوردنی های حلال و حرام چیست؟




    بررسی تطبیقی حکم خوردنی و آشامیدنی ها در دین یهود،مسیح و اسلام ، موضوع گسترده ای است، در یک نامه نمی توان بدان پرداخت . بر آن شدیم بخشی از چیزهایی که در دین یهود و مسیح حرام هستند، بیان نماییم :
    در تورات كنونى در سفر" لاويان" فصل يازدهم ضمن بيان گوشت هاى حرام و حلال مى‏خوانيم:
    " از نوشخوار كنندگان و سم چاكان اين ها را نخوريد، شتر را با وجودى كه نوشخوار مى‏كند اما تمام سم چاك نيست، آن براى شما ناپاك است ". بى مهرگان معمولا حرام هستند. تنها استثنایى که در این مورد وجود دارد، انواع مختلف ملخ هایى هستند که درتورات از آن ها نام بـرده شده است. تنها یک گروه از یهودیان هنوز بر این سنت باقى اند . هر از گاهى ملخ مصرف مى کنند. مطابق احکام خوراکى ها، تمامى خزندگان مطلقا حرام هستند.
    در تورات تنها ماهى هایى که باله و فلس، هر دو، را داشته باشند ،حلال هستند . تمامى انواع دیگر حرامند. همچنین فهرستى با بیش از بیست نوع پرنده حرام گوشت در تورات ارائه شده است. بنا به گفته تورات، فقط مصرف حیوانات نشخوار کننده و سم شکافته مجاز است. از نظر جانورشناسى، این دسته گروهى کاملا مشخص را تشکیل مى دهند که شامل تمامى انواع گاو و گوسفند، آهو و قوچ و زرافه و اوکاپى می باشند. علاوه بر پرندگان و حیوانات حرام گوشت، احکام خاصى نیز درباره اجزائى از حیوانات که مصرف آن ها حرام است، وجود دارد: از ممنوعیت هاى مهم، مصرف خون است. تورات تأکید مى کند که «خون جان است و جان را با گوشت مخور»
     

    Zahra_rad

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2019/02/21
    ارسالی ها
    3,789
    امتیاز واکنش
    8,283
    امتیاز
    827
    سن
    21
    محل سکونت
    Shiraz
    در تورات تحریف شده مطالب وجود دارد،مبنی بر اینکه پولس خوردن گوشت خوک و نوشید*نی را بر مسيحيان حلال کرد و گرنه در اصل آيين آن ها حرام بوده است.پولس این کار را بدان جهت انجام داد که عمل به دستورات بسيار پيچيده يهوديت سخت بود.پولس شريعت (حلال و حرام و مکروه و مستحب) را از مسيحيت حذف کرد . ايمان را براي رستگاري کافي دانست. همچنین پولس براي جلب طرفداران بيش تر صريحا اعلام کرد که ديگر عمل «ختان» وجوب ندارد، هم چنين رعايت حلال و حرام در طعام و نوشید*نی ضروري نيست . افراد بشر را نبايد به نجـ*ـس و طاهر تقسيم کرد. البته در مسيحيت واقعي، مثل اسلام نوشید*نی حرام است اما در اين زمان که مسيحي ها نوشیدنی مي خورند، دين شان تحريف شده است و تابع يک دين منحرف هستند؛ که بدعت هاي بسياري وارد آن شده است.
    از برخی آیات نیز استفاده می شودکه برخی از چیزها در یهود حرام بوده است که در دین مسیح حرمت
    آن ها برداشته شده است. در تفسیر نمونه ذیل آیات 50و51 سوره آل عمران آمده است:" اين آيات نيز ادامه سخنان حضرت مسيح است، و در واقع بخشى از اهداف بعثت خود را شرح مى‏دهد، مى‏گويد:" من آمده‏ام تورات را تصديق كنم . مبانى و اصول آن را تحكيم بخشم" (وَ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التورية). نيز آمده‏ام تا پاره‏اى از چيزهايى كه (بر اثر ظلم و گـ ـناه) بر شما تحريم شده بود (مانند ممنوع بودن گوشت شتر و پاره‏اى از چربي هاى حيوانات و بعضى از پرندگان و ماهى‏ها) بر شما حلال كنم"
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.
    بالا