طراحی وب وب سایت چیست؟

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
انتخاب رنگ مناسب
انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت :

برای طراحی سایت گیرا باید به نکات ریز و درشتی توجه کنیم، از فونت و حاشیه گرفته تا محتوا و شکل کلی سایت.

یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و اکثر طراحان حرفه ای به آن توجه می کنند رنگ سایت است. رنگ سایت علاوه بر اینکه باید به گونه ای باشد که چشم نواز باشد و کاربر را خسته نکند باید زمینه کاری که آن سایت در آن فعالیت دارد را در نگاه اول به کاربر بفهماند، باید به گونه ای باشد که کاربر در نگاه اول بتواند حدس بزند که این سایت برای چه خدمتی طراحی شده است.

وقتی کاربر به طور اتفاقی وارد سایتی می شود اولین سوالی که برایش پیش میاید این است که این سایت چه خدمتی ارائه می دهد؟ آیا برای یک شرکت تولیدات صوتی تصویریست؟ آیا برای یک سازمان خدماتیست؟ آیا برای یک برنامه تلویزیونیست؟ و ....

رنگ طراحی سایت تا حد زیادی بیانگر هدف سایت است. برای مثال: استفاده از رنگ نقره ای برای طراحی سایت نمایانگر پیشرفت و تکنولوژی است. رنگ آبی نمایانگر آرامش و امنیت و صلح است. رنگ سفید نمایانگر پاکیزکیست و ....در مقاله روانشناسی رنگ ها و استفاده در طراحی سایت بیشر در باره این مطلب صحبت خواهیم کرد.

حال که به اهمیت رنگ در طراحی وب سایت پی بردیم چه خوب است رنگها را از چشم کاربران ببینم تا متوجه شویم آیا آنها می توانند به درستی پیام مارا درک کنند؟!

سایت Colorblind Web Page Filter محیط و رنگ سایت شمارا از دید کاربران بازسازی می کند واین امکان را به شما می دهد تا بررسی کنید همه ی مطالب خوانا و قابل تشخیص هستند یا خیر.



انتخاب ترکیب مناسب رنگ ها برای طراحی سایت:

برای انتخاب ترکیب رنگی مناسب میتوانید از سایت Kuler بهره ببرید. این سایت با توجه به رنگ های موجود در طراحی سایت شما رنگ های جدیدی پیشنهاد می کند.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    طراحی لوگو برای سایت
    لوگو چیست؟

    لوگو یا نشانه علامت و نمادیست برای بیان یک عبارت ویا یک مفهوم. لوگو ها نشانه ای برای حضور شخص یا موسسه ایست که آرم متعلق به آن است و توسط تجار، موسسات واشخاص حقیقی برای متمایز کردن خود از دیگران در دید عموم بکار می رود.

    چند نکته برای طراحی لوگو:

    1. طراحی لوگو باید بیانگر فعالیت و نمایانگر شما باشد. و آن را از لوگو ی شرکت های دیگر متمایز کند. همانند کاری که پرچم برای کشور انجام می دهد.

    2. لزومی وجود ندارد که لوگو یا آرم حتما باید دارای تصویر باشد لوگو بسیاری از شرکت ها تنها با نوشته ساخته شده اند. در عین حال می توان از تصویر در لوگو استفاده کرد چرا که یک تصویر خیلی بهتر از نوشته یا نام شرکت در ذهن باقی می ماند. مانند شرکت اپل

    3. این باور غلطی است که اگر تصویر مناسبی دارید دیگر نیازی به اسم برند نیست. معروفیت یک آرم تنها با تکرار و تبلیغات فراروان میسر میشود. اگر طراحی لوگو یا آرم شما گرافیکیست لازم است که نام برند یا شرکت در گوشه یا پایین تصویر نوشته شود.

    4. طراحی لوگو حتما نباید مربوط به صنعتی باشد که شرکت در آن زمینه فعالیت می کند. چرا که هدف از ساختن لوگو ایجاد تمایز بین شما و دیگر رقبا می باشد.

    5. هدف از ساخت لوگو برای تبلیغات و برندینگ بر روی آن است، اگر به زودی لوگوی خود را تغییر دهید این خاصیت را از دست می دهد. این جمله به آن معنی نیست که هرگز آرم خود را نباید تغییر دهید. تغییرات جزئی و به روز کردن لوگو نشانگر پویایی شرکت شما با تغییرات جهانی است.

    استفاده از طراحی تخت در لوگو:

    طراحی تخت چیست؟

    ایده ی طراحی تخت از سادگی عرضه خدمات و راحتی استفاده کاربر شکل گرفته است. در طراحی سایت تخت از سایه ها و گرادیان های رنگی و تکنیک های حجیم ساز استفاده نمی شود و تنها از رنگ های یکدست به همراه فونتهای خوانا در صفحه سایت استفاده می شود.



    طراحی تخت برای لوگو

    نمونه های از طراحی تخت برای طراحی شرکت ها و برند ها ارائه شده است که جایگزین مدل های پیشین شده اند. یکی از این تکنیک ها که به تازگی در میان طراحان باب شده است سایه بلند (long shadows)است.

    در این روش با قرار دادن سایه های بلند در قسمتی از تصویر آن را حجیم و عمقی نمایش می دهد.

    در تکنیک طراحی لوگو با سایه بلند زاویه سایه را در 45 درجه قرار میدهیم و طول سایه را 2.5 برابر آن بخش از تصویر قرار میدهیم که در عین حفظ سادگی تصویر باعث ایجاد عمق می شود. برای ایجاد چنین تصویری باید از برنامه ی css3 در طراحی سایت استفاده کرد در غیر این صورت باید به صورت گرافیکی آن را بسازیم . ساخت تصویر سایه بلند به صورت گرافیکی سایز وحجم لوگو را تا 3 برابر ممکن است افزایش دهد.



    امروزه استفاده از طراحی سایه بلند در میان انواع شرکت طراحی سایت رواج پیدا کرده اما به نظر نمیرسد این روند ادامه پیدا کند چرا که این مدل طراحی نیز تکراری خواهد شد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اصول طراحی فرم ثبت نام در سایت
    اهمیت فرم ثبت نام:

    فرم ثبت نام نقش مهم و اساسی در بدست آوردن کامل موفقیت بازاریابی شما خواهد داشت. هر تجارت و بیزینسی مشتریان خود را دارد پس با رعایت اصول فرم ثبت نام در سایت خود بازدهی سایتتان را افزایش دهید. متاسفانه در کشورمان در طراحی سایت توجه زیادی به اهمیت فرم ثبت نامی نمی شود.



    طول فرم ثبت نام:

    طول فرم ثبت نام نباید بیش از 3 یا 4 سوال را شامل بشود. این تعداد کم سوالات باعث می شود که مشتریان غیر واقعی را در سایت شما افزایش دهد از طرفی دیگر اگر تعداد سوالات را به 7 یا 8 برسانیم برخی از مشتریان که فرصت کافی برای پر کردن فیلد ها را ندارند از دست می دهیم و برخی از مشتریان علاقه ای به گفتن اطلاعات شخصی خود در دنیای مجازی ندارند.

    ایجاد اعتماد در کاربران:

    فرم ثبت نام در سایت یک راه ارتباطی با مشتری است. برای جلب مشتری و افزایش مشتریانی که در سایت ثبت نام می کنند و فرم را تکمیل می کنند شما می توانید از عبارات مناسب برای تشویق کاربران برای ثبت نام در بخش های مختلف سایت استفاده نمایید.

    معمولا رنگ دکمه ارجاع فرم ثبت نام در سایت سبز، آبی و نارنجی است. بطور کلی رنگ دکمه ارجاع در تضاد با رنگ های استفاده شده برای جلب توجه در سایت است.
    متن دکمه ارجاع باید گویا باشد تا کاربر متوجه شود با پر کردن آن چه خدمتی به کاربر عرضه می شود.
    عنوان فرم ثبت نام باید به گونه ای باشد که مشتری هدف شما را و آنچه به مشتریان عرضه می کنید در یابد.
    در فرم ثبت نامی با ذکر اینکه <<از اطلاعات دریافت شده هیچگونه سوءاستفادهای نخواهد شد>> به مشتری اطمینان خاطر بدهید.


    محل قرارگیری فرم ثبت نام:

    بهترین مکان برای قرار دادن فرم ثبت نام در سایت یک فرم کوتاه در قسمت بالا در کنار سایت است. لازم به ذکر است باید به زبان سایت توجه کنیم که اگر EN است فرم را در سمت راست و اگر FA است در سمت چپ قرار دهیم.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    پیشنهاد ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

    در اولین مرحله برای انتخاب رنگ سایت شما می توانید یک رنگ ساده به عنوان رنگ پایه استفاده کنید در وهله ی اول گزینه های زیادی برای انتخاب رنگ وجود ندارد اما وقتی بهتر نگاه می کنیم متوجه می شویم هر رنگی خود به دسته رنگ های دیگری تقسیم می شود و هر کدام یک احساس خاصی به کاربر منتقل می کند.

    پیشنهاد ترکیب رنگ با موضوع میوه ها

    یکی از روش های انتخاب ترکیب رنگ میوه ها هستند و می توان از آن ها در طراحی سایت الهام گرفت و بهره برد.تعدادی از نمومه هارا برایتان نمایش می دهیم.
    ترکیب رنگ الهام گرفته از نوعی گل قرمز

    floral-pallet-red.jpg


    ترکیب رنگ الهام گرفته از سیر

    garlic-palette-992x1024.jpg


    ترکیب رنگ الهام گرفته از ترب

    radishes-palette.jpg


    ترکیب رنگ الهام گرفته از آناناس

    pineapple-color-palette.jpg
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    روانشناسی رنگ ها و استفاده در سایت
    طراحی سایت هدف نهایی و اصلی معرفی و فروش محصولات و خدمات است اما ما با مشتریانمان رو در رو نیستیم و نمی توانیم از بسیاری از تکنیک های بازاریابی استفاده کنیم به همین علت روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت بسیار تاثیرگذار است.

    بررسی برخی از شرکت های بنام از نظر روانشناسی رنگ

    سایت برند ورزشی puma و سایت کوکاکولا از رنگ قرمز برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند چرا که دیدن رنگ قرمز موجب افزایش ضربان قلب شده و احساس نشاط و هیجان به کاربر منتقل می کند.
    cocacola.png


    اغلب شرکت های تولید ماشین مانند بنز و مازراتی از رنگ نقره ای و طوسی استفاده می کنند که به کاربر احساس پیشرفت و تکنولوژی پیشرفته، خلاقیت و جدیت را انتقال می دهد.

    maserati.png


    شرکت apple از رنگ سفید استفاده می کند که حس تازگی و سادگی را به بیننده انتقال می دهد استفاده از رنگ مشکی و طوسی بر جذابیت آن افزوده است.

    apple.png


    استفاده از رنگ های سرد نشان دهنده حرفه ای بودن و جدی بودن برند تجارتی است مانند سایت شرکت HTC که از رنگ های سبز طوسی مشکی و نوعی آبی و سفید متشکل شده است.

    htc.png


    اگر بدون در نظر گرفتن اصول جهانی روانشناسی رنگها و بر اساس محیط ترکیب رنگ سایت را انتخاب کنید ابتدا باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید اما اگر در عرضه جهانی فعالیت دارید بهتر است به اصول جهانی بسیار توجه کنید برای مثال رنگ قرمز برای مردم روسیه نماد کمونیست است و به آن رنگ حساس بی اعتمادی می کنند و رنگ زرد بیانگر احساس ناراحتی در سوئد، حسودی در فرانسهو تنفر در ایران است.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا