طراحی وب مقالات طراحی وب/ سایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
۲۰ باید و نباید طراحی سایت های تاثیرگذار
ارسال شده در تاریخ اسفند ۲۲, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
media-marketing-concept_1325-48.jpg

۲۲
اسفند
بازدید: 5

به این پست امتیاز دهید

۲۰ باید و نباید در طراحی سایت های تاثیرگذار :
هنگامی که شما یک پروژه طراحی سایت در دست دارید (یا به یک طراح وب سفارش ساخت یک سایت را می دهید) موارد خاصی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید ،چیزهایی که به طور معمول از ذهن شما عبور نمی کنند.به طور متوسط برای افرادی که یک وب سایت برای کسب و کار خود می خواهند یک چیز مهم وجود دارد-فروش.

ممکن است آنها از شما یک لوگوی پر زرق و برق یا بافت/شیب رنگ افراطی بخواهند ،اما این وظیفه یک طراح وب ماهر است که مشتریانش را در مسیر درست هدایت کند.در ادامه ۲۰ باید و نباید برای طراحی سایت موثر بیان می شود

۱-ساختار صفحه خود را نگه دارید.
در ماه های اخیر ما انفجاری از شبکه های بزرگ طراحی و فایل های CSS را دیده ایم.متعاقبا پس از ساختار و توازن یک مجله/روزنامه بزرگ، این سیستم های شبکه ای به توزیع اطلاعات در یک ساختار کمک کرده و دنبال کردن آن را آسان می کنند.

۲- BOX را هر جایی قرار ندهید
ما همه قبلا در طراحی سایت با این وب سایت ها برخورد داشته ایم با حدود ۲۰ BOX در اندازه های مختلف ،هیچ چیز به درستی پوشش داده نشده و در جای خودش نیست .اگر شما یک طراح وب هستید و نمی توانید اقلام را به درستی در محیط ساختار قرار دهید،ما هم شما را یک طراح وب نمی دانیم.

۳-بر روی آنچه که مهم است تمرکز کنید
آیا شما مشغول طراحی سایت برای فروش یک محصول خاصی هستید؟اگر چنین است ،در صفحه اصلی به آن اشاره کنید.در صفحات داخلی ،شماره تماس برای سفارش آن اقلام را بگنجانید.اگر در حال ساخت بلاگی هستید که مباحثی را آموزش می دهد یا می نویسد ،مطمئن شوید که به اندازه کافی مورد توجه و قرار می گیرند.وب سایت هایی شبیه WOO THEME یک کار بزرگ انجام می دهند و تمرکز اصلی آن ها تم های وردپرس است.

۴-تبلیغات بی ربط در صفحات خود قرار ندهید
اگر قصد دارید از وب سایت خود کسب درآمد کنید ،تبلیغات بیش از حد را قطع کنید.اگر صفحات شما ۷۰% تبلیغات و تنها ۳۰% محتوا دارد ،به احتمال بالایی مردم سایت شما را ترک خواهند کرد و هرگز بر نخواهند گشت.قراردادن تبلیغات با اولویت اول ،ایده بدی است.سعی کنید آن ها را به صورت ترکیبی بکار ببرید و مطمئن شوید که تبلیغات جدا از محتوا نیستند.

۵-رنگ بندی صحیح را استفاده کنید
شناخت احساسات خوانندگان سایت، به شما کمک می کند که در طراحی سایت از رنگ بندی صحیح استفاده کنید.اگر وب سایت شما مربوط به ———باشد ،نیازی به رنگ بندی خیلی روشن ندارید.متوجه خواهید شد که اغلب برند های پانک راک رنگ بندی CMYK دارند(صورتی،زرد،سیاه و آبی) ،در حالیکه یک وب سایت پزشکی با طرح رنگ روشن و باز تر زیباتر است.

۶-بیش از ۲۰ رنگ مختلف به کار نبرید
داشتن همه ۶۴ رنگ در صفحه شما ،نه تنها بد به نظر می رسد ،بلکه موجب آزار خوانندگان شده و آن ها را دور می کند.رنگ ها باید به درستی با هم ترکیب شده باشند و نباید در تضاد با یکدیگر باشند.اگر در انتخاب رنگ بندی برای طراحی سایت ماهر نیستید ،من سایتی مثل Colour Lovers را که طرح های رنگی ساخته شده توسط کاربران را نشان می دهد را پیشنهاد می کنم.

۷-اسکن صفحات خود را آسان کنید
مردم برای فهمیدن اینکه وب سایت شما در باره چه چیست و چه چیزی را پیشنهاد می کند ،بیش از ۵ دقیقه وقت صرف نمی کنند.آسان ترین راه برای اینکه متوجه شوید اطلاعات صحیحی را به خوانندگان خود عرضه می کنید این است که اسکن صفحات خود را آسان کنید.از تگ های H برای تاکید و تمرکز بر آیتم های مهم استفاده کنید.

۸-در هر صفحه ،پاراگراف طولانی ۱۰۰۰ کلمه ای نداشته باشید
اگر یک دلیل وجود داشته باشد که من را از عضویت در یک وبلاگ باز دارد،وجود پست های طولانی با بیش از ۱۰۰۰ کلمه است که هیچ بند شکسته ای ندارد. همچنین اگر حتی کلمه و یا نشانه ای که نشان دهد این پست حاوی مطلب مهمی است،وجود نداشته باشد.مطالب خود را بشکنید و خواندن آن را آسان تر کنید.

۹-سادگی را رعایت کنید
در طراحی سایت این یک واقعیت ثبت شده است که فرم های ثبت نام با بیش از ۳ آیتم (معمولا نام ،ایمیل و یک آیتم دیگر) نرخ ثبت نام پایین تری نسبت به فرم های ساده تر خواهند داشت.

۱۰-درباره هیچ چیز توضیح زیاد ندهید
اگر یک وبلاگ در باره زندگی شخصی خود و یا چیزی شبیه آن را دارید و می خواهید طرفدارانتان را نگه دارید ،چهره های بیش از حد خندان،خرده خرده پیش بردن مطالب تصادفی ،لول های بیش از حد و تودرتو را به کار ببرید.اما نوشتن پست های تصادفی در باره اینکه دیروز کجا رفتید یا چه چیزی خوردید در وب سایت مربوط به کسب و کارتان ،قطعا مردم را دور خواهد کرد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد ۲۰ نمونه مشهور از طراحی سایت با وردپرس
۱۱- بر روی نوشتن صحیح ،تمرکز کنید
کلمات حائز اهمیت است.آن ها را کوتاه،شیرین و به جا استفاده کنید.اگر در نوشتن مطالبی که بتواند توجه خوانندگانتان را جلب کند مشکل دارید،کسی را استخدام کنید تا این کار را انجام دهد.نوشتن به اندازه طراحی وب سایتتان اهمیت دارد.انتخاب کلمات مناسب برای دکمه های ثبت نام،عنوان صفحات،آیتم های پیمایش و اقدام به تماس، می توانند بین ۵۰% تا ۹۰% نرخ ثبت نام را تغییر دهد.

۱۲-صفحات خود را با کلمات کلیدی پر نکنید
نه گوگل احمق است و نه خوانندگان شما.اگر در پاراگراف از هر صفحه از سایت ،کلمه کلیدی مربوط به سایت بیش از ۳۰-۴۰ بار تکرار شده باشد،نتنها آن را برای خوانده شدن ضعیف می کند ،بلکه شما تنبیه خواهید شد.نوشتن باید بطور طبیعی انجام شود و کلمات کلیدی در جای خود استفاده شوند.

۱۳-نوار Navigation (ناوبری) خود را به درستی تنظیم کنید
اگر یک صفحه ثبت نام در وب سایت خود دارید ،ممکن است نوار ناوبری خود را به رنگ آبی داشته باشید،درحالیکه دکمه ثبت نام باید سبز رنگ باشد.با این وجود ،می خواهیداستفاده از منوی ناو بری خود را آسان کنید.

۱۴-خوانندگان خود را به جستجو برای چیزی مشغول نکنید
خوانندگان شما نباید بیش از ۳۰-۴۰ دقیقه صرف پیدا کردن صفحات درباره ما یا ارتباط با ما بکنند.همچنین آن ها نباید سه صفحه را برای رسیدن به فرم ثبت نام طی کنند.چیزهای مهم را به صورت باز قرار دهید. برای مواردی که نیاز به تمرکز زیادی در وب سایت ندارند ،ممکن است مایل باشید که از جعبه جستجو استفاده کنید.از وب سایت هایی که امکان جستجو ندارند مثل Web Design101 می باشد.

۱۵-زمان بارگذاری سایت خود را بهینه کنید
اگر یک موضوع در محدوده زمانی معین در کل این مقاله وجود دارد این واقعیت است که بازدید کنندگان کم طاقت هستند.شما نیاز دارید که در پروسه طراحی سایت سرعت وب سایت خود را بهینه بسازید و صفحات سایت را ظرف ۱ تا ۲ ثانیه بارگذاری کنید.برا ی این منظور باید مطمئن شوید که فایل های CSS شما فشرده هستند،از گوگل برای میزبانی فایل های javascript استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحات شما با سرعتی بهینه طراحی و کدنویسی شده اند.

۱۶-برای هر چیزی یک تصویر در صفحه نگذارید
محتوای متنی وب سایت دقیقا باید متن باشد.نیازی نیست که بلاک های متنی سایت، عکس jpg باشد.همچنین داشتن پس زمینه ای با اندازه بیشتر از ۱MB ،باعث خواهد شد که سرعت بارگذاری صفحه شما پایین بیاید.وب سایت هایی را دیده ام که با استفاده از ۲ کتابخانه جاوااسکریپت مختلف و بارگذاری ۱۰ + اسکریپت پلاگین در هدر و وب سایت خود،حدود ۲۰ ثانیه طول می کشد تا به طور کامل لود شوند.

۱۷-فونت هایی با اندازه مناسب استفاده کنید
تایپوگرافی یک جنبه بسیار مهم از طراحی است.اندازه درستی برای بخش عناوین استفاده کنید و مطمئن شوید که فونت هایی که استفاده می کنید تاثیر بالایی در خوانندگان شما دارند وقتی که وب سایت شما را بازدید می کنند.بطور کلی ،باید یک فونت اصلی برای محتوای سایت استفاده کنید و برای عناوین صفحه ،فونت متفاوتی به کار ببرید.

۱۸- ۵فونت مختلف در ۱۰ اندازه متفاوت استفاده نکنید
تصور کنید : فونت عناوین صفحه times new negah،محتوای صفحه Arial،لینک های ناوبری sans و نوار کناری impact باشد.چقدر زشت به نظر می آید؟این چشم انداز را برای دفعه بعد که نی خواهید وب سایتی را بسازید ،به خاطر داشته باشید.

۱۹-صفحات خود را برای بازدید ،جذاب کنید
حرفی که مردم به شما می زنند ممکن است این باشد که از روی جلد یک کتاب در باره آن قضاوت نکنید،اما این یک دروغ است.اولین چیزی که مردم می بینند طراحی وب سایت شماست.اولین برداشت بهتر است خوب باشد. استفاده از بافت / شیب که به سایت شما عمق می بخشد و زیبایی طراحی شما را مورد توجه قرار می دهد.من تلاش می کنم که طراحی های شما در گالری هایی مثل CSS mania پذیرفته شود.

۲۰-موارد بیهوده و بی ربط استفاده نکنید
از انیمیشن های gif قدیمی استفاده نکنید و همچنین نوشته های متحرک و متن و گرافیک به هم ریخته و آشفته که طراحی شما را شبیه صفحه مای اسپیس ۱۳ سال پیش می کند.همه چیز تغییر کرده است و مردم انتظار ندارند چیزی را ببینند که ۷ سال پیش مانند آن ساخته شده است.اگر شما یک حرفه ای هستید ،اینگونه عمل کنید و مطمئن شئید که طراحی های شما اینچنین است.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۲۷ درصد کل وب، توسط وردپرس مدیریت می‌شود
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۱۴, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    magnifying-glass-data-analysis_23-2147501894.jpg

    ۱۴
    فروردین
    بازدید: 12

    به این پست امتیاز دهید

    ژانویه سال ۲۰۱۷، آمار جالبی در مورد سیستم انتشار محتوای وردپرس منتشر شد:

    • ۲۷ درصد کل وب، توسط وردپرس مدیریت می‌شود.
    • وردپرس محبوب‌ترین سی ام اس بازار است و ۵۰ تا ۶۰ درصد کل بازار سی ام اس دنیا را دارد.
    • هر ثانیه در دنیا ۱۷ پست توسط وردپرس منتشر می‌شوند.
    • هر ماه ۳۷ میلیون بار، کاربران توسط گوگل، در مورد وپردپرس و محصولات آن جستجو می‌کنند.
    • ۸ درصد از ۱۰۰ وبلاگ برتر دنیا توسط وردپرس اداره می‌شوند.
    • از ۱۰ هزار سایت برتر دنیا ۲۶۴۵ عدد از آنها وردپرسی هستند.
    • از ۱۰۰ هزار سایت برتر دنیا ۲۲۱۱۱ عدد از آنها وردپرسی هستند.
    • در سال ۲۰۱۴، دانلود نسخه غیرانگلیسی وردپرس از نسخه انگلیسی آن جلو زد.
    • ۲۲ درصد دامین‌های تازه در آمریکا، از وردپرس استفاده می‌کنند.
    • وردپرس ۱۲ بار محبوب‌تر از دروپال در هند است.
    • در امریکا ۵۰ درصد کاربران وردپرس را ترجیح می‌دهند، ۱۷ درصدشان دروپال را و ۶٫۴۴ درصد هم جوملا را.
    حالا بیایید مرور مختصر کنیم تا ببینیم کدام برندهای مهم دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند.

    خب، برخی‌ها گمان می‌کنند که وردپرس بیشتر به درد کار وبلاگ‌نویسی می‌خورد و سایت‌های برتر برندهای معتبر، مثلا باید از سی ام اس اس های اختصاصی استفاده کنند. اما فهرست جالب زیر را ببینید که سایت‌ها و وبلاگ‌ها برندهای معتبر و اشخاص مشهوری هستند که همه از وردپرس استفاده می‌کنند:

    • شیکاگو سان تایمز
    • AMC
    • بی بی سی آمریکا
    • مرسدس بنز
    • گروه خودروسازی رنو
    • مجله وایرد
    • نشریه تایم
    • رولینگ استونز
    • سایت بیانسه
    • دانشگاه واشنگتن
    • بلاگهای TED
    • وبلاگ پلی استیشن
    • سایت اوسین بولت
    • شرکت والت دیزنی
    • بلاگهای خبرگزاری رویترز
    • سایت محبوب The Next Web
    • سایت People
    • سایت TechCrunch
    • سایت مجله ووگ
    • سایت آبزرور
    • سونی موزیک
    • نیویورک پست
    • بلاگهای موزیلا
    • سایت هرالد سان
    • تویوتا (بخش بزریلی)
    • بخش اخبار مایکروسافت
    • سایت لری کینگ
    • بلاگهای هاروارد
    • سایت VentureBeat
    • بلاگهای سایت دولتی America.gov
    • سایت خبررسانی نیروی هوایی امریکا
    • سایت بلومبرگ
    • سایت پالس
    • سایت نیویورکر
    • سایت فورچون
    • سایت جاستین بیبر
    • سایت سیلوستر استالونه
    • سایت ریدرز دایجست
    • سایت کتی پری
    • سایت ورایتی
    • سایت کوارتز
    • وبلاگهای بلک‌بری
    خب، همان طور که می‌بینید از سایت‌های فناوری معتبر گرفته تا سایت‌های روزنامه‌های مشهور و از سایت‌های اشخاص مشهور تا سایت‌های دانشگاهی، همه در موارد قابل توجهی از وردپرس استفاده می‌کنند.

    به عبارتی با توجه به این کاربردها و آمار و ارقام ابتدای پست، این تصور که استفاده از وردپرس برای سایت یک شرکت، نهاد، اداره یا دانشگاه، به خصوص در بخش اطلاع‌رسانی عمومی، دون شأن است، مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند و نشانه‌ای از صرفه‌جویی افراطی است، گزاره‌های درستی نیستند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد نرخ پرش چیست و چه عواملی باعث افزایش یا کاهش آن می شود؟
    اما سؤالی پاسخ‌داده نشده در ذهن من این است که چرا در کشور ما، کارخانه‌های بزرگ، وزارتخانه‌ها، ادارات و شخصیت‌های مهم، اینقدر از وردپرس به صورت خاص و سی ام اس های کدباز امتحان‌پس داده دیگر به صورت عام گریزان هستند؟

    حالا اگر حاصل این پرهیز، ایجاد محصولاتی کارآمد با رابط کاربری گویا، طراح‌های به‌روز منطبق بر استانداردها بود، باز هم جای خوشحالی بود. اما نکته شگفت‌آور این است که بعد از صرف وقت، انرژی و هزینه بسیار زیاد، حاصل کار سایت‌هایی به شدت نامحبوب، با طراحی‌های بسیار پس‌رفته می‌شود.

    معمولا هم رابط کاربری این سی ام اس‌های بومی آنقدر ناگویا است که نیاز به تربیت و آموزش اپراتورها پیش می‌آید.

    تأکید و تصریح می‌کنم که من شخصا یک وبلاگ‌نویس هستم و نه یک برنامه‌نویس و یا طراح وب، بنابراین قصد پا گذاشتن به حیطه تخصصی دیگران را ندارم، اما می‌خواستم از شما بپرسم، پورتال و پروتال‌سازی که اینقدر در ایران ما، واژه‌های محبوبی شده‌اند، چرا در فرنگستان این جایگاه داخل ایران ندارند؟

    دو واژه دیگر که به آنها کم کم آلرژی پیدا کرده‌ام، واژه‌های بومی‌سازی و امنیت هستند. به طور متناقضی هر دوی این واژه‌ها و اعمال که باید شدیدا مورد احترام قرار بگیرند، گاه دست‌آویز منافع خاص می‌شوند. ما در این سال‌ها مواردی بسیاری از روند بومی‌سازی را شنیده‌ایم، که متأسفانه در بسیاری از موارد چیزی نبوده جز اخد هسته رایگان کدباز محصولات فرنگی و افزودن لعاب بومی به آن. (برای مثال وضعیت موتورهای جستجوی بومی را بررسی کنید یا اینکه برخی از محصولان نرم‌افزاری مثل OCRهای ایرانی را به دقت بررسی کنید.)

    واژه امنیت هم اصطلاح حساسی است. اما متأسفانه یکی از کاربردهای آن، ایجاد یک هراس کاذب، برای رهنمون کردن تصمیم‌گیران به خرید محصولات «بومی» و اجتناب از نسخه‌های قابل اعتنای بین المللی شده است.

    سؤال عمومی‌تر ما به عنوان شهروند می‌تواند این باشد که اصولا چه نطارتی روی شیوه انتخاب و خرید سی ام اس‌ها و پورتال‌های سازمانی وجود دارد؟ آیا مدیران ارشد ما آنقدر دانش دارند که خودشان بتوانند در مورد کیفیت و هزینه‌ها اظهار نظر کنند؟ یا اینکه ذهن به سمت‌های دیگر می‌رود؟

    من تعصب خاصی روی وردپرس ندارم، این وبلاگ هم زمانی با مووبل تایپ، مدیریت می‌شد، اما باید اعتراف کنم که سخت ناگوار است که شما ببینید بالا آمدن وبلاگ اطلاع‌رسانی یک اداره کوچک که با یک سی ام اس خوب نباید بیشتر از چند روز طول بکشد، کارش به ماه‌ها و صرف هزینه و انرژی زیاد می‌کشد.

    منبع : یک پزشک
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۱۰ ایده کسب و کار برای علاقمندان به کارآفرینی اینترنتی
    ارسال شده در تاریخ تیر ۱۰, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    man-on-light-bulb-balloon_1212-664.jpg

    ۱۰
    تیر
    بازدید: 30

    به این پست امتیاز دهید

    اگر به کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار علاقمندید ولی نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا نگران بودجه اولیه آن هستید، کسب و کارهای اینترنتی گزینه‌ی خوبی برای شروع هستند. هزینه‌های راه‌اندازی اینگونه کسب و کارها به نسبت کم و دامنه‌ی کسب و کارهایی که می‌توانید راه‌اندازی کنید وسیع است. در این مطلب ۱۰ ایده برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی به علاقمندان کارآفرینی ارائه شده‌است:

    ۱. راه‌اندازی وب‌سایت‌های آموزشی

    با توجه به مهارت یا تخصصی خود می‌توانید یک وبسایت آموزشی راه‌اندازی کنید و با ارائه‌ی محتوای مناسب آن‌را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید. امروزه نمونه‌های فراوانی از وبسایت‌های آموزشی در اینترنت موجود است. با گسترش فناوری اینترنت و گوشی‌های هوشمند انقلابی در حوزه‌ی آموزش در حال رخ‌دادن است. بسیاری از دانشگاه‌های معروف دنیا وبسایت‌های خود را مجهز به دوره‌های آموزشی رایگان کرده‌اند. آموزش یک نیاز دائمی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل برآورده نخواهد شد. پس اگر خوب عمل کنید و محتوای باکیفیت ارائه دهید احتمال موفقیت شما زیاد است. اینجا و اینجا و اینجا چند نمونه از وبسایت‌های آموزشی موجود هستند.

    ۲. ارائه‌ی خدمات

    راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بر اساس توانایی‌های شخصی و فروختن مهارت خود به مشتریان گزینه‌ی بعدی برای کارآفرینی اینترنتی است. فرض کنید شما توانایی طراحی لوگو دارید، یا مشاور کسب و کار هستید یا تولیدکننده اپلیکیشن گوشی‌های همراهید. با راه‌اندازی یک وبسایت توانایی‌های خود را به مشتریانی که به مهارت‌های شما نیاز دارند بفروشید. مهم‌ترین مزیت این کسب و کار عدم نیاز به اجاره محل کار و توانایی کار گروهی از راه دور است.

    ۳. تولید و فروش محصولات

    در هر زمینه‌ای که تخصصی دارید، نویسندگی، نقاشی، عروسک‌سازی، برنامه‌نویسی، برنامه‌‌سازی (صوتی و تصویری)، از اینترنت به‌عنوان بستری برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده‌کنید. مهم‌ترین کار ایجاد و برقراری رابـ ـطه‌ با مشتریان بالقوه‌تان است. اعتماد کاربران اینترنتی را جلب کنید. تصاویر واقعی محصولات را روی وبسایت خود بگذارید، اگر امکان دارد نمونه‌ی رایگان ارسال کنید و امکان برگشت‌دادن پول مشتری را نیز فراهم کنید.

    ۴. برنامه‌های اجتماعی و سرگرمی

    اگر توانایی اجرای برنامه‌های هفتگی یا ماهانه دارید، برنامه‌هایی حرفه‌ای در حوزه‌های اجتماعی-آموزشی و سرگرمی، می‌توانید وبسایتی راه بیندازید و عضوگیری کنید. حق عضویت ماهانه یا سالانه و تبلیغات محل درآمد خوبی خواهندبود. برای این‌کار البته باید برنامه‌های باکیفیت تولید کنید و آن‌قدر خوب باشید تا مشتریان حاضر به پرداخت حق عضویت بشوند. به مشتریان این اعتماد را بدهید که برنامه‌ها تا پایان حق عضویت آن‌ها تولید خواهندشد. کسب و کارهای فراوانی در این حوزه وجود دارند، که یکی از نمونه‌های موفق آن را از اینـــجا می‌توانید مشاهده کنید.

    ۵. فروش رابـ ـطه‌ای (Affiliate Marketing)

    فروش رابـ ـطه‌ای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایت‌های مخصوص این کار تبلیغ می‌کنید و به ازای فروش یا هر مراجعه‌کننده‌ای که به سایت مبدا می‌فرستید کسب درآمد می‌کنید. همان‌طور که از تعریف فروش رابـ ـطه‌ای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید، تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم می‌کنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیک‌های بازاریابی را باید فرابگیرید.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد طراحی فروشگاه اینترنتی و بررسی مزایا و معایب آن
    چند نمونه از کسب و کارهایی که بر اساس فروش رابـ ـطه‌ای بنا نهاده شده‌اند:

    inspirereview.com

    thegreenhead.com

    thisiswhyimbroke.com

    thewirecutter.com

    ۶. ساختن سایت و فروش تبلیغ

    دِرِک هالپرن (Derek Halpern) اعجوبه‌ی این کار است. او سال‌ها پیش وبسایتی برای انعکاس اخبار ستاره‌های هنری و شایعات مربوط به آن‌ها راه‌اندازی کرد و بعد از چندی سایتش به محل تبلیغ کسب و کارهای دیگر تبدیل شد. او اکنون موسس و مدیر وبسایت SocialTriggers است که به ارائه‌ی محتوای آموزشی می‌پردازد. درواقع این حوزه یکی از عمومی‌ترین حوزه‌های کسب درآمد اینترنتی است. رمز و راز موفقیت مطالب جذاب، استمرار و ماندگاری است.

    ۷. جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی برندشده

    جذب اسپانسر برای محتوای تولیدی گزینه‌ای هم سخت و هم راحت است! سخت از این بابت که برای تبدیل شدن به یک برند تولیدکننده‌ی محتوا در اینترنت باید زحمت زیادی بکشید و راحت از این بابت که وقتی تبدیل به برند شدید این اسپانسرها خواهند بود که به شما مراجعه خواهندکرد. همان‌طور که پبش‌تر اشاره شد برای این‌کار نیاز به تولید محتوای باکیفیت و مستمر دارید.

    ۸. مراسم

    برگزاری مراسم، اعم از سمینارها یا کارگاه‌های آموزشی و غیره در اینترنت و یا در دنیای واقعی نیز می‌تواند حوزه‌ی مناسبی برای کسب درآمد باشد. یکی از نمونه‌های موفق مایکل استلزنر (Michael Stelzner) است. او برگزارکننده‌ی جلسات آنلاین و مراسم حضوری با هزاران شرکت‌کننده است. او چند سال پیش کار خود را با یک بلاگ ساده شروع کرد و اکنون بنیان‌گذار و مدیر سایت socialmediaexaminer.com است.

    ۹. مربی‌گری

    اگر توانایی مربی‌گری در حوزه‌ی روانشناسی دارید این حوزه دامنه‌ای وسیع از کسب و کارهای مختلف را شامل می‌شود. هم می‌توانید به‌صورت کاملاً اینترنتی به این کسب و کار مشغول شوید و خدمات مشاوره‌ای خود را در بستر اینترنت ارائه دهید و هم می‌توانید با ترکیب این مهارت با انواع دیگر کسب و کارهای اینترنتی که در شماره‌ها بالا بدان اشاره شد ضمن تبدیل کردن خود به یک برند، اسپانسر بگیرید یا در دنیای واقعی سمینار یا کارگاه آموزشی برگزار کنید.

    ۱۰. خلاق باشید!

    روش‌های دیگری نیز برای کسب درآمد در اینترنت وجود دارد. کافی است به قابلیت‌های خود و نیازهای موجود دقت کنید و یا روند فعلی کاربرانی که به آنها دسترسی دارید (یا می‌توانید پیدا کنید) را بررسی کنید و بر آن اساس ایده‌ای جذاب تولید کنید. مثلاً
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    یکی از نمونه‌های خلاقانه برای کسب درآمد از اینترنت است. نکته‌ی مهم شناخت مشتریان بالقوه، شناخت بازار و آشنا بودن به مسائل فرهنگی بازار مورد نظر است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چرا سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد؟
    ارسال شده در تاریخ تیر ۱۳, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    great-isometric-user-experience_23-2147546971.jpg

    ۱۳
    تیر
    بازدید: 6

    به این پست امتیاز دهید

    شاید چند سال قبل، وب‌سایتی برای کسب و کار خود ساخته باشید که در آن زمان ایده‌آل به نظر می‌رسیده؛ اما اکنون چنگی به دل نمی‌زند؛ چرا که تکنیک‌های طراحی وب و بازاریابی آنلاین مدام در حال تغییر و دگرگونی است. همانطور که می‌دانید وب‌سایت شما هویت کسب و کار شما در فضای مجازی و اولین چیزی است که مخاطبتان از کسب و کار شما می‌بیند و طبیعتاً می‌خواهید تأثیر خوبی در نگاه اول بگذارید، پس ببینیم آیا طراحی مجدد سایت شما ضروری است یا خیر؟

    طراحی مجدد سایت شما الزامی است اگر:
    ۱. با موبایل سازگار نیست
    امروزه تقریباً هر کسی یک موبایل دارد و بیش از ۸۰ درصد کاربران اینترنت در دنیا از موبایل و تبلت برای بازدید از سایت‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بر اساس آمار گوگل ۶۱٪ کاربران بسیار بعید است به وب‌سایتی که با موبایل سازگار نیست، دوباره سر بزنند و بازدید از سایت‌های سازگار با موبایل ۴۰٪ بیشتر از بقیه است؛ بنابراین داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا (Responsive) بیش از پیش ضروری است و روی کسب و کارتان تأثیر مستقیمی دارد. از این رو اگر وب‌سایت شما در موبایل نمایش درستی ندارد وقت آن رسیده که به فکر بازطراحی آن باشید.

    مقاله مرتبط: دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت

    ۲. در گوگل جایگاه مناسبی ندارد
    اگر سایت شما رتبه‌ی پایینی در موتورهای جستجو دارد، ممکن است به این دلیل باشد که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه (SEO) نشده باشد. از آنجا که الگوریتم‌های گوگل بطور مرتب در حال به‌روزرسانی است، تکنیک‌های سئو نیز همواره در حال تغییر است و ممکن است ترفندی که دو سال پیش جواب می‌داده، امروزه کارایی نداشته باشد.

    ۳. تجربه کاربری ضعیف ارائه می‌دهد
    همانطور که اشاره شد وب‌سایت شما اولین چیزی است که مردم درباره‌ی کسب و کار شما می‌بینند؛ بنابراین باید مطمئن باشید که تجربه‌ی رضایت‌بخشی به کاربران سایت خود می‌دهید. تجربه‌ی کاربری شامل موارد زیادی است، از قبیل: ناوبری آسان بین صفحات سایت و دسترسی آسان به مطالب مورد نظر و همچنین خوانایی کافی مطالب، تصاویر مناسب و دیگر جزییاتی که با کنار هم قرارگرفتن باعث می‌شود کاربر در سایت شما بماند و علاقمند شود جای اینکه اینکه فوراً از سایت شما خارج شده و سایت رقیبتان را بازدید کند!

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس
    ۴. با فلَش ساخته شده است
    در گذشته، از این برنامه در طراحی بسیاری سایت‌ها استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر منسوخ شده است. جدای از اینکه سایت‌های فلش در بسیاری از دستگاه‌ها پشتیبانی نمی‌شود؛ بلکه توسط موتورهای بزرگ جستجو، مثل گوگل هم خوانده نمی‌شود و این به ضرر وب‌سایت شماست. بدون شک اگر سایت شما با فلش ساخته شده، وقت طراحی مجدد آن رسیده است.

    ۵. به روز نیست
    به مرور زمان خیلی از قسمت‌های سایت ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد، از لوگو گرفته تا صفحه معرفی کسب و کار که اگر امکان مدیریت آسان سایت برای شما فراهم نشده باشد ممکن است مطالبی تاریخ گذشته، در سایت شما خودنمایی کند؛ ضمن اینکه بسیاری از سایت‌های قدیمی بدلیل عدم به‌روزرسانی دارای حفره‌های امنیتی هستند و اطلاعات شما را در معرض خطر قرار می‌دهند.

    ۶. وبلاگ ندارد
    بخش وبلاگ در سایت شما که می‌تواند با عناوین مقالات یا اخبار نیز نامگذاری شود، اهمیت زیادی برای وب‌سایت شما دارد؛ اول به این خاطر که ارتباط شما را با کاربران سایتتان حفظ می‌کند و باعث می‌شود برای آگاهی از مطالب جدید به سایت شما سر بزنند و دوم اینکه تأثیر فوق‌العاده‌ای روی سئوی سایت شما دارد؛ چرا که موتورهای جستجو به انتشار مطالب جدید در سایت شما اهمیت می‌دهند و امتیازی مثبت از این بابت برایتان در نظر می‌گیرند.

    ۷. به کندی باز می‌شود
    نزدیک به نیمی از مشتریان انتظار دارند سایت شما کمتر از ۶ ثانیه لود شود و اگر بیش از ۱۰ ثانیه طول بکشد وب‌سایت شما را به کل ترک می‌کنند. ضمن اینکه سرعت بارگیری سایت بر سئوی آن نیز تأثیرگذار است؛ بنابراین اگر سایت شما به آرامی لود می‌شود، احتمالاً زمان طراحی مجدد سایت تان فرا رسیده است.

    ۸. بازدید آن بالاست اما تماس کمی گرفته می‌شود
    اگر طبق تجزیه و تحلیل ترافیک سایتتان، نرخ خروج کاربر بالاست، هر بازدیدکننده صفحات کمی را دیده و یا زمان کمی در سایتتان بوده، این به این معنی است که مخاطب، چیزی را که می‌خواهد در سایتتان پیدا نمی‌کند؛ همچنین اگر تماس از طریق سایت، کمتر از حد انتظار شماست این هم یک مقیاس قابل استناد دیگر است که یک جای کار می‌لنگد و ضرورت طراحی مجدد سایت را به شما نشان می دهد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت
    ارسال شده در تاریخ تیر ۱۳, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    oic.jpg

    ۱۳
    تیر
    بازدید: 2

    به این پست امتیاز دهید

    تا چند سال پیش، سازگاری با موبایل برای یک وب‌سایت چندان ضروری نبود و بیشتر بعنوان یک ویژگی خوب لحاظ می‌شد؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش فعالیت کاربران در ‌اینترنت از طریق موبایل، سازگاری با موبایل دیگر یک ویژگی محسوب نمی‌شود؛ بلکه یک ضرورت است. در‌این مقاله در مورد ‌این که چرا سازگاری وب‌سایت با موبایل اهمیت دارد صحبت خواهیم کرد.

    ۱. وبگردی با موبایل در حال افزایش است
    هر کجا را نگاه کنید، شخصی را در حال استفاده از موبایل خواهید دید و هر روز افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند و یا تبلت خود برای آنلاین بودن استفاده می‌کنند؛ طوری که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک، افراد صرفاً از این طریق برای وبگردی استفاده کنند؛ بنابراین به عنوان صاحب کسب و کار، بهتر است وب‌سایت شما طراحی سازگار با موبایل داشته باشد، تا از این قافله عقب نمانید.

    ۲. افراد از طریق موبایل بیشتر خرید می‌کنند
    خریداران امروزی باهوش هستند و قبل از هر سفارش، در مورد آن محصول یا خدمات تحقیق می‌کنند. آن‌ها وب‌سایت شما را چک می‌کنند، نظرات را می‌خوانند و اطلاعات تماستان را بررسی می‌کنند. آنها می‌خواهند در کمترین زمان اطلاعات مورد نظرشان را بدست آورند و برای این منظور چه ابزاری بهتر از موبایل که در اوقات فراغت نیز بتوانند از آن استفاده کنند. طبیعتاً اگر مشتریان نتوانند از طریق موبایل به سایت شما دسترسی پیدا کنند، بدون هیچ تردیدی سراغ سایت رقیب شما می‌روند!

    ۳. اکثر کاربران شبکه‌های اجتماعی با موبایل هستند
    در حال حاضر عمده‌ی استفاده از شبکه‌های اجتماعی توسط موبایل و تبلت انجام می‌شود و برای حضور مؤثر در این شبکه‌ها نیاز به معرفی وب‌سایت خود دارید؛ چه بخواهید لینک یک مطلب یا محصول را در کانال تلگرامی‌تان ارسال کنید و چه بخواهید آدرس وب‌سایتتان را در پروفایل صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان قرار دهید، لازم است سایت شما برای میزبانی از مخاطبان، آماده و با موبایل سازگار باشد.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد چرا باید سایت وردپرسی را بروزرسانی کنیم ؟
    ۴. موتورهای جستجو به سازگاری با موبایل اهمیت می‌دهند
    یکی از موارد تأثیرگذار در رتبه‌بندی سایت از دید موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل، سازگاری سایت با موبایل است. اگر وب‌سایت شما با موبایل سازگار نباشد، ممکن است شاهد افت شدید جایگاه وب‌سایت خود در نتایج جستجو باشید و در نتیجه ترافیک سایت شما و در نهایت فروش شما کاهش خواهد یافت؛ بنابراین اگر می‌خواهید وب‌سایت شما در موتورهای جستجو، رتبه‌ی مناسبی کسب کند، لازم است مطمئن شوید وب‌سایتتان در موبایل بدرستی اجرا شده و به خوبی نمایش داده می‌شود.

    ۵. سازگاری با موبایل از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند
    برخی افراد دنبال طراحی اپلیکیشن یا پیاده‌سازی نسخه‌ی موبایلی برای وب‌سایت خود هستند؛ این کار علاوه بر ایجاد هزینه‌های اضافه، زحمت بروزرسانی را چند برابر می‌کند؛ درحالیکه با طراحی واکنش‌گرا (Responsive) برای سایت خود، با یک بار بروزرسانی وب‌سایت، تمام مخاطبان سایت خود را از کاربران کامپیوتر و لپ‌تاپ گرفته تا موبایل، تبلت و حتی ساعت هوشمند پوشش می‌دهید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
    ارسال شده در تاریخ تیر ۱۹, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    e-commerce-shopping_1212-153.jpg

    ۱۹
    تیر
    بازدید: 5

    به این پست امتیاز دهید

    شرایط اقتصادی روز به روز پیچیده تر و مشکل تر می شود. برخی افراد چندین شغل دارند تا بتوانند هزینه های زندگی را پوشش دهند. در این شرایط افراد کمی پیدا می شوند که حاضر باشند ریسک های مالی را انجام بدهند تا شاید پیشرفت کنند. خیلی ها را دیدم برای اینکه بتوانند از این مشکلات مالی رهایی پیدا کنند روی آوردند به کسب و کار اینترنتی ، ولی نمی دانند که باید از کجا شروع کنند و در نتیجه اندک پولی که با زحمت بدست آورده بودند ، از بین می رود.

    چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
    امروز می خواهم روشی را برای شما بازگو کنم تا بتوانید با هزینه کم ، کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید. اول از همه باید به این موضوع پرداخت که آیا کسب ثروت از اینترنت در ایران امکان پذیر است یاخیر؟
    کسب درآمد از اینترنت ، سالهای سال است که امکان پذیر است و تا به امروز افراد زیادی توانستند از طریق اینترنت ، در کشور خودمان میلیاردها تومان پول به دست بیاورند.

    موفقیت در این کسب و کارهای اینترنتی چیست؟
    با یک بررسی ساده ، به این موضوع پی می بریم که این سایتها یا در حوزه کاری خودشان اولین بودند و یا اینکه بخشی از بازار را هدف قرار دادند.

    شاید شما یک کارمند باشید که با حقوق کم مجبور هستید کار کنید تا بتوانید مخارج زندگی خود را تامین کنید و اگر از محل کارتان استفاء بدهید ، دیگر معلوم نیست که آیا برای شما کار باشد یا خیر.
    شاید تا به امروز ایده های خوبی هم در سر داشتید ولی هر سری به علت کمبود منابع مالی مجبور شدید ایده ی خودتان را سرکوب کنید. خیلی ها دوست دارند برای خودشان یک فروشگاه داشته باشند ولی بودجه کافی را برای راه اندازی یک فروشگاه ندارند.

    کلید رهایی از این مشکلات مالی ، کسب و کار اینترنتی می باشد. هزینه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به مراتب پائین تر از هزینه راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی می باشد و بهترین مکان برای پیاده سازی ایده ها و افکار ما می باشد.

    برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه کارهایی باید انجام بدهیم؟
    • بخش کوچکی از بازار را هدف قرار دهید و فقط بر یک حوزه تمرکز کنید. به طور مثال :
    • سایت فروش لباس مردانه و یا زنانه
    • سایت فروش فیلم
    • سایت فروش محصولات دیجیتالی
    • و …
    منظور این است که هرچقدر بازار محصولات را به بخش های کوچک تری تبدیل کنید هم هزینه کمتری برای شما در بر خواهد داشت و هم اینکه سود کسب کار اینترنتی شما به شدت افزایش پیدا میکند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد چرا طراحی سایت خوب نتایج بازاریابی بهتری در پیش دارد؟
    شما می توانید کسب و کار اینترنتی را به عنوان شغل دوم در کنار شغل اصلی خود داشته باشید و به مرور زمان و بعد از اینکه کسب و کار اینترنتی شما به نقطه سودآوری رسید به عنوان شغل اصلی خود حساب کنید.

    ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی
    راه اندازی یک وب سایت

    برای راه اندازی یک سایت باید هاست و دامنه خریداری کنید.

    یک سایت ساز باید انتخاب کنید و بر روی هاست خود نصب کنید و سایت را راه اندازی کنید.
    محصولاتی را که برای فروش دارید را در سایت قرار دهید.

    اگر می خواهید بدانید که یک سایت دقیقا باید چه مراحلی را طی کند تا ایجاد شود توصیه میکنم مقاله مراحل ساخت سایت را همین الان مشاهده کنید.

    قرارداد بستن با بانک
    برای اینکه خریداران بتوانند وجه کالا را به صورت آنلاین به حساب شما واریز کنند باید با یک بانک قرارداد ببندید تا بتوانید چنین سیستمی را در سایت پیاده کنید.
    البته نیازی نیست که حتما مستقیما با بانک قرارداد ببندید ، برخی سایتهای معتبر هستند که به صورت واسطه هستند و می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از سایتهای واسطه : پارس پال / زرین پال و …

    قرارداد بستن با پست
    شما می توانید با پست قرار داد ببندید تا محصولات را از شما تحویل بگیرد و به دست مشتریان در سراسر ایران برساند و وجه کالا را از مشتریان دریافت کند و به حساب شما واریز کند. برای این نوع قرارداد نمی توانید مستقیما با پست قرارداد ببندید. شرکت پست ، شرکتهایی را به عنوان واسطه قرار داده است تا بتوانید با آنها قرارداد ببندید.

    پیشنهاد بهتر برای موفقیت
    هر ماه بخشی از حقوق خود را برای هزینه های بازاریابی و تبلیغات در نظر بگیرید . برای موفقیت در وب ، باید هزینه کنید. خوبی بازاریابی اینترنتی وتبلیغات اینترنتی نسب به روشهای سنتی و آفلاین این است که بودجه شما فقط صرف تبلیغات هدفمند می شود و می توانید افراد علاقه مند به محصولات را به سایت خود هدایت کنید و به فروش اینترنتی بپردازید.

    صحبت پایانی
    اگر رویای کسب درآمد از اینترنت را در سر دارید ، قبل از ورود به این دنیای گسترده و پیچیده ، حتما تحقیق کنید و با آگاهی در این زمینه قدم بردارید. سایتها و وبلاگ های زیادی هستند که شعارشان این است که بدون زحمت و تنها با یک خط اینترنت و چند کلیک می توانید پولدار شوید! فریب چنین افرادی را نخورید. برای اینکه بدانید ، چگونه کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟ حتما آموزشهای مختلف را مطالعه کنید و در همایشها و کارگاه های آموزشی کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی اینترنتی شرکت کنید و علم خود را در این زمینه افزایش دهید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مگه با وردپرس میشه کسب و کار راه انداخت؟
    ارسال شده در تاریخ مرداد ۸, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    businessstartup.jpg

    ۰۸
    مرداد
    بازدید: 7

    به این پست امتیاز دهید

    امروزه بازار راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی یا استارتاپ بسیار پر رونق است. اما راه اندازی یک کسب و کار بر روی اینترنت مانند هر کسب و کار دیگری شرایط و ویژگی‌های خود را دارد.

    زمانی که شما تصمیم می گیرید بر اساس ایده خود یک استارتاپ را راه اندازی کنید، اولین مرحله مشخص کردن بیزنس مدل و سپس ساخت MVP براساس آن بیزنس مدل است. براساس تعریف کلی:

    MVP یا به اصطلاح کمینه محصول قابل عرضه (Minimum Viable Product) حداقل محصولی است که میتوانید تولید کنید و با استفاده از آن بازخورد مشتری را مشاهده کنیم و براساس آن درستی یا نادرستی فرضیه مان را بسنجیم.

    MVP-540x309.jpg


    به MVP اینطور نگاه کنید، شاید ایده بزرگ شما راه اندازی وبسایتی است که خدمت خاص و جذاب الف را به افراد ب که فکر می‌کنید شدیدا نیازمند این خدمت و مشتاق به استفاده از آن هستند ارائه می‌دهد. اما تا زمانی که این فرضیه را تست نکنید آیا می‌توانید به صحت آن اطمینان داشته باشید و شروع به سرمایه‌گذاری و صرف هزینه و زمان برای پیاده‌سازی آن کنید؟

    نمونه اولیه شما می‌تواند یک پاورپویت، ویدیو، یک فرم ثبت‌نام یا هر چیز دیگری باشد. نمونه ای از MVP در استارتاپ‌ها ساخت وبسایت اولیه حداقل امکانات با وردپرس برای صرفه جویی در زمان و هزینه است. با این کار علاوه بر اینکه با سرعت بیشتری زیرساخت را فراهم و شروع به اعتبار سنجی ایده می‌کنید، همزمان محیطی را ایجاد می کنید که در آن مشتری های بالقوه شما شروع به فعالیت می کنند تا نیازهای آن ها را بهتر شناسایی کنید تا در نهایت در زمان تولید محصول نهایی با دید بازتر و اطلاعات بیشتری اقدام کنید.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد تخفیف گروهی کسب و کارهای اینترنتی از یک تا سوم آذرماه
    وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است که برای ساخت وبسایت‌های مختلف و وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این سیستم به همراه افزونه‌های نوشته شده برای آن می‌توان انواع وبسایت را با صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان و هزینه، پیاده‌سازی کرد. همین موضوع سبب شده که ۲۸ درصد از وبسایت‌های موجود در دنیا با وردپرس ساخته شوند. [منبع]

    از جمله استارتاپ های ایرانی که کار خود را با وردپرس شروع کردند می‌توان از فرانش، Payment24، فرادرس، دکترتو و Lunato نام برد.

    به علاوه در ابتدای کار پیدا کردن یک وردپرس کار بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر از پیدا کردن یک توسعه دهنده php یا .net است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    کسب و کار اینترنتی چیست؟
    ارسال شده در تاریخ مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    201.jpg

    ۱۱
    مرداد
    بازدید: 23

    به این پست امتیاز دهید

    کسب و کار اینترنتی

    این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.



    تفاوت کسب و کار اینترنتی با تجارت الکترونیکی

    بسیاری از افراد، کسب و کار اینترنتی (E-Business) را با تجارت الکترونیکی (E-Commerce) اشتباه می گیرند در حالیکه این دو مبحث با یکدیگر متفاوتند. به عبارتی E-Business به مجموعه فعالیتهای مربوط به کسب و کار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همکاری با سرمایه گذاران و… که از طریق شبکه اینترنت انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود در حالیکه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می باشد و خود، زیرمجموعه ای از E-Business است.

    انواع کسب و کارهای اینترنتی
    امروزه، کسب و کارهای اینترنتی بسیار متنوعند. اما به طور کلی آنها را می‌توان آنها به ۱۰ گروه عمده تقسیم بندی کرد:
    ۱- ایجاد اجتماعات آنلاین
    ۲- خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
    ۳- تبلیغات اینترنتی
    ۴- ارائه خدمات تخصصی به دیگران
    ۵- ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
    ۶- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
    ۷- چند رسانه ای یا مالتی مدیا
    ۸- پیوستن به شبکه های واسطه گری
    ۹- خدمات مربوط به ایمیل
    ۱۰- سرمایه گذاری مشترک



    کسب و کار اینترنتی چیست؟
    کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.
    یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.
    زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت ۲۴ ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.



    راه اندازی سایت اینترنتی

    ثبت اسم اینترنتی
    هر سایت اینترنتی اسم منحصر به خود را دارد. مانند Yahoo . com یا google . com .به اینها اسم دمین می گویند.
    این اسم منحصر به فرد است که سایت شما را از دیگر سایت های اینترنتی متمایز می سازد. ثبت اسم اینترنتی و فرستادن آن، باعث می شود که دیگران بتوانند از طریق این اسم اینترنتی به شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، وقتی که شما سایت اینترنتی تان را راه اندازی کنید، کاربران اینترنت می توانند مثلاً با تایپ آدرس (( com. اسم شرکت شما. www)) در جست و جوگر صفحه ی اینترنت، شما را بیابند. شرکتهای مختلفی هستند که در زمینه ی انتخاب نام و ثبت آن در اینترنت از شما حمایت و پشتیبانی کنند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد وبسایت پنل چیست؟ همه چیز درباره کنترل پنل ویندوزی وب سایت پنل (website panel)
    فناوری اطلاعات

    تعریف فناوری اطلاعات
    فناوری اطلاعات عبارتست از کاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای کار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تکنیک مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، کار با اطلاعات تنها از طریق فناوری‌های رایانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است. باید توجه داشت که واژه فناوری عبارتست از مطالعه چگونگی استفاده از ساخته‌های بشری در دستیابی به اهداف و مقاصدی مانند ارائه محصولات و خدمات؛ این واژه تنها به خود مصنوعات بشری اشاره نمی‌کند.

    کاربرد‌های فناوری اطلاعات
    (۱) سیستم‌های اطلاعات
    (۲) کار با رایانه به صورت شخصی
    (۳) علم و پژوهش
    (۴) کنترل فرایند یا وسیله
    (۵) آموزش
    (۶) طراحی با کمک رایانه
    (۷) هوش مصنوعی

    سیستم اطلاعات و فناوری اطلاعات
    یک سیستم اطلاعات سیستمی برای پردازش، ذخیره، تحلیل، و اشاعه اطلاعات در دستیابی به یک مقصود مشخص است. سیستم اطلاعات حتماً نباید رایانه‌ای باشد یا از دیگر فناوری‌ها استفاده کند اگر چه امروزه استفاده از رایانه در سیستم‌های اطلاعات گریزناپذیر است. یک کابینت نگهداری پرونده‌ها یک سیستم اطلاعات در شکل ابتدایی است. سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای متفاوت از فناوری اطلاعات است اگر چه هر دو با اطلاعات سر و کار دارند.
    اگر طبق تعریف سیستم‌های اطلاعات، فرایندهای جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات مد نظر باشد آنگاه سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای وسیع‌تر از فناوری اطلاعات است چرا که فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از فناوری‌ها در انجام فرایندهای فوق معطوف می‌شود در حالیکه سیستم‌های اطلاعات به چیستی و چگونگی، مسائل و ابعاد سیـاس*ـی، اقتصادی، فنی و ملاحظات امکانپذیری، طراحی و مدیریت سیستم موردنیاز می‌پردازد. اگر خود را محدود به سیستم های اطلاعات نکنیم آنگاه سیستم های اطلاعات و فناوری اطلاعات دو حوزه جدا از هم هستند.

    کسب و کارهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات

    ۱-نرم افزاری یا خدماتی
    رایانه ها و وسایل جانبی
    بسته های نرم افزاری
    تجارت کلی نرم افزار
    تجارت خرده فروشی نرم افزار
    طراحی رایانه های سیستم های یکپارچه
    پردازش رایانه ای، آماده سازی داده ها
    خدمات بازیابی اطلاعات
    مدیریت خدمات رایانه ای
    رهن و اجاره رایانه
    تعمیر و نگهداری رایانه
    خدمات مرتبط با رایانه

    ۲-خدمات مخابرات
    مخابرات تلفن و تلگراف
    پخش رادیویی و تلویزیونی
    خدمات تلویزیون کابلی و انواع دیگر

    ۳-سخت افزاری
    رایانه ها و وسایل جانبی
    تجارت کلی رایانه ها و وسایل جانبی
    تجارت خرده فروشی رایانه ها و وسایل جانبی
    ماشین های اداری و محاسباتی
    وسایل ضبط مغناطیسی و نوری
    لامپ های الکترونی
    قطعات الکترونیکی غیرفعال
    وسایل اندازه گیری الکتریسیته

    ۴-تجهیزات مخابرات
    وسایل صوتی و تصویری خانگی
    تجهیزات تلفن و تلگراف
    تجهیزات رادیو، تلویزیون و مخابرات

    منبع : سایت کارآفرینی
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    کسب و کار شما به چه محتوایی نیاز دارد؟
    ارسال شده در تاریخ مرداد ۱۵, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    ORFEZ20.jpg

    ۱۵
    مرداد
    بازدید: 11

    به این پست امتیاز دهید

    هنوز هم هستند کسانی که با چاپ و توزیع تراکت به دنبال تقویت فروش و جایگاه برندشان می‌گردند. وقتی یکی از این تراکت‌ها به دست‌تان می‌رسد، چکار می‌کنید؟ قریب به یقین، من آن را در نزدیک‌ترین سطل آشغال رها می‌کنم.

    امروزه عموم افراد جامعه ما واکنشی مشابه به این نوع از تبلیغات نشان می‌دهند. سوال اینجاست که چرا شما یک تراکت یا کارت ویزیت تبلیغاتی را بدون نگاه کردن دور می‌اندازید اما صفحه اینستاگرام فلان فروشگاه اینترنتی یا استارت‌اپ را که حتی از آن خرید هم نکرده‌اید، دنبال می‌کنید؟

    تفاوت آنچه بی‌توجه از کنارش رد می‌شویم با آنچه برایش وقت می‌گذاریم و به آن فکر می‌کنیم، در نوع محتوا و بستر آن نهفته است. در این نوشتار به بررسی نقش محتواها در رشد کسب و کار ها می‌پردازیم.

    بازاریابی ارزش!
    امروز در هر حوزه‌ای چندین کسب و کار را می‌توان پیدا کرد که خدماتی مشابه را ارائه می‌کنند، آنچه بین این برندها و کسب و کار ها فرق می‌گذارد ارزشی است که آن‌ها به مخاطب خود اعطا می‌کنند. به عبارت دیگر برندهایی موفق‌ترند که بیش‌تر از خدمات و محصول، «ارزش» می‌فروشند.

    این ارائه ارزش از چند طریق انجام می‌شود: کیفیت ارائه خدمات، میزان کاربردپذیری، عملکرد خدمات پس از فروش و در آخر، محتوا.

    در بحث محتوا، تعیین اینکه شما چه ارزشی به مخاطب خود می‌دهید از روی کاربردپذیری مطالب و میزان درگیر کردن مخاطب مشخص می‌شود.

    باید در نظر داشته باشیم که روزانه بیش‌تر از آنچه می‌توانیم تصور کنیم محتوا تولید می‌شود اما فقط درصد بسیار اندکی از این تولیدات مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. چرا که تولیدکنندگان از روی حدس و پیش‌بینی محتوایی را تولید می‌کنند که ممکن است مورد توجه قرار گیرد درحالی که این حدس‌ و گمان‌ها در اغلب موارد اشتباه از آب درمی‌آید؛ دلیلش هم عدم شناخت درست مخاطب است.

    محتوای ارزشمند
    مخاطب فقط دو نوع محتوا را می‌بیند و برایش وقت می‌گذارد. ۱) آن‌هایی به زندگی روزمره‌اش مربوط است؛ ۲) چیزی که احساساتش را بر می‌انگیزد.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد مزایای تبلیغات آنلاین و طراحی بنر نسبت به تبلیغات سنتی
    کسب و کار ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوا معمولا استراتژی خود را بر روی نوع اول بنا می‌کنند چرا که برانگیختن احساسات بسیار دشوارتر از آن است که بتوان به سادگی فرمول‌بندی‌اش کرد و نیازمند بررسی جداگانه‌ای است.

    1-1.jpg


    چگونه در زندگی مردم نقش پیدا کنیم؟
    نمودارها و چارت‌های زیادی هستند که می‌گویند حجم محتوا با نسبت میزان دیده شدن، تاثیر عکس دارد. یعنی هرچه محتوای اضافه‌تر بدهید، کمتر دیده می‌شوید. برای اینکه بتوانیم از این روند به نفع خود استفاده کنیم باید نشان دهیم که در زندگی طرف مقابل نقش داریم.

    محتوایی برای کسب و کار خود تولید کنید که آنقدر اهمیت داشته باشد که وقتی مخاطب شما آن را ببیند، به این فکر بیفتد که چقدر زودتر باید با شما و برند شما آشنا می‌شد! وقتی بتوانید به این هدف برسید، آن وقت به معنای واقعی بازاریابی محتوایی کرده‌اید.

    وقتی مطلب تولید شده در زندگی کاربران برند تاثیر گذار است، بقیه کارها مثل به اشتراک گذاری در بسترهای مختلف راحت می‌شود، چرا که خود مخاطب تمایل پیدا می‌کند آن را برای شما انجام دهد!

    برای آنکه سریع‌تر به این هدف برسید، مسائل بدیهی را بی‌رحمانه حذف کنید. برای مثال وقتی می‌خواهید در مورد بیکاری حرف بزنید، نگویید:«همه می‌دانیم که این روزها بیکاری بشدت بالا رفته است» این عبارت‌های هجو بین نقطه نظر نهایی شما و مخاطب‌هایتان فاصله‌ می‌اندازند. پس یکراست راه حل خود را ارائه کنید.

    توزیع محتوا و دنیایی از ویژگی‌ها
    برای موفقیت محتوا چیزهای زیادی می‌شود گفت. از SEO بگیرید تا تجربه کاربری، همه در محتوا نقش دارند اما درنظر داشته‌باشید که وقتی محتوای بدردبخور ارائه می‌کنید، خیلی از این مسائل به‌ خودی خود حل می‌شوند.

    فراموش نکنیم که محتوای تولید شده برای کسب و کار را می‌توان در بسترهای مختلفی توزیع کرد، هرچند که هر پلت‌فرمی دارای شرایط به‌خصوصی است که نیازمند بهینه‌سازی محتوا با خصوصیات آن بستر است. برای مثال کپشنی که شما برای محتوای تولید شده در اینستاگرام کسب و کار خود تولید می‌کنید قطعا به‌دلیل محدودیت کاراکتری، در توییتر قابل استفاده نیست.

    منبع : فرانش نوشته سروش پویان فر
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    کسب و کار شما به چه محتوایی نیاز دارد؟
    ارسال شده در تاریخ مرداد ۱۵, ۱۳۹۶ توسط مدیر سایت
    ORFEZ20.jpg

    ۱۵
    مرداد
    بازدید: 11

    به این پست امتیاز دهید

    هنوز هم هستند کسانی که با چاپ و توزیع تراکت به دنبال تقویت فروش و جایگاه برندشان می‌گردند. وقتی یکی از این تراکت‌ها به دست‌تان می‌رسد، چکار می‌کنید؟ قریب به یقین، من آن را در نزدیک‌ترین سطل آشغال رها می‌کنم.

    امروزه عموم افراد جامعه ما واکنشی مشابه به این نوع از تبلیغات نشان می‌دهند. سوال اینجاست که چرا شما یک تراکت یا کارت ویزیت تبلیغاتی را بدون نگاه کردن دور می‌اندازید اما صفحه اینستاگرام فلان فروشگاه اینترنتی یا استارت‌اپ را که حتی از آن خرید هم نکرده‌اید، دنبال می‌کنید؟

    تفاوت آنچه بی‌توجه از کنارش رد می‌شویم با آنچه برایش وقت می‌گذاریم و به آن فکر می‌کنیم، در نوع محتوا و بستر آن نهفته است. در این نوشتار به بررسی نقش محتواها در رشد کسب و کار ها می‌پردازیم.

    بازاریابی ارزش!
    امروز در هر حوزه‌ای چندین کسب و کار را می‌توان پیدا کرد که خدماتی مشابه را ارائه می‌کنند، آنچه بین این برندها و کسب و کار ها فرق می‌گذارد ارزشی است که آن‌ها به مخاطب خود اعطا می‌کنند. به عبارت دیگر برندهایی موفق‌ترند که بیش‌تر از خدمات و محصول، «ارزش» می‌فروشند.

    این ارائه ارزش از چند طریق انجام می‌شود: کیفیت ارائه خدمات، میزان کاربردپذیری، عملکرد خدمات پس از فروش و در آخر، محتوا.

    در بحث محتوا، تعیین اینکه شما چه ارزشی به مخاطب خود می‌دهید از روی کاربردپذیری مطالب و میزان درگیر کردن مخاطب مشخص می‌شود.

    باید در نظر داشته باشیم که روزانه بیش‌تر از آنچه می‌توانیم تصور کنیم محتوا تولید می‌شود اما فقط درصد بسیار اندکی از این تولیدات مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. چرا که تولیدکنندگان از روی حدس و پیش‌بینی محتوایی را تولید می‌کنند که ممکن است مورد توجه قرار گیرد درحالی که این حدس‌ و گمان‌ها در اغلب موارد اشتباه از آب درمی‌آید؛ دلیلش هم عدم شناخت درست مخاطب است.

    محتوای ارزشمند
    مخاطب فقط دو نوع محتوا را می‌بیند و برایش وقت می‌گذارد. ۱) آن‌هایی به زندگی روزمره‌اش مربوط است؛ ۲) چیزی که احساساتش را بر می‌انگیزد.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد مزایای تبلیغات آنلاین و طراحی بنر نسبت به تبلیغات سنتی
    کسب و کار ها، شرکت‌ها و تولیدکنندگان محتوا معمولا استراتژی خود را بر روی نوع اول بنا می‌کنند چرا که برانگیختن احساسات بسیار دشوارتر از آن است که بتوان به سادگی فرمول‌بندی‌اش کرد و نیازمند بررسی جداگانه‌ای است.

    1-1.jpg


    چگونه در زندگی مردم نقش پیدا کنیم؟
    نمودارها و چارت‌های زیادی هستند که می‌گویند حجم محتوا با نسبت میزان دیده شدن، تاثیر عکس دارد. یعنی هرچه محتوای اضافه‌تر بدهید، کمتر دیده می‌شوید. برای اینکه بتوانیم از این روند به نفع خود استفاده کنیم باید نشان دهیم که در زندگی طرف مقابل نقش داریم.

    محتوایی برای کسب و کار خود تولید کنید که آنقدر اهمیت داشته باشد که وقتی مخاطب شما آن را ببیند، به این فکر بیفتد که چقدر زودتر باید با شما و برند شما آشنا می‌شد! وقتی بتوانید به این هدف برسید، آن وقت به معنای واقعی بازاریابی محتوایی کرده‌اید.

    وقتی مطلب تولید شده در زندگی کاربران برند تاثیر گذار است، بقیه کارها مثل به اشتراک گذاری در بسترهای مختلف راحت می‌شود، چرا که خود مخاطب تمایل پیدا می‌کند آن را برای شما انجام دهد!

    برای آنکه سریع‌تر به این هدف برسید، مسائل بدیهی را بی‌رحمانه حذف کنید. برای مثال وقتی می‌خواهید در مورد بیکاری حرف بزنید، نگویید:«همه می‌دانیم که این روزها بیکاری بشدت بالا رفته است» این عبارت‌های هجو بین نقطه نظر نهایی شما و مخاطب‌هایتان فاصله‌ می‌اندازند. پس یکراست راه حل خود را ارائه کنید.

    توزیع محتوا و دنیایی از ویژگی‌ها
    برای موفقیت محتوا چیزهای زیادی می‌شود گفت. از SEO بگیرید تا تجربه کاربری، همه در محتوا نقش دارند اما درنظر داشته‌باشید که وقتی محتوای بدردبخور ارائه می‌کنید، خیلی از این مسائل به‌ خودی خود حل می‌شوند.

    فراموش نکنیم که محتوای تولید شده برای کسب و کار را می‌توان در بسترهای مختلفی توزیع کرد، هرچند که هر پلت‌فرمی دارای شرایط به‌خصوصی است که نیازمند بهینه‌سازی محتوا با خصوصیات آن بستر است. برای مثال کپشنی که شما برای محتوای تولید شده در اینستاگرام کسب و کار خود تولید می‌کنید قطعا به‌دلیل محدودیت کاراکتری، در توییتر قابل استفاده نیست.

    منبع : فرانش نوشته سروش پویان فر
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا