طراحی وب مقالات طراحی وب/ سایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
برندینگ و شبکه های اجتماعی
ارسال شده در تاریخ اسفند ۳, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
networking-concept_23-2147510641.jpg

۰۳
اسفند
بازدید: 6

به این پست امتیاز دهید

از آنجاییکه که شبکه های اجتماعی به راحتی در دسترس همگان قرار گرفته شده و در میان خانواده ها نفوذ پیدا کرده اند، امروزه از این رسانه ها به عنوان یکی از ابزارهای مهم و پرقدرت در بازاریابی اینترنتی و برندسازی نام بـرده می شود که از طریق آن، برندها می توانند به سادگی و با هزینه ای مقرون به صرفه نسبت به روش های سنتی، پیام، اهداف و برنامه های خود را به راحتی در اختیار کاربران و مخاطبان هدف قرار دهند و جایگاه مناسب و ویژه ای را در برابر جامعه برای برند خود ایجاد نماید.

یکی از ویژگی های مهمی که توسط بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی از آن یاد می شود، ایجاد زنجیره انتقال پیام در قالب کاربر به کاربر می باشد. بدین صورت که با استفاده از اشتراک محتوا و جلب توجه کاربران، پیام خود/ شرکت/ سازمان/ برند را به سرعت هرچه تمام به جامعه هدف خود رسانده و آنها را ترغیب به اشتراک گذاری آن محتوا کرد.

از آنجاییکه پیام مورد نظر از طریق این زنجیره به نوعی بصورت دهان به دهان از طریق کاربران منتشر و پخش می شود، حس اعتماد در میان کاربران مرتبط بوجود خواهد آمد که ارزش پیام را بیش از پیش کرده و بصورت غیرمستقیم بر مخاطب تاثیر خواهد گذاشت و در این میان شرایطی فراهم خواهد شد تا از مخاطبان بالقوه و بالفعل مورد نظر بهره برداری گردد.

طبق گزارشی که اخیراً توسط موسسه نیسلن منتشر گردیده است، بیش از ۷۰ درصد از شرکت ها و برندهای بزرگ دنیا برای تاثیرگذاری بر جامعه هدف و مخاطب خود و همچنین دیده شدن بیشتر برند، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و با استفاده از روش های خلاقانه، به پرورش و ترویج آگاهی نسبت به برند خود در میان کاربران می پردازند.

حال در این قسمت به معرفی برخی از رسانه های اجتماعی و ویژگی آنها خواهیم پرداخت.

فیسبوک : یکی از بهترین شبکه های اجتماعی جهت توسعه برند می باشد که تعداد کاربران این شبکه بیش از یک میلیارد نفر بوده و با استفاده از این رسانه با یکدیگر در ارتباط هستند.
اینستاگرام : رسانه اجتماعی مبتنی بر انتشار تصویر و ویدئو با بیش از نیم میلیارد کاربر، بهترین انتخاب جهت برند سازی و معرفی محصولات می باشد که امروزه بیشترین استفاده از این شبکه در جهت فروش محصولات هنری می باشد
گوگل پلاس : استفاده از این رسانه به علت داشتن کاربران زیاد می تواند اعتبار بسیار مناسبی را برای برندها فراهم نماید.
پینترست : همانند اینستاگرام، شبکه اجتماعی جهت اشتراک تصویر بوده و از آنجاییکه بیشتر کاربران آن را خانم ها تشکیل می دهند، به عنوان رسانه ای مناسب جهت فروش محصولات زیورآلات و لباس می باشد.
لینکداین : شبکه اجتماعی حرفه ها با بهره گیری از بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا می باشد که بیشتر آنرا متخصصین تشکیل داده و از طریق آن می توان با افراد متخصص در تمامی مشاغل دنیا در ارتباط بود.
آپارات و یوتیوب : هر دو رسانه به عنوان بزرگترین شبکه های اجتماعی اشتراک فایل های ویدیویی در ایران و دنیا می باشند و به جهت داشتن کاربران و مخاطبان میلیونی از این دو رسانه می توان به عنوان ابزاری مناسب جهت برندسازی و معرفی محصولات در فضای اینترنتی نام برد.
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران گستردگی فراوانی داشته است و در این راستا شاهد آن هستیم که صنایعی همچون صنایع دستی و محصولات هنری از طریق رسانه هایی همچون اینستاگرام به فروش بالایی دست یافته اند که این اتفاق نشانگر نقش ویژه استفاده از شبکه های اجتماعی در معرفی کسب و کار و افزایش فروش می باشد.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 10 راهکار طراحی سایت برای جلب اعتماد کاربر (قسمت اول)
قدرت شبکه های اجتماعی را می توان در راه اندازی کمپین ها مشاهده نمود. شاید تابحال کمپین های تبلیغاتی موفق زیادی را که در شبکه های اجتماعی راه اندازی شده اند را دیده باشید و حتی خود شما هم به عنوان یکی از مشارکت کننده ها در آن حضور پیدا کرده باشید. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از روش های ویژه ای است که امروزه بازاریابان اینترنتی جهت توسعه و آگاهی برند و آشنایی با محصولات برند از آن به عنوان یک ابزار ویژه استفاده می کنند.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۱۰ مثال عالی از بازی سازی (گیمیفیکیشن) در کسب و کار
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۳, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    gamification-vs-game-based-learning-two-different-things.jpg

    ۰۳
    اسفند
    بازدید: 83

    به این پست امتیاز دهید

    گیمیفیکیشن (بازی سازی) از مدت ها قبل با ما همراه بوده است و از آنجا که تنوع در آن زیاد است می توان عملا آن را در هر کسب و کاری بکار برد. زیبایی بازی سازی در این است که می توان آن را برای اهداف مختلف استفاده کرد، از گیمیفیکیشن برای بازاریابی، ایجاد فرهنگ سازمانی، مدیریت پروژه، استخدام و حتی مراقبت از سلامت کارکنان استفاده کرد. در ادامه ی این مطلب ۱۰ نمونه ی عالی از بازی سازی در کسب و کار آمده است:

    ۱- ارتش آمریکا

    اگر بخواهیم با یک مثال جالب استفاده از گیمیفیکیشن در عمل شروع کنیم، می توان از یکی از ابزار سربازگیری در ارتش آمریکا نام برد. وب سایت America’s Army (America's Army) توسط ارتش آمریکا طراحی شده است تا از آن به عنوان یک ابزار سربازگیری استفاده شود. افرادی که علاقه مند هستند می توانند در این سایت عضو شوند، بازی رایگان آن را دانلود کنند و مهارت هایشان را در بازی استراتژیک چندنفره محک بزنند و ببینند آیا برای خدمت در ارتش آمریکا مناسب هستند یا نه.

    فرد متقاضی ابتدا فرم آنلاین سایت را با اطلاعات واقعی تکمیل می کند و عضوی از مجموعه ی آنلاینی به نام “ارتش آنلاین (Online Army)” می شود. در طول بازی به افراد بااستعدادی که امتیازات خاصی بگیرند مدال افتخار داده می شود، چیزی مشابه آنچه در واقعیت در ارتش آمریکا اجرا می شود.

    البته یک بازی مجازی فقط یک بازی است و با میدان جنگ واقعی کاملا متفاوت است. اما این گیمیفیکیشن دارای دو هدف است: اول اینکه یک ابزار بازاریابی برای تبلیغ ارتش آمریکا و تشویق افراد برای پیوستن به ارتش است و دوم اینکه تعداد سربازان جدید را افزایش می دهد.

    ۲- M&M’s Eye-Spy Pretzel

    این یک نوع گیمیفیکیشن کلاسیک است. در سال ۲۰۱۳ M&M’s یک بازی بسیار موفق رو به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی M&M’s pretzel ارائه کرد. یک بازی کم خرج و ساده که به سرعت بین مشتریان M&M’s طرفدار پیدا کرد. در این بازی صفحه ای پر از شکلات های M&M’s به کاربر نشان داده می شد که درون آن یک Pretzel (چوب شور) مخفی شده بود و فرد باید آن را پیدا می کرد.

    این بازی برای M&M’s چه منافعی داشت؟ باعث افزایش رابـ ـطه ی عمیق مشتری با برند شد به طوریکه تعداد لایک های صفحه ی رسمی این برند در فیسبوک بعد از ارائه ی این بازی ۲۵۰۰۰ لایک افزایش پیدا کرد و همچنین باعث افزایش ۶۰۰۰ تایی به اشتراک گذاری صفحه و ۱۰۰۰۰ کامنت شد.

    این بازی بخش بسیار کوچکی از یک کمپین بازاریابی بزرگ بود اما باعث شد با یک روش سرگرم کننده ی جدید افراد جدیدی جذب محصول جدید این شرکت شود و همچنین به طور موثر در تمام رسانه های اجتماعی صحبت از این بازی شد.

    ۳- Autodesk

    Autodesk (اتودسک) یک شرکت نرم افزاری معروف اس که به کاربران امکان استفاده آزمایشی از محصولاتش را می دهد. اتودسک بازی Undiscovered Territory برای کاربرانی که محصولات را به صورت آزمایشی استفاده می کنند ارائه می دهد. اینجا هدف اصلی این است که کاربر در دوره آزمایشی رایگان بیشتر از Autodesk 3ds Max استفاده کند تا احتمال خرید این نرم افزار توسط کاربر را افزایش دهد.

    کاربران می توانند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند و مراحلی از بازی را که گذرانده اند، رتبه ی خودشان بین سایر بازیکنان و امتیازاتی که کسب کرده اند را ببینند. این بازی موفقیت آمیز بود و باعث شده کاربران نسخه ی آزمایشی نرم افزار را ۱۰% بیشتر دانلود کنند و ۴۰% از آن بیشتر استفاده کنند.

    ۴- NikeFule

    نایکی کمپین NikeFuel را راه اندازی کرد که بخشی از مجموعه ی عظیم Nike+ بود در NikeFuel کاربران بر سر میزان فعالیت فیزیکی روزانه با هم رقابت می کنند. برنامه ای که روی گوشی هوشمند کاربران نصب شده است اطلاعات فعالیت های فیزیکی را ثبت و گزارش می کند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد نحوه نوشتن توضیح محصولات برای فروش بیشتر
    وقتی کاربر به سطوح بالاتر می رسد جوایزی برای او در نظر گرفته شده است. این کار هم باعث افزایش فعالیت های ورزشی می شود و هم باعث می شود نایکی بیشتر در شبکه های اجتماعی دیده شود و در نتیجه انگیزه ی زیادی برای مشتریان نایکی فراهم می کند.

    ۵- Bluewolf

    در سال ۲۰۱۲ Bluwolf یک برنامه با نام Going Social برای کارکنان داخلی خود ساخت که داخل آن از گیمیفیکیشن نیز استفاده شده بود. Bluewolf تصمیم داشت گیمیفیکیشن را با هدف ترویج همکاری وارد فعالیت های مختلف کارکنانش کند و این کار را از طریق وارد کردن رفتار اجتماعی در استراتژی کسب و کار انجام داد.

    ابتدا این شرکت با تحقیق و ارزیابی سطح شبکه سازی داخلی خودش را سنجید. وقتی طراحان بازی نیازهای کارکنان را شناسایی کردند، توانستند پروفایل های گروهی قابل اشتراک گذاری بسازند. شرکت کارکنانش را ترغیب می کرد تا دانش و اطلاعات خود را از طریق بازی Bunchball به اشتراک بگذارند. برای واحد فروش یک برنامه با نام Nitro داشت که در صورت همکاری به آنها امتیاز داده می شد. همچنین کارکنانی که محتوای تولیدی را در لینکدین و توییترشان منتشر می کردند یا در وبلاگ شرکت مطلبی درج می کردند امتیاز می گرفتند.

    نتیجه ی ان کار بهبود ارتباطات داخلی و کارایی کارکنان بود.

    ۶- Engine Yard (Engine Yard - The Ruby DevOps Experts)

    Engine Yard پلتفرمی معروف برای توسعه ی نرم افزار است. این شرکت با استفاده از المان های بازی سازی مثل مدال ها و سایر بازی ها مشارکت کاربران را افزایش داد. با افزایش مشارکت و کمک کردن مشتریان به یکدیگر فشار کاری واحد پشتیبانی کاهش یافت.

    ۷- Keas (keas.com/)

    Keas یک برنامه سلامت کارکنان است که بسیاری از سازمان ها برای کاهش هزینه های بیمه ی درمانی و کاهش هزینه های مربوط به اتفاقاتی مثل مرخصی به علت بیماری از آن استفاده می کنند. کارکنان وارد حساب کاربری خود می شوند و با انجام وظایف و کمک به همکارانشان امتیاز می گیرند.

    ۸- ChoreWars (Chore Wars :: Claim Experience Points for Housework)

    ChoreWars حتی اگر بچه گانه بنظر برسد یک ابزار عالی برای افزایش انگیزش در محل کار است، خصوصا برای انجام وظایف خسته کننده. با کمک این ابزار می توانید وظایف روزمره را به یک رقابت هیجان انگیز تبدیل کنید.

    ۹- Starbucks – My Startbucks Rewards – Starbucks Rewards™ | A Rewards Program Designed for You | Starbucks Coffee Company)

    استارباکس در توجه به وفاداری و تعهد کارکنان و مشتری شناخته شده است. My Startbucks Rewards نمونه ای از این موضوع است. مشتری بعد از ثبت نام برای هر خرید یک ستاره می گیرد که بعدا می تواند با آنها نوشیدنی رایگان بگیرد. این بازی ۳ مرحله دارد که با توجه به میزان وفاداری می تواند آنها را پشت سر بگذارد. یک بازی ساده همراه با جایزه که ابزاری عالی برای بازاریابی است.

    ۱۰- ۴Food (Welcome to 4food)

    وب سایت این شرکت شبیه یک بازی سرگرم کننده است. می توانید ببینید که ارزش های شرکت به صورت مدال هایی ارائه شده است، می توانید همبرگر بسازید و… تجربه ی مشتری که هیچوقت فراموش نخواهد شد.

    گیمیفیکیشن در این شرکت به منظور ترغیب مشتریان و کمک به آنها برای درک ارزش های شرکت و نشان دادن تعهد شرکت برای ارائه ی غذای با کیفیت بکار می رود. همچنین چندین موسسه ی خیریه را نیز حمایت می کند.

    همانطور که می بینید می توان از گیمیفیکیشن با اهداف متفاوتی استفاده کرد که اگر به درستی بکار رود می تواند کارایی و اعتبار برند را افزایش دهد و باعث شود یک برند در رسانه های اجتماعی معروف شود.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    خبرنامه چیست ؟
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۴, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    social-media-icons_23-2147501890.jpg

    ۰۴
    اسفند
    بازدید: 35

    به این پست امتیاز دهید

    خبرنامه چیست ؟ ابزاری برای اطلاع رسانی به مخاطبان خاص با علایق مشترک درباره رویدادها، گزارش ها یا اخبار مرتبط با یک موضوع یا حوزه سازمانی است. یک نشریه داخلی، بولتن سازمانی، مجله دوره ای یا حتی یک اطلاعیه خبری در سازمان، خبرنامه به شمار می رود.
    از زمان رواج نشر رومیزی در دهه ١٩٨٠ تاکنون هزاران نوع خبرنامه تهیه و چاپ شده است. با ظهور اینترنت، نوع جدیدی از خبرنامه ها با عنوان خبرنامه الکترونیک ایجاد شد. این خبرنامه ها به دلیل رایگان بودن، یکی از امکانات جذاب وب سایت های سازمان ها و شرکت هاست و باعث تعامل بین روابط عمومی با مخاطبان و مشتریان می شود. برای کارآیی و تاثیرگذاری خبرنامه ها، روش های متفاوتی وجود دارد و از فناوری های مختلف استفاده می شود. در ادامه گزارش تکنیک های طراحی و ارسال خبرنامه الکترونیک تشریح و نرم افزارهای موجود در این زمینه معرفی شده است.
    از دیگر محورهای این گزارش می توان به فرآیند تولید و ارسال خبرنامه الکترونیک، نقش خبرنامه الکترونیک در کمک به بازاریابی الکترونیک، نقش خبرنامه الکترونیک در جذب مخاطبان و مشتریان، نحوه تولید و انتشار خبرنامه الکترونیک، اشاره کرد.

    انواع خبرنامه به لحاظ محتوا
    وجود یک منبع ارتباطی و اطلاع رسانی در نهاد روابط عمومی و ایجاد بستر مناسب در قالب به کارگیری ابزار صحیح به نام خبرنامه، در واقع یک نیاز و ضرورت در مدیریت محسوب می شود. البته آن چه در برقراری ارتباط و اطلاع رسانی مهم و اساسی تلقی می شود، وجود یک رابـ ـطه منطقی بین شکل و محتواست و اگر صرفا خبرنامه به عنوان یک ابزار ارتباط جمعی در امر آموزش، آگاه سازی، شفاف سازی و ارتقا بخشی دانسته ها و اطلاعات نتواند به درستی نقش خود را ایفا کند، این امر موجب اتلاف وقت و هدر رفتن سرمایه خواهد شد.

    خبرنامه ها به لحاظ محتوایی می تواند شامل این موارد باشد:
    ١ -خبرنامه یا گزارش های کاری که به عنوان ابزار ارتباط داخلی یک سازمان، اطلاعات مربوط به اعضای سازمان را منتشر می کند.

    ٢ – نشریه یک سازمان غیر انتفاعی یا سیـاس*ـی که خوانندگان خود را به یک اقدام خاص ترغیب می کند .

    ٣ – نشریه ای که به عنوان ابزار تبلیغاتی روابط عمومی یک سازمان تهیه می شود .

    ۴ – خبرنامه ای که مبتنی بر مقاله است و اطلاعاتی را درباره یک موضوع خاص به گروهی از مخاطبان ارائه می دهد.

    ۵ – خبرنامه ای که حاوی دعوت نامه برای اشخاص یا خبرنگاران برای حضور در یک نشست یا همایش است.

    گام های اساسی در نوشتن خبرنامه
    اگر بتوانید یک نامه یا یادداشت برای شخصی بنویسید، می توانید خبرنامه هم بنویسید. حتی از این هم ساده تر است. اگر بتوانید با کلام، مقصود خود را برسانید، می توانید خبرنامه خود را تهیه کنید. باید مطمئن باشید که مطالب ارزشمندی را در خبرنامه خود قرار می دهید. بنابراین تحقیق و بررسی کنید و برای به دست آوردن محتوای خبرنامه وقت بگذارید. اگر مطالب همه شماره ها غنی باشد، مشترکان کم کم به خبرنامه شما اعتماد می کنند.

    تهیه یک الگو برای خبرنامه
    هر نشریه ای بخش های ثابتی دارد که در هر شماره ارائه می شود. بخش های ثابت خبرنامه ها شامل سرعنوان و نام، نوع حروفچینی، سرصفحه و فهرست مطالب، شماره پیاپی، تاریخ، سرستون ها، لگوها، کلیشه ها و شناسنامه خبرنامه است. معمولا در نشر رومیزی، نخست یک الگوی کامل از نشریه را در رایانه تعریف می کنند تا بدین ترتیب صفحه آرایی شماره های بعدی راحت تر باشد.
    این الگو ساختار و کارکرد بولتن را مشخص می کند. هرگاه الگو را در اختیار داشته باشید، به آسانی می توانید نسخه های مشابهی از آن تهیه کنید.

    خبرنامه الکترونیک
    خبرنامه الکترونیک همان خبرنامه معمولی است که از طریق ابزار و فناوری های الکترونیکی و اینترنتی طراحی، تولید و ارسال می شود. تمام خبرنامه های الکترونیک دارای این ویژگی ها است:

    ١ – دریافت خبرنامه ها از طریق پست الکترونیکی افراد صورت می گیرد.

    ٢- فرستنده محتوایی را آماده می کند و آن را در قالب از پیش تعیین شده ای برای گروه بزرگی از افراد، شرکت ها یا سازمان ها ارسال می کند.

    ٣- برای ارسال خبرنامه یا از پست الکترونیک فرستنده یا از سیستم نرم افزاری وب سایت او استفاده می شود.

    ملاحظات و ضرورت های راه اندازی خبرنامه الکترونیک
    خبرنامه الکترونیک باعث ارتباط طولانی مدت با مشتری و ایجاد حس وفاداری او به سازمان یا شرکت خواهد شد. هر خبرنامه، قبل از هر چیز ارتباط سازمان با مشتری را محکم تر می کند. هزینه به دست آوردن مشتری جدید ۵ برابر هزینه نگه داشتن مشتریان سابق است.
    خبرنامه الکترونیک، تلاش های شرکت ها را در امر تجارت قوت می بخشد. وجود خبرنامه نه تنها منافاتی با داشتن وب سایت، تبلیغات یا مسائل دیگر تجاری ندارد، بلکه باعث تقویت آن ها می شود. خبرنامه با ایجاد پالس های منظم در واقع مانند قلب تجارت شرکت عمل و دیگر تلاش ها را به یکدیگر متصل کرده و نتایجی سریع و قابل محاسبه دارد متولیان تبلیغات و سرمایه گذاران در این زمینه همگی به دنبال معیارهایی هستند که بتوانند تاثیرات تبلیغات خود را محاسبه کنند. اما تکنیک های اینترنتی کاملا قابل پی گیری است. به طور مثال: بعد از ارسال هر خبرنامه، می توان به آسانی تعداد اشخاصی که خبرنامه را باز کرده اند یا نام اشخاصی که روی لینک خاصی کلیک کرده اند، بررسی کرد. در واقع معیارهای اینترنتی در هر لحظه قابل محاسبه است.

    تبدیل خبرنامه چاپی به الکترونیک
    خبرنامه های موجود چاپی سازمان را می توان در سریع ترین زمان ممکن به نسخه الکترونیک تبدیل و آن را به سرعت به ده ها هزار نفر در سراسر جهان ارسال کرد.مهم ترین منفعتی که در تبدیل نشریات چاپی به نسخه الکترونیکی وجود دارد، صرفه جویی در زمان و هزینه چاپ و ارسال آن می باشد.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد سبک طراحی متریال (Material Design) چیست؟
    مزیت های خبرنامه الکترونیک
    از مزیت های خبرنامه های الکترونیک این است که به حفظ محیط زیست کمک خواهد کرد و استفاده از کاغذ را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. از دیگر مواردی که جزو مهم ترین مزایای مجلات الکترونیک است می توان به اطلاع رسانی لحظه ای، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی، پایین آوردن هزینه ها (چاپ و انتشار، برگزاری نمایشگاه) و همچنین فراگیر و فرامرز بودن آن اشاره کرد.

    بازاریابی الکترونیک
    ارتباط مستمر با مخاطبان، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه یا اعضای یک گروه یا انجمن و نیز اعضای یک سایت اینترنتی، با استفاده از امکانات و تسهیلات و خدمات مبتنی بر اینترنت یک نوع بازاریابی اینترنتی به شمار می رود.
    بازدیدکنندگان و مخاطبان سایت های اینترنتی، هر روز با سایت های متعدد و بسیاری در حال تعامل هستند و یا تنها از آن ها بازدید می کنند؛ به همین لحاظ، از آنجا که به دنبال جست وجوی اطلاعات موثق و مفید هستند و از سوی دیگر در کارشان« عجله» دارند، فراموش کردن محتوا و آدرس (URL) سایت ها و در عین حال مراجعه نکردن در دفعات بعدی به آن ها امری طبیعی است.

    ارتباط تعاملی خبرنامه های الکترونیک با وب سایت سازمانی
    چگونه می توان کاری کرد که بازدید کنندگان سایت بار دیگر به آن سایت بازگردند؟ پاسخ این است: خبرنامه های الکترونیک برای ارتباط دائمی با مخاطبان بالقوه یا بالفعل سایت، طراحی و پیاده سازی، ارسال و مدیریت می شوند. خبرنامه های الکترونیکی به عنوان یکی از پرطرفدارترین، قوی ترین و سودمندترین ابزارهای بازاریابی از طریق اینترنت شناخته می شود و بسیاری از شرکت ها و موسسه های بزرگ خارجی از آن به خوبی استفاده می کنند و بسیاری از کاربران اینترنتی نیز از دریافت آنها خشنودند.نامه های الکترونیک در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات سازمانی را به دست مخاطبان می رساند.

    فایده خبرنامه الکترونیک چیست؟
    کمترین فایده آن این است که مخاطب قدرت انتخاب در نوع اطلاعات دریافتی را دارد. یعنی این مخاطب است که به میل خود در یک خبرنامه عضو می شود و اطلاعات دریافت می کند. این اطلاعات در صندوق پستی او وارد می شود و سر فرصت آن ها را مطالعه خواهد کرد.

    چگونه خبرنامه الکترونیک تولید و منتشر کنیم؟
    بحث طراحی، تهیه و تنظیم، ارسال و مدیریت «خبرنامه های الکترونیکی» ریزه کاری ها و نکات فنی زیادی دارد و در مورد آن باید از همان ابتدا با دانش و آگاهی کافی، گام های عملی برداشت. سیستم ارسال خبرنامه در CMS و کنترل پانل هاستینگ بسیاری از وب سایت های جدید وجود دارد. در غیر این صورت برنامه نرم افزاری آن باید نوشته و به عنوان یک تکه کد جدید به قالب سایت سازمانی اضافه شود. برای تولید یک خبرنامه الکترونیک بسته به موضوع و قالب آن، می توان از نرم افزارهای فتوشاپ، کورل، فلش، دایرکتور یا حتی مجموعه های آفیس و آدوب استفاده کرد. راه دیگر، تولید خبرنامه در قالب نشریه الکترونیک و ارسال آن به صورت دوره ای به مخاطبان است. این امر می تواند از طریق ایمیل یا سیستم ارسال خبرنامه سرور وب سایت سازمان انجام شود.
    تولید خبرنامه در قالب اطلاعیه خبری نیز از دیگر روش های مرسوم است. همچنین امکان تولید خبرنامه در قالب لینک به مطالب سایت و تولید خبرنامه به شکل کارهای گرافیکی با نرم افزار های مختلف میسراست.

    فرآیندهای تولید و ارسال خبرنامه الکترونیک
    ٣بخش اصلی در فرآیند تولید و ارسال خبرنامه وجود دارد:

    ١-محتوا:

    شامل محتوای درون خبرنامه است و می تواند حاوی خبر، مقاله، لینک، عکس، نشریه، دعوت نامه، اطلاعیه یا هر محتوای دیگر باشد.

    ٢- قالب:

    خبرنامه مانند مجلات و نشریات دیگر باید ظاهر یکسانی داشته باشد. ویژگی هایی مانند فونت، عکس های گرافیکی، بخش بندی، تیترها، لینک ها و طبقه بندی مطالب نباید در نسخه های مختلف تغییر زیادی کند.

    ٣ – مدیریت ارسال:

    هنگامی که بخش های محتوا و قالب خبرنامه ایجاد شد، خبرنامه باید برای مشترکان یا مشتریان یا گروهی از افراد که اسامی آن ها در فهرست از پیش تعیین شده ای قرار دارد، ارسال شود.
    برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و مشتریان، وجود سیستم خبرنامه الکترونیک در بخش روابط عمومی یک سایت یا وبلاگ بسیار ضروری است؛ این بخش در سیستم مووبل تایپ (یکی از نرم افزارهای پرکاربرد متن باز محبوب ایرانیان) نیز پیش بینی و قرار داده شده است.

    عوامل موفقیت خبرنامه های الکترونیک
    وب سایت به تنهایی نمی تواند بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. بیشتر ملاقات کنندگان سایت به راحتی از کنار آن می گذرند و بدون آن که با شما تماس بگیرند، از آن خارج می شوند و شما یک مشتری را از دست می دهید. خبرنامه در واقع وسیله ای است که برای شما اعتبار و اعتماد جلب می کند و از همه مهم تر شما را همیشه در ذهن آنها نگه می دارد.راهکارهای زیر از اساسی ترین عوامل موفقیت خبرنامه هاست:سعی کنید در صدر ذهن آن ها باشید. سعی کنید مطالب مناسب و مورد علاقه آن ها باشد. با لحنی صمیمانه و خودمانی با آن ها صحبت کنید. خلاصه بگویید؛ جذاب و متفاوت باشید. روی خوانندگان تمرکز کنید. یک نمونه از خبرنامه در اختیار خواننده بگذارید. محتوای تبلیغاتی را محدود کنید. زمان بندی را رعایت کنید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ضرورت پیروی از استاندارد های طراحی سایت
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۶, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    use-internet_1300-304-1.jpg

    ۰۶
    اسفند
    بازدید: 11

    به این پست امتیاز دهید

    W3C مخفف عبارت انگلیسی World Wide Web Consortium می باشد که شامل قواعد و قوانین تایید شده ای هستند که همه ی طراحان وب و کسانی که در این زمینه فعالیت می مایند باید نسبت به رعایت کردن آن اقدام نمایند . پیروی از استاندارد های طراحی سایت موجب ایجاد تطابق و سازگاری هر چه بیشتر در صفحات وب ایجاد شده می گردد و البته مزایای زیادی را نیز در بر دارد که می توان به موارد زیر اشاره داشت:
    – مطابقت با انواع مرورگرها و دستگاه های هوشمند به گونه ای است که صفحات یک سایت به اسانی توسط برنامه های مرورگر قدیمی و جدید قابل اجرا خواهند بود و در صورت به کار گیری استاندارد های طراحی سایت، هر فردی با استفاده از انواع دستگاه ها و سیستم ها قادر به مشاهده آن می باشد .
    – امکان مشاهده توسط تمام افراد نیز یکی دیگر از مزایای مطابقت با این استانداردها می باشد . در این صورت صفحات وب کاملا با انواع مرورگرهای خاص نیز سازگار شده و افرادی مثل نابینایان که از انواع مرورگرهای صوتی استفاده می کنند قادر به درک سایت شما خواهند بود . هم چنین رعایت استاندارد های طراحی سایت باعث می شود که اشخاصی که از نمایشگرهای دستی، جیبی وTeletext استفاده می کنند و همچننی اشخاص دارای اختلالات بینایی که از مرورگرهای خط نابینایان یا (Brail) که متن را به خطوط برجسته قابل فهم ترجمه می‌کنند، استفاده می کنند به راحتی بتوانند از سایت شما استفاده نمایند .
    – هم چننی وقتی که از استاندارد های طراحی سایت استفاده می شود، صفحات وب پایدار هستند به این معنا که پس از گذشت زمان، قابلیت سازگاری و تطبیق با قدیمی ترین و جدیدترین مرورگر ها را خواهد داشت .
    در ادامه قصد داریم که به طور خلاصه در مورد این قواعد مشخص شده مطالبی را بیان نماییم.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد دلایل اهمیت سازگاری با موبایل برای وب‌سایت
    نیازمندی های اصلی مطابق با استاندارد های طراحی سایت
    • تهیه هاست و دامین مناسب
    • استفاده از فونت مناسب که در تمامی مرورگزها به نحوه ی درست و خوانا نمایش داده شوند
    • گرافیک و قالب متناسب با موضوع سایت ( عدم استفاده از عکس های فلش زن و نامتناسب با محتوا – استفاده از تصاویر و بنر های مرتبط با محتوا- رعایت نکات اولیه سئو در قالب )
    • تست نمایش صحیح وب سایت طراحی شد در تمامی مرورگرها
    • سازگاری یا انواع سیستم ها مثل تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ و نوت بوک یکی از مهم ترین استاندارد های طراحی سایت می باشد .
    • استفاده از validation های اعتبار سنجی
    • به کارگیری صحیح از کدهای HTML , CSS , Javascript
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    فروشگاه اینترنتی چیست و چگونه کار می کند ؟
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۶, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    e-commerce-shopping_1212-153.jpg

    ۰۶
    اسفند
    بازدید: 68

    به این پست امتیاز دهید

    فروشگاه اینترنتی چیست : اول بزارید یه توضیح مختصری در رابـ ـطه با دامنه توضیحات این مقاله بدهم و بعد بپردازیم به موضوع اصلی این مقاله : ما در این مقاله بیشتر قصد داریم شما را با اصطلاحات اصلی فروشگاه اینترنتی و نکات جالب فروشگاه های اینترنتی اشنا کنیم و در کل به مباحث جذاب در رابـ ـطه با فروشگاه های اینترنتی در ایران بپردازیم ، و سعی میکنیم به واژه هایی که اصولا همه میدانند مثل فروشگاه چیست ؟ یا فروشگاه اینترنتی چیست ؟ خیلی مختصر اشاره کنیم ، چرا که این اصطلاحات رو همه میدانند و توضیحات اضافی در رابـ ـطه با آنها این مقاله بسیار جذاب را کسل کننده خواهد کرد .

    یه اشاره خیلی مختصر به مهم ترین واژه های حوزه فروشگاه های اینترنتی میکنیم و بعد می پردازیم به مباحث جذاب پایانه های مجازی :

    اصطلاحات پایه فروشگاه های اینترنتی :
    در این بخش از مقاله فروشگاه اینترنتی چیست ، قصد داریم شما را با یک سری واژه های پایه در خصوص فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم :

    فروشگاه چیست ؟ : به مکانی که یکسری احناس را برای فروش دارد به طور مختصر فروشگاه می گوییم ، اصل این واژه در دنیای واقعی ما شکل گرفته است و میشه گفت این واژه از ابتدای به وجود امدن نخستین اجتماعات بین انسان ها نیز وجود داشته است و کم کم تکامل پیدا کردن است ، پیس میشه گفت واژه خیلی جدیدی نیست و همه با آن اشنا هستیم ، پس به همین میزان توضیحات بسنده میکنیم .

    فروشگاه اینترنتی چیست ؟ : فروشگاه اینترنتی یا به انگلیسی : Online Shop فروشگاه هایی هستند که در اینترنت و دنیای مجازی وجود دارند ، به فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه انلاین یا به انگلیسی Online Store نیز گفته می شود با این واژه خیلی کار داریم و جلوتر خیلی مفصل در رابـ ـطه با آن به توضیح خواهیم پرداخت اما در اینجا فعلا به همین میزان توضیحات بسنده میکنیم .

    پایانه مجازی چیست ؟ : پایانه های مجازی در واقع همان فروشگاه های اینترنتی هستند ، میشه گفت پایانه مجازی یک معنای دیگر برای فروشگاه مجازی یا همان فروشگاه اینترنتی هست ، که البته خیلی در بین وب مستران رایج نیست و فروشگاه اینترنتی بیشتر در وب استفاده میشه .

    درباره فروشگاه های اینترنتی بیشتر بدانید ؟
    اگر کمی توضیحات فوق خسته کننده و تکراری بود عذر خواهی میکنیم ولی برای این که مقاله کاملی را به شما عزیزان ارائه به ناچار مجبور بودیم که اشاره ای به مفاهیم پایه داشته باشیم ، اما خوب به جای جذاب این مقاله رسیدیم ، در رابـ ـطه با فروشگاه های اینترنی چقدر میدانید ؟

    شاید خیلی تا کنون به این موضوع فکر نکرده باشیم اما فروشگاه اینترنتی ، واژه بسیار جذاب و پیچیده ای هست ، پیچیده تر و جذاب تر از اون چیزی که تصورش رو کنید ، ما در این جا فقط اشاره خیلی کوچکی به این پیچیدگی و جذابیت خواهیم کرد ، و اگر استقبال بشه سعی میکنیم در مقالات اینده بیشتر به این موضوع بپردازیم :

    تاریخچه فروشگاه اینترنتی :
    بزارید از تاریخچه فروشگاه اینترنتی شروع کنیم : در اینترنت که چرحی میزدیم ، به تاریخچه جالبی در ویکی پدیا رسیدیم : واژه فروشگاه اینترنتی در واقع در سال ۱۹۹۱ شکل گرفته است ، اقای تیم برنرز لی بنیان گذار و پایه گذار این واژه و تجارت الکترونیک در جهان بوده است و در واقع ایشون پدر تجارت الکترونیک در جهان هستند ، در رابـ ـطه با تجارت الکترونیک هم در اینده سعی میکنم یک مقاله خیلی کاملی ارائه کنم ، اما در اینجا خیلی از بحث اصلی خارج نمیشیم .

    در سال که ۱۹۹۴ بانکداری آنلاین ایجاد شد ، شرکت پیتزا هات اولین فروشگاه اینترنتی را در جهان راه اندازی کرد ، و اولین فروش اینترنتی در دنیای وب شکل گرفته است ، و اینجا بوده است که تازه کلمه ی فروشگاه اینترنتی به معنای واقعی شکل گرفته است ، پس میشه گفت کلا ۲۵ سال هست که فروشگاه اینترنتی در جهان شکل گرفته است .

    اتفاقات جالبی در این سال ها رخ داده است که از جمله مهم ترین آنها میتونم به ابداع ssl اشاره کنم : در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ (Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد.

    در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ بزرگترین فروشگاه های اینترنتی حال حاظر یعنی آمازون و ئی بی فعالیت خود را آغاز کردن ، شرکت آمازون فعالیت خود را در سال ۱۹۹۵ آغاز نمود و شرکت ئی بی نیز فعالیت خود را در سال ۱۹۹۶ آغاز نمود .

    تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران :
    در این جا شاید برای شما سئوال باشد که فروشگاه اینترنتی در ایران از چه سالی شکل گرفته است ؟ در رابـ ـطه با این که تاریخچه فروشگاه اینترنتی در ایران دقیقا در چه سالی رقم خورده است متاسفانه اطلاعات دقیقی وجود ندارد ، اما تاریخچه وب ایران برمیگرده به سال ۱۳۷۲ هجری شمسی ، در سال ۱۳۷۳ ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست ، نخستین رایانه که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بوده است . طراحی سایت در ایران میشه گفت از اواخر سال های ۷۰ تا اوایل ۸۰ شکل گرفته است

    و میشه گفت حدود سال های ۸۰ تا ۸۵ اولین فروشگاه های اینترنتی در ایران شکل گرفته اند ، یعنی در واقع واژه فروشگاه اینترنتی از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در ایران شکل گرفته است ، یکی از اولین و بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران – دیجی کالا بوده است که در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاظر یکی از برگترین فروشگاه های اینترنتی در ایران است .

    پس میشه گفت فروشگاه اینترنتی در ایران هنوز واژه تازه و جدیدی هست ، و در مقابل فروشگاه های واقعی بسیار جوان هست ، شاید تا این جا با برخی از جذابیت های این واژه اشنا شده باشید ، اما جذابیت و پیچیدگی اصلی این واژه را در ادامه بیشتر متوجه خواهید شد .

    بررسی فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های واقعی :
    در این بخش از مقاله فروشگاه اینترنتی چیست : به جذاببت های فروشگاه اینترنتی داریم نزدیک میشیم ، و میشه گفت یکی از جذاب ترین بخش های این مقاله ، بررسی فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های واقعی هستند و اینجاست که میتوانید با پیچیدگی ها و جذابیت های واقعی این واژه آشنا بشید :

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد نقش ویدیو در طراحی سایت
    با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی کار ها بسیار ساده تر شد و بازدهی خیلی بیشتر شده است ، راه اندازی یک فروشگاه در دنیای واقعی کار ساده ای نیست ،ولی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در دنیای مجازی در حال حاظر به مراتب ساده تر از راه اندازی یک فروشگاه واقعی هست و بازدهی نیز بسیار بالا تر هست :

    برای این که با این موضوع بیشتر آشنا بشیید با چند مثال ساده این موضوع رو بررسی میکنیم :

    فرض میکنیم میخواهیم با حداقل هزینه کسب و کاری را برای فروش اجناس برای یک ماه راه اندازی کنیم :

    – در دنیای مجازی شما با کمترین هزینه در حال حاظر میتوانید یک فروشگاه اینترنی راه اندازی کنید :

    در دنیای واقعی و حقیقی برای تهیه مکانی برای فروش اجناس شما حداقل به چند میلیون سرمایه نیاز دارید ، ولی برای را راه اندازی فروشگاه اینترنتی ، برای تهیه فضای میزبانی سایت تون تنها به چند صد هزار تومن سرمایه نیاز دارید

    اگر فرض رو بر این بزاریم که با کلا یک میلیون تومان در دنیای واقعی میتوانیم مکانی رو برای فروشگاه و محل فروش خود تهیه کنیم ( که البته خودتون حتما میدونید که در ایران با چنین سرمایه ای هیچ جایی را نمیشه تهیه کرد )

    شما با ۱۰۰ هزار تومان یا چند هزار تومان میتوانید یک فضای مناسبی رو برای میزبانی سایتتون تهیه کنید ، این فضای میزبانی در دنیای وب مثل همان محل فروش شما هست ، با حدود یک میلیون تومان در دنیای واقعی میشه یک حداقل فضا رو میتوانیم تهیه کنیم اما با این سرمایه در دنیای مجازی میتوانیم یک فضای مناسب و نسبتا خوب تهیه کنیم ،

    این برریسی هزینه ها فقط مقایسه یک مورد از هزینه های راه اندازی یک فروشگاه واقعی و فروشگاه مجازی بود ، خودتون حتما میدونید فروشگاهی که ظاهر مناسبی نداشته باشد ، اجناس مناسبی نداشته باشد نمیتواند فروش خوبی رو داشته باشد

    هر هزینه ای که در دنیای واقعی وجود دارد در دنیای مجازی هم وچود دارد اما معمولا با ۱/۱۰ هزینه هایی که در دنیای واقعی میشه یک فروشگاه راه اندازی کرد در فضای مجازی میتوان فروشگاه راه اندازی کرد

    – بازدهی بسیار بالاتر فروشگاه های مجازی نسبت به فروشگاه های واقعی :
    در فروشگاه های واقعی شما معمولا خیلی محدود هستید ، افراد خواصی مشتریان شما خواهند بود ، افرادی که محل سکونت انها نزدیک فروشگاه شما هست اکثر مشتریان شما را تشکیل میدهند و حداکثر شاید موارد محدودی مشتری از کل شهر داشته باشید

    بزارید این مثال را باز تر کنیم ، اگر شهری که محل کسب و کار ، فروشگاه شما هست حداکثر ۱ میلیون جمعیت داشته باشد ، معمولا حداکثر مشتریان شما در بهترین وضعیت حدود ۱ میلیون خواهد بود

    و اگر بخواهید در شهر های دیگر هم مشتری داشته باشید باید شعبات مختلفی را در شهر های مختلف ایجاد کنید و باز هم هزینه کنید . ولی در فروشگاه اینترنتی شما محدودیت ندارید ، اگر در ایران – تهران هستید ، علاوه بر تهران ، مشتریان شما میتوانند از کل ایران باشند ، وب سایت شما به صورت جهانی برای تمامی کاربران دنیای وب در دسترس خواهد بود ، پس حتی کل جمعیت وب میتوانند مشتری شما باشند !

    اگر بخواهیم باز با امار و ارقام بررسی کنیم ، اگر هر شهری در ایران ۱ میلیون جمعیت داشته باشد ، وقتی شما یک فروشگاه در تهران داشته باشید، معمولا در بهترین شرایط حداکثر مشتریان شما یک میلیون نفر خواهد بود ، اما در دنیای مجازی میتوانید از کل ایران هم مشتری داشته باشید ، ایران حدود ۴۰ شهر دارد و اگر همانند بالا بخواهیم بررسی کنیم طبق مشتریان شما حدودا ۴۰ میلیون هست .

    – گار کردن در فضای مجازی به مراتب راحت تر از کار کردن در فضای واقعی هست :
    با این که کار کردن در فضای مجازی مشکلات خاص خود را دارد ولی جذابیت ها و سادگی کار کردن در دنیای مجازی خیلی بیشتر است ، به طور معمول در فروشگاه های واقعی ، تا زمانی که فروشگاه شما باز هست و پرسنل وجود دارد ، فروشگاه شما فروش دارید ، اما در فروشگاه های مجازی حتی بدون حضور پرسنل هم با سیستم اتوماسیون بسیار قوی که معمولا فروشگاه های اینترنتی دارند میتوانید به صورت ۲۴ ساعته فروش داشته باشید ،

    روند مشاهده کالا ، پرداخت و تحویل در فروشگاه های اینترنتی معمولا با استفاده از اتوماسیون فروشگاه به صورت اتوماتیک انجام میشود و نیازی به پرسنل برای انجام آن ندارید ، در صورتی که در فروشگاه های واقعی نیاز به پرسنلی برای نمایش کالا ، دریافت هزینه و تحویل دارید

    این ها نمونه هایی از جذابیت های فروشگاه های اینترنتی بودند ، ما در این مقاله فروشگاه اینترنتی چیست ، سعی کردیم به برخی از مهم ترین جذابیت های یک فروشگاه اینترنتی اشاره کنیم ، این حذابیت ها خیلی بیشتر از این چند مورد هستند که انشالله در صورت استقبال شما کاربران گرامی از این مقاله سعی میکنیم باز هم مقالات حوزه فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک را ادامه دهیم ، امیدواریم تا این جای مقاله از مطالعه و مشاهده این مقاله لـ*ـذت بـرده باشید .

    از کدام فروشگاه های اینترنتی باید خرید کنیم و از کدام فروشگاه های اینترنتی نباید خرید کنیم ؟
    این مبحث خودش میتونه یک مقاله جداگانه باشه ، اما باتوجه به این که این سئوال تقریبا یکی از مهم ترین سئوالات کاربران در حوزه فروشگاه های اینترنتی هست نمیتوانیم در مقاله فروشگاه اینترنتی چیست به آن اشاره نکینم ، پس در این رابـ ـطه مختصری توضیح خواهیم داد

    در چند سال گذشته برای فعالیت در دنیای مجازی نیاز به هیچ مجوزی نبود ، اما طی چند سال اخیر برای اعتماد سازی بیشتر کاربران به خرید های اینترنتی از فروشگاه های مجازی مجوز های نیز برای فروشگاه های اینترنی ارائه شد ، نمونه این مجوز ها نماد اعتماد الکترونیک بود ، که میتوانید توضیحات بیشتر در رابـ ـطه با این نماد را در مقاله ” نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟ ” مشاهده بفرمایید .

    پیشنهاد ما نیز برای خرید های اینترنتی این هست که بیشتر سعی کنید از فروشگاه هایی خرید های خود را انجام بدید که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند ، و از فروشگاه هایی که فاقد نماد اعتماد الکترونیک هستند سعی کنید با احتیاط بیشتری خرید کتید و یا ترجیجا از فروشنده های نامعتبر خرید نکنید .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مزایای طراحی سایت با وردپرس WordPress
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۱۲, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    website-under-construction_23-2147505615.jpg

    ۱۲
    اسفند
    بازدید: 16

    به این پست امتیاز دهید

    مزایای طراحی سایت با وردپرس WordPress
    مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس
    یکی از مراحل مهم فرایند طراحی سایت، انتخاب CMSS یا سیستم مدیریت محتواست. با توجه به زمان و گستردگی تنظیمات اولیه کار، مطمئنا هر کسی ترجیح میده سیستم مدیریت محتوایی داشته باشه که با نیازهای کاری الآن و آیندش مطابقت داشته باشه.

    برای همین تصمیم گرفتیم تا طی ۳ مقاله مجزا، مزایای ۳ CMS بزرگ دنیا، یعنی وردپرس، دروپال و جوملا رو براتون توضیح بدیم تا راحتتر بتونید انتخاب کنید.
    چون هر سه تا سیستم تو خیلی از نقاط قوتشون مشترک هستن، هر کدومشون به نوعی میتونن برای کارتون مناسب باشن. اما ما تو این مقاله ها تمرکزمونو میذاریم روی نقاط قوت و برتریهایی که هر کدوم از این سیستم ها رو از بقیه مجزا کرده.

    • آیفونِ CMS ها
    به وردپرس، آیفونِ CMS ها هم میگن، بخاطر بازار غالب فعلیش. در حال حاضر، وردپرس ۲۳% اینترنت رو تو دست گرفته. ۲۶/۵۱% از سایت های رده بالای جهان دارن از وردپرس استفاده می کنن. اگه بخواهیم مقایسه کنیم، جوملا ۹۵/۵ درصد و دروپال ۶۸/۵ درصد هستن.
    به جز سهم ۱۵/۱۰ درصدی بلاگر که ابزار وبلاگ نویسی رایگان گوگلِ، هیچ سیستم مدیریت محتوای دیگه ای حتی به ۲% هم نرسیده. یعنی وردپرس بین سایت های پرترافیک، حدود ۹۹ برابر محبوب تر از دو رقیب دیگشه.

    • چه عاملی باعث محبوبیت وردپرس شده؟
    درسته که وردپرس اول به عنوان نرم افزار وبلاگ نویسی کارشو شروع کرد، اما قالب وردپرس تبدیل به یکی از زبده ترین سیستم های مدیریت محتوای موجود شده. میشه از این قالب ها برای هر چیزی استفاده کرد، از وبلاگ های سفارشی گرفته تا سایت شرکت های بزرگ.
    اسم های بزرگی مثل وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، CNN و eBayy همشون از پلتفرم وردپرس استفاده کردن. اما مزیت اصلی این سیستم نسبت به دروپال و جوملا چی بوده؟

    • استفاده آسان
    رابط کاربری ساده وردپرس باعث میشه بروزرسانی سایت و مطالب، از ارسال های وبلاگ گرفته تا چندرسانه ای ها مثل عکس و ویدئو، خیلی ساده و آسون باشه. وردپرس راههای زیادی برای سفارشی سازی سایت پیش پای کاربرها میذاره.
    میتونید وردپرس رو طوری سفارشی سازی کنید که مطابق نیازهای کاری خودتون بشه. ویرایش محتوای سایت با وردپرس انقدر آسونه که مثل بروزرسانی حساب کانال اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر میمونه که احتمالا هر روز ازش استفاده می کنید یا یه زمانی استفاده می کردید.

    • سفارشی سازی
    وردپرس استاندارهای سایت ها رو رعایت می کنه و چون PHP منبع بازه، استفاده ازش برای هرکسی که میخواد بعدا هم سایتشو ارتقا بده، خیلی سادست. بخاطر همین مقرون به صرفه ترین و موثرترین راه ساخت سایت محسوب میشه.
    همونطور که انتظار میره، امکانات و افزونه های زیادی هم داره و میتونه نیازهای هر تجارتی رو مرتفع کنه. با ۳۶۳۳۰ افزونه که هر روز هم تعدادشون بیشتر میشه و یک دایرکتوری راحت.
    طبیعت منبع باز بودن وردپرس باعث میشه همه توسعه دهنده های CMS و کاربرها از سرتاسر دنیا بتونن دائما وردپرس رو بهبود ببخشن.
    سئو
    البته همه میخوان ترافیک بیشتری روونه سایتشون کنن. برای اینکار باید گوگل رو راضی نگهدارید. بخت و اقبال با وردپرسی ها یار بوده و گوگل از یه سری از قابلیت های خاص وردپرس خوشش اومده.
    پس وردپرس کار سئوتونو راحت کرده و خودش از اساس طوری طراحی شده که مواظب مکانیک های سئو باشه، در نتیجه شما میتونید بیشتر تمرکزتونو بذارید روی تولید محتوا و رتبه سایتتونو بهتر کنید تا ترافیک بیشتری رو به سمت سایتتون بکشونید.
    برای راحتی کار خودتونم که شده بهتره از وردپرس برای کارتون استفاده کنید، مگر اینکه برای کارهاتون نیاز به یه سری از ویژگی های خاص جوملا یا دروپال داشته باشید. پیشنهاد ما به شما اینه که همه نیازهای خاص کار خودتونو در نظر بگیرید، اما اگه میبینید وردپرس میتونه نیازهاتونو مرتفع کنه، انتخاب اول رو بذارید روی وردپرس.
    به خصوص برای مشتری هامون، در صورتی که با خواسته ها و نیازهاشون منافاتی نداشته باشه، تا جایی که بشه از وردپرس استفاده می کنیم. چون هم برای تازه کارها راحت و سادست و هم در صورت نیاز در آینده قابل گسترش و سازگاریه. احتمال اینکه با وردپرس خرابکاری و اشتباه کنید خیلی کمه.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    وردپرس چیست ؟
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۶, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    wordpress-custom-post-types.jpg

    ۰۶
    اسفند
    بازدید: 25

    ۵ (۱۰۰%) ۱ رای

    به زبان ساده وردپرس چیست ؟ :
    وردپرس، یک سیستم سایت ساز و پکیج راه انداز وب سایت و وبلاگ (از هر نوع و هر مدل است) که به صورت رایگان شما می تواند آنرا بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید و سپس وب سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات متفاوت و طرح دلخواه بر روی آن راه اندازی کرده و مطالب و بخشهای مختلف آنرا مدیریت کنید.

    وردپرس را می توانید از اینجا دانلود کنید : دانلود آخرین نسخه وردپرس (فارسی)

    ارسال پرسش در بخش دیدگاههای این مطلب (در زیر)

    به زبان حرفه ای تر وردپرس چیست ؟:
    به طور کلی وردپرس یک نرم افزار تحت وب متن باز (open source) می باشد که در دسته ی سیستم های مدیریت محتوا یا همان CMS ها که مخفف (Content Management System) می باشند، قرار میگیرد. از آنجا که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می تواند فایل های مربوطه ی آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهد. البته بدیهی است که وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می کند اما برای شخصی سازی و برآورده ساختن سایر نیازها، به متخصصینی نیاز است که تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نمایند.

    پوسته ی وردپرس

    پوسته ی وردپرس یا همان WordPress Theme، کارهای مختلفی را انجام می دهد که واضح ترین و رایج ترین آن ها، تعیین آرایش قرار گرفتن عناصر مختلف صفحات وب در کنار یکدیگر می باشد. البته کسانی که به صورت فنی باوردپرس آشنایی داشته باشند، می دانند که مسائل بسیار دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان از قابلیت انعطاف پذیری مناسبی که در وردپرس وجود دارد، استفاده کرد.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد تخفیف‌هایی ویژه برای رشد کسب وکار شما در مرداد طلایی
    وردپرس و موتورهای جستجو

    به طور کلی وردپرس به گونه ای ساخته شده است که از محبوبیت خوبی نزد موتورهای جستجو برخوردار است اما هرگز نباید فراموش کرد که توجه به سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو(SEO -> Search Engine Optimization) بسیار حائز اهمیت بوده و توصیه ی اکید ما به کسانی که قصد استفاده از وردپرس را برای وب سایت خودشان دارند، این است که اگر افزایش میزان بازدیدها از طریق موتورهای جستجو برایتان اهمیت دارد، حتما کار طراحی پوسته ی خودتان را به کسانی بسپارید که اطلاعات خوبی از سئو دارند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نقش ویدیو در طراحی سایت
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۷, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    video-player-in-flat-design_23-2147504993.jpg

    ۰۷
    اسفند
    بازدید: 11

    به این پست امتیاز دهید

    امروزه نقش ویدیو در طراحی سایت و سئوی آن بسیار برجسته تر از قبل شده است. آمارها نشان می دهد که بسیاری از کاربران اینترنت، معمولا زمانی که با یک محتوای ویدیویی مواجه می شوند، برخلاف سایر انواع محتوای موجود در سطح وب، آن را تا انتها مشاهده می کنند و تمایل بیشتری به مشاهده این نوع از محتوا نشان می دهند.
    پس اگر شما می خواهید که تاثیرگذاری محتوای سایت خود را بر روی کاربران افزایش دهید و آنها را کاملا مجذوب کنید، از نقش ویدیو در طراحی سایت و سئوی آن نباید غافل شوید.

    البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر ویدیوهای شما به گونه ای باشند که کاربران اینترنت نتوانند در بین سیل عظیم محتوای موجود در اینترنت آنها را پیدا کنند، نمی توانند شما را به اهدافتان برسانند.



    دو نکته استفاده از ویدئو ها در طراحی سایت:
    ۱- محدود کردن زمان ویدئو:

    کوتاه کردن زمان ویدئو ها در طراحی سایت مهم است . در بعضی مواقع پس از اتمام ویدئو دوباره شروع به پخش می کند. برای مثال GIF ها بر اثر کوتاه بودن زیاد، حس تکرار آزار دهنده ای می دهد. زمان استاندارد و مفید برای کوتاه کردن ویدئو ۲۰ الی ۲۵ ثانیه مناسب است.

    ۲- در نظر داشتن ابزار های مورد نیاز:

    استفاده کردن از ویدئو ها گرچه برای کاربران محبوب است اما به این معنا نیست که بر روی تمامی موبایل ها و مرورگرهای موبایل قابل نمایش و پخش باشد. استفاده از تصویر ثابت می تواند این مشکل را حل کند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    UI و UX در طراحی سایت چیست ؟
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۱۷, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    variety-of-isometric-user-experience-elements_23-2147554677.jpg

    ۱۷
    اسفند
    بازدید: 17

    به این پست امتیاز دهید

    در طراحی سایت دو کلمه UX و UI بسیار استفاده می شود و عنوان شغلی برخی از طراحان وب سایت UX Designer و برخی دیگر UI Designer می باشد. تفاوت این دو در کجاست که در این مقاله سعی دارم تفاوت بین این دو مورد را به طور کامل برای شما شفاف سازی نمایم.

    به صورت بسیار ساده UI که مخفف User Interface design می باشد بخشی از طرح می باشد که زمانی که کاربر در حال رویت وب سایت می باشد آن را مشاهده می نماید و UX که مخفف User Experience design می باشد به تجربه کاربر از رویت وب سایت گفته می بشود.

    UX چیست ؟
    User Experience – UX شامل رفتار، حالت و احساست کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد. بر اساس تعریف ISO عنوان user experience شامل کلیه عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن اطلاق می گردد.

    وظیفه طراح وب سایت چیزی بیش از طراحی محیطی زیبا برای وب سایت شما می باشد که طراح می بایست هیجان و احساسات کاربران شما را در نظر بگیرد و سایت را به گونه ای طراحی نماید تا وب سایت شما ارتباط احساسی برقرار نماید. طراح وب سایت یکی از مهترین اعضای تیم شما می باشد که در صورتی که کار خود را به درستی انجام دهد تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار شما خواهد داشت . مارک زاکربرگ خالق فیس بوک میز طراحان وب سایت خود را نزدیک میز خود قرار داده بود تا بدین وسیله هم کار ایشان را دائما تحت نظر داشته باشد و هم بتواند خط مشی و دیدگاه های خود را دائما به ایشان منتقل نماید تا بدین وسیله طراح با درک بهتر فعالیت وب سایت طراحی های مفهومی تری را ارائه نماید. مهندسان در کار طراحی سایت بخش هایی را پیاده سازی می نمایند که کاربر مشاهده نمی نماید و منطق و اصول کار را پیاده سازی می نمایند حال آنکه طراحان وب سایت رابط کاربری وب سایت را پیاده سازی می نماید.

    UI چیست ؟
    UI که مخفف user interface می باشد در فیلد اثر متقابل ماشین و انسان در صنعت طراحی، فضایی می باشد که اثر متقابل بین انسان و ماشین به وجود می آید. هدف این اثر متقابل اجازه برای عمکلکرد موثر و کنترل ماشین از سمت انسان می باشد، در حالیکه ماشین اطلاعاتی را باز می گرداند که کمک به تصمیم گیری های کاربران می نماید. برخلاف طراحان UX که بر روی حس کلی کار تمرکز می نمایند طراحان UI بر روی نحوه ارائه محصول کار می نمایند. آنها صفحه ای را طراحی می نمایند که کاربر با آن در ارتباط می باشد و تلاش می نمایند UI را در جهت محقق ساختن اهداف طراح UX پیش ببرد. به عنوان مثال ممکن است طراح UI تصمیم بگیرد اسلایدری در بالای صفحه تعبیه نماید و یا دکمه ای برای انجام فرآیند خرید در مکانی از صفحه ایجاد نماید. همچنین طراح UI مسئول ساخت راهنمای استایل منسجم می باشد تا ثبات و یکپارچگی در طراحی دیده شود.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس
    تفاوت بین UI و UX
    UI و UX مخفف هایی هستند که معمولا توسط افراد مبتدی به صورت اشتباه مورد استفاده قرار می گیرند. آنها کاملا معناهایی متفاوتی دارند که معمولا توسط افرادی که معناهای آن را نمی دانند به جای یکدیگر استفاده می شوند در صورتی که تقاوت این دو بسیار واضح می باشد.

    UI مخفف User Interface می باشد که در صنعت نرم افزار به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود گفته می شود که شامل تصاویر، متن ها، دیاگرام ها، ماژولها، جداول ، ویدئوها و همچنین رنگ ، سایر و مکان آن ها می باشد.

    UX مخفف User Experience می باشد که بسیار وسیع تر از UI می باشد و به تجربه و احساس کاربر زمانی که از محصول شما استفاده می نمایند گفته می شود. به عنوان مثال زمانی که شما از سایت دارکوب محصولی را سفارش می دهید و آن بسیار سریع تحویل شما می گردد به این معناست که UX خوبی وجود داشته است.

    در حقیقت کل یک محصول UX می باشد و و هر بخش از آن UI نامیده می شود. UI در حقیقت سیستمی می باشد که انسان از طریق آن با ماشین در ارتباط می باشد و شامل کامپوننت های فیزیکی و نرم افزاری می باشد.

    در پایان
    امروزه طراحانی وجود دارند که هر دو تخصص UX و UI را در کنار هم دارند و این طراحان برای پیاده سازی قالب های وب سایت هر دو نقش را بر عهده می گیرند و البته دستمزد آنها معمولا از طراحان تک تخصص بالاتر می باشد. البته این دو کاملا با هم در ارتباط بسیار نزدیک هستند و البته ما عقیده داریم بدون دانش در هر دو فیلد متخصص طراحی بودن ممکن نیست و آنها برای اهداف بزرگتری به هم ترکیب شده اند که این هدف همانا جذب کاربران به محصولات شما و رساندن اطلاعات مورد نظر شما به ایشان می باشد. البته شما می توانید وب سایتی داشته باشید که که ظاهری بسیار خاص و خیره کننده داشته باشد اما عملکرد بسیار ضعیفی داشته باشد که این را UX بد و UI خوب می نامند و همچنین بلعکس می توانید وب سایتی داشته باشید که ظاهر و حس ضعیفی داشته باشد ولی بسیار مورد پسند کاربر باشد که این مورد را UX خوب و UI بد می نامند. بنابراین برای آنکه طراحی اثر بخشی لازم را داشته باشد UI و UX می بایست در امتداد هم در نظر گرفته شوند و طراحی وب سایت می بایست پس از طراحی قالب طراحی شده را توسط رنج های مختلف کاربران تست نماید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    برند سازی چیست (برندینگ چیست)؟
    ارسال شده در تاریخ اسفند ۲۰, ۱۳۹۵ توسط مدیر سایت
    business-elements-design_1209-61.jpg

    ۲۰
    اسفند
    بازدید: 12

    به این پست امتیاز دهید

    برند سازی یا برندینگ مفهومی فراتر از مارک و نام شرکت می باشد. برند یک واژه و نام تجاری ست که توانسته است کاملا جای خود را در ذهن عموم مردم باز کرده و در خاطر آنها هک شده است.
    فلسفه برند سازی امروزه گسترش فراوانی یافته است؛ به طوری که برای آن کمپین برند سازی ایجاد شده است، که این کمپین برای ایجاد یک برند به نکات زیادی توجه می نماید، از جمله جنبه های تصویری و حتی جنبه های شنیداری یک برند. حتی قسمت هایی بر روی تلفظ یک برند در زبان های مختلف مطالعه می نمایند تا برندی را انتخاب نمایند که در تمام زبان ها تلفظی یکسان داشته باشد. کارخانه کوکلا کولا که دارای یکی از برند های معتبر در دنیاست، قبل از انتخاب برند خود روی بسیاری از این مسائل توجه کرده و یک برند با اعتبار برای خود و نام شرکت خود ایجاد نموده است.

    در دنیای امروز بسیاری از شرکت ها که فکر می کنند می توانند در زمینه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندی برای خود می باشند که بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بیندازد.

    می توانیم بگوییم اگر نام تجاری شرکت ما تبدیل به یک برند بشود، دیگر نیازی به تبلیغات گسترده حتی نداریم. فقط نیاز به تبلیغاتی داریم که نام برند ما بر سر زبان بماند.

    برای تبدیل شدن نام شرکت و به یک برند و بر سر زبان افتاد نام تجاری یمان، کافی ست با طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت ، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن، اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد ۱۰ مثال عالی از بازی سازی (گیمیفیکیشن) در کسب و کار
    در دنیای اینترنت این کار را بازریابی اینترنتی می نمامیم که با آن در مباحث قبل آشنا شدیم. بازرایابی اینترنتی کمک شایانی به ما در تبدیل شدن نام تجاری شرکت ما به یک برند خواهد نمود.
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا