طراحی وب وب سایت چیست؟

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
برترین کتابخانه های انیمیشن برای استفاده در طراحی سایت در سال 201610
طراحی سایت مدرن مملو از پیشنهاد های جذاب و شگفت انگیز است. امروزه طراحان وب سایت از طیف گسترده ای از تکنیک ها برای تعامل، سرگرمی، اطلاع رسانی و هدایت بازدید کنندگان خود استفاده می کنند و انیمیشن ها در طراحی سایت کمک می کنند تا به این هدف دست پیدا کنند.

یک دهه پیش توسعه دهندگان به طور معمول از ادوبی فلش برای اضافه کردن تعامل به سایت های خود استفاده می کردند، اما با توسعه سریع کتابخانه های HTML5، CSS3 و جاوا اسکریپت بی شمار، استفاده از فلش تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. برای انتخاب انیمیشن به منظور استفاده در طراحی سایت، کتابخانه های انیمیشن زیادی در دسترس هستند که در این مقاله قصد داریم برخی از محبوب ترین آنها را برای کاربرد در طراحی سایت برای شما کاربران عزیز نام ببریم.

1. Animate.css یکی از ساده ترین کتابخانه های انیمیشن CSS برای استفاده در طراحی سایت است.

2. Bounce.js یک ابزار و کتابخانه جاوا اسکریپت است که بر ارائه یک انتخاب ویژه انیمیشن های CSS فنری برای طراحی سایت شما متمرکز است.

3. Magic Animations یکی از چشم گیر ترین کتابخانه های انیمیشن در دسترس است. این کتابخانه دارای بسیاری از انیمیشن های مختلف است، که بسیاری از آنها کاملا منحصر به فرد به این کتابخانه می باشند. به مانند Animate.css، شما می توانید آن را با وارد کردن به فایل CSS در طراحی سایت خود پیاده سازی نمایید.

4. DynCSS، نوعی کتابخانه انیمیشن است که شما می توانید در طراحی سایت خود آن را همراه با اثر اختلاف منظر استفاده کنید.

5. CSShake یک کتابخانه CSS برای تکان دادن عناصر صفحه طراحی سایت شما است.

برترین کتابخانه های انیمیشن برای استفاده در طراحی سایت در سال 2016

6. Hover.css یک کتابخانه انیمیشن CSS طراحی شده برای استفاده با دکمه ها و دیگر عناصر UI در طراحی سایت شما است.

7. Velocity.js یک کتابخانه جاوا اسکریپت پیچیده برای انیمیشن ها مانند محو شدن و اسلاید، حرکت، توقف، پایان، معکوس و بسیاری دیگر است.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    مزایای طراحی سایت تعاملی
    طراحی سایت تعاملی یا طراحی سایت interactive یکی از انواع طراحی سایت است که در سال های اخیر توسعه پیدا کرده است.

    مزایای طراحی سایت تعاملی

    1. ضرورت

    بسیاری از سایت های تعاملی، مانند سایت انجمن ها، تنها از طریق اجازه دادن به افراد برای افزودن اطلاعات، عمل می کنند. اعضا باید قادر به افزودن و اشتراک گذاری پیام ها باشند. آنها باید دارای قوانینی برای نحوه تعیین عملکرد کاربران باشند.

    2. افزایش تعهد کاربر به سایت

    این طراحی سایت به کاربران این امکان می دهد تا کاربران به تعامل در وب سایت بپردازند. در واقع در این طراحی ساتی کاربر با عضویت در سایت، دیگر مانند یک بازدید کننده ناشناس از سایت عبور نمی کند و به تعامل و اشتراک گذاری نظرات و پیشنهادات خود می پردازد.

    3. شناخت کاربران

    در طراحی سایت تعاملی، شما قادر به شناخت بیشتر کاربران خواهید بود. هرچه کاربران را بیشتر بشناسید، راحت تر می توانید به آنها کمک نمایید. در واقع با این نوع طراحی سایت ، شما دید واضح تری از مشتریان خود پیدا می کنید در نتیجه می توانید هوشمندانه تر به ارائه اطلاعات، محصولات، و یا تبلیغات متناسب با مشتریان خود بپردازید.

    4. یادگیری

    یکی دیگر از مزایای طراحی سایت تعاملی که اغلب نادیده گرفته می شود، این است که چگونه می توانید از طریق داده های وب سایت، تصمیم گیری نمایید. با تجزیه تحلیل داده ها، شما می توانید نوع استفاده افراد از وب سایت خود را متوجه شوید. اطلاعات به دست آمده از وب سایت تعاملی، خیلی مفید تر از تحقیقات بازاریابی سنتی است.

    5. سرگرمی

    این نوع طراحی سایت برای کاربران جذاب تر، مفید تر و لـ*ـذت بخش تر است. اضافه کردن تعامل به طراحی سایت، کمک می کند تا افراد با علاقه بیشتری در سایت شما جستجو نمایند و تعهد کاربران به سایت را افزایش می دهد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی
    طبق قانون مصوبه کشور، هر فرد حقوقی در ایران باید متناسب با درآمد کسب شده خود، مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت نماید. در این میان آن دسته از افرادی نیز که با طراحی فروشگاه اینترنتی ، اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین نموده اند از این قانون مستثنی نیستند. اما جمعی از فروشگاه های اینترنتی موجود و همچنین انجمن کسب و کارهای اینترنتی با قانون مذکور مخالفت هایی را دارند و برای رفع این مشکلات، نامه ای سرگشاده خطاب به مرکز تجارت الکترونیکی منتشر نموده اند.

    از آنجایی که مرکز دارایی مبنای اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی را زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) بیان کرده، انجمن کسب و کارهای الکترونیکی را با انتقاداتی مواجه کرده است. در این میان برخی از انواع فروشگاه اینترنتی پیشرفته و پرطرفدار نیز از پرداخت مالیات سرباز می زنند. در صورتی که چند نمونه از این فروشگاه های اینترنتی پرطرفدار، دارای فروش روزانه بسیار بالایی هستند که حتی ممکن است از فروش یک پاساژ نیز بیشتر باشد.

    از زمان روی کار آمدن طراحی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی تعداد زیادی فروشگاه آنلاین، بسیاری از مردم خرید های خود را از طریق این فروشگاه ها انجام می دهند. برخی از ان فروشگاه ها به ویژه در امر فروش کالاهای دیجیتال و موبایل، دارای درآمد روزانه بسیار بالا (حتی تا یک میلیارد تومان در روز) هستند. علاوه بر این فروش تجهیزات و کالاها توسط فروشگاه های اینترنتی حتی گاها کسب و کار فروشندگان محلی را نیز با مشکل روبه رو کرده و موجب کسادی بازار کار و کاهش فروش آنها شده است. با این وجود با توجه به این موضوع که تمام فروشگاه های اینترنتی درآمد این چنینی ندارند، در این گزارش اعلام شد که از هر فروشگاه اینترنتی، مالیات متناسب با درآمد آنها اخذ می شود.

    اخذ مالیات از فروشگاه های اینترنتی قطعی است. این خبر با واکنش های شدیدی از سوی صاحبان فروشگاه های اینترنتی روبه رو شد. اما با این وجود، یک مقام مسئول در مرکز تجارت الکترونیک اعلام کرد که همه فروشگاه های اینترنتی باید مالیات پرداخت نمایند. در این خصوص برخی از فروشگاه های اینترنتی اعلام کردند در این صورت از نماد الکترونیک استاده نخواهند کرد. در جواب به این اعتراض، وی اعلام کرد که اداره دارایی به منظور اخذ مالیات مستقیما به خود فروشگاه اینترنتی مراجعه می کند و داشتن و نداشتن ای نماد، تاثیری بر پرداخت مالیات نخواهد داشت. در مقابل نداشتن نماد الکترونیک معایب و مشکلات زیادی را برای فروشگاه های اینترنتی در بر خواهد داشت. در این میان برخی از کسب و کارهای محلی با اعتراض به این موضوع که فروشگاه های اینترنتی هزینه های کمتری نسبت به فروشگاه های فیزیکی دارا هستند، خواستار پرداخت مالیات بیشتر فروشگاه های اینترنتی نسبت به کسب و کارهای محلی هستند.

    البته رضا الفت نسب، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی اعلام کرد که این انجمن با پرداخت مالیات مشکل ندارد و اعتراض آن به دلیل نحوه محاسبه میزان مالیات پرداختی توسط فروشگاه های اینترنتی است نه به خاطر پرداخت مالیات. در واقع وی اعلام کرد که این انجمن به طور کامل مطابق با قوانین ای نماد عمل می کند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    گوگل درایو چیست؟
    یکی از سرویس هایی که توسط گوگل ارائه شده است، سرویس فضای داده گوگل درایو است. گوگل درایو در واقع فضایی است که به کاربر این امکان را می دهد تا داده های خود را به اشتراک بگذارد و حتی در صورت نیاز به ویرایش داده ها بپردازد. سیستم گوگل درایو در واقع تنها چند سال است که عرضه شده است و در سال 2012 در دسترس قرار گرفت.

    سیستم گوگل درایو به موجب داشتن افزونه هایی نظیر برگه های گوگل (Google sheets) ، اسناد گوگل (Google docs) و همچنین اسلایدهای گوگل قادر به ویرایش تمام داده ها نظیر داده های متنی، اسلایدها، تصلویر و غیره است. گوگل درایو نسبتا با اکثر برنامه ها هماهنگی دارد. از جمله برنامه های هماهنگ با گوگل درایو می توان به Google+ ، بلاگر، Google photo، Gmail، پیکاسا و بسیاری دیگر اشاره کرد.

    سیستم گوگل درایو به صورت اولیه به هرکاربر امکان استفاده از 15 گیگ حافظه را ارائه می دهد که این حافظه با پرداخت هزینه قابل ارتقا و افزایش نیز است. این سرویس گوگل از فایل های مختلفی نظیر نقاشی ها، فرم ها، اسلایدها، برگه ها، فایل عکس و تصویر، کدهای طراحی سایت ( مانند اسناد html، css، php و غیره)، فرمت های ورد و اکسل و پاورپوینت، فتوشاب، ادوبی ، فایل های جانبی و بسیاری دیگر پشتیبانی می کند.

    نحوه عملکرد گوگل درایو بدین گونه است که ابتدا فایل (برای مثال کدهای طراحی سایت ) شما را با سرورهای ابری خود به اشتراک می گذارد در نتیجه شما می توانید بدون نیاز به جابه جایی فیزیکی می توانید فایل خود را از هر کامپیوتر دیگری دریافت نمایید. به این شرط که بر روی سیستم مورد نظر برنامه گوگل درایو کلاینت نصب باشد. در حال حاضر تقریبا تمام سیستم عامل ها از برنامه گوگل درایو پشتیبانی می کنند. به عنوان بر خی از این سیستم عامل ها می توان به ویندوز 8، 7، 10، ویستا، xp، سیستم عامل مک، اندروید و ios اشاره کرد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت
    شبکه تحویل محتوا (CDN) در طراحی سایت یک سیستم به هم پیوسته از سرورهای پنهان است که از نزدیکی جغرافیایی به عنوان یک معیار برای ارائه محتوای وب سایت استفاده می نماید.

    در طراحی سایت در یک CDN، محتوا به شکل نسخه های متعدد بر روی سرور های پراکنده استراتژیک وجود دارند. یک CDN بزرگ می تواند دارای هزران سرور در سراسر جهان باشد، که این امکان را فراهم می کند تا ارائه کنندگان، محتوای مشابه را حتی زمانی که پهنای باند محدود است، به تعداد زیادی دستگاه های کامپیوتری مشتریان مورد نظر به صورت کارآمد و قابل اعتماد ارسال کند.

    شبکه ارسال محتوا (CDN) در طراحی سایت

    CDN ها به ویژه برای ارسال داده های صوتی، تصویری، و برنامه نویسی تلویزیون اینترنتی (IPTV) مناسب هستند، علاوه بر این یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) نیز ممکن است از CDN برای ارسال طراحی سایت صفحات استاتیک و یا داینامیک استفاده کند.

    نرم افزار مدیریت CDN در طراحی سایت به طور پویا محاسبه می کند که کدام سرور در نزدیکی مشتری مورد نظر قرار گرفته و براساس آن به ارسال محتوا می پردازد. این نه تنها موجب حذف فاصله ارسال محتوا می شود، بلکه همچنین تعداد گره هایی که یک بسته داده باید ایجاد کند، را نیز کاهش می دهد.

    نتیجه این فرآیند، از دست دادن بسته کمتر، پهنای باند بهینه سازی شده و عملکرد سریع تر است که موجب به حداقل رساندن وقفه و زمان تاخیر و بهبود تجربه کلی کاربر (UX) می شود. در صورت حمله اینترنتی و یا نقص در محل اتصال اینترنت، محتوایی که بر روی سرور CDN میزبانی می شود، حداقل در دسترس برخی از کاربران قرار خواهد گرفت.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    فناوری های میزبانی وب
    در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم تا شما کاربران عزیز را با فناوری های میزبانی وب و web hosting آشنا کنیم. آشنایی با با مفاهیمی همچون هاست و دامنه از ملزومات اولیه آموزش و یادگیری طراحی سایت است.

    هاست ویندوز (Windows hosting)

    میزبانی وب ویندوز به معنی میزبانی خدمات وب سایت هایی است که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می شوند. این نوع میزبانی وب به ویژه زمانی که شما تمایل به طراحی سایت و توسعه وب سایت با استفاده از توسعه وب سایت مایکروسافت (Microsoft Expression Web) دارید، بهترین گزینه است.

    یونیکس هاست

    میزبانی یونیکس یعنی میزبانی از خدمات وب سایت هایی که بر روی سیستم عامل یونیکس اجرا می شوند. یونیکس اولین (اصلی) سیستم عامل وب سرور بود، و بسیار قابل اعتماد و پایدار است. اغلب این نوع میزبانی وب ارزان تر از ویندوز است.

    هاست لینوکس

    هاست لینوکس از خدمات وب سایت هایی که بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شوند، پشتیبانی و میزبانی می کند.

    CGI

    اسکریپت های CGI به منظور طراحی سایت پویا و تعاملی بر روی سرور قابل اجرا هستند.CGI اغلب در سرور یونیکس یا لینوکس رایج هستند.

    ASP - صفحات خدمات فعال

    ASP یک تکنولوژی اسکریپت نویسی سرور ساید است که توسعه یافته توسط مایکروسافت است. با ASP شما می توانید با قرار دادن کد اسکریپت در داخل صفحات HTML خود به طراحی سایت از نوع داینامیک بپردازید.

    PHP

    پی اچ پی یک جایگزین گسترده، آزاد و کارآمد برای رقبای خود در طراحی سایت مانند ASP مایکروسافت است.PHP کاملا برای توسعه وب سایت مناسب است، و می تواند به طور مستقیم به کد HTML اعمال شود.

    JSP

    JSP یک تکنولوژی سرور ساید مانند ASP است، که توسط SUN توسعه یافته است.با JSP شما می توانید صفحات وب پویا، با قرار دادن کد جاوا در داخل صفحات HTML ، ایجاد کنید.

    ColdFusion

    ColdFusionاز دیگر زبان های برنامه نویسی سرور ساید برای طراحی سایت به صورت پویا است. این زبا اسکریپت نویسی توسط Adobe توسعه یافته است.

    از دیگر تکنولوژی های میزبانی وب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    Chili! Soft ASP
    Microsoft Expression Web ( توسعه وب سایت مایکروسافت)
    Adobe Dreamweaver
    Secure Server (سرور امن)
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    استارتاپ های موفق ایران
    در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم در مورد استار آپ های موفق ایرانی صحبت کنیم. برای شروع معرفی بهترین استارتاپ های ایرانی بهتر است ابتدا درمورد خود استارتاپ تعریفی داشته باشیم تا شما بیشتر با این اصطلاح آشنا شوید و بعد به سراغ بهترین استارتاپ های ایرانی برویم.

    "به طور کلی و جامع میتوان استارتاپ یا استارت آپ را یک شرکت یا کاری نوپا دانست که راهی جدید برای حل یک مسئله پیشنهاد میدهد؛ این در حالی است که تضمینی برای موفقیت آن وجود ندارد.این در حالی است که هستند کسانی که استارتاپ را ایده ای میدانند که آرام آرام شکل میگیرد و در نهایت به درامد بعضا بالایی دست پیدا میکند"

    در زیر برای نمونه تعداد 5 استارتاپ برتر جهانی را ذکر میکنیم تا شما با نحوه تشکیل آنها و راه سختی که تا رسیدن به جایگاه امروز طی کردند آشنا شوید.

    1- شرکت اپل

    ایده شکل گیری این استارتاپ در ابتدای را صرفا جهت تولید یک رابط کاربری گرافیکی ب ذهن استیو جابز رسید. رابط کاربری که او طراحی کرد به افراد که توانایی های لازم برای انجام کار با رایانه های شخصی را نداشتند مانند افراد مسن اجازه میداد به راحتی با این دستگاه ها کار نمایند و از آنها استفاده نمایند. این شرکت در سال 1976 تاسیس شد و در سال 2013 درامدی به ارزش 160 بلیون دلار تصاحب کرد ارزش این شرکت در حال حاضر بالغ بر 500 بیلیون دلار می باشد.

    2- شرکت گوگل

    ایده این شرکت در ابتدا به عنوان یک متور جست و جوگر ساده که بتواند فهرستی از یافته های مورد انتظار کاربران اینترنت را ارائه دهد پایه ریزی شد و پس از آن بود که با گسترش روز افزون اینترنت این ایده به یک شرکت بزرگ و هدفمند تبدیل شد. شکت گوگل دز سال 1998 و توسط شرگئی برین و لری پیج پایه گذاری شد، درامد این شرکت در سال 2012 ، 50 بیلیون دلار بوده است، ارزش شرکت در حال حاضر بالغ بر 400 بیلیون دلار است.

    3- شرکت مایکروسافت

    این شرکت در ابتدا با طراحی سیستم عامل زنیکس در سال 1980 وارد بازار رقابت جهانی شد، پس از آن بود که سیستم عامل داس را تولید نمود.این شرکت با طراحی سیستم عامل ویندوز و مجموعه کاربردی آفیس به شهرت جهانی رسید بنیانگذار این شرکت آقای بیل گیتس این شرکت را در سال 1967 تاسیس نمود.درامد این شرکت در سال 2013 مبلغ 74 بیلیون دلار عنوان شده است. ارزش شرکت در حال حاضر بالغ بر 350 بیلیون دلار است.

    4-شرکت آمازون

    ایده این سایت در ابتدا توس جف بروس و در سال 1994 جهت راه انداز یک فروشگاه آنلاین کتاب بود که با گسترش و پیشرفت آن به سمت فروش محصولات نو و دست دوم نیز کشیده شد.درامد این شرکت در سال2013 مبلغ 60 بیلیون دلار بوده است.ارزش کنونی این شرکت بالغبر 200 بیلیون دلار است.

    5-شرکت فیسبوک

    قطعا خیلی از شما روزانه و یا به صورت دوره ای به سایت فیسبوک سر میزنید و از آن استفاده میکنید. ایده تشکیل این سایت در ابتدا توسط مارک زاکربرگ در زمان دانشجویی او ایجاد شد.پس از آن بود که مارک دوستان هم دانشگاهی خود را در خوابگاهش جمع کرد تا در مورد ایده اش با آنها صحبت نماید. در آن شب از بین 20 نفری که در جلسه توضیحات مارک حضور داشتند تنها سه نفر حاضر به همکاری با مارک زاکربرگ شدند آنها کسانی نبودند جز "ادواردو ساورین”، "داستین موسکویچ” و "کریس هاگس” هر سه نفر به همراه مارک در حال حاضر مردان بیلیون دلاری جهان خطاب می شوند.فیسبوک در سال 2004 تاسیس شد و در ابتدا تنها یک شبکه اجتماعی مختص ددانشجویان بود اما دو سال بعد یعنی در سال 2006 در های خود را به روی همه ی افرد علاقه مند کره زمین باز کرد و توانست شهرت جهان دست پیدا کند. درامد این سایت در سال 2012 مبلغ 6 بیلیون دلار گزارش شده است و ارش این شرکت بالغ بر 140 بیلیون دلار است.

    استارتاپ های موفق ایران


    خوب حالا که تقریبا با برترین استارت آپ های دنیا آشنا شدید بهتر است به سراغ برترین ها از نوع وطنی برویم و به معرفی آنها بپردازیم.

    1-دی جی کالا

    وب سایت فروش اینترنتی دی جی کالا در حال حاضر بزرگترین و شاید برترین استارتاپ ایرانی در جهان شناخته میشود. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب و... می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود افتاد تا به امروز که شاهد این هستیم که تقریبا کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا یافت نکنید.

    این فروشگاه با ضمانت یک هفته ای تعویض و پس گرفتن کالای فروخته شده این آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنـ*ـسی که به دست او میرسد اصلی است و ثانیا در صورتی که از کیفیت و کارایی کالا رضایت نداشته باشد میتواند باانجام مقدمات کار کالای خریداری شده ی خود را برای شرکت باز پس بفرستد و به جای آن کالای مشابه ای دریافت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی خود را باز پس گیرد. از تاسیس دی جی کالا تا به امروز نزدیک به 11 سال می گذرد و در حال حاضر این سایت از نظر موسسات تعیین سطح خارجی با ارزش 150 میلیون دلار بزرگترین استارتاپ ایرانی لقب گرفته است.

    2- آپارات

    از زمانی که وب سایت آپارات شروع به فعالیت نموده است 5 سال می گذرد، این سایت در واقع بومی سازی شده ی سایت یوتیوپ می باشد که با فیـلتـ*ـر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگذین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال 80 تاسیس شد و در سال 93 پس از تاسس حساب کاربری رئیس جمهور در این سایت، آپارات رسما وارد دنیای پخش ویدیوی آنلاین شد. سایت آپارات از سایت های زیر مجموعه ی شرکت صبا ایده است، این شرکت مالک سایت هایی نظیر میهن بلاگ و سایت تبلیغات کلیکی صبا ویژه نیز می باشد.

    3- کافه بازار

    تحریم ها همیشه هم بد نیستند، پس از اینکه شرکت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های قرار داده شده در فروشگاه گوگل(گوگل پلی) محدودیت ایجاد کرد شرکت آوای همراه هوشمند با بومی سازی برنامه ای مشابه برنامه گوگل پلی توانست تا حد قابل قبولی خلا ایجاد شده برای کاربران اندرویدی را از بین ببرد و با در دسترس قرار دادن بازی ها و نرم افزار های تولید داخل سهم بزرگی در پیشرفت اینگونه بازی و نرم افزار ها ایفا نمود. این زنبیل کوچک کمتر از 5 سال است که بافته شده است اما با همین سن کم توانسته به یکی از محل های مورد اطمینان برای دانلود بازی و نرم افزار اندروید تبدیل شود.

    4- نت برگ

    نت برگ در واقع سایتی است که در آن محصولات ، کالاها و یا خدمات با تخفیفات متنوع و تا 90 درصد قرار داده میشود و کاربران با خرید بیشتر از این سایت میتوانند با پرداخت هزینه کمتری به محصول یا خدمات مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته هستند کسانی که این سایت را کپی برداری از سایت تخفیفان می نامند ولی خود مالک این سایت بر این عقیده است که به صورت جداگانه در حال تهیه ی چنین ایده ای بوده است و تنها دلیلی که نت برگ را کپی برداری از سایت تخفیفان مینامند تاخیر یکماهه در اجرای پروژه به دلیل به وجود آمدن برخی نقص ها در برنامه نویسی سایت بوده است.

    استارتاپ های موفق ایران

    5- ای نتورک

    ای نتورک یک استارتاپ تبلیغاتی است که کم کم جای خود را در میان سایت های اینترنتی باز میکند. این سایت با دسته بندی هوشمندانه ای که انجام داده هرماه نزدیک به 2 میلیارد انواع تبلیغات را برای شرکت ها و سایت های مختلف انجام میدهد و با این حجم تبلیغات به شما این آرامش خاطر را میدهد که همیشه در مقبل چشم مخاطبانتان باشید.

    6- دیوار

    در صورتی که یکی از کسانی باشید که بیشتر به خرید و فروش های اینترنتی علاقه مند بوده باشید حتما تا به حال به سایت دیوار نیز سری زده اید. این سایت یک سایت فروش محصولات دست دوم می باشد و کابران میتوانند ابزار، لوازم و وسایلی که به آنها نیازی ندارند در این سایت به فروش برسانند. درج آگهی در این سایت هزینه ای ندارد ولی پس از مدتی که از ثبت آگهی شما میگذرد به دلیل اینکه ممکن است آگهی های مشابه ای بر روی آگهی شما قرار گیرد و یا پایان یک ماه رایگان بودن درج آگهی عملا دیده شدن آگهی شما با مشکل مواجه شود میتوانید با پرداخت هزینه ای اصطلاحا آگهی خود را نردبان کنید و دوباره آنرا به بالای لیست فروش در سایت منتقل کنید همچنین میتوانید آگهی خود را از نوع ویژه انتخاب کنید و با درج ستاره در کنار آگهی خود توجهات بیشتری را به سمت آن جلب نمایید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن برای گوشی هایی با پلتفرم اندروید و ای او اس منتشر کرده که کاربران با استفاده از این اپ ها میتوانند کالای مد نظر خود را بدون مراجعه به سایت خریداری نمایند. شیپور نام دیگر سایتی است که کاری مشابه سایت دیوار را انجام میدهد.

    7- با ما

    چنانچه به موضوع خودرو و موضوعات پیرامون آن علاقه مند هستید میتوانید با مراجعه به سایت با ما از جزئیات ، قیمت ها و نقد و بررسی های پیرامون خودرو های مد روز دنیا آگاهی پیدا کنید. در قسمتی دیگر از این سایت شما میتوانید به خرید و فروش خودرو پرداخته و خودروی خود را بفروشید و یا با بررسی خودروی دیگر کاربران اقدام به خرید آن نمایید.

    8- ایسام

    ایسام هم میتوان تقریبا مشابه سایت های دیوار و شیپور نامید با این تفاوت که دیوار و شیپور سایت های رایگانی هستند. درصورتی که شما کالایی برای فروش داشته باشید و آنرا در سایت ایسام ثبت نمایید پس از درج مشخصات، عکس ها و قیمت پیشنهادی خود ایسام مبلغی را با توجه به مبلیغی که شما برای کالای خود در نظر گرفته اید به عنوان حق واسطه ای خود درج مینماید و در صورت فروش محصول شما این مبلغ را از مبلغ اصلی که شما به عنوان مبلغ کالا قید نموده اید کسر و ما بقی را به حساب شما واریز میکند. طریقه کار سایت ایسام نیز ساده است و کاربران میتوانند کالای خود را درج نمایند تا کاربران دیگر پس از بررسی و پرسش و باسخ با فروشنده اقدام به خرید کالا نمایند. بعد از اعلام خرید از جانب خریدار فروشنده 24 ساعت مهلت دارد تا محصول را به یکی از طریق پستی برای خریدار ارسال و کد رهگیری آنرا برای خریدار ارسال نماید.خریدار نیز پس از تحویل کالا 24 ساعت مهلت تست کردن محصول را دارد و چنانچه مغایرتی در آن با آنچه در توضیحات محصول داده شده است وجود داشت محصول را پس دهد و پول خود را از ایسام پس بگیرد.درصورت تایید خریدار پس از 24 ساعت پول پس از کسر سهم ایسام به حساب فروشنده واریز میشود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    بررسی استارت آپ ایوند
    در این بخش از مقالات طراحی سایت قصد داریم در مورد استارت آپ ایوند صحبت کنیم. همانطور که مشخص است این ابزار برای مدیریت رویداد ها می باشد .ایوند یک پروژه و در واقع یک استارت آپ موفق است ، بیشتر رویداد های آن مفید و بسیار کاربردی است ، و از دید کاربران یک پروژه مفیداست.
    مدیریت کردن رویداد ها کار مشکلی است ، شرکت طراحی سایت مبنا روند آغاز ایوند تا اینکه چگونه می شود از ایوند کسب درآمد کرد را به شما کاربران عزیز مطرح می کند.
    ایوند چگونه کار می کند ؟
    اگر شما وارد صفحه اصلی سایت ایوند بشوید به دو گذینه بر می خورید : 1 رویداد ها 2 ثبت رویداد. اگر شما به عنوان یک کاربر وارد صفحه اصلی ایوند بشوید لیست رویداد ها مشاهده خواهید کرد که همه ی رویدادهای آن ها به ترتیب زمان و تاریخ مرتب شده اند. در بخش بالا یک اسلایدر مخصوص طراحی شده است که رویداد های مهم را در آن ثبت می کنند و در اسلایدر بخش پاینی سایت ، امکان جستجو و فیـلتـ*ـر کردن رویداد ها می باشد و این امکان را به کاربر می دهد که رویداد ها را بر اساس هزینه ، بارگذاری و فعالیت فیـلتـ*ـر سازی کند.
    ثبت کردن رویداد در ایوند به صورت رایگان نیست و شما باید به صورت آنلاین رزرو کنید. امکاناتی که ایوند به شما می دهد را بررسی می کنیم.

    ساخت صفحه فرود یا Landing Page
    اگر رویداد ها را بررسی کنید متوجه می شوید که اغلب رویداد ها صفحه و سایتی ندارند ، ایوند این امکان را به شما می دهد تا یک صفحه اینترنتی داشته باشید. که قابلیت ثبت رویداد ، تاریخ ، مکان ، هدر ، تصویر، متن ، لینک و... داشته باشید.

    سیستم فروش آنلاین بلیت
    همانطور که میدانید برای جلب اعتماد کاربر باید همه موارد را به خوبی در نظر گفته باشید که کاربر از خرید اینترنتی که انجام می دهد اعتماد کامل داشته باشد.
    مثلا : قیمت بیلیط ، اعتبار بیلیط ، حداکثر شرکت کنندگان، بن تخفیف ،حداکثر خرید بیلیط و... امکاناتی هستند که خیال کاربر را از خریدی که کرده است آسوده می کند. سایت ایوند نیز اینگونه است.

    بررسی استارت آپ ایوند

    فرم ثبت نام و گزارش آماری
    شما می توانید یک فرم ثبت نام طراحی کنید یعنی کاربر هنگام ثبت نام چه اطلاعاتی به شما بدهد و کدام فیلد ها باید اجباری باشند و کاربر آن ها را پر کند.

    مدیریت شرکت کنندگان
    در این بخش شما می توانید اطلاعات کاربران خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید از پنل مدیریتی رویداد خود برای کاربران ایمیل بفرستید.

    اطلاع رسانی از طریق ایمیل
    در این بخش شما می توانید کاربرانی که رویداد شما را دنبال می کنند یک ایمیل ، در تاریخ و ساعت مشخص ارسال کنید. محتویات ایمیل می تواند تشویق کردن به ثبت نام و یا دعوت نامه به دیگر کاربران باشد.

    سیستم ادغام طراحی پنل میریت
    در این بخش نیز ایوند این امکان را می دهد تا شما یک فرم سفارشی ایجاد کنید و به نمایش بگذارید و دیگران را تشویق به عضویت در ایوند نمایید.
    ایوند چگونه درآمد زایی می کند؟
    همه می دانند که برای هر تجارتی که انجام می شود برای ادامه بقای آن نیز، نیاز به در آمد دارند. ایوند چندین راه برای درامد زایی در نظر گرفته است اما چندان موفق به نظر نمیرسد.

    درصد فروش هر رویداد
    ایوند خدماتی که به شما ارائه میکند ، درصدی از فروش شما را برای خود دریافت می کند، این مبلغ به گونه ای است که شما را ناراضی نمی کند و مبلغ بالایی نیست.
    این روند میتواند برای ایوند یک منبع درآمد زایی باشد به شرطی که فروش رویداد بالا باشد.ایوند به شریک تجاری شما یک صفحه اینترنتی میدهد و شما با استفاده از آن سود زیادی خواهید کرد.

    ابزار تبلیغاتی ایوند
    ایوند یک بخش به پنل مدیریتی خود اضافه کرده است که این امکان را میدهد که از ایوند برای تبلیغات خود استفاده کنید.

    دو ابزار اصلی وجود دارد:
    1. اسلایدر سایت این امکان را ایجاد می کند که برای رویدادهای خود تاریخ های مشخصی ثبت و به نمایش بگذارید. و 45 تومان روزانه پرداخت کنید. این مبلغ در مقابل میزان سودی که از تبلیغات خود کرده اید هیچ است .
    2. شما می توانید به صورت ایمیل رویداد خود را به کسانی که ایوند را دنبال می کنند معرفی کنید، اما ایمیل فقط در روز 1 شنبه به نمایش گذاشته می شود .ارسال ایمیل هزینه بیشتری نسبت به تبلیغات بنری دارد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    اینفوگرافیک طراحی سایت رسپانسیو و مزایای آن

    طراحی سایت رسپانسیو یکی از سبک های طراحی سایت است که بر اساس آن شما می توانید با داشتن یک آدرس URL واحد ، سایتی متناسب با صفحه نمایش های مختلف داشته باشید.

    مزایای طراحی سایت رسپانسیو

    گوگل پسند

    این سبک طراحی سایت به طور کامل با ساختار تعریف شده توسط گوگل برای بهینه سازی سایت برای تلفن همراه ، بهینه سازی محتوا ، ساختار لینک تمیز و تجربه بهتر کاربر مطابقت دارد.

    مطابق با موتور جستجو

    یک وب سایت رسپانسیو بر روی یک url که خطاهای سئو را به حداقل می رساند، اجرا می شود و دسترسی ربات ها به صفحات سایت را آسانتر می کند.

    مدیریت آسان

    سایت های رسپانسیو که از یک URL واحد استفاده می کنند دارای مدیریت بسیار ساده تری در مقایسه با سایت های غیر رسپانسیو هستند که برای نمایش در صفحه نمایش های مختلف از دامنه های جداگانه استفاده می کنند.

    افزایش تجربه کاربر

    این نوع طراحی سایت با صفحه نمایش های مختلف سازگار است. از این رو برای کاربران یک یک تجربه مطلوب و بدون شکاف را فراهم می کند. همین امر منجر به بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل می شود

    کارایی زمان و هزینه

    یک سایت رسپانسیو دارای یک نسخه واحد کد است که در تمام دستگاه های عمل می کند. از این رو هزینه های نگهداری و زمان مدیریت آن در مقایسه با یک سایت غیر رسپانسیو کمتر است.

    Future-Proof

    طراحی سایت رسپانسیو به صورت صد در صد، future-proof ( اثبات آینده) است. بدین معنی که در تمام دستگاه های آینده نظیر ساعت های هوشمند، تلویزیون ها و عینک های هوشمند به خوبی اجرا شده و زیبا به نظر می رسد.

    نرخ پرش کمتر

    یک وبسایت رسپانسیو ، کاربران را مجبور به زوم کردن و یا اسکرول زدن برای مشاهده صفحه سایت نمی کند. بنابراین کاربران بیشتر در سایت باقی می مانند و در نتیجه نرخ پرش یا به اصطلاح Bounce Rate کاهش می یابد.

    افزایش فروش

    داشتن ساختار ویژه موبایل و محتوای خوانا. یک وب سایت رسپانسیو به شما کمک می کند تا مخاطبان خود را گسترش دهید که در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل و بالا رفتن میزان فروش شما می شود.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    زیبا سازی در طراحی سایت
    چگونه سایت خود را با تکنیک های طراحی ساده زیبا و گیرا کنیم؟

    در این مقاله ما قصد داریم چند روش ساده زیبا سازی وب سایت را که باعث تاثیر گذاری بیشتر و جذاب تر کردن سایت می شود را بررسی کنیم که شامل استفاده صحیح از سایه ، گرادیان و تصاویر گرافیکی می باشد.

    این جزئیات هر چند کوچک و ریز هستند ولی تاثیر بسزایی در طراحی وب سایت دارند و شکل و ظاهر متفاوتی به سایت می دهند.



    1. استفاده از سایه ها برای زیبا سازی طراحی سایت :

    سایه (Drop Shadow) از اولین تکنیک های طراحیست که اکثر طراحان از آن در طراحی سایت استفاده می کنند. دو نوع سایه داخلی و خارجی وجود دارد که استفاده از آن باعث می شود که تصویر فرو رفته و یا برجسته شود و به عبارتی دیگر تصویر 3D به نظر می رسد.

    توجه داشته باشید که هنگام استفاده از سایه فضای کافی اطراف تصویر وجود داشته باشد و سایه استفاده شده زیادی جلب توجه نکند .این نکته را فراموش نکنید که خاصیت سایه جلب توجه کردن مطلب یا تصویر خاصی که دارای اهمیت است اگر در هر جایی از طراحی سایت از این تکنیک استفاده کنیم دیگر خاصیت و کارایی خود را ندارد.

    2. استفاده از گرادیان رنگ برای زیبا سازی طراحی سایت :

    روش دیگر استفاده از گرادیان رنگیست . این ویژگی همانند سایه باعث ایجاد عمق و بعد می شود. استفاده از آن باعث می شود شکل یک دکمه ساده را دگرگون و زیبا کند.

    گرادیان ساده می تواند خطی یا شعاعی باشد. اگر بخواهیم توجه کاربران را برای به صورت افقی یا عمودی جلب کنیم از گرادیان خطی استفاده میکنیم. اگر بخواهیم توجه کربران را به ناحیه ی خاصی جلب کنیم از گرادیان شعاعی استفاده میکنم. اصولا در قسمتی که ترجیح میدهیم کاربر در بروی آن کلیک کند از گرادیان استفاده می کنیم. لازم به ذکر است استفاده بیش از حد گرادیان باعث شلوغی و سردرگمی کاربر می شود پس باید به طور محدود از آن استفاده شود.



    3.استفاده از تصاویر گرافیکی برای زیبا سازی طراحی سایت :

    یکی دیگر از روش های طراحی زیبا استفاده از ایکون ها و تصاویر گرافیکیست که نه تنها وب سایت را گیرا و شکیل می کند بلکه باعث استفاده ی راحتر و قابل درک تر برای کاربران می شود . توجه داشته باشید که استفاده زیاد از ایکون ها زمان بارگیری صفحات را افزایش و سرعت سایت را کاهش می دهد. به هنگامه استفاده از ایکون ها باید توجه کنیم که تصاویر مرتبط با هدف خاصی که برای آن در نظر گرفتیم باشند.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا