طراحی وب وب سایت چیست؟

سیده آمین ارمان

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/05/10
ارسالی ها
1,730
امتیاز واکنش
20,744
امتیاز
795
محل سکونت
البرز
7 روش برای افزایش رتبه الکسا
الکسا (Alexa) چیست؟

الکسا یک وب سایت آنالیز کننده از سرویس های amazon است که در آدرس
Please, ورود or عضویت to view URLs content!
قابل دسترسی برای عموم است. از طریق آن می توان از اطلاعات کلی میزان ترافیک (تعداد بازدیدکنندگان) و محبوبیت یک سایت مطلع شد. هرچه عدد رتبه بندی به عدد 1 نزدیکتر باشد رتبه وب سایت بهتر وبالاتر می باشد.



کار آمدی الکسا در طراحی سایت :

ممکن است با جواب های متفاوتی درباره ی تاثیر افزایش رتبه الکسا روبرو شوید. بررسی مختصری بر روی کاربر الکسا اجام می دهیم.

عده ای بر این باورند که الکسا کارآمدی ندارد چون این سرویس کاملا دقیق و بر اساس واقعیت نیست و تا حدودی مبتنی بر محاسبات فرضی واحتمالی است. زیرا منبع جمع اوری اطلاعات آن نوار ابزار Alexa toolbar است که بر روی مرورگر ها قابل نصب می باشد. درصد پایینی از کاربران اینترنتی از این نوار ابزار استفاده می کنند و رتبه الکسای وب سایت ها را بررسی می کنند. بطوری که رتبه سایتی که فعالیت خوبی دارد و اکثر کاربران بدون نوار ابزار از آن بازدید می کنند با رتبه ی سایتی که فعالیت متوسطی دارد و اکثر کاربران آن با استفاده از نوار ابزار از آن بازدید می کنند تقریبا یکسان است. با این حال خواسته یا ناخواسته رتبه الکسا جای خود را در میان کاربران باز کرده است. و بسیاری از مدیران هزینه های زیادی برای بالا بردن رتبه الکسا در طراحی سایت شان پرداخت می کنند.

برای اینکه از رتبه سایت خود مطلع شوید به سایت زیر مراجعه کنید:

Migna.ir Traffic, Demographics and Competitors - Alexa


7 روش برای افزایش رتبه الکسا در طراحی سایت:

1. Claim Your Site: به الکسا اجازه دهید که برای آنالیز بهتر بتواند به وب سایتتان دسترسی داشته باشد. برای این کار ID الکسا را درheader وب سایت خود قرار دهید.

2.نصب toolbar الکسا: نوار ابزار الکسا را در مرورگر خود نصب کنید و به دیگران و کربران وب سایت خود نصب toolbar الکسا را پیشنهاد کنید.

3. به روز کردن مداوم وب سایت: الکسا از محتوایات تازه وب سایت ها استقبال می کند پس سعی کنید محتوای سایت خود را در هفته 7 تا 10 مرتبه به روز نمایید.

4. کیفیت محتوا: الکسا به مدت زمانی که کاربربان در سایت ها سپری می کنند اهمیت میدهد پس سعی کنید محتوا تازه و منحصر به فرد در سایت خود قرار دهید این کار باعث می شود کاربران مجبور شوند که زمان بیشتری برای جستجو بیشتر در سایت شما سپری کنند.

5.لینک بیلدینگ: یکی از راهای لینک بیلدینگ پیوند محتوا می باشد یعنی تبادل از بک لینک ها با بلاگ ها. شما می توانید با قرار دادن حداقل یک یا دو پست با کیفیت در هفته با وب سایت هایی که پیج رنک گوگل آنها بالای 3 می باشد رنکینگ آلکسا وب سایت را افزایش دهید چرا که مجموعه لینک ها با افزایش رتبه الکسا ارتباط مستقیم دارد.

6. اظهار نظر در وبلاگ: هرگز در اظهار نظر کردن در وبلاگها زیاد روی نکنید چرا که ممکن است گوگل شمارا اسپم کند. پس در پست تان از کلمات کلیدی عاقلانه بهره ببرید. تا رتبه الکسا شما پیشرفت چشمگیری کند.

7.Go for Alexa-pro: برای افزایش رتبه الکسا از شبکه های اجتماعی و لینک های شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس استفاده کنید.
 
  • پیشنهادات
  • سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    Call To Action یا CTA چیست؟
    ?What is CTA

    CTA مخفف Call To Action است. همانطور که از نامش مشخص است هدف این تکنیک اینست که کاربر را تشویق به کلیک بر روی دکمه CTA می کند تا فعالیت مورد نظر انجام شود. CTA ها در بنرها ، وب سایت ها و خبرنامه ها کاربرد دارد.

    بعنوان مثال در سایت Mozila از کاربر می خواهد که مرورگر FireFox را دانلود کند و برای تشویق از کلمه ی Free (رایگان) در طراحی سایت خود استفاده کرده است.



    در طراحی سایت ،Call To Action ها را در کجا بکار ببریم؟

    اولین سوالی که برای طراح سایت بوجود میاید این است که محل مناسب قراردادن CTA کجای صفحه سایت، بنر ویا خبر نامه است!

    بهترین جا که کاربر بیشترین فوکوس و تمرکز را دارد در ابتدا صفحه در وسط یا مرکز آن است. به نمونه ی زیر توجه کنید:

    در سایت هایی که زبان آن ها انگلیسی هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهیم و در سایت هایی که از زبان فارسی استفاده شده است CTA را در سمت راست قرار دهید.



    چگونه Call To Action خود را گیرا و تاثیر گذار کنیم؟

    متن یا عبارتی که برای CTAها بکار میبریم بسیار حائز اهمیت است. در کشور ما اکثر طراحان از عبارت "اطلاعات بیشتر" استفاده می کنند که تاثیر گذاری چندانی ندارد.

    برای انتخاب عبارت مناسب برای CTA ابتدا باید مقدمه و زمینه کلیک کردن روی CTAتان را فراهم کنید.

    با پاسخ دادن به این پرسش "کسب و کار شما چه خدماتی را به کاربران ارائه می دهد؟" برای موثر واقع شدن CTA کافیست در یک عبارت ویا جمله خدماتی را که عرضه می کنید شرح دهید.



    نکاتی که به هنگام استفاده Call To Action در طراحی سایت باید رعایت شوند

    اندازه ی CTA باید بزرگ باشد تا هدف درخواست انجام فعالیت که جلب توجه کاربر است محقق شود.
    فضای کافی برای CTA در نظر بگیرید زیرا شلوغ کردن صفحه کاربرد CTA را از بین میبرد. پس ترکیب مناسبی بین CTA و دیگر الملن های صفحه ایجاد کنید.
    CTA را در ابتدا و بالای صفحه قرار دهید تا کاربر بدون اسکرول کردن به پایین صفحه آن را مشاهده کند.
    یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار برای جلب توجه CTA استفاده از تضاد رنگی است.برای این کار می توانید از رنگی مخالف رنگ زمینه برای متن ویا دکمه خود استفاده کنید.
    استفاده از جلوه خاص پس از قرارگیری ماوس بر روی CTA یکی دیگر از اقدامات جلب توجه است. مانند تغییر رنگ دکمه به هنگام قرار دادن ماوس بر روی دکمه یا متن.
    شکل اغلب CTA ها مستطیل شکل است در صورت استفاده از تصاویر گرافیکی از تصاویری استفاده کنید که دارای گوشه های گرد و خمیده باشد. گرافیک هایی که دارای گوشه های تیز هستند کاربر را به یاد تبلیغات می اندازد و نرخ کلیک را کاهش می دهد.
    استفاده از جهت ها و فلش ها برای جلب توجه بیشتر CTA
    در CTA بیشتر بر روی متن توجه کنید تا گرافیک! تحقیقات نشان می دهند که کاربران محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند.
    ترجیحا و تا حد امکان از چند CTA در صفحه استفاده نکنید. در صورت استفاده از چند CTA در طراحی سایت آنها را اولویتبندی کنید. آنهایی که مهمترند را از لحاظ اندازه بزرگتر و از لحاظ مکان در موقعیت بالاتر قرار دهید.
    بهترین رنگ برای Call To Action چه رنگی است؟


    قرمز: رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.
    زرد: اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.
    نارنجی: ترکیبی از فعالیت رنگ زرد و قرمز است. بهترین رنگ برای ساختن CTA های قوی.
    آبی: بازدید کننده در کار خود تجدید نظر خواهد کرد.
    سبز: ساده ترین رنگ برای چشم. برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTA ها.
    سفید: بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و CTA شما را از بین میبرد.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    درباره ی ما" شامل چه اطلاعاتی می باشد؟
    اهمیت بخش درباره ما در طراحی سایت

    طراحی صفحه ی درباره ی ما یا درباره ی شرکت از جمله نکاتی است که طراحان سایت کشورمان به آن اهمیت نمی دهند. در اغلب این سایت ها مطالبی خسته کننده و زیاد و یا کم و ناقص در قسمت درباره ی ما وجود دارد. بیشتر تمرکز طراحان سایت بر روی خدمات و محصولات است و می پندارند که کاربران نیز مانند آنها هستند. این فرضیه زمانی صحیح است که کاربر به مشتری تبدیل شود.

    امروزه برندها و شرکت های بنام در بر قراری ارتباط با مشتری و ایجاد شناخت عالی عمل کرده اند و رمز موفقیت آنها طراحی مناسب صفحه ی درباره ی ما و تماس با ما در طراحی سایت بوده است. چرا که توجه به ارائه بهترین خدمات توجه آنها را به این دو صفحه پراهمیت کم نکرده است. همانند شرکت ماکروسافت و اپل.



    مشتریان به چه چیزی اهمیت می دهند؟

    کاربران برای رفع نیاز خود به سایت شما مراجعه می کنند و شما بایستی نیازهای آن ها را دریابید. بعنوان مثال کاربر برای یافتن یک طراح سایت مناسب علاوه بر نمونه کارها به مدرک تحصیلی، خلاقیت طراح نیز توجه می کنند که برای یافتن پاسخ به پرسش های خود به صفحه ی درباره ی ما و درباره ی شرکت مراجعه می کنند.

    استفاده از ادبیات مناسب

    هدف از ساختن یک صفحه ی درباره ی ما شناخت مشتری و زمینه ی فعالیت و خدمات عرضه کننده و از همه مهمتر ایجاد حس اعتماد در مشتری است. پس از ادبیات مناسب و گویا باید بهره ببریم.

    درباره ی ما نباید شامل تبلیغات باشد

    در این بخش می خواهیم شرکت و یا برند خود را معرفی کرده و اهداف کلی شرکت بیان کنیم و برتری شرکت خود را به مشتری بفهمانیم برای داشتن یک درباره ی ما قوی به هیچ عنوان نباید تبلیغات داشته باشیم.

    استفاده از تصاویر

    استفاده از تصاویر مانند عکس های پرسنل و مدیران، محیط شرکت، کارخانه، همایش و نمایشگاه ها که در آن حضور داشته اید می توانند در جذب اعتماد مشتری موثر باشند.

    معرفی مشتریان شاخص

    معرفی مشتریان و بیان اظهار نظراتشان در باره ی نحوه ی عملکرد شرکت در بخش درباره ی ما می توانید اعتماد مشتریان بیشتری را به برند خود جلب کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    Site Links چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

    به لینک هایی که گوگل در هنگام نمایش در زیر یک سایت نشان می دهد را site links می گویند این اینک ها به صورت خودکار در گوگل ایجاد می شود، گوگل صفحات پر بازدید را برای این منظور انتخاب می نماید.

    مثلا اگر کسی عبارت apple را جستجو کند گوگل تشخیص که منظور کاربر سایت
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    است و در هنگام نمایش نتایج لینک اول شرکت اپل و سپس سایت لینکز های مربروط به آن را نشان می دهد.

    اکثر افراد گوگل را صفحه اصلی مرورگر خود قرار داده اند و برای و رود به سایتی ابتدا نام آن را در گوگل جستجو کرده سپس وارد آن سایت میشوند. زمانی که تعداد سرچ روزانه نام سایتی زیاد باشد گوگل متوجه می شود تعداد کاربران علاقمند به آن سایت بسیار زیاد است. ناگفته نماند بیشتر سایت های موفق بازدیدهای خود را از جستجو ی خود نام خود در گوگل به دست می آورند نه از کلمات کلیدی!

    چگونه می توان در نتایج گوگل سرچ باکس سایت خود را اضافه نماییم؟

    برخلاف سایت لینکز افزوده شدن سرچ باکس خودکار نیست و با استفاده از تکنیک هایی قادر به ایجاد سرچ باکس سایت میشویم. در مقاله چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟ به آموزش ایجاد سرچ باکس در طراحی سایت میپردازیم.
    صفحات سایت لینکز چگونه انتخاب می شوند؟

    گوگل صفحاتی را که بازدید ورودی بیشتری را دارند را به عنوان سایت لینکز انتخاب می کند و یک دسترسی سریع برای کاربران از صفحات پر بازدید سایتی ایجاد میکند.

    آیا میتوان صفحات سایت لینکز را تغییر داد؟

    شما با استفاده از webmaster tools قادر به ایجاد تغییرات هستید. در بخش مربوط به site links وارد شوید و صفحاتی را که مایل نیستید در site links قرار بگیرد را حذف نمایید تا گوگل آن ها را دیگر نمایش ندهد.

    چرا گوگل سایت لینکز های سایت شما را نمایش نمی دهد؟

    علت این است که گوگل هنوز برند شما را شناسایی نکرده است. زمانی گوگل اقدام به ایجاد سایت لینکز می کند که کاربران از طریق جستجو نام برندتان وارد سایت شوند نه از طریق کلمات کلیدی!
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه سرچ باکس سایت خود را در گوگل ایجاد کنیم؟
    گوگل برای برند های شناخته شده در اینترنت، امکانی در نتایج جستجو خود به نام Sitelink Search Box ایجاد کرده است. به وسیله ی این امکان کاربران بدون آنکه به محتوای اشتباه سایت های دیگر بروند خیلی راحت تر و سریع تر به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا می کنند.


    برای ایجاد جعبه جستجو در سایت برندهای اینترنتی کافیست چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید!

    1) ابتدا باید در طراحی سایت خود یک موتور جستجوگر اضافه کنید به این ترتیب کاربران پس از انتخاب و تایپ کردن کلمه یا عبارت به صورت مستقیم در سایت شما به جستجو می پردازند و به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی پیدا می کنند.

    بهتر است برای این کار از موتور جستجوگر پیش فرض گوگل استفاده کنید. لازم به ذکر است که بدون داشتن موتور جستجوگر نمی توانید در سایت خود یک سرچ باکس داشته باشید.

    2) برای نهایی کردن فعال سازی سرچ باکس باید یک سری نشانه گذاری (schema.org) در صفحه اصلی سایتتان قرار دهید. لازم نیست در تمامی صفحات سایت این کار را انجام دهید. این نشانه ها باید به موتور جستجوگر سایت و کلمه و یا عبارت جستجو شده اشاره کنند، برای نگهداری عبارت جستجو شده در سرچ باکس باید در یک براکت یک متغییر قرار دهید . برای این منظور باید از target و SearchAction بهره ببرید.

    3) صبر کنید! بله این مرحله سوم است و احتیاجی نیست جز صبر کردن عمل دیگری را انجام دهید. باید منظر بمانید تا گوگل متوجه عملیات فعال سازی سرچ باکس شما بشود و آن را فعال سازد. برخی اوقات این مرحله مقداری زمانبر میشود پس باید حوصله به خرج دهید.

    توجه:

    از ایندکس شدن سایت خود در گوگل اطمینان خاطر یابید.
    سرور شما باید UTF-8 را پوشش دهد.
    برای آنکه گوگل آدرس صحیح را انتخاب کند از تگ rel=canonical استفاده کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    گوگل چگونه می تواند کلماتی را که به اشتباه تایپ می شود را تشخیص دهد؟
    برخی اوقات یادمان می رود در هنگام جستجو در گوگل زبان نوشتاری را از انگلیسی به فارسی تغییر دهیم و تایپ می کنیم xvhpd shdj و خود گوگل متوجه می شود منظورمان طراحی سایت است و یا در نوشتن آدرس سایتی همچین اتفاقی برایمان رخ می دهد! چطور ممکن است؟!


    نکته بسیار مهمی وجود دارد که همه ی سئو کاران باید آن را بدانند ساختار و معماری موتورهای جستجوگر است. ساختار همه ی موتورهای جستجوگر از خزنده، ایندکس کننده،پایگاه داده، الگوریتم رتبه بندی و همسان ساز پرس و جو تشکیل شده است. بعنوان مثال یکی از کاربردهای مهم همسان ساز پرس و جو این است که حروف کلمات کلیدی را که اشتباه وارد شده است را تصحیح کند. مثلا اگر گوگل می تواند تشخیص دهد که فرد از "ی" عربی استفاده کرده است یا از "ی" فارسی! همچنین گوگل می تواند مطالبی را که به صورت فینگلیش نوشته شده است را تشخیص دهد.

    گوگل برای بهبود وضعیت سئو مفهومی الگوریتم هایی مانند مرغ مگس خوار عرضه کرد. در واقع از سئو مفهومی نتایج را بر اساس معنای کلمه جستجو شده توسط کاربر نمایش می دهد. یعنی اگر کاربر کلمه کلیدی را جستجو کرد که نگارش دارای اشتباه و غلط باشد و یا کلمه کلیدی جستجو شده عینا وجود در نتایج وجود ندارد تا رساننده مفهوم دیگری است بتواند آن را درک کند تا قادر باشد بهترین نتیجه را به کاربر نمایش دهد.

    بسیاری از افراد و یا متخصین سئو مقالاتی در این باره نوشته اند که اغلب از رو حدس و تجربیاتشان و بدون در نظر گرفتن ساختار و معماری موتورهای جستجوگر آن ها را پیاده سازی کرده اند و از ماهیت واقعی این موتورها و قابلیتشان علم و آگاهی ندارند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    وب سایت تعاملی interactive
    وب سایت تعاملی که در زبان لاتین interactive نامیده می شود. طراحی وب سایت به صورت تعاملی یکی از راه های نوین جذب کاربران در وب سایت شما می باشد.و همچنین این وب سایت ها تجربه جدیدی برای کاربران ایجاد می کنند که موجب رضایت بیشتر آنها می گردد.

    تا کنون تعامل کاربر با وب سایت بسیار اندک بوده برای مثال تغییر حالت موس بر روی لینک ها یا تغییر رنگ متنی که به آن لینک داده اند و... که همه ما در وب سایت های مختلف دیده ایم. ولی اکنون با پیشرفت تکنولوژی در طراحی سایت قابلیت های هوشمندانه بیشتری با استفاده از html یا css می توان خلق کرد.


    طراحی وب سایت تعاملی

    چندیست طراحان وب سایت ها در فکر تعامل هرچه بیشتر کاربران با وب سایت های خود می باشند تا بتوانند تجربه کاربری را در وب سایت های خود افزایش دهند ، لازم به ذکر است که تجربه کاربری در سئو و رنکینگ سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. با ورود به یک وب سایت تعاملی می بینید که این وب سایت نسبت به حرکات موس یا کیبورد شما واکنش نشان می دهد و این باعث می شود که کاربر خود را جزئی از آن وب سایت احساس کند و بیشتر در آن وب سایت بماند.

    وب سایت های تعاملی و واکنش گرا بسیار شبیه هم هستند ، در واقع واکنش گرا کردن وب سایت بخشی از طراحی سایت یک وب سایت تعاملی می باشد.

    طراحی وب سایت تعاملی بسیار موثر در افزایش بازدید و در نتیجه رونق کسب و کار شماست پس بهتر است از همین امروز به دنبال تعاملی کردن وب سایت خود باشید یکی از شرکتهای پیشگام در این زمینه شرکت طراحی سایت مبنا می باشد که می تواند به شما در این امر یاری رساند.

    1. دیدن چند وب سایت تعاملی از بهترین طراحان خالی از لطف نیست ، پس در ادامه چند نمونه از وب سایت های تعاملی را به شما معرفی می کنیم که با گردش در آنها بتوانید درک بهتری از یک وبسایت تعاملی داشته باشید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است

    در ابتدا بگوییم وب سایت واکنش گرا چیست؟ به زبان ساده وب سایت واکنش گرا وب سایتی است که به تغییر اندازه صفحه نمایش واکنش نشان دهد. امروزه کاربران با گجت های مختلفی وارد وب سایت ها می شوند مانند موبایل ، تبلت و... از این رو وب سایت های واکنش گرا اهمیت بالایی پیدا کرده اند. در نتیجه واکنش گرا بودن وب سایت در میزان بازدید و همچنین رنکینگ و رتبه تاثیر زیادی دارد.

    تست واکنش گرا بودن

    برای تست وا کنش گرا بودن وب سایت ها راه های بسیاری وجود دارد که در این مقاله طراحی سایت می خواهیم ببینیم چگونه بفهمیم وب سایت ما واکنش گرا است .

    در مرورگر فایرفاکس وارد وب سایت مورد نظر شده و با زدن کلید های ctrl,shift,m می بینیم که تمام صفحه سیاه می شود و کادر کوچکی در آن باز است که وب سایت شما در آن نمایش داده شده است ، با تغییر اندازه این کادر می توانید شیوه نمایش وب سایت را در سایزهای مختلف صفحه نمایش ببینید.

    روش دوم استفاده از وب سایت responsivetest.net است. با وارد کردن آدرس وب سایت خود در کادر بالا ، وب سایت شما نمایش داده می شود و با تغییر اندازه کادر پایین از طریقه نمایش وب سایت در صفحه های مختلف اطلاع پیدا کنید.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی
    طراحی سایت یک وب سایت تعاملی هیچگاه آسان نبوده است. این نوع طراحی سایت نیازمند تجزیه تحلیل عمیق از رفتار کاربر و برنامه ریزی دقیق است. تکنولوژی های جدید و الگوهای در حال ظهور طراحی سایت تعاملی نیز این کار را آسان نکرده اند.

    کاربران به سختی با تصاویر براق، تاثیرات هاور ها و انیمیشن های غیر منتظره تحت تاثیر قرار می گیرند اما معضل همچنان باقی می ماند. چگونه می توان یک تجربه لـ*ـذت بخش برای کاربر ایجاد کنید؟

    برای آسانتر کردن کار شما برای طراحی سایت تعاملی و اینکه بدانید در این مشکل تنها نیستید در این مقاله پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی را برای شما کاربران عزیز شرح می دهیم.

    زیاده روی در نوآوری

    طراحان وب سایت بسیار خلاق هستند. همه ما سعی داریم تا خودمان را با کارمان ثابت کنیم. همیشه به دنبال راه های نوآوری برای ایجاد یک طرح پایدار هستیم. اما خلاقیت و نوآوری زیاد همیشه کاربرد ندارد.

    هدایت گیج کننده

    قانون " زیاد با هوش نباشید" در هدایت سایت نیز صدق می کند. برخی از طراحان سایت سعی دارند با انتخاب نام های گلچین شده برای صفحات خود، ابتکار خود را نشان دهند. اما این کار را انجام ندهید هدایت و کنترل سایت باید حدالامکان ساده باشد.

    پنج اشتباه رایج در طراحی وب سایت تعاملی

    طراحی سایت درهم و برهم

    در گذشته طراحان سعی می کردند در طراحی سایت خود همه چیز را در قسمت بالای سایت خود قرار بدهند. زمان انجام این کار دیگر گذشته است اما هنوز بسیاری از طراحان سایت این کار را انجام می دهند.

    کنتراست

    کنتراست یکی از مهم ترین ابزارها برای جلب توجه بصری کاربر است. در طراحی سایت ، کنتراست تنها به معنی استفاده از رنگ، اندازه، شکل و موقعیت نیست.

    غفلت در طراحی سایت برای طراحی قالب سایت

    طراحی قالب یکی از بخش های اصلی است که در تجربه کاربر اثر می گذارد. هر وب سایت دارای یک هدف است که این هدف می تواند فروش محصولات ، ارائه اطلاعات و یا غیره باشد. متاسفانه وب سایت های زیادی با صفحه اصلی براق هستند که ترجیح می دهند کاربر را با اشکال طولانی و پیچیده خسته کنند.
     

    سیده آمین ارمان

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/05/10
    ارسالی ها
    1,730
    امتیاز واکنش
    20,744
    امتیاز
    795
    محل سکونت
    البرز
    طراحی سایت سه بعدی
    طراحان سایت گاها برای زیبا جلوه دادن سایت از افکت های سه بعدی و گرافیکی در طراحی سایت خود بهره می برند. طراحی سایت سه بعدی نوعی طراحی سایت است که در آن با بهره گیری از تکنولوژی سه بعدی، سایت هایی با خاصیت شی گرا ایجاد می کنند این نوع طراحی سایت منجر به خلق سایت هایی با ظاهری بسیار زیبا می شود و نظر کاربر را به خود معطوف می کند. البته لازم به ذکر است که این سایت ها دارای گرافیک بالایی هستند در نتیجه سرعت بارگذاری آنها در مقایسه با طراحی سایت در حالت معمول بیشتر است. به همین دلیل انجام و پیاده سازی سئو بر روی آنها کار بسیار دشواری خواهد بود.
    دلایل ریدایرکت در طراحی سایت
    برای افراد غیر فنی و کسانی که با طراحی سایت آشنایی ندارند، ریدایرکت یا تغییر مسیر 301 و 302 یک عبارت خارجی به نظر می رسد.

    دلایل ریدایرکت در طراحی سایت

    تعریف ریدایرکت (Redirect) در طراحی سایت عبارت است از: هدایت (کسی یا چیزی) به یک موقعیت متفاوت و یا در یک مسیر متفاوت. برای سهولت بیشتر، ریدایرکت یک صفحه از طراحی سایت اغلب به این معنی است که شما یک url جدید به آن اختصاص داده اید. البته این تعریف همیشه صادق نیست زیرا گاها برخی از افراد زمانی که از ریدایرکت استفاده می کنند، طراحی سایت، برنامه نویسی، ناوبری و غیره را نیز تغییر می دهند. این بستگی به هدفی دارد که شما از ریدایرکت دارید.

    معمولا یک صفحه از طراحی سایت را به دلایل زیر تغییر مسیر می دهند:

    • آدرس اینترنتی (url) خراب است و یا کار نمی کند.

    • صفحه وب / وب سایت دیگر فعال نیست.

    • یک طراحی سایت جدید دارید که می خواهید کاربران به جای وب سایت قدیمی شما، از آن بازدید نمایند.

    • قصد آزمایش A / B یک وب سایت از نظر طراحی سایت و ساختار آن را دارید.

    • در حال به روز رسانی و ایجاد تغیراتی در طراحی سایت خود هستید، به همین منظور یک مسیر انحرافی برای کاربران خود به منظور تجربه وب سایت مستمر و لاینقطع ایجاد می نمایید.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا