طراحی وب مقالات طراحی وب/ سایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
۵- دیدگاه ها در وردپرس
ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
hamyardev-Comments-on-WordPress-960x576.jpg

۲۷
فروردین
بازدید: 33

به این پست امتیاز دهید

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس
برای ایجاد یک امکان اول از همه باید به بخش تنظیمات و مدیریت آن بپردازیم و سپس با آن کار کنیم. برای اینکه بتوانیم دیدگاه ها را د وردپرس مدیریت کنیم و به اصطلاح تنظیم کنیم از قسمت تنظیمات>> گفت و گوها می توانیم بررسی های لازم را انجام دهیم.



Menu_033.png

در این قسمت با تنظیماتی رو به رو می شویم که به بررسی آن ها می پردازیم.

comment-hamyarwp1.jpg



گزینه های پیش فرض نوشته>> مخصوص به اطلاع رسانی های سایت و وبلاگ می باشد که از ایجاد یک دیدگاه شما را مطلع خواهد ساخت.
دیگر تنظیمات دیدگاه>> مربوط به مشخص کزدن تعداد دیدگاه ها و صفحه بندی و نوع نمایش آن ها می باشد.
برایم نامه بنویسید هرگاه >> این بخش را می توانید فعال کنید تا در زمانی که دیدگاهی برایتان ارسال شد، به ایمیل شما اطلاع داده شود و یا ارسال شود.
پیش از اینکه دیدگاهی نمایان شود>> با کمک این گزینه می توانید اعلام کنید که دیدگاه ها باید توسط شما تایید شود و بعد منتشر شود و فردی که در سایت شما قرار است نویسنده باشد یک دیدگاه تایید شده داشته باشد.
بررسی دیدگاه>> در برخی مواردی که مشخص کرده، دیدگاه باید به حالت بررسی قرار گیرد.

و وجود سایر گزینه های تعیین شکل آواتار در دیدگاه ها.

حال می خواهیم هر نوشته ای که ایجاد می کنیم، امکان ایجاد دیدگاه را داشته باشد. شما برای فعال کردن قسمت دیدگاه ها می توانید در ویرایشگر وردپرس در بخش نوشته ها از بخش تنظیمات صفحه مطابق تصویر زیر، گزینه ی دیدگاه ها را فعال کنید تا در پایان نوشته هایتان، امکان ایجاد دیدگاه وجود داشته باشد.

Menu_034.png


و بعد از بین گزینه‌ها تیک گفت و گوها و دیدگاه‌ها را فعال کنید.

Menu_035.png


حال ابزارک گفت و گوها و دیدگاه ها در قسمت پایین ویرایشگر نشان داده می‌شود.

conversation-hamyarwp.jpg




بررسی دیدگاه ها در وردپرس
درست است که دیدگاه ها یکی از بهترین ویژگی‌های وبلاگ‌ها است اما اگر آن‌ها را کنترل نکنید وضعیت وبسایت شما نا مساعد خواهد بود. چرا کهدیدگاه‌های جفنگ (Spam) زیادی به وبلاگ شما هجوم خواهند آورد و یا دیدگاه های نا مربوطی که برخی از بازدیدکنندگان می‌گذارند که شما می خواهید آن‌ها را حذف کنید یا که نمایش داده نشوند برای اینکار از منوی مدیریت وردپرس گزینه دیدگاه‌ها را انتخاب کنید.

این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد بهبود سئو با ایجاد یک ساختار مناسب
.
Menu_038.png


در اینجا تمام دیدگاه‌هایی که در وبسایت شما توسط بازدیدکنندگان گذاشته شده است مشاهده می کنید و می توانید آن‌ها را پاسخ دهید، ویرایش و حذف کنید. دیدگاه‌ها دارای سه ستون است که ستون اول نام نویسنده دیدگاه به همراه مشخصاتش نمایش داده می شود و در ستون دوم متن دیدگاه و در ستون آخر نوشته‌ یا برگه‌ای که این دیدگاه مربوط به آن است.

comment-1-hamyarwp1.jpg




دیدگاه هایی که با رنگ پس زمینه متفاوت ( صورتی ) نمایش داده شده اند منتظر تایید شما هستند تا در سایت منتشر شود.

حال اگر اشاره گر ماوس را بر روی یکی از نظرات ببرید کارهایی که روی آن می توانید انحام دهید. همانطور که در صویر پایین ملاحظه می کنید…

Selection_041.png


با کلیک بر روی هر کدام می توانید تنظیمات را بر روی آن دیدگاه اعمال کنید. برای مثال با کلیک بر روی پذیرفتن این دیدگاه منتشر می شود که با کلیک دوباره بر روی گزینه نپذیرفتن دوباره می توانید مانع نمایش دیدگاه شوید. برای اعمال کار ها بر روی چند دیدگاه می توانید با تیک زدن آن ها از منوی آبشاری بالای جدول (کارهای دسته جمعی) کاری را که میخواهید انجام شود را انتخاب و با کلیک بر روی دکمه اجرا آن کار اعمال شود.

Menu_042.png


بازتاب چیست؟
وقتی وبسایت‌های وردپرسی دیگر از نوشته‌های شما نقل قول می‌آورند یا کل آن‌ را کپی می کنند و به سایت شما لینک می دهد، وردپرس به صورت خودکار برای وردپرس شما بازتاب (pingback) می فرستد. اینجوری شما متوجه می شوید که چه سایت‌هایی مطالب شما را نقل قول کرده اند. بازتاب‌ها در قسمت مدیریت دیدگاه ها نمایش داده می‌شود و برای متمایز بودن با دیدگاه‌ها در بین دو جفت براکت نمایش داده می‌شوند.(در تصویر پایین می‌توانید مشاهده کنید.)

Selection_043.png
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۶- جستجوی محصولات توسط صفت ها در ووکامرس
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۶, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    shopping-hamyarwp.jpg

    ۲۶
    فروردین
    بازدید: 14

    به این پست امتیاز دهید

    تعریف ویژگی ها در ووکامرس
    همانطور که در جلسه ی ششم از سری آموزش ووکامرس مشاهده کردید، در مورد نحوه ی افزودن ویژگی ها یا همان صفات توضیح دادیم.

    add-feather-hamyarwp.jpg


    همانگونه که مشاهده می کنید ما برای محصولاتی که داشتیم صفاتی را مشخص کردیم و در اینجا وارد کردیم. سپس هر کدام از صفات ما انواعی نیز داشتند که آن ها را نیز با توجه به آموزش جلسه ی ششم اضافه کردیم. سپس به بخش محصولات می رفتیم و محصول مورد نظر خود را شامل ویژگی های مشخص شده می گردیم. مانند تصویر زیر :

    choose-hamyarwp.jpg


    در اینجا ویزگی حافظه موجود است که می توان آن را انتخاب کرد. حال اگر موافق باشید در قسمت ویژگی ها، صفتی با عنوان “کشور سازنده” را نیز اضافه کنیم تا یک بار دیگر روند کار را ملاحظه کنید.

    new-feather-hamyarwp.jpg


    به صورت تصویر بالا ویژگی مورد نظر را نیز اضافه کردیم. حال به سراغ محصول مورد نظر می رویم و ویژگی جدید خود را در آن اضافه می کنیم.

    توجه کنید که ویژگی ما باید از نوع متغیر تعریف شود.

    feather-hamyarwp.jpg


    حال محصول را به روز رسانی می کنیم.

    ابزارک ها
    حال زمان آن رسیده که محصولات را براساس ویژگی ها فیـلتـ*ـر کنیم. برای این کار به بخش نمایش و سپس ابزارک ها مراجعه می کنیم.

    نکته!!! نکته ای باید در اینجا در نظر بگیرید این است که، این ابزارک بر روی تمامی ستون ها عمل نمی کند و فقط بر روی ستون های مربوط به فروشگاه کار می کند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد بهبود سئو با ایجاد یک ساختار مناسب
    ما در قالب خود main sidebar را به عنوان ابزارک های فروشگاه در نظر گرفته بودیم، ترجیحا این ابزارک نیز می خواهیم در این جایگاه قرار دهیم.

    woo-widget-hamyarwp.jpg


    در اینجا یک عنوان را برای این ابزارک انتخاب کنید و سپس خاصیت که همان ویژگی هاست را تعیین کنید و نوع نمایش را می توانید حالت لیست یا کرکره ای انتخاب کنید و سپس نوع جستجو را باید تعیین کنید یعنی دو گزینه ی “و” یا “یا” .

    تفاوت “و” و “یا”
    ابزارک لایه کنترل ووکامرس از دو عملگر “و” و “یا” استفاده میکند:

    • وقتی دو صفت با “یا” به هم متصل میشوند محصولاتی نمایش داده میشوند که حداقل یکی از این دو صفت را داشته باشند.برای مثال اگر بگوییم کامپیونری با پردازنده اینتل یا AMD، همه ی کامپیوتر هایی که پردازنده اینتل دارند و همه ی کامپیوتر هایی که پردازنده AMD دارند نمایش داده میشود.
    • وقتی دو صفت با “و” به هم متصل میشوند محصولاتی نمایش داده میشود که حتما هر دو صفت را داشته باشند.برای مثال بالا و با عملگر “و” نباید نتیجه ای داشته باشیم (مگر اینکه کامپیوتری هر دو پردازه را داشته باشد).
    نتیجه را با هم مشاهده می کنیم:

    contry-filter-hamyarwp.jpg


    این نشان می دهد که یک محصول داریم که ساخت کشور آمریکاست. اگر برای تمامی محصولات خود چنین فیلتری بگذارید، مشتری به راحتی می تواند با انتخاب کشور محصول مورد نظر خود را بیابد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۵- ابزارک در ووکامرس
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    widget-hamyarwp-1.jpg

    ۲۷
    فروردین
    بازدید: 12

    ۵ (۱۰۰%) ۱ رای

    استفاده ار ابزارک ها در فروشگاه
    معمولا ما همیشه در وبسایت وردپرس خود، ابزارک ها را یا در ستون های کناری فراخوانی می کنیم یا در فوتر سایت.
    در فوتر برای ساخت یک سری امکاناتی که لازم است کاربر آن را حتما در انتها ببیند مانند شبکه های اجتماعی، اطلاعات تماس و آدرس و… را به صورت ابزارک قرار می دهیم. اما به نظر شما بهترین موقعیت برای قرارگیری ابزارک های یک فروشگاه کجا می تواند باشد؟

    برای انتخاب ابزارک ها مانند سابق به بخش نمایش و سپس ابزارک ها مراجعه می کنیم. در آنجا می بینیم که ابزارک های ووکامرسی اضافه شده اند و می توانیم از آن ها استفاده کنیم.

    widget-hamyarwp.jpg


    تمامی ابزارک های موجود برای ووکامرس را در کادر قرمز رنگ قرار دادم. همانطور که ملاحظه می کنید تعداد زیادی ابزارک دارد که می توانیم بر حسب نیاز از آن ها استفاده کنیم.
    حال ما بر حسب نیاز فروشگاه خود، ابزارک هایی را در نظر گرفتیم که با هم آن را اضافه می کنیم و توضیحی در مورد فعالیت آن خواهیم داد.

    نکته!!! من از قالب TH Business استفاده می کنم و دارای بخش های متعددی در ابزارک هاست. در واقع ابزارک هایی را که اضافه میکنم در پایین محصولات من نمایش می دهد. شما می توانید با توجه به قالبی که دارید در قسمت های مختلفی از آن ابزارک ها را جایگذاری کنید.

    main-sidebar-hamyarwp.jpg


    مکانی را که من در قالب خود انتخاب کردم Main sidebar است که ابزارک های خود را در آن قرار می دهم.

    جستجوی محصول ووکامرس
    search-product-hamyarwp.jpg


    با کمک این ابزارک به فروشگاه خود امکان جستجوی محصولات را می دهیم تا مشتری بسیار راحت تر بتواند محصول دلخواه خود را از میان انبوهی از محصولات پیدا کند و به مشکلی برخورد نکند. همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، این ابزارک را به بخش مورد نظر اضافه کردم و نام آن را جستجوی محصولات گذاشتم.

    result-search-hamyarwp.jpg


    همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید جستجوی محصولات اضافه شده و مشتریان می توانند محصول مورد نظر خود را در اینجا وارد کرده تا در صورت وجود مشاهده نمایند.

    دسته بندی محصولات ووکامرس
    product-category-hamyarwp.jpg


    با قرار دادن این ابزارک می توانید محصولات خود را براساس دسته بندی قرار دهید. این دسته بندی ها را می توانید از بخش “مرتب شده براساس” مشخص کنید که به چه صورت نمایش داده شود. دو گزینه ی نام و دسته بندی سفارش برای آن مشخص شده است. حالت های نمایش را می توانید به ۵ صورت مختلف نمایش دهید:

    به صورت دراپ داون نشان بده: یعنی زمانی که روی آن کلیک کردید به صورت آبشاری نمایش داده شود.
    نمایش شمارگان محصول: تعداد پست ها یا همان محصولات را نمایش دهد.
    سلسله مراتب را نشان بده: دسته و زیر دسته ها را نمایش دهد.
    فقط زیر مجموعه دسته بندی حاضر را نمایش بده: در هر دسته فقط زیر مجموعه های همان دسته را نمایش دهد.
    Hide empty categories: دسته های خالی را پنهان کند.

    result-cat-hamyarwp.jpg


    دسته های موجود را نمایش می دهد. من دو دسته تعریف کرده بودم که براساس انتخاب من آن ها را نمایش داد.

    پر امتیاز ترین محصولات
    star-product-hamyarwp.jpg


    اگر یادتان باشد، گفتیم بخشی در ووکامرس در پایین محصولات وجود دارد که کاربران می توانند به محصول شما امتیاز دهند. حال این ابزارک می تواند محصولاتی که امتیاز بیشتری دارند را نمایش دهد.

    point-result-hamyarwp.jpg


    محصولاتی که امتیاز آن ها از همه بیشتر است را براساس تعدادی که شما مشخص می کنید نمایش می دهد.

    محصولات ووکامرس
    در این قسمت گزینه های متعددی را می توانید برای نمایش محصولات خود تنظیم کنید:

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 6- جستجوی محصولات توسط صفت ها در ووکامرس
    تعداد محصولات برای نمایش: مشخص کنید که به چه تعداد می خواهید محصول شما نمایش داده شود.
    نمایش: در اینجا نوع نمایش را مشخص می کند. گزینه های همه محصولات، محصولات برجسته و محصولات در فروش ویژه را شامل می شود که می توانید تعیین کنید.
    مرتب شده بر اساس: نحوه ی نمایش را براساس تاریخ، قیمت، تصادفی و فروش می توانید تعیین کنید.
    سفارش: می توانید نمایش را براساس نوع سفارشات یعنی به صورت نزولی یا صعودی تعیین کنید.

    product-hamyarwp.jpg


    همانطور که در تصویر بالا می بینید محصولات را به شیوه ای که انتخاب کردم به نمایش می گذارد.

    توجه!!!

    در قسمت نمایش محصولات گزینه ای با عنوان محصولات برجسته داشتیم. اما چطور با انتخاب این گزینه محصولات برجسته را تشخیص می دهد؟
    برای مشخص کردن برجسته بودن محصولات به بخش محصولات مراجعه می کنیم و حالت برجسته را برای هر محصولی که می خواهیم فعال می کنیم.

    best-hamyarwp.jpg


    ستاره های محصولات برجسته را فعال کنید.

    فیـلتـ*ـر هزینه ی ووکامرس
    cost-hamyarwp.jpg


    این گزینه به نظر دارای اهمیت بیشتری برای مشتریان است. پس آن را به بخش ابزارک ها اضافه می کنیم.

    result-cost-filter-hamyarwp.jpg


    تمامی قیمت های موجود در فروشگاه را در نظر می گیرد و مشتری می تواند برحسب نیاز خود بازه ی آن را مشخص کند و محصول را مشاهده کند.

    تگ های محصولات ووکامرس
    product-tags-hamyarwp.jpg


    این برچسب ها براساس اهمیت خود نمایش داده می شوند. یعنی اگر برچسبی بیشتر استفاده شده باشد بزرگ تر نمایش داده می شود و اگر کمتر استفاده شده باشد کوچک تر نمایش داده خواهد شد.

    result-tag-hamyarwp.jpg


    در تصویر بالا مشاهده می کنید که برخی برچسب ها بزرگتر و برخی کوچکتر هستند.

    سبد خرید ووکامرس
    buy-hamyarwp.jpg


    سبد خرید یکی از مهم ترین ابزارک های موجود می باشد. هر خریدی که کاربر انجام دهد در سبد خرید نمایش داده خواهد شد. یعنی کاربر شما مجبور نیست پس از هر سفارشی مستقیما خرید را انجام دهد. بلکه می تواند سفارش خود را در سبد خرید قرار دهد و هر زمان که تمایل داشت هزینه را واریز کرده و خرید را انجام دهد.
    گزینه ای با عنوان “اگر سبد خرید خالی بود، آن را مخفی کن” دارد که بهتر است علامت بزنید.

    result-buy-hamyarwp.jpg


    مشاهده می کنید که من در سبد خرید فروشگاهم یک محصول موجود است. حال اگر این محصول را با زدن علامت ضربدر حذف کنیم دیگر در این بخش خبری از سبد خرید نیست. اما اگر دوباره محصولی اضافه شود، ابزارک نمایان خواهد شد.

    آخرین محصولات مشاهده شده
    latest-hamyarwp.jpg


    آخرین محصولاتی که خریدار در سایت مشاهده کرده را نشان خواهد داد. این ابزارک به مشتری امکان این را می دهد که محصولات دیده شده ی خود را بتواند هر زمان که می خواهد دوباره مشاهده کند.

    آخرین بازبینی های ووکامرس
    comments-hamyarwp.jpg


    در اینجا می توانید آخرین دیدگاه هایی که برای محصولات ایجاد شده اند را مشاهده کنید.

    جمع بندی!
    برای دسترسی آسان تر مشتریان به امکانات فروشگاه می توان ابزارک ها را اضافه کرد. در واقع منطق استفاده از ابزارک بیشتر به کار افرادی می آید که در می خواهند در کنار سایت خود فروشگاهی داشته باشند و همچنین تمایل دارند برخی موارد مانند امکاناتی که ما امروز اضافه کردیم را در صفحه ی اصلی نمایش دهند. باید ببینند که در سایت آن ها چه ستونی و چه بخشی وجود دارد تا این موارد به آن اضافه شود.
    قالب های بسیاری موجودند که شما می توانید با دقت آن ها را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

    متشکرم که تا انتهای این آموزش با ما بودید
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۴- آموزش اضافه کردن محصولات گروهی در ووکامرس
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    hamyardev-Learn-to-add-group-products-in-woocommerce-960x576.jpg

    ۲۸
    فروردین
    بازدید: 37

    به این پست امتیاز دهید

    محصولات گروهی در ووکامرس
    فرض کنید شما در فروشگاه ووکامرس خود محصولاتی دارید که به دو صورت یا چند صورت مختلف هستند مثلا هم به صورت فیزیکی موجودند و هم به صورت مجازی یعنی یک آموزش را در نظر بگیرید که هم به صورت محصول مجازی و کتاب موجود است و هم می توانید کتاب فیزیکی و اصلی و صحافی شده ی آن را خریداری کنید!چطور می توانید این یک محصول را در یک جا و با این دو خاصیت نمایش دهید؟
    اینجاست که ما از ویژگی محصول گروهی ووکامرس استفاده می کنیم.
    در مرحله ی اول وارد صفحه ی افزودن محصول می شویم و یک محصول ایجاد می کنیم و آن را بر حالت گروهی قرار می دهیم…

    group-product-hamyarwp.jpg


    همانطور که مشاهده می کنید یک محصول به صورت گروهی اضافه کردیم. نیاز به تنظیمات خاصی ندارد فقط کافیست حالت آن را در اطلاعات محصول روی محصولات گروهی قرار دهید. در اینجا من بک پکیج آموزشی را در نظر گرفتم که می خواهم آن را هم به صورت مجازی و هم به صورت فیزیکی به فروش برسانم.

    حال بر روی گزینه ی اضافه کردن یک محصول جدید کلیک می کنم و اینبار همان محصول را به صورت ساده انتخاب میکنم…

    price-hamyarwp.jpg


    محصول را به عنوان یک محصول ساده در نظر گرفتم و قیمتی برای آن مشخص کردم. حال به قسمت محصولات مرتبط می رویم…

    related-product-hamyarwp.jpg


    در این بخش در قسمت گروه بندی باید محصول قبلی که مرتبط بود و به عنوان محصول گروهی انتخاب کردیم را وارد کنیم. تا سه کاراکتر اول عنوان را بنویسید بقیه ی عنوان نمایان می شود و میتوانید آن را انتخاب کنید.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 2- پیکربندی محصولات در ووکامرس
    حال نوبت به آن رسیده که محصول بعدی که میخواهم به صورت الکترونیکی آن را برای دانلود افراد قرار دهم اضافه کنم. همین کتاب را در یک صفحه ی دیگر افزودن محصول قرار داده و سپس نوع آن را ساده و از نوع دانلودی انتخاب میکنم. سپس در بخش محصولات مرتبط دوباره به محصول مادر و اصلی مرتبط میکنم و سپس آن را منتشر میکنم.
    زمانی که وارد صفحه ی محصولات و خرید این کتاب می شوید با صحنه ی زیر مواجه خواهید شد:

    product-group-hamyarwp.jpg


    محصول به دو شکل مجازی و فیزیکی در یک صفحه قرار گرفته اند و هرکدام قیمت مخصوص به خود را دارند.

    جمع بندی!
    اگر محصولاتی دارید که به صورت های مختلف در دسترس هستند و میخواهید به تمامی اشکال آن ها را به فروش برسانید نیاز نیست چندین بار آن ها را ایجاد کنید بهتر است آن ها را در یک گروه بندی قرار دهید و به صورت محصولات گروهی انتخاب کنید.

    متشکرم که با ما همراه بودید!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نکاتی مهم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۷, ۱۳۹۷ توسط عرفان سراج
    158545-OX6U3S-100.jpg

    ۲۷
    فروردین
    بازدید: 16

    به این پست امتیاز دهید

    فروشگاه های آنلاین بسیاری در اینترنت وجود دارند و برای آنکه کاربران فروشگاه اینترنتی شما را برای خرید انتخاب نمایند می بایست نکته هایی را در سایت خود رعایت نمایید. صدها روش برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد و در این مقاله من یازده روش را برای شما عنوان می نمایم. در حقیقت این موارد نکات کلیدی فروشگاه اینترنتی می باشد.

    ۱- توضیحات کامل بنویسید
    همیشه سعی نمایید توضیحات محصولات در فروشگاه اینترنتی شما کافی باشد و تمام ویژگی های محصول را در بخش توضیحات آورده باشید. در صورتی که محصول منبع خاصی دارد می تواند منبع را نیز ذکر نمایید. با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های کاربران خود پاسخ می دهید باعث افزایش رنک صفحه وب سایت خود می شوید. در حقیقت درج اطلاعات کامل محصول تاثیر مثبت بر روی سئو فروشگاه اینترنتی شما داشته و باعث می شود محصول در موتورهای جستجو بهتر جستجو شود. البته دقت نمایید اطلاعات محصول در فروشگاه اینترنتی شما با سایر فروشگاه‌های اینترنتی یکی نباشد زیرا باعث به وجود آمدن مشکل محتوای کپی شده می شود. سعی نمایید اطلاعات محصول را خود و به صورت متمایز با سایر سایت ها درج نمایید.

    ۲- باکس جستجو فروشگاه اینترنتی را در دید کاربر قرار دهید
    1_Z6yFlnqeyqNRxnhtFQk65w.png


    باکس جستجو را در مکانی قرار دهید تا همیشه در دسترس کاربر باشد تا در صورتی که نیاز به جستجو در سایت بود کاربر بتواند به راحتی در سایت جستجو نماید. فروشگاه‌های اینترنتی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود. جستجوی پیشرفته معمولا به صورت فیـلتـ*ـر کار می شود تا زمانی که کاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصیات و قیمت خاصی را رویت نماید از فیـلتـ*ـر مورد نظر خصوصیات مورد نظر خود را انتخاب نماید.

    ۳- آدرس صفحات را در فروشگاه اینترنتی خود ذکر نمایید
    onlineshop-digikalaCapture.jpg


    همیشه در صفحه داخلی آدرس صفحه را ذکر نمایید تا کاربر بداند در کدام بخش از سایت قرار دارد. انجام این مورد نه تنها از سر در گمی کاربر می کاهد بلکه باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت خواهد بود و موتورهای جستجو دسته بندی اطلاعاتی سایت را بهتر تشخصی می دهند.

    ۴- نمایش تصاویر مختلف از یک محصول
    iphoneforonlineshopCapture.jpg


    سعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در فروشگاه اینترنتی قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول. با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت و کاربر با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهد.

    ۵- نمایش محصولات مرتبط
    imacdigikalaonlineshopCapture.jpg


    همیشه سعی نمایید محصولات مرتبط را در صفحه محصولات مرتبط به کاربر نمایش دهید. انجام این کار باعث حس بهتری در کاربر می گردد. البته دفت نمایید محصولاتی که به کاربر نمایش می دهید مرتبط به محصول مورد نظر باشد. به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید تی شرت را داشته باشد بهتر است سایر تی شرت ها با رنگ ها و طرح های مختلف نمایش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندی یا تگ معین می گردند.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
    ۶- عملیات خرید را تا حد ممکن آسان طراحی نمایید
    عملیات خرید می بایست بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید می بایست به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار دارد. انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهد و باعث می شود کاربر در مراحل خرید خود سر در گم نباشد. در حقیقتا پس از انتخاب محصول می بایست فرم عضویت و یا ورود به سایت به کاربر نمایش داده شود و پس از آن کاربر به درگاه پرداخت هدایت گردد.



    ۷- نگهداری سبد خرید
    different-elements-for-online-shopping_1085-848.jpg


    فروشگاه اینترنتی را به گونه ای طراحی نمایید تا کاربر بتواند محصولات مختلفی را در سایت انتخاب نماید. معمولا در فروشگاه اینترنتی بخشی به عنوان سبد خرید در نظر گرفته می شود و زمانی که کاربر محصول خاصی را برای خرید انتخاب می نماید آیتم مورد نظر به سبد خرید اضافه می گردد. در انتهای کار کاربر می تواند سبد خرید خود را رویت نموده و در صورت نیاز ویرایش نماید و در صورت تایید می تواند سبد خرید موجود را پرداخت نماید.

    ۸- پشتیبانی آنلاین مشتریان
    بخشی را برای پشتیبانی آنلاین مشتریان در فروشگاه اینترنتی قرار دهید تا زمانی که کاربران نیاز به پشتیبانی داشتند بتوانند به صورت آنلاین مشاوره بگیرند. چت آنلاین مشتریان کار کاربران را بسیار ساده می سازد و می توانند در صورت نیاز به برقراری ارتباط با فروشگاه اینترنتی سریعا این کار را انجام دهند. البته پشتیبانی به صورت تلفنی نیز حتما می بایست وجود داشته باشد.

    ۹- قرار دادن بخش توضیحات در ثبت سفارش
    حتما در زمان ثبت سفارش بخشی به جهت ارائه توضیحات از سوی مشتری قرار دهید تا مشتریان بتوانند موارد درخواستی خود را در آن اعلام نمایند. معمولا در زمان خرید سوالات و موارد خاصی پیش می آید و کاربران می توانند از این باکس برای این موارد استفاده نمایند.

    1onlineshop2.jpg

    ۱۰- کلیه خصوصیات مربوط به محصول را نمایش دهید

    به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید کامپیوتر را دارد می بایست به کاربر تنوع رنگی و خصویات محصول نمایش داده شود تا کاربر بتواند محصول با خصوصیات مورد نظر خود را خریداری نماید. در صورتی که محصول با خصوصیات مورد انتخاب کاربر قیمتی متفاوت از قیمت اصلی حصول داشت می بایست سریعا به کاربر نمایش داده شود. به عنوان مثال آیفون ۳۲ گیگ با ۶۴ گیگ قیمت های متفاوتی دارند و در صورتی که کاربر مدل مورد نظر را در صفحه انتخاب نمود می بایست قیمت مورد نظر سریعا نمایش داده شود.

    ۱۱- جستجوی پیشرفته برای فروشگاه اینترنتی
    برای دسته بندی های مختلف خود جستجوی پیشرفته مربوط به آن دسته بندی قرار دهید. به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد جستجوی موبایل را داشته باشد باید بتواند در خصوصیات مختص به موبایل جستجو نماید تا بتواند سریعا محصول مورد نیاز خود را بیابد. این مورد در حقیقت در فروشگا های پیشرفته تر تعبیه می گردد و باعث رساندن سریع کاربر به محصول مورد نظر خود می گردد.

    منبع : شرکت وندا
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۴- ایجاد برگه یکتا در وردپرس
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    hamyardev-how-Create-a-unique-WordPress-tab-960x576.jpg

    ۲۸
    فروردین
    بازدید: 49

    ۵ (۱۰۰%) ۱ رای

    ایجاد برگه یکتا در وردپرس
    ایجاد یک برگه ی جدید
    اول از همه در این سری آموزش وردپرس پس از نصب قالب باید برگه ای را به نام صفحه ی نخست یا خانه و هر عنوان دیگری ایجاد کنید و از منوی سمت چپ گزینه ی نوع قالب را قالب اصلی انتخاب نمایید. سپس برگه را بروز رسانی نمایید. حال نوبت به انتخاب برگه ی ساخته شده به عنوان قالب اصلی می رسد.

    choose-theme-hamyarwp.jpg


    ایجاد برگه یکتا
    برای اینکه برگه ای که ساختیم را همان صفحه ی اصلی سایت خود قرار دهیم باید به بخش تنظیمات>> خواندن در پیشخوان وردپرس بروید. ما با گزینه ی “در برگه‌ی نخست نمایش داده شود” کار داریم.
    در اینجا می توانید با انتخاب گزینه ی نوشته های تازه، صفحه ی نخست خود را به صورت وبلاگی درآورید یا با انتخاب گزینه ی یک برگه ی یکتابرگه ی مشخص شده را برای صفحه ی نخست خود انتخاب کنید. (یعنی برگه ای که در مرحله ی قبل ساختیم.)

    pages-hamyarwp.jpg


    حال از فهرست کشویی می توانید برای برگه ی نخست، برگه ای را که ساخته بودیم انتخاب کنید.

    به این ترتیب قالب شما دقیقا شبیه به همان دمویی که دیده بودید می شود و می توانید سایر تنظیمات آن را نیز انجام دهید.

    جمع بندی!
    پس از نصب و راه اندازی قالب باید خودتان آن را تنظیم کنید تا به صورت دمویی که دیده اید درآید. برای اینکار اولین مکان صفحه ی نخست می باشد. پس با کمک دستورات بالا صفحه ی نخست را بسازید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    آشنایی با گوگل وبمستر تولز
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    hamyardev-getting-to-know-google-webmaster-tools-960x576.jpg

    ۲۹
    فروردین
    بازدید: 29

    به این پست امتیاز دهید

    گوگل وب مستر تولز که به تازگی به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است یک سرویس رایگان شرکت گوگل است و به شما کمک می کند که حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل حفظ کنید.برای اینکه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل لحاظ شود شما نیاز مبرم به عضویت درگوگل وبمسترندارید اما ثبت نام در سایت گوگل وب مستر به شما کمک می کند تا متوجه شوید که گوگل سایت شما را چگونه می بیند و برای بهینه سازی سایت خود چه مواردی است که می بایست رعایت کنید.google web master یکی از قدرتمند ترین ابزارهای گوگل می باشد که با مانیتور کردن وب سایت به کسب و کارها کمک می کند که بهترین نتیجه را در صفحه نتایج گوگل بدست بیاورند. با داشتن یک حساب gmail شما براحتی می توانید از گوگل وبمستر تولز استفاده نمایید.
    با استفاده از ابزارگوگل وب مستر می توانید عملکرد سایت خود را بررسی نمایید، برای نمونه:

    • توسط گوگل وب مستر ما مطمئن خواهیم شد که گوگل دسترسی لازم به سایت ما را دارد .
    • ارسال محتوای جدید و crawl شدن آن توسط گوگل و همچنین حذف مطالبی که نمی خواهید در نتایج گوگل نمایش داده شود.
    • ایجاد و مانیتور کردن مطالبی که می خواهیم در صفحه نتایج گوگل بصورت گرافیکی نمایش داده شود.
    • نگهداری از سایت با کمترین درصد خطا جهت کارایی بیشتر آن در موتور جستجوی گوگل
    • مانیتور کردن و برطرف کردن مشکلات امنیتی سایت اعم از بدافزار و اسپم
    • کدام عبارت بازدید کننده بیشتری به سایت شما میتواند هدایت کند؟
    • آیا قیمت محصولات، اطلاعات تماس و یا رخدادهای سایت شما در نتایج گوگل قابل مشاهده است؟
    • کدام سایت به سایت شما لینک شده است؟
    • آیا نسخه موبایل سایت شما بخوبی بهینه سازی شده است؟
    • اضافه کردن و بررسی نقشه سایت
    • لیست از لینک های شکسته سایت
    هر کسی که سایت دارد، چه سایت عمومی باشد چه تخصصی، چه مبتدی باشد چه حرفه‌ای و… ابزار گوگل وبمستر میتواند به آن کمک کند.گوگل وبمستر مناسب صاحبان کسب و کار و نمایندگان ،متخصصان سئو و فروشندگان آنلاین ، مدیران سایت ، توسعه دهندگان وب است .

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 6- جستجوی محصولات توسط صفت ها در ووکامرس
    حتی اگر نمی دانید که چگونه از گوگل وبمستر استفاده کنید باید از آن آگاه باشید و یک سری کارکرد های ابتدایی از آن را یاد بگیرید.شما ممکن است فردی را مسلط به گوگل وبمستربرای تنظیم سایت روی ابزار گوگل وبمستر استخدام کنید در این صورت شما می توانید با آن فرد متخصص همکاری کنید تا اطمینان یابید به همه ی گزارشات مربوط به سایت خود دسترسی و کنترل دارید .به علاوه این نظر خوبی است که تا آنجا که می توانید درباره ی کارایی سایت خود در نتایج جستجو بدانید تا بتوانید تصمیمات بزرگ کاری در باره ی سایت خود بگیرید.
    تمامی افرادی که در زمینه ی سئو یا بهینه سازی سایت حتی اطلاعات اندکی هم دارند تاکنون دریافتند که ثبت سایت در وبمستر گوگل بسیار حائز اهمیت است. این سرویس از طرف خود گوگل ارائه شده است و با آدرس زیر قابل دسترسی است:
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!

    گوگل وب مستر مجموعه ای از ابزارهای کنترل و مدیریت سئو سایت می باشد. در پنل مدیریت این مجموعه اطلاعاتی نظیر : میزان سلامت سایت، تعداد صفحات ایندکس شده، واژگان کلیدی ورودی سایت و … در اختیار شما قرار می گیرد. چیزی که باعث می شود این ابزار ضروری به نظر برسد کاربردش در شرایط بحران است که کمک زیادی به شما برای رفع مشکلات خواهد کرد. اگر مورد جریمه و مجازات گوگل قرار بگیرید خود گوگل از همین طریق به شما خبر رسانی میکند و امکان مشاهده وضعیت را برای شما فراهم میکند.
    به طور کلی گوگل وبمستر برای دسترسی به اطلاعات سایت است و از طریق آن نمی توان سایت و سایر کاربران را مدیریت کرد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۳- افزودن پرونده ی چند رسانه ای در وردپرس
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    hamyardev-Add-a-multimedia-file-in-WordPress-960x576.jpg

    ۲۹
    فروردین
    بازدید: 29

    به این پست امتیاز دهید

    افزودن پرونده چند رسانه ای
    اگر به محیط ویرایشگر وردپرس یعنی دقیقا بخش افزودن نوشته دقت کنید، حتما با دکمه ی افزودن پرونده چند رسانه ای برخورد خواهید کرد. این همان بخشی است که به شما امکان بارگذاری فایل ها را می دهد.

    add-multimedia-hamyarwp.jpg


    با کلیک بر روی این دکمه وارد محیطی می شوید که به راحتی می توان در آن فایل های صوتی، ویدئویی، متنی و تصویری را بارگذاری کرد و آدرس آن ها را دریافت کرد. همچنین اگر فایل شما تصویری باشد، می توان تا حدی آن را از لحاظ اندازه ای ویرایش کرد.

    اگر موافق باشید با هم یه فایل تصویری را بارگذاری می کنیم…

    بر روی گزینه ی افزودن پرونده ی چند رسانه ای کلیک میکنیم. وارد محیطی مطابق تصویر زیر می شویم:

    multi-media-hamyarwp.jpg


    اینجا، قسمتی است که از قبل شما فایل هایی را بارگذاری کرده اید و اگر تمایل داشته باشید دوباره از یکی از آن ها استفاده کنید می توانید تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.البته تمامی تاریخ ها مشخص هستند و می توانید با کمک تاریخ مورد نظر و بخش جستجو تصویرهای قبلی را مشاهده کنید.

    اما اگر می خواهید تصویر و یا فایل جدیدی اضافه کنید بر روی گزینه ی بارگذاری پرونده ها کلیک کنید. سپس به بخشی برای بارگذاری پرونده ی جدید منتقل خواهید شد.

    choose-file-hamyarwp.jpg


    با کلیک بر روی گزینه ی “گزینش پرونده ها” می توانید فایل مورد نظر را از کامپیوتر خود انتخاب کرده و وارد مرحله ی آپلود فایل شوید.

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 5- دیدگاه ها در وردپرس
    توجه!!! اگر فایل شما دارای نشانی است و در کامپیوتر موجود نیست با انتخاب گزینه ی “گذاشتن از نشانی” که در سمت راست آخرین گزینه است، می توانید فایل مورد نظر را با کمک آدرس قرار دهید.

    put-image-hamyarwp.jpg


    همانگونه که مشاهده می کنید، تصویر پس از بارگذاری به این صورت نمایش داده می شود و مشخصات آن نیز در سمت چپ دیده می شود. شما قادر به ویرایش تصویر و تغییر نام ها و همچنین انتخاب گزینه های چپ، راست و میانه برای قرار گیری در مطلب و انتخاب چند گزینه ی مشخص برای اندازه ها خواهید بود.

    size-hamyarwp.jpg


    بدین صورت با کلیک بر روی گزینه ی “گذاشتن در نوشته” می توانید تصویر خود را قرار دهید. دقت کنید که در زیر گزینه ی “پیوند به” آدرس محل بارگذاری شده موجود است که در صورت لزوم می توانید از آن استفاده نمایید.

    همچنین اگر می خواهید تمامی فایل های آپلود شده را یک جا مشاهده کنید با کمک گزینه ی “رسانه” در منوی سمت راست وردپرس، می توانید هم فایل ها را ببینید و هم از آن بخش بارگذاری را انجام دهید.

    media-hamyarwp.jpg


    توجه!!! اگر فایلی بارگذاری می گنید به آدرس آن نیازمند می باشید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    بهبود سئو با ایجاد یک ساختار مناسب
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    hamyardev-Improve-SEO-by-creating-a-proper-structure-960x576.jpg

    ۲۹
    فروردین
    بازدید: 30

    به این پست امتیاز دهید

    سلام؛
    همانطور که می‌دانیم یکی از مواردی که می‌تواند در بهبود سئو ی ما تاثیر داشته باشد، “ساختار سایت” است. ساختار و معماری یک سایت می‌تواند در خیلی از بخش‌های مختلف سئو تاثیر گذار باشد. زمانی که شما می‌خواهید ساختار یک سایت را بهبود ببخشید و قبل از طراحی،‌ ساختار آن و روابط بین صفحات را مشخص کنید، می توان گفت این خودش زیربنای سایت شما را تشکیل می‌دهد و گام اول و مهم ترین گام در امر سئو به حساب می آید.

    در سیستم وردپرس نیز دقیقا همین امر باید در نظر گرفته شود. اول از همه باید به نوع قالب و ساختاری که در نظر می گیرید، توجه کنید و سپس از افزونه های سئو و مواردی که باید رعایت شوند، می پردازیم.

    چرا ساختار سایت مهم است؟
    در این چند سالی که در حیطه سئو، کار می‌کنم، پروژه‌های زیادی را انجام داده ام. همیشه برایم سوال بود که چرا هیچ کدام از وبمسترها و طراحان سایت، دقتی به “ساختار سایت” و این که چگونه بخش‌های مختلف را باید کنار هم بچینند ندارند. چرا امر به این مهمی را همیشه از دست می‌دهند؟ در ادامه مواردی را یادآوری می‌کنم تا شاید شما نیز به بهبود اوضاع ساختاری سایتتان ترغیب شوید.

    seo-hamyarwp-600x600-405x405.jpg




    ساختار خوب یعنی تجربه کاربری خوب!
    اگر از رنگ ها، فونت‌ها و بحث گرافیک‌عبور کنیم؛ طراحی خوب بیشتر به معنای “ساختار و چینش” خوب باز می‌گردد. ذهن انسان به صورت منطقی بخش‌های مختلف یک بخش را کنار هم می‌گذارد و بی درنگ شروع به یافتن چیزی که می‌خواهد، می‌کند. معماری خوب، به کاربران این امکان را می‌دهد تا هرچه سریع‌تر به چیزی که می‌خواهند برسند. اگر یک کاربر سریع به محتوایی که در انتظار اوست، برسد، بیشتر در سایت شما می‌ماند و کمتر پیش می‌آید که بخواهد سایت شما را در بازدید اول ترک کند.

    ساختار خوب باعث نمایش Site links می‌شود
    حتما برایتان این سوال پیش آمده است که این لینک‌ها از کجا می‌آیند؟ گوگل بر اساس چه اطلاعاتی آنها را نمایش می‌دهد؟ به طور کلی سایت‌لینک‌ها یکی از مواردی هستند که هر هفته حداقل چند نفر در مورد آنها از من سوال می‌پرسند. از طرفی می‌توانند برای سایت شما بسیار مفید باشند چون کاربران درSERPs (search Engine result page) سریع‌تر به صفحاتی که می‌خواهند می‌رسند. Sitelink ها می‌توانند CTR (میزان موفقیت تبلیغات و بازدید یک سایت) سایت شما را افزایش دهند و در صفحه نتایج جست‌وجو، نتیجه مربوط به سایت شما را متمایز کنند.



    حالا چگونه این لینک‌ها در نتایج نمایش داده می‌شوند؟ بهترین تعریف این است که بگوییم گوگل بر اساس این که ناوبری سایت شما برروی چه صفحاتی بیشتر متمرکز شده، این لینک‌ها را انتخاب می‌کند. ما نمی‌توانیم با پر کردن فرمی به گوگل بگوییم که این صفحات را در این بخش نمایش بده؛ فقط می‌توانیم بگوییم که نمی‌خواهیم این لینک‌ها در Sitelink سایتمان نمایش داده شود. برای این کار می‌توانید در “وبمسترتولز” سایت خودتان، بخش Sitelinks را ببینید.

    ساختار بهتر = بهتر ایندکس شدن

    خزنده‌های موتورهای جست‌وجو اطلاعات را از طریق خزش در سایت شما به دست می آورند، هدف آنها این است که بتوانند تمامی سایت شما را ایندکس کنند و در زمان‌های مشخص، مجدد بازبینی کنند تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهند. هرچه ساختار سایت شما بهتر باشد، این خزنده‌ها راحت‌تر می‌توانند در سایت شما بچرخند و محتواهای جدید را سریع‌تر ایندکس کنند. هرچه زیربنای سایت خود را قوی‌تر کنید، قطعا سئو ی بهتری خواهید داشت و موفق‌تر خواهید بود.



    سلسله مراتبی منطقی داشته باشید
    طراحی ساختاری یک سایت اصلا کار سختی نیست. صرفا باید بدانید که چه صفحاتی دارید و قرار است چه صفحاتی در چه دسته‌ بندی‌هایی اضافه کنید. در همه حال حواستان باشد که آیا این مسیری که کاربر باید برای رسیدن به محتوایش طی کند، بهترین حالت آن است؟ آیا نمی‌شود مسیر کوتاه‌تری را برایش در نظر گرفت؟!

    این مقاله هم می تواند برای شما جالب باشد 8- استفاده از کوپن تخفیف در ووکامرس
    در وردپرس شما به راحتی می توانید با کمک دسته ها، دسته بندی های اصولی داشته باشید تا زمانی که مطلبی می نویسید و به دسته ی مورد نظر ارجاع می دهید، کاربر با رفتن به یک مسیر کوتاه به نتیجه ی دلخواه برسد. البته به شرطی که دسته های شما از دید کاربر، مشخص باشد و به دنبال مطالب مورد نظر خود، مدت زمانی را در سایت جستجو نکند.



    تعداد دسته‌ بندی‌های اصلی را بین ۲ الی ۷ عدد نگاه دارید

    اگر دارید برای یک سایت نسبتا کوچک برنامه‌ ریزی می‌کنید، بهتر است که دسته‌ بندی‌های کمتری داشته باشید تا مدیریت آنها برایتان راحت‌تر باشد.

    در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، امکان ایجاد تعداد زیادی دسته وجود دارد، اما بسیار دقت کنید تا کاربران خود را در دسته های غیر مفید و زیاد، گیج نکنید و سعی شما بر این باشد که با داشتن دسته بندی مطلوب کاربر را به مسیر دلخواه هدایت کنید.

    ایجاد توازن بین دسته‌ بندی‌های اصلی و زیردسته‌ها
    در ساده‌ترین حالت یعنی اگر یک دسته بندی دارید که دارای ۱۴ زیر دسته است و یک دسته بندی دارید که فقط ۳ زیر دسته دارد؛ بهتر است که ببینید آیا این دسته بندی را می‌توان به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم کرد؟

    حتما تمرکز ویژه ای بر این مطلب داشته باشید و همین الان دسته بندی های خود را کوتاه تر و به اصطلاح بهینه کنید.

    پیوندهای یکتایی که از سلسله مراتب صفحات شما پیروی می‌کنند

    یعنی اگر محتوایی قرار است فقط از یک بخش خاص در دسترس قرار بگیرد،‌ بهتر است پیوند یکتایش هم با همان شروع شود. به طور مثال اگر قرار باشد ما در یک ادمین فروشگاهی ایجاد کنیم، حتما آدرس محصولاتمان با /shop شروع خواهد شد تا راحت‌تر بتوان تشخیص داد که این صفحه در کدام بخش از سایت قرار گرفته است.

    لینک به صفحات مهم در هدر را فراموش نکنید
    همانطور که می‌دانیم، اولین چیزی که کاربران (و موتورهای جست‌وجو) با آن مواجه می‌شوند، هدر سایت است. قبلا گفته می‌شد که لینک‌هایی که در ۵۰۰ پیکسل اول سایت قرار می‌گیرند اولویت بالاتری برای موتورهای جست‌وجو دارند؛ پس بیایید لینک‌های مهم را در این بخش قرار دهیم. حتی‌الامکان از متن‌ برای ایجاد Navigation استفاده کنید چون متن‌ها Anchor text (متون قابل کلیک کردن) قوی‌تری هستند و می‌توانند از نظر سئو سود بالاتری داشته باشند.

    اگر در فوترتان به صفحاتی که در هدر لینک دادید، لینک می‌دهید؛ بهتر است که دقیقا از همان ترتیب هدر پیروی کند! اضافه کردن و یا حذف کردن لینک‌ها و تغییر ترتیب این لینک‌ها می‌تواند باعث تخریب تجربه کاربری سایتتان شود.

    لینک‌های داخلی را فراموش نکنید!

    لینک‌های داخلی به کاربران اجازه می‌دهند تا در سایت حرکت کنند

    به ما کمک می‌کنند تا محتواها را راحت‌تر دسته بندی کنیم

    کمک می‌کنند تا ارزش و اعتبار لینک‌ها راحت‌تر بین صفحات مختلف در جریان باشد

    نیازی نیست که حتما کلی وقت صرف ایجاد لینک‌های داخلی خوب کنید، طی روند روزانه تولید محتوای سایتتان می‌توانید این لینک‌ها را ایجاد کنید. لینک‌های داخلی اهمیت دیگر صفحات را برای موتورهای جست‌وجو مشخص می‌کنند؛ همانطور که می‌دانیم صفحاتی که تعداد لینک‌های داخلی بالاتری دارند، شانس بالاتری برای دیده شدن در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست‌وجو دارند.

    “یک ساختار خوب” می‌تواند با خوب فکر کردن، طراحی خوب و برنامه ریزی با دقت بدست بیاید. بهترین زمان برای طراحی ساختار یک سایت، قبل از شروع به کارش است.یعنی دقیقا زمانی که شما یک سیستم وردپرس را نصب کرده و شروع به انتخاب قالب مناسب و یا طراحی قالب برای آن می کنید! البته مثل همیشه، فقط به این نوشته اکتفا نکنید و حتما به دنبال توصیه‌های دیگر وبلاگ‌نویسان در مورد روش‌های بهبود ساختار سایت و سئو برای سایتتان باشید و همیشه ضرب‌المثل «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج» را در ذهنتان داشته باشید.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ۳- آموزش اضافه کردن محصول (ویدئو)
    ارسال شده در تاریخ فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ توسط مدیر سایت
    1.png

    ۲۹
    فروردین
    بازدید: 42

    به این پست امتیاز دهید

    نمایشگر ویدیو
    Media error: Format(s) not supported or source(s) not found
    00:00
    00:00
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا