طراحی وب مقالات طراحی وب/ سایت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
چگونه یک شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
چنانچه شما در حال حاضر قراردادی را با یکی از شرکت های طراحی سایت دارید یا به دنبال شخص یا شرکتی برای طراحی سایت خود می گردید، بزرگترین مشکلی که با آن برخورد خواهید کرد آنستکه که چگونه شرکتی مطمئن برای این منظور بیابیم؟ شرکتی که کار طراحی را به نحوه صحیحی و در موعد مقرر به سرانجام برساند.

بسیاری از سایت ها به شما و وبمسترها این امکان را می دهند تا پروژه های خود را برای شرکت های طراحی سایت به مناقصه گذارید. تمامی این سایت ها به شما این امکان را می دهند تا با شرکت ها و کسانی که برای شما کار خواهند کرد، از قبل تماس گرفته و با آنها صحبت کنید. حتی بسیاری از آنها بر اساس، کشور، استان، شهر و منطقه شرکت ها را دسته بندی می کنند که به شما این امکان را می دهد تا مناطقی که دستمزدها بالا نمی باشند و شهرهای صنعتی نمی باشند، شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اینکار به شما این امکان را خواهد داد تا هزینه های پروژه خود را پایین نگه دارید. به عبارت دیگر، شما با استخدام نفرات کمتر، در هزینه ها صرفه جویی می کنید.

سئوالی که می ماند آن است که چطور می توان از میان شن ها، الماس را پیدا کرد؟ شخص یا شرکتی که بتواند کاری با کیفیت را در مدت زمان مقرر شده با هزینه های معین شده به شما تحویل دهد؟ پاسخ دادن به این پرسش ساده نمی باشد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از ابزارهایی می باشد که در برخی از سایت ها برای ارزش دهی به شرکت ها و وب سایت ها ارائه می شود.

متاسفانه اکثر چنین سایت هایی از سیستم های ارزش دهی ضعیفی استفاده می کنند بطوریکه به مشتریان اجازه می دهد تا تنها امتیازی را بین 0 تا 10 به طراحان بدهند. چنین سیستم هایی معمولا فاکتورهای مختلفی را در خود جای نمی دهند، فاکتورهایی نظیر نوع پروژه و پیچیدگی های آن.

پیچیدگی یک پروژه فاکتور مهمی می باشد. طراحان سایت هایی که پیچیدگی خاصی ندارند و خیلی ساده طراحی شده اند می توانند در این سیستم امتیاز بالایی را برای کارهای خود کسب کنند. ولی تضمینی وجود ندارد که آنها بتوانند پروژه های پیچیده تر را بخوبی هدایت کنند. از آنجاییکه پروژه های پیچیده تر، هزینه های بالاتری را طلب می کنند، در نتیجه چنین سیستم هایی می بایست حداقل فاکتور مبلغ پروژه را نیز در فرمول های رتبه بندی خود در نظر بگیرند تا اطلاعات اضافه تری را به مشتریان ارائه دهد. با اینکار، تصمیم گیریهای مشتریان، ساده تر خواهد شد.

در زیر چند پیشنهاد برای انتخاب شرکتی مناسب در طراحی سایت را مورد بحث قرار می دهیم.

مشتری هرگز نباید مبلغ را عنوان کند
ممکن است بپرسید دلیل این امر چه می تواند باشد؟ چنانچه مبلغ را عنوان کنید، اکثر شرکت ها بر حسب مبلغ عنوان شده از سوی شما، هزینه ها را پیشنهاد خواهند داد. متاسفانه هزینه ها و دستمزدها در یک شهر یا منطقه نسبت به مناطق دیگر می تواند کاملا متفاوت باشد.

بعنوان مثال، فرض کنید شما قصد دارید تا لوگویی را برای خود طراحی کنید و انجام اینکار را بدست طراحی بسپارید. هر گرافیست ماهری می بایست قادر به انجام اینکار باشد. در نتیجه مطلوب ترین کار این است که با کمترین هزینه اینکار را انجام دهید. ولی تصور کنید که مخاطبان شما افرادی در استرالیا هستند. در اینصورت منطقی نیست تا تصور کنید طراحی در ایران یا چین، بتواند به همان خوبی طراحی که بومی استرالیا می باشد، از مخاطبان شما مطلع باشد. ولی به این نکته توجه داشته باشید که هزینه های طراحی در استرالیا به مراتب بسیار بالاتر از هزینه های طراحی در ایران و چین است.


هرگز از شرکت هایی که فراتر از انتظارات شما هستند استفاده نکنید
ممکن است بپرسید "اگر خودم مهارت داشتم که از کس دیگری کمک نمی گرفتم". اگرچه این جمله شما ممکن است صحیح باشد ولی شما نیاز دارید تا به اندازه کافی با حوزه کاری خود آشنا باشید تا قادر باشید به دقت، پروژه خود را تعریف نمایید، و بتوانید مشخص کنید چه کارهایی امکان پذیر است و چه کارهایی امکان پذیر نیست تا بدانید هزینه عنوان شده در پروژه منطقی است یا نه.

در صورت لزوم، از شخصی مشورت بگیرید که در این حیطه قبلا آشنایی دارد. اکثر سایت ها معمولا انجمن گفتگویی دارند که می توانید با نام مستعار پیش از آنکه پروژه خود را بدست آنها بسپارید، با آنها مشورت و صحبت کنید. با دقت به عکس العمل های طراحان در مورد پروژه خود توجه نمایید. بهترین انتخاب و گزینه، شخص یا شرکتی می باشد که عاشق کارش است. از آنها بخواهید تا نمونه کارهای مشابهی را که قبلا در این خصوص انجام داده اند را در صورت امکان نشان تان دهند. طراحان گرافیست، طراحان وب سایت، و نیز پدید آورندگان مطالب، باید قادر باشند تا نمونه کارهای خود را ارائه دهند. برنامه نویسان و برخی دیگر، ممکن است قادر نباشند تا نمونه کارهایی را ارائه دهند ولی ممکن این بتوانند منابعی را در این خصوص معرفی کنند.

با پیروی از مطالب فوق و نیز باز گذاشتن باب مذاکرات و مشاوره، قادر خواهید بود تا بشدت شانس یافتن طراح و شرکت طراح مورد نظرتان را افزایش دهید. این کار هم در زمان و هم در هزینه های پروژه، به شما کمک خواهد کرد ضمن آنکه مدیریت کسب و کار شما را آسان تر خواهد کرد. در پایان، نکته ای وجود دارد آن است که شما در انتخاب طراح، به همان مشکلاتی برخورد خواهید کرد که در استخدام یک کارمند با آن مواجه خواهید بود ضمن آنکه مشکلات دیگری نیز نظیر موقعیت جغرافیایی، کشوری، استانی، و شهری به آن اضافه شده است.
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    محیط طراحی
    بعضی محیط های طراحی مرا عصبی می کند. دلیل این موضوع می تواند متفاوت باشد: از سازمان نیافتگی گرفته تا نور پردازی ضعیف یا رنگهای متضاد. ولی مشکل اصلی من معمولا با شلوغی است. شلوغی، آن چیزی می باشد که مکانی ندارد و متعلق به آن جایی که قرار دارد نمی باشد و هدفی را دنبال نمی کند. این به خاطر این نیست که من آدم رکی هستم، بلکه به خاطر آن است که من طراح هستم و وسواس زیادی روی چیزهایی دارم که خارج از جایشان هستند و یا نامربوط می باشند. وقتی بی منظمی شیوع پیدا می کند، این موضوع مرا ناراحت و عصبی می کند و حتی باعث گیج شدن می شود. بعضی اوقات، حس بدی به من دست می دهد که باید هرچه سریعتر آنجا را ترک کنم.

    گهگاه، همین حس، در گشت گذار در اینترنت و مشاهده وب سایت ها به من دست می دهد. به هر کسی همین حس تا حدودی دست می دهد و تا جایی ادامه پیدا می کند که شبکه های عصبی مغزش باید پاسخی به ماندن یا فرار کردن صادر کند (اینجا بمان و با شلوغی مبارزه کن، یا هرچه سریعتر فرار کن). هیچ جای تعجبی نیست که بسیاری از صفحات وب سایت ها در همان ثانیه های اول بازدید، ترک خواهند شد.

    فرقی نمی کند که این موضوع عمدی است یا نه. منزل آدمها و چیدمان اشیاء، نمودی فیزیکی از شخصیت آنها می باشد، درست همانند طراحی وب سایت و مطالب روی آن، که نمودی مجازی از یک شرکت یا فرد می باشد.

    شلوغی اکثرا از چندین منبع ناشی می شود. با گذشت تدریجی زمان، یک خانه و یک وب سایت، شروع به جمع آوری اشیاء می کنند. در همان زمان، آنها بندرت چیزی را که ضروری نیست، دور می ریزند. همچنین اثر "طراحی برای همه" وجود دارد. جاییکه هر سازمان یا بخشی، می خواهد اطلاعات مورد نیاز خود را در وسط صفحه ببیند. بهتر آن است که تصمیم گرفته شود چه چیزی بیشترین اهمییت را دارد و دسترس آسانی را به مابقی آنها فراهم آورید. در اتاق نشیمن، اسباب بازی کودکان باید در سبدی قرار داشته باشد که برای این کار طراحی شده است. در یک وب سایت نیز اوضاع به همین صورت است. اطلاعات باید در جای خود و مرتب قرار داشته باشند. بعنوان مثال، مردم به صفحه اول یک وب سایت نمی آیند تا به دنبال کار بگردند.

    در خانه افراد، راه فرار همواره دم دست نمی باشد، ولی در یک صفحه وب سایت، دگمه بازگشت، تنها فشار یک کلیک می باشد. اگر یک وب سایت را شبیه یک خانه در نظر بگیریم، و صفحات آن را اتاقهای آن، و مردم بازدید کنندگانی برای خانه خود بخواهند، چگونه می توان کاری کرد که بازدید کنندگان احساس راحتی کنند و آنجا بمانند و دوباره باز گردند؟ ما بعنوان طراح سایت، چگونه محیطی را می بایست طراحی کنیم تا بازدید کنندگان را جذب کند، به آنها حس راحتی دهد و آنها را حفظ کند؟ اینها چیزهایی هستند که طراحان وب سایت و طراحان منازل، همه روزه با آنها دست و پنجه نرم می کنند.


    المانهای بصری
    در طراحی وب سایت، رنگها، نوع فونتها، آیکون ها و تمام تصاویر دیگر باید همانطور که یک طراح منزل به سطوح، اسباب اثاثیه ها و قاب عکسها اهمییت می دهد، مورد توجه قرار گیرند. آیا این طرحها، مناسب بازدید کننده می باشد؟ سایتی که آهن می فروشد با سایتی که مداد رنگی می فروشد از نظر فونت و رنگهای به کار رفته متفاوت می باشند.


    رنگ
    هر پیامی، رنگ خاص خودش را دارد که مناسب با کاربران همان پیام می باشد. به محض آنکه پالت رنگ مناسب انتخاب گردید، طراح وب سایت می تواند از رنگها برای هدایت بیشتر کاربران به بخشهای مربوطه استفاده کنند. با اینکار متون سایت شما نیز طبقه بندی خواهند شد و محیطی مناسب را برای وب سایت تان خواهید ساخت. رنگهای گوناگون، رنگهایی که ضد هم هستند، و یا استفاده از بیش از حد از رنگهای قوی، می تواند منجر به ایجاد حس شلوغی و بی نظمی در کاربران شود.


    فونت
    فونت های زیاد در یک مکان، درست مشابه شلوغ کردن خانه با اسباب اثاثیه ها در نقاط مختلف خانه می باشد. به یک طرح وفادار باشید. در اینصورت کاربران راحتتر خواهند بود و بهتر می توانند پیامی را که شما در فونت خود قرار داده اید را درک کنند.


    عکس
    همه ما صفحاتی از سایت ها را دیده ایم از خانم های خندانی که مسئول فروش هستند و یا تصویر نزدیکی از دو دست که در حال فشار دادن هم می باشند – "بستن قرار داد" تشکیل شده است. من به اینها شلوغی می گویم. درست همانند برگه های چاپی روی تابلو اعلانات در دانشگاه که با چسب می چسباندند. تصاویر (عکسها، چهره ها، و آیکون ها) باید مبلغ پیام و حس آن باشد. تصاویر هنگامیکه هدفی را دنبال نمی کنند، و یا از کیفیت پایینی برخوردارند و یا آنکه بسیار ضعیف نمایش داده می شوند، تنها باعث شلوغی خوهند شد.


    مطالب
    اطلاعاتی که بخوبی دسته بندی شده اند و ترتیب منظمی را دنبال می کنند، می توانند در درک بهتر کاربران از اینکه سایت چه چیزی برای ارائه دارد، بسیار موثر باشند. چنانچه المانهای زیادی بر سر بازدید کننده فریاد بکشند (نظیر فلش، فونت های بولد، بزرگ، و رنگهایی که چشم آدم را می زنند)، احتمال آنکه کاربران سایت شما را ترک کنند بالاتر خواهد رفت. سایت هایی که تمرکز واضحی بر محتوای مورد ارائه دارند، و منطقا پیامها و المانهای غیر ضروری کمتری را سازماندهی می کنند، محیط مطلوب تری را ارائه خواهند داد. اطلاعاتی که تنها با یک صدا بیان می شود و تنها تمرکز یک پیام می باشد، بسیار محتمل تر خواهد بود تا کاربران را بسوی خود جذب کند و برای بازدیدهای آتی گرم نگه دارد.


    بازخوردهای کاربران از گشت زنی در سایت
    یک خانه معمولا با قرار گیری اتاقهایش در مکانهای مشخص ساخته و طراحی می شود. درب ورودی خانه، مستقیما به اتاق خواب راه ندارد. همین مطلب نیز در طراحی خوب یک وب سایت در نظر گرفته می شود. چنانچه بازدید کننده ای مجبور به فکر کردن باشد تا اطلاعات مورد نیاز خود را چگونه پیدا کند، احتمال آنکه در سایت شما بماند کمتر خواهد شد. بهترین وب سایت ها آشکارا، در نقشه سایت خود صفحات را طبقه بندی کرده اند و کاربران را به مطالبی هدایت می کنند که دگمه های بازخوردی نظیر لایک در آنها وجود دارند و یا متونی که وقتی موس را روی آن می برید، پر رنگ تر می شود.

    جمله آخر اینکه شلوغی وب سایت بر حرفه شما تاثیر خواهد داشت. بسیاری از خبرگان این فن، روی این موضوع تحقیق کرده اند که چطور شلوغی در طراحی وب سایت، می تواند منجر به هدر رفتن زمان و انرژی شود و در نهایت منجر به افزایش پریشانی کاربران شود. در اینترنت، شلوغی صفحات و سایت ها می تواند بسادگی منجر به سخت تر شدن یافتن اطلاعات مورد نیاز شود و در نهایت بازدید کننده سایت شما را ترک خواهد کرد. سایت هایی که به قوانین ارائه مطالب و پیامها به کاربران، وفادار هستند، محیط منطقی و راحتی را برای سازماندهی مطالب فراهم می کنند که منجر به درک بهتر بازدید کننده از اهداف و ساختار سایت خواهد شد. هدف، ساختن خانه ای سازمان یافته و مرتبی می باشد که تنها اشیاء ضروری دم دست می باشند که به کاربران اجازه خواهد داد تا آنچه را که دنبال آن هستند بیایند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    چهار چوب طراحی سایت
    هدف اکثر طراحان سایت، ساخت سایتی جذاب، کارآمد با دسترسی آسان است بطوریکه بتواند بازدیدگنندگان را برای انجام عملی متقاعد کند. ساخت چنین سایتی نیازمند طرحی خوب از گرافیک، ساختاری ساده و مرسوم، قالبی مناسب و منطقی، و مطالبی گیرا است. پیشنهادهای که در زیر می آید، چهارچوب کلی از طراحی سایت را به نمایش می گذارد.

    مطالب سایت
    شما می خواهید تا بازدید کنندگان، سایت تان را بعنوان منبعی از اطلاعات ارزشمند یا مکانی از یک تجارت معتبر بدانند. غلط های املایی و گرامری، سبب خواهد شد تا خیلی سریع از اعتبار شما کاسته شود. به یاد داشته باشید که مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. خواه شما محصولی تولید شده توسط خود را بفروشید یا کالاهای دیگران را بفروش برسانید، در هر دو صورت می بایست ابتدا اطلاعات ارزشمندی را به بازدید کنندگان بدهید در غیر اینصورت آنها به روی سایت های دیگر کلیک کرده تا اطلاعاتی را که می خواهند بیایند.

    سازگاری با مرورگرهای مختلف
    حداقل صد نوع مختلف مرورگر وجود دارد. شما می بایست سایت تان را بگونه ای طراحی کنید تا با نسخه اخیر اکثر مرورگرهایی که بیشترین استفاده را دارند بخوبی کار کند. بطور میانگین کاربران اینترنت ممکن است ندانند که چطور مرورگرهایشان را بروز کنند یا طرز فکری به این صورت داشته باشند که "وقتی چیزی کار می کند، چرا باید بهش دست زد؟" به یاد داشته باشید که بازدید کنندگان ممکن است از کامپیوترهای شخصی نوع PC، MAC، Linux Box، PDA یا از تلفنهای همراه با مرورگرهای مختلف استفاده کنند.

    طراحی سایت، نیازمند آن است که صفحات سایت شما حداقل با مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، نت اسکیپ، فایرفوکس، اپرا و سفری بخوبی کار کند. بر طرف سازی خطاها در کدهای html، کافی نمی باشد و شما می بایست سایت تان را در مرورگرها و سخت افزارهای مختلف آزمایش کنید.

    گرافیک و تصاویر
    کاربران اینترنتی معمولا صبر زیادی ندارند و مطالعات نشان داده است که در صورتیکه صفحه ای از سایت بیش از 10 ثانیه زمان بارگذاری داشته باشد، اکثر مردم به سایت دیگری خواهند رفت. همواره تصاویر و دیگر فایلهای گرافیکی را برای داشتن کمترین حجم ممکن، بهینه سازی کنید بدون آنکه بر کیفیت نهایی تصاویر تاثیری بوجود آید.

    همواره از خصیصه های طول و عرض برای تصاویر استفاده کنید بطوریکه ما بقی صفحه بتواند در حین دانلود تصاویر، بارگذاری شوند. از تگ ALT استفاده کنید بطوریکه برخی از کاربرانی که نمایش تصاویر را در مرورگرهایشان خاموش کرده اند، بتوانند بفهمند تصاویر برای چه مقاصدی استفاده شده است.

    رنگهای پیش زمینه
    چنانچه از هر چیز دیگری به غیر از پیش زمینه سفید برای متنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رنگ های لینکها را تعریف کرده اید در غیر اینصورت تنظیمات پیش فرض در مرورگر کاربران مشخص خواهد کرد که رنگ لینک ها چیست و در برخی موارد این موضوع می تواند سبب ناخوانایی در لینک ها شود.

    مالتی مدیا
    مالتی مدیا ترکیبی از فیلمهایی بصورت فلش، ویدئو کلیپ ها، آوا ها، و موسیقی های پیش زمینه است. همواره از پخش کننده هایی استفاده کنید که استاندارد هستند بطوریکه زمان دانلود کوتاه شود. اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان می توانند فایلهای مالتی مدیا را متوقف کنند یا آنها را رد کنند. با این روش، افرادی که سرعت اینترنت پایینی دارند یا سخت افزار یا نرم افزار کامپیوترشان، از مالتی مدیا پشتیبانی نمی کند می توانند چنین فایل هایی را نادیده بگیرند.

    همچنین کلیه اطلاعات مهم و حیاتی درون فایلهای مالتی مدیا را درون متنی نیز قرار دهید بطوریکه بازدید کنندگان بدون استفاده از مالتی مدیا بتوانند به چنین اطلاعاتی دسترسی داشته باشند. چنانچه افزونه ای برای استفاده از مالتی مدیا مورد نیاز باشد، همواره لینکی را برای نصب آن قرار دهید تا کاربران بتوانند آن را دانلود و نصب نمایند. نکته آخر اینکه وقتی از مالتی مدیا استفاده می کنید، همواره قانون 10 ثانیه ای را برای بارگذاری صفحات به یاد داشته باشید.

    ساختار سایت
    ساختار سایت می بایست ساده و قابل فهم و منطقی باشد. مطالعات نشان داده است که چنانچه کاربری نتواند اطلاعاتی را که به دنبال آن می گردد را بیابد، سایت شما را ترک می کند و به سایت دیگری خواهد رفت. به این قانون، قانون 3 کلیک می گویند. هر بخشی از سایت شما می بایست تنها با سه کلیک از هر بخش دیگری از سایت تان قابل دسترسی باشد. چنانچه شما از چیزی دیگری غیر از لینک های متنی ساده استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که سایت تان را از لحاظ ساختاری، منوها و دیگر موارد در مرورگرهای مختلف آزمایش کرده اید.

    لینک ها
    بطور مرتب و دوره ای، کلیه لینک های سایت تان را آزمایش کنید تا مطمئن شوید آنها بخوبی کار می کنند و لینکی شکسته وجود ندارد. ابزارهای آنلاین و رایگانی وجود دارند که بطور دوره ای لینک های سایت تان را بررسی می کنند.

    فریم ها
    از فریم ها استفاده نکنید چراکه آنها کار بوک مار کردن صفحات سایت تان را دشوار می کنند و شما نیاز دارید تا کاربران و بازدید کنندگان سایت تان را بوک مارک کنند بطوریکه دوباره بازگردند.

    خلاصه مطالب
    طراحی سایت، ترکیبی از مرسومات معمول و طرح ریزی است. سایت شما می بایست جذاب باشد و استفاده از آن راحت باشد و مهمتر از همه اطلاعات و خدمات ارزشمندی را به کاربران و بازدید کنندگان خود ارائه دهد.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    قالب های سایت
    قالب های سایت، طرح هایی از صفحات سایت هستند که توسط طراحان حرفه ای سایت ساخته می شوند. الگوها معمولا دارای مطالبی مصنوعی هستند که بعنوان مکان قرارگیری متون مورد استفاده قرار می گیرند و با نگاه کردن به الگو می توانید بفهمید یک صفحه تمام شده در پایان به چه شکلی خواهد بود. استفاده از یک قالب معمولا ساده ترین روش برای یک تازه کار در ساخت سریع و راحت سایتی با منظر حرفه ای است.

    اکثر الگوهای غیر رایگان در رنگها و فرمتهای مختلفی طراحی می شوند و هر الگویی از تصاویر متفاوتی استفاده می کند. چنانچه شما از مهارت و تخصص کافی در گرافیک یا طراحی سایت برخوردار هستید و از html نیز سر در می آورید، در اینصورت می توانید سایتی کاملا حرفه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن برای خود با استفاده از الگوهای آماده بسازید. فقط به یاد داشته باشید که شما خالق اثر نخواهید بود و حق کپی رایت آن متعلق به شخص یا شرکت دیگری است.

    پیش از انتخاب قالبی برای سایت تان، نیاز دارید تا اهدافی را که در سر دارید مشخص کنید تا بتوانید الگوی مناسبی را انتخاب کنید.

    مزایای استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت
    مزایای زیادی در استفاده از قالب های آماده سایت وجود دارد. در زیر برخی از آنها آورده شده اند:

    • الگوها، نمای ابتدایی صفحات سایت را ارائه می دهند.

    • الگوها می توانند رنگ و بوی سایت را تعریف کنند.

    • اکثر آنها با تصاویر گرافیکی با کیفیتی همراه هستند.

    • اکثر آنها این اجازه را به شما می دهند تا بر طبق نیاز خود، تصاویر گرافیکی را تغییر دهید.

    • معمولا افزودن مطالب با استفاده از الگوها و نرم افزارهای ویرایش کدهای html کار راحتی است.

    معایب استفاده از الگوهای آماده در طراحی سایت
    • تغییر در طرح الگوها بسیار مشکل است و نیازمند مهارت در دو زمینه html و نرم افزارهای گرافیکی نظیر فوتوشاپ است.

    • اگرچه ویژگیهایی نظیر پنجره های ورود کاربری ممکن است بخشی از طرح قالب باشد، ولی برنامه های مورد نیاز برای آنها، در خود قالب گنجانده نشده اند.

    • ویژگیهایی اضافی بسیاری ممکن است در الگوی سایت وجود داشته باشد که نیازمند حذف شدن هستند.

    • حق تالیف و کپی رایت طراحی متعلق به شما نمی باشد مگر آنکه عملا قالب را از طراح اصلی آن خریداری کرده باشید.

    ویژگیهای یک الگو سایت حرفه ای
    موارد زیر آیتمهایی هستند که در طراحی یک قالب حرفه ای لحاظ خواهند شد. الگوها می بایست:

    • بسادگی قابل ویرایش باشند.
    • سازگار با اکثر نرم افزارهای ویرایش HTML باشند.
    • بسادگی قابل آپلود باشند.
    • با تمامی فایل های html ارائه شوند.
    • سردر سایت با فرمت psd ارائه شده باشد بطوریکه بسادگی قابل ویرایش باشد.
    • در صورت استفاده از فلش، فایلهای fla و swf ارائه شده باشند.
    • بسرعت بارگذاری شوند حتی پس از آنکه مطالب صفحات اضافه شوند.
    • جدای از حجم مطالب صفحه، الگوی سایت در هر صورت حفظ شود.

    ویرایش کدهای HTML الگو
    در صورتیکه بخواهید الگوی سایت را عوض کنید ولی مهارت لازم برای انجام آن را ندارید، در اینصورت بسیاری از طراحان الگو و دیگر طراحان سایت خدماتی را با قیمتی مناسب در این خصوص دارند. چنین خدماتی معمولا شامل تغییرات کوچک در طراحی، ورایش سردر و گرافیک آن، افزودن تصاویر، حذف المانهای غیر نیاز و دیگر مواردمی باشد.

    بسیاری از برنامه نویسان قادرند تا ویژگیهای تعاملی گوناگونی را به الگوی سایت شما اضافه کنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه نویس نیاز دارد تا اسکریپت جدیدی را برای این منظور برای شما بنویسد و یا آنکه اسکریپت فعلی را ویرایش کند. چنانچه اسکریپت فعلی، رایگان نمی باشد، در اینصورت برنامه نویس می بایست هزینه ای اضافه را برای خرید مجوز استفاده از نرم افزار پرداخت کند تا از آن بتواند استفاده نماید.


    ویرایش فلشهای بکار رفته در الگو
    چنانچه می خواهید کاری غیر از افزودن متن یا زیر نویس به فایلی گرافیکی در فلش انجام دهید، در اینصورت یا نیاز به تخصص در کار با برنامه های ساخت فلش را دارید یا می بایست از برنامه نویسانی برای اصلاح چنین فایلهایی استفاده کنید.

    چنانجه فایلهای fla، با خود الگو آمده باشند، می توانید از نرم افزارهای ویرایش فلش نظیر Macromedia Flash یا Swish برای این منظور استفاده نمایید. در صورتیکه فایلهای fla موجود نباشند، اولین چیزی که نیاز دارید دیکامپایل کردن فایل فلش است. به محض آنکه فایل فلش دیکامپایل شد، تغییرات ضروری می تواند اعمال شوند و فایل نهایی فلش با کامپایل در ویرایشگر فلش، مجددا ساخته شود.

    مخلص کلام
    الگوهای حرفه ای می توانند به مبتدیان و وبمستران تازه کار، اجازه ساخت سایتی حرفه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه بدهد. از آنجاییکه الگوها در رنگها و تم های مختلفی طراحی می شوند، شما می بایست الگویی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با وب سایت شما داشته باشد.

    الگوی آماده سایت می تواند نوعی صرفه جویی در ساخت و طراحی سایت، موضوعی که مهم است آن است که در بسیاری از موارد، انتخاب الگویی حرفه ای برای سایت، در درجه اول الویت برای یک وبمستر است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    آموزش طراحی وب سایت
    css3.jpg


    خودتان را آماده کنید
    آیا دوست دارید صفحه شخصی یا یک وب سایت شخصی برای خود طراحی کنید ولی نمیدانید از کجا باید شروع کرد؟ این مقاله آموزشی بشما کمک خواهد کرد تا وب سایت شخصی برای خود طراحی کنید. واقعا چیز عجیب و پیچیده ای در پروسه طراحی یک وب سایت ساده وجود ندارد. این مقاله شما را گام به گام جلو خواهد برد. اجازه دهید شروع کنیم.

    نرم افزارهای مورد نیاز در طراحی وب سایت
    وقتی صحبت از طراحی وب سایت به میان می آید، شما نیاز به دو نرم افزار خواهید داشت. یک نرم افزار برای طراحی صفحات و نرم افزار دیگر برای ویرایش عکسها.
    خوشبختانه در طراحی وب سایت انتخابهای زیادی در اختیار خواهید داشت. اکثر نسخه های Word بشما امکان میدهند تا متون خود را بسادگی به صفحات وب تبدیل کنید. چنانچه هدفتان طراحی یک وب سایت ساده باشد، این روش، روش مناسبی میباشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که برنامه های بسیاری با پیچیدگیها و ویژگیهای مختلفی وجود دارند که میتوانند بصورت حرفه ای صفحات وب سایت مورد نیازتان را طراحی نمایند.
    همچنین در طراحی وب سایت نیاز به نرم افزاری میباشد که به ما امکان دهد اندازه عکس هایمان را تغییر دهیم و آنها را در فرمت مناسب ذخیره نماییم بطوریکه بتوانند بر روی اینترنت قابل مشاهده باشند. این نرم افزارها در سطوح مختلفی از پیچیدگی هم اکنون در بازار موجود میباشند. در ایران، مرسوم ترین نرم افزار برای این منظور نرم افزار فوتوشاپ میباشد.

    چه چیز دیگری برای طراحی وب سایت مورد نیاز است؟
    چنانچه قصد داشته باشید تا از تصاویر گرفته شده توسط خودتان استفاده نمایید، نیاز دارید بروشی آنها را به کامپیوترتان منتقل نمایید. برای این منظور نیاز به یک دوربین دیجیتالی و یا یک دوربین قدیمی بهمراه یک اسکنر دارید. کار با دوربین های دیجیتالی بسیار راحتتر است و قیمت های آنها روز به روز در حال کاهش میباشد. چنانچه قصد استفاده از دوربینهای قدیمی را دارید و یا قبلا عکسهای مورد نیاز برای استفاده در وب سایت تان را در اختیار دارید، نیاز به یک اسکنر نیز خواهید داشت. اسکنرهای خوب امروزه قیمتی کمتر از 100 هزار تومان دارند. توسط این اسکنرها قادر خواهید بود تا عکس هایتان را مستقیما به کامپیوترتان منتقل نمایید.
    چنانچه عکسی در اختیار ندارید، اصلا نگران نباشید. میتوانید CD هایی را برای این منظور از نزدیکترین فروشگاه کامپیوتری نزدیک منزل یا محل کارتان خریداری و تهیه کنید. چنین مجموعه هایی معمولا شامل عکسها، و اشیای مورد نیاز برای طراحی وب سایت میباشند. طراحان چنین CD هایی معمولا بشما اجازه میدهند تا از آنها برای کارهای مورد نیازتان استفاده نمایید.

    در قسمت بعدی نگاهی می اندازیم به المان های مورد نیاز برای یک طراحی خوب وب سایت.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نکاتی در طراحی وب سایت ها
    در حالیکه نسل دوم وب سایت ها ، مدت هاست در بازار طراحی وب سایت ها خود نمایی زیادی میکنند و از آنها بعنوان سایت های web 2.0 ای یاد میشود؛ و در جامعه جهانی w3 یا World Wide Web صحبت از نسلهای سوم و چهارم وب سایت های اینترنتی است، اما هنوز وب سایت هایی که در بازار طراحی وب سایت های اینترنتی در ایران ، طراحی و ساخته میگردند، اندر خم کوچه web1.0 یا طراحی نسل اول وب سایت های اینترنتی میباشد . همان نسلی که تنها کار انتقال توده عظیمی از اطلاعات یا دیتاها را برای کاربران اینترنتی انجام میداد واین محتوای وب سایت بود که کاربر را هدایت مینمود.

    اما با طراحی نسل دوم سایت های اینترنتی بر مبنای شبکه های اجتماعی (مانند سایت های Facebook, twitter, delicious وغیره ...) نوع تعامل اینترنت با کاربر بطور اساسی وچشمگیری متفاوت گشت و شاید بجرات بتوان گفت که این مخاطب یا کاربر اینترنتی وب سایت ها بودند که وب سایت های اینترنتی را هدایت ویا کنترل میکردند . (نمونه بارز آن وب سایت اینترنتی youtube میباشد که کاربران فیلمها را در آن قرار داده ، به فیلمهای یکدیگر امتیاز یا تاییده میدهند و در نهایت آنها هستند که اجازه ادامه نمایش فیلمها را در وب سایت میدهند یا نمیدهند). این یعنی اوج احترام ویا تعامل با کاربر وب سایت های اینترنتی .

    هرچند که خالق تکنولوژی W3 ، Tim Berners، معتقد است که طراحی هم نسل اول وب سایت ها و هم نسل دوم آنها باعث پیوند مردم به یکدیگر میشود و هدف نهایی از طراحی هر دو نسل همین بوده است وبا کمی تفاوت، طراحی نسل دوم وب سایت ها یک قسمت از تکنولوژی میباشد که بصورت "استانداردتر" و "بروز تر" به مخاطب عرضه میگردد و بصورت یک عملیات پیشرفته تر ، نسبت به نسل گذشته وب سایت ها و طراحی وب سایت ها ، درآمده است؛ اما درکل تفاوت چشمگیری است میان طراحی نسل اول با طراحی نسل دوم وب سایت های اینترنتی ، خصوصا در طراحی قالب وب سایت و نحوه تعامل با کاربر.
    اما در ایران چطور؟

    وب سایت های دولتی ما که بعضا هنوز در قالب یک HTML ساده بدون طرح ورنگ بندی و Lay out در طراحی وب سایت آنها، سالیان سال است که بروز نشده و مطالب کهنه و مندرس آنها به درد حتی خود طراحان آن نیز نمی خورد چه برسد به ...

    درک نکردن این موضوع که جامعه طراحی سایت های اینترنتی وارد موجهای دوم وسوم خود گشته وحتی سخن از موج چهارم سایت های اینترنتی است (بگونه ای مخاطب و اینترنت در تعامل 100 درصد با یکدیگر میباشند و وب سایت های اینترنتی بصورت کاملا هوشمند درخواهندآمد)، چرا هنوز طراحی کاربردی ترین وب سایت های اینترنتی ما که همان مثلا وب سایت های بانکهای کشور میباشد (خصوصا وب سایت های بانکهای دولتی)، که مردم نیاز بسیاری به خدمات الکترونیکی آنها دارند، از ضعف بسیاری برخورداراست وکار طراحی این وب سایت ها به افراد کاردان سپرده نشده است.

    بنظر می آید کار طراحی وب سایت نیز مانند مربیگری به افراد کاردان در آن حرفه سپرده نمی شود، به دوست و فامیل یا آشنا داده میشود تا بدون صرف تخصص کامل و یا نگرش جامع به نیاز مخاطب و همگام با تکنولوژی جدید در طراحی سایت ها، سپرده میشود......!!!!!!!!!!!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    وبلاگ ها به چه منظور استفاده می گردند؟
    ظهور و گسترش وبلاگ ها، یکی از آثار اجتماعی شدن شبکه های اینترنتی و وب سایت ها بوده است و به همین دلیل به سرعت رشد و فزونی یافته. وبلاگها تحولی ساختار شکنانه در روابط آدم ها ایجاد نمود. این تحول تا آنجا بود که شما دوستی داشتی که از تمام اسرار او خبر داشتی، گاهی از شادی و گاهی از غم و گاهی از اتفاقات روزمره او مطلع می شدی، اما نمی دانستی که او کیست و در کجا ساکن است. نوعی جدید از ارتباطات به صورت لحظه ای و آن لاین که در نوع خود بی نظیر بود.

    در کشور ما نیز از آنجا که اکثر تفریحات جوانان به نوعی به وبگردی منجر می شود، ابزار وبلاگ یکی از ابزاری بود که بی درنگ در میان جوانان گسترش یافت و امروزه بیشتر افراد، برای خود یک صفحه وب دارند که شامل اخبار یا خاطرات یا حوادث، نظرات و یا مسائل سیـاس*ـی و اجتماعی روز می باشد.

    در برخی موارد وبلاگ، با هدف تبلیغات و ایجاد کسب و کار ایجاد می شود. این هدف، بیشتر، در سالهای گذشته که داشتن وب سایت برای هر شرکت یا کمپانی، چندان باب نبود، استفاده می گشت و کمتر شرکتی پیدا می شد که برای خرید و ثبت دامنه و طراحی وب سایت شرکت خود، هزینه ای را صرف کند و از طرفی ، مشتریان کمتری از طریق وب، به جستجوی کالا یا خدمات مورد نیاز خود می پرداختند. بهمین دلیل داشتن صفحه وب مجانی که بتوان کالا یا خدمات خود را در آن معرفی و شاید بفروش رسانید، یکی از هزاران دلیل رویکرد به صفحات وبلاگ ها بود.

    اما امروزه کمتر شرکتی وجود دارد که ترجیح دهد به جای صرف هزینه برای طراحی و ساخت وب سایت، به ایجاد یک وبلاگ بسنده کند. زیرا رسمیت داشتن وبلاگ کمتر از سایت می باشد و بیشتر شرکت ها ترجیح می دهند، وب سایتی داشته باشند که با نام اختصاصی آنها ثبت شده باشد و برای آن ها با ویژگیهای منحصر بفرد خودشان طراحی گشته باشد. در کنار خرید و ثبت دامنه و طراحی سایت برای شرکت ها، می توان، بخش جداگانه ای نیز به نام وبلاگ ایجاد کرد که جنبه رسمی آن کمتر از صفحات اصلی سایت باشد و بیشتر به مطالب خارج از موضوع سایت پرداخته شود.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    نکاتی در طراحی وبلاگ
    طراحی قالب وبلاگ با کمک کدهای HTML صورت می گیرد. برای طراحی وبلاگ باید به این کدنویسی آشنا باشید. ما فرض را براین میگذاریم که شخصی که این مطلب را میخواند با کدنویسی قالب آشناست و تنها به نکته هایی در مورد چگونگی دیزاین وبلاگ و محتوای آن می پردازیم:

    • بهتر است در وبلاگ شما از موزیک و فیلم هایی که به صورت جاوا در آن قرار داده می شود، کمتر استفاده شود. این کدها بیشتر جنبه سلیقه ای دارد و امروزه کمتر از آنها استفاده می شود.

    • هرچه تصاویر در وبلاگ شما کمتر باشد سرعت لود شدن وبلاگ شما بالاتر می رود. برای قرار دادن عکس در وبلاگ ، شما باید ابتدا عکس را در سایت دیگر آپلود کنید و سپس آدرس آن را در وبلاگ خود قراردهید. کاربری که می خواهد صفحه وبلاگ شما را ببیند برای لودشدن صفحه ، باید منتظر بماند تا وبلاگ شما به آدرس عکسها رفته و آنها را از سایت مورد نظر فراخوانی نماید. این کار سرعت بارگزاری صفحه وبلاگ شما را پایین می آورد و تجربه نشان داده است که کاربران بیش از 20 ثانیه ، منتظر لود شدن صفحه خود نمی باشند و بیشتر آنها بعد از 20 ثانیه ، صفحه مورد نظر را می بندند.

    • همانطور که در طراحی سایت ها به آن اشاره شد ، در طراحی وبلاگ ها نیز شما باید قالب طراحی شده خود را در مرورگر های مختلف تست نمایید تا چیدمان آن ها در ورژن ها و انواع مرورگرها ، بهم نریخته باشد. بسیاری از کاربران اینترنتی (خصوصا در ایران) هنوز از ورژن های پایین اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند. باید قالب شما در تمام ورژن های این مرورگر ، آزمایش گردد تا هیچ بهم ریختگی در هیچ کدام از مرورگرها برای قالب شما، پیش نیامده باشد.

    • بهتر است از آرشیو موضوعی در طراحی وبلاگ خود ، حتما بهره ببرید . این کار خوانندگان وبلاگ شما را سردرگم نمیکند و آنها بهتر و آسانتر از وبلاگ شما بهره خواهند برد.

    • بهتر است مطالب منتشر شده در وبلاگ ها جدید و به روز باشد. تداوم در بروزرسانی وبلاگ ها یکی از نکاتی است که باید در نظر بگیرید. سعی کنید وبلاگ خود را به صورت مداوم و با فاصله زمانی مشخصی بروز رسانی نمایید تا به این ترتیب بخوبی در موتورهای جستجو ایندکس شده و کاربران از مطالب وبلاگ شما ، بهره جویند.

    • در نهایت باید بگوییم هرچه طراحی وبلاگ شما ساده تر باشد و دسترسی به آرشیو مطالب شما با انفکاک موضوع ، راحتتر باشد ، کاربران از سرزدن به وبلاگ شما لـ*ـذت خواهند بود و به بازدید از وبلاگ شما وفادارتر می گردند.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    وبلاگ چیست؟
    یکی از جذابترین ویژگیهای اینترنت، وبلاگ ها می باشند. وبلاگ ها همان صفحات وب می باشند که مطالب بصورت موجز و با درج زمان و ترتیب زمانی در این صفحات، منتشر می گردند. محتوا و قالب وبلاگ ها مانند روزنامه یا مجله می باشد و بیشتر آنها نیز با همان اهدافی که روزنامه یا مجلات منتشر می گردند، چاپ می شوند. در گذشته به وبلاگ ها، ژورنال های آنلاین نیز میگفتند. زیرا اولین بار با همین هدف ایجاد و ساخته گشتند.

    رسمیت وبلاگ ها به دلیل اینکه معمولا جنبه شخصی پیدا می کنند، از وب سایت ها کمتر می باشد. نویسندگان مطالب یک وبلاگ، گاهی یک شخص با اهداف شخصی یا یک گروه با اهداف جمعی در وبلاگ ها به نگارش می پردازند. هر مطلب، به نام نویسنده همان مطلب منتشر می شود. سیستم نظر دهی در وبلاگ ها، یکی از ویژگی هایی است که به هر چه اجتماعی تر شدن صفحه وب کمک کرده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    تاریخچه وبلاگ
    عبارت وبلاگ، اولین بار توسط جورن بارگر در 17 دسامبر 1997 میلادی بکار گرفته شد. عبارت مختصر بلاگ نیز اولین بار توسط پیتر ورهولز بکار گرفته شد به این ترتیب که وی با شکستن عبارت weblog به دو بخش we blog (به معنای ما وبلاگ نویسی می کنیم) و قرار دادن این عبارت در ستون کناری وبلاگش در آپریل یا می 1999 میلادی، این عبارت را رواج داد. آدرس وبلاگ پیتر Peterme.com می باشد. در مدت کوتاهی پی از این داستان، اوان ویلیامز از Pyra Labs عبارت بلاگ را، هم بعنوان فعل و هم بعنوان اسم استفاده کرد و سپس وی عبارت بلاگر را ابداع کرد و سپس با کمک Pyra Labs محصولی به نام بلاگر تولید کرد که منجر به رواج آن شد.


    منشا وبلاگ
    پیش از آنکه وبلاگ نویسی رواج پیدا کند، جامعه های اینترنتی اشکال گوناگونی داشتند. نمونه ای از آنها، Usenet، خدمات تجاری آنلاین نظیر Genie، Bix و CompuServe، لیست های e-mail و سیستم های انجمن ها و تالارهای گفتگو (BBS) بودند. در سال 1990، نرم افزار انجمن و تالار گفتگوی اینترنتی به نام Internet forum، ساخته شد و از طریق پست ها، کاربران به تبادل نظر می پرداختند.

    وبلاگ نویسی مدرن از خاطرات نویسی آنلاین بوجود آمدند، جاییکه مردم برای نوشتن خاطرات خود حساب کاربری را ایجاد می کردند. اکثر چنین نویسندگانی خودشان را خاطره نویس، روزنامه نگار، یا نویسنده می نامیدند. جاستین هال، فردی که وبلاگ نویسی شخصی را در سال 1994 میلادی در دوران دانشجویی خود در دانشگاه Swarthmore شروع کرد، طبق نظر عموم بعنوان یکی از اولین وبلاگ نویسان شناخته می شود، به همین نحو، جری پورنله. اسکریپت خبری دیو وینر، همچنین به عنوان یکی از قدیمی ترین وبلاگ های وجود داشته شناخته شده است. یکی دیگر از اولین وبلاگ ها، Wearable Wireless Webcam بود که سایتی خاطره نویسی بود که امکان قرار دادن متن، عکس، و فیلم را به کاربران خود می داد. چنین سایت های وبلاگ نویسی نیمه خودکار که امکان قرار دادن فیلم و متن را به کاربران خود می دادند بعنوان sousvillance معروف بودند و چنین نوشته هایی حتی بعنوان مدرکی قانونی در برخی از زمان ها مورد استناد قرار گرفته اند.

    وبلاگ های اولیه در ابتدا بخش هایی از وب سایت هایی بوند که بطور دستی بروز رسانی می شدند. در هر حال، ظهور ابزارهایی برای راحتی تولید و نگهداری مقالات پست شده روی سایت ها به ترتیب برعکس، باعث شد تا روند انتشار برای توده ای وسیع از مردم که از قدرت تکنیکی پایین تری برخوردار بودند فراهم شود. سرانجام، همین امر باعث شد تا دسته ای مجزا از سایت ها برای انتشار مطالب که ما امروزه به آنها وبلاگ می گوییم، بوجود آید. برای نمونه، استفاده از برخی از نرم افزارهای تحت مرورگر، نوعی از وبلاگ نویسی می باشد.وبلاگ ها می توانند با سرویس های هاستینگ خود وبلاگ ها میزبانی شوند و یا می توانند با استفاده از نرم افزارهای وبلاگ، بر روی هاستینگ جداگانه ای میزبانی شوند.


    افزایش محبوبیت
    پس از یک شروع کند و آرام، وبلاگ نویسی سرعت در بین مردم رواج پیدا کرد. استفاده از وبلاگ بین سالهای 1999 و سالهای پس از آن، رو به گسترش بود و با ظهور برنامه های وبلاگ بر روی هاست، سرعت محبوبیت آن، بیشتر می شد. در زیر برخی از این رویدادها آورده شده اند:

    • بوریس ایبلسون در سال 1998، خاطره نویسی آزادی را براه انداخت که خیلی زود کاربران آن به مرز هزاران کاربر رسید. خاطره نویسی آزاد، ابزاری نو را به به نام نظردهی را ابداع کرده بود که پیش از آن، چنین امکانی برای کاربران، وجود نداشت.

    • براد فیتزپاتریک، LiveJournal را در مارس 1999 ایجاد کرد

    • اندرو اسمیلز، در سال جولای 1999 سایت Pitas.com را بعنوان روشی آسان برای نگهداری صفحات خبری روی سایت، ایجاد کرد و پس از او Diaryland در سپتمبر 1999 میلادی، در ادامه اهداف اندرو، بر روی خاطره نویسی شخصی تمرکز کرد.

    • اوان ویلیامز و مگ هوریان (Pyra Labs)، در آگوست 1999 سایت blogger.com را که بعدها در فوریه 2003 میلادی توسط شرکت گوگل خریداری شد، راه اندازی کردند.
     
    وضعیت
    موضوع بسته شده است.

    برخی موضوعات مشابه

    بالا