معرفی ۲۰ کتاب مفید در زمینه مدیریت بازاریابی نوین

Behtina

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/08
ارسالی ها
22,523
امتیاز واکنش
65,135
امتیاز
1,290
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در دنیای پر رقابت امروزی که فناوری اطلاعات و ارتباطات سبب شده تا سازمان ها و کسب و کارهای سنتی، به دنبال رویه های دیجیتالی برای تعامل بهتر و بیشتر با جامعه مخاطبان و مشتریان و حتی ذی نفعان باشند، اهمیت تبلیغات و روابط عمومی و به خصوص بازاریابی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی بر خلاف تصور عمومی که ارسال چند پیامک و ایمیل و تماس تلفنی به مخاطبان و مشتری پیدا کردن است، رفتاری کاملا تخصصی بوده و در برخی از دانشگاه های دنیا، در سطح دکترا تدریس و آموزش داده می شود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]هر سازمان و شرکتی بر اساس کالا و خدماتی که تولید می کند، نیاز به مدیریت بازار دارد و باید تلاش کند که مشتریان موجود و بالفعل را با ماموریت ها و چشم اندازهای مورد نظر، همراه و همگام کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]به همین خاطر، به خصوص در عصر شبکه های اجتماعی و دهکده جهانی، مدیریت هوشمندانه بازار و بازاریابی اثربخش، اهمیت بسزایی داشته و شرکت ها و سازمان ها، بخش قابل ملاحظه ای از وقت و سرمایه خود را صرف این امور می کنند تا حجم بیشتری از بازار را در اختیار داشته باشند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma11.jpg

۳ کتاب جالب که شما را با بازاریابی در دهکده جهانی آشنا می کند
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در کشور ما در طول چند دهه اخیر، رشته هایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم به موضوع بازاریابی و مدیریت بازاریابی و حتی بازاریابی متعالی (Transcendental Marketing) متمرکز بوده افزایش یافته است و به نظر می رسد که کارآفرینی دیجیتالی (digital entrepreneurship) با ظهور استارت آپ های آنلاین، سبب شده تا مقوله مهم بازاریابی، بیش از گذشته در کانون توجه فعالان کسب و کار به خصوص جوانان قرار بگیرد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در گزارش امروز روزیاتو، شما را با ۱۰ کتاب مهم بازاریابی فارسی زبان و ۱۰ کتاب مهم بازاریابی انگلیسی زبان آشنا می کنیم که هم مناسب دانشجویان رشته های مدیریت و اقتصاد و بازاریابی بوده و هم عموم علاقمندان به مقوله درآمد زایِ بازاریابی را با روش ها و شیوه های جدید آشنا می کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]با ما همراه باشید.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی چیست؟[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]ابتدا بد نیست که تعریفی مختصر از مفهوم بازاریابی داشته باشیم. بازاریابی به معنای عمومی، یعنی پیدا کردن بازار. یعنی پیدا کردن مشتری به هدف معرفی و عرضه و فروش کالا یا خدماتی خاص در زمان و مکان خاص. هدف بازاریابی، همیشه فروش بیشتر نیست. بلکه معرفی و تبلیغ کالا و خدمات به جامعه مشتریان بالقوه و بالفعل نیز می تواند در دستور کار قرار بگیرد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی همیشه به طور مستقیم وارد عمل نمی شود. به همین خاطر، شرکت های بزرگ چند ملیتی، از روش های مختلفی برای مدیریت بازاریابی خود در بازار استفاده می کنند. مثلا شرکت مرسدس بنز آلمان که یکی از الهام بخش ترین شرکت های خودرو ساز جهان است، با برگزاری فشن ویک (Mercedes Benz Fashion week) در اقصی نقاط جهان، به توسعه برند (Brand development)‌ پرداخته و با این روش، به معرفی محصولات و مدیریت بازار هدف خود اقدام می کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma12.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]یا برخی از شرکت های نفتی، رالی اتومبیل سواری یا موتور سواری برگزار می کنند تا با معرفی برند خود، به تبلیغ و بازاریابی کالا و خدمات بپردازند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در واقع در بازاریابی، همگرا سازی همه فعالیت های شرکت/سازمان در مسیر فروش بیشتر در دستور کار قرار می گیرد. در واقع بدون بازاریابی، هیچ کالا یا خدماتی به فروش نمی رسد و در معرض اطلاع مشتریان قرار نمی گیرد. شما فکر کنید که قصد دارید به فروش یک برند قهوه اقدام کنید. اگر هزاران نفر مزه این قهوه را در فروشگاه ها و مغازه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری، به طور رایگان تست نکنند و در جریان تولیدات و قابلیت های این قهوه و برند قرار نگیرند، تبلیغات صِرف تلویزیونی، بی فایده خواهد بود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا دید بهتری از بازخورد مشتریان و مخاطبان از محصولات و خدمات داشته و برای مدیریت بازار، استراتژی های هوشمندانه را در دستور کار قرار دهند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی به شرکت ها کمک می کند تا محصول یا خدمات مناسب را در زمان مناسب و قیمت مناسب با توجه به وضعیت رقبا، در اختیار مشتری قرار دهند. مدیریت بازار، ماحصل کار واحد بازاریابی است. مهم نیست تولید قهوه در دستور کار است یا فروش مبدل های حرارتی و صنعتی.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی شرکت ها و سازمان ها تلاش می کند تا آرزوهای مشتریان را با چشم اندازهایی که سازمان برای خودش تعریف می کند،‌ هم راستا کرده و ماموریت های مدون و انعظاف پذیر و هوشمندی را برای تحقق نیازهای مشتریان، تدوین کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی، تلاش دارد تا موقعیت یک شرکت بزرگ یا کوچک در بازاری که در آن قرار دارد را بهبود بخشد. افزایش رضایت مشتریان و بررسی نوع برخورد آنها با محصولات و خدمات ارائه شده و تقویت چهره شرکت در داخل و خارج از کشور و همچنین ارتقا اثربخش سابقه شرکت/سازمان، از جمله اهداف واحدهای بازاریابی داخلی و بین المللی هستند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]قطعا، شرکتی که واحد بازاریابی قوی متشکل از تیم های فعال و پر تحرک خبره داشته باشد، توانایی بهتری در تعامل با مشتریان و فهم و اندازه گیری نیازهای مشتریان (Customer’s requirements) و توقعات آنها را داشته و می تواند با درک بهتری از انتظارات مشتریان، واحدهای تولید و فروش و بازرگانی را برای ارائه محصول و خدمات اثربخش، یاری دهد. به همین خاطر، تدوین برنامه مارکتینگ (marketing plan) اهمیت دارد. کتاب مالکوم مک دونالد را در این زمینه مطالعه کنید.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی در شرکت ها، نوعی خط مقدم ارتباط با رقبا و مشتریان بوده و استراتژی های متنوعی برای اجرای آن تنظیم می شود. بازاریابی در شرکت های فناوری اطلاعات، سهام عام، تولیدی، خدماتی، مشاوره و امثالهم با یکدیگر تفاوت دارد و این ۲۰ کتاب تلاش می کند تا شما را با روندها و رویکردها و شیوه های جدید بازاریابی در صنایع مختلف آشنا کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۱- کتاب عبور از شکاف[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma6.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب عبور از شکاف یا گذر از پرتگاه، روایتی داستان گونه و مستند نگاری جذاب از واقعیت های اقتصادی عصر کنونی است. جفری مور در کتاب CROSSING THE CHASM تلاش می کند تا تفاوت ها و مرزهای کارآفرینی یا عقب ماندگی را تشریح کند و با این رویکرد، نگاه شفافی به خواننده درباره بازاریابی در عصر نوین ارائه کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]هرآنچه بين اين دو دسته قرار می گيرد نيز در اين كتاب آورده شده است. نويسنده در حقيقت نقشه ای برای رسيدن به بازار و رشد در آن فراهم كرده است. البته تمركز اين كتاب روی فناوری های نوين و امروزی است. اما در عين حال درس هايی نيز برای كسانی كه در صنايع مختلف فعاليت مي كننــد در خود دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]نمونه ها و مثال هايی كــه در اين كتاب در عرصه ماركتينگ و بازاريابي آورده شده است می تواند به هركسی كه در اين عرصه فعاليت مي كند كمك كند. در واقع این کتاب، جشنواره ای از مطالعات موردی (CASE STUDY) بوده و کوششی برای فهم بهتر از رفتار شرکت ها در صنایع و بازارهای گوناگون برای کسب استراترژی هایی جهت تولید ارزش افزوده.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma7.jpg

چرخه عمر پذیرش فناوری در شرکت ها
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]جفری مور در کتاب سال ۱۹۹۲ خود «گذر از پرتگاه» مفهوم «چرخه عمر پذیرش فناوری» را به روز کرده و همه‌گیر کرد، در این منحنی که در بالا مشاهده می کنید، فناوری در پنج فاز- که بر اساس نوع خریدار (مشتری) دسته‌بندی شده- پذیرفته می‌شود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • نوآوران (Innovators): پرتکاپو به دنبال فناوری جدید، اغلب به خاطر علاقه محض به فناوری.
  • پذیرندگان اولیه (Early Adopters): نخستین کسانی هستند که فناوری را به خاطر مزایای خوبی که دارد می‌پذیرند.
  • اکثریت پیشگام (Early Majority): به مزایای فناوری نو اعتماد می‌کنند ولی منتظر می‌مانند تا دیگر مسایل را حل کنند.
  • اکثریت پیرو (Late Majority): به خودی خود به فناوری علاقه‌ای ندارند، منتظر می‌مانند تا رهبر تثبیت شده نمایان شود، استانداردهای جا افتاده را می‌خرند.
  • دیر پذیران (Laggards): هر چیزی که ربطی به فناوری داشته باشد را نمی‌خواهند، فناوری را زمانی به کار می‌برند که دیگر بدون آن نمی‌توان زیست و یک فناوری بایسته شده.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۲- خرید هوشمندانه[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma8.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب بعدی که در این گفتار معرفی می کنیم، خرید هوشمندانه نام دارد که در سال ۲۰۱۰ میلادی منتشر شد. این کتاب را یکی از کتاب های جذاب عرصه بازاریابی در قرن حاضر می توان دانست که نگاهی نوین به بازارهای نوظهور جهان همچون اقتصاد دات کام ها دارد. نشریه نیویورک تایمز، این کتاب را یکی از پر فروش ترین کتاب ها در عرصه مارکتینگ می داند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]نویسنده کتاب، دکتر مارتين ليندستروم، عناصــر علمی را با هنر بازاريابی تركيب كرده و معجونی جادويی برای مخاطبان خود آماده كرده است. او در اين كتاب نشان می دهد، هرآنچه ما به آن فكر می كنيم و انجام می دهيم روی ديگران تأثير جدی و پايدار مي گذارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]نكته جالب تر اين است كه نويسنده نشان داده، می توان اين سيگنال های پايدار را مشاهده كرد. آنچه او مطرح می كند كمی ترسناک اما واقعی است و به همين خاطر مخاطبان زيادی دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او در دیباچه کتاب می نویسد: چقدر درباره چیزی که می خریم اطلاعات داریم؟ چه چیزهایی به طور مستقیم روی تصمیم ما در دنیای پیام مدار امروز، تاثیر می گذارد؟[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]جدید ترین کتاب مارتین لیندستروم را می توان SMALL DATA‌ دانست که اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد که به روندهای نوظهور در اقتصاد قرن بیست و یکم اشاره دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۳-فروش نامریی[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma1.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب بعدی، فروش نامریی : راهنمایی به بازاریابی مدرن نام دارد. بزرگ ترين تغييــر و تحول اقتصادی كه در ۵۰ ســال گذشــته در اقتصاد دنيا ايجاد شده مربوط به ایالات متحده آمریکا و قازه سبز است. آنها اقتصاد خود را از توليد كننده (PRODUCT BASED) به خدمات محور (SERVICE BASED) تغيير داده اند. «هری بكويت» نويسنده كتاب «فروش نامریی» اعتقاد دارد که اين تحول از اهميت بســيار زيادی در بازار برخوردار است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma2.jpg

فهرست برخی از عناوین کتاب فروش نامریی اثری از Harry Beckwith
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او می گويد كسانی كه بتوانند اين تغيير را به درستی درک کنند، در بازار موفق خواهند شد. از نظر او، مردم باید روابط قدرتمندی با یکدیگر بسازند و از طريق آن بهترين تحولات را ايجاد كنند. آنچه در اين كتاب در مورد ماركتينگ مطرح شده نيز به همين مسئله ارتباط دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۴- اجازه بازاریابی[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma3.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب اجازه بازاریابی، اثری از «ست گادین» است که توسط انتشارات «گود ریدرز» وارد بازار شده و از جمله کتاب های قابل توجه در این عرصه به شمار می رود. کتاب معتقد است که مفهوم بازاریابی، در طول اعصار، با تغییرات بسیاری همراه شد و در گذشته، بسیاری تصویر می کردند که هدف بازاریابی، آن است که به اجبار، برند خود را جلوی چشم مخاطب و مشتریان قرار دهند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در واقع در آن شيوه بازاريابی، نوعي جبر حاكم بود. اما ست گادين اين مفهوم را به كلي تغيير داده است. او به مخاطبان خود ياد می دهد كه هر مشــتری با گزينه های زيادی برای انتخاب روبه رو است و حق دارد هركدام را كه خودش مد نظر دارد انتخاب كند. او معتقد است در بازاريابی، تنها بايد پيام مورد نظر ارسال شود و سپس مشتری خودش در مورد خريد آن تصميم بگيرد و هیچ اجبار و فشاری به او وارد نشود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma4.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]حقیقت بازاریابی آن است که به مشتری، کمک کند تا با دریافت اطلاعات درست، در فرآیند تصمیم گیری، راحت باشد و انتخاب درستی داشته باشد. هر اندازه واحد بازاریابی در ارائه اطلاعات درست و به موقع به مشتری، فعالانه عمل کند، محصول و خدمات شرکت خود را در طیف انتخاب مشتری قرار می دهد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]ست گادین، مدیر اسبق واحد بازاریابی شرکت «یاهو» بود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۵- بافت: نفوذ[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]كتاب رابرت باب سيالدينی كه با نام Influence: The Psychology of Persuasion شناخته می شود نه تنها برای فروشندگان بلكه برای فعالان در بازار نيز مفيد خواهد بود.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma5.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]اين كتاب به افراد ياد می دهد چطور به روزهای روشــن پاسخ مثبت بدهند و چطور نظرات خود را در طول كارشــان پياده كنند. اين كتاب به مخاطب خود ياد می دهد چطور از مشتری پاسخ مثبت دريافت كند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]سيالديني بر اساس مشاهدات خودش، نكاتي را مطرح مي كند. او به مخاطبش ياد می دهد بر مشتريان تأثير بگذارد و پاسخ مطلوب يا مورد نظر خودش را از او دريافت كند. اين كتاب نكاتی نيز برای رقابت با ساير افراد فعال در حوزه بازاريابی دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]۶- بازاریابی پارتیزانی[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
MA9.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب بعدی که در این گفتار معرفی می کنیم، کتاب بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) نام دارد که جيی كانارد لوينســون نوشت و بارها تجدید چاپ شده است. حدود ۳۰ سال پيش، مفهوم ماركتينگ را به كلــی این نویسنده تغيير داد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]او نشــان داد كه كارآفرين هــای باهوش و كسب وكارهای كوچك، می توانند بازار را در دست بگيرند. در كتاب توضيح داده شده كه برای ديده شدن، به خرج ميليون ها دلار پول نيازی نيست. ديگر نيازی نيســت در اين زمينه سرمايه گذاری های مالی كلانی صورت بگيرد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]تنها عنصری كه مي تواند به ديده شدن كمك كند، خلاقيت است. در اين كتاب به مخاطبان آموزش داده می شود كه با خرج كمی خلاقيت و به كمك هوشمندی، جای برند خود را در ميان مشتريان در بازار باز كنند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریابی پارتیزانی روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیت های ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است. چنین ترفیعات و پیشرفت هایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و این ترفیعات نوعی بازاریابی پنهان یا سری است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]اصول بازاریابی پارتیزانی[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روش های نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیر کند. او باید کلیه ارتباطات و تماس های خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به‌کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]لوینسون، اصول زیر را در کتاب به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد.
  • بازاریابی پارتیزانی باید بر مبنای روانشناسی انسانی باشد تا تجربه، قضاوت و حدس یا گمان.
  • سرمایه گذاری های اولیه در بازاریابی به جای پول باید زمان، انرژی و قوه تخیل یا تصویرسازی ذهنی باشد.
  • آمار و ارقام اولیه برای اندازه گیری کسب و کار، میزان سود است نه فروش.
  • بازاریاب نیز باید بر تعداد روابط جدید ایجادشده در هر ماه تمرکز کند.
  • به‌جای سعی در راستای تنوع بخشی از طریق ارائه محصولات و خدمات مربوط، استانداردی را برای تعالی با تمرکزی دقیق ایجادکند.- به‌جای تمرکز بر کسب مشتریان جدید، مشتریان فعلی و داشتن معاملات بیشتر و بزرگ تر با آنها را هدف قرار می‌دهد.
  • فراموش کردن رقابت و تمرکز بیشتر بر همکاری با کسب و کارهای دیگر.
  • بازاریابان پاریتزانی باید همواره ترکیبی از متدها و روش های بازاریابی را در یک رشته اقدامات و عملیات به‌ کار گیرند.
  • به کارگیری تکنولوژی روز به عنوان ابزاری برای توانمندسازی بازاریابی.
  • با وجود آنکه امروزه این موارد امکان پذیر هستند، لیکن بازاریابی پارتیزانی یک روند کلی شده است.
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب هفتم: موقعیت یابی[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
ma10.jpg
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب موقعیت یابی یا Positioning اثری از ال ریس و جک تروت، هفتمین کتاب مفید در زمینه بازاریابی است که به محققان این عرصه معرفی می کنیم. بیش از دو دهه از انتشار کتاب می گذرد، اما به اعتقاد برخی از متخصصان بازاریابی، همچنان مفاهیم و رویکردهایی که در کتاب ارائه شده است،‌ کاربردی و متناسب با فضای کسب و کار امروز است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]«موقعيت يابي» در حقيقت يك كتاب كلاسيك است كه ال ريس و جك تروت سال ها پيش آن را نگاشــته اند. آنها مشــاهدات تجربي داشته اند و سپس اين مشاهدات را در قالب كتاب برای ديگران آورده اند. مخاطبان در اين كتاب ياد می گيرند با ديگر افراد و ديگر شركت ها كار كنند و در عين حال نتيجه مطلوب خود را به دست بياورند. آزمايش هايی نيز از سوی نويسندگان اين كتاب انجام شده كه در كتاب آورده شده است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]در ادامه به معرفی شماری از کتاب هایی که در چند سال اخیر درباره مدیریت بازاریابی در بازارهای ایران و جهان به زبان فارسی منتشر شده است، اشاره می کنیم.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)] [/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب های فارسی زبان[/BCOLOR]

[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب هشتم: ۴۲ قانون طلایی بازاریابی، نوشته لورا اولل با ترجمه رضا نیاکان و آیدا برادری جمشیدی. این کتاب توسط انتشارات بازاریابی تهران در سال ۱۳۹۳ وارد بازار نشر شد و سه بار تجدید چاپ گردید.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب نهم: اصول، فنون و هنر مذاکره با نگرش بازار ایران. نوشته محمد حسین غوثی، پرویز درگی که با مقدمه ای از استاد مسعود حیدری نیز همراه شده است. این کتاب نیز توسط انتشارات بازاریابی در سال ۱۳۹۳ منتشر شد که تا کنون شش بار تجدید چاپ شده است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب دهم: نقشه ذهنی مشتری: رویکرد وسیله و هدف نام دارد که توسط مارک ای-پری تالیف و توسط پرویز درگی و محمد سالاری به فارسی برگردانده شده است. این کتاب نیز توسط انتشارات بازاریابی تهران در سال ۱۳۹۳۳ وارد بازار نشر شد و تا کنون دو بار تجدید چاپ شده است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتابی در ۴۰۵ صفحه که مدیریت بازاریابی استراتژیک را در دستور کار دارد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب یازدهم: پرورش نبوغ بازاریابی نام دارد که توسط پیتر فیسک تالیف و توسط سینا قربانلود به فارسی برگردانده شده است. مقدمه کتاب نیز توسط پرویز درگی نگاشته شده و در سال ۱۳۹۵ منتشر گردید. کتابی ۶۰۰۰ صفحه ای که تلاش دارد به رویکردهای نوین در مقوله مارکتینگ اشاره کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب دوازدهم: عصر بازاریابی: ۱۰۰ سال بازاریابی و رهبری فروش نام دارد و می کوشد به این سوال پاسخ دهد که چگونه بازاریابی به کسب و کار جهت داده و جامعه را شکل می دهد. این کتاب توسط جرمی کوردی در سال ۲۰۱۱۱ میلادی تالیف شد و توسط دکتر احمد روستا، فرانک صالحی و احمد آخوندی به فارسی برگردانده شد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]انتشارات بازاریابی تهران در سال ۱۳۹۳، کتاب را منتشر کرد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب سیزدهم: تکنیک های فرصت یابی در بازاریابی و فروش نام دارد که با نگرشی به بازار ایران، تلاش دارد تا فعالان کسب و کار را با روش های اثربخش جذب مشتری آشنا کند. پرویز درگی کتاب را در سال ۱۳۹۳۳ مجددا تجدید چاپ کرد و توسط نشر بازاریابی وارد بازار نشر شد. کتابی ۱۹۵ صفحه ای که با قیمت ۱۰ هزار تومان در دسترس است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب چهاردهم: بازاریابی و زندگی با ورزش،‌ کتابی دیگر از پرویز درگی است که توسط احمد آخوندی ویراستاری شد. این کتاب نیز در ۲۴۸ صفحه به مقوله بازاریابی در عرصه ورزش می پردازد و با قیمت ۱۰ هزار تومان در دسترس علاقمندان است.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]انتشارات بازاریابی تهران در سال ۱۳۹۳ آن را منتشر کرد.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]کتاب پانزدهم: ۴۰ گفتار پیرامون ارتقای مهارت های بازاریابی نام دارد که پرویز درگی آن را در سال ۱۳۹۳ نوشت. کتابی ۲۶۳۳ صفحه ای موفقیت در کسب و کار را با رویکرد مارکتینگ تعریف می کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]از کتاب های دیگر پرویز درگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
  • کتاب شانزدهم: مدیریت فروش و فروش حضوری با نگرش بازار ایران
  • کتاب هفدهم: مباحث و موضوعات بازاریابی خدمات با نگرش بازار ایران
  • کتاب هجدهم: بازاریابی و فروش تلفنی با نگرش بازار ایران.
  • کتاب نوزدهم: ارزش ویژه برند با رویکردی به بازار ایران
  • کتاب بیستم: بازاریابی و زندگی با خاطره
[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]از کتاب های دیگر بازاریابی در کشورمان می توان به بازی پردازی در بازاریابی اشاره کرد که توسط اسکات هریس در سال ۱۳۹۵ تالیف شد و طیبه فروغی فر آن را به فارسی ترجمه کرد. کتابی ۱۸۴۴ صفحه ای که به جنبه های روانشناسی و اجتماعی بازاریابی اشاره می کند.[/BCOLOR]
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]اگر دانشجوی رشته بازاریابی و مدیریت بازار هستید، موضوعات: بازاریابی در دهکده جهانی، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و رویکردهای نوین بازاریابی آنلاین و روش های خلاقانه مارکتینگ در شرکت های فورچون ۵۰۰ را می توانید در دستور کار خود قرار دهید که یافته های جالبی برای شما به ارمغان خواهد آورد و موضوعات خوبی برای مقاله نویسی و پایان نامه نویسی است.[/BCOLOR]
 
  • لایک
واکنش ها: Diba

برخی موضوعات مشابه

بالا