نقد و بررسی فیلم ایرانی نقد فیلم من می ترسم. طبقه ی حساس

  • پیشنهادات
  • 🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    فیلم‌های بهنام بهزادی در نسبت با سینمای اجتماعی غلیظ و زمخت معاصر ایران، آثاری تک‌افتاده و لطیف و یواش هستند.
    در فیلم‌های او نه خبری از شخصیت‌های وراج و سرسام بصری و رگ گردن بازیگران و ناله و فغان و عربده است و نه وقایع ملتهب و دردناک اجتماعی به قصد فروش و اعتبار هنری مورد استعمار و سواستفاده کارگردان قرار می‌گیرند.
    فیلمنامه‌های سنجیده او از «قاعده تصادف» به این سو با روندی تدریجی و بطئی، از خلال روزمرگی در بخش اول فیلم به خلق بحران و تنش فزاینده در میانه داستان می‌رسند
    و حساسیت‌های انسانی شخصیت‌ها را مبنایی برای فهم بهتر خویشتن آنها و اجتماع پیرامون‌شان قرار می‌دهند.

    «من می‌ترسم» هم طنینی از آثار قبلی بهزادی را دارد و هم از دریچه اکنونِ پارانوئیک به مسائل و مشکلات اجتماعی می‌پردازد.
    فیلمی با میزانسن‌های باسلیقه و مرتبط با بزنگاه‌های دراماتیک داستان که در مقایسه با فیلم بیش از حد ستایش شده
    عوامانه محمد کارت «شنای پروانه»، زیباشناسی سینمایی را فدای استانداردهای میانمایه سینمای اجتماعی معاصر ایران نمی‌کند و بجای اتخاذ رویکرد ژورنالیستی در مواجهه با مسائل حاد اجتماعی و کاریکاتوریزه کردن وقایع، به خلق اتمسفری آرام و لحنی کنترل شده در نگاه به جامعه و ترسیم انسان‌هایی ملموس دست می‌یابد.
     

    🍫 Dark chocolate

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/09/06
    ارسالی ها
    2,828
    امتیاز واکنش
    38,895
    امتیاز
    1,056
    سن
    23
    محل سکونت
    °•تگرگ نشین•°
    نام فیلم «من می‌ترسم» که هراس و پارانویا و شکنندگی معاصر طبقه متوسط ایرانی را نمایندگی می‌کند
    متناسب با کارکرد هر کدام از شخصیت‌ها در درام واجد معنایی تازه می‌شود و دوربین لرزان و مرموز بهزادی اضطراب و پیچیدگی‌های درون کاراکترها را به بافت بصری فیلم منتقل می‌کند.
    بازی خوددار و آرام بازیگران، نقش مهمی در شکل‌گیری حال و هوای غمگین و درونگرای فیلم دارد و در این میان امیر جعفری در قالب شخصیتی هیولایی و الناز شاکردوست در نقش زنی سرد و مهربان، حضوری بیادماندنی دارند.
    موتیف پلان عمودی از شهر که در پیوند با شاخ و برگ تدریجی درام بر فضای خفقان‌آور فیلم می‌افزاید در صحنه آخر با تنها حرکت/ژست دوربین در طول فیلم، پازل درام را تکمیل می‌کند و به قطعه‌ای هراسناک از «تحت نظر بودن» در اجتماع کنونی می‌رسد.
    دیالوگ نویسی رها و شاعرانه و باورپذیر بهزادی جزو بهترین نمونه‌ها در سینمای ایران طی سال‌های اخیر است و به شیوه‌ای توامان بامزه و محزون دارای سویه‌های گستاخ و بااحساس می‌شود.
    سینمای بهزادی و مشخصا سه فیلم «قاعده تصادف» و «وارونگی» و «من می‌ترسم» لایق توجه و تحسین بیشتر از سوی منتقدان و تماشاگران ایرانی هستند؛ سینمایی صاحب نظرگاه تازه در نگاه متفاوت به اجتماع ایرانی و متمرکز در دستیابی به زیباشناسی دیریاب سینمایی.
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    332
    نقد و بررسی فیلم خارجی نقد فیلم «من»
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    171
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    275
    پاسخ ها
    6
    بازدیدها
    180
    پاسخ ها
    7
    بازدیدها
    171
    پاسخ ها
    7
    بازدیدها
    167
    پاسخ ها
    8
    بازدیدها
    354
    پاسخ ها
    6
    بازدیدها
    540
    پاسخ ها
    9
    بازدیدها
    308
    پاسخ ها
    5
    بازدیدها
    354
    پاسخ ها
    12
    بازدیدها
    259
    پاسخ ها
    8
    بازدیدها
    353
    پاسخ ها
    5
    بازدیدها
    203
    پاسخ ها
    4
    بازدیدها
    171
    پاسخ ها
    1
    بازدیدها
    567
    پاسخ ها
    15
    بازدیدها
    303
    پاسخ ها
    21
    بازدیدها
    392
    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    151
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    140
    پاسخ ها
    9
    بازدیدها
    158
    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    128
    پاسخ ها
    11
    بازدیدها
    608
    پاسخ ها
    1
    بازدیدها
    342
    پاسخ ها
    1
    بازدیدها
    164
    پاسخ ها
    6
    بازدیدها
    121
    پاسخ ها
    5
    بازدیدها
    118
    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    99
    پاسخ ها
    7
    بازدیدها
    121
    پاسخ ها
    3
    بازدیدها
    154
    پاسخ ها
    4
    بازدیدها
    110
    پاسخ ها
    1
    بازدیدها
    117
    بالا