وبسایت نماوا - ساناز رمضانی:
احتمال لو رفتن داستان وجود دارد
«کوپال» اولین ساخته کاظم ملایی، یک فیلم عجیب است. عجیب بودنش را هم از سکانس اول به رخ بیننده میکشد. فیلمی که نماینده جریان هنر و تجربه است و با سرمایه شخصی فیلمساز ساختهشده و بهنوعی یک فیلم مستقل محسوب میشود.
همین مستقل بودن به ملایی این امکان را داده است تا رها از هرگونه بایدونباید فیلمش را همانگونه که دوست دارد بسازد و مسلماً ملایی دوست داشته یک فیلم متفاوت و عجیبوغریب بسازد. بااینحال «کوپال» یک مشکل اساسی دارد و آن مربوط به آغاز فیلم است. بله درست فهمیدید، برعکس اکثریت قریببهیقین تولیدات سینمای ایران که یا در دام کلیشه میافتند و یا خارج از التزام سبکی و داستانی به پایان باز پناه میبرند، ملایی با شروع فیلمش مشکل دارد.
«کوپال» مثل یک ماشین قدیمی میماند که باید کلی وقت صرف کنی و چندین بار استارت بزنی تا ماشین روشن شود. نیم ساعت اول فیلم «کوپال»، خستهکننده و کسالتآور به نظر میرسد. پلانهای اولیه فیلم همه از نماهایی تشکیلشدهاند که یا از دوربین مداربسته گرفتهشدهاند یا دوربینی که به گردن هایکو سگ دکتر کوپال (لوون هفتوان) وصل است.
احتمال لو رفتن داستان وجود دارد
«کوپال» اولین ساخته کاظم ملایی، یک فیلم عجیب است. عجیب بودنش را هم از سکانس اول به رخ بیننده میکشد. فیلمی که نماینده جریان هنر و تجربه است و با سرمایه شخصی فیلمساز ساختهشده و بهنوعی یک فیلم مستقل محسوب میشود.
همین مستقل بودن به ملایی این امکان را داده است تا رها از هرگونه بایدونباید فیلمش را همانگونه که دوست دارد بسازد و مسلماً ملایی دوست داشته یک فیلم متفاوت و عجیبوغریب بسازد. بااینحال «کوپال» یک مشکل اساسی دارد و آن مربوط به آغاز فیلم است. بله درست فهمیدید، برعکس اکثریت قریببهیقین تولیدات سینمای ایران که یا در دام کلیشه میافتند و یا خارج از التزام سبکی و داستانی به پایان باز پناه میبرند، ملایی با شروع فیلمش مشکل دارد.
«کوپال» مثل یک ماشین قدیمی میماند که باید کلی وقت صرف کنی و چندین بار استارت بزنی تا ماشین روشن شود. نیم ساعت اول فیلم «کوپال»، خستهکننده و کسالتآور به نظر میرسد. پلانهای اولیه فیلم همه از نماهایی تشکیلشدهاند که یا از دوربین مداربسته گرفتهشدهاند یا دوربینی که به گردن هایکو سگ دکتر کوپال (لوون هفتوان) وصل است.