![7d029507-cd9c-4100-b971-e52a1652bf88.jpg](https://cdn.zoomg.ir/2017/8/7d029507-cd9c-4100-b971-e52a1652bf88.jpg)
سازندگان بازی Far Cry 5 اخیرا در مصاحبهای در مورد جهان و ویژگیهای این بازی و احتمال عرضه آن برای سوییچ توضیحاتی ارائه کردهاند.
بازی Far Cry 5 یکی از موردانتظارترین بازیهای سال ۲۰۱۸ است که ابتدا قرار بود در تاریخ ۸ اسفند منتشر شود، اما یوبیسافت چندی پیش اعلام کرد که برای توسعه بهتر آن و همچنین رسیدن بازی به سطح مطلوبتر، این اثر تاخیر خورده و ۷ فروردین ۹۷ روانه بازار خواهد شد. جدیدترین نسخه فارکرای در شهر خیالی هوپ کانتی در مونتانا آمریکا جریان دارد و گیمر در آن در نقش یک پلیس جوان قرار میگیرد که تازه به این منطقه آمده و این در حالی است که شخصی با نام جوزف، که رهبر یک فرقه افراطی است، به نوعی با زور و اجبار قصد دارد تا باورهای خودش را به مردم هوپ کانتی القا کند و افرادی را هم که به جمع یاران وی نمیپیوندند، با روشهای بدی شکنجه میدهد و از بین میبرد.
حال در این بین وظیفه شما این است که با همراهی گروهی از مردم هوپ کانتی، یک گروه مقاومت تشکیل دهید و در برابر رفتارهای جوزف ایستادگی کنید. آنطور که از داستان بازی هم میشود حدس زد، فارکرای 5 اتمسفر و محیطی بیرحم خواهد داشت و شخصیتهای بازی در آن باید با انواع و اقسام مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند. جالب است بدانید که چندی پیش سازندگان این بازی، طی مصاحبه با سایت گیماسپات، اعلام کردند که Far Cry 5 در واقع بیرحمترین، عجیبترین و ترسناکترین جهان را در بین نسخههای مختلف این سری خواهد داشت و در آن شاهد شخصیتهای جالبی نیز خواهیم بود. دن هی، کارگردان اصلی بازی، در این مصاحبه همچنین اطلاعات جالب دیگری نیز به اشتراک گذاشته و از اینرو تصمیم گرفتیم تا ترجمه مصاحبه را برایتان آماده کنیم که میتوانید در ادامه آن را بخوانید:
گیماسپات: ما پیش از این در سری فارکرای شاهد محیطهای متنوع و جالبی بودیم. چه دلیلی باعث شد تا در این نسخه دوباره به سراغ آمریکا بروید و محیطی انتخاب کنید که حداقل از حیث ظاهری، آشنا به نظر میرسد؟
اولین بازیای که من در ساخت آن نقش داشتم، Far Cry 3 بود. در آن زمان ما تصمیم گرفتیم کاراکتری خلق کنیم که مدتی برای تفریح با دوستانش به یک جای عالی میرود؛ جایی که افراد واقعی شاید شانس رفتن به آن را نداشته باشند و مثلا نتوانند یک سال از دانشگاه یا مدرسه دور شوند و به چنین جایی بروند. این ایده به نظر جالب میآمد و خب در بازی هم جواب داد. در نسخه بعدی تصمیم گرفتیم کاراکتری خلق کنیم که نه از سر اجبار که از سر کنجکاوی به یک منطقه سفر میکند و این ایده نیز جذابیت خاص خودش را داشت و بعد هم در Primal سراغ یک محیط و ایده کاملا متفاوت رفتیم.
اما با اینکه همه این بازیها در یک محیط جذاب و متفاوت جریان داشتند، از همان زمان Far Cry 3 ما در فکر این بودیم که در یکی از نسخههای بازی، سراغ محیطی برویم که بیشتر برایمان قابل لمس باشد و افراد زیادی از نزدیک آن را [منظور جایی مثل آمریکا که برای خیلیها آشنا است] دیده باشند. این ایده از همان زمان در سر ما بود، اما قصد عملی کردنش را نداشتیم؛ تا اینکه چند وقت پیش دوباره به آن فکر کردیم و این بار، زمان عملی کردن آن فرا رسیده بود. به همین دلیل هم در این نسخه سراغ جایی آشنا رفتیم؛ جایی در همین حوالی که میتواند بسیار شگفتانگیز باشد.
![8f2c4bff-9f0c-4b7c-8331-67351c8a9c20.jpg](https://cdn.zoomg.ir/2017/5/8f2c4bff-9f0c-4b7c-8331-67351c8a9c20.jpg)
گیماسپات: البته از تریلرهای بازی میتوان حدس زد که این ماجراجویی در آمریکا، خیلی هم کمخطر نخواهد بود! از طرف دیگر شما ایدههایی مثل یک فرقه افراطی را در بازی قرار دادید که حس و حال جالبی به آن میدهد. کمی هم در مورد این ایده توضیح بدهید:
موارد زیادی دست به دست هم میدهند و روی حس و حال کلی یک بازی تاثیر میگذارند. مثلا یکی از این موارد، شخصیت منفی بازی است. شما ممکن است گاهی یک شخصیت منفی خلق کنید و بعدا از خودتان سوال بپرسید که خب این شخص چرا چنین رفتارهایی انجام میدهد؟ شاید پاسخ این سوال این باشد که خب به هر حال ما باید یک کاراکتر منفی داشته باشیم. این یک روش برای خلق چنین شخصیتهایی است، اما در واقع باید سعی کنیم کاراکتری داشته باشیم که یک سری باورها و اعتقادات منحصربهفرد داشته باشد و چنین چیزهایی هستند که میتوانند یک آنتاگونیست را به چهرهای فراموشنشدنی تبدیل کنند. ما باید کاراکتری را بهعنوان شخصیت منفی معرفی کنیم که از دید خودش، وی یک شخص بد نباشد و به کارهایی که انجام میدهد، کاملا ایمان داشته باشد. اینها مواردی بودند که شخصیتهای Vaas و Pagan Min را به کاراکترهای محبوبی تبدیل کردند و خب در این نسخه هم هدف ما خلق کاراکتری در این سطح و حتی فراتر است.
شخصیت منفی بازی به شکلی است که اگر کمی بیشتر به صحبتهایش فکر کنید، شاید شما هم مایل به عضو شدن در فرقهاش باشید!
حال پس از آنکه شخصیت را خلق کردیم، باید کاری کنیم که رفتارهای وی در دنیای بازی قابل باور و منطقی باشند. ما در این زمینه ایدههای متفاوتی داشتیم که در نهایت باعث شدند تا به مواردی مثل فرقههای افراطی برسیم. شخصیت منفی بازی، فردی است که اعتقاد دارد آخرالزمان نزدیک است و وی به جای اینکه تسلیم این مساله شود، قصد دارد تا در این موقعیت که جهان به پایان خودش نزدیک میشود، برای بقا تلاش کند و در این راه حاضر به انجام هر کاری است که میتوان فکرش را کرد.
راستش را بخواهید من در دهه ۸۰ میلادی یک بچه بودم که مدام اخبار مختلفی در رابـ ـطه با جنگ سرد میشنید و باور دارم که همیشه این حس در بین مردم آن زمان بود که شاید دیگر فردایی نباشد و اتفاقی رخ بدهد که باعث شود همه چیز از بین برود. شخصیت اصلی بازی هم چنین شرایطی دارد و به باور قلبی وی دنیا در حال رسیدن به انتها است و چنین ویژگیای وی را به شخصیت جذابی تبدیل میکند.
از طرف دیگر، ما با اینکه شخصیتهای جدی و حس و حال کلی پرمفهومی داریم، میدانیم که Far Cry 5 در واقع یک بازی است که گیمر باید از بازی کردن آن لـ*ـذت ببرد. ما برای این بازی شخصیتهایی پیچیده خلق کردیم و ایده فرقه افراطی را هم وارد آن کردیم و پس از آن تصمیم گرفتیم تا بازی در مونتانا جریان داشته باشد. با این حال محیط بازی نمیتوانست شهر یا منطقهای کاملا واقعی باشد؛ چرا که Far Cry 5 یک بازی است که ما موارد زیادی برای آن ساختهایم و از اینرو باید محیط هم چیزی میشد که خودمان ساختهایم. به نظر من بازی ما از خیلی جهات شبیه به The Twilight Zone از سری زلدا است؛ چرا که آن بازی هم مفهومهای زیادی داشت، ولی آنها را لابهلای ساختههای سازندگانش مخفی کرده بود تا در نهایت شبیه به یک بازی باشد.
حال در Far Cry 5 هم شما قادر به انجام کارهای زیادی خواهید بود؛ مثلا میتوانید چند نفر را همراه با خودتان به مراحل ببرید و آشوب به راه بیندازید. یا میتوانید سوار هواپیما شوید و لـ*ـذت ببرید. ولی در کنار چنین موارد مفرحی، ما یک سری شخصیت پیچیده و داستانی عمیق با مفهومی غنی هم داریم که میتوانید از آن هم لـ*ـذت ببرید.