طبق اعلام سازندگان Red Dead Redemption 2 در مصاحبه با هالیوود ریپورتر، این بازی فقط یک شخصیت قابلبازی و پرجزییاتترین جهان را در بین بازیهای راکاستار خواهد داشت.
مقالات مرتبط
نگاهی به مکانیزمهای گیم پلی Red Dead Redemption 2 بر اساس تریلر جدید
بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۴ آبان منتشر خواهد شد و کم کم، شاهد انتشار اطلاعات و نمایشهای بیشتری از آن هستیم. پس از آنکه راکاستار گیمز اخیرا تصاویری از کاراکترهای بازی منتشر کرد، امروز هم جاش باس و آرون گاربوت، طراحان بازی، مصاحبهای با سایت هالیوود ریپورتر پیرامون Red Dead Redemption 2 داشتهاند و در آن، اطلاعات جدیدی از داستان، گیمپلی و شخصیتهای بازی ارائه کردهاند.
طبق گفته باس، تاثیر گروه داچ در نسخه اول بازی Red Dead Redemption هم محسوس بود و همین مساله منبع الهام اصلی سازندگان برای داستان نسخه دوم بهشمار میرود:
گروه داچ تاثیر خاصی روی وقایع نسخه اول بازی Red Dead Redemption گذاشته بود و ما دوست داشتیم تا در Red Dead Redemption 2 به شکلی عمیقتر به این گروه بپردازیم و از این بگوییم که بودن در این گروه، چه حسی دارد و چه اتفاقاتی باعث شده است تا این گروه به نقطهای برسد که در نسخه اول Red Dead Redemption شاهد آن بودیم.
آرتور مورگان تنها شخصیت قابل بازی در Red Dead Redemption 2 خواهد بود و خبری از مکانیزم سوییچ بین کاراکترها مثل GTA V نیست
طبق اعلام سازندگان، در Red Dead Redemption 2 ما اعضای مختلف گروه داچ را دیدار خواهیم کرد؛ افرادی مثل جان مارستون، پروتاگونیست نسخه اول Red Dead Redemption، که در این نسخه بسیار جوانتر است و هنوز عضو گروهی بهشمار میرود که یک روز، در مقابل آنها خواهد ایستاد. از طرف دیگر، مارستون در این نسخه همیشه شک و تردیدهای خاص خودش را خواهد داشت که در نهایت هم همین موارد منجر به اختلافات او با سایر اعضای گروه میشوند. اما جدا از بحث مارستون، داستان Red Dead Redemption 2 در مورد آرتور مورگان است؛ قابل اعتمادترین شخص برای داچ. مورگان زمانی که یک پسر کوچک بود، توسط داچ به گروه اضافه شد و به همین دلیل هم آرتور این گروه را مثل خانواده خودش میداند. در واقع، این گروه چیزی است که به زندگی آرتور هدف بخشیده است.
در حالی که در نسخه اول بازی، با مارستون همراه میشدیم تا در برابر گروه داچ و اهدافشان بایستیم، در نسخه دوم که حکم یک پیش درآمد را برای قسمت اول دارد، شاهد دورانی هستیم که گروه داچ هنوز صلابت خاص خودش را دارد:
در Red Dead Redemption 2، با دنیایی طرف هستیم که کم کم در حال تغییر است و این تغییرات باعث شدهاند تا شرایط برای گروهی مثل گروه داچ سختتر شود. در این نسخه گیمر در نقش آرتور قرار میگیرد و از دید وی، زندگی گروهی را مشاهده میکند که در حال فرار هستند و البته کم کم شاهد این خواهید بود که حس رهبری داچ بر گروه تضعیف میشود.
در واقع ما، زندگی آمریکایی در سال ۱۸۹۹ را در بازی بهتصویر کشیدهایم؛ جایی که دنیا کم کم در حال صنعتی شدن است و همهچیز دست به دست هم داده است تا آمریکا به سمت مدرنیته برود. بازی در جهانی بیرحم جریان دارد که البته در آن کارهای مختلفی هم میتوان انجام داد. خلق چنین دنیایی به ما اجازه داده است تا داستانهای مختلفی را در آن روایت کنیم و به کاراکترهای متفاوتی در طول بازی بپردازیم.
در ادامه، مشخص شد که راکاستار گیمز، تلاش زیادی کرده است تا دنیای بازی را شبیه به شرایط واقعی آمریکا در آن زمان طراحی کند. با این حال این شرکت، در عین حال جهانی هم خلق کرده که بسیار پویا است و بازیکنان میتوانند در آن کارهای مختلفی را انجام بدهند و تعاملات خاصی داشته باشند.
هدف ما خلق یک جهان بزرگ و عمیق بود. راکاستار همیشه در بازیهایش سعی در خلق جهانی داشته که هویت واقعی داشته باشد و حال تکنولوژیهای جدید، این امکان را برای ما فراهم کردهاند تا در Red Dead Redemption 2، این ویژگی همیشگی بازیهایمان را بهتر از همیشه طراحی کنیم و در بازی، شاهد جهانی خواهید بود که پیشتر نمونهاش را ندیدهاید. این ویژگی همچنین فقط محدود به خود جهان و محیط بازی نمیشود و مردم هم نقش بسیار مهمی در پویا بودن جهان بازی ایفا میکنند. برای مثال در بازی، شاهد تضادهای خاصی بین قشر فقیر و مرفه، مردم ضعیف و قدرتمند و همچنین تمدن و وحشیگری هستیم و اینها تاثیر زیادی روی جهان بازی میگذارند.
در مجموع، هدف ما خلق جهانی است که به معنی واقعی کلمه، زنده باشد تا در آن، رفتارهای شما تاثیر منحصربهفردی داشته باشند و بتوانید تجربه خاص خود را از بازی داشته باشید. برای مثال، زمانی که شما در حال حرکت به صورت پیاده یا سوار بر اسب به سمت مقصدتان هستید، میتوانید وارد یک رستوران شوید و اتفاقات خاصی را در آنجا مشاهده کنید. یا مثلا در برخورد با یک مامور قانون، این شانس را خواهید داشت تا مثل دنیای واقعی، با حرف زدن خودتان را از مخمصه نجات بدهید. دنیای بازی حتی این اجازه را به شما میدهد تا مثلا در صورت تمایل، یک قطار را بدزدید یا فرضا وارد یک خانه شوید و بهدنبال پیدا کردن پول یا غذا برای اعضای گروه، قسمتهای مختلف آن را بگردید.